NEL: uke 2 og 3 (Man.18 jan- Søn.31 jan )
God kveld.
Da er det opprettet ny tråd for Sept mnd.
Mon tro hvor vi havner denne mnd.
Historiske kurser mnd for mnd.
2019.
Kurs pr 1 juli kr 7,20. ..Kurs pr 1aug kr 7,12
Kurs pr 1 sept kr 6,78...Kurs pr 1 okt kr 8,32
Kurs pr 1 nov 2019 kr 7,92..Kurs pr 1 des 2019 kr 7,93
Kurs 2020
Kurs pr.1 jan 2020 kr 8,65,-
Kurs pr.1 feb 2020 kr 9,18
Kurs pr 1 mar 2020 kr 9,65
Kurs pr 1 april 2020 kr 10,35
Kurs pr 1 mai 2020 kr 12,63
Kurs pr 1 Juni 2020 kr 14,96 (opp hele 13,25% i mai)
Kurs pr 1 Juli 2020 kr 18,85 (opp 26,04% i juni)
Kurs pr 1 August 2020 kr. 18,66 (ned 1,5% i juli mnd)
Kurs pr 1 sept 2020 kr 21,53
Kurs pr 1 okt 2020 kr 17,00
Kurs pr 1 nov 2020 kr 18,20
ATH kurser
ATH. dags sluttkurs.. 13.07.20 kr 23,34
ATH. Kurs................13.07.20 kr 23,34
Løkke til videre i 2020
Redigert 01.08.2020 kl 07:57
Uansett...
Løkke til
Da er det opprettet ny tråd for Sept mnd.
Mon tro hvor vi havner denne mnd.
Historiske kurser mnd for mnd.
2019.
Kurs pr 1 juli kr 7,20. ..Kurs pr 1aug kr 7,12
Kurs pr 1 sept kr 6,78...Kurs pr 1 okt kr 8,32
Kurs pr 1 nov 2019 kr 7,92..Kurs pr 1 des 2019 kr 7,93
Kurs 2020
Kurs pr.1 jan 2020 kr 8,65,-
Kurs pr.1 feb 2020 kr 9,18
Kurs pr 1 mar 2020 kr 9,65
Kurs pr 1 april 2020 kr 10,35
Kurs pr 1 mai 2020 kr 12,63
Kurs pr 1 Juni 2020 kr 14,96 (opp hele 13,25% i mai)
Kurs pr 1 Juli 2020 kr 18,85 (opp 26,04% i juni)
Kurs pr 1 August 2020 kr. 18,66 (ned 1,5% i juli mnd)
Kurs pr 1 sept 2020 kr 21,53
Kurs pr 1 okt 2020 kr 17,00
Kurs pr 1 nov 2020 kr 18,20
ATH kurser
ATH. dags sluttkurs.. 13.07.20 kr 23,34
ATH. Kurs................13.07.20 kr 23,34
Løkke til videre i 2020
Redigert 01.08.2020 kl 07:57
Uansett...
Løkke til
Redigert 21.01.2021 kl 09:41
Du må logge inn for å svare
Value Investor
09.08.2020 kl 11:57
6747
Problemet er jo at NIKOLA har kommet veldig kort i sin utvikling, vi vet lite om hvor langt de har kommet, meg bekjent har de bare sagt at de ved å standardisere stasjonene skal få prisen på hydrogen ned fra 14 dollar per kilo til 3 dollar, dette er lite realistisk. De har også et revolusjonerende batteri på vei. Hvis dette er riktig er je det siste skudd baugen for hydrogen, men jeg tror ikke at de har dette batteriet heller.
