KAHOOT - Et teknisk bilde!
Jeg er ingen økonom - og jeg kan ikke regnskapstall detaljert!
Likevel klarer jeg å tenke! Kanskje bedre enn de fleste her inne?
Før Q2 annonserte Kahoot en voldsom vekst på inntektssiden. Alt var positivt, men hvor pokker'n var totalregnskapet?
Alle inntektene kjente selskapet til, men i følge børsmelding må man vente til den 20 aug før TOTALEN legges fram.
Javel.....hvorfor det?
Når jeg ser på de tallene som ligger på selskapet under "teknisk analyse" her på forumet står det jaggu meg at det er verdsatt til 13 MRD.
Gjeld på rundt 360 mill. Net profit på minus 44 mill. Ikke rart at det drøyes med å slippe nyheter om HELHETEN!
Hvorfor i alle dager skal man kappes om å kjøpe aksjer i et selskap som ikke klarer å tjene penger på driften?
JEG skjønner det ikke! Ikke i Kahoot - og heller ikke i f.eks NEL?
UANSETT - jeg følger chartet - og det virker som om det er flere enn meg som begynner å rynke på nesa.
I chartet ser man helt nøytralt hva investorene foretar seg i aksjen. For øyeblikket er stemningen ganske så sur:
https://www.tradingview.com/x/g6N9NbfQ/ (Trykk på chartet etter åpning - og det forstørres).
Man kan LETT argumentere med et fall til 25-26 i første omgang - i tilfelle støtten på den røde linja brytes som sluttkurs!
Hilsen Hammers
Likevel klarer jeg å tenke! Kanskje bedre enn de fleste her inne?
Før Q2 annonserte Kahoot en voldsom vekst på inntektssiden. Alt var positivt, men hvor pokker'n var totalregnskapet?
Alle inntektene kjente selskapet til, men i følge børsmelding må man vente til den 20 aug før TOTALEN legges fram.
Javel.....hvorfor det?
Når jeg ser på de tallene som ligger på selskapet under "teknisk analyse" her på forumet står det jaggu meg at det er verdsatt til 13 MRD.
Gjeld på rundt 360 mill. Net profit på minus 44 mill. Ikke rart at det drøyes med å slippe nyheter om HELHETEN!
Hvorfor i alle dager skal man kappes om å kjøpe aksjer i et selskap som ikke klarer å tjene penger på driften?
JEG skjønner det ikke! Ikke i Kahoot - og heller ikke i f.eks NEL?
UANSETT - jeg følger chartet - og det virker som om det er flere enn meg som begynner å rynke på nesa.
I chartet ser man helt nøytralt hva investorene foretar seg i aksjen. For øyeblikket er stemningen ganske så sur:
https://www.tradingview.com/x/g6N9NbfQ/ (Trykk på chartet etter åpning - og det forstørres).
Man kan LETT argumentere med et fall til 25-26 i første omgang - i tilfelle støtten på den røde linja brytes som sluttkurs!
Hilsen Hammers
Redigert 18.12.2021 kl 00:35
Du må logge inn for å svare
focuss
01.11.2020 kl 10:16
6761
Hvorfor prises Kahoot slik det gjør? Fordi Kahoot er en anerkjent markedsleder i et marked som forventes til 20 mrd usd eller nær 200 mrd kroner. Og det i ett marked med enorme marginer. Derfor er det å være med på Kahoot reisen, en reise markedet synes er spennende å være med på, og stadig flere vil være med. Når det gjelder Hammers og VOW så må også VoW vokse for å gjøre seg fortjent til dagens prising, og vow blir sikkert bra. Men veksten til Kahoot skal det godt gjøres å konkurrere med
Redigert 21.01.2021 kl 00:23
Investor 33
01.11.2020 kl 11:45
6695
Kan se din side av saken Hammers, men KAHOOT er et globalt selskap som kan dra inn svært mye penger på riktig måte og på sikt. Har ca 1,4 milliarder brukere nå. Prises til ca. 26 milliarder kroner. Ca. 4,5 kroner par bruker. Alle barn og ungdommer har hørt om KAHOOT. Eldre derimot har ikke hørt noe om selskapet.
