SHELF er en doblingskandidat

citius
SHLF 14.08.2020 kl 09:41 399213

Etter resultat og konferanse, hva ser vi??

Første halvår 2020:

Inntekter = 2,86 MRD NOK
EBITDA = 1,08 MRD NOK (38% margin !!)

2. kvartal (korona-kvartalet) kom med et meget pent overskudd !

Tilgjengelig kapital, der melder selskapet etter børs slutt torsdag

"Total likviditet for selskapet, inkludert den rullerende kredittfasiliteten, var på om lag 247,5 millioner dollar pr 30. juni 2020"

De har kontrakter for 1,6 Milliarder USD for riggene sine (ca 13,5 milliarder kroner)

De 3 store eierne eier nær 50% av aksjene i selskapet:

Total shares outstanding of 136.2 million as of June 30, 2020

- Primary insiders : 65.7 million or 48.3%

o China Merchants: 26.8 million (19.7%)
o Castle Harlan: 19.7 million (14.5%)
o Lime Rock: 17.2 million (12.6%)

De har i dag 36 rigger (Jack Ups)

HVORDAN kan et slikt selskap verdsettes til KUN ca 450 millioner kroner på Oslo børs ??

At de kom fra 60 kroner til lavt på 3-tallet nå, er helt uforståelig
MEN, det er fremtiden som gjelder, den er humpete dette året, men ser mye bedre ut i 2021
Etterspørselen etter olje har hentet seg bra inn i det siste, etter et fall på 30 millioner fat/dag i april
IEA ser for seg at i 2021 så er 25 av de 30 mill/fat/dag tilbake i forbruksmønsteret

INGEN olseselskap kan leve uten å borre, Borrre MYE
Leste at Equinor f.eks skal borre 3 000 brønner, bare for å opprettholde sin produksjon
det er nok det samme for alle andre

Borre Borre Borre

Det er det som er SHELF sin oppgave. Borre

SHELF er råbillig og har ingeting på dette kursnivået å gjøre

Redigert 26.07.2021 kl 15:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2021 kl 17:26 4258

Der tar du nok feil, før var Oslo en olje børs, det er de ikke lengre, nåe er vi en Esg børs.
Alt av olje/ service prises på en helt annen måte i Amerika
cold
05.07.2021 kl 17:38 4298

Bedre å bruke Profit-to-book value ratio P/B for Shelf. Når denne er under 1 betyr det at verdien er undervurdert. Til og med P/B = 3 betyr at aksjen er undervurdert.
Hvorfor ikke bruke P/E for Shelf nå? Mye av svaret ligger i de skattemessige avskrivningene som ble gjort for regnskapsåret 2020. Det ligger en skattemessig tilpasning i grunn. (Ønske om å betale minst mulig skatt). Må huske på at Norge er et skatteparadis når det gjelder avskrivinger. Er nok ikke alle som er klar over det. Firmabil feks. kan man avskrive 30% pr. år, en oljetanker 3 - 5% og sikkert omtrent det samme for oljerigg

(Norge var iaff. et "avskrivningsmessig skatteparadis", da jeg studerte og tror lite er endret siden den gang).
Redigert 05.07.2021 kl 18:04 Du må logge inn for å svare
danmark1
05.07.2021 kl 17:55 4284

Jeg tror, det meste i olie kommer med et brag inden længe, også rig. Der er blevet samlet aktier op de sidste par måneder og olieprisen forsætter med at ligge højt, på grund af stigende efterspørgsel.
Slettet bruker
05.07.2021 kl 17:59 4290

Vent å se når vi når 80 dollar på olja!! Hmm forsåvidt sagt det samme siden olja stod i 18 dollar så kan hende det ikke skjer. Men én herlig gjeng med optimister her inne, så jeg ønsker kursen til himmelen 🚀
Slettet bruker
05.07.2021 kl 19:13 4218

Jeg tror ikke kursen stiger før oljen ramler. Det er motsatt her i aksjen så da kommer ikke oppgangen før oljen faller.
Den eneste logiske forklaring jeg kan se. kremt..eh...

