<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
friluftsliv
Vokste kraftig på norgesferier
Sterk vekst i netthandelen bidro til at Bergans Retail kunne notere en omsetningsøkning på 125 prosent i fjor.
20-doblet resultatet på coronaåret
I fjor drømte Fjellsport AS om å selge for en halv milliard. Omsetningen nådde 688 millioner kroner, og veksten fortsetter, sier Eric Sandtrø.
To norske gründere har laget Nordens største turnettverk
Mange er ensomme og ønsker noen å gå på tur sammen med. Det har gutta i fjelltid.no satt i system og bygget opp Nordens største turnettverk.
Oljesjef anklager North Face for moralisme
Da North Face ikke ville selge jakker med et oljeselskaps logo på, skrev oljesjefen et firesiders brev der han minnet om at jakkene faktisk lages av oljeprodukter.
Tap og omsetningskollaps for norske sollamper
Omsetningen stupte i sollampeselskapet Bright Products. I fjor hadde selskapet sitt første år med underskudd på seks år.
Har knapt tjent penger siden 2005
Lønnsomheten i Ertvaag-selskapet Nordic Outdoor har vært elendig i 15 år. Men flere på norgesferie og økt interesse for villmarkscamping gir håp.
Friluftssvikt for Fjellräven
Salget av merker som Fjellräven og Primus stupte med 20 prosent for Fenix Outdoor Norge i fjor.