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
Falketind
09.08.2020 kl 13:35
6674
Problemet er noe du selv konstruerer om Nikola, ut ifra eget godtbefinnende. For meg så fremstår det som rent svada det du skriver. Anvendelses av hydrogen kommer for fullt rundt om i verden. NEL posisjonerer seg for fremtidens grønne skifte for øvrig med eller uten Nikola. Hvorvidt man vil ta del i feks. NEL posisjonering som aksjonær får den enkelte vurdere. I mens så tøffer NEL-toget videre for oss langsiktige aksjonærer. 📈
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
La merke til en skjermdump på face av en tweet datert 8. august som refererer til en artikkel i E24. Det bør jo nevnes at artikkelen i E24 er fra mars i år, noe du er inne på. Problemet er at det virker som om det forsøkes å fremstille dette som en nyhet som kom nå i august. Dette er gammelt nytt, og er mest sannsynlig allerede bakt inn i kursen. Så det å si at kursen nå skal stige på en nyhet fra mars, vil neppe skje.
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
Seriøs
09.08.2020 kl 15:56
6571
Enig det men mange troll her inne må ha litt dårlig minne da det virker som om alle nyheter er glemt. Verden stålsetter seg nå mot hydrogen og da er det bare å henge på. Bil satsningen er kun en liten del og vi må nok også sidestilles med ren el. Men sammen så blir dette bra.
https://fuelcellsworks.com/news/portuguese-government-approves-hydrogen-strategy-e7b-investments/
https://fuelcellsworks.com/news/portuguese-government-approves-hydrogen-strategy-e7b-investments/
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
Nabomannen
09.08.2020 kl 20:47
6373
Fra full optimisme og rekordstore ordrereserver til konkurs på 1-2-3
https://www.ta.no/jobb/nel-hydrogen-er-gatt-konkurs/s/1-111-6713980
https://www.ta.no/jobb/nel-hydrogen-er-gatt-konkurs/s/1-111-6713980
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
Seriøs
09.08.2020 kl 21:05
6349
Du er morsom du.
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
Nabomannen
09.08.2020 kl 21:14
6313
Ikke morsomt om det skjer igjen. Risikoen er der, dessverre.
"Bedriften hadde en ordrereserve på hele 150 millioner kroner ved inngangen til 2012 etter da å ha fått sin største kontrakt i historien på 85 millioner kroner. I styrets beretning for 2011 heter det at «med den kraftige ordreinngangen i 2011 befester selskapet sin posisjon som verdens ledende leverandør av hydrogenproduserte systemer basert elektrolyse»."
"Bedriften hadde en ordrereserve på hele 150 millioner kroner ved inngangen til 2012 etter da å ha fått sin største kontrakt i historien på 85 millioner kroner. I styrets beretning for 2011 heter det at «med den kraftige ordreinngangen i 2011 befester selskapet sin posisjon som verdens ledende leverandør av hydrogenproduserte systemer basert elektrolyse»."
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
Seriøs
09.08.2020 kl 21:26
6272
Da håper jeg du ikke har aksjer:)
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
Nabomannen
09.08.2020 kl 21:41
6356
Nei, jeg har nok ikke det. Slik jeg ser det er reell risiko ikke reflektert i dagens aksjekurs. Kun drømmene.
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
Seriøs
09.08.2020 kl 21:51
6352
Aksjer er risiko og slik er det , men oppsiden er fortsatt stori og økende
Verden har våknet opp siden 2013
Verden har våknet opp siden 2013
Redigert 21.01.2021 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
Nabomannen
09.08.2020 kl 22:09
14680
Se på denne omfattende tyske ekspertstudien:
https://www.now-gmbh.de/content/service/3-publikationen/1-nip-wasserstoff-und-brennstoffzellentechnologie/181204_bro_a4_indwede-studie_kurzfassung_en_v03.pdf
Fra diagrammene på side 10 og 13 går det klart frem at alkaliske elektrolysører (AEL) som NEL satser på har lavest kostnad i dag, men høyere energiforbruk enn høytemperaturelektrolyse (HTEL) som NEL ikke satser på. Men det hevdes at i 2030 vil HTEL både være billigst og ha lavest energiforbruk. Hvis dette skjer, hva skjer da med NEL?