Dessverre kom jeg meg ikke inn når aksje prisen var mye lavere. Men har kjøpt en liten post for å se om min antagelse blir riktig. Selv tror jeg selskapet blir priset noe høyere til våren. Og at selskapet blir kjøpt opp i løpe av 2021. Man må ta en sjanse i slike selskaper. Tenker logisk og ser på Amerikanske selskaper som har vokst enormt, prises høyt men har betydelige inntekter. KAHOOT tror jeg blir et selskap på lik linje, og det blir lenge til et nytt Norsk selskap kommer på Oslo børs.
Dessverre kom jeg meg ikke inn når aksje prisen var mye lavere. Men har kjøpt en liten post for å se om min antagelse blir riktig. Selv tror jeg selskapet blir priset noe høyere til våren. Og at selskapet blir kjøpt opp i løpe av 2021. Man må ta en sjanse i slike selskaper. Tenker logisk og ser på Amerikanske selskaper som har vokst enormt, prises høyt men har betydelige inntekter. KAHOOT tror jeg blir et selskap på lik linje, og det blir lenge til et nytt Norsk selskap kommer på Oslo børs.
Struts
01.11.2020 kl 11:50
6864
Hehe, ja om man skal gråte eller le av slike individer er sannelig ikke enkelt!
Bullen
01.11.2020 kl 12:38
6879
Det er jo ingen garanti for at Kahoot lykkes. Det ser bra ut. I hvert fall i pressen. Det er ikke måte på hvordan Kahoot hausses. Ikke eneste negativ melding, litt snodig dette. Kanskje tidenes boble? Må si at jeg ble overrasket da Periscopus hadde kjøpt ca 150.000 aksjer. Det ligner ikke Hegnar å gamble slik, sikkert den yngre Hegnar som har overtalt den gamle til å kjøpe.
hatitchi
01.11.2020 kl 13:18
6963
Påstanden din er direkte feil. Inntekt skal regnskapsføres når den er opptjent, og er et grunnleggende prinsipp i den norske regnskapsloven. Selger Kahoot en lisens til en bruker som gir vedkommende rett til å bruke programvaren i fem år fremover så regnskapsføres 1/5 av inntekten hvert år fremover. Cashflowen kommer med en gang, men inntekten skal periodiseres.
Av note 2 fremgår det at Kahoot "inkluderer fakturert inntekt for informasjonsformål", så om du skal se hva omsetningen til Kahoot er så bør du se på "total operating revenue", som er de "virkelige" inntektene, også kalt opptjent inntekt.
Av note 2 fremgår det at Kahoot "inkluderer fakturert inntekt for informasjonsformål", så om du skal se hva omsetningen til Kahoot er så bør du se på "total operating revenue", som er de "virkelige" inntektene, også kalt opptjent inntekt.
Jeg vil anbefale alle aksje handlere og se og lær av hatitchi! En fornøyelse og lese dine innlegg.
Ellers vil jeg si investor 33 prising er interessante, De har nå ca 1,4 milliarder brukere nå og prises til ca. 26 milliarder kroner. Ca. 4,5 kroner par bruker.
Ja dette nevnte jeg i q2 inntektene er høyere en det ser ut til det er ekstraordinære utgifter som tilkommer.
1) Includes $1.3m in social security cost related to exercised share options in the second quarter
2) Cash and cash equivalents per Q3 2020 impacted by Q3 payments of employee withholding taxes, social security cost and transaction cost related to the new share issue and share option exercise which took place in June
Target for kahoot 2023 er ca 150 millioner dollar. 2020 er target 47 millioner dollar. Jeg tror + 10-20% i 2023
Ellers vil jeg si investor 33 prising er interessante, De har nå ca 1,4 milliarder brukere nå og prises til ca. 26 milliarder kroner. Ca. 4,5 kroner par bruker.
Ja dette nevnte jeg i q2 inntektene er høyere en det ser ut til det er ekstraordinære utgifter som tilkommer.
1) Includes $1.3m in social security cost related to exercised share options in the second quarter
2) Cash and cash equivalents per Q3 2020 impacted by Q3 payments of employee withholding taxes, social security cost and transaction cost related to the new share issue and share option exercise which took place in June
Target for kahoot 2023 er ca 150 millioner dollar. 2020 er target 47 millioner dollar. Jeg tror + 10-20% i 2023
Kaisovski
01.11.2020 kl 14:01
7354
Kahoot har bare 21m brukere, men 1,4mrd har siste året vært deltaker i minst 1 Kahoot.
