SHELF er en doblingskandidat
Etter resultat og konferanse, hva ser vi??
Første halvår 2020:
Inntekter = 2,86 MRD NOK
EBITDA = 1,08 MRD NOK (38% margin !!)
2. kvartal (korona-kvartalet) kom med et meget pent overskudd !
Tilgjengelig kapital, der melder selskapet etter børs slutt torsdag
"Total likviditet for selskapet, inkludert den rullerende kredittfasiliteten, var på om lag 247,5 millioner dollar pr 30. juni 2020"
De har kontrakter for 1,6 Milliarder USD for riggene sine (ca 13,5 milliarder kroner)
De 3 store eierne eier nær 50% av aksjene i selskapet:
Total shares outstanding of 136.2 million as of June 30, 2020
- Primary insiders : 65.7 million or 48.3%
o China Merchants: 26.8 million (19.7%)
o Castle Harlan: 19.7 million (14.5%)
o Lime Rock: 17.2 million (12.6%)
De har i dag 36 rigger (Jack Ups)
HVORDAN kan et slikt selskap verdsettes til KUN ca 450 millioner kroner på Oslo børs ??
At de kom fra 60 kroner til lavt på 3-tallet nå, er helt uforståelig
MEN, det er fremtiden som gjelder, den er humpete dette året, men ser mye bedre ut i 2021
Etterspørselen etter olje har hentet seg bra inn i det siste, etter et fall på 30 millioner fat/dag i april
IEA ser for seg at i 2021 så er 25 av de 30 mill/fat/dag tilbake i forbruksmønsteret
INGEN olseselskap kan leve uten å borre, Borrre MYE
Leste at Equinor f.eks skal borre 3 000 brønner, bare for å opprettholde sin produksjon
det er nok det samme for alle andre
Borre Borre Borre
Det er det som er SHELF sin oppgave. Borre
SHELF er råbillig og har ingeting på dette kursnivået å gjøre
Første halvår 2020:
Inntekter = 2,86 MRD NOK
EBITDA = 1,08 MRD NOK (38% margin !!)
2. kvartal (korona-kvartalet) kom med et meget pent overskudd !
Tilgjengelig kapital, der melder selskapet etter børs slutt torsdag
"Total likviditet for selskapet, inkludert den rullerende kredittfasiliteten, var på om lag 247,5 millioner dollar pr 30. juni 2020"
De har kontrakter for 1,6 Milliarder USD for riggene sine (ca 13,5 milliarder kroner)
De 3 store eierne eier nær 50% av aksjene i selskapet:
Total shares outstanding of 136.2 million as of June 30, 2020
- Primary insiders : 65.7 million or 48.3%
o China Merchants: 26.8 million (19.7%)
o Castle Harlan: 19.7 million (14.5%)
o Lime Rock: 17.2 million (12.6%)
De har i dag 36 rigger (Jack Ups)
HVORDAN kan et slikt selskap verdsettes til KUN ca 450 millioner kroner på Oslo børs ??
At de kom fra 60 kroner til lavt på 3-tallet nå, er helt uforståelig
MEN, det er fremtiden som gjelder, den er humpete dette året, men ser mye bedre ut i 2021
Etterspørselen etter olje har hentet seg bra inn i det siste, etter et fall på 30 millioner fat/dag i april
IEA ser for seg at i 2021 så er 25 av de 30 mill/fat/dag tilbake i forbruksmønsteret
INGEN olseselskap kan leve uten å borre, Borrre MYE
Leste at Equinor f.eks skal borre 3 000 brønner, bare for å opprettholde sin produksjon
det er nok det samme for alle andre
Borre Borre Borre
Det er det som er SHELF sin oppgave. Borre
SHELF er råbillig og har ingeting på dette kursnivået å gjøre
Redigert 26.07.2021 kl 15:52
Du må logge inn for å svare
Stokk Dum skrev Under 2. mvh
Ikke rart folk handler andre aksjer P/E på de fleste andre aksjer er da mye høyere.
Personlig liker jeg Arendal fossekompani med godt over 1000 i P/E.
OM P/E blir høyere i Shelf, ja da skal jeg kjøpe mer jeg også.
Håper ikke den ender over 5 i dag, det skulle tatt seg ut!
Personlig liker jeg Arendal fossekompani med godt over 1000 i P/E.
OM P/E blir høyere i Shelf, ja da skal jeg kjøpe mer jeg også.
Håper ikke den ender over 5 i dag, det skulle tatt seg ut!
