<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Vekst på 22 prosent

Publisert 27. aug. 2020 kl. 07.06
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 116 ord
LA FREM TALL: Konsernsjef Per Axel Koch i Polaris Media. Foto: Vidar Ruud

Polaris hadde driftsinntekter på 819 millioner kroner i andre kvartal dette året, syv prosent lavere enn i fjor. Driftsresultatet falt fra 806 millioner i fjor til 740 millioner. 

Resultat etter skatt ble 63,2 millioner, 8,1 millioner høyere enn samme periode sist år. 

Ved utgangen av andre kvartal hadde Polaris 143.715 digitale abonnenter hos sine medier, en oppgang på 22 prosent fra samme tid i fjor. Daglige brukere på mobil har også økt med 22 prosent til 530.020 fra i fjor.

På den negative siden falt annonseinntektene fra 221 til 162 millioner kroner som følge av coronakrisen. Etter seks måneder var annonseinntektene på 323 millioner kroner, 20 prosent lavere enn i fjor.

Polaris Media

 
(Mill. kr) 2. kv./20 2. kv./19
Driftsinntekter 819 878
Driftsresultat 740 806
Resultat før skatt 67,9 61,8
Resultat etter skatt 63,2 55,1