Neste ESG-rakett!? Nordic Railway Construction Group (NRC)


Jernbanen og modernisering av jernbanen i det grønne skiftet, miljøløsninger og mer modernerne maskinpark. Nordisk entreprenørselskap som fort kan få flere bein å stå på. Mulighetene skal være mange.

Selskapets nettsider:

https://www.nrcgroup.com/

Nyheter angående kursmål:

https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/06/02/7533670/meglerhus-anbefaler-nrc-og-hever-kursmalet

https://finansavisen.no/nyheter/aksjeanalyse/2020/05/22/7530579/dnb-markets-aksjen-kan-stige-55-prosent

Flere innsidekjøp godt over dagens kursnivå. Se børsmeldinger.

Teknisk bør det være god støtte på 20, mens neste motstandsnivå skal være 35, og over der et nytt et på 57.

Snuoperasjon på gang nå..?

Vurder selv...
Redigert 23.09.2020 kl 20:15 Du må logge inn for å svare

Hvis du velger å tro på mikroinnsidekjøp har du et problem.
bulleye
23.09.2020 kl 23:41 3469

Eller at du har et problem ved at du henger deg opp i et av mange god argumenter fra Rockall. Er ikke jernbane miljøvennlig? Har ikke NRC falt uforholdsmessig mye mens andre såkalte ESG aksjer har fått flere 100% uten at selskaper kan vise til noe som ligner på omsetning eller positivt resultat (om de noen gang oppnår det)?
dubium
24.09.2020 kl 01:24 3419

Järnväg är miljövänligt men en skillnad mot andra ESG-aktier är väl att politikerna öser pengar över vindkraft och alternativa bränslen men satsar inte på järnvägar alls, inte i Sverige i alla fall trots att svenska politiker kanske pratar mest av alla om "miljön." Men järnvägen i Sverige läggs ju snarare ner än moderniseras och byggs ut och transporterna flyttas över till lastbilar. Det enda nya de pratar om är höghastighetsbana mellan Malmö och Stockholm men den kommer aldrig bli av för den har de inte råd att bygga. Men det kanske satsas mer på järnvägar i Norge, Danmark och Finland?
Rockall
24.09.2020 kl 10:55 3278

Her er det ikke snakk om «bare» nye linjer, men også om oppgraderinger, drift og vedlikehold på eksisterende linjer som har et stort etterslep. Legg også merke til at NRC driver innen annet i tillegg til bane. De er entreprenører, og for den som ikke er låst i statiske tanker, så er det vel lett å se for seg at de kan komme til å gå inn i flere segmenter.

Ønsker meg 40 pluss til jul...

dæven raketten begynner å ta fart etter dumpingen til hausseman? :)

satser på 35kr i julegave
Rockall
24.09.2020 kl 14:32 3208

Kunne gjort seg. Feita prosenter opp dit...

Ikke bare er NRC et ESG-selskap, men det blir også mer å gjøre for NRC som konsekvens av klimaendringer. Dette vill f.eks. dreie seg om større behov for forsterkede havner, mer skade på jernbanenettet og behov for større rør i bakken.
Rockall
25.09.2020 kl 10:03 3084

Sannsynligheten for bud på NRC er vel relativ stor med dagens prising. Ingen bør bli overraska om det kommer bud i disse tider.
Rockall
26.09.2020 kl 14:52 2980

Om kursmåla fra Nordea Markets (43) og DNB Markets (43) fortsatt står ved lag, så er jo NRC mer enn en doblingskandidat. Hvorfor er det ingen av finansmediene som har noen oppslag om dette..?
Redigert 26.09.2020 kl 14:53 Du må logge inn for å svare
alexen
26.09.2020 kl 15:38 2938

Lekkasjer fra Statsbudsjettet 2021, tilsier at vi får historisk høye 32,1 milliarder til Jernbanesatsing! - Det er ingen tvil om at NRC vil hente ut en del av disse milliardene. Så får vi se om AF gruppen, Veidekke eller andre store entreprenører vil la seg friste mtp oppkjøp av NRC på tilbud?
Får vi et skifte i aktivitet fra bolig og næringsbygg til skinnegående samferdsel? Det satses i alle fall ganske mange milliarder på skinner fremover!
Redigert 26.09.2020 kl 15:38 Du må logge inn for å svare
Rockall
28.09.2020 kl 11:15 2728

De store liker nok ikke at de mindre kan plukke i ro og mak på slike nivåer. De vil vel helst bare selge til flokken på vesentlig høyere nivåer. Artig å være på skattejakt...