Redigert 06.07.2021 kl 13:41
danmark1
06.07.2021 kl 11:35
5739
Stor forskel på, hvordan man fremlægger en udtalelse. På FA fremhæver man det negative på Affarsvarlden det positive. Det overrasker mig nu ikke.
https://www.affarsvarlden.se/artikel/usas-tidigare-energiminister-oljepriset-kan-na-100-dollar-per-fat
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/07/06/7701208/oljeprisen-kan-kollapse
https://www.affarsvarlden.se/artikel/usas-tidigare-energiminister-oljepriset-kan-na-100-dollar-per-fat
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/07/06/7701208/oljeprisen-kan-kollapse
danmark1
06.07.2021 kl 10:57
5763
De fleste regner med at der kommer enighed i OPEC+. Iraks olieminister regner med det sker inden 10 dage. Vi har set store stigninger i amerikanske olieaktier og stigningerne ser ud til at komme til resten af verden nu. Det hele er op til OPEC+ og de ved det, derfor kommer olieprisen til at ligge på et højt niveau i lang tid.
https://shippingwatch.dk/Offshore/article13111848.ece
https://shippingwatch.dk/Offshore/article13111848.ece
Jag vet vem det är. Det är någon som köpt 100 000 aktier på 4,9 och sen sålt på 5,5. Han har lyckats med det 2 gånger redan. Om han säljer nu på 5,5 då kommer det ett köpsorder på 4,9 ganska omgående.
Siphlonurus
06.07.2021 kl 10:19
5760
Mye teorier her.
Shelf kommer når den kommer og det er nok flere som har den på radaren og er fullt klar over potensialet og at den nå begynner å bli kraftig underpriset gitt alle positive meldinger etter at den sist gikk til 6-tallet. Men når kursen står stille over lengre tid så føler man at man har all verdens med tid til å komme seg inn og når det også har vært en del fokus på mulig rentestigning og usikkerhet for markedet generelt så kan det også bidra til at man avventer inngang.
Men plutselig er det noen som tar tak og etter et par dager med god stigning så tør man ikke lenger å stå på sidelinjen og flere kaster som på og omsetningen og momentet blir et helt annet. Det kan godt skje nå midt på sommeren når markedet i utgangspunktet er litt dødt og kanskje lettere å påvirke. 50% kan vi fint få på en god uke, ref hva som skjer i Seadrill akkurat nå. Da er vi plutselig i stigende trend igjen, det blir mer fokus og kanskje til og med media bryr seg og skaper enda mer fokus og plutselig er vi på 2-sifret med god omsetning. Da kommer det kanskje til og med noen analyser som ser at kursen gjerne kunne vært enda en del høyere og vips så ser vi 20-tallet igjen som heller ikke bør være urealistisk slik sitasjonen og utsiktene er for Shelf nå.
Kanskje et snev av ønsketenkning men slett ikke urealistisk. Jeg tror han som hadde solgt seg ut over her snart kommer til å angre seg. Jeg sitter i alle fall meget komfortabelt med alle mine aksjer :)
God sommer og lykke til med investeringen!
Shelf kommer når den kommer og det er nok flere som har den på radaren og er fullt klar over potensialet og at den nå begynner å bli kraftig underpriset gitt alle positive meldinger etter at den sist gikk til 6-tallet. Men når kursen står stille over lengre tid så føler man at man har all verdens med tid til å komme seg inn og når det også har vært en del fokus på mulig rentestigning og usikkerhet for markedet generelt så kan det også bidra til at man avventer inngang.
Men plutselig er det noen som tar tak og etter et par dager med god stigning så tør man ikke lenger å stå på sidelinjen og flere kaster som på og omsetningen og momentet blir et helt annet. Det kan godt skje nå midt på sommeren når markedet i utgangspunktet er litt dødt og kanskje lettere å påvirke. 50% kan vi fint få på en god uke, ref hva som skjer i Seadrill akkurat nå. Da er vi plutselig i stigende trend igjen, det blir mer fokus og kanskje til og med media bryr seg og skaper enda mer fokus og plutselig er vi på 2-sifret med god omsetning. Da kommer det kanskje til og med noen analyser som ser at kursen gjerne kunne vært enda en del høyere og vips så ser vi 20-tallet igjen som heller ikke bør være urealistisk slik sitasjonen og utsiktene er for Shelf nå.
Kanskje et snev av ønsketenkning men slett ikke urealistisk. Jeg tror han som hadde solgt seg ut over her snart kommer til å angre seg. Jeg sitter i alle fall meget komfortabelt med alle mine aksjer :)
God sommer og lykke til med investeringen!
danmark1
06.07.2021 kl 10:18
5755
OPEC+ skal nok blive enige og vi kan derfor regne med høj oliepris længe. Det betyder, at olieservice bliver efterspurgt og kontrakterne bliver bedre og bedre med tiden. Nu er det kun et spørgsmål om, hvor længe man tør vente med at gå ind.