beklager folkens dette er da dårlig nytt :

https://e24.no/olje-og-energi/i/X8G9eE/opec-utsettelse-sender-oljeprisen-opp?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row6_pos1&referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no
Redigert 05.07.2021 kl 19:15 Du må logge inn for å svare
cold
05.07.2021 kl 19:15 4253

Odium:
Du tar fullstendig feil! Det er IKKE noe galt med Shelf, på samme måte var det heller IKKE noe galt med HLNG! Problemet var Oslo børs.
Lær caset om HLNG (Høgh LNG Holding) og det amerikanske datterselskapet som HLNG hadde rundt 48% eierskap i. Datterselskapet var notert på NYSE til en verdi av rundt 7 USD(!) Bare eierskapet i datterselskapet til HLNG var altså verdt (7*8.5(usd)=59.5kr * 0.48)= 28.56 kroner! Dette skulle altså tilsi at verdien til HLNG var: (A)HLNG (15 kr) + (B)verdi i datterselskapet (28.56 kr) = (C)43.56. Børsverdien til HLNG lå mellom 13 - 15 kroner , men denne burde naturligvis vært minst 43.56 kr, så den var faktisk negativ! Det som er viktig å forstå er at de reelle verdiene i HLNG var betydelig høyere enn verdiene i datterselskapet!

Morselskapet (HLNG) notert på Oslo børs var derfor i realiteten verdt (15 kr - 28.56 kr) altså: minus -13.56 kroner!
Datterselskapet notert på NYSE var verdt 7 USD * 8.5 = 59.5 kr (Med betydelig lavere reelle verdier).

Ei normal hjerne forstår at dette ikke kan være riktig. På Oslo børs fikk altså HLNG (Morselskapet) negativ verdi! Forstå det den som vil !? Jeg har dog en teori om dette.
Konklusjon er at NYSE var en velfungerende børs, mens OB var dysfunksjonell.
Redigert 05.07.2021 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Stokk Dum
05.07.2021 kl 20:04 4206

Enig at det virker som dårlig nytt, men ikke nødvendigvis på kort sikt.
Trolig noen som spekulerer i at det ikke blir annonsert noe produksjonsøkning i august og presser prisene oppover.

Når det kommer til caset Shelf er det bare en fornøyelse å sitte i for oss som fortsatt er under opplæring.

mvh
Odium
05.07.2021 kl 20:25 4210

Lol, OK kompis.
Forklar da hvorfor oddfjell og andre drillselskaper har langt bedre avkastning på osx
cold
05.07.2021 kl 20:56 4169

Viss du sammenligner Oslo børs med NYSE, så er svaret nei! NYSE presterer mens OB fortsetter å underprestere.
Odfjell og andre drillselskaper notert på OB har rundt 40 % dårligere avkastning siste 3 mnd. ift. enn feks. VAL, RIG osv. (Så må vi være forsiktige med SDRL rallyet for vi vet ikke årsaken. D kan være Suckers, men det kan ha å gjøre med at SDRL er på vei ut av Ch 11. Stiger på høyt volum.
Slettet bruker
05.07.2021 kl 22:17 4062

Hlng er et godt eksempel. Flere andre gode selskaper er tatt av børs slik at ikke aksjonærene får ta del av kaka.
Det er de store som dekker bordet når de ønsker og dette selskapet er så lite at det faktisk er mulig. Får håpe at eierne gjør litt tilbakekjøp for dette er hinsides.
Det er ille å se at de fleste andre selskaper er tilbake eller nesten tilbake på aksjekursen de hadde før Corona. Backlog i shlf er himla høgt men ingen bryr seg.
Er ikke nok omsetting til at meglerne anbefaler den. De tjener for lite på kurtasje. Nei skulle ønske det var 12 August allerede slik at vi kunne få resultatet.
Tørr absolutt ikke selge før plutselig så går den til værs, men det er det kanskje bare oljen som gjør ?