Min umiddelbare tanke rundt NRC er å zoome ut chartet og tenk over at de i de siste 20 årene har vært "åpenbart" at Norge trenger an solid utvidelse og oppgradering av jernbanen. Vi kan vel egentlig si at de har vært åpenbart siste 50 år. Nuvel, det er altså ingen fundamental nyhet at vi MÅ gjøre mer på jernbane. Hva er det som gjør at NRC skal ta av denne gangen?
Rockall
29.09.2020 kl 08:51 2602

Og plutselig en dag blir det veldig tynt oppover...

Ja da...
Rockall
14.10.2020 kl 21:00 2369

Se hva som skjedde med HYARD i dag, uten noen melding, i et selskap som nærmest har skrapa mot konkurs. Trolig skjedde det fordi «det grønne» ved selskapet har blitt underkommunisert. Sjekk nyheter om dette. Jeg hadde nok ikke kjøpt i HYARD uten å ha bæsja på meg i redsel, så NRC er noe annet.

Så hva med NRC og jernbanen i det grønne skiftet, og det at NRC selv går over til strengere miljøkrav..? Det er snakk om nye større traseer, vedlikehold med stort og voksende etterslep og ikke minst videre elektrifisering av jernbanen. Videre har vi dette segmentet environment som har stort potensial. Se lenger opp i tråden. Bare nevner det.

Het er noen grønne momenter å tygge på:

https://www.banenor.no/Nyheter/Nyhetsarkiv/2019/vi-har-en-viktig-rolle-i-det-gronne-skiftet/

Å ja, NRC er i Norge, Sverige og Finland.

Tenk også her bane i og rundt de store voksende byene. Dette krever sitt, og bedre mellom storbyene kan bli mer aktuelt fordi det blir boende flere i både A og B. Det fins også en del «årelatinger» en kan satse på for å lette trykket på eksisterende baner. F.eks. gjenstår det kun ca. fire mil for å koble sammen Gjøvikbanen med Dovrebanen på «feil side av Mjøsa». Bare et eksempel.

NRC har i alle fall ikke vært offensive på å grønnvaske seg!
Redigert 14.10.2020 kl 21:11 Du må logge inn for å svare

har haussemann dumpa ferdig?

det er lettere å manipulere "penny stocks" på konkursens rand vettu

ser ikke ut som norske sauer bryr seg om lønnsomhet her er det drømmer og luft som gjelder hehe
Rockall
14.10.2020 kl 21:22 2315

Datum er i det minste ute av topp 20, så jeg tror ikke han kan bidra med så stort av salgspress mer uansett. Sjekk her:

https://www.nrcgroup.com/investor/share-information/

Som du også ser, så er Artic inne med feita post, og jeg mistenker at særlig dem (eller andre) kan komme med høyere kursmål sett inn i 2021. Nordea Markets’ dvaske kursmål på 25 syns jeg virker for magert, og at det fokuserer for mye på q3. Et kursmål bør ligge i radiusen 6-12 måneder fram i tid, syns jeg. Begynner kursen å bykse opp, så er det ingen motstand på 25. Har Nordea Markets glemt at NRC driver turnaround, at markedet for vedlikehold av jernbane åpner opp i Norge neste år, at NRC er ESG-selskap, at environment-segmentet har stort potensial og bedre marginer, at NRC «gir blaffen i handelskrig»..? Kan også nevne at NRC har penger i kassa og at de kan velge å selge visse eiendeler eller selskaper om de må det.

Norske sauer kjøper litt av hvert. For å ta den sammenligningen, så har Nordnet 0% belåningsgrad på HYARD og 75% på NRC. Det sier sitt.

Og ellers da, teknisk på NRC. Støtte på 20, motstand på 35 (over 60% opp dit) og motstand på 57 (over 160% opp dit).

NRC, turnaround-case og grønn aksje, tenker jeg. Tror at han nye sjefen fra AF Gruppen vil få til gode resultater, og at utbyttet kommer tilbake etter hvert.
Redigert 14.10.2020 kl 21:40 Du må logge inn for å svare

Siste dag før Q3 presenteres og trolig siste mulighet til å kjøpe denne under 25.

Topplinjen bør ligge på nivå med Q2 (1,6 mrd) med EBITA på 3% (50 mill), ordreingangen vil være lav men tror de har klart å dra inn 600-700 mill, dvs en reduksjon til ca 6,7 mrd.