Så de har stort potensiale for å øke både andel betalende brukere, samt øke antall registrerte brukere.
Nå som tjenesten blir stadig mer komplett, kan man også anta at nye registrerte brukere er mer verdt mer per bruker, enn tidligere når tjenesten kun var spørreleker.
Så de har stort potensiale for å øke både andel betalende brukere, samt øke antall registrerte brukere.
Nå som tjenesten blir stadig mer komplett, kan man også anta at nye registrerte brukere er mer verdt mer per bruker, enn tidligere når tjenesten kun var spørreleker.
Moonraker007
01.11.2020 kl 15:32
7278
La Hammers styre med sine tall, uvesentlige tall i denne sammenhengen. Han har virkelig ikke peiling på dette selskapet, det skal litt mer til enn å hente it en masse tall fra rapporter for å forstå hva det er snakk om inn i 2021-2022.
AksjeRik
01.11.2020 kl 16:31
7515
Populær å ha for kjendiser denne. Må ha den i porteføljen for å være poppis vettu
Investor 33
01.11.2020 kl 17:14
7469
Enig! Hver av oss må investere på det man tror på. Hadde vi vist hvordan det hadde gått med de ulike aksjene, da hadde vi alle fått en gevinst. Da kunne man bare belånt på boligen, og vips så hadde vi vært millionærer. Men som med alle investeringer så er det en risiko. Så får hver av oss investere på det man tror på, og bruke den kunnskapen man har. Selv tror jeg på Kahoot, men kan stygt ta feil men det er den risiko jeg tar. Så har jeg selvsagt ikke bare investert i Kahoot, men i flere selskaper som står gjennom de stormer vi kan oppleve på Børsen her hjemme og i utlandet. Lykke til dere alle.
NB! Flere gode investeringer i utenlandske selskaper og også i boliger.
NB! Flere gode investeringer i utenlandske selskaper og også i boliger.
3fotsyken
01.11.2020 kl 19:31
8333
Nei er det ikke VELDIG rart at Hegnar har kjøpt seg inn i Kahoot! på disse nivåene? Stoler mer på Hegnar enn på fx, deg... Ta et hint da og følg Hegnar.
3fotsyken
01.11.2020 kl 19:36
8368
Du er jo inne på poenget, men dette har du virkelig ikke peiling på. Ved salg av en lisens (en kontrakt/avtale) inntektsføres ingenting. Når første faktura sendes inntektsføres fakturabeløpet. I regnskapet fordeles inntekten på den perioden fakturaen gjelder (kvartal eller år fx). Hvis fakturaen er for et kvartal og er på 30 dollar vises bare 10 dollar i regnskapet den måneden den faktureres. Måneden etter når den betales, vises fortsatt bare 10 dollar, men 30 dollar kommer inn på kontoen til Kahoot. og så videre. Hvis det er en årslisens blir forskjellen mellom regnskapet og cashflow enda større. 5 år faktureres garantert aldri på en faktura.
Mange er negative for å finne selskapet de skal sette pengene sine i. Prøver og finne grunner til å investere eller motsatt. Ikke noe galt slik hammer holder på så lenge man holder seg til fakta. Fakta blir lett manipulert. Analytikerne er jo slik.
hatitchi
01.11.2020 kl 21:57
8443
Jeg tror du må lese deg opp på hva å inntektsføre betyr, og hva vilkårene for dette er. Etter den norske regnskapsloven så er dette når inntekten er opptjent (risiko og kontroll), mens det i IFRS-rammeverket skjer når kontroll er overført, som kan skje på et tidspunkt eller over tid. Hvordan dette skal behandles etter GRS er beskrevet i NRS 7:
"Opptjeningsprosessen kan skje over tid, og det er bare _leverte ytelser_ som er opptjent og skal resultatføres fra transaksjonstidspunktet. Eventuelt mottatt vederlag for ytelser som gjenstår, identifiseres, måles og periodiseres som uopptjent inntekt og resultatføres i takt med opptjening."
I innlegget ditt har du korrekt beskrevet hvordan lisenser inntektsføres; lineært over kontraktsperioden. Si at Kahoot har solgt en lisens til en skole fra 1. august til 31. juli til en verdi på 120 dollar, med betaling 15. august. Da vil 50 dollar resultatføres som inntekt i år 1, mens 70 dollar balanseføres som fakturert, ikke opptjent inntekt den 31.12 år 1. Cashflowen blir på 120 år 1 og 0 år 2.
