Vistin og Norsk legemiddelindustri i fremtiden.
Lager en tråd for deling av info om Vistin og Norsk legemiddelindustri.
Redigert 21.01.2021 kl 09:38
Du må logge inn for å svare
Merkelig kursutvikling i lys av resultat og info , sett ut fra at antall aksjer er dobblet ut fra fra tidligere .
Jeg klarer ikke å regne meg frem til dagens kurs ut fra drift på tross av at Vistin øker produksjonen
Jeg klarer ikke å regne meg frem til dagens kurs ut fra drift på tross av at Vistin øker produksjonen
Redigert 20.01.2021 kl 23:33
I pluss er nok vel optimistisk.
RT: 17.350 -3.34%
RT: 17.350 -3.34%
Tobias
31.08.2020 kl 11:52
4866
Ser ikke bort i fra at vi ender i pluss. Vistin ser sterk ut nå.
Kjell_Makrell
31.08.2020 kl 11:43
4885
CEO solgte grunnet det at han skal bygge hytte. 😊👍
Tobias
31.08.2020 kl 11:03
4908
Ser ut som Vistin har bunnet ut rundt +- 17
Fin kjøpsanledning dette.
Fin kjøpsanledning dette.
Tobias
30.08.2020 kl 19:00
5078
Ser at svenske investorer har oppdaget Vistin på Twitter. De er imponert av Q2 resultatet og den fremtidige vekst for selskapet.
Prisingen av selskapet er veldig attraktiv på dagens nivå.
Blir en fin reise fremover for Vistin aksjonærene.
Prisingen av selskapet er veldig attraktiv på dagens nivå.
Blir en fin reise fremover for Vistin aksjonærene.
Norsman
30.08.2020 kl 11:05
5227
At CEO selger aksjer i et Selskap i vekst er ikke noe man må legge for mye vekt på. Her vil CEO ta en velfortjent gevinst, vel unt. Dette vil selvsagt kunne påvirke aksjekursen på kort sikt, da her vil være flere kortsiktige investorer inne i aksjen som ikke har samme tidshorisont som majoriteten. Ved gode resultatfremleggelser, som på fredag, og rask kursoppgang vil flere hive seg på aksjen uten å sette seg godt inn i denne, når det nå kommer børsmelding om at CEO selger aksjer, vil det trigge usikkerhet som igjen gjør at disse selger over natten, også med tap, populært kalt «one nigth stand». «Aksjemarkedet er en mekanisme for å overføre penger fra de utålmodige til de tålmodige». (Buffet)
Typisk ved en slik melding vil noen investorer preges av følelser, ikke rasjonelle handlinger når de selger.
«Dine egne følelser kan være din verste fiende som investor. Nøkkelen til å ikke bli preget av følelser er å alltid fokusere på selskapets fundamentale underliggende verdier, fremfor å alltid se på verdien av aksjeprisen.
» (Buffet).
Typisk ved en slik melding vil noen investorer preges av følelser, ikke rasjonelle handlinger når de selger.
«Dine egne følelser kan være din verste fiende som investor. Nøkkelen til å ikke bli preget av følelser er å alltid fokusere på selskapets fundamentale underliggende verdier, fremfor å alltid se på verdien av aksjeprisen.
» (Buffet).
Klimanytt
30.08.2020 kl 01:08
5356
Jeg er så enig med deg Tobias, Brøymer er nesten som en garantist for at Vistin er en sikker investering. Når Reserven kalkulerer med et mulig utbytte i 23/24 på opptil 3 kr og en mulig kurs på 50 - 60 kr, så tenker jeg at her er det godt å sitte. Det kan jo også utmerket godt hende at det i tillegg dukker opp andre triggere i form av produksjon av andre sorter medikamenter...
Alby
29.08.2020 kl 17:52
5483
Kan det bli nedgang på mandag, pågrunn av salget. Han kan ikke ha stor betydning når han sitter igjen med 100000.?
Tobias
Tobias
Tobias
29.08.2020 kl 15:35
5547
På samme måte som Brøymer har gjort Medistim til et gullkantet papir , så vil han gjøre dette med Vistin også.