Hva om markedet allerede neste år begynner å fokusere på at HTEL sannsynligvis vil utkonkurrere AEL slik at NELs elektrolysører blir utkonkurrert om noen år. Da vil jeg tro aksjekursen kollapser og faren for konkurs blir overhengende.
Hva tenker dere om dette? Hva er status på HTEL i dag?
https://www.now-gmbh.de/content/service/3-publikationen/1-nip-wasserstoff-und-brennstoffzellentechnologie/181204_bro_a4_indwede-studie_kurzfassung_en_v03.pdf
Fra diagrammene på side 10 og 13 går det klart frem at alkaliske elektrolysører (AEL) som NEL satser på har lavest kostnad i dag, men høyere energiforbruk enn høytemperaturelektrolyse (HTEL) som NEL ikke satser på. Men det hevdes at i 2030 vil HTEL både være billigst og ha lavest energiforbruk. Hvis dette skjer, hva skjer da med NEL?
Hva om markedet allerede neste år begynner å fokusere på at HTEL sannsynligvis vil utkonkurrere AEL slik at NELs elektrolysører blir utkonkurrert om noen år. Da vil jeg tro aksjekursen kollapser og faren for konkurs blir overhengende.
Hva tenker dere om dette? Hva er status på HTEL i dag?
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
Nabomannen så snill du er som varsler oss. Du har et stort hjerte ♥️
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
omans
10.08.2020 kl 10:32
14481
Et etablert brudd ned av 17.80 vil være et salgssignal.
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
Hefner
10.08.2020 kl 11:49
14374
Har bommer du. Å komme med reflekterte innlegg basert på fakta er fullstendig uinteressant for kulten.
Det du må gjøre er å si: «Hydrogen er jo fremtiden, man er dum om man ikke ser det.». Underbygg aldri denne påstanden med håndfaste fakta, men nevn gjerne «esg», «grønn», «fremtid», osv.
Det du må gjøre er å si: «Hydrogen er jo fremtiden, man er dum om man ikke ser det.». Underbygg aldri denne påstanden med håndfaste fakta, men nevn gjerne «esg», «grønn», «fremtid», osv.
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
Nabomannen
10.08.2020 kl 12:10
14381
Ja, jeg vet jo det, men prøver allikevel å redde de religiøse hodeløse høns fra ruin. Som en av de nedsnødde bemerker over har jeg et stort hjerte.
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
2030kommer
10.08.2020 kl 15:30
14276
Knallnyhet fra Nikola akkurat nå:
Breaking: Largest class 8 zero emission order in the industry. 2,500 guaranteed
@nikolamotor
Tre BEV platforms sold with option to 5,000 trucks sold. Nikola enters the refuse market with landmark order with
@RepublicService
Breaking: Largest class 8 zero emission order in the industry. 2,500 guaranteed
@nikolamotor
Tre BEV platforms sold with option to 5,000 trucks sold. Nikola enters the refuse market with landmark order with
@RepublicService
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
10.08.2020 kl 15:55
14265
Ikke noe spesielt positivt for Nel bortsett fra aksjene de har.
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
interferensen
10.08.2020 kl 16:00
14249
Selvfølgelig er det positivt for Nel at Nikola tjener penger. Det øker sannsynligheten for at de kommer på veien også med hydrogenlastebiler. Dette dreide seg om søppelbiler, så slik sett er det ikke noen endring i strategi for Nikola. De har lenge snakket om at batteri egner seg best for lokaltransport.
Når det er sagt så skjer det ingenting med Nel-kursen, så markedet bestemmer, uansett hva man kan mene om hva som er positivt. :-)
Når det er sagt så skjer det ingenting med Nel-kursen, så markedet bestemmer, uansett hva man kan mene om hva som er positivt. :-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
2030kommer
10.08.2020 kl 16:02
14247
Selvsagt er det positivt for NEL. Nikola bidro til nedgangen i NEL. Da bør de bidra til oppgang og ;)
Men klart, det er negativt for posisjonen din.
Men klart, det er negativt for posisjonen din.
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
10.08.2020 kl 16:02
14247
BEC virker mer viktig for dem enn FCEV.