At jeg brukte 5 års varighet i mitt eksempel gjør ikke at den regnskapsmessige effekten blir misvisende. Den eneste forskjellen er at man må justere for tidsverdien av penger.
"Opptjeningsprosessen kan skje over tid, og det er bare _leverte ytelser_ som er opptjent og skal resultatføres fra transaksjonstidspunktet. Eventuelt mottatt vederlag for ytelser som gjenstår, identifiseres, måles og periodiseres som uopptjent inntekt og resultatføres i takt med opptjening."
I innlegget ditt har du korrekt beskrevet hvordan lisenser inntektsføres; lineært over kontraktsperioden. Si at Kahoot har solgt en lisens til en skole fra 1. august til 31. juli til en verdi på 120 dollar, med betaling 15. august. Da vil 50 dollar resultatføres som inntekt i år 1, mens 70 dollar balanseføres som fakturert, ikke opptjent inntekt den 31.12 år 1. Cashflowen blir på 120 år 1 og 0 år 2.
At jeg brukte 5 års varighet i mitt eksempel gjør ikke at den regnskapsmessige effekten blir misvisende. Den eneste forskjellen er at man må justere for tidsverdien av penger.
Hvis du hadde kjøpt kahoot aksje den dagen du lagde denne tråd ville du tjent 40%
Hammers
10.02.2021 kl 10:01
7396
Jeg har stilt spørsmålet tidligere - og kan gjerne gjøre det igjen: "Lever man av kundevekst eller av OVERSKUDD"?
Merk ellers; For første gang har ikke "dama til Haudemann-Andersen" kommet på banen og fortalt om hvor billig selskapet er.
Kanskje hun ikke ikke lenger kan gå god for den påstanden - etter hvert som undersluddene øker?
Hilsen Hammers
Merk ellers; For første gang har ikke "dama til Haudemann-Andersen" kommet på banen og fortalt om hvor billig selskapet er.
Kanskje hun ikke ikke lenger kan gå god for den påstanden - etter hvert som undersluddene øker?
Hilsen Hammers
3fotsyken
10.02.2021 kl 11:07
7333
Ja, vi har skjønt at du ikke skjønner dette caset. For å videreføre statistikken lenger oppe: hadde du kjøpt da du startet tråden hadde du hatt en gevinst på 260%. Hadde du kjøpt deg inn ved siste innlegg 1.11. hadde du i dag tjent 100 %. Men send en epost til Softbank. De har sikkert ikke forstått dette sånn som du har de heller.
canarias
10.02.2021 kl 11:52
7296
Hammers verken makter eller evner se de store mulighetene i Kahoot på det globale markedet.
Han er ikke noe annet enn en selvgod kødd, som treffer og bommer med ca 50 prosent av gangene. Slik som andre analtigrene, apekatter, eller hvis du kaster mynt....
Strekmannen, som ikke skjønner seg verken på tall eller noe av det fundamentale bak enhver selskap, har gått ut på dato for lenge siden.....
For ordens skyld, jeg har ingen Kahoot aksjer, aldri har hatt heller (dessverre?) og ingen planer om å kjøpe noen. Jeg bare skriver det jeg skriver i håp om at dere ikke bry dere så alt for mye om hva denne tullingen lirer av seg i løpet av dagen når han er på langtur med bikkja si......
Strekmannen, som ikke skjønner seg verken på tall eller noe av det fundamentale bak enhver selskap, har gått ut på dato for lenge siden.....
For ordens skyld, jeg har ingen Kahoot aksjer, aldri har hatt heller (dessverre?) og ingen planer om å kjøpe noen. Jeg bare skriver det jeg skriver i håp om at dere ikke bry dere så alt for mye om hva denne tullingen lirer av seg i løpet av dagen når han er på langtur med bikkja si......
Hammers
10.02.2021 kl 20:39
16478
Syntes Trygve H sa det ganske treffende i dag under sendinga da Eline spurte hvorfor Kahoot falt:
"Det er et lite selskap som omsatte for 100 millioner og tapte 200 mill".
Det er godt mulig at det er JEG som misforstår noe - eller kanskje det er de som følger saueflokken som gjør det?
Når et selskap har store underskudd og null inntjening i bånn - blir det for min del et slags pyramidespill.