Veldig fornøyd med at han er største aksjonær og styreformann i Vistin.
Fra DN på fredag:
Full fres for Brøymer i Vistin Pharma
Det er glade dager for investor Øivin Brøymer og familien.
I fjor tjente Brøymer-familien gjennom sitt Intertrade Shipping 845 millioner kroner. I mai gikk han tungt inn i legemiddelselskapet Vistin Pharma, som produserer metformin til bruk i behandling av diabetes type 2-pasienter.
Fra Brøymer tok over som storaksjonær og frem til i dag morges har aksjen steget rundt 24 prosent. Fredag morgen la selskapet frem resultater for andre kvartal som viste en omsetning på 73 millioner kroner og et driftsresultat på 17,5 millioner kroner.
Aksjemarkedet ser ut til å være meget tilfreds med tallene og sender aksjen opp 15 prosent fredag. Det gir en saftig papirgevinst for Øyvin Brøymer.
Verdien på hans aksjer stiger med 23 millioner kroner bare denne formiddagen. Nå har investoren aksjer for 158 millioner kroner i Vistin Pharma.
Øyvin Brøymer dro inn over 800 millioner i fjor
www.dn.no
Øyvin Brøymer og familien er tungt investert i særlig to aksjer som begge over doblet seg i verdi i fjor. Resultatet? Pengene triller inn
Veldig fornøyd med at han er største aksjonær og styreformann i Vistin.
Fra DN på fredag:
Full fres for Brøymer i Vistin Pharma
Det er glade dager for investor Øivin Brøymer og familien.
I fjor tjente Brøymer-familien gjennom sitt Intertrade Shipping 845 millioner kroner. I mai gikk han tungt inn i legemiddelselskapet Vistin Pharma, som produserer metformin til bruk i behandling av diabetes type 2-pasienter.
Fra Brøymer tok over som storaksjonær og frem til i dag morges har aksjen steget rundt 24 prosent. Fredag morgen la selskapet frem resultater for andre kvartal som viste en omsetning på 73 millioner kroner og et driftsresultat på 17,5 millioner kroner.
Aksjemarkedet ser ut til å være meget tilfreds med tallene og sender aksjen opp 15 prosent fredag. Det gir en saftig papirgevinst for Øyvin Brøymer.
Verdien på hans aksjer stiger med 23 millioner kroner bare denne formiddagen. Nå har investoren aksjer for 158 millioner kroner i Vistin Pharma.
Øyvin Brøymer dro inn over 800 millioner i fjor
www.dn.no
Øyvin Brøymer og familien er tungt investert i særlig to aksjer som begge over doblet seg i verdi i fjor. Resultatet? Pengene triller inn
May-Liss
29.08.2020 kl 12:10
5619
Nordby er ikke helt novise som investor;
https://www.purehelp.no/m/company/details/kenholdingas/916474865
https://www.purehelp.no/m/company/details/kenholdingas/916474865
Legger merke til at det er Finansdirektøren svarer media. Mulig Nordby er på vei over i pensjonistenes rekker?
Tobias
29.08.2020 kl 09:53
5710
Ny vår i Vistin Pharma
Helse: Vistin Pharma økte både topp- og bunnlinje kraftig i andre kvartal. – Vi er veldig fornøyde og alt har egentlig gått i riktig retning, sier finansdirektøren.
Anders Pedersen Bjergaard
Vistin Pharma skulle tjene store penger på oljetrading med Øystein Stray Spetalen i spissen, men det endte i fiasko. Nå går selskapet tilbake til røttene med å rendyrke produksjon av metformin, som blant annet brukes til behandling av diabetes.
– Jeg vil si at vi alltid har hatt fokus på metforminproduksjonen, men nå blir det enda lettere å fokusere 100 prosent på det, sier finansdirektør Alexander Karlsen i Vistin Pharma.
