BGBIO uke 21
Snitt kursmål uten bemcentinib er 65, mens med bemcentinib er den forsiktig tenkt til 85.
Kunne tenkt å laget en liten tippekonkurranse for oss som leser forum her hva dere tror kursen står i ved børs slutt fredag uke 21 🧐
Om konkurransen ikke blir sponset, da er nok premien bare heder og ære, men en skal ikke kimse av det 🤩
Selv tipper jeg at kursen på slutten av neste uke er 64,94.
Place Your bet, and your five cents 👍
Siste gyldige bet kl 2400 17 mai.
Kunne tenkt å laget en liten tippekonkurranse for oss som leser forum her hva dere tror kursen står i ved børs slutt fredag uke 21 🧐
Om konkurransen ikke blir sponset, da er nok premien bare heder og ære, men en skal ikke kimse av det 🤩
Selv tipper jeg at kursen på slutten av neste uke er 64,94.
Place Your bet, and your five cents 👍
Siste gyldige bet kl 2400 17 mai.
Redigert 21.01.2021 kl 08:51
Du må logge inn for å svare
rischioso
18.05.2020 kl 12:31
3242
Virker som at markedet endelig og omsider begynner å fokusere på den høyst potensielle og ikke minst betydelige nedsiden nå etter at kursen har steget 150% på ikke annet enn forhåpninger om at bemcentinib vil oppnå noen virkning av betydning. Selskapet er ikke alene om å få fasit på testingen fremover - det er faktisk nærmere 1100 trials ongoing world wide - mao, en melding om at noen andre har truffet blink kan tikke inn hvilken dag som helst hvor kursen her da vil kræsje momentant og vipps så er investeringen blitt 60-70% mindre ...
https://www.covid-trials.org/
* Så at flere vil ta gevinst fremover er vel mer sannsynlig nå enn noen gang - i alle fall de som har et snev av realisme og ikke minst magamål noe flere insidere gjorde allerede på 37,5nok - JustSayin ... ;)
https://www.covid-trials.org/
* Så at flere vil ta gevinst fremover er vel mer sannsynlig nå enn noen gang - i alle fall de som har et snev av realisme og ikke minst magamål noe flere insidere gjorde allerede på 37,5nok - JustSayin ... ;)
Redigert 18.05.2020 kl 12:36
Bullox
18.05.2020 kl 12:36
3200
Trist at du solgte på Fredag risch og at vi stiger videre i dag .. Kom deg inn og sitt rolig, eller finn på noe annet en å tro at du kan få folk til å selge denne ned så du kommer inn igjen. Bare store fond og Farmakonger som styrer her nå, så å tro du kan prate ned kursen for å komme inn igjen blir veeeeldig dumt..
_of_osebx
18.05.2020 kl 12:37
3200
Kursmål kr 65 er uten corona. Kursmål med corona 86. Er ingen nedside med dette som utgangspunkt?
Er nok som du sier Bullox, går nok ikke å prate kursen hverken opp eller ned her inne, er nok større ulver som lurer her. Tenker litt som deg, er feil aksje å kjøpe og selge på sykluser i håp om å ta litt ekstra gevinst på det.
Risikoen på dette kursnivået er lavt, så frem til 65 sitter jeg uten dårlige magefølelser, når vi bikker 65, da vil nok det bli mer opp og ned i påvente av test resultater.
Risikoen på dette kursnivået er lavt, så frem til 65 sitter jeg uten dårlige magefølelser, når vi bikker 65, da vil nok det bli mer opp og ned i påvente av test resultater.
Bullox
18.05.2020 kl 12:45
3146
Det er en helt ærlig sak å trade men da kan man starte en egen tråd for trading og ikke hause eller baise etter hvilken vei man sitter... det blir spam
KR
18.05.2020 kl 12:57
3071
Kom deg ut i sola og slapp av. Det er veldig åpenbart at du solgte for kronestykker på fredag og er livredd for at kursen skal gå videre. Du burde bruke tiden din på å se etter nye investeringer istedenfor å desperat forsøke å prate ned kursen her. Ikke fordi det har noe som helst å si hva du sier, men fordi det er ganske pinlig.
Selskapet har stappfull konto grunnet vellykket emi og flere prosjekter de er langt på vei med. Det er klart det er risiko, men oppsiden er stor og det fundamentale bedre enn noen gang.
Selskapet har stappfull konto grunnet vellykket emi og flere prosjekter de er langt på vei med. Det er klart det er risiko, men oppsiden er stor og det fundamentale bedre enn noen gang.
rischioso
18.05.2020 kl 13:45
2910
Det fundamentale er jo ikke bedre enn noen gang - det fundamentale er faktisk dårligere sett i forhold til dagens økte MCap om ikke testingen innfrir og det kjenner vi ikke til før fasit foreligger.