https://www.dn.no/olje/opec-kartellet-utsetter-mote-nok-en-gang-oljeprisen-bykser-til-hoyeste-niva-pa-tre-ar/2-1-1035527
Redigert 05.07.2021 kl 23:57 Du må logge inn for å svare
Odium
06.07.2021 kl 08:58 5675

Du treffer spikeren der.
Hvis shlf virkelig ville at aksjen skulle gå, hvorfor kjøper de ikke selv?
Slettet bruker
06.07.2021 kl 09:52 5675

Da er oljen på 78 dollar.
Hvorfor går SHLF litt opp i dag, når den skal gå ned ? Faller forhåpentlighvis tilbake utpå dagen.
Redigert 06.07.2021 kl 09:52 Du må logge inn for å svare
Mikkol
06.07.2021 kl 10:11 5691

En ting jeg har lagt merke til som er verdt å merke seg er at det hver dag blir lagt inn en "sperre post" på 5.50. Her ligger det nesten 200k aksjer til salg som en sperre. Tipper dette er for å sikre at kursen ikke går bananas uten at noen har kontroll. Med andre ord så er "noen" helt klar over at kursen plutselig kan stikke! Et godt tegn i mine øyne!
danmark1
06.07.2021 kl 10:18 5756

OPEC+ skal nok blive enige og vi kan derfor regne med høj oliepris længe. Det betyder, at olieservice bliver efterspurgt og kontrakterne bliver bedre og bedre med tiden. Nu er det kun et spørgsmål om, hvor længe man tør vente med at gå ind.
Siphlonurus
06.07.2021 kl 10:19 5761

Mye teorier her.
Shelf kommer når den kommer og det er nok flere som har den på radaren og er fullt klar over potensialet og at den nå begynner å bli kraftig underpriset gitt alle positive meldinger etter at den sist gikk til 6-tallet. Men når kursen står stille over lengre tid så føler man at man har all verdens med tid til å komme seg inn og når det også har vært en del fokus på mulig rentestigning og usikkerhet for markedet generelt så kan det også bidra til at man avventer inngang.
Men plutselig er det noen som tar tak og etter et par dager med god stigning så tør man ikke lenger å stå på sidelinjen og flere kaster som på og omsetningen og momentet blir et helt annet. Det kan godt skje nå midt på sommeren når markedet i utgangspunktet er litt dødt og kanskje lettere å påvirke. 50% kan vi fint få på en god uke, ref hva som skjer i Seadrill akkurat nå. Da er vi plutselig i stigende trend igjen, det blir mer fokus og kanskje til og med media bryr seg og skaper enda mer fokus og plutselig er vi på 2-sifret med god omsetning. Da kommer det kanskje til og med noen analyser som ser at kursen gjerne kunne vært enda en del høyere og vips så ser vi 20-tallet igjen som heller ikke bør være urealistisk slik sitasjonen og utsiktene er for Shelf nå.
Kanskje et snev av ønsketenkning men slett ikke urealistisk. Jeg tror han som hadde solgt seg ut over her snart kommer til å angre seg. Jeg sitter i alle fall meget komfortabelt med alle mine aksjer :)
God sommer og lykke til med investeringen!
Slettet bruker
06.07.2021 kl 10:47 5780

Jag vet vem det är. Det är någon som köpt 100 000 aktier på 4,9 och sen sålt på 5,5. Han har lyckats med det 2 gånger redan. Om han säljer nu på 5,5 då kommer det ett köpsorder på 4,9 ganska omgående.
danmark1
06.07.2021 kl 10:57 5764

De fleste regner med at der kommer enighed i OPEC+. Iraks olieminister regner med det sker inden 10 dage. Vi har set store stigninger i amerikanske olieaktier og stigningerne ser ud til at komme til resten af verden nu. Det hele er op til OPEC+ og de ved det, derfor kommer olieprisen til at ligge på et højt niveau i lang tid.
https://shippingwatch.dk/Offshore/article13111848.ece
danmark1
06.07.2021 kl 11:35 5740