Fredag la selskapet frem andrekvartalstall, og de må anses som svært gode. Omsetningen økte fra 61 til 73 millioner kroner, mens driftsresultatet før av- og nedskrivninger (EBITDA) fra farmasivirksomheten kom inn på nesten 21 millioner kroner. Det er 58 prosent høyere enn i samme periode i fjor.
– Vi er veldig fornøyde og alt har egentlig gått i riktig retning med økt salgsvolum, god etterspørsel, og drahjelp fra en svak krone og en rekke effektiviseringstiltak, sier Karlsen.
Og tallene ble godt mottatt av investorene. Fredag klokken 14.40 var Vistin Pharma-aksjen opp over 15 prosent til 16,70 kroner.
Investerer 100 millioner
I dag har Vistin Pharma en årlig produksjonskapasitet på 3.500 tonn metformin årlig og kapasiteten er sprengt. Derfor skal selskapet investere 100 millioner kroner i en ny produksjonslinje i Kragerø, som skal løfte kapasiteten til 7.000 tonn årlig.
– Vi hadde offisielt kickoff nå på onsdag, så vi er i rute. Det er snakk om en fastpriskontrakt, så vi er komfortable på investeringskostnaden. Vi forventer at produksjonslinjen vil være klar i andre kvartal 2022, sier finansdirektøren.
Vistin Pharma skal brukes eksisterende kontantbeholdning og fremtidig kontantstrøm for å finansiere utbyggingen.
– Vi har en sterk balanse, så det skal gå fint, sier Karlsen.
Ved utgangen av andre kvartal hadde Vistin Pharma ingen rentebærende gjeld og en kontantbeholdning på 109 millioner kroner. Egenkapitalen er priset til 741 millioner kroner på Oslo Børs, mens selskapsverdien (EV) er på 632 millioner kroner.
Vistin Pharma
Helse: Vistin Pharma økte både topp- og bunnlinje kraftig i andre kvartal. – Vi er veldig fornøyde og alt har egentlig gått i riktig retning, sier finansdirektøren.
Anders Pedersen Bjergaard
Vistin Pharma skulle tjene store penger på oljetrading med Øystein Stray Spetalen i spissen, men det endte i fiasko. Nå går selskapet tilbake til røttene med å rendyrke produksjon av metformin, som blant annet brukes til behandling av diabetes.
– Jeg vil si at vi alltid har hatt fokus på metforminproduksjonen, men nå blir det enda lettere å fokusere 100 prosent på det, sier finansdirektør Alexander Karlsen i Vistin Pharma.
Fredag la selskapet frem andrekvartalstall, og de må anses som svært gode. Omsetningen økte fra 61 til 73 millioner kroner, mens driftsresultatet før av- og nedskrivninger (EBITDA) fra farmasivirksomheten kom inn på nesten 21 millioner kroner. Det er 58 prosent høyere enn i samme periode i fjor.
– Vi er veldig fornøyde og alt har egentlig gått i riktig retning med økt salgsvolum, god etterspørsel, og drahjelp fra en svak krone og en rekke effektiviseringstiltak, sier Karlsen.
Og tallene ble godt mottatt av investorene. Fredag klokken 14.40 var Vistin Pharma-aksjen opp over 15 prosent til 16,70 kroner.
Investerer 100 millioner
I dag har Vistin Pharma en årlig produksjonskapasitet på 3.500 tonn metformin årlig og kapasiteten er sprengt. Derfor skal selskapet investere 100 millioner kroner i en ny produksjonslinje i Kragerø, som skal løfte kapasiteten til 7.000 tonn årlig.
– Vi hadde offisielt kickoff nå på onsdag, så vi er i rute. Det er snakk om en fastpriskontrakt, så vi er komfortable på investeringskostnaden. Vi forventer at produksjonslinjen vil være klar i andre kvartal 2022, sier finansdirektøren.
Vistin Pharma skal brukes eksisterende kontantbeholdning og fremtidig kontantstrøm for å finansiere utbyggingen.
– Vi har en sterk balanse, så det skal gå fint, sier Karlsen.
Ved utgangen av andre kvartal hadde Vistin Pharma ingen rentebærende gjeld og en kontantbeholdning på 109 millioner kroner. Egenkapitalen er priset til 741 millioner kroner på Oslo Børs, mens selskapsverdien (EV) er på 632 millioner kroner.