Mikkol
06.07.2021 kl 10:11
5690
En ting jeg har lagt merke til som er verdt å merke seg er at det hver dag blir lagt inn en "sperre post" på 5.50. Her ligger det nesten 200k aksjer til salg som en sperre. Tipper dette er for å sikre at kursen ikke går bananas uten at noen har kontroll. Med andre ord så er "noen" helt klar over at kursen plutselig kan stikke! Et godt tegn i mine øyne!
Da er oljen på 78 dollar.
Hvorfor går SHLF litt opp i dag, når den skal gå ned ? Faller forhåpentlighvis tilbake utpå dagen.
Hvorfor går SHLF litt opp i dag, når den skal gå ned ? Faller forhåpentlighvis tilbake utpå dagen.
Redigert 06.07.2021 kl 09:52
Odium
06.07.2021 kl 08:58
5674
Du treffer spikeren der.
Hvis shlf virkelig ville at aksjen skulle gå, hvorfor kjøper de ikke selv?
Hvis shlf virkelig ville at aksjen skulle gå, hvorfor kjøper de ikke selv?
Hlng er et godt eksempel. Flere andre gode selskaper er tatt av børs slik at ikke aksjonærene får ta del av kaka.
Det er de store som dekker bordet når de ønsker og dette selskapet er så lite at det faktisk er mulig. Får håpe at eierne gjør litt tilbakekjøp for dette er hinsides.
Det er ille å se at de fleste andre selskaper er tilbake eller nesten tilbake på aksjekursen de hadde før Corona. Backlog i shlf er himla høgt men ingen bryr seg.
Er ikke nok omsetting til at meglerne anbefaler den. De tjener for lite på kurtasje. Nei skulle ønske det var 12 August allerede slik at vi kunne få resultatet.
Tørr absolutt ikke selge før plutselig så går den til værs, men det er det kanskje bare oljen som gjør ?
https://www.dn.no/olje/opec-kartellet-utsetter-mote-nok-en-gang-oljeprisen-bykser-til-hoyeste-niva-pa-tre-ar/2-1-1035527
Det er de store som dekker bordet når de ønsker og dette selskapet er så lite at det faktisk er mulig. Får håpe at eierne gjør litt tilbakekjøp for dette er hinsides.
Det er ille å se at de fleste andre selskaper er tilbake eller nesten tilbake på aksjekursen de hadde før Corona. Backlog i shlf er himla høgt men ingen bryr seg.
Er ikke nok omsetting til at meglerne anbefaler den. De tjener for lite på kurtasje. Nei skulle ønske det var 12 August allerede slik at vi kunne få resultatet.
Tørr absolutt ikke selge før plutselig så går den til værs, men det er det kanskje bare oljen som gjør ?
https://www.dn.no/olje/opec-kartellet-utsetter-mote-nok-en-gang-oljeprisen-bykser-til-hoyeste-niva-pa-tre-ar/2-1-1035527
Redigert 05.07.2021 kl 23:57
cold
05.07.2021 kl 20:56
4168
Viss du sammenligner Oslo børs med NYSE, så er svaret nei! NYSE presterer mens OB fortsetter å underprestere.
Odfjell og andre drillselskaper notert på OB har rundt 40 % dårligere avkastning siste 3 mnd. ift. enn feks. VAL, RIG osv. (Så må vi være forsiktige med SDRL rallyet for vi vet ikke årsaken. D kan være Suckers, men det kan ha å gjøre med at SDRL er på vei ut av Ch 11. Stiger på høyt volum.
Odfjell og andre drillselskaper notert på OB har rundt 40 % dårligere avkastning siste 3 mnd. ift. enn feks. VAL, RIG osv. (Så må vi være forsiktige med SDRL rallyet for vi vet ikke årsaken. D kan være Suckers, men det kan ha å gjøre med at SDRL er på vei ut av Ch 11. Stiger på høyt volum.
Odium
05.07.2021 kl 20:25
4209
Lol, OK kompis.
Forklar da hvorfor oddfjell og andre drillselskaper har langt bedre avkastning på osx
Forklar da hvorfor oddfjell og andre drillselskaper har langt bedre avkastning på osx
Stokk Dum
05.07.2021 kl 20:04
4205
Enig at det virker som dårlig nytt, men ikke nødvendigvis på kort sikt.
Trolig noen som spekulerer i at det ikke blir annonsert noe produksjonsøkning i august og presser prisene oppover.
