GOGL - 80% OPPSIDE!
Analytiker ser 80 prosent oppside i Fredriksen-selskap
Joakim Hannisdahl, analytiker i Cleaves Securities, synes John Fredriksen-dominerte Golden Ocean leverte godt i andre kvartal.
SER OPPSIDE: Analytiker Joakim Hannisdahl.
Shipping
Herman Tinius Folvik
17:26 - 18. aug. | Oppdatert 17:38
Tørrlastrederiet hadde driftsinntekter på 116,2 millioner dollar i andre kvartal, 0,4 millioner mer enn fjoråret. Resultat etter skatt kom inn på minus 41,2 millioner dollar, litt verre enn i fjor da underskuddet var på 33,1 millioner dollar.
«Golden Ocean leverte et veldig sterkt resultat i andre kvartal og bekreftet våre positive forventninger til tredje kvartal i 2020 gjennom guidingen. Aksjen er veldig gunstig priset på fremtidige inntjeningsmultipler. Vi er veldig optimistiske for et av de mest likvide selskapene i Dry Bulk-sektoren, som for tiden er vårt favorittsegment innen frakt», skriver analytiker Joakim Hannisdahl i Cleaves Securities.
Arntzen de Besche: - Hold fingrene av Tangen-fatet
Kursmålet heves fra 7,2 dollar til 7,8 dollar. Meglerhuset ser en oppside på rundt 80 prosent. Aksjen er ned 0,94 prosent til 4,21 dollar på New York-børsen tirsdag.
Cleaves ser en EBITDA i tredje kvartal på 70 millioner dollar, mot konsensus som estimerer 52 millioner dollar.
Joakim Hannisdahl, analytiker i Cleaves Securities, synes John Fredriksen-dominerte Golden Ocean leverte godt i andre kvartal.
SER OPPSIDE: Analytiker Joakim Hannisdahl.
Shipping
Herman Tinius Folvik
17:26 - 18. aug. | Oppdatert 17:38
Tørrlastrederiet hadde driftsinntekter på 116,2 millioner dollar i andre kvartal, 0,4 millioner mer enn fjoråret. Resultat etter skatt kom inn på minus 41,2 millioner dollar, litt verre enn i fjor da underskuddet var på 33,1 millioner dollar.
«Golden Ocean leverte et veldig sterkt resultat i andre kvartal og bekreftet våre positive forventninger til tredje kvartal i 2020 gjennom guidingen. Aksjen er veldig gunstig priset på fremtidige inntjeningsmultipler. Vi er veldig optimistiske for et av de mest likvide selskapene i Dry Bulk-sektoren, som for tiden er vårt favorittsegment innen frakt», skriver analytiker Joakim Hannisdahl i Cleaves Securities.
Arntzen de Besche: - Hold fingrene av Tangen-fatet
Kursmålet heves fra 7,2 dollar til 7,8 dollar. Meglerhuset ser en oppside på rundt 80 prosent. Aksjen er ned 0,94 prosent til 4,21 dollar på New York-børsen tirsdag.
Cleaves ser en EBITDA i tredje kvartal på 70 millioner dollar, mot konsensus som estimerer 52 millioner dollar.
Redigert 21.01.2021 kl 09:39
Du må logge inn for å svare
Kbkristi
04.09.2020 kl 17:34
4097
Helvete er nok igang. Bare om å gjort å ikke rote bort aksjene sine. Etter regn kommer sol. Hvor mye regn som kommer vet vel bare de bak Dark Index. Men det bunner jo der på 2års grafen også nå.
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
ShippingProf
04.09.2020 kl 18:04
4038
Nei, kun forskjellen i pris mellom lav- og høysvovelholdig bunkersolje, som nå ligger rund $60/tonn. En Cape brenner rundt 30 - 40 tonn per dag.
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
Gogl opp 2,5% så langt USA i kveld, ha en riktig god helg alle Goglere :-)
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
JahMason
04.09.2020 kl 21:33
3905
Scrollet gjennom volumet i 2020 Bulkers nå nettopp. Vet aksjen er tildels illikvid, men volum og likviditeten har tatt seg opp en del. Med beskyttet nedside og månedlige utbytter kan det gi bedre nattesøvn for de som er langsiktig:)
For kortere trades er jo Gogl morsommere - men svinger veldig. Umulig å ligge foran de med intel.
For kortere trades er jo Gogl morsommere - men svinger veldig. Umulig å ligge foran de med intel.
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
Kanskje ikke så morsomt å bli innesperret med null likvid aksje - her skjer det ingenting - som i ingenting...omsetningen en god dag er 10.000,- aksjer... så kursen er rett og slett bare tull - men det har vel de med litt vett og forstand allerede forstått...
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
abbos
05.09.2020 kl 08:49
3677
Hvorfor ikke egen topic for 2020 ? 😎
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
Outsider - Blir ivertfall litt omsetning på mandag, da en del skal posisjonere seg igjen etter oppgang 2,5 % til 3,68 dollar i USA i går, samtidig som vi sluttet ned 1,2% på Oslo Børs ;-)
Ps tror du tenker på en annen aksje enn GOGL vedr lite aktivitet og 10000 aksjer omsatt, ref ditt innlegg 22.53 her i går. I går eks omsatt over 750000 aksjer/ca oms 25 mill.
Ps tror du tenker på en annen aksje enn GOGL vedr lite aktivitet og 10000 aksjer omsatt, ref ditt innlegg 22.53 her i går. I går eks omsatt over 750000 aksjer/ca oms 25 mill.