Vistin Pharma
Alby
29.08.2020 kl 08:40
5753
Det lover ikke bra for mandagen🤨
Computum
29.08.2020 kl 00:50
5834
Snakk om knehøne!
Helt riktig at det ikke er noen endringer i det fundamentale, men at en CEO selger pleier å påvirke kursen negativt, men det må ikke skje denne gangen. Vi får se.
Er overrasket over at CEO selger, men tror at han som mange CEO har altfor lite generell erfaring fra aksjemarkedet til riktig å vurdere VISTIN aksjens potensiale på lengre sikt. Når kapasiteten er doblet i 2022, tilsier mine beregninger at VISTIN bør kunne betale et årlig utbytte på NOK 2,50 til 3,00.
Det er basert på 2020-Q2 EPS = NOK 0,47 (* 8 = 3,76).
3 kroner i årlig utbytte, nær null rente i banken, og 5% direkteavkastning tilsier en aksjekurs i området 60 kroner i 2023/2024.
Er overrasket over at CEO selger, men tror at han som mange CEO har altfor lite generell erfaring fra aksjemarkedet til riktig å vurdere VISTIN aksjens potensiale på lengre sikt. Når kapasiteten er doblet i 2022, tilsier mine beregninger at VISTIN bør kunne betale et årlig utbytte på NOK 2,50 til 3,00.
Det er basert på 2020-Q2 EPS = NOK 0,47 (* 8 = 3,76).
3 kroner i årlig utbytte, nær null rente i banken, og 5% direkteavkastning tilsier en aksjekurs i området 60 kroner i 2023/2024.
Hehe samme gamle leksa fra deg, ser at Vow allerede krabber oppover til 30 nå gjør du ikke : ))litt flere kontrakter Fra et vekst selskap som leverer så er vi i 50 før du aner det.
Så får du drømme om Quantafuel med hvis/når det skjer noe med et selskap som tjener null og niks og du hausser i vei med.
Vistin er bare en lek og tidsfordriv om det daler 100% ned eller opp spiller ingen rolle for min del.
Så får du drømme om Quantafuel med hvis/når det skjer noe med et selskap som tjener null og niks og du hausser i vei med.
Vistin er bare en lek og tidsfordriv om det daler 100% ned eller opp spiller ingen rolle for min del.
Du kan tro hva du vil, interesserer meg ikke.
Forskjellen på deg og meg:
• Vært VISTIN aksjonær i nesten 2,5 år, satt meg inn i selskapet og bruksområdene for Metformin, er langsiktig, null planer om å selge eller kjøpe mer, trader ikke, og bryr meg fint lite om kurssvingninger. Har hele tiden skrevet litt her av og til, og du har i beste fall bare lest litt av det jeg har skrevet i dag. For meg er HO utelukkende et diskusjonsforum. Bare dårer, tåper og ditto tullinger klarer å innbille seg at det er mulig å påvirke aksjekurser med HO innlegg.
• Du er en trader, har lite/null kunnskaper om VISTIN, kjøpt noen aksjer i dag og selger dem "i morgen", for en kjapp gevinst. En god trader sitter ALDRI i aksjer over en helg. Kan ikke se at du noen gang tidligere har skrevet på VISTIN tråder. Og hvis du attpåtil tror at det er mulig å påvirke aksjekurser med HO innlegg, bør du finne deg en annen "hobby".
----- ----- ----- ----- ----- -----
Og så har jeg en historie med Falco1 fra andre aksjer og diskusjoner.
Forskjellen på deg og meg:
• Vært VISTIN aksjonær i nesten 2,5 år, satt meg inn i selskapet og bruksområdene for Metformin, er langsiktig, null planer om å selge eller kjøpe mer, trader ikke, og bryr meg fint lite om kurssvingninger. Har hele tiden skrevet litt her av og til, og du har i beste fall bare lest litt av det jeg har skrevet i dag. For meg er HO utelukkende et diskusjonsforum. Bare dårer, tåper og ditto tullinger klarer å innbille seg at det er mulig å påvirke aksjekurser med HO innlegg.