Stor forskel på, hvordan man fremlægger en udtalelse. På FA fremhæver man det negative på Affarsvarlden det positive. Det overrasker mig nu ikke.
https://www.affarsvarlden.se/artikel/usas-tidigare-energiminister-oljepriset-kan-na-100-dollar-per-fat
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/07/06/7701208/oljeprisen-kan-kollapse
Slettet bruker
06.07.2021 kl 13:38 5645

Stokk Dum skrev Under 2. mvh
Ikke rart folk handler andre aksjer P/E på de fleste andre aksjer er da mye høyere.
Personlig liker jeg Arendal fossekompani med godt over 1000 i P/E.
OM P/E blir høyere i Shelf, ja da skal jeg kjøpe mer jeg også.

Håper ikke den ender over 5 i dag, det skulle tatt seg ut!
Redigert 06.07.2021 kl 13:41 Du må logge inn for å svare
Sima
06.07.2021 kl 13:44 5816

Hehe, kjøpte 10K til jeg nå. Til slutt blir dette bra.
Mikkol
06.07.2021 kl 14:04 5805

Stokk Dum skrev Under 2. mvh
Knall bra! Takk👌
Stokk Dum
06.07.2021 kl 22:47 5668

Kanskje ikke så interessant, men Shelf søker etter 'full crew' til Offshore Jack Up Rigs, Middle east.
https://oceancrew.org/vacancies/drilling/full-crew/crew-for-offshore-jack-up-rigs_06-07-2021

mvh
Slettet bruker
06.07.2021 kl 23:48 5614

Må vel bety at de snart har en ny kontrakt ? Mange stillinger så dette tolker jeg som mer arbeid:)
Stokk Dum
07.07.2021 kl 11:33 5407

Man or machine?
Uansett, takk til deg som brukte en hundrelapp for at jeg ihverfall skulle ha ett lyspunkt i en ellers så dyster børsdag.

mvh
danmark1
07.07.2021 kl 11:43 5407

Lad os se, hvordan det ser ud til slut. Der er ingen grund til bekymring på lidt længere sigt.
Slettet bruker
07.07.2021 kl 11:57 5397

Om oljeprisen er 80 står shlf fremdeles på 5.
oljepris 90 shlf 5,01. oljepris 100 shlf 5.1. Så oljeprisen må nok i 1000 før shlf når 6.

Nå brukes neste lønn også på mer Shlf.

Her noe pisspreik fra norske bulls som ikke betyr en dritt uansett tenker jeg :

SHLF.OLSHELF DRILLING
Last Signal:BUY
Last Pattern:BULLISH DOJI STAR
Last Close:5.0300Change:+0.1300Percent change+2.65%Signal UpdateOur system’s recommendation today is to BUY. The BULLISH DOJI STAR pattern finally received a confirmation because the prices crossed above the confirmation level which was at 5.0050, and our valid average buying price stands now at 5.0300.

"Market OutlookLet’s jump on our white horses and go for a bullish ride. The bullish pattern that was previously identified is finally confirmed and a BUY signal is generated. Most probably, it is the right time to participate in bullish fervor. The market is telling you about a new profit. Do not miss this bullish opportunity"

https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=SHLF.OL
Redigert 07.07.2021 kl 13:16 Du må logge inn for å svare
Mikkol
08.07.2021 kl 09:03 5071

Hva tenker vi rundt usikkerheten i OPEC i disse dager? Kan usikkerheten føre til priskollaps og evt priskrig mellom de ulike landene/aktørene? Dette er vel i så fall negativt for inntjeningen til shelf i det lange løp...
Stokk Dum
08.07.2021 kl 09:23 5163

Har ikke noe tro på det.
Jeg tror at OPEC sikter på en oljepris rundt 100$/fatet, over tid.