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
2030kommer
10.08.2020 kl 16:02
14242
Nikola-aksjen hopper etter bestilling
en time siden · Infront TDN Direkt
Nikola har sikret en ordre for å produsere 2.500 batteri-elektriske avfallskjøretøy fra Republic Services, ifølge en melding fra selskapet mandag.
Ordren inkluderer en opsjon som kan øke antall ordre til 5.000. Leveringen er ventet i 2023, med testing på vei sannsynligvis i begynnelsen av 2022, opplyses det.
Aksjen handles opp 16,42 prosent like etter børsåpning på Wall Street. Den norske partneren Nel er på sin side ned 2,27 prosent på Oslo Børs samme ettermiddag.
Les meldingen fra selskapet her
en time siden · Infront TDN Direkt
Nikola har sikret en ordre for å produsere 2.500 batteri-elektriske avfallskjøretøy fra Republic Services, ifølge en melding fra selskapet mandag.
Ordren inkluderer en opsjon som kan øke antall ordre til 5.000. Leveringen er ventet i 2023, med testing på vei sannsynligvis i begynnelsen av 2022, opplyses det.
Aksjen handles opp 16,42 prosent like etter børsåpning på Wall Street. Den norske partneren Nel er på sin side ned 2,27 prosent på Oslo Børs samme ettermiddag.
Les meldingen fra selskapet her
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
interferensen
10.08.2020 kl 16:12
14190
AksjeRik skrev BEC virker mer viktig for dem enn FCEV.
Og likevel så er det hydrogenlastebilene Trevor Milton viser frem på youtube for å overbevise folk om at selskapet er på riktig vei. Det skurrer litt med ditt utsagn. ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
alterego
10.08.2020 kl 16:20
14167
Klart dette er gull for NEL. Akkurat hva de trenger nå. Dette går til himmels. Fremtiden er grønn med NEL.
Nikola tjener på søppel. NEL tjener på Nikola. Da tjener NEL på søppel.
Nikola tjener på søppel. NEL tjener på Nikola. Da tjener NEL på søppel.
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
alterego
10.08.2020 kl 16:23
14151
Spøk til side.
Hvis Nikola-caset er meget viktig for NELs aksjekurs (og det er det jo), da er alt som er bra for Nikola også bra for NELs aksjekurs.
Hvis Nikola-caset er meget viktig for NELs aksjekurs (og det er det jo), da er alt som er bra for Nikola også bra for NELs aksjekurs.
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
10.08.2020 kl 16:26
14157
Ja, kanskje det.. Vi får se da.
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
alterego
10.08.2020 kl 16:35
14124
Det vi får se burde vært synlig allerede. Kursen steg vel ikke fordi markedet sikkert nå har fokus på feilprising basert på reell risk/reward + det tekniske bildet som ser rimelig trist ut.
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
interferensen
10.08.2020 kl 16:57
14055
Hvis ikke det var for bobletendensene så ville vi nå vært på 15,- med en jevn og stødig kurs oppover og vi som sitter langsiktig ville ha vært kjempehappy med det. Så all denne hypen og de brå kastene bare forkludrer for oss og får oss til å lure på om vi burde begynne med trading isteden (og svaret er som alltid nei hvis man skal være realistisk). Så personlig kunne jeg ønske tradere, togpassasjerer og shortere dit pepperen gror og så fått sett en mer realistisk og edruelig kursutvikling.
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
Haha nikola går straks 100% batteri og nel går konkurs
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
europa
10.08.2020 kl 20:28
13680
Din dumskap har ingen begrensning.
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
Potlaskatt
10.08.2020 kl 20:58
13616
Nikola opp 24% ikveld
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
oppvigår
10.08.2020 kl 21:11
13581
Den var litt hånlig. Nikola satser først og fremst på hydrogen, men velger å begynne med batteri. Hvis du har fulgt litt med, så skulle det være gammelt nytt fra TM. Denne betyr mye for både Nikola og Nel. Her får vi en bekeftelse på at Nikola må tas seriøst, og dette burde få tvilen bort fra at det skal gå skeis med Nel og deres leveranse til Nikola.
