UBS sier de vil fortsette å sponse Roger Federer frem til minst 2025, og de holder døren også åpen for en mulig forlengelse av avtalen med tennisstjernen som la opp for ett år siden.
Federer har vært en langsiktig merkevareambassadør for Credit Suisse, og etter at banken ble kjøpt opp av UBS tidligere i år, sier nå UBS-sjefen Sergio Ermotti at de vil hedre avtalene som Credit Suisse hadde inngått.
77 mill. i året
– Vi vil hedre alle sponsorforpliktelser vi har kombinert minst frem til slutten av 2025, sier konsernsjefen på en konferansen i Lausanne tirsdag.
Ermotti sier at han ikke vil kommentere enkeltstående sponsoravtaler, men legger likevel til:
– Vi er glade for å ha Roger.
Credit Suisse inngikk en langtidskontrakt med Federer 2009, selv om de sponset han allerede tilbake i 1999. Langtidsavtalen med banken har gitt tennisstjernen rundt 6,5 millioner euro årlig, som tilsvarer drøyt 77 millioner kroner i året.
I tillegg til det tidligere tennisesset har også sveitserne vært hovedsponsorer for den sveitsiske fotballforeningen siden 1993 og har sitt navn på Credit Suisse Arena, hvor FC Zürich spiller sine hjemmekamper, skriver Bloomberg.
Fortsetter med fotball
Kommentarene fra Ermotti, som selv er president for den lokale amatørklubben FC Collina d'Oro i hjembyen sin, tyder på at sponsingen av både det sveitsiske landslaget i fotball og den sveitsiske Super League vil fortsette.
– Selvfølgelig må vi vurdere hva vi gjør, sier UBS-sjefen og presiserer at de vil gjennomgå hva de ulike samarbeidene bringer til bordet med tanke på kommersiell verdi og samfunnsverdi.
– Jeg er veldig fornøyd med at fotball er en del av våre sponsorater, legger han til.
UBS har sponset Mercedes-AMG Petronas F1-teamet siden 2011 i tillegg til Monaco Grand Prix. Banken har også engasjert seg i ishockey, og NHLs New York Islanders har spilt i UBS Arena siden 2021.