Når det kommer til caset Shelf er det bare en fornøyelse å sitte i for oss som fortsatt er under opplæring.
mvh
Trolig noen som spekulerer i at det ikke blir annonsert noe produksjonsøkning i august og presser prisene oppover.
Når det kommer til caset Shelf er det bare en fornøyelse å sitte i for oss som fortsatt er under opplæring.
mvh
cold
05.07.2021 kl 19:15
4252
Odium:
Du tar fullstendig feil! Det er IKKE noe galt med Shelf, på samme måte var det heller IKKE noe galt med HLNG! Problemet var Oslo børs.
Lær caset om HLNG (Høgh LNG Holding) og det amerikanske datterselskapet som HLNG hadde rundt 48% eierskap i. Datterselskapet var notert på NYSE til en verdi av rundt 7 USD(!) Bare eierskapet i datterselskapet til HLNG var altså verdt (7*8.5(usd)=59.5kr * 0.48)= 28.56 kroner! Dette skulle altså tilsi at verdien til HLNG var: (A)HLNG (15 kr) + (B)verdi i datterselskapet (28.56 kr) = (C)43.56. Børsverdien til HLNG lå mellom 13 - 15 kroner , men denne burde naturligvis vært minst 43.56 kr, så den var faktisk negativ! Det som er viktig å forstå er at de reelle verdiene i HLNG var betydelig høyere enn verdiene i datterselskapet!
Morselskapet (HLNG) notert på Oslo børs var derfor i realiteten verdt (15 kr - 28.56 kr) altså: minus -13.56 kroner!
Datterselskapet notert på NYSE var verdt 7 USD * 8.5 = 59.5 kr (Med betydelig lavere reelle verdier).
Ei normal hjerne forstår at dette ikke kan være riktig. På Oslo børs fikk altså HLNG (Morselskapet) negativ verdi! Forstå det den som vil !? Jeg har dog en teori om dette.
Konklusjon er at NYSE var en velfungerende børs, mens OB var dysfunksjonell.
Du tar fullstendig feil! Det er IKKE noe galt med Shelf, på samme måte var det heller IKKE noe galt med HLNG! Problemet var Oslo børs.
Lær caset om HLNG (Høgh LNG Holding) og det amerikanske datterselskapet som HLNG hadde rundt 48% eierskap i. Datterselskapet var notert på NYSE til en verdi av rundt 7 USD(!) Bare eierskapet i datterselskapet til HLNG var altså verdt (7*8.5(usd)=59.5kr * 0.48)= 28.56 kroner! Dette skulle altså tilsi at verdien til HLNG var: (A)HLNG (15 kr) + (B)verdi i datterselskapet (28.56 kr) = (C)43.56. Børsverdien til HLNG lå mellom 13 - 15 kroner , men denne burde naturligvis vært minst 43.56 kr, så den var faktisk negativ! Det som er viktig å forstå er at de reelle verdiene i HLNG var betydelig høyere enn verdiene i datterselskapet!
Morselskapet (HLNG) notert på Oslo børs var derfor i realiteten verdt (15 kr - 28.56 kr) altså: minus -13.56 kroner!
Datterselskapet notert på NYSE var verdt 7 USD * 8.5 = 59.5 kr (Med betydelig lavere reelle verdier).
Ei normal hjerne forstår at dette ikke kan være riktig. På Oslo børs fikk altså HLNG (Morselskapet) negativ verdi! Forstå det den som vil !? Jeg har dog en teori om dette.
Konklusjon er at NYSE var en velfungerende børs, mens OB var dysfunksjonell.
Redigert 05.07.2021 kl 20:19
Jeg tror ikke kursen stiger før oljen ramler. Det er motsatt her i aksjen så da kommer ikke oppgangen før oljen faller.
Den eneste logiske forklaring jeg kan se. kremt..eh...
beklager folkens dette er da dårlig nytt :
https://e24.no/olje-og-energi/i/X8G9eE/opec-utsettelse-sender-oljeprisen-opp?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row6_pos1&referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no
Den eneste logiske forklaring jeg kan se. kremt..eh...
beklager folkens dette er da dårlig nytt :
https://e24.no/olje-og-energi/i/X8G9eE/opec-utsettelse-sender-oljeprisen-opp?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row6_pos1&referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no
Redigert 05.07.2021 kl 19:15
Vent å se når vi når 80 dollar på olja!! Hmm forsåvidt sagt det samme siden olja stod i 18 dollar så kan hende det ikke skjer. Men én herlig gjeng med optimister her inne, så jeg ønsker kursen til himmelen 🚀
danmark1
05.07.2021 kl 17:55
4283
Jeg tror, det meste i olie kommer med et brag inden længe, også rig. Der er blevet samlet aktier op de sidste par måneder og olieprisen forsætter med at ligge højt, på grund af stigende efterspørgsel.
cold
05.07.2021 kl 17:38
4297
Mikkol skrev Noen som vet hva P/E på shelf er?