På tide for alle baisserne å innse at man har kastet bort mye energi til ingen nytte, og du XYZ, står der du står avkledd. Du har ikke nådd frem hos Løkke, så du får ha lykke til med baissing av en annen aksje, hvis du klarer det da.
På tide for alle baisserne å innse at man har kastet bort mye energi til ingen nytte, og du XYZ, står der du står avkledd. Du har ikke nådd frem hos Løkke, så du får ha lykke til med baissing av en annen aksje, hvis du klarer det da.
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
Lökke ser nå at SSAB og ståltillverkning gjeller 100 %. Fordonsdelen kan skiljes ut i eget bolag og selges.
Utvikling fra 2010;
-Mobiltelefoner; MyFC provde med H2, men det blev for varmt.
-Personbilar, Huyndai, Toyota mfl provde, men ingen köpte bilar
-Lastbilar, her ser det ut som batteri vinner nå.
-Tåg, regeringen stopper
-Gräsklippare, motorsågar. Her har lenge bensin og oljeblandat bensin dominerat. Så går det nå mot batteri. Ingen variant med h2 idag
Utvikling fra 2010;
-Mobiltelefoner; MyFC provde med H2, men det blev for varmt.
-Personbilar, Huyndai, Toyota mfl provde, men ingen köpte bilar
-Lastbilar, her ser det ut som batteri vinner nå.
-Tåg, regeringen stopper
-Gräsklippare, motorsågar. Her har lenge bensin og oljeblandat bensin dominerat. Så går det nå mot batteri. Ingen variant med h2 idag
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
Nikko
10.08.2020 kl 21:35
13519
Blir det et salgspress fra morgenen av i morgen? I såfall legger jeg meg på lur på 16 80
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
Da må det hamstres aksjer i NEL imorgen
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2020/08/10/7554513/forvalter-philip-ripman-i-storebrand-fornybar-energi-har-truffet-blink-med-gronne-investeringer
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2020/08/10/7554513/forvalter-philip-ripman-i-storebrand-fornybar-energi-har-truffet-blink-med-gronne-investeringer
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
interferensen
10.08.2020 kl 22:01
13354
InvestorXYZ må ha fått kontoen sin hakket. To innlegg på rad uten at Sandvika blir nevnt er veldig mistenkelig.
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
oppvigår
10.08.2020 kl 22:23
13291
Du er på bærtur, som mange av baisserne på Nel trådene. Har du ikke fått med deg denne???
https://www.freightwaves.com/news/hydrogen-fuel-the-other-side-of-nikolas-electric-truck-business
Denne må du lære deg, så den sitter på minnet ditt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
“Hydrogen is a key to everything with Nikola,” says Executive Chairman Trevor Milton. “It’s our ability to separate ourselves from our competitors. “Nikola is not just a truck company. We’re really an energy technology company.
“We’ve spent more time on reducing the cost of hydrogen than we’ve spent on anything else, including building the trucks. The trucks are just a product to consume energy, and also a product to clean up the world.”
På svenska så du inte misforstår:
"Väte är en nyckel till allt med Nikola," säger verkställande ordförande Trevor Milton. ”Det är vår förmåga att skilja oss från våra konkurrenter. ”Nikola är inte bara ett lastbilsföretag. Vi är verkligen ett energiteknikföretag.
”Vi har spenderat mer tid på att minska vätekostnaden än vi har spenderat på någonting annat, inklusive att bygga lastbilarna. Lastbilarna är bara en produkt för att konsumera energi, och också en produkt för att rensa upp världen. ”
https://www.freightwaves.com/news/hydrogen-fuel-the-other-side-of-nikolas-electric-truck-business
Denne må du lære deg, så den sitter på minnet ditt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
“Hydrogen is a key to everything with Nikola,” says Executive Chairman Trevor Milton. “It’s our ability to separate ourselves from our competitors. “Nikola is not just a truck company. We’re really an energy technology company.