Jeg har forresten en mistanke om at denne fyren leser seg opp på spekulasjon rundt oljeprisen på HO: https://blog.pricegroup.com/2021/07/07/please-opec-please-the-energy-report-07-07-2021/
Fra mitt innlegg på mandag denne uken (DNO-tråd):"Spill for galleriet for å drive prisene ennå høyere?".
https://finansavisen.no/forum/thread/135782/view/3586268?legacy=0

mvh
Redigert 08.07.2021 kl 11:07 Du må logge inn for å svare
Mikkol
08.07.2021 kl 14:49 4896

Tipper fort vi atter en gang skal ned å teste 4.60 støtten de kommende dagene.... Jaja, en fattig trøst er at det går enda dårligere med Seadrill disse dagene.
Jguiden
08.07.2021 kl 19:39 4722

Noen her som har gått igjennom og sett på hvor mange rigger som er/ikke er i arbeid nå? Sett på fleet status og sett på når de nye kontraktene skal igang? Stemmer det at 8 rigger nå ikke er i arbeid + noen rigger som er OOS?
Noen som har en god oversikt?
Slettet bruker
08.07.2021 kl 20:06 4693

Veldig mange aksjer på Oslo børs faller nå under 50 dager glidende snitt, Shelf er ingen unntak, flere tar penger av bordet og en ser det over hele linja,
50 dagers glidende i Shelf ligger på 5 kr blank, et nivå som nå er et sterkt motstandsnivå, 200 dager glidende i Shelf ligger på 3,8 kr.
Mest sannsynlig skal denne aksjen ned, trolig blir fasit lav 4 tall om ikke børsene samler moment igjen.
Redigert 08.07.2021 kl 20:08 Du må logge inn for å svare
Stokk Dum
08.07.2021 kl 20:11 4686

Det stemmer bra, kommer til 8 inkludert den som er stacked.
Det stemmer også med tallene i presentasjonen for Q1 der 4 da var 'available' og 5 skulle avslutte kontrakt i Q2 (eksl stacked).
Etter det har Tenacious og Baltic fått nye kontrakter.

mvh
Sima
08.07.2021 kl 20:55 4626

Det er ikke mange kronene som er tatt av bordet i Shelf under 5 kr aksjen. Har ikke noe tro på at det vil bli noe sterkt motstandsnivå på 5 kr. Aksjen beveger seg fremdeles innenfor trendlinjene i en triagelformasjon. Langsiktig er slike bevegelser uten betydning. Det er for små beløp. Stay long.🙂
RussianOil
09.07.2021 kl 03:19 4418

Cold; Mtp din erfaring med et annet case, forstår jeg hvorfor du funderer på om de-listing kan være et scenario.
Personlig tviler jeg på d, hvor hvis scenarioet hadde vært reelt hadde vi allerede sett bevegelser mot dette tidlig i 2021. Men nei, jeg sitter ikke på fasiten. Dette blir worst case scenario, der du vil få en pen slant tilbake.
Alt i kontekst, er d fult forståelig hvorfor sektoren i seg selv ble priset som den ble. På nære nippet kunne sektoren bli kalt konkurs sektoren. Comeback vil ta tid. I denne fasen er d mye hype som går prosentene på kort tid. D fundamentale er langt fra på plass, hva annet en hype og vill spekulasjon er attraktivt? Se på d som et race, der skilpadden har best odds i d lange løp.

