Zwipe hadde en omsetning på 1,7 millioner kroner i første kvartal 2023, mot 0,6 millioner kroner i samme periode året før, melder selskapet tirsdag.
Kontantstrøm fra drift etter justering for transaksjonskostnader i første kvartal 2023 var minus 24,7 millioner kroner, mot minus 25,4 millioner kroner i første kvartal i fjor.
Selskapets kontanter og kontantekvivalenter ved utgangen av perioden var 121,9 millioner kroner, sammenlignet med 130,6 millioner kroner ved utgangen av første kvartal 2022.
Den viktigste begivenheten i kvartalet var gjennomføringen av en fortrinnsrettsemisjon, hvor Zwipe sikret rundt 100 millioner kroner i ny kapital som vil bli brukt til å akselerere go-to-market-strategi og kommersialisering av Zwipe Pay og Zwipe Access-løsninger, skriver selskapet.
Videre skriver Zwipe at kommersielle prioriteringer for 2023 forblir uendret, men selskapet har redusert planlagte kostnader betydelig for 2023.
«Dette bør forlenge finansieringen mot det kommersielle vendepunktet, og holde gjennomsnittlig netto månedlig «burn rate» lavere enn i 2022», heter det i meldingen.
(TDN Direkt)