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
Etter NI dager med fall i gogl ser det ut som om det kommer en blå dag i morgen. RSI 32, tilsvarende "duppen" 24 juli. Kommer det en snuopperasjon i ratene, noen FFA fredagen kunne antyde, så kan det nok bli ei god uke.
Med analyseverktøyene til Hannisdahl, så liker jeg å tro at han kan ta feil og bomme, men ikke skivebom. Mener det her kan ligge til rette for en skikkelig rebound! Ha en fortsatt god søndag.
Med analyseverktøyene til Hannisdahl, så liker jeg å tro at han kan ta feil og bomme, men ikke skivebom. Mener det her kan ligge til rette for en skikkelig rebound! Ha en fortsatt god søndag.
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
phantom1
07.09.2020 kl 05:05
2921
Good morning.
Friday closes
cape
sep 17650/18000
oct 19700/19900
nov 18800/19100
dec 16400/16600
q4 18300/18500
q1 9500/9600
q2 11800/11950
q3 15500/15700
c21 13450/13650
c22 13050/13200
pmx
sep 12000/12200
oct 12650/12750
nov 12250/12350
q4 12300/12400
q1 8950/9050
q2 10250/10350
q3 10250/10350
c21 9900/10050
c22 9100/9250
smx
sep 10550/10700
oct 10700/10850
nov 10550/10750
Q4 10350/10500
Q1 7900/8100
Q2 9100/9300
c21 8950/9100
C5
sep 7.30 / 7.50
oct 7.60 / 8.00
nov 7.50 / 7.80
q4 7.65 / 7.90
Friday closes
cape
sep 17650/18000
oct 19700/19900
nov 18800/19100
dec 16400/16600
q4 18300/18500
q1 9500/9600
q2 11800/11950
q3 15500/15700
c21 13450/13650
c22 13050/13200
pmx
sep 12000/12200
oct 12650/12750
nov 12250/12350
q4 12300/12400
q1 8950/9050
q2 10250/10350
q3 10250/10350
c21 9900/10050
c22 9100/9250
smx
sep 10550/10700
oct 10700/10850
nov 10550/10750
Q4 10350/10500
Q1 7900/8100
Q2 9100/9300
c21 8950/9100
C5
sep 7.30 / 7.50
oct 7.60 / 8.00
nov 7.50 / 7.80
q4 7.65 / 7.90
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
phantom1
07.09.2020 kl 05:07
2938
MARKET REPORT
A slow week after some bull market days, cis trip around 6-7k bss n.china del and in early of month no many steel orders to se.asia. Nopac round smx around 9000 and ultra 11000. Only active orders in pacific is n.ore , this week heared lots of ships in s.china del did 12000 or more and n.china del fixed 11000. India area also quiet this week, eci to china heared around 12500-13000 lvl but last week is 15000-16000. Pg to india trip chrts rating 12k del wci or 14k bss pg.
FAREAST/CIS/NOPAC
Ocean Phoenix 47K non grabber on sub passing Busan 7,250 for trip via cis to korea
56k LYG trip via Philippines to China with nickel ore at high 11,000
Norden fixed a 56k for a nopac r/v in the 9,000s nfd
SE.ASIA/S.CHINA/AUS
Great Spring 61k open Yangpu trip via Philippines redel S.China intention nickel ore 12,600
Orient Rise 56k dely Ningde trip via Philippines redel S.China intention nickel ore 11,500
Neutrino 58k Manila spot trip via Indonesia redel China 12,000
Sakura Ocean 38,000 fxd high 7,000's dop Manila for trip S China
Asl Mercury 57k Yangjiang 7 Sep trip via Philippines redel China intention nickel ore 12,000
FJ Star (61,225 2016) dely Kosichang trip via Indonesia redel WC India 8,600
INDIA/PG/S.AF
An ultramax fixed aps rbct to wci at low 13000+ low 300k
An ultramax fixed s.af to fareast at low 14000 +low 400k
PERIOD
Gruaud Larose 57K Gresik 9 Sep fixed sp 10850.
EMPEROR - 63DWT - CJK 5/7 SEPT - HAS FIXED 10,900 DOP FOR 4/6 MOS
Msxt cathy 63k open huanghua 5 sep fixed 11000 for one year
Guo qiang 8 63k open Qingdao 12 sep fixed low 11000 for one year
Atlantic
Welcome back on atlantic part ! In the week,even though some fresh biz pushed market this week, It is still lack of bustling .mnwhile for the hmx the surge from conti/med finally coming its end ,compared with last week, From the us gulf low20k on smx talking but obviously chtrs dont wanna improve ,for the spot ta biz also little sufaced , heard a smx fixed a ta round to med need wating 8days at 12K lvl,hmx for ta ard at 14k lvl . conti area shows slow mood a bit but still firm rate with last week , just ows not insist last , for the scrap to med still 15/16K lvl on smx , and fh lvl over 24k lvl talking ,some chtrs could try smx passing gib at high teen lvl for fh with baltic fert . as for med , lots fresh clinker come to the market but fixing number just same as lvl week even worse , 14K on smx and 16K on umx cleaned with clinker to waf ,and bh biz heard hv smx can try low 11k , and chtrs could bid 10ks lvl to carb/usg range. intermed and to conti grain seldome sufaced , Fh anyhow still keeping firm ,heard 2 chinese umx fixed 27k to wci and 25K to seasia via bsea. and hmx talking only mid high teen lvl . waf smx are getting more and more, so lower rate on ta ard surfaced ,fh also slow its pace.but still low mid20K lvl for smx fixed nowadays. ECSA range unsuprisingly getting firm. some could doing 17k on smx for ta round with iron ore.and umx fixd at 20K .also smx talking 13k aps lvl go for usg ard still ,as for FH umx fixed 15100+151kbb.trust this is the silence before the storm! lets see hows market going next week! Happy weekend!