Jeg kan se for meg CMG har i bakhodet et play mot Kina. Direkte relasjoner. Net profit på 50.000.000kr er kravet, nå i farten er jeg usikker på om dette var HK eller Shang. Horisonten til disse karene kan ikke sammenlignes med småsparere. Folk er alt for rastløse. Vi har nettopp kommet ut av et langvarig tørt marked som vi ikke har sett siden 80 tallet, i form av tid. Sektoren har kriget med blod og tårer, noen under vann, noen med nesen i vannet, og noen over vannet. Nå festes beinene til bordet, og fundamental utvikling med inntjenings utsikter vil være fullstendig essensielt fremover. "problemet" er ingen vet med sikkerhet hvem. De som gjør d best her, vil stå igjen som vinnere. Dette er d flere større investorer som venter på, i og med overblikket er tåkete. Hvem vil stå best posisjonert for å kapre den potensielt enorme inntjeningen som er på vei? En kan også tenke seg hvordan psykologien er i forhold til sektoren mtp de siste 7 år. Så legg til mekanismene forårsaket av Covid, både fundamentalt og psykologisk. Flokken klarer ikke å plukke selv.
Vil nevne at jeg har sterk tillit til at tilbakekjøpsprogrammet vil bli gjenoppstartet, der 175 millioner kr gjenstår til disposisjon fra i fjor. Disse skal opprinnelig handles i Oslo. I dag har Shelf en god andel mer til disposisjon, hvis de velger å øke buyback programmets midler. Jeg mener d fortsatt er tidlig, for å sette min horisont i perspektiv. Men hvis/når de starter dette, vil jeg tro nok vil være på plass at vi får se action.
Blir litt som jeg fortalte Mikkol tidlig på året. I denne usedvanlig situasjonen, i denne tidlige fasen, er gode gamle triggere satt ut av spill, fundamental utvikling over tid er hva som er intr. Ikke bare i form av selskapet.

Stokk Dum; Fin den. Spill for galleriet, i en form av deception, OPEC i et nøtteskall. Får vi et nytt missil angrep på en Saudisk entity der Trump kommer ut og skriker Iran? Hvem vet.

Mikkol; OPEC sitter på århundrets mulighet. Muligheten har gjort seg enda mer lukrativ inkl. dominant der US både politisk og industrielt har blitt satt ut av spill, for the time being. Biden er ikke akkurat til hjelp heller. 1/3 av Shale producers i US er fortsatt låst ut 2021 til felles avtalen om $55 fatet - etter Saudi og Russland knocket ut US i 2020. Svært tvilsomt at Relaunchen vil bli tullet bort fordi UAE vil øke med 450.000 fat per dag litt for tidlig, i Russland og Saudis syn.
Men om vi får drama på veien? Selvfølgelig. D er OPEC.

danmark1
09.07.2021 kl 09:12 4256

Når seismik forventer større omsætning i H2, kan vi roligt regne med, at rig går samme vej, noget vi jo allerede har set. SHLF har jo allerede fået en god del nye kontrakter. At man kan få aktier til 5 kr. er en gave.
cold
09.07.2021 kl 14:24 4113

RussianOil:
Hyggelig å høre dine betraktninger rundt dette med evt. de-listing osv. slik vi så i caset med HLNG. Skulle det verste skje får vi uansett en fin-fin premie. En evt. dual-listing med enten HK eller Shang er heller ikke å forakte. Så er det tilbakekjøpsprogrammet som har vært annonsert. Helt klart at bransjen har vært gjennom usedvanlige tøffe tider.
Ønsker alle en riktig god helg.
danmark1
09.07.2021 kl 15:15 4082

Og de tøffe tider er ved at være forbi. Det beviste PGS i dag.
danmark1
10.07.2021 kl 10:17 3766

De områder SHLF opererer i, er i stærk udvikling. Derfor kan vi forvente fuld belægning i overskuelig fremtid.
Mikkol
13.07.2021 kl 13:08 3133

Da er det vell egentlig kvartalsrapporter og tilbakekjøpsprogram vi sitter her å venter på da? Eller er det noe annet som kan løfte oss på kort sikt? For dette er begredelig for tiden.....
Slettet bruker
13.07.2021 kl 15:47 3011

Ja, det som kan redde aksjen er at noen kjøper, og det er det normalt få som gjør i Oslo.

Som tidligere skrevet, teknisk gir aksjen salgs signal ved brudd ned fra 5 og handel under 4,6 kr gir egentlig aksjen døds kryss, hvis det blir litt volum i nedgangen.
Det er ikke støttenivåer før ved 3,3 kroner

Så kan man hyle og skrike så mye en vil om det, men det er flere olje relaterte aksjer som opplever akkurat den samme tekniske negative utviklingen i Oslo akkurat nå.
Kanskje er den letteste vegen til sjele fred å kaste seg ut av hele Oslo børs før det kommer en skikkelig nedtur,
Redigert 13.07.2021 kl 15:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.07.2021 kl 16:28 3066

Haha, kan du bara krypa tillbaka till ditt hål, din vidriga människa. Precis, vi alla kommer att sälja, så att du kan komma in och köpa på 3,3.