Jeg snakker da ikke ned kursen, jeg deler bare hva jeg mener og hva som virker å skje slik jeg ser det.
Også er jeg posisjonert i flere andre case - case hvor den potensielle nedsiden er mye mindre.
Jeg for min del er overbevist om at det meste er hentet ut for denne gang i denne og at fra nå av så vil testresultatene være førende for den videre kursutviklingen hvor ventetiden mest sannsynlig vil legge en demper på den kortsiktige kursutviklingen pga den potensielle store fallhøyden.
Jeg snakker da ikke ned kursen, jeg deler bare hva jeg mener og hva som virker å skje slik jeg ser det.
Også er jeg posisjonert i flere andre case - case hvor den potensielle nedsiden er mye mindre.
Jeg for min del er overbevist om at det meste er hentet ut for denne gang i denne og at fra nå av så vil testresultatene være førende for den videre kursutviklingen hvor ventetiden mest sannsynlig vil legge en demper på den kortsiktige kursutviklingen pga den potensielle store fallhøyden.
HP17
18.05.2020 kl 13:49
2875
Lykke til i et forsøk på en billigere inngang. Skal du inn er nok kr 48 den siste muligheten nå. Etter morgendagen kan det fort være 50-60 tallet som blir etablert. Spennende tider i BGBIO
focuss
18.05.2020 kl 13:55
2839
Skal man være i BgBio nå? Analysen kunne ikke vært enklere. Spørsmålet er: Går Bemcentinib videre til fase 3? CEO sin analyse er at det er 80% sikkert. Da sier Arctic at kursmålet går til 200. Finnes det garanti? Nei det er 20% sannsynlighet for at de ikke lykkes. Foreligger det noen bedre analyse enn dette? Ikke meg bekjent. Rischioso satser på de 20 prosentene. Jeg og andre satser på de 80 prosentene. Hvorfor gjør vi det? Fordi argumentene for at BgBio skal lykkes er gode.
Fjordgubben
18.05.2020 kl 14:05
2759
Tja, tror ikke det er så mange som tror på 80%'en, da hadde nok kursen vært enda høyere.
Personlig tror jeg det kan dreier seg om 50% i beste fall, ikke så dårlig odds det heller.
Personlig tror jeg det kan dreier seg om 50% i beste fall, ikke så dårlig odds det heller.
Redigert 18.05.2020 kl 14:06
Ville være rart om det ikke etter 180% på en mnd ville ringe en bjelle i saueflokken om at her kan en nærme seg et stup. I hvert fall hos de sorte får.
Men så lenge Mohn holder vakt med sine Anatolske gjeterhunder er saueflokken trygg ;)
Men så lenge Mohn holder vakt med sine Anatolske gjeterhunder er saueflokken trygg ;)
rischioso
18.05.2020 kl 14:10
2729
Sannsynligheten din på 20% for at de ikke lykkes faller på sin egen urimelighet - du kan ikke vektlegge CEO sine personlige forhåpninger som ikke er støttet av annet enn det - selv forskere solgte nå i emien på 37,5nok.
Mao, realiteten virker heller å være en langt mindre sannsynlighet for at de lykkes og når kursen har gått over 150% på skyhøye forhåpninger når sannsynligheten i realiteten er heller liten så vil gjerne en slik mismatch balansere seg ut gjennom at kursen faller tilbake spesielt når de kortsiktige lykkejegerne skjønner at det ikke er mer å hente før fasit foreligger og ønsker en exit - de er det mange av ... ;)
Mao, realiteten virker heller å være en langt mindre sannsynlighet for at de lykkes og når kursen har gått over 150% på skyhøye forhåpninger når sannsynligheten i realiteten er heller liten så vil gjerne en slik mismatch balansere seg ut gjennom at kursen faller tilbake spesielt når de kortsiktige lykkejegerne skjønner at det ikke er mer å hente før fasit foreligger og ønsker en exit - de er det mange av ... ;)
Redigert 18.05.2020 kl 14:12
Fjordgubben
18.05.2020 kl 14:17
2695
Er nå nede på 47-tallet, kan være man kan få en ok inngang i løpet av dagen og det avhenger da av morgendagen om man kursen hopper igjen over 50, kanskje mer avhengig av hvor positiv morgendagen blir.
Spennende, jeg regner med at dette på kort sikt kan ende med tap av halve investeringen jeg gjorde med et snitt på 38.16, vel dersom det skjer er det ikke første gang jeg taper så man må ta det som en mann. I så fall blir jeg sittende long, noe jeg uansett pleier å gjøre, har generelt hatt lite hell med daytrading så sluttet med det for over ti år siden.