A63,000 was placed on subjects for a trip delivery Canakkale via Black Sea redelivery China at $27,000.
St Paul (57,982 2010) free Bremen 7 sep on subs trip via n France redel China arnd $24,000
Kaptan Arif Bayraktar (57,453 2010) dely dop marmara redel spore/japan $20,500 - Cosmotrade
Evanthia (53,260 2005) del Santos early sept fixed trip to algeria $16,000 int grain
Star Zeta (52,994 2003) dop valencia $13000 via conti to turkey with scrap - Prima
MV Mastro Mitros 46601/01 Fxd Ppt Ashdod via Bsea to Dar Ees Salam redel Capetown @ $14650 - Evomarine.
Weco fixed the Bright Star (34,529 2011) on subjects from Rio de Janeiro for a trip to Portugal at approximately $10,750.
END
A slow week after some bull market days, cis trip around 6-7k bss n.china del and in early of month no many steel orders to se.asia. Nopac round smx around 9000 and ultra 11000. Only active orders in pacific is n.ore , this week heared lots of ships in s.china del did 12000 or more and n.china del fixed 11000. India area also quiet this week, eci to china heared around 12500-13000 lvl but last week is 15000-16000. Pg to india trip chrts rating 12k del wci or 14k bss pg.
FAREAST/CIS/NOPAC
Ocean Phoenix 47K non grabber on sub passing Busan 7,250 for trip via cis to korea
56k LYG trip via Philippines to China with nickel ore at high 11,000
Norden fixed a 56k for a nopac r/v in the 9,000s nfd
SE.ASIA/S.CHINA/AUS
Great Spring 61k open Yangpu trip via Philippines redel S.China intention nickel ore 12,600
Orient Rise 56k dely Ningde trip via Philippines redel S.China intention nickel ore 11,500
Neutrino 58k Manila spot trip via Indonesia redel China 12,000
Sakura Ocean 38,000 fxd high 7,000's dop Manila for trip S China
Asl Mercury 57k Yangjiang 7 Sep trip via Philippines redel China intention nickel ore 12,000
FJ Star (61,225 2016) dely Kosichang trip via Indonesia redel WC India 8,600
INDIA/PG/S.AF
An ultramax fixed aps rbct to wci at low 13000+ low 300k
An ultramax fixed s.af to fareast at low 14000 +low 400k
PERIOD
Gruaud Larose 57K Gresik 9 Sep fixed sp 10850.
EMPEROR - 63DWT - CJK 5/7 SEPT - HAS FIXED 10,900 DOP FOR 4/6 MOS
Msxt cathy 63k open huanghua 5 sep fixed 11000 for one year
Guo qiang 8 63k open Qingdao 12 sep fixed low 11000 for one year
Atlantic
Welcome back on atlantic part ! In the week,even though some fresh biz pushed market this week, It is still lack of bustling .mnwhile for the hmx the surge from conti/med finally coming its end ,compared with last week, From the us gulf low20k on smx talking but obviously chtrs dont wanna improve ,for the spot ta biz also little sufaced , heard a smx fixed a ta round to med need wating 8days at 12K lvl,hmx for ta ard at 14k lvl . conti area shows slow mood a bit but still firm rate with last week , just ows not insist last , for the scrap to med still 15/16K lvl on smx , and fh lvl over 24k lvl talking ,some chtrs could try smx passing gib at high teen lvl for fh with baltic fert . as for med , lots fresh clinker come to the market but fixing number just same as lvl week even worse , 14K on smx and 16K on umx cleaned with clinker to waf ,and bh biz heard hv smx can try low 11k , and chtrs could bid 10ks lvl to carb/usg range. intermed and to conti grain seldome sufaced , Fh anyhow still keeping firm ,heard 2 chinese umx fixed 27k to wci and 25K to seasia via bsea. and hmx talking only mid high teen lvl . waf smx are getting more and more, so lower rate on ta ard surfaced ,fh also slow its pace.but still low mid20K lvl for smx fixed nowadays. ECSA range unsuprisingly getting firm. some could doing 17k on smx for ta round with iron ore.and umx fixd at 20K .also smx talking 13k aps lvl go for usg ard still ,as for FH umx fixed 15100+151kbb.trust this is the silence before the storm! lets see hows market going next week! Happy weekend!
A63,000 was placed on subjects for a trip delivery Canakkale via Black Sea redelivery China at $27,000.
St Paul (57,982 2010) free Bremen 7 sep on subs trip via n France redel China arnd $24,000
Kaptan Arif Bayraktar (57,453 2010) dely dop marmara redel spore/japan $20,500 - Cosmotrade
Evanthia (53,260 2005) del Santos early sept fixed trip to algeria $16,000 int grain
Star Zeta (52,994 2003) dop valencia $13000 via conti to turkey with scrap - Prima
MV Mastro Mitros 46601/01 Fxd Ppt Ashdod via Bsea to Dar Ees Salam redel Capetown @ $14650 - Evomarine.
Weco fixed the Bright Star (34,529 2011) on subjects from Rio de Janeiro for a trip to Portugal at approximately $10,750.
END
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
Ser ut som 32 var et godt kjøps punkt, var grønt å fint i Us bulk på røde børser fredag
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
Kbkristi
07.09.2020 kl 11:13
11657
Shanghai shipping index Cape / Pmax / Supra: - 2,07 / - 0,62 / + 0,42 %
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
De var flinke som dekket 38/56% på 18,8/14,9k da, noe som enkelte mente var bearish q2 :-))
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
11:25
Oslo (TDN Direkt): Capesize-ratene har falt over de siste ukene og endte forrige uke på om lag 16.200 dollar pr dag. Clarksons mener imidlertid at det fundamentale bildet i tørrlastmarkedet forblir positivt.