Äcklas av sådana små perversa själar som du!
Slettet bruker
13.07.2021 kl 16:46 3049

Er sjokkert over utviklingen i aksjen, det fundamentale med inntjening og kontrakter er til stede. Flere riggselskaper har gått høyt og her står vi langt etter.
Det er begredelig når en ser at selskaper som er luftslott verdsettes høyere. P/E som er en god indikator på verdsettelsen av selskapet er så lav at det er flaut.
Oljeprisen er høy og en risikerer enda større stigning om det ikke blir avtale om å øke produksjonen. Det fundamentale teller mindre og mindre på børs ser det ut til.

Kinamann har nylig økt sine posisjoner, det er tragikomisk. Jeg trodde ærlig talt vi skulle på 6 i løpet av juli!
Redigert 13.07.2021 kl 17:23 Du må logge inn for å svare
cold
13.07.2021 kl 18:02 3228

Se på regnskapet folkens: EBITDA (driftsregnskapet) som viser resultatet av driften.

For Q1-2021 landet selskapet en EBITDA på 46.5 MUSD. (Til sammenligning: EBITDA for hele 2020 endte på 80.85 MUSD).
For 2021 ligger vi an til en dramatisk økning - som trolig vil ende et sted mellom 186 - 200 MUSD, eller en EBITDA forbedring på minst 130 %.
Blir Q2-2021 tilnærmet lik Q1 (46.5 MUS) vil vi få en "halvårs-EBITDA" på minst 93 MUSD, og da er vi allerede mye høyere enn for hele 2020.

Selskapet tjener gode penger, det må vi ikke glemme.
Redigert 13.07.2021 kl 20:33 Du må logge inn for å svare
cold
13.07.2021 kl 19:10 3228

La oss si estimert EBITDA for 2021 ender et sted mellom 186 - 200 MUSD.
Med USD/NOK= 8.7 betyr dette at resultatet av driften vil ligge ett sted i området 1.6 - 1.7 Mrd. kroner.
En slik "eksplosiv" resultatforbedring der pengene renner inn i selskapet vil garantert tiltrekke seg kjøpere.
Selskapet går fortsatt under radaren til folk, men på et tidspunkt vil det snu. Jeg tror vi får en wake-up når Q2 legges frem.

Får vi en reprising som kan ligne på det vi har sett i Seadrill de siste ukene?
Redigert 13.07.2021 kl 20:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.07.2021 kl 20:03 3236

Slik folk oppfører seg så tror jeg kinamann tar denne billig nå før folk "oppdager" den.

Nye 3.56 % ned i dag på en børs som setter stadig nye rekorder.

https://www.youtube.com/watch?v=ln4XJ_Itmr4
Redigert 13.07.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Sima
13.07.2021 kl 21:23 3220

12 aug. kommer 1/2 års rapporten. Når vi nærmer oss den datoen kommer nok aksjen til å gå oppover. Etter å ha kjøpt en god del aksjer over 5kr er jeg nå i minus.
Jeg kommer til å øke videre når andre posisjoner blir solgt selv om aksjen har brutt den nedre trend linjen i triangel formasjonen etablert fra mars mnd.
Dette fallet ser jeg kun som en kjøpsmulighet. Flere aksjer og lavere snitt.🙂
Stokk Dum
13.07.2021 kl 22:00 3270

"Når Shelf reprises vil det ikke ligne på noe du har sett før."
Stokk Dum

mvh
Mikkol
13.07.2021 kl 22:17 3383

Elsker at folk fortsatt har trua etter en ubrukelig periode fra mars til nå! Dette inkluderer også meg selv. Gleder meg til grønnere tider på børs↗️