Og se der ja, nede på 44, kanskje man skal handle mer dersom det går under 40!?
Spennende, jeg regner med at dette på kort sikt kan ende med tap av halve investeringen jeg gjorde med et snitt på 38.16, vel dersom det skjer er det ikke første gang jeg taper så man må ta det som en mann. I så fall blir jeg sittende long, noe jeg uansett pleier å gjøre, har generelt hatt lite hell med daytrading så sluttet med det for over ti år siden.
Og se der ja, nede på 44, kanskje man skal handle mer dersom det går under 40!?
Redigert 18.05.2020 kl 14:19
Det er enten eller med Bergensere. Enten er optimismen grenseløs eller så er avgrunnen bunnløs ;)
HP17
18.05.2020 kl 14:20
2667
rvmossi skrev Hehe hva faen er det som skjer.
Noen som bevist kjører ned kursen og laster selv opp billig. Jeg kjøpte mer på dippen nå
_of_osebx
18.05.2020 kl 14:21
2660
Fra opphaussing om oppkjøp til dette pessimistiske her. Hva er greien? Hva er annerledes i dag?
rischioso
18.05.2020 kl 14:23
4603
På 40 tallet er den potensielle nedsiden brutal - det er først på 30 tallet nedsiden begynner å bli levelig hvor kursen med største sannsynlighet igjen vil komme før fasit foreligger - kanskje ikke allerede i dag, men veldig snart er mitt bet...
Redigert 18.05.2020 kl 14:26
fastinvest
18.05.2020 kl 14:28
4445
fase 1 selskap med positiv melding og det ble panikk i BGBIO. Vi er jo i fase 2 med 80% sjanse for å lykkes. Litt forskjell
Jeg håper du tar på deg ansvaret for fallet. Så slipper jeg,selv om jeg vet jeg har mange Følgere ;)
Jabby
18.05.2020 kl 14:32
4404
Hobbit skrev Kan noen forklare hvorfor den faller?
Tipper det er pga den meldingen om positiv utvikling av vaksine. Greia er fortsatt at BergenBio ikke har en vaksine, men potensiell behandling som er kommet lenger i testing enn potensielle vaksiner.
I tillegg er det ekstremt mye småhandler som pusher pris atm.
I tillegg er det ekstremt mye småhandler som pusher pris atm.
HP17
18.05.2020 kl 14:34
4342
Spretter nok opp til slutt mellom kr 46-48 i dag. Nå har noen kjørt en dump nedover og mange har røket på stopp loss. Rekylen opp kan kommer raskt.
Ærligtalt
18.05.2020 kl 14:35
4298
Jøss, det må jeg si var en merkelig reaksjon fra markedet...
Tror de virkelig uansett at en vaksine vil fjerne behovet for Bergenbios produkt når de ikke engang vet om man blir immun mot viruset etter å ha blitt smittet - eller vaksinert for den sakens skyld?
Tenker de i så tilfelle at Covid-19 er det eneste vi skal bekymre oss for av virus?
Nei, kjøpe mer...
Tror de virkelig uansett at en vaksine vil fjerne behovet for Bergenbios produkt når de ikke engang vet om man blir immun mot viruset etter å ha blitt smittet - eller vaksinert for den sakens skyld?
Tenker de i så tilfelle at Covid-19 er det eneste vi skal bekymre oss for av virus?
Nei, kjøpe mer...
vikingofnorway
18.05.2020 kl 14:36
4258
En annen ting er spørsmålet om hva en ønsker. Vaksinere milliarder eller gi noen tabletter til de som blir sykere enn en vanlig influensa. Jeg vet i alle fall hva jeg ville valgt.
Mdg1
18.05.2020 kl 14:39
4198
Jepp, vaksinere millioner slik at vi slipper å leve med pandemien i årevis.
Jabby
18.05.2020 kl 14:39
4204
Ja, absolutt behov for bemcentinib selv med vaksine, spesielt siden man vet hvor lang tid det tar å rulle ut i tillegg, samt som du nevner alle usikkerheter rundt antistoffer og om man faktisk kan bli immune.. Kan faktisk være at vaksine ikke er løsningen mot Corona, og man må ha andre behandlingsmetoder for de som er syke.
Fjordgubben
18.05.2020 kl 14:41
4173
Eller hva med en medisin som virker på alle covid virusene slik at man har dette klart ved neste pandemi, som helt sikkert kommer?
Jeg la inn en kjøpsordre på 42 men det ser ut som det snur.