Til sammenligning er kontant breakeven for capesize-skip på om lag 14.000 dollar pr dag, ifølge Clarksons Platou.
Arrow Shipbroking Group skriver at det svakere sentimentet i hovedsak var drevet av en mangel på aktivitet fra flere ruter, mens sentimentet i Atlanterhavet omtales som nøytralt.
Samlet sett, uten noen økning i forespørsler neste uke (denne uken, journ.anm.), er det svakere sentimentet ventet å fortsette, heter det i en kommentar fredag kveld.
Til tross for at ratene over den siste tiden har falt, mener Clarksons Platou Securities at det fundamentale bildet sett under ett forblir positivt, og peker på at de kinesiske stålprisene har fortsatt å bygge på momentet.
Meglerhuset peker på at 62% Fe jernmalmprisen endte forrige uke på rundt 128 dollar pr tonn, opp ytterligere 5 dollar pr tonn. Dette er det høyeste nivåer siden tidlig 2014.
Clarksons-analytikerne skriver at svakhetene i ratene er drevet at typisk volatilitet i spotmarkedet, mot en ganske sterkt markedsbakteppe, med færre slutninger fra Australia den siste tiden som følge av normale vedlikeholdstiltak.
Det er imidlertid forventninger om at en retur av høyere volumer de kommende ukene, samtidig som at Brasil har fortsatt å øke jernmalmeksporten, og initielle indikasjoner er at bevegelse i jernmalmlaster ut av landet forblir på høye nivåer for året, skriver meglerhuset i en rapport mandag.
Det kan ellers være verdt å nevne at Baltic and International Maritime Council (Bimco) har samlet et utvalg for å utvikle en frittstående force majeure-klausul for bruk i kontrakter.
Den uavhengige internasjonale shippingforeningen skriver at covid-19-pandemien har forårsaket et økende fokus på force majeure. Force majeure er en vanlig klausul i kontrakter som i utgangspunktet løser en eller begge parter fra ansvar for mislighold når en ekstraordinær hendelse utenfor partenes kontroll inntreffer og som hindrer partene i å gjennomføre sine forpliktelser i henhold til kontrakten.
Bimco påpeker at en av de essensielle elementene for kontrakter under engelsk lovgivning er at avtalen må inneholde en klausul som definerer hva en force majeure-hendelse utgjør, samt legger ut vilkårene under klausulen kan bli påkallet.
Dette er fordi force majeure ikke er et frittstående juridisk konsept under engelsk lovgivning, til motsetning av noen andre sivilrett-land som Frankrike, hvor det er innskrevet i sivilkoden, skriver Bimco.
Utvalget ble samlet for første gang 1.-2. september for å diskutere problemstillinger som blant annet terskelen for å påkalle force majeure, hva som kvalifiserer som en force majeure-hendelse og konsekvensene av dette. I tillegg ble det diskutert hvorvidt ulike force majeure-klausuler skal bli tatt i bruk for ulike kontrakter.
Oslo (TDN Direkt): Capesize-ratene har falt over de siste ukene og endte forrige uke på om lag 16.200 dollar pr dag. Clarksons mener imidlertid at det fundamentale bildet i tørrlastmarkedet forblir positivt.
Til sammenligning er kontant breakeven for capesize-skip på om lag 14.000 dollar pr dag, ifølge Clarksons Platou.
Arrow Shipbroking Group skriver at det svakere sentimentet i hovedsak var drevet av en mangel på aktivitet fra flere ruter, mens sentimentet i Atlanterhavet omtales som nøytralt.
Samlet sett, uten noen økning i forespørsler neste uke (denne uken, journ.anm.), er det svakere sentimentet ventet å fortsette, heter det i en kommentar fredag kveld.
Til tross for at ratene over den siste tiden har falt, mener Clarksons Platou Securities at det fundamentale bildet sett under ett forblir positivt, og peker på at de kinesiske stålprisene har fortsatt å bygge på momentet.
Meglerhuset peker på at 62% Fe jernmalmprisen endte forrige uke på rundt 128 dollar pr tonn, opp ytterligere 5 dollar pr tonn. Dette er det høyeste nivåer siden tidlig 2014.
Clarksons-analytikerne skriver at svakhetene i ratene er drevet at typisk volatilitet i spotmarkedet, mot en ganske sterkt markedsbakteppe, med færre slutninger fra Australia den siste tiden som følge av normale vedlikeholdstiltak.
Det er imidlertid forventninger om at en retur av høyere volumer de kommende ukene, samtidig som at Brasil har fortsatt å øke jernmalmeksporten, og initielle indikasjoner er at bevegelse i jernmalmlaster ut av landet forblir på høye nivåer for året, skriver meglerhuset i en rapport mandag.
Det kan ellers være verdt å nevne at Baltic and International Maritime Council (Bimco) har samlet et utvalg for å utvikle en frittstående force majeure-klausul for bruk i kontrakter.
Den uavhengige internasjonale shippingforeningen skriver at covid-19-pandemien har forårsaket et økende fokus på force majeure. Force majeure er en vanlig klausul i kontrakter som i utgangspunktet løser en eller begge parter fra ansvar for mislighold når en ekstraordinær hendelse utenfor partenes kontroll inntreffer og som hindrer partene i å gjennomføre sine forpliktelser i henhold til kontrakten.
