GOGL - 80% OPPSIDE!

Slettet bruker
GOGL 18.08.2020 kl 18:02 246775

Analytiker ser 80 prosent oppside i Fredriksen-selskap
Joakim Hannisdahl, analytiker i Cleaves Securities, synes John Fredriksen-dominerte Golden Ocean leverte godt i andre kvartal.


SER OPPSIDE: Analytiker Joakim Hannisdahl.
Shipping
Herman Tinius Folvik
17:26 - 18. aug. | Oppdatert 17:38
Tørrlastrederiet hadde driftsinntekter på 116,2 millioner dollar i andre kvartal, 0,4 millioner mer enn fjoråret. Resultat etter skatt kom inn på minus 41,2 millioner dollar, litt verre enn i fjor da underskuddet var på 33,1 millioner dollar.
«Golden Ocean leverte et veldig sterkt resultat i andre kvartal og bekreftet våre positive forventninger til tredje kvartal i 2020 gjennom guidingen. Aksjen er veldig gunstig priset på fremtidige inntjeningsmultipler. Vi er veldig optimistiske for et av de mest likvide selskapene i Dry Bulk-sektoren, som for tiden er vårt favorittsegment innen frakt», skriver analytiker Joakim Hannisdahl i Cleaves Securities.
Arntzen de Besche: - Hold fingrene av Tangen-fatet

Kursmålet heves fra 7,2 dollar til 7,8 dollar. Meglerhuset ser en oppside på rundt 80 prosent. Aksjen er ned 0,94 prosent til 4,21 dollar på New York-børsen tirsdag.
Cleaves ser en EBITDA i tredje kvartal på 70 millioner dollar, mot konsensus som estimerer 52 millioner dollar.
Redigert 21.01.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
30.09.2020 kl 08:44 4459

Den 28.9 dekket Worldquant LLC inn shorten, ihvertfall den synlige delen.
Kbkristi
29.09.2020 kl 21:34 4717

De innleide går på spot. Men ikke helt enkelt å beregne inntjening, da noen har spot + premium, og noen skip går på profit spilt. Men et bra kvartal blir det.
bulb
29.09.2020 kl 20:14 4824

38% og 56% av eide båter. Gogl har 8 cape leid inn
Slettet bruker
29.09.2020 kl 20:00 4839

Cape 38% på 19000
Panamax 56% på 15000
bankersen
29.09.2020 kl 18:14 4951

Dekket vel ikke inn mer enn 38% på Cape. Det var Panamaxene de dekket inn 60-70% på.
Slettet bruker
29.09.2020 kl 18:13 4954

Cape
Oct 25500 +1875
Q4 21791 +1058
Q1 10350 +175
Cal21 13925 +100
renai
29.09.2020 kl 16:10 5074

DA er handel sat ind over 35 kroner i dag.
Her ser vi retning på Bulk cyklus er positiv.
phantom1
29.09.2020 kl 15:56 5107

cape
oct 25250 /25500
nov 21550 /21750
dec 17750/18150
q4 21516/21800
c21 13850/14000
phantom1
29.09.2020 kl 15:55 5103

Cape er opp igjen idag - papir på 25/25.500 for Oct - hjelper lite for Gogl som i panikk dekket inn flåten i sommer 60/70 prosent til 18/20.000....
Slettet bruker
29.09.2020 kl 15:50 5067

Krystallkula traff godt der.. blir spennende å se om trykket holder seg oppe.. jeg har trua..


Markets
Commodity Shipping Overcomes Covid on China Infrastructure Spend
By Firat Kayakiran
September 29, 2020, 3:31 AM EDT

Ships that transport coal and iron ore to China are seeing a surge in earnings as the nation’s demand for commodities rises, despite concerns about a resurgence in cases of Covid-19 in many parts of the world.

Rates for Capesize ships, the largest among dry bulk carriers, have jumped by 48% within the past week, to about $23,700 a day on Monday. On Sept. 25, those earnings hit a two-month high, Baltic Exchange data show. Cargo flows have increased from Australia and Brazil, the world’s two largest iron ore producers

Iron ore exports show no signs of easing despite rising global Covid cases as China pushes ahead with its infrastructure investments,” said Burak Cetinok, head of research at Arrow Shipping Group Ltd. in London.

Capesize earnings are on the rise as China demands more iron ore
To help offset the economic impact of the pandemic, China’s government boosted infrastructure spending. That’s translated into robust demand for steel, and the nation’s mills have been producing record volumes of the alloy this year. Asia’s top economy makes more than half of the world’s steel

In addition, restocking activity ahead of the nation’s Golden Week holidays in early October has also boosted shipments, Cetinok said. Total iron ore inventories at select ports in the country rose to a six-month high as of Sept. 25, data from Shanghai SteelHome E-Commerce Co. show.


A strong amount of fixture activity from Australia and Brazil helped to fuel the spike in spots rates last week, according to Frode Morkedal, an analyst at Clarkson Securities Ltd., a unit of the world’s biggest shipbroker. “With the surge in chartering activity, vessel availability has tightened, particularly so with coking coal buying interest on the rise as well

Miners in Australia, the top exporter, have been shipping ore at an unprecedented pace this year to take advantage of China’s booming demand and lofty prices well above $100 a ton. Port Hedland, the main maritime gateway to the Pilbara mining heartland, set a monthly record in June.