Bedre å bruke Profit-to-book value ratio P/B for Shelf. Når denne er under 1 betyr det at verdien er undervurdert. Til og med P/B = 3 betyr at aksjen er undervurdert.
Hvorfor ikke bruke P/E for Shelf nå? Mye av svaret ligger i de skattemessige avskrivningene som ble gjort for regnskapsåret 2020. Det ligger en skattemessig tilpasning i grunn. (Ønske om å betale minst mulig skatt). Må huske på at Norge er et skatteparadis når det gjelder avskrivinger. Er nok ikke alle som er klar over det. Firmabil feks. kan man avskrive 30% pr. år, en oljetanker 3 - 5% og sikkert omtrent det samme for oljerigg
(Norge var iaff. et "avskrivningsmessig skatteparadis", da jeg studerte og tror lite er endret siden den gang).
Hvorfor ikke bruke P/E for Shelf nå? Mye av svaret ligger i de skattemessige avskrivningene som ble gjort for regnskapsåret 2020. Det ligger en skattemessig tilpasning i grunn. (Ønske om å betale minst mulig skatt). Må huske på at Norge er et skatteparadis når det gjelder avskrivinger. Er nok ikke alle som er klar over det. Firmabil feks. kan man avskrive 30% pr. år, en oljetanker 3 - 5% og sikkert omtrent det samme for oljerigg
(Norge var iaff. et "avskrivningsmessig skatteparadis", da jeg studerte og tror lite er endret siden den gang).
Redigert 05.07.2021 kl 18:04
Der tar du nok feil, før var Oslo en olje børs, det er de ikke lengre, nåe er vi en Esg børs.
Alt av olje/ service prises på en helt annen måte i Amerika
Alt av olje/ service prises på en helt annen måte i Amerika
Odium
05.07.2021 kl 17:22
4400
Min tanke er at de store vet noe vi ikke vet. Hvis shlf virkelig var den juvelen noen her inne virker å tro, så hadde folk kjøpt seg opp. Det er en grunn til at storfisken velger å ikke gjøre det og det har ikke noe med hvilken børs de er notert på
Solgte selv mine Shelf aksjer på 5,1 for 2 måneder tilbake, rett å slett forde jeg ikke gadd mer, jeg satte pengene i noen Amerikanske og har nå meget god avkastning på pengene.
Det er nok fler som tenker som meg, derfor går ikke denne noen sted i kombinasjon med en maskin som kontinuerlig slipper aksjer ned.
Ja, teorien med at Kineserne kan stjele selskapet er definitivt tilstede,
ikke rart det når Ola og Kari ikke vil eie selskapet, eller rigg generelt.
Se f.eks på DVD som i starten av året gjorde tidenes rigg deal, de er in the money så det holder, men aksjen stiger ikke, det er Oslo børs i et nøtteskall
Det er nok fler som tenker som meg, derfor går ikke denne noen sted i kombinasjon med en maskin som kontinuerlig slipper aksjer ned.
Ja, teorien med at Kineserne kan stjele selskapet er definitivt tilstede,
ikke rart det når Ola og Kari ikke vil eie selskapet, eller rigg generelt.
Se f.eks på DVD som i starten av året gjorde tidenes rigg deal, de er in the money så det holder, men aksjen stiger ikke, det er Oslo børs i et nøtteskall
Redigert 05.07.2021 kl 17:07
Mikkol
05.07.2021 kl 16:44
3996
Seadrill opp 37% idag. Shelf ned 2%. Blir uvel, svimmel, og får diaré av dette. Magesåret kommer krypende tilbake også....
cold
05.07.2021 kl 15:53
4001
danmark1 skrev Sammenligningen kan ikke bruges til noget.
Jo visst kan det sammenlignes. De store eierne i HLNG fikk rett og slett nok av Oslo børs. Jeg skjønte noe var på gang da CEO hadde kjøpt 10.000 HLNG aksjer til 33 kr., ett år i forveien. Folk i ledelsen sluttet å kjøpe aksjer da kursen lå så lavt som under 10. "Hvorfor har ikke ledelsen fylt på med flere HLNG aksjer til disse latterlig lave prisene?", tenkte jeg. OK, her blir det avnotering var tanken som slo meg.
Jeg ser en tydelig parallell fordi den reelle verdien på HLNG var over 60 - 70 pr. aksje, mens man lenge fikk kjøpt til kurser mellom 9 - 13. Avgjørelsen om avnotering var nok tatt flere måneder i forveien sammen med planene for ny notering på NYSE. Får inderlig håpe jeg tar feil !!