En type spill som går veldig bra - helt til det blir bråstopp. KAHOOT prises helt HINSIDIG - til 53 MRD!
Trolig pga en samkjørt PR-JIPPO!
Hilsen Hammers.......som ellers ikke gidder å diskutere KAHOOT.
En type selskap jeg ALDRI vil kjøpe. Jeg ønsker å sove godt om natta - og jeg bryr meg ikke om hvordan kursen går!
"Det er et lite selskap som omsatte for 100 millioner og tapte 200 mill".
Det er godt mulig at det er JEG som misforstår noe - eller kanskje det er de som følger saueflokken som gjør det?
Når et selskap har store underskudd og null inntjening i bånn - blir det for min del et slags pyramidespill.
En type spill som går veldig bra - helt til det blir bråstopp. KAHOOT prises helt HINSIDIG - til 53 MRD!
Trolig pga en samkjørt PR-JIPPO!
Hilsen Hammers.......som ellers ikke gidder å diskutere KAHOOT.
En type selskap jeg ALDRI vil kjøpe. Jeg ønsker å sove godt om natta - og jeg bryr meg ikke om hvordan kursen går!
Redigert 11.02.2021 kl 00:36
Investor 33
10.02.2021 kl 20:44
16466
Ja Hammer, slik tenkte jeg også med Facebook når de kom ut på børs. Hva skal de tjene penger på..............???? Så da ble det ikke noe kjøp for min del. KAHOOT har nå ca 1,5 milliarder brukere, og starten på noe større tenker jeg da........Men for all del Hammer, vi har alle fri vilje og rett til å investere det vi selv har tro på. Men selvsagt kan du ha rett, men jeg har investert så får tiden vise seg.
Trolig du er sauen som har mista flokken ja...Kahoot er blitt for store etterhvert, blir mer eller mindre umulige å stoppe med Softbank, Microsoft, Walt Disney +++ med på laget.
Bare å passe på nå som det nå begynner å nærme seg påskelam og slaktetid..
Bare å passe på nå som det nå begynner å nærme seg påskelam og slaktetid..
peterdawn
11.02.2021 kl 08:42
15865
Kult at du tør å påpeke at Kahoot er et luftslått. det kan jo selvfølgelig fortsette oppover med notering på Nasdaq som Norsk Data gjorde back in the days; men dagens prising er helt hinsides. Nedsiderisikoen er ekstrem. De kan lykkes med gode oppkjøp; slik Fredly argumenterte for for litt siden. Med å bruke egne aksjer som byttemiddel. Men fallhøyden er helt hinsides her. Men lykke til dere som sitter investert. Håper Kahoot lykkes! Det hadde vært gøy.
Capitalista
11.02.2021 kl 08:42
15896
Hammers rynket på nesa i juli -20, og nå har han fått Trygve med på laget. Kanskje dere begge misforstår noe?
HrGrøn
11.02.2021 kl 09:09
15893
Hvis Hammer "John" havde købt Kahoot aktier i stedet for sure opstød.
Hammers 20. Juli 2020 10.000 Kahoot aktier = 326.000 kr.
Hammers 10.Febuar 2021 10.000 Kahoot aktier = 1.194.000 kr.
Hammers ”John” kunne have tjent 868.000 kr.
Hammers 20. Juli 2020 10.000 Kahoot aktier = 326.000 kr.
Hammers 10.Febuar 2021 10.000 Kahoot aktier = 1.194.000 kr.
Hammers ”John” kunne have tjent 868.000 kr.
3fotsyken
11.02.2021 kl 10:56
15735
Vi er nok her: Fra Wikipedia, den frie encyklopedi
En konspirasjonsteori forsøker å forklare en politisk, sosial eller historisk hendelses bakenforliggende årsak som en hemmelig og ofte avledende sammensvergelse, iscenesatt av en hemmelig allianse mellom mektige personer (noen ganger omtalt som «en usett maktelite») og ikke som åpne aktiviteter eller som naturlige hendelser.
En konspirasjonsteori forsøker å forklare en politisk, sosial eller historisk hendelses bakenforliggende årsak som en hemmelig og ofte avledende sammensvergelse, iscenesatt av en hemmelig allianse mellom mektige personer (noen ganger omtalt som «en usett maktelite») og ikke som åpne aktiviteter eller som naturlige hendelser.