Capesizes that take iron ore and coal to China will have earned $18,900 a day on average in the third quarter of this year, according to shipping analysts surveyed by Bloomberg. That’s about 45% more than they anticipated for the same period back in May. Fourth quarter earnings are expected to be 22% higher than the previous estimate

Arrow’s Cetinok said he expects the Capesize market to be “firm but volatile” during the next three months due to the threat of rising coronavirus cases. “While nationwide lockdowns are unlikely, further restrictions could put pressure on the fragile demand recovery
Bennyfyfasan
29.09.2020 kl 15:20 5113

Slettet bruker skrev 😉
Her blir jeg imponert....må bare si det!
Slettet bruker
29.09.2020 kl 15:17 5111

Shortsen burde vel begynne å lette på trykket.. vale må øke exporten skal de holde guidingen for ut året?
Slettet bruker
29.09.2020 kl 14:06 5232

BULK: BALTIC CAPESIZE-INDEKS +0,3% TIL USD 23.813
................
Freight futures am update
Capesize up ~2%
Panamax flat
Redigert 29.09.2020 kl 14:07 Du må logge inn for å svare
ShippingProf
29.09.2020 kl 14:05 5959

FFAene i godt driv oppover igjen nå. Q4 +600 til $21333 per Braemar i skrivende stund.
mdkInvest
29.09.2020 kl 11:26 6190

Ja, mon ikke vi ser et tilbagefald, før vi igen, kan forvente stigning igen.
KJEPET
29.09.2020 kl 11:24 6192

Det er bra kbkristi, vet at du har full kontroll på dette:-)
Kbkristi
29.09.2020 kl 11:02 6251

Shanghai shipping index Cape / Pmax / Supra: - 2,46 / + 0,06 / + 1,14 %
Kbkristi
29.09.2020 kl 10:56 6250

Jeg har satt inn de tallene der Kjepet. Og med 100% er potensialet $ 38,5 mill. Dette er kun seilingsinntekter.
Bennyfyfasan
29.09.2020 kl 10:39 6295

Hannis har truffet både når det gjelder tank og bulk (mønster på rater). Han har bommet på aksjekurs....dessverre ;-)
KJEPET
29.09.2020 kl 10:38 6299

- Panamax i Q3 er 92% av flåten til $12.980/d. Resten av året er 56% av flåten bundet til $14.920/d.
- Cape i Q3 er 74% garantert en inntjening på $17.960/d. Resten av året er 38% garantert inntjening på $18.810/d.

Man har altså dratt kraftig i nødbremsen i cape fordi man ikke har management som er (var?) godt nok. I Q4 har man fortsatt litt bremser på, men ikke i nærheten av Q3. Men noen av kontraktene går også over i Q1, så det må nok sees i sammenheng med den relativ lave inntjeningen blant de 38% i Q4.

Men Gogl tjener nå brukbart med penger, og kursen nærmer seg snart 20-tallet igjen.

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/08/18/7556628/golden-ocean-sikrer-flere-mer-beskjeftigelse
Mollen
29.09.2020 kl 10:14 6346

Da ligger vi an til en EBITA på ca 70$ mill og en EPS på rundt 20 Cent for Q3 så Hannis får rett.
Slettet bruker
29.09.2020 kl 10:10 6361

Når det gjelder shipping er nok Lpg langt bedre investerings case en drybulk, Lpg rederiene håver inn og går med store overskudd, alikevel prises de på linje med drybulk som i beste fall går med et lite overskudd.
Når et rederi som Avance prises på 0,3 mot nav, mot Gogl 0,5, og har et Utbytte potensiale på 4-6kr i året ser jeg liten grunn til å jage etter Gogl som går i break og som ikke har utbyttepotensiale nå.

Drybulk skal kjøpes når det stuper, ikke løpes etter når ratene stiger.
Redigert 29.09.2020 kl 10:12 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
29.09.2020 kl 09:56 6400

Pmax $ 11.793 og Supra $ 9.898
Slettet bruker
29.09.2020 kl 09:49 6420

Slettet bruker skrev Flat imorgen opp på onsdag
Så langt har jo Krumkakejern helt rett ang. dagen idag. Håper du får rett ang. morgendagen også!
Kbkristi
29.09.2020 kl 09:30 6460

Med kun 2 oppdateringer igjen for Q3, så ligger snitt Cape på flotte $ 20.635 pr dag. Breakeven ligger på $ 13.400. Så det gir Gogl en god mulighet til å seile inn mer enn $ 30 millioner, eller 285 millioner kroner i dette kvartalet.
Redigert 29.09.2020 kl 09:34 Du må logge inn for å svare
renai
29.09.2020 kl 09:14 6485

På vejen opover !
Da ser vi 35 kr igen i dag.
Hen på handelsdagen.
Da
mdkInvest
29.09.2020 kl 08:57 6528