• Du er en trader, har lite/null kunnskaper om VISTIN, kjøpt noen aksjer i dag og selger dem "i morgen", for en kjapp gevinst. En god trader sitter ALDRI i aksjer over en helg. Kan ikke se at du noen gang tidligere har skrevet på VISTIN tråder. Og hvis du attpåtil tror at det er mulig å påvirke aksjekurser med HO innlegg, bør du finne deg en annen "hobby".
----- ----- ----- ----- ----- -----
Og så har jeg en historie med Falco1 fra andre aksjer og diskusjoner.
Tobias
28.08.2020 kl 22:05
5932
"Ny vår i Vistin Pharma"
Fint stykke om Vistin i morgendagens FA.
Kjøpsanledning dette.
Fint stykke om Vistin i morgendagens FA.
Kjøpsanledning dette.
Skulle virkelig ikke tro at du eier aksjer i Vistin, Reserven. Virker som du hver en time i døgnet prøver å snakke ned selskapet du er aksjonær i, og jeg skjønner ikke din agenda. Mulig du prøver med omvendt psykologi eller en slags hersketeknikk overfor de du anser at kan mindre om Vistin enn deg, men det hele fremstår som en ganske så spesiell hobby, og nærmest en interessant diagnose. Men lykke til med det. Tviler vel egentlig på din aksjebeholdning i Vistin.
Tobias
28.08.2020 kl 20:06
6007
Hehe Reserven
Så du tror aksjen skal ned 10-15% pga CEO trenger penger til private gjøremål. Det er ingen endringer av det fundamentale rundt aksjen.
Hvis det blir en en liten dump på veien til mandag så blir det en fin kjøpsanledning får de som vil inn i aksjen
Tipper sluttkurs på mandag er over dagens sluttkurs på 17.95.
Så du tror aksjen skal ned 10-15% pga CEO trenger penger til private gjøremål. Det er ingen endringer av det fundamentale rundt aksjen.
Hvis det blir en en liten dump på veien til mandag så blir det en fin kjøpsanledning får de som vil inn i aksjen
Tipper sluttkurs på mandag er over dagens sluttkurs på 17.95.
VOW i 50? MORSOMT. Kanskje om 5 år, men før det har QFUEL passert 500. Bare for VOW å komme tilbake til 30 vil være knallhardt.
Går du nå også på en smell i VISTIN? VISTIN CEO Kjell-Erik Nordby solgte i dag 100.000 aksjer, halvparten av beholdningen sin.
https://newsweb.oslobors.no/message/512497
At VISTIN CEO Kjell-Erik Nordby i dag solgte 100.000 aksjer, halvparten av beholdningen sin, kan kanskje føre til et kursras til uka, særlig siden "alle" traderne nå vil ut døra samtidig. Noen av dem går nok på en smell, særlig hvis kursen allerede i åpninga er ned 10-15%
Administrerende direktør i Vistin Pharma, Kjell-Erik Nordby, solgte fredag 100.000 Vistin Pharma-aksjer til snittkurs 16,28 kroner, ifølge en børsmelding
Så langt som til 2023 er det nok ikke så mange som tenker her på FA Forum.
Sluttkurs: 17.950 +23.79%
Sluttkurs: 17.950 +23.79%
d12m
28.08.2020 kl 17:47
3820
Tror ikke man trenger å sitte så lenge som 2023 eller 2024. Utvidelsen er estimert å være ferdig i Q2 22 så allerede da bør kursen gå greit på forventning om hva utvidelsen vil medføre på inntjeningen. Kanskje 50 er litt voldsomt, men utelukker ikke at kursen kan nå 40 før 2023
d12m
28.08.2020 kl 17:44
3822
Vow som lever av å selge til en skipsbransje hvor cruise har det blytungt? Da velger jeg heller Vistin
Er ikke her for og sitte lenge selger raskt på første dagen med mange prosent opp, fikk bare 11 % i dag å blir enn så lenge.