Edit/
Det er dumt å selge Shelf aksjer nå om vi plutselig skulle få en melding fra Shelf om avnotering for da må de kjøpe ut småaksjonærene og tilbyr trolig rundt 25 - 30 % påslag, og kursen stiger da like mye. Da jeg satt i HLNG kom meldingen som lyn fra klar himmel, tidlig morgen ved børsåpning.
Edit 2/
Får skynde meg å legge til at handlemønsteret i HLNG (den gang) var fullstendig ulogisk flere måneder før melding om avnotering. For å si det rett ut, det ligner mistenkelig mye på situasjonen i Shelf for tiden. Hendelsen med HLNG fant sted i fjor så d er ikke særlig lenge siden.
RussianOil: Any thoughts?
Jeg ser en tydelig parallell fordi den reelle verdien på HLNG var over 60 - 70 pr. aksje, mens man lenge fikk kjøpt til kurser mellom 9 - 13. Avgjørelsen om avnotering var nok tatt flere måneder i forveien sammen med planene for ny notering på NYSE. Får inderlig håpe jeg tar feil !!
Edit/
Det er dumt å selge Shelf aksjer nå om vi plutselig skulle få en melding fra Shelf om avnotering for da må de kjøpe ut småaksjonærene og tilbyr trolig rundt 25 - 30 % påslag, og kursen stiger da like mye. Da jeg satt i HLNG kom meldingen som lyn fra klar himmel, tidlig morgen ved børsåpning.
Edit 2/
Får skynde meg å legge til at handlemønsteret i HLNG (den gang) var fullstendig ulogisk flere måneder før melding om avnotering. For å si det rett ut, det ligner mistenkelig mye på situasjonen i Shelf for tiden. Hendelsen med HLNG fant sted i fjor så d er ikke særlig lenge siden.
RussianOil: Any thoughts?
Redigert 05.07.2021 kl 18:51
cold
05.07.2021 kl 15:43
3840
Jeg beklager at det blir litt negativt fremstilt, men Shelf har altså prestert - 11 % avkastning siste 3 måneder.
Prøv å sette deg inn i hodet på de store aksjonærene. Det er jo klart de ønsker en fair value av selskapet. Det får de ikke på Oslo børs. Alt begynner å minne mer og mer på HLNG. For min egen del ble jo det et lykketreff for jeg kjøpte store kvantum til 8 - 9 kroner. Men for de som derimot hadde kjøpt aksjen til +100 kroner ble det naturligvis tragisk.
Prøv å sette deg inn i hodet på de store aksjonærene. Det er jo klart de ønsker en fair value av selskapet. Det får de ikke på Oslo børs. Alt begynner å minne mer og mer på HLNG. For min egen del ble jo det et lykketreff for jeg kjøpte store kvantum til 8 - 9 kroner. Men for de som derimot hadde kjøpt aksjen til +100 kroner ble det naturligvis tragisk.
Redigert 05.07.2021 kl 15:45
danmark1
05.07.2021 kl 15:33
3838
Med de mange negative indlæg bliver min konklusion, at man gerne vil billigt ind. Det er nytteløst at nærlæse hver eneste handel og fremkomme med alle mulige teorier. Det eneste, der hjælper her er tålmodighed.
cold
05.07.2021 kl 15:03
3889
Slettet brukerskrev Galenskap, fullständig galenskap!
Det jeg frykter aller mest er at de store eierne velger å ta selskapet av børs og tilbyr aksjonærene 20%. I så fall får vi ikke mer enn 6 kr for aksjene våre.
Edit: Kanskje 25 - 30% er mer realistisk. I så fall blir det et sted mellom 6 - 6.50 kr
HLNG (Høgh LNG Holding) tok selskapet av børs og tilbød 24.50 pr. aksje. Kursen da var vel rundt 17 - 18 kroner så kanskje rundt 30% er mer realistisk viss Shelf skulle lide samme skjebne. HLNG argumenterte for at det var "for lite omsetning og at kursen ikke reflekterte reelle verdier i selskapet...".. Det er jo det samme her da.
Shelf kan feks. ta selskapet av børs og tilby aksjonærene 25%. Så kan de børsnotere selskapet på NYSE med en intro kurs på feks. 7 USD. Det hadde jeg gjort viss jeg var en av storaksjonærene.
Edit/
Lurer på om det kanskje det var 23.50 pr. aksje (og ikke 24.50) som var tilbudet i HLNG.
Vi var en gjeng som var utrolig skuffet, for aksjen skulle jo først i 50, og deretter +100.