32,5 kunne den godt falde tilbage til. Man skal ikke blive overrasket i hvert fald.
Slettet bruker
28.09.2020 kl 18:33 6847

Flat imorgen opp på onsdag
Slettet bruker
28.09.2020 kl 17:57 6892

Styggen fornekter seg ikke,
32 next?
renai
28.09.2020 kl 15:08 7080

Handel på shipping aksjer, ligger til at åbne højere, på Wall Street idag.:
bankersen
28.09.2020 kl 14:32 7131

Normalt varer oppgang, nedgangsperiode i styggen mellom 20-30 dager. Når vel en slik topp igjen midten slutten av oktober. Kommer en ut i 0 resultat dette året så er ikke det så galt. Det er jo blitt skrapet en del Caper som følge av elendig marked i år og en del leveringer er utsatt. Kinamann skal bygge større lager. Stålprisene stiger og skipsprisene vil nok snart gjøre det samme når nybyggprisene begynner stige. Vaksine dukker opp først halvår neste år, fly og cruise kommer i gang , samt massive infrastruktur investeringer for å få fart på økonomiene. Ser ikke så galt ut. Kommer en dobling i styggen en sjelden gang. 4- 5 år siden sist. Står vi foran en slik en nå? Få som tror det. Faktisk bare Hannisdahl.
Slettet bruker
28.09.2020 kl 14:18 7178

Freight futures am update
Capesize down ~2%
Panamax down ~2%
Slettet bruker
28.09.2020 kl 13:51 7264

Det er ikke SÅ coolt å sitte i styggen.
Støtte 32
Redigert 28.09.2020 kl 13:52 Du må logge inn for å svare
renai
28.09.2020 kl 13:49 7259

Veldig liten handel idag.:
Men.
Bundprop ser ud til at slå ind på nuværende kurs. kl. 14.30
Her trekke den flotte CAPE handel fremover igen.
DA
bankersen
28.09.2020 kl 13:40 7257

Dry Bulk Market: Capesizes Gained 50% This Past Week

Capesize

After the past few weeks of rates snaking sideways while softening, the Capesize market took on a clear and decisive upward trajectory these past few days. The Capesize 5TC gained over 50% in value opening the week at $15,761 to settle Friday at $24,178. The Transatlantic C8, meanwhile, lagged in value as other routes lurched higher. It had a reckoning midweek, along with the Fronthaul C9, as a couple of much higher fixtures exposed the tightness that had developed in the basin. Trade activity remains low but the basin is up and running now. The Brazilian trade activity was the driving force this week. The pace of fixing could be felt speeding up right through until Thursday as charterers began to understand the change in the situation. The Pacific basin C10 remains on par in value with the Atlantic C8 and Brazil to China C14. The west Australia to China C5 lifted +$1.62 to settle the week at $8.705, although worth noting it did manage a down tick on Friday as some took advantage of the elevated levels.

https://www.hellenicshippingnews.com/dry-bulk-market-capesizes-gained-50-this-past-week/
Bennyfyfasan
28.09.2020 kl 12:05 7500

Hele 1234 aksjer omsatt i 2020 bulkers frem til klokka 12:10. ALDRI om jeg går inn i et sånn selskap igjen....har aldri vært så frustrert som de gangene jeg har vært i den typen selskap.
Slettet bruker
28.09.2020 kl 11:11 7584

Cape
Sep 18375 0
Q1 10225 -100
Cal21 13800 -125
Q4 20583 -417
Kbkristi
28.09.2020 kl 11:05 7592

Shanghai shipping index Cape / Pmax / Supra: - 2,58 / + 0,51 / + 0,10 %
Slettet bruker
28.09.2020 kl 10:53 7638

Uenig, Bwlpg har større fordringer en Avance 21, tipper Avance banker Bw fremover aksje/utbytte prosent.
Bennyfyfasan
28.09.2020 kl 10:04 7756

Vel, kan hende man må spise i seg det meste her....kan jo se ut som du treffer ganske godt. Såpass marginalt over 35,5kr, og her snakker vi om en som proklamerte det for flere dager siden :-)
Slettet bruker
28.09.2020 kl 09:48 7802

Desverre er ikke shipping interessant som investor case over lange perioder, det er bare trading som gjelder.

De lange trendene er ned ned ned.

At Gogl skal gå rett i gjennom den lange fallende trenden Og motstand 35/36 tror ikke jeg på, men jeg har tatt feil før.


Er du ute etter utbytte er ikke Gogl caset å velge nå, de går trolig i break for året hvis q4 går som nå.
Skal en ha store utbytter fra Fredriksen er det kun Avance som gjelder nå.


Redigert 28.09.2020 kl 09:51 Du må logge inn for å svare
Bennyfyfasan
28.09.2020 kl 09:45 7816

Ja, du er jo bjellesau alla John Fredriksen...så her er det bare å følge på :-)

Uka blir nok volatil, men håper på stigning totalt sett.
Bennyfyfasan
28.09.2020 kl 09:42 7831

Kanskje ikke den mest HELDIGE timingen på den shorten. De kan jo ha ligget rett under 0,5% å fått en heldigere kurs på storparten?