“We’ve spent more time on reducing the cost of hydrogen than we’ve spent on anything else, including building the trucks. The trucks are just a product to consume energy, and also a product to clean up the world.”
På svenska så du inte misforstår:
"Väte är en nyckel till allt med Nikola," säger verkställande ordförande Trevor Milton. ”Det är vår förmåga att skilja oss från våra konkurrenter. ”Nikola är inte bara ett lastbilsföretag. Vi är verkligen ett energiteknikföretag.
”Vi har spenderat mer tid på att minska vätekostnaden än vi har spenderat på någonting annat, inklusive att bygga lastbilarna. Lastbilarna är bara en produkt för att konsumera energi, och också en produkt för att rensa upp världen. ”
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
oppvigår
10.08.2020 kl 22:42
13241
Vi kan fortsette:
Nikola signed a purchase order in June for more than $30 million worth of electrolyzers from Norway’s NEL ASA.
The plan is for the stations to power the electrolyzers with renewable energy from solar and wind. Both sources are unpredictable. So Nikola will operate the stations around the clock to capture energy when it’s available.
“Standardization is everything when it comes to the cost of hydrogen,” Milton said. “There are almost no stations in America that use the same footprint. Every hydrogen station is built differently, has different engineering, different permits, different compressor, different everything.”
.
Nikola spent four years creating a common station design using zero-emission electrolyzers, Milton said.
“By standardizing it all, we’ve been able to drive that [station] cost down below $16 million,” compared with up to $50 million today, he said. The goal is $10 million per station.
“These plants are very expensive to build,” Milton said. “The reason why no one’s done it yet is because if you don’t have a guaranteed supply of hydrogen 24 hours a day you’ll never make your money back.”
Less efficient doesn’t mean more expensive
Milton acknowledges that making hydrogen to convert to electricity is less efficient than just plugging in a battery-powered truck.
“But it does not mean it’s more expensive to drive. Efficiency and cost to operate are not the same,” he said. “You can produce hydrogen very cheaply in massive amounts and sometimes distribute it even cheaper than you can buy electricity.”
Nikola signed a purchase order in June for more than $30 million worth of electrolyzers from Norway’s NEL ASA.
The plan is for the stations to power the electrolyzers with renewable energy from solar and wind. Both sources are unpredictable. So Nikola will operate the stations around the clock to capture energy when it’s available.
“Standardization is everything when it comes to the cost of hydrogen,” Milton said. “There are almost no stations in America that use the same footprint. Every hydrogen station is built differently, has different engineering, different permits, different compressor, different everything.”
.
Nikola spent four years creating a common station design using zero-emission electrolyzers, Milton said.
“By standardizing it all, we’ve been able to drive that [station] cost down below $16 million,” compared with up to $50 million today, he said. The goal is $10 million per station.
“These plants are very expensive to build,” Milton said. “The reason why no one’s done it yet is because if you don’t have a guaranteed supply of hydrogen 24 hours a day you’ll never make your money back.”
Less efficient doesn’t mean more expensive
Milton acknowledges that making hydrogen to convert to electricity is less efficient than just plugging in a battery-powered truck.
“But it does not mean it’s more expensive to drive. Efficiency and cost to operate are not the same,” he said. “You can produce hydrogen very cheaply in massive amounts and sometimes distribute it even cheaper than you can buy electricity.”
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
Det er så stora ord fra trevor. Ser han nämner hydrogen for 3 dollar, grön hydrogen. Men når og var? Ikke kan jag tanka trevors hydrogen en enda plass.
Snakker hydrogen men levererar batteri.
Snakker hydrogen men levererar batteri.
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
Detta er ju ren svammel från trevor. Hvis jeg minns riktig er kun 30% fra fornybar inkl kärnkraft resten är kolkraft
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
interferensen
10.08.2020 kl 22:53
13186
Hvem er du og hva har du gjort med InvestorXYZ? Hvis du virkelig hadde vært han så hadde du isteden skrevet at Trevor bløffer siden han ikke innrømmer at Nels teknologi ikke fungerer på fornybar energi.
