Røde tall for Huddly – aksjen stuper
Huddly fikk et underskudd på 22,9 millioner kroner i andre kvartal, ned fra 0,9 millioner året før.

Teknologiselskapet Huddly hadde en omsetning på 57 millioner kroner i andre kvartal, ned fra 106,6 millioner tilsvarende kvartal i fjor, ifølge selskapets kvartalsrapport. Det utgjør en nedgang på 46 prosent.
Omsetningsfallet skyldes blant annet at salg gjennom strategiske partnere falt med 62 prosent på årsbasis, mens omsetningen generert gjennom kanaler forble stabil, heter det.
Selskapets brutto driftsresultat (EBITDA) falt til minus 8 millioner kroner, ned fra 3,1 millioner i andre kvartal i fjor. Driftsresultatet (EBIT) falt til minus 24,9 millioner, ned fra minus 9,5 millioner kroner.
Resultat etter skatt endte med et underskudd på 22,9 millioner, ned fra et overskudd på 0,9 millioner året før.
Nedtur på børs
Bruttomarginen økte til 57 prosent sammenlignet med 39 prosent i andre kvartal 2022.
«I 2023 fokuserer vi på produkter, kunder og stabilisering av kostnadsbasen vår. Vi tar også grep for å sikre langsiktige samarbeid med våre strategiske og kanalpartnere, og dette vil etablere en plattform for fremtidig vekst, sier Graham Williams, adm. direktør i Huddly.
Fremover forventer Huddly at omsetningen vil ende på 200-250 millioner kroner for hele 2023, samt venter de å gjenvinne salgsveksten inn i 2024.
Selskapets kostnadsbase stabiliserte seg i første halvår 2023 og forventes å synke i andre halvår 2023.
Aksjen faller 16 prosent, og er ned mer enn 60 prosent så langt i år.