Bimco påpeker at en av de essensielle elementene for kontrakter under engelsk lovgivning er at avtalen må inneholde en klausul som definerer hva en force majeure-hendelse utgjør, samt legger ut vilkårene under klausulen kan bli påkallet.
Dette er fordi force majeure ikke er et frittstående juridisk konsept under engelsk lovgivning, til motsetning av noen andre sivilrett-land som Frankrike, hvor det er innskrevet i sivilkoden, skriver Bimco.
Utvalget ble samlet for første gang 1.-2. september for å diskutere problemstillinger som blant annet terskelen for å påkalle force majeure, hva som kvalifiserer som en force majeure-hendelse og konsekvensene av dette. I tillegg ble det diskutert hvorvidt ulike force majeure-klausuler skal bli tatt i bruk for ulike kontrakter.
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
07.09.2020 kl 15:16
11234
Cleaves skriver følgende i sin ukerapport:
"Dry Bulk: Capesize spot rates fell 13% last week to $16k/d, similar to cash-breakeven levels. Less activity from Australian miners due to maintenance work and a healthy tonnage list in the Atlantic lent little support to owners. Prompt FFAs did however turn positive on Friday, although at thin volumes. With miners returning from maintenance, we are hopeful for the week ahead."
"Dry Bulk: Capesize spot rates fell 13% last week to $16k/d, similar to cash-breakeven levels. Less activity from Australian miners due to maintenance work and a healthy tonnage list in the Atlantic lent little support to owners. Prompt FFAs did however turn positive on Friday, although at thin volumes. With miners returning from maintenance, we are hopeful for the week ahead."
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
Fattig: takk for info👍
Og ja, futures fredag var svakt opp på lavt volum, og fasiten i dag vedr rater var altså litt i minus.
Spennende derfor om futures fortsetter opp/volum, men jeg har ivertfall ikke fått info vedr futures ennå i dag.
Og ja, futures fredag var svakt opp på lavt volum, og fasiten i dag vedr rater var altså litt i minus.
Spennende derfor om futures fortsetter opp/volum, men jeg har ivertfall ikke fått info vedr futures ennå i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
07.09.2020 kl 15:23
11209
Børsen er stengt i USA i dag pga Labour day. Vet ikke om det er grunnen til at det ikke er meldt om rater?
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
KJEPET
07.09.2020 kl 15:35
11191
Som vanlig ender en 3%'s oppgang eller mer med å renne bort i sanden på en ellers sterk børsdag. Samme med cape fut i dag. opp på morgenkvisten og brutalt solgt ned til $17.500/d igjen. (for sept).
Men på kontoret til Joakim så diskuteres det "how the 2020s could be an amazing decade for shipping". Så det er bare til å ta det med knusende ro :-)
Men på kontoret til Joakim så diskuteres det "how the 2020s could be an amazing decade for shipping". Så det er bare til å ta det med knusende ro :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
Bulk gikk mørke grønn fredag i usa, styggen endte på 32,9kr, når oslo børs stiger 1 prosent klarer ikke Fredriksen scammen å løfe seg.
Betyr at styggen skal ned 3 prosent i usa i morgen?
10 dag med aksjefall nå- bare rigg aksjer og Gogl som klarer å falle sa mange dager i strekk.
kjøper mer på 32,1
Betyr at styggen skal ned 3 prosent i usa i morgen?
10 dag med aksjefall nå- bare rigg aksjer og Gogl som klarer å falle sa mange dager i strekk.
kjøper mer på 32,1
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
KJEPET
07.09.2020 kl 15:59
11164
Men en gang vil også shipping stige.....i fremtiden.
I fjor på denne tiden skulle kursen stå i $9 i løpet av et år.........
Om under et år skal aksjen nå stå i $7.8..........
Q4 og oktober skulle nå bli sterkt..........
Da er det kanskje like greit å snakke om de neste 10 årene, så slipper man all masingen fra de som faktisk følger hans anbefalinger, og etterprøver kursmålene. Ikke mange som holder ut i shipping så lenge som 10 år :-)
I fjor på denne tiden skulle kursen stå i $9 i løpet av et år.........
Om under et år skal aksjen nå stå i $7.8..........
Q4 og oktober skulle nå bli sterkt..........
Da er det kanskje like greit å snakke om de neste 10 årene, så slipper man all masingen fra de som faktisk følger hans anbefalinger, og etterprøver kursmålene. Ikke mange som holder ut i shipping så lenge som 10 år :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
Martin Mølsæter tok nylig inn styggen i fondet, da sto aksjen nesten i 40kr, stakkars kunder
reine Quantafuel dette her..
reine Quantafuel dette her..
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
KJEPET
07.09.2020 kl 16:13
11137
Ja huff, og sjefen selv, John Fredriksen, er vel ned over 30% på årets innsidekjøp?
Ikke verst på dette som er uttalt som tørrlastens store fest år https://finansavisen.no/lordag/ukens-selskap/2020/06/27/7539567/velkommen-til-arets-shippingfest
Ikke verst på dette som er uttalt som tørrlastens store fest år https://finansavisen.no/lordag/ukens-selskap/2020/06/27/7539567/velkommen-til-arets-shippingfest
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
STIKKORD
shippingfest
tørrbulk på moten
trenden oppadgående
lagt bak oss en ørkenvandring og flere år
lav fllåtevekst
Kinesisk stimulipakke på 668 milliarder
positivt
Vi har sterke forventninger
Optimistisk rederisjef
utbytte ligger i vårt DNA
Sånt liker investorer å høre
her er det gode nyheter.
