<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
lavpriskjedene
Bikket milliarden
Rusta-kjeden fortsetter sin kraftige ekspansjon i Norge med 33 prosents vekst i 2018/19. – Utfordringen er å finne de gode lokasjonene, sier Rusta-sjefen.
Vil erobre Norge med billig mote
Med basisvarer til lave priser skal den svenske kleskjeden Lager 157 erobre Norge - uten å benytte tradisjonell markedsføring. Målet er 15 til 17 butikker.
Hårreisende svikt – og så vekst
Aspire Brands mistet mye omsetning til lavprisbutikkene i 2018. I år har selskapet tatt grep som ventes å øke totalomsetningen med 51 millioner kroner.
Kiwi, Rema og Coop Extra med over 100 nye butikker
De tre ledende lavpriskjedene skal åpne 113 nye butikker i løpet av året. Etableringskappløpet kan føre til en overetablering, erkjenner Kiwi-sjefen.
Lavpriskjedene tar markedsandeler
Kiwi, Rema 1000 og Extra er de eneste dagligvarekjedene som tar markedsandeler i Norge for tiden.
American Airlines lanserer lavpristjeneste
American Airlines vil om noen få uker starte å selge billetter uten noen ekstra goder på enkelte avganger til Europa.
Full priskrig på smågodt
Flere dagligvarekjeder dumper prisen på smågodt inn mot halloween.