Jeg la inn en kjøpsordre på 42 men det ser ut som det snur.
Redigert 18.05.2020 kl 14:42
inadmah
18.05.2020 kl 14:43
4099
Glatt valgt vaksine, hadde lett byttet ut potensiell gevinst her mot at det kom en vaksine i morgen som virket.
Herman*
18.05.2020 kl 14:44
4099
Det blir kritisk om vi skal få et krakk hver gang det kommer en positiv vaksinemelding. Er ingen ekspert på vaksiner, men ekspertene uttaler at prosessen er svært komplisert og risikofylt. Normalt tar det 10 år, og i noen tilfeller klarer ikke bransjen å komme opp med en vaksine i det hele tatt. Nå tror jeg på en vaksine i dette tilfellet, men ting tar tid.
Vek
18.05.2020 kl 14:45
4092
Bare å vente til i morgen, ligger nok godt nede på 30 tallet i løpet av morgendagen..
Kan ikke se noe ny info, så er vel bare å holde seg i ro. Var en liten overraskelse dette, var det en av de store som sikret gevinst?
Bulldog
18.05.2020 kl 14:46
4121
Moderna vaksine:
A Phase 2 trial has already been given the go-ahead by the Food and Drug Administration. CEO Stéphane Bancel said the company is pushing forward with a Phase 3 trial set to start in July and is ramping up its capacity to manufacture the vaccine.
https://www.statnews.com/2020/05/18/early-data-show-moderna-covid-19-vaccine-generates-immune-response/
A Phase 2 trial has already been given the go-ahead by the Food and Drug Administration. CEO Stéphane Bancel said the company is pushing forward with a Phase 3 trial set to start in July and is ramping up its capacity to manufacture the vaccine.
https://www.statnews.com/2020/05/18/early-data-show-moderna-covid-19-vaccine-generates-immune-response/
Fjordgubben
18.05.2020 kl 14:49
4046
Nærmer seg 45 igjen, dette blir uhyre spennende de neste 24 timene...
fastinvest
18.05.2020 kl 14:52
4576
Selskapet har nettopp sett effekt på mennesker etter å ha testa på dyr. Aksjen er opp kun +32% i forhandelen. Ikke akkurat noen game changer nivåer.
Ett av flere selskaper som kan lykkes. Vi er allerede i fase 2 og venter nyheter når som helst.
Ett av flere selskaper som kan lykkes. Vi er allerede i fase 2 og venter nyheter når som helst.
Redigert 21.01.2021 kl 01:22
Fjordgubben skrev Nærmer seg 45 igjen, dette blir uhyre spennende de neste 24 timene...
Blir spennende, men var en rar dip dette, definitivt ikke en taxi sjåfør :)
HP17
18.05.2020 kl 14:52
4575
44.50
Nå lastes det opp av mange i BGBIO. Tenk at en igjen har fått kjøpt på lave 40 tallet og kursen var intrade 50 i dag. Slutter nok godt over kr 46 og i morgen kan det igjen gå videre opp.
Nå lastes det opp av mange i BGBIO. Tenk at en igjen har fått kjøpt på lave 40 tallet og kursen var intrade 50 i dag. Slutter nok godt over kr 46 og i morgen kan det igjen gå videre opp.
Ærligtalt
18.05.2020 kl 14:55
4510
Fjordgubben skrev Nærmer seg 45 igjen, dette blir uhyre spennende de neste 24 timene...
...Ser ikke helt hva som er så spennende, rent isolert sett med tanke på vaksinen:
Vi må lære å skille mellom boller og poteter - at denne skal synke på at en vaksine muligens blir klar når det ennå ikke er avklart om man trenger refill hver måned blir helt... absurd
Og for å snu på det: Covid-19 eller ei så er Bergenbio's produkt hyperaktuell på så og si alle slike scenario
Vi må lære å skille mellom boller og poteter - at denne skal synke på at en vaksine muligens blir klar når det ennå ikke er avklart om man trenger refill hver måned blir helt... absurd
Og for å snu på det: Covid-19 eller ei så er Bergenbio's produkt hyperaktuell på så og si alle slike scenario
Mdg1
18.05.2020 kl 15:01
4419
Det vil uansett ta en tid før vaksine er gjennom alle faser av test og nok av befolkningen er vaksinert. I mellomtiden vil medikamenter som allerede er testet mot bivirkninger og som kan ha en terapeutisk effekt være veldig nyttig. Her tror jeg ikke det blir et enkelt medikament, men en blanding av flere.