Så mye vås i 1 artikkel som omhandler et scam selskap.
shippingfest
tørrbulk på moten
trenden oppadgående
lagt bak oss en ørkenvandring og flere år
lav fllåtevekst
Kinesisk stimulipakke på 668 milliarder
positivt
Vi har sterke forventninger
Optimistisk rederisjef
utbytte ligger i vårt DNA
Sånt liker investorer å høre
her er det gode nyheter.
Så mye vås i 1 artikkel som omhandler et scam selskap.
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
07.09.2020 kl 16:47
11047
Det er jo som å høre deg det, når du harsellerer med dem som er så dumme at de sitter i tank i stedet for bulk. :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
phantom1
07.09.2020 kl 17:55
10925
Published: 07.09.20 at 11:38
Ships with a scrubber installed aboard need the equipment repaired after just half a year, writes Ship&Bunker citing engineering firm Hydrex.
The company's technical department has seen a "significant increase" in demand for repairs of the scrubbers' pipe systems, a spokesperson from the company tells the media.
"In general we see most problems occurring within six months of installation of the scrubber," the spokesperson said.
Often, the pipe is replaced. Usually, it is the pipe through which the wash water passes that needs replacing, the company informs.
Per Bjärkby, technical manager for scrubber producer Yara Marine Technologies, tells the media that washwater becomes corrosive when it removes sulfur from the exhaust. As such, this should be part of the consideration when designing the scrubber and choosing materials.
Classification bureau ClassNK warned about similar issues...
Ships with a scrubber installed aboard need the equipment repaired after just half a year, writes Ship&Bunker citing engineering firm Hydrex.
The company's technical department has seen a "significant increase" in demand for repairs of the scrubbers' pipe systems, a spokesperson from the company tells the media.
"In general we see most problems occurring within six months of installation of the scrubber," the spokesperson said.
Often, the pipe is replaced. Usually, it is the pipe through which the wash water passes that needs replacing, the company informs.
Per Bjärkby, technical manager for scrubber producer Yara Marine Technologies, tells the media that washwater becomes corrosive when it removes sulfur from the exhaust. As such, this should be part of the consideration when designing the scrubber and choosing materials.
Classification bureau ClassNK warned about similar issues...
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
phantom1
07.09.2020 kl 17:56
10919
cape
sep 17500 18000
oct 19500 19700
nov 18950 19250
sep 17500 18000
oct 19500 19700
nov 18950 19250
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
Pilteri
07.09.2020 kl 19:37
10794
Er det litt opp eller?
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
laser
07.09.2020 kl 20:52
10720
Gogl med ny CFO. Per Heiberg slutter og Andersen tar med seg sin CFO fra Avance. I hvilken grad vil dette påvirke pågående låneforhandlinger - forlenger det saksbehandlingen eller får vi nye og bedre løsninger med lengre horisonter?
Virker som regimeskifte i Gogl.... i likhet med toppselskapene i Fredriksens imperium. Han forsøkte seg jo med Jo Lunder i 2015, fikk så problemene med Seadrill ++, slet ut en rekke medarbeidere og er nå klar for ny start med Svelland ++ i Seatankers og i styrene.
Nye krefter, ny vekst?
Virker som regimeskifte i Gogl.... i likhet med toppselskapene i Fredriksens imperium. Han forsøkte seg jo med Jo Lunder i 2015, fikk så problemene med Seadrill ++, slet ut en rekke medarbeidere og er nå klar for ny start med Svelland ++ i Seatankers og i styrene.
Nye krefter, ny vekst?
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
Får håpe det, er helt dødt i Fredriksen shipping nå, på tide med lit action
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
phantom1
07.09.2020 kl 21:21
10674
phantom1 skrev cape sep 17500 18000 oct 19500 19700 nov 18950 19250
Igår.
Sep 17750/18100
Oct 20000 offer
dec 16350 bid
Q4 18000/18500
Sep 17750/18100
Oct 20000 offer
dec 16350 bid
Q4 18000/18500
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
KJEPET
08.09.2020 kl 07:02
10451
Ser at fasiten på export av iron ore fra Brazil i august ble på bare 31.33 mt. https://www.metalbulletin.com/Article/3949174/LME/Brazilian-iron-ore-exports-fall-74-year-on-year-in-August-ministry-says.html
Det er 5% dårligere enn analytikeren estimerte for noen dager siden. Det forklarer at caperatene fortsatt er moderate. Vale sliter akkurat som vanlig.
Det er 5% dårligere enn analytikeren estimerte for noen dager siden. Det forklarer at caperatene fortsatt er moderate. Vale sliter akkurat som vanlig.
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
citius
08.09.2020 kl 07:35
10413
Aksjen skraper støtten ved 32
Bør snu denne uka skal det bli noe av det...?
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
citius
08.09.2020 kl 07:56
10365
Dette viser vel at coronavirus har sine utslag:
BULK: GJENNOMSTRØMMING I PILBARA 60,5M TONN I AUG 2020, -3% ÅR/ÅR
Oslo (TDN Direkt): Havnemyndighetene i Pilbara i Nordvest-Australia leverte en månedlig gjennomstrømming (throughput) på 60,5 millioner tonn i august 2020, et fall på tre prosent sammenlignet med samme periode året før.
Det fremgår av en melding fra havnemyndighetene i Pilbara, Pilbara Ports Authority, tirsdag.
Hedland-havnen hadde en månedlig gjennomstrømming på 46,6 millioner tonn, hvorav 46,0 millioner tonn var jernmalm. Den månedlige gjennomstrømmingen var ett prosent høyere på årsbasis.
