I løpet av tredje kvartal 2023 skal Paramount+ og Showtime slås sammen og det er forventet at de to strømmetjenestene vil spare over 700 millioner dollar, tilsvarende 7 milliarder kroner, i direkte kostnader, skriver Techcrunch.
Men den planlagte spleisen har også ført til at kostnadene for programmering endte på 1,7 milliarder dollar for Paramount alene i første kvartal.
Paramount+ fikk videre 4,1 millioner flere abonnenter i løpet av årets første kvartal , noe som bringer totalen til 60 millioner, opp fra 56 millioner abonnenter i fjerde kvartal 2022.
Paramount rapporterte også et tap på 1,1 milliarder dollar, tilsvarende 7,7 milliarder kroner, og en omsetning på 7,3 milliarder dollar.
– I forbindelse med planen om å integrere Showtime i Paramount+ gjennomgikk vi i løpet av første kvartal av 2023 innholdsporteføljen vår og bestemte at vi ikke ville bruke en del innhold på våre plattformer i fremtiden, skriver selskapet i sitt brev til aksjonærene.