Edit: Kanskje 25 - 30% er mer realistisk. I så fall blir det et sted mellom 6 - 6.50 kr
HLNG (Høgh LNG Holding) tok selskapet av børs og tilbød 24.50 pr. aksje. Kursen da var vel rundt 17 - 18 kroner så kanskje rundt 30% er mer realistisk viss Shelf skulle lide samme skjebne. HLNG argumenterte for at det var "for lite omsetning og at kursen ikke reflekterte reelle verdier i selskapet...".. Det er jo det samme her da.
Shelf kan feks. ta selskapet av børs og tilby aksjonærene 25%. Så kan de børsnotere selskapet på NYSE med en intro kurs på feks. 7 USD. Det hadde jeg gjort viss jeg var en av storaksjonærene.
Edit/
Lurer på om det kanskje det var 23.50 pr. aksje (og ikke 24.50) som var tilbudet i HLNG.
Vi var en gjeng som var utrolig skuffet, for aksjen skulle jo først i 50, og deretter +100.
Redigert 05.07.2021 kl 17:23
Galenskap, fullständig galenskap!
cold
05.07.2021 kl 14:41
3840
Shelf Drilling: Performance last 3 months: - 11% (Listed: Oslo Stock Exchange)
Seadrill er opp 33.3 % bare i dag....
Seadrill er opp 33.3 % bare i dag....
Redigert 05.07.2021 kl 14:42
Varför står man nu på 4.98 med 8000 aktier? Varför säljer man inte för 4.96?
De vill ha dina aktier, i 3 månader nu har de försökt ta dina och mina aktier.
De vill ha dina aktier, i 3 månader nu har de försökt ta dina och mina aktier.
danmark1
05.07.2021 kl 14:21
3623
Og i Høsten 2018 havde DNB kursmål 100. Det man forventede dengang, er det man forventer sker nu.
cold
05.07.2021 kl 14:17
3624
Hahaha.... P/E = 217, børsverdi over 16.000,000,000 kroner. (16 Milliard kroner), men who cares så lenge naive tyskere kaster penger etter dette selskapet. De kan umulig vite hva de gjør. Det reneste galskap!
Arendal Fossekompani hadde for øvrig et overskudd i 2020 på "hele" 65 mill kr.... Nei ikke 950 mill
Arendal Fossekompani hadde for øvrig et overskudd i 2020 på "hele" 65 mill kr.... Nei ikke 950 mill
Redigert 05.07.2021 kl 14:20
Oljan 76$ och vi ligger på 25% av pre-korona värdet och någon försöker få mig att sälja mina aktier.😀
Kan bara köpa mer och väntar på rätt pris!
Kan bara köpa mer och väntar på rätt pris!
Da har jeg gått inn i Arendal Fossekompani.
Deutschland yber alles passer bra å gå sammen med.
adjø alle som har jack ass rigg.
Deutschland yber alles passer bra å gå sammen med.
adjø alle som har jack ass rigg.
För ett gäng idioter, ignorerar det fundamentala fullständigt och tror de kan fixa allt på kraft.
Få den ner till 4,6 eller 4,2, det gör inget för mig!
Få den ner till 4,6 eller 4,2, det gör inget för mig!
Redigert 05.07.2021 kl 14:03
Uuuuuu, vad rädd jag blev att de sålde 20 000 till sig själva😀. Kom då får den ner, så får vi se om ni hinner köpa tillbaka!
cold
05.07.2021 kl 13:47
3417
Årsregnskapet for 2020 til Shelf Drilling var rett og slett fenomenalt bra! De har lagt fram knall gode tall men det hjelper ikke så lenge oljeservice ikke blir verdsatt på denne møkka-børsen. Om de legger fram dårlige eller gode tall, det ser ikke ut til å bety så mye så lenge den politiske korrektheten har nådd dypt inn i dette børs-hølet.
Sikkert like greit å kjøpe aksjer i den kanskje aller største grønne bobla som finnes pr. idag, Arendal Fossekompani. Sjekk prisen på den lille el. produsenten. Det er noe av det sykeste jeg har sett i mitt liv. Riktig pris der så må man dele på 20, men så lenge den fortsetter himmelferden er det bare å smile for den som er med. Men pass på, det er ei ekstrem boble som er blåst opp av tysk kapital! P/E= 217 ;))
Sikkert like greit å kjøpe aksjer i den kanskje aller største grønne bobla som finnes pr. idag, Arendal Fossekompani. Sjekk prisen på den lille el. produsenten. Det er noe av det sykeste jeg har sett i mitt liv. Riktig pris der så må man dele på 20, men så lenge den fortsetter himmelferden er det bare å smile for den som er med. Men pass på, det er ei ekstrem boble som er blåst opp av tysk kapital! P/E= 217 ;))
Redigert 05.07.2021 kl 14:12
Mikkol
05.07.2021 kl 13:43
3421
Simsalami skrev Dette har vi sagt det siste året. Du har nylig kjøpt deg inn?😅
Jeg skjønner frustrasjonen og valget ditt. Flere ganger jeg har tenkt at nok er nok, og at det er på tide å plassere pengene et annet sted. Det har jeg likevell ikke gjort ene og alene fordi jeg har mega tro på selskapet. Jeg tør ikke plassere pengene ett annet sted for så å gå glipp av oppturen når den starter.
