<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Tror ratefallet er forbigående

Mens spotratene i tørrlast faller tar Tor Olav Trøim Himalaya Shipping på Euronext Growth. Trøims shippingmann er ikke bekymret for timingen.

Publisert 21. des. 2021
Oppdatert 21. des. 2021
Lesetid: 4 minutter
Artikkellengde er 995 ord
Article lead
lead
TAR 12 TIL: Først fikk Tor Olav Trøim levert en serie på åtte newcastlemax-ere til rederiet 2020 Bulkers. I år har han fulgt opp med å bestille 12 tilsvarende skip utstyrt for å kunne drives på flytende naturgass ved det samme verftet i Kina, New Times. For å gå breakeven trenger hvert av skipene til det nye selskapet Himalaya Shipping en capesize-rate på 13.000 dollar dagen. På bildet 2020 Bulkers' «Bulk Shenzhen». Foto: New Times Shipyard
TAR 12 TIL: Først fikk Tor Olav Trøim levert en serie på åtte newcastlemax-ere til rederiet 2020 Bulkers. I år har han fulgt opp med å bestille 12 tilsvarende skip utstyrt for å kunne drives på flytende naturgass ved det samme verftet i Kina, New Times. For å gå breakeven trenger hvert av skipene til det nye selskapet Himalaya Shipping en capesize-rate på 13.000 dollar dagen. På bildet 2020 Bulkers' «Bulk Shenzhen». Foto: New Times Shipyard