Dampier-havnen hadde på sin side en månedlig gjennomstrømming på 12,9 millioner tonn i perioden, en nedgang på 13 prosent sammenlignet med samme periode året før.
LK finans@tdn.no
***********
snart vaksine og mye større fart i sakene
Tror fremdeles på kurs over 40 i høst :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
Ser ut som raten flater ut ja, her nede på teknisk støtte for Gogl.
USA futures opp , men Norge priser Gogl som om aksjen skal ned 3 prosent i dag, kan være en gyllen kjøpsmulighet her nede om USA bulk skulle stige i kveld.
USA futures opp , men Norge priser Gogl som om aksjen skal ned 3 prosent i dag, kan være en gyllen kjøpsmulighet her nede om USA bulk skulle stige i kveld.
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
Tøff
08.09.2020 kl 09:16
10212
Oslo (TDN Direkt): Pareto Securities tar opp dekning på 2020 Bulkers-aksjen med en kjøpsanbefaling og fremhever rederiet som et toppvalg i sektoren. Kursmålet på Golden Ocean nedjusteres, men en kjøpsanbefaling gjentas.
Det fremgår av en tørrlastsektorrapport, fremlagt mandag kveld.
"FFA-kurven peker mot et ytterligere år med breakeven-aktige markeder i 2021, og selv om våre estimater er høyere, har vi atter en gang gjort negative revideringer", skriver Pareto.
Kull- og jernmalmfartøy som er eksponert mot notorisk sykliske svingninger vil trolig ikke bli investorfavoritter med det første. En rekordlav ordrebok, kombinert med et behov for fornyelse samtidig som at millenniumsgenerasjonen av skip går mot skroting, bør imidlertid den positive etterspørselsveksten gi noen perioder med forhøyde rater, ifølge analytikerne.
"Vi ser momentum på kort sikt, med en lagerpåfyll av kinesiske jernmalmlagre som sannsynlig når prisene går ned, samtidig som at tilbudet økter ut fra både Brasil og Australia", heter det.
Pareto-analytikerne fastholder rateestimatene for capesize-skip i fjerde kvartal 2020 på 18.000 dollar pr dag.
I 2021 ser meglerhuset snittrater for capesize-skip på 15.000 dollar pr dag fra tidligere 18.000 dollar pr dag, stigende til 16.500 dollar pr dag i 2022, fra tidligere estimat på 17.500 dollar pr dag, fremgår det.
Oversikt over meglerhusets anbefalinger og kursmål:
Aksje Anbefaling Kursmål Tidl. kursmål
Golden Ocean Kjøp USD 4,5 USD 5,0
2020 Bulkers Kjøp 72 N/A
Belships Hold 6,3 6,6
LK finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Det fremgår av en tørrlastsektorrapport, fremlagt mandag kveld.
"FFA-kurven peker mot et ytterligere år med breakeven-aktige markeder i 2021, og selv om våre estimater er høyere, har vi atter en gang gjort negative revideringer", skriver Pareto.
Kull- og jernmalmfartøy som er eksponert mot notorisk sykliske svingninger vil trolig ikke bli investorfavoritter med det første. En rekordlav ordrebok, kombinert med et behov for fornyelse samtidig som at millenniumsgenerasjonen av skip går mot skroting, bør imidlertid den positive etterspørselsveksten gi noen perioder med forhøyde rater, ifølge analytikerne.
"Vi ser momentum på kort sikt, med en lagerpåfyll av kinesiske jernmalmlagre som sannsynlig når prisene går ned, samtidig som at tilbudet økter ut fra både Brasil og Australia", heter det.
Pareto-analytikerne fastholder rateestimatene for capesize-skip i fjerde kvartal 2020 på 18.000 dollar pr dag.
I 2021 ser meglerhuset snittrater for capesize-skip på 15.000 dollar pr dag fra tidligere 18.000 dollar pr dag, stigende til 16.500 dollar pr dag i 2022, fra tidligere estimat på 17.500 dollar pr dag, fremgår det.
Oversikt over meglerhusets anbefalinger og kursmål:
Aksje Anbefaling Kursmål Tidl. kursmål
Golden Ocean Kjøp USD 4,5 USD 5,0
2020 Bulkers Kjøp 72 N/A
Belships Hold 6,3 6,6
LK finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
11 strake med nedgang
Dette er vel ikke Fredriksen scam ?
Dette er vel ikke Fredriksen scam ?
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
Da begynner analytiker korpset å innse realiteten igjen, det blir ikke rally i 2021 heller, enda et år rundt break i gogl
BULK: PARETO TAR OPP DEKNING PÅ 2020 MED KJØP, GOLDEN OCEAN-KURSMÅL NEDJUSTERES
08:56
Oslo (TDN Direkt): Pareto Securities tar opp dekning på 2020 Bulkers-aksjen med en kjøpsanbefaling og fremhever rederiet som et toppvalg i sektoren. Kursmålet på Golden Ocean nedjusteres, men en kjøpsanbefaling gjentas.
Det fremgår av en tørrlastsektorrapport, fremlagt mandag kveld.
FFA-kurven peker mot et ytterligere år med breakeven-aktige markeder i 2021, og selv om våre estimater er høyere, har vi atter en gang gjort negative revideringer, skriver Pareto.
Kull- og jernmalmfartøy som er eksponert mot notorisk sykliske svingninger vil trolig ikke bli investorfavoritter med det første. En rekordlav ordrebok, kombinert med et behov for fornyelse samtidig som at millenniumsgenerasjonen av skip går mot skroting, bør imidlertid den positive etterspørselsveksten gi noen perioder med forhøyde rater, ifølge analytikerne.