Men tror vi ikke at ledelse som så langt har vært meget dyktige, snart vil ta noen grep om ikke kurse stiger? Det er da ingen som er tjent med et kursnivå her nede? Synes også det er litt snodig at det ikke har kommet noen meldinger om innsidekjøp nå når kursen har vært nede på dette nivået. Jeg tipper ledelse vil gjøre noen grep snart for å få litt fart på kursen. Og i tillegg så vil det nok komme noen pene analyser når de kommende kvartalsrapportene legges frem✌
Men tror vi ikke at ledelse som så langt har vært meget dyktige, snart vil ta noen grep om ikke kurse stiger? Det er da ingen som er tjent med et kursnivå her nede? Synes også det er litt snodig at det ikke har kommet noen meldinger om innsidekjøp nå når kursen har vært nede på dette nivået. Jeg tipper ledelse vil gjøre noen grep snart for å få litt fart på kursen. Og i tillegg så vil det nok komme noen pene analyser når de kommende kvartalsrapportene legges frem✌
cold
05.07.2021 kl 13:39
3363
Har tapt skinnsykt mye selv i form av manglende avkastning. Det er Oslo børs det er noe alvorlig galt med. Shelf Drilling er en juvel som fortjener å være notert på verdens beste børs - ikke verdens verste høl.
Rett før oljen passerte 60. Da skjønte jeg at oljesykelen var igang, men ser at jeg burde valgt et annet riggselskap. LOL!
Redigert 05.07.2021 kl 13:35
Kjakan95
05.07.2021 kl 13:32
3355
Stemmer det, og 12. aug kommer det svært gode tall fra shelf. Sitter trygt og godt på mine aksjer hvertfall.
cold
05.07.2021 kl 13:29
3352
Flytter du over til NYSE du også? Der får iaff. 3 - 5 % i uka. Kommer sikkert til å bykse opp 10% der i dag for VAL, Rig mfl.
Forstår ditt valg. Selv har jeg fått være med på oppturen i VAL, RIG blant flere, og sikkert fått fått med meg 50% bare siden mai måned + andre godsaker de har der. Så lenge OB er stein død spes. når det kommer til olje/oljeservice så vet jeg ikke helt hva jeg venter på. Et mirakel kanskje?
Får håpe ledelsen i Shelf har fått mailen og tar drastiske grep. Oslo Børs er iaff. blitt sistevalget for min egen del.
Forstår ditt valg. Selv har jeg fått være med på oppturen i VAL, RIG blant flere, og sikkert fått fått med meg 50% bare siden mai måned + andre godsaker de har der. Så lenge OB er stein død spes. når det kommer til olje/oljeservice så vet jeg ikke helt hva jeg venter på. Et mirakel kanskje?
Får håpe ledelsen i Shelf har fått mailen og tar drastiske grep. Oslo Børs er iaff. blitt sistevalget for min egen del.
Redigert 05.07.2021 kl 13:36
Kortsigtige folk er trøtt og har solgt.
Oljeprisen nesten 77 dollar.
NÅ KOMMERN!
Redigert 05.07.2021 kl 12:16
Simsalami
05.07.2021 kl 10:38
3510
Jeg har solgt hele beholdningen min over tid. Har tro på oppgang men at den nå går ned på kort sikt. Kan selvfølgelig ta feil. På lang sikt går den uansett meget høyt. Ble bare drittlei hele aksjen. Forøvrig drittlei hele børsen…. Se på seadrill og mpcc og ikke minst nas osv. oslo børs er det det skal skrelles gevinster og dumpes. Så sitter hvermannsen igjen med driten (i driten lenge). Jeg har heldigvis god avkastning enda. Prøver noen øreaksjer imens🙄
Sannsynligvis tar jeg feil og aksjen suser avgårde nå…typisk det.
Sannsynligvis tar jeg feil og aksjen suser avgårde nå…typisk det.
Redigert 05.07.2021 kl 10:45