Redigert 11.02.2021 kl 10:57
Hammers
07.04.2021 kl 23:38
15007
Når man leser om dagens oppkjøp er det lett å se tilbake til den overskriften til denne tråden - som jeg en gang skrev;
https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/04/07/7652555/dagbladet-eier-og-rema-1000-med-kule-pa-laeringsplattform
Kahoot er vel verdsatt til 40-50 MRD...........men blir det noe overskudd av driften?
Vi hører fortsatt om VEKST i antall brukere, men resten er det ikke stort å høre om!
Hilsen Hammers......som nå tror det er på tide å sette ned tulipanløkene!
https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/04/07/7652555/dagbladet-eier-og-rema-1000-med-kule-pa-laeringsplattform
Kahoot er vel verdsatt til 40-50 MRD...........men blir det noe overskudd av driften?
Vi hører fortsatt om VEKST i antall brukere, men resten er det ikke stort å høre om!
Hilsen Hammers......som nå tror det er på tide å sette ned tulipanløkene!
Redigert 07.04.2021 kl 23:41
upperdawg
08.04.2021 kl 00:38
14856
Litt flaut for deg å dra opp denne tråden igjen! Her skriver du jo med stor selvsikkerhet at dine tekniske analyser viste at kahoot skulle gå i dass når den stod i 30-40 kr, og hva skjedde? Det gir oss egentlig en god påminnelse om hvorfor man ikke skal lytte til deg hvertfall!
Hammers
08.04.2021 kl 00:57
14799
Jeg har aldri snakket om TA i Kahoot.
Kun rettet noen spørsmål ang sunn fornuft.
Hilsen Hammers
Kun rettet noen spørsmål ang sunn fornuft.
Hilsen Hammers
canarias
08.04.2021 kl 06:14
14659
Kloke ord upperdwag, taxisjåføren Hammers har vi oppegående aldri hørt på, tvert om.
Redigert 08.04.2021 kl 06:15
Hammers
09.04.2021 kl 23:25
13988
Den 29. mars (se dato i chartet) moret jeg med å sette opp chartet til KAHOOT;
https://www.tradingview.com/x/ZRECt7JB/ (Trykk på det etter åpning og det forstørres).
Den gang var det gitt salgssignal pga det bruddet man selv kan se, men gadd ikke å skrive om det!
- Kursen lå da på kr 96,60.
- Mine beregninger viser at man gjerne KAN få et fall til ca 76 ut fra den formasjonen som ligger over det brutte linja.
- Kursen ligger i dag på kr 88,60. Så langt et fall på 8,3%.
Hilsen Hammers
https://www.tradingview.com/x/ZRECt7JB/ (Trykk på det etter åpning og det forstørres).
Den gang var det gitt salgssignal pga det bruddet man selv kan se, men gadd ikke å skrive om det!
- Kursen lå da på kr 96,60.
- Mine beregninger viser at man gjerne KAN få et fall til ca 76 ut fra den formasjonen som ligger over det brutte linja.
- Kursen ligger i dag på kr 88,60. Så langt et fall på 8,3%.
Hilsen Hammers
Hammers
10.04.2021 kl 00:02
13887
Når jeg i DAG tar ut et nytt chart ser bildet litt annerledes ut;
https://www.tradingview.com/x/EO7c4pRw/
- Signalene fra den 29.mars er markert med en gulere farge.
- Signalene fra dagens oppdatering er tegnet med rødt.
- NYTT salgssignal etter bruddet på 92.
- Det NYE fallpotensialet er ca 65,50.
- Dette harmonerer også bedre enn det første ved at det HER finnes naturlig støtte i chartet.
Hilsen Hammers
https://www.tradingview.com/x/EO7c4pRw/
- Signalene fra den 29.mars er markert med en gulere farge.
- Signalene fra dagens oppdatering er tegnet med rødt.
- NYTT salgssignal etter bruddet på 92.
- Det NYE fallpotensialet er ca 65,50.
- Dette harmonerer også bedre enn det første ved at det HER finnes naturlig støtte i chartet.
Hilsen Hammers
Redigert 10.04.2021 kl 00:05
Max Payne
10.04.2021 kl 00:10
13876
Fint diagram du har laget. Ser riktig ut det! Kan godt hende den faller litt lenger ned enn 65.50. Vil anta at potensialet er 55 - 65.50. Det er jo ikke sånn at aksjen plutselig stopper ved første støttenivå, men falltakten vil reduseres før den gradvis bunner ut.