Vi ser momentum på kort sikt, med en lagerpåfyll av kinesiske jernmalmlagre som sannsynlig når prisene går ned, samtidig som at tilbudet økter ut fra både Brasil og Australia, heter det.
Pareto-analytikerne fastholder rateestimatene for capesize-skip i fjerde kvartal 2020 på 18.000 dollar pr dag.
I 2021 ser meglerhuset snittrater for capesize-skip på 15.000 dollar pr dag fra tidligere 18.000 dollar pr dag, stigende til 16.500 dollar pr dag i 2022, fra tidligere estimat på 17.500 dollar pr dag, fremgår det.
Oversikt over meglerhusets anbefalinger og kursmål:
Aksje Anbefaling Kursmål Tidl. kursmål
Golden Ocean Kjøp USD 4,5 USD 5,0
2020 Bulkers Kjøp 72 N/A
Belships Hold 6,3 6,6
BULK: PARETO TAR OPP DEKNING PÅ 2020 MED KJØP, GOLDEN OCEAN-KURSMÅL NEDJUSTERES
08:56
Oslo (TDN Direkt): Pareto Securities tar opp dekning på 2020 Bulkers-aksjen med en kjøpsanbefaling og fremhever rederiet som et toppvalg i sektoren. Kursmålet på Golden Ocean nedjusteres, men en kjøpsanbefaling gjentas.
Det fremgår av en tørrlastsektorrapport, fremlagt mandag kveld.
FFA-kurven peker mot et ytterligere år med breakeven-aktige markeder i 2021, og selv om våre estimater er høyere, har vi atter en gang gjort negative revideringer, skriver Pareto.
Kull- og jernmalmfartøy som er eksponert mot notorisk sykliske svingninger vil trolig ikke bli investorfavoritter med det første. En rekordlav ordrebok, kombinert med et behov for fornyelse samtidig som at millenniumsgenerasjonen av skip går mot skroting, bør imidlertid den positive etterspørselsveksten gi noen perioder med forhøyde rater, ifølge analytikerne.
Vi ser momentum på kort sikt, med en lagerpåfyll av kinesiske jernmalmlagre som sannsynlig når prisene går ned, samtidig som at tilbudet økter ut fra både Brasil og Australia, heter det.
Pareto-analytikerne fastholder rateestimatene for capesize-skip i fjerde kvartal 2020 på 18.000 dollar pr dag.
I 2021 ser meglerhuset snittrater for capesize-skip på 15.000 dollar pr dag fra tidligere 18.000 dollar pr dag, stigende til 16.500 dollar pr dag i 2022, fra tidligere estimat på 17.500 dollar pr dag, fremgår det.
Oversikt over meglerhusets anbefalinger og kursmål:
Aksje Anbefaling Kursmål Tidl. kursmål
Golden Ocean Kjøp USD 4,5 USD 5,0
2020 Bulkers Kjøp 72 N/A
Belships Hold 6,3 6,6
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
Joda, analytikerkorpset sier så mangt, regner man på snittet av hva dette korpset mener, så havner man jo godt over 40. Dnb har jo truffet relativt bra her, og har et kursmål på 48, eksemplelvis. Hannisdahl tror jeg nok er någet for optimistisk, men håper han får rett. Realiteten er at en vaksine er "rett rundt hjørnet", og vil sende kloden på fast-track tilbake til normalen. Det er jo opplagt at dette vil sette ting igang igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
Når innser Hannis at han har dummet seg ut? når kommer han med nedgraderingen?
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
KJEPET
08.09.2020 kl 09:59
10116
Ta det med ro Longs. Husk at "Currently ranked #1 Shipping Equity Analyst globally by Bloomberg" sier at alle andre har feil, og han har en oppside på saftige 120%, og er stadig økende nå for 11. dagen på rad, til $7.8 :-). Så om du følger han så blir du rik, igjen.....
(Nedgraderingen fra Hannisdahl kommer nok i år også, akkurat som i fjor på denne tiden).
(Nedgraderingen fra Hannisdahl kommer nok i år også, akkurat som i fjor på denne tiden).
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
11 dager nedgang er, tangerte SDRL ,imponerende
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
Bennyfyfasan
08.09.2020 kl 10:50
9990
Jeg ser at kursmålet blir dratt litt ned. Da tenker jeg at vi ser en oppgang i kurs om kort tid. Spesielt Pirato...de kommer med en liten justering som tolkes negativt uten å slakte kursmålet. Det er uansett nok til at enkelte selger.
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
Kbkristi
08.09.2020 kl 11:21
9905
Shanghai shipping index Cape / Pmax / Supra: - 3,28 / - 0,56 / + 0,67 %
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
bankersen
08.09.2020 kl 11:46
9836
Går vel enda noen dager før Cape snur opp igjen da. Visste hva de gjorde når de sikret inntjening på en del av skipene ut året.
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
bankersen
08.09.2020 kl 11:47
9839
Noen som vet ca. driftskostnader på Panamax skipene til GOGL
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
Må vel bare innse at bruddet på 32 er et faktum, skal vel teste 30 da eller 28?
ganske guggen denne her
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100727
ganske guggen denne her
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100727
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
bankersen
08.09.2020 kl 11:57
9822
Ganske sikker på at vi skal ned mot 30, kan være lurt å vente litt med å plukke flere. En sliter litt med 31.60, men kommer seg vel gjennom i løpet av dagen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare
Bennyfyfasan
08.09.2020 kl 12:59
9701
dollaren er over 9kr. Dermed er forrige sluttkurs i usa ca 33,15kr. Kan bli interessant å se når det nærmer seg åpning over dammen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:51
Du må logge inn for å svare