Vow går så det suser til opplysning og er nok over 50 til jul : )) moro dette her på troll forumet ditt reserven : ))
Blir mye hvis/når i Qfuel og de tjener null niks og nada: ))
Vow går så det suser til opplysning og er nok over 50 til jul : )) moro dette her på troll forumet ditt reserven : ))
Blir mye hvis/når i Qfuel og de tjener null niks og nada: ))
Som vanlig er du for sent til festen?
Men sitter du til 2023/2024, kan VISTIN stå i 40-50 kroner.
Du valgte jo også VOW istedenfor QFUEL.
Hvis/Når QFUEL får Skive opp å gå 100% stabilt og for fullt, og deretter annonserer flere fabrikker i JV med VITOL, BASF, KIRBY og/eller andre, bør aksjen 10-20 doble seg neste 1-3 år etterhvert som flere fabrikker blir ferdig.
Men sitter du til 2023/2024, kan VISTIN stå i 40-50 kroner.
Du valgte jo også VOW istedenfor QFUEL.
Hvis/Når QFUEL får Skive opp å gå 100% stabilt og for fullt, og deretter annonserer flere fabrikker i JV med VITOL, BASF, KIRBY og/eller andre, bør aksjen 10-20 doble seg neste 1-3 år etterhvert som flere fabrikker blir ferdig.
Verdt et lodd denne reserven: )) kan gå raskt og det vet du godt.
Er en sånn aksje som gjerne går 100% :))
Er en sånn aksje som gjerne går 100% :))
Redigert 21.01.2021 kl 00:02
Interessant å følge Vistin!
Først ble selskapet introdusert som et kjedelig legemiddelselskap som skulle få en ny vår og tjene store penger på oljetrading med Øystein Stray Spetalen som hovedaksjonær, og oljetradingen ledet av oljeanalytiker Torbjørn Kjus.
Få var opptatt av legemiddel i Vistin da. Det var kjedelige greier for de fleste.
Oljetradingen ble hausset til himmels.
Og det er fortsatt langt igjen til toppkursene fra den gang. Selv om den har steget mye nå!
Greit å ta litt gevinst nå?
RT: 17.750 +22.41%
Først ble selskapet introdusert som et kjedelig legemiddelselskap som skulle få en ny vår og tjene store penger på oljetrading med Øystein Stray Spetalen som hovedaksjonær, og oljetradingen ledet av oljeanalytiker Torbjørn Kjus.
Få var opptatt av legemiddel i Vistin da. Det var kjedelige greier for de fleste.
Oljetradingen ble hausset til himmels.
Og det er fortsatt langt igjen til toppkursene fra den gang. Selv om den har steget mye nå!
Greit å ta litt gevinst nå?
RT: 17.750 +22.41%
Ny vår i Vistin Pharma
Vistin Pharma økte både topp- og bunnlinje kraftig i andre kvartal.
– Vi er veldig fornøyde og alt har egentlig gått i riktig retning, sier finansdirektøren.
https://finansavisen.no/nyheter/helse/2020/08/28/7561051/ny-var-i-vistin-pharma
(BARE FOR ABONNENTER)
Et utdrag:
«I dag har Vistin Pharma en årlig produksjonskapasitet på 3.500 tonn metformin årlig og kapasiteten er sprengt. Derfor skal selskapet investere 100 millioner kroner i en ny produksjonslinje i Kragerø, som skal løfte kapasiteten til 7.000 tonn årlig.
Ved utgangen av andre kvartal hadde Vistin Pharma ingen rentebærende gjeld og en kontantbeholdning på 109 millioner kroner»
Norsman
28.08.2020 kl 10:27
3428
Klarte ikke å vente, måtte legge de nye tallene inn i regnearket mitt her.
Forventet aksjekurs basert EPS til og med 22. Dette er gjort veldig kjapt, så ikke legg for mye i tallene. Vil heller ha litt diskusjon og andres tall slik at vi kan utveksle beregninger og analyser. Men endringen full produksjon fra Q2 22 fikk store tilbakevirkende utslag her hos meg....