Hammers
07.05.2021 kl 01:31
12910
Er bløffen i ferd med å avsløres?
Samtidig med et resultat som var ENDA VERRE enn tidligere kom en "gladnyhet om oppkjøp til ca 4 MRD!
Hvor store skal man kjøpe seg - og med hvilke penger? Nye selskaper som heller ikke har fortjeneste i det hele tatt?
Kahoot velger å framheve BRUKERVEKST i sine Q-rapporter! Klart veksten (mest blindpassasjerer) øker når selskaper kjøpes.
Personlig synes jeg det er viktigere med saldoen. Den må man lete LANGT NED i deres meldinger for å finne.
Fra 2019 til 2020 falt TAPENE med hele 220%!
Enig med dama til Haudemann; Her har man litt å rette opp i - før baugen etter hvert peker rett til bunns!
Prisen er FORTSATT ca 34 MRD! Hvorfor i alle dager skal den være SÅ astronomisk høy når pengene KONSTANT renner ut?
Chartet som viser hva investorene gjør med virkelige penger ser dere her;
https://s3.tradingview.com/snapshots/5/5oTb96Fd.png
Hilsen Hammers
Samtidig med et resultat som var ENDA VERRE enn tidligere kom en "gladnyhet om oppkjøp til ca 4 MRD!
Hvor store skal man kjøpe seg - og med hvilke penger? Nye selskaper som heller ikke har fortjeneste i det hele tatt?
Kahoot velger å framheve BRUKERVEKST i sine Q-rapporter! Klart veksten (mest blindpassasjerer) øker når selskaper kjøpes.
Personlig synes jeg det er viktigere med saldoen. Den må man lete LANGT NED i deres meldinger for å finne.
Fra 2019 til 2020 falt TAPENE med hele 220%!
Enig med dama til Haudemann; Her har man litt å rette opp i - før baugen etter hvert peker rett til bunns!
Prisen er FORTSATT ca 34 MRD! Hvorfor i alle dager skal den være SÅ astronomisk høy når pengene KONSTANT renner ut?
Chartet som viser hva investorene gjør med virkelige penger ser dere her;
https://s3.tradingview.com/snapshots/5/5oTb96Fd.png
Hilsen Hammers
Redigert 07.05.2021 kl 01:34
Hammers
10.05.2021 kl 21:45
12295
"Med hvilke penger skal man finanisere videre vekst" - spurte jeg i siste innlegg. Svaret fikk i dag.
Skal bli spennende å se hvordan markedet tackler dagens meldingen - som kom etter stengetid.
Hilsen Hammers
Skal bli spennende å se hvordan markedet tackler dagens meldingen - som kom etter stengetid.
Hilsen Hammers
Hammers
06.07.2021 kl 17:17
11101
I MARS la jeg ut dette chartet ved kurs 96. MERK potensialet på 76; https://s3.tradingview.com/snapshots/z/ZRECt7JB.png
I MAI var potensialet tatt ut og en ny formasjon ble etter hvert dannet rundt 55.
En ganske så PERFEKT, men akk så FORHATT (skulder) hode/skulder!
I DAG leker kursen på kanten av et større stup like over HALSLINJA i formasjonen.
LIKEVEL, signalet gis IKKE før bruddet er et faktum (som sluttkurs) og kursen etablerer seg under.
https://s3.tradingview.com/snapshots/n/N66URD7h.png
(Forstørrelse; Trykk etter åpning)
Ved etablert brudd ligger det an til store fall på sikt.
Potensialet beveger seg i så fall ned til ca 23 over tid.
Ikke rart formasjonen er fryktet og forhatt blant aksjonærene.
I MORGEN slippes oppdaterte tall over utviklingen.
Hilsen Hammers..........som legger ved dagens artikkel i e24;
https://e24.no/boers-og-finans/i/9OgOK5/analysebyraa-spaar-full-brems-for-kahoot
I MAI var potensialet tatt ut og en ny formasjon ble etter hvert dannet rundt 55.
En ganske så PERFEKT, men akk så FORHATT (skulder) hode/skulder!
I DAG leker kursen på kanten av et større stup like over HALSLINJA i formasjonen.
