Emisjonkurs 1,16 og henter ca. 6 mrd og aksjen stiger!
En rettet emisjon der de største aksjonærene kjøper nye aksjer til 2,006 milliarder svenske kroner for 1,16 svenske kroner per stykk (Sverige, Danmark og Wallenberg-familien)
En emisjon på 3,99 milliarder svenske kroner som tilbys eksisterende aksjonærer på 1,16 kroner per aksje (hver aksjonær mottar ni tegningsrettigheter for nye aksjer for hver aksje de eier fra før)
https://e24.no/naeringsliv/i/eK1RMy/sas-aksjonaerene-har-bestemt-seg-godkjente-redningsplanen
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
pengex
02.10.2020 kl 14:53
8963
Fortsatt vill forskjell på dk og nok rettene
Den er nede i 13 øre dk nå tegning 83øre dk.
93x1,46 1,35nok.
Den er nede i 13 øre dk nå tegning 83øre dk.
93x1,46 1,35nok.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
Longrun
02.10.2020 kl 11:15
9080
Noen som vet hvorfor det ennå ikke er mulig å handle SAS TR på DNB Markets ? Tegningsrettene viser i min portefølje, men ikke mulig å handle.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
pengex
02.10.2020 kl 10:41
9127
Noe er fullstendig feil her 1,16kr i tegning tr kost 0,5kr, sas kurs 3kr ?
Virker som forvrengte sas aksjonærer tviholder på papirene sine.
Jeg tror tr skal kraftig opp.
Tr i Danmark er nede i 0,23øre tilsvarende 33øre nok med vekslingskurs 1,46.
Sover alle sas aksjonærer?
Virker som forvrengte sas aksjonærer tviholder på papirene sine.
Jeg tror tr skal kraftig opp.
Tr i Danmark er nede i 0,23øre tilsvarende 33øre nok med vekslingskurs 1,46.
Sover alle sas aksjonærer?
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
SomSa
25.09.2020 kl 14:13
9503
Folk gjør det samme feilen som de gjorde i NAS
Analytiker mener det er en gåte at SAS stiger
Sydbanks sjef for aksjeanalyser, Jacob Pedersen, forstår lite av fredagens oppgang for SAS.
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2020/09/25/7570966/analytiker-mener-det-er-en-gate-at-sas-stiger
Hvis jeg var aksjonær i SAS før emisjonen og blir tildelt emisjonaksjer hadde sg solgt mine aksjer uten å tenke 2 ganger. Aksjen skal falle kraftig.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
Cabinas
24.09.2020 kl 16:29
9630
Ok. Takk for info.
I og med at de skal emitere på 1,16, så vil jeg tro at kursen fort faller dit. Det er vel ingen etter emisjonen som vil kjøpe aksjer til særlig over den kursen ? Eksisterende aksjonærer vil i så tilfelle opleve et fall på 82% !
Jeg tror nok også at hvis NAS går konkurs, så vil det stå andre klare til å overta de rutene. Konsernsjefen i SAS mente at de ved denne rekapitaliseringen skulle klare seg de neste 2 årene. I følge forbrukerrådet skylder SAS eksisterende kunder ca. 6 mrd. i solgte reiser som ikke er blitt noe av pga. Covid -19. Hvis de skal emitere 6 mrd. så blir det ikke mye likviditet igjen til driftsunderskuddet som garantert vil vedvare en god stund fremover. Men igjen, sikkert noe jeg ikke forstår.
I og med at de skal emitere på 1,16, så vil jeg tro at kursen fort faller dit. Det er vel ingen etter emisjonen som vil kjøpe aksjer til særlig over den kursen ? Eksisterende aksjonærer vil i så tilfelle opleve et fall på 82% !
Jeg tror nok også at hvis NAS går konkurs, så vil det stå andre klare til å overta de rutene. Konsernsjefen i SAS mente at de ved denne rekapitaliseringen skulle klare seg de neste 2 årene. I følge forbrukerrådet skylder SAS eksisterende kunder ca. 6 mrd. i solgte reiser som ikke er blitt noe av pga. Covid -19. Hvis de skal emitere 6 mrd. så blir det ikke mye likviditet igjen til driftsunderskuddet som garantert vil vedvare en god stund fremover. Men igjen, sikkert noe jeg ikke forstår.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
vestlandsfugl
24.09.2020 kl 15:44
9648
Det kommer friske penger inn på konto (i motsetning til NAS der det konverteres gjeld - som styrker balansen men ikke bankkontoen), disse burde teoretisk øke market cap kr for kr.