Nei, skjerpings. Hvis du skal drive parodikonto på forumet så må du være tro mot rollefiguren din. Dette er direkte skuffende.
Nei, skjerpings. Hvis du skal drive parodikonto på forumet så må du være tro mot rollefiguren din. Dette er direkte skuffende.
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
oppvigår
10.08.2020 kl 23:00
13165
XYZ kjemper med nebb og klør, men vet egentlig at slaget er tapt for hans del. Tråden han henger etter er så tynnslitt at den ryker nå.
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
oppvigår
10.08.2020 kl 23:22
13092
En annen ting er å undersøke litt før man slenger ut løgnaktige påstander. Grunnen til at det ikke er snakk om hydrogen i dette tilfelle er at bilene skal bare ha en rekkevidde på 150 miles, og skal laddes opp i løpet av natten. Les her:
https://www.republicservices.com/
PHOENIX, Aug. 10, 2020 /PRNewswire/ -- Republic Services, Inc. (NYSE: RSG) today announced a partnership with Nikola Corp. (NASDAQ: NKLA) to develop and purchase 2,500 electric waste and recycling collection trucks, representing the industry's first large-scale commitment to fleet electrification. The zero-emissions vehicles, which will have a range of 150 miles and recharge overnight, are expected to be integrated into Republic Services' fleet beginning in 2023. The deal is expandable to 5,000 vehicles over the life of the agreement.
"This partnership significantly accelerates Republic Services' progress in fleet innovation to drive profitable growth, reduce emissions, enhance customer loyalty and create long-term shareholder value," said Jon Vander Ark, president. "Our agreement with Nikola represents the industry's first large-scale commitment to fleet electrification. We expect to realize significant operating cost savings and environmental benefits from these trucks, and we are confident that our customers, communities and employees will benefit from our bold commitment."
About Republic Services
Republic Services, Inc. is an industry leader in U.S. recycling and non-hazardous solid waste disposal. Through its subsidiaries, Republic's collection companies, transfer stations, recycling centers, landfills and environmental services provide effective solutions to make responsible recycling and waste disposal effortless for its customers across the country. Its 36,000 employees are committed to providing a superior experience while fostering a sustainable Blue Planet® for future generations to enjoy a cleaner, safer and healthier world. For more information, visit RepublicServices.com, or follow us at Facebook.com/RepublicServices, @RepublicService on Twitter and @republic_services on Instagram.
https://www.republicservices.com/
PHOENIX, Aug. 10, 2020 /PRNewswire/ -- Republic Services, Inc. (NYSE: RSG) today announced a partnership with Nikola Corp. (NASDAQ: NKLA) to develop and purchase 2,500 electric waste and recycling collection trucks, representing the industry's first large-scale commitment to fleet electrification. The zero-emissions vehicles, which will have a range of 150 miles and recharge overnight, are expected to be integrated into Republic Services' fleet beginning in 2023. The deal is expandable to 5,000 vehicles over the life of the agreement.
"This partnership significantly accelerates Republic Services' progress in fleet innovation to drive profitable growth, reduce emissions, enhance customer loyalty and create long-term shareholder value," said Jon Vander Ark, president. "Our agreement with Nikola represents the industry's first large-scale commitment to fleet electrification. We expect to realize significant operating cost savings and environmental benefits from these trucks, and we are confident that our customers, communities and employees will benefit from our bold commitment."
About Republic Services
Republic Services, Inc. is an industry leader in U.S. recycling and non-hazardous solid waste disposal. Through its subsidiaries, Republic's collection companies, transfer stations, recycling centers, landfills and environmental services provide effective solutions to make responsible recycling and waste disposal effortless for its customers across the country. Its 36,000 employees are committed to providing a superior experience while fostering a sustainable Blue Planet® for future generations to enjoy a cleaner, safer and healthier world. For more information, visit RepublicServices.com, or follow us at Facebook.com/RepublicServices, @RepublicService on Twitter and @republic_services on Instagram.