Presentasjonen slippes normalt klokka 07.00: https://nrcgroup.com/investor/reports-and-presentations/



Da har vi fasit som er gode nyheter 👍
Topplinje 1,9 mrd -Ebita 88 mill dvs over 4% og et ordreinntak på 1,2 mrd.
Olsen leverer bedre en guidet og det bør komme anbefalinger og nye kursmål over 30 ila uka. Top 20 er full av fond og med gårsdagens pengeflytting fra IT til industri ser vi fort 25 Ila dagen.
Rockall
10.11.2020 kl 12:47 1729

Ja vel jo da nei da så... Fortsett en vei å gå, og jeg aner at man må ha mye kjærlighet å gi for å holde ut i NRC-aksjen... Men på sikt...

Kanskje NRC blir en «krakket» i stedet for rakett..? Ut ifra tall en ser i den nyeste rapporten så virker det ikke så fjernt at det komme enda et «contemplated private placement», og ny utvanning.
Redigert 10.11.2020 kl 14:00 Du må logge inn for å svare

Operasjonell kontantstrøm er PLUSS 129 mill NOK. Net Profit 40 mill NOK. Ingen fare for å trenge penger. Meget sterke tall som også slår meglerhusenes estimater. Om skuta har snudd vet man ikke, men tallene er iallfall solide for 3q.
lynx
10.11.2020 kl 19:00 1577

Lite å juble for dessverre. Mulig aksjen har bunnet ut på 20, men tvilsom om den skal stige veldig mye i overskuelig framtid.
Tbra
10.11.2020 kl 19:25 1554

Egenkapital pr aksje ca.39,50kr. , De blir mest som å kjøpe 1kr.for 50øre . Nå tru eg den har bonnet ut , stor sjanse for stigning . Håper ledelse eller dei største aksjeeigarene gjør innsidekjøp ,de vil sette fart på aksjen.
Rockall
11.11.2020 kl 14:27 1391

Vi håper på det. Nye grep som gir forbedringer og nye større kontrakter. Fin guiding for 2021 som straks er her.

40 til mars..?

Vedlikeholdsmarkedet for jernbane i Norge «slippes løs» neste år, og litt annet av snacks:

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2020/11/10/7586402/storebrand-investerer-titalls-milliarder-i-nytt-klimafond

Nytt klima- og infrastrukturfond! NRC må være relevant å forsyne seg av for disse, tenker jeg.
Redigert 11.11.2020 kl 15:14 Du må logge inn for å svare
DoReMi
11.11.2020 kl 16:32 1327

Kjøpte på Dnb analysen i går. Opp 10 prosent på en handledag
Rockall
12.11.2020 kl 13:46 1181

Herlig nok det ja, men nå vil den visst ned igjen.

:(-
Mr-Plow
12.11.2020 kl 13:53 1169

Sikkert litt sikring.. Er nesten ikke handel. 4,18 millioner så langt idag. Her er det bare å sitte rolig. Fortsatt billig, så kan snappe opp noe, hvis man har noe å kjøpe med.
Tbra
13.11.2020 kl 21:00 987

Kontrakt med Bane Nor på oppgradering av Nittedal stasjon på 220 mil.kr. Melding i kveldinga i dag. De går rette veien nå ,
Ændal
15.11.2020 kl 20:08 762

Blir spennende å se hvor den åpner på mandag etter ny kontrakt.
Heia75
15.11.2020 kl 21:01 705

Det bør jo tas godt imot da man må forvente at de nye kontraktene er kvalitets sikret flere ganger. Det var ikke tilfelle for et par år tilbake.
Nå skal de i tillegg ha tatt ned aktiviteten litt for å være sikre på å ha de rette folkene til å utføre jobben.
Sammenlign med AF som mange i Nrc kommer fra så er omsetningen en tredjedel av AF mens børsverdien er en tiendedel.
Tbra
16.11.2020 kl 15:34 523

I dag har vist folk forstått at dette er ein undervudert aksje.,sikkert mye å gå på .

Bra fart i dag, lenge siden vi så 10 mill i omsetning.
Synes det er rart at det ikke meldes innsidekjøp - kan det være gjedda i sivet som har tatt kontakt - (AF) ? Den norske kontrakten med oppstart i desember var uansett viktig.

Ændal
20.11.2020 kl 15:06 235

Bra volum idag. Er det insidekjøp på gang tro?