Kommentarer?
2020 2021 2022
Høy 23,5 25,2 40,3
Lav 20,2 20,2 33,6
Forventet aksjekurs basert EPS til og med 22. Dette er gjort veldig kjapt, så ikke legg for mye i tallene. Vil heller ha litt diskusjon og andres tall slik at vi kan utveksle beregninger og analyser. Men endringen full produksjon fra Q2 22 fikk store tilbakevirkende utslag her hos meg....
Kommentarer?
2020 2021 2022
Høy 23,5 25,2 40,3
Lav 20,2 20,2 33,6
Computum
28.08.2020 kl 10:09
3462
220% avkastning siden coronabunn i mars er ikke verst for de som var heldige å kjøpte på bunn. Men nesten 60% opp hittil i år er pent det også.
SomSa
28.08.2020 kl 10:08
3460
Visten forteller om prisen av metformin da det hersket Korona hysteri overalt:
Like billig som sukker
Det er nesten like billig med 1 kilo metformin fra Vistin som en kilo sukker på Rema. Det er høyt volum og lav verdi. Det er selvfølgelig bra for diabetespasienter, og det vil være bra hvis det har effekt på corona ettersom det gir en svært billig behandling, sier Nordby.
https://www.nettavisen.no/okonomi/legemiddel-fra-spetalen-eide-vistin-pharma-skal-testes-som-korona-medisin/3423945841.html
Norsman
28.08.2020 kl 09:54
3478
Ikke alle som har satt seg like godt inn i Vistin, så vi er litt tidlige inne. Det er bra, det betyr at etterhvert større og tyngre investorer kommer inn med høyere volum. Det vil da styrke markedsverdien på sikt, så du må bare være litt tålmodig, så vil kursen gradvis gå opp nå fremover. Posisjonen til Vistin er meget solid, både økonomisk, men også geografisk. I løpet av September vil det komme informasjon rundt legemiddelberedskapen, det kan bety mye for fremtidsutsiktene, og vi vet jo alle hvordan verden er blitt preget av den pågående pandemien.
Jeg regnet frem for en tid tilbake fair price på mellom 15,5-18. Var nok litt konservativ....har ikke regnet på nytt etter halvårsrapporten enda.
Men at vi kan nærme oss 20 til nyttår er ikke utenkelig.
Alle mine foregående analyser er priset med en oppstart av nytt anlegg i Q1 23, også veldig konservativt, men bedre å prise den veien, enn den andre.
Når vi nå ser en produksjonsøkning, med full produksjon i Q2 22 blir prisingen en helt annen. Skattefordelen spiller jo selvsagt mye inn her også.
Meget fornøyd med dagen, selv om jeg har regnet litt feil ;)
Jeg regnet frem for en tid tilbake fair price på mellom 15,5-18. Var nok litt konservativ....har ikke regnet på nytt etter halvårsrapporten enda.
Men at vi kan nærme oss 20 til nyttår er ikke utenkelig.
Alle mine foregående analyser er priset med en oppstart av nytt anlegg i Q1 23, også veldig konservativt, men bedre å prise den veien, enn den andre.
Når vi nå ser en produksjonsøkning, med full produksjon i Q2 22 blir prisingen en helt annen. Skattefordelen spiller jo selvsagt mye inn her også.
Meget fornøyd med dagen, selv om jeg har regnet litt feil ;)
SomSa
28.08.2020 kl 09:34
3531
Mange biotekselskaper med inntekter prises med astronomiske P/E verdier. De amatørene som investerte i NAS og tapte mye trolig putter sine penger i noen av disse selskapene.
Bolighaien91
28.08.2020 kl 09:18
3572
RT: 16,40,-
Må si jeg er skuffet over kursveksten etter Q2 rapport.
Sykeste rapporten i Vistins historie, og prisen burde være over 20.
Rart at ikke folk ser verdien i et gjeldsfritt selskap under sterk vekst og stabile økende kontrakter.
Men dagen er fortsatt ung :)
Må si jeg er skuffet over kursveksten etter Q2 rapport.