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
Value Investor
11.08.2020 kl 02:09
12891
De sier altså nå at de snakker om første halvdel av 2023 for disse batterilastebilene, og det er altså første fase, mens de snakket om hydrogen i 4. kvartal 2023, som skulle være tredje fase, spør du meg er det noe som ikke helt henger sammen, når tredje fase bare er et kvartal etter første fase. Som jeg har sagt før, tipper dette blir med h2 aldri blir noe av, men at det i første omgang blir utsatt noen år.
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
H2 glems nog bort. 150 Miles nå, og batterier blir bettre.
Personbilsmarknaden tappades inte till batteri for at h2 er speciellt dårlig. Utan pga att batteribilar levererades
Leverans, leverans, leverans, Nel må tenke leverans og ikke bara snakke som de gjorde med lyzern den var jettebra i snakket men noll leverans og nå glemt
Tipper nikola snskker hydrogen ca 1,5 år till sen glems det sakta.
Personbilsmarknaden tappades inte till batteri for at h2 er speciellt dårlig. Utan pga att batteribilar levererades
Leverans, leverans, leverans, Nel må tenke leverans og ikke bara snakke som de gjorde med lyzern den var jettebra i snakket men noll leverans og nå glemt
Tipper nikola snskker hydrogen ca 1,5 år till sen glems det sakta.
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
InvestorXYZ Du snskker bare shit. Helt uforståelig at Finansavisen lar deg få holde på. Vi er mange som har sakt i fra til admin om surret ditt.
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
Det er nog inte dåligt for nels kurs. Nikola har behov at snakke hydrogen for det framstår som High tec så det kan ligga kvar på programmet. Og nel kan då si at snart starter leverans til nikola. Sån kan det pågå til 2030 og då kanske man er igång med SSAB
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
omans
11.08.2020 kl 07:23
12722
Det er mange fine ord og planer, men fortsatt lang vei å gå.
Kostnadene må beviselig ned, slik man sier at det etterhvert skal.
https://finance.yahoo.com/amphtml/news/hydrogen-fuel-linchpin-electric-truck-163824469.html?guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlYXBpcy5jb20vYXV0aC9jaHJvbWUtY29udGVudC1zdWdnZXN0aW9ucw&guce_referrer_sig=AQAAAAEjdURvoLPY0PhXvn1s_8ycvtL5BRGipeP_54HRybWMQaAfj2TTE2h4s6xvwSFrAyzaFQmCfC2aiH0SqCZ5Pon36CPnciojAALb_4Uqbv31N4MPjF4TcdgVwsbclg_oekgIlq1jOp3qwjeIhFXsAmH8lQauGw6UPKfxFge91YFf&_guc_consent_skip=1597122811
Kostnadene må beviselig ned, slik man sier at det etterhvert skal.
https://finance.yahoo.com/amphtml/news/hydrogen-fuel-linchpin-electric-truck-163824469.html?guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlYXBpcy5jb20vYXV0aC9jaHJvbWUtY29udGVudC1zdWdnZXN0aW9ucw&guce_referrer_sig=AQAAAAEjdURvoLPY0PhXvn1s_8ycvtL5BRGipeP_54HRybWMQaAfj2TTE2h4s6xvwSFrAyzaFQmCfC2aiH0SqCZ5Pon36CPnciojAALb_4Uqbv31N4MPjF4TcdgVwsbclg_oekgIlq1jOp3qwjeIhFXsAmH8lQauGw6UPKfxFge91YFf&_guc_consent_skip=1597122811
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
90los
11.08.2020 kl 11:40
12375
Nå skal dem vel rett til himmlen vel. 20-25-30-50-100. Før jul.
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare
Zonker
11.08.2020 kl 12:33
12298
Ja , du kan nok plutselig få rett på 2 - 3 av de tallene der.
Redigert 21.01.2021 kl 05:39
Du må logge inn for å svare