LIKEVEL, signalet gis IKKE før bruddet er et faktum (som sluttkurs) og kursen etablerer seg under.
https://s3.tradingview.com/snapshots/n/N66URD7h.png
(Forstørrelse; Trykk etter åpning)
Ved etablert brudd ligger det an til store fall på sikt.
Potensialet beveger seg i så fall ned til ca 23 over tid.
Ikke rart formasjonen er fryktet og forhatt blant aksjonærene.
I MORGEN slippes oppdaterte tall over utviklingen.
Hilsen Hammers..........som legger ved dagens artikkel i e24;
https://e24.no/boers-og-finans/i/9OgOK5/analysebyraa-spaar-full-brems-for-kahoot
Redigert 06.07.2021 kl 18:42
Hammers
16.07.2021 kl 00:36
10599
Jeg har ikke kikket på chartet til Kahot etter at siste innlegg ble skrevet.
Tok en ny titt i dag og registrerer at alt har gått slik linjalen antydet - og som jeg varslet om;
https://s3.tradingview.com/snapshots/n/N66URD7h.png (klikk e/åpn - forstørrelse)
Kursen ligger i dag ved 42.......og NYE svakheter registreres i chartet;
https://s3.tradingview.com/snapshots/l/lNPmDnoN.png
Hilsen Hammers
Tok en ny titt i dag og registrerer at alt har gått slik linjalen antydet - og som jeg varslet om;
https://s3.tradingview.com/snapshots/n/N66URD7h.png (klikk e/åpn - forstørrelse)
Kursen ligger i dag ved 42.......og NYE svakheter registreres i chartet;
https://s3.tradingview.com/snapshots/l/lNPmDnoN.png
Hilsen Hammers
Hammers
19.07.2021 kl 22:09
9978
Hammers
19.07.2021 kl 22:56
9848
Jeg må legge til at RSI indikerer at aksjen nå begynner å bli oversolgt (se i underkant av chartet i forrige innlegg).
Hilsen Hammers
Hilsen Hammers
Hammers
19.08.2021 kl 14:46
8980
KAHOT har allerede steget mye i dag (47 i skrivende stund), men dette er kanskje kun starten?
https://www.tradingview.com/x/PyGJL76J/ (Tatt ut på 45-tallet).
Flere motstandsnivåer er nå brutt OG et kjøpssignal ble gitt tidligere i dag.
https://www.tradingview.com/x/PyGJL76J/ (Tatt ut på 45-tallet).
Flere motstandsnivåer er nå brutt OG et kjøpssignal ble gitt tidligere i dag.
Fantastisk å se Hammers spiller på lag med Kahoot.
Diamant Fuglen spådde kursen opp over 20% før børsåpning idag,noe den gjorde da den var oppe i 48 kroner.
Jeg tar sjansen på en ny spådom med Nytt Rally imorgen til kroner 55.Artic securities og sparebanken 1 Hadde troa idag i tilegg til nordea,og vi skal ikke se bort ifra at Dnb går opp fra kursmålet på 45 kroner. Hammers du spår ikke du ser kun hva Ta forteller deg,og det er jeg enig med deg i.
Diamant Fuglen spådde kursen opp over 20% før børsåpning idag,noe den gjorde da den var oppe i 48 kroner.
Jeg tar sjansen på en ny spådom med Nytt Rally imorgen til kroner 55.Artic securities og sparebanken 1 Hadde troa idag i tilegg til nordea,og vi skal ikke se bort ifra at Dnb går opp fra kursmålet på 45 kroner. Hammers du spår ikke du ser kun hva Ta forteller deg,og det er jeg enig med deg i.
Redigert 19.08.2021 kl 20:33
Det er Vakkert å se Den fine oppgangen Kahooth har foran seg.
Rett opp til den tidligere Emisjonskursen til Kahooth.
Rett opp til den tidligere Emisjonskursen til Kahooth.
Volga
02.09.2021 kl 11:45
6514
Hva ser du i det videre rent teknisk/formasjonsmessig @Hammers? Vil mid-60 være et konsolideringsnivå, eller bare banker vi videre?
RSI 70 nå, men oppgang skjer jo på solide volumer. Nedgang i begynnelsen av august på svake volumer, de to røde dagene siden oppgangen startet ditto.
RSI 70 nå, men oppgang skjer jo på solide volumer. Nedgang i begynnelsen av august på svake volumer, de to røde dagene siden oppgangen startet ditto.