Yngling ØH
18.05.2020 kl 15:03
4388
Moderna vaksinen er en mRNA vaksine. Det er aldri noensinne laget en mRNA vaksine for mennesker. Det er mange spørsmål knyttet til hvor trygg en slik vaksine er.
Man vet lite om side effects ennå. Det er mulig at mRNA vaksiner er fremtiden for vaksiner, men dette er et gigantisk eksperiment, som jeg tror veldig mange land - og mennesker kommer til å vegre seg mot å være forsøkskaniner i. Jeg tror derfor at Moderna vaksinen kommer til å ta tid før den når store markeder.
Vi må ha andre medisiner for å behandle covid-19 lenge før den tid.
https://horizon-magazine.eu/article/five-things-you-need-know-about-mrna-vaccines.html
https://www.phgfoundation.org/briefing/rna-vaccines
Man vet lite om side effects ennå. Det er mulig at mRNA vaksiner er fremtiden for vaksiner, men dette er et gigantisk eksperiment, som jeg tror veldig mange land - og mennesker kommer til å vegre seg mot å være forsøkskaniner i. Jeg tror derfor at Moderna vaksinen kommer til å ta tid før den når store markeder.
Vi må ha andre medisiner for å behandle covid-19 lenge før den tid.
https://horizon-magazine.eu/article/five-things-you-need-know-about-mrna-vaccines.html
https://www.phgfoundation.org/briefing/rna-vaccines
Det er i alle fall ikke medisinkyndige som selger på rykter om en knapt oppstartet vaksineprosess.
Som iht seriøse fagfolk uansett ikke vil kunne godkjennes iht. grunnleggende prosedyrer før neste år, i den tidlige fasen dette selskapet er.
Når enkelte med mer penger enn NAV-støtten får drosjesjåførhoder får vi sånt intermittant tøv som dette :-)
Får bare håpe at folk lærer etter hvert...
Som iht seriøse fagfolk uansett ikke vil kunne godkjennes iht. grunnleggende prosedyrer før neste år, i den tidlige fasen dette selskapet er.
Når enkelte med mer penger enn NAV-støtten får drosjesjåførhoder får vi sånt intermittant tøv som dette :-)
Får bare håpe at folk lærer etter hvert...
Vek
18.05.2020 kl 15:08
4306
Helt klart, men kan også få se en aksje i fritt fall i morgen, lukter at dagen i dag kun har vært et litt «pump».
Ærligtalt
18.05.2020 kl 15:08
4296
Fornuftig sagt
...Og så er det jo også noe med dette at man helst skal ha klart noe som bekjemper de dødelige symptomene neste gang det kommer en pandemi også da... Og her får jo Bergenbio nå testet sin løsning i ekspressfart. Hvor mange land vil ikke ønske å ha dette i beredskap?
Man kan fort bli litt småtullete av å regne på slikt
...Og så er det jo også noe med dette at man helst skal ha klart noe som bekjemper de dødelige symptomene neste gang det kommer en pandemi også da... Og her får jo Bergenbio nå testet sin løsning i ekspressfart. Hvor mange land vil ikke ønske å ha dette i beredskap?
Man kan fort bli litt småtullete av å regne på slikt
rischioso
18.05.2020 kl 15:09
4280
Ja, med nærmere 1100 trials world wide så er sannsynligheten stor for at det vil komme meldinger om at noen har fått gode resultater noe som vil skape usikkerhet spesielt når fallhøyden er så stor som den er på 40 tallet ...
Greit at folket får en liten forsmak på hva som vil skje om noen kommer opp med noe alternativt at BGBio ikke oppnår tilfredstillende resultater - da blir det nærmest bunnløst hvor de første kjøperne befinner seg laaaangt der nede en plass ...
Greit at folket får en liten forsmak på hva som vil skje om noen kommer opp med noe alternativt at BGBio ikke oppnår tilfredstillende resultater - da blir det nærmest bunnløst hvor de første kjøperne befinner seg laaaangt der nede en plass ...
Tardyferon
18.05.2020 kl 15:12
4220
helt riktig!!!!! når har Onkel Korsar kjørt en ordentlig Teknisk Automatisk Analyse......gutter!!!!hva hadde vi egentlig gjort uten han
dette går veien....Trading med Korsar....oioioioioi
(Når enkelte med mer penger enn NAV-støtten får drosjesjåførhoder får vi sånt intermittant tøv som dette :-))....dette her er så typisk deg...en ordentlig teknisk forklaring
dette går veien....Trading med Korsar....oioioioioi
(Når enkelte med mer penger enn NAV-støtten får drosjesjåførhoder får vi sånt intermittant tøv som dette :-))....dette her er så typisk deg...en ordentlig teknisk forklaring