Sykeste rapporten i Vistins historie, og prisen burde være over 20.
Rart at ikke folk ser verdien i et gjeldsfritt selskap under sterk vekst og stabile økende kontrakter.
Men dagen er fortsatt ung :)
Alby
28.08.2020 kl 08:43
3640
Kunne du legge inn en egen tråd for dette, nå skrives det på to steder ? 😎😎
Klimanytt
28.08.2020 kl 08:01
3719
Helt kanon! Gratulerer til deg også Norsman og takk for all informasjon som du graver frem!
trigger1
28.08.2020 kl 07:59
3721
Enig, Norsman. Dette var svært bra og ikke minst - q2 22 for leveransestart etter byggingen av ny kapasitet var langt bedre enn hva jeg hadde trodd. Dette er en uoppdaget perle som jeg tror vil være ypperlig egnet som en langsiktig inntektsgenerator. Førsteklasses metformin vil det være høy etterspørsel etter i uoverskuelig fremtid. Vistin leverer dette. Det er kortreist, pålitelig og stabil produksjon, selskapet er gjeldfritt og det har flere solide, langsiktige eiere. Prisingen er det ingenting å si på, snarere tvert i mot.
Norsman
28.08.2020 kl 07:44
3754
Fantastiske resultater : Jeg hadde i mine beregninger på aksjekurs lagt inn 63 fra Q2, det ble 73 :) her håpte jeg på 900, de klarte 915MT
30% økning sammenlignet med førstehalvår 2019.
EBITDA 218 % økning fra 2018.....
Første batch Q2 22, her har jeg lagt inn Q1 23....
Gratulerer alle Vistin investorer med et godt valg av investering. Bygger tillit dette :)
30% økning sammenlignet med førstehalvår 2019.
EBITDA 218 % økning fra 2018.....
Første batch Q2 22, her har jeg lagt inn Q1 23....
Gratulerer alle Vistin investorer med et godt valg av investering. Bygger tillit dette :)
Norsman
27.08.2020 kl 09:53
3861
Interessant artikkel i TA i dag.
https://www.ta.no/vi-har-det-som-skal-til-for-a-fa-mer-legemiddelindustri/s/5-50-986863
https://www.ta.no/vi-har-det-som-skal-til-for-a-fa-mer-legemiddelindustri/s/5-50-986863
Tror at mesteparten av aksjonærene er langsiktige og ikke bryr seg om neste Q. De er kommet inn og kursen har gått fordi flere har fulgt bjellesauen Brøymer. Free float er også betydelig redusert da de 4-5 største aksjonærene sitter på over 50%. De daglige svingningene på algoritmetrading av 0,2% av aksjene er uinteressante.
Norsman
24.08.2020 kl 19:02
4124
Dagens artikkel fra Kina som beskriver "det uerstattelige legemiddelet Metformin".
Mye uren og dårlig Metformin på markedet styrker posisjonen for Premium Metformin produsenter som Vistin.
https://translate.google.no/translate?hl=en&sl=zh-TW&u=https://tw.appledaily.com/life/20200824/QGVYVFXMTRASTO2VFWXKBW3KRI/&prev=search&pto=aue
Mye uren og dårlig Metformin på markedet styrker posisjonen for Premium Metformin produsenter som Vistin.
https://translate.google.no/translate?hl=en&sl=zh-TW&u=https://tw.appledaily.com/life/20200824/QGVYVFXMTRASTO2VFWXKBW3KRI/&prev=search&pto=aue
Norsman
24.08.2020 kl 18:15
4123
Årsaken til at kursen har steget så mye er at aksjen fikk betydelig juling grunnet Trading og usikkerheten markedet fikk ved Covid. I etterkant kom en forventet positiv korreksjon. Fair price; 15,5, 18-20 ved års slutt uten Covid og evt. triggere. Du må gjerne se på andre aksjer hvis du ikke har tro på denne ;)
Ja man kan håpe . Tror ikke selv neste Q kan forsvare dagens kurs .!00% kurstigning er tatt ut på håp om corona effekt .