Elbiltoll kan gi priskrig i Norge
EUs tiltak for å begrense salget av kinesiske elbiler kan lede til at bilene dumpes i Norge. Det kan få store konsekvenser for et allerede krevende salg.
Publisert 28. juni
Oppdatert 28. juniLesetid: 3 minutter
Artikkellengde er 550 ord![](https://imaginary.finansavisen.no/resize?force=false&width=980&aspectratio=16%3A9&nocrop=false&interlace=true&url=https%3A%2F%2Fsmooth-storage.aptoma.no%2Fusers%2Fhegnar%2Fimages%2F90072817.jpg%3Ft%5Bquality%5D%3D100%26%26accessToken%3Dd12bcb012ffefd64bb82cde2da91b6ab5d8f7eb8a2622f8d6241f2c093232812)
SPÅR HARD KONKURRANSE: Medgründer Jonathan Parr i bruktbilselskapet Rebil forventer at kinesiske elbiler vil innta Norge i større grad dersom tollsatsene i EU innføres. Foto: Rebil