2 usikre - 1. Hvordan vil de løse utfordringen med fly i 120 seters størrelse etter overgang til A320? Kommer andre til å overta dette?Air Baltic kjøper A220 som passer bedre på mange norske ruter enn A320. Har ikke sett at SAS har kommunisert hvordan de tenker om dette, tror ikke det er løst med å sparke piloter.
2. Hvis NAS går konkurs - hva vil skje med konkurransen i og ut av Skandinavia? Hvis de ikke øker prisene kan de få større markedsandel. Faller de for fristelsen (presses av egne ansatte) til å øke prisene, kommer konkurrentene. Wizzair og Ryanair har masse fly ledige, og penger i banken til å satse,
Med rett svar på disse 2 tror jeg SAS er billig nå.
2 usikre - 1. Hvordan vil de løse utfordringen med fly i 120 seters størrelse etter overgang til A320? Kommer andre til å overta dette?Air Baltic kjøper A220 som passer bedre på mange norske ruter enn A320. Har ikke sett at SAS har kommunisert hvordan de tenker om dette, tror ikke det er løst med å sparke piloter.
2. Hvis NAS går konkurs - hva vil skje med konkurransen i og ut av Skandinavia? Hvis de ikke øker prisene kan de få større markedsandel. Faller de for fristelsen (presses av egne ansatte) til å øke prisene, kommer konkurrentene. Wizzair og Ryanair har masse fly ledige, og penger i banken til å satse,
Med rett svar på disse 2 tror jeg SAS er billig nå.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
Cabinas
24.09.2020 kl 13:45
9703
Ok. Så da sier du at prisen pr. aksje etter restrukutreringen er 1,7, noe som gir en market cap på 12,75 mrd. Idag er market cap ca.2,5 mrd. Det må være den positive troen på fremtiden som er grunnlaget for en 5 x etter restruktureringen da ?. Norwegian har vært gjennom dette, og de er priset til ca. 3,5 mrd. som også synes høyt tatt i betraktning de rådene forhold. I sine glansdager så hadde SAS - aksjen en markedsverdi på ca.10,5 mrd. Jeg kan ingenting om flybransjen, men jeg synes det virker høyt med 12,75 mrd.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
verdensmester
24.09.2020 kl 12:30
9726
Det er helt riktig vestlandsfugl. Et annet senario er om NAS går konkurs...Ja da er det grisebillg. SAS kan hove inn i lang tid før noen andre prøver seg på Norge og Norden. De europeiske flyselskapene kommer ikke til å gå inn i det markedet på mange år, de har mer en nok med å redde seg selv.
Det er også vedtatt at veldig mange piloter blir sagt opp med bakgrunn i at de ikke var med på kravet fra SAS
Det er også vedtatt at veldig mange piloter blir sagt opp med bakgrunn i at de ikke var med på kravet fra SAS
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
vestlandsfugl
24.09.2020 kl 12:15
9736
Du får 9 tegningsretter = 9 aksjer for ca 10,5 kr, altså 10 aksjer for ca 17 kr. 1,7 * 7,5 mrd blir 12,75 mrd sånn ca.
Det kan nok være i overkant det også, i alle fall før man har fått med piloter og andre ansatte på en fornuftig restrukturering, men ikke sikkert det er feil i dagens overprisede aksjemarked.
Det kan nok være i overkant det også, i alle fall før man har fått med piloter og andre ansatte på en fornuftig restrukturering, men ikke sikkert det er feil i dagens overprisede aksjemarked.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
Cabinas
24.09.2020 kl 11:32
9766
Hvordan kan man forsvare en pris pr. aksje på 6,5 kr. når det etter restrukturering av gjelden er ca. 7,5 mrd. aksjer ? En verdsettelse til nærmere 50 mrd !! For meg synes det mer riktig at aksjen er verdt 0,65 kr. Mulig jeg ikke ser bildet her.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
Nybraaten
22.09.2020 kl 16:58
10021
Men er ikke sikker, håber skæringsdagen er i morgen, så køber jeg for alt jeg ejer. Men måske er der andre her inde der ved noget mere?
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
Nybraaten
22.09.2020 kl 16:43
10037
Der står eksisterende aktionærer, så det gælder vel dem som var inde i går tirsdag.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
pegasus
22.09.2020 kl 16:02
10067
Når må man ha eid aksjer fra da for å få med seg trgningsrettene?
Redigert 21.01.2021 kl 06:43
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »