Neste ESG-rakett!? Nordic Railway Construction Group (NRC)
Jernbanen og modernisering av jernbanen i det grønne skiftet, miljøløsninger og mer modernerne maskinpark. Nordisk entreprenørselskap som fort kan få flere bein å stå på. Mulighetene skal være mange.
Selskapets nettsider:
https://www.nrcgroup.com/
Nyheter angående kursmål:
https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/06/02/7533670/meglerhus-anbefaler-nrc-og-hever-kursmalet
https://finansavisen.no/nyheter/aksjeanalyse/2020/05/22/7530579/dnb-markets-aksjen-kan-stige-55-prosent
Flere innsidekjøp godt over dagens kursnivå. Se børsmeldinger.
Teknisk bør det være god støtte på 20, mens neste motstandsnivå skal være 35, og over der et nytt et på 57.
Snuoperasjon på gang nå..?
Vurder selv...
Selskapets nettsider:
https://www.nrcgroup.com/
Nyheter angående kursmål:
https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/06/02/7533670/meglerhus-anbefaler-nrc-og-hever-kursmalet
https://finansavisen.no/nyheter/aksjeanalyse/2020/05/22/7530579/dnb-markets-aksjen-kan-stige-55-prosent
Flere innsidekjøp godt over dagens kursnivå. Se børsmeldinger.
Teknisk bør det være god støtte på 20, mens neste motstandsnivå skal være 35, og over der et nytt et på 57.
Snuoperasjon på gang nå..?
Vurder selv...
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Teslabear
23.09.2020 kl 23:15
8795
Hvis du velger å tro på mikroinnsidekjøp har du et problem.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
bulleye
23.09.2020 kl 23:41
8750
Eller at du har et problem ved at du henger deg opp i et av mange god argumenter fra Rockall. Er ikke jernbane miljøvennlig? Har ikke NRC falt uforholdsmessig mye mens andre såkalte ESG aksjer har fått flere 100% uten at selskaper kan vise til noe som ligner på omsetning eller positivt resultat (om de noen gang oppnår det)?
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
dubium
24.09.2020 kl 01:24
8718
Järnväg är miljövänligt men en skillnad mot andra ESG-aktier är väl att politikerna öser pengar över vindkraft och alternativa bränslen men satsar inte på järnvägar alls, inte i Sverige i alla fall trots att svenska politiker kanske pratar mest av alla om "miljön." Men järnvägen i Sverige läggs ju snarare ner än moderniseras och byggs ut och transporterna flyttas över till lastbilar. Det enda nya de pratar om är höghastighetsbana mellan Malmö och Stockholm men den kommer aldrig bli av för den har de inte råd att bygga. Men det kanske satsas mer på järnvägar i Norge, Danmark och Finland?
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Her er det ikke snakk om «bare» nye linjer, men også om oppgraderinger, drift og vedlikehold på eksisterende linjer som har et stort etterslep. Legg også merke til at NRC driver innen annet i tillegg til bane. De er entreprenører, og for den som ikke er låst i statiske tanker, så er det vel lett å se for seg at de kan komme til å gå inn i flere segmenter.
Ønsker meg 40 pluss til jul...
Ønsker meg 40 pluss til jul...
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
dæven raketten begynner å ta fart etter dumpingen til hausseman? :)
satser på 35kr i julegave
satser på 35kr i julegave
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Kunne gjort seg. Feita prosenter opp dit...
Ikke bare er NRC et ESG-selskap, men det blir også mer å gjøre for NRC som konsekvens av klimaendringer. Dette vill f.eks. dreie seg om større behov for forsterkede havner, mer skade på jernbanenettet og behov for større rør i bakken.
Ikke bare er NRC et ESG-selskap, men det blir også mer å gjøre for NRC som konsekvens av klimaendringer. Dette vill f.eks. dreie seg om større behov for forsterkede havner, mer skade på jernbanenettet og behov for større rør i bakken.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Sannsynligheten for bud på NRC er vel relativ stor med dagens prising. Ingen bør bli overraska om det kommer bud i disse tider.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Om kursmåla fra Nordea Markets (43) og DNB Markets (43) fortsatt står ved lag, så er jo NRC mer enn en doblingskandidat. Hvorfor er det ingen av finansmediene som har noen oppslag om dette..?
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
alexen
26.09.2020 kl 15:38
8687
Lekkasjer fra Statsbudsjettet 2021, tilsier at vi får historisk høye 32,1 milliarder til Jernbanesatsing! - Det er ingen tvil om at NRC vil hente ut en del av disse milliardene. Så får vi se om AF gruppen, Veidekke eller andre store entreprenører vil la seg friste mtp oppkjøp av NRC på tilbud?
Får vi et skifte i aktivitet fra bolig og næringsbygg til skinnegående samferdsel? Det satses i alle fall ganske mange milliarder på skinner fremover!
Får vi et skifte i aktivitet fra bolig og næringsbygg til skinnegående samferdsel? Det satses i alle fall ganske mange milliarder på skinner fremover!
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
De store liker nok ikke at de mindre kan plukke i ro og mak på slike nivåer. De vil vel helst bare selge til flokken på vesentlig høyere nivåer. Artig å være på skattejakt...
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
gronnvaskeren
28.09.2020 kl 11:59
8430
Min umiddelbare tanke rundt NRC er å zoome ut chartet og tenk over at de i de siste 20 årene har vært "åpenbart" at Norge trenger an solid utvidelse og oppgradering av jernbanen. Vi kan vel egentlig si at de har vært åpenbart siste 50 år. Nuvel, det er altså ingen fundamental nyhet at vi MÅ gjøre mer på jernbane. Hva er det som gjør at NRC skal ta av denne gangen?
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Og plutselig en dag blir det veldig tynt oppover...
Ja da...
Ja da...
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Se hva som skjedde med HYARD i dag, uten noen melding, i et selskap som nærmest har skrapa mot konkurs. Trolig skjedde det fordi «det grønne» ved selskapet har blitt underkommunisert. Sjekk nyheter om dette. Jeg hadde nok ikke kjøpt i HYARD uten å ha bæsja på meg i redsel, så NRC er noe annet.
Så hva med NRC og jernbanen i det grønne skiftet, og det at NRC selv går over til strengere miljøkrav..? Det er snakk om nye større traseer, vedlikehold med stort og voksende etterslep og ikke minst videre elektrifisering av jernbanen. Videre har vi dette segmentet environment som har stort potensial. Se lenger opp i tråden. Bare nevner det.
Het er noen grønne momenter å tygge på:
https://www.banenor.no/Nyheter/Nyhetsarkiv/2019/vi-har-en-viktig-rolle-i-det-gronne-skiftet/
Å ja, NRC er i Norge, Sverige og Finland.
Tenk også her bane i og rundt de store voksende byene. Dette krever sitt, og bedre mellom storbyene kan bli mer aktuelt fordi det blir boende flere i både A og B. Det fins også en del «årelatinger» en kan satse på for å lette trykket på eksisterende baner. F.eks. gjenstår det kun ca. fire mil for å koble sammen Gjøvikbanen med Dovrebanen på «feil side av Mjøsa». Bare et eksempel.
NRC har i alle fall ikke vært offensive på å grønnvaske seg!
Så hva med NRC og jernbanen i det grønne skiftet, og det at NRC selv går over til strengere miljøkrav..? Det er snakk om nye større traseer, vedlikehold med stort og voksende etterslep og ikke minst videre elektrifisering av jernbanen. Videre har vi dette segmentet environment som har stort potensial. Se lenger opp i tråden. Bare nevner det.
Het er noen grønne momenter å tygge på:
https://www.banenor.no/Nyheter/Nyhetsarkiv/2019/vi-har-en-viktig-rolle-i-det-gronne-skiftet/
Å ja, NRC er i Norge, Sverige og Finland.
Tenk også her bane i og rundt de store voksende byene. Dette krever sitt, og bedre mellom storbyene kan bli mer aktuelt fordi det blir boende flere i både A og B. Det fins også en del «årelatinger» en kan satse på for å lette trykket på eksisterende baner. F.eks. gjenstår det kun ca. fire mil for å koble sammen Gjøvikbanen med Dovrebanen på «feil side av Mjøsa». Bare et eksempel.
NRC har i alle fall ikke vært offensive på å grønnvaske seg!
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
har haussemann dumpa ferdig?
det er lettere å manipulere "penny stocks" på konkursens rand vettu
ser ikke ut som norske sauer bryr seg om lønnsomhet her er det drømmer og luft som gjelder hehe
det er lettere å manipulere "penny stocks" på konkursens rand vettu
ser ikke ut som norske sauer bryr seg om lønnsomhet her er det drømmer og luft som gjelder hehe
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Datum er i det minste ute av topp 20, så jeg tror ikke han kan bidra med så stort av salgspress mer uansett. Sjekk her:
https://www.nrcgroup.com/investor/share-information/
Som du også ser, så er Artic inne med feita post, og jeg mistenker at særlig dem (eller andre) kan komme med høyere kursmål sett inn i 2021. Nordea Markets’ dvaske kursmål på 25 syns jeg virker for magert, og at det fokuserer for mye på q3. Et kursmål bør ligge i radiusen 6-12 måneder fram i tid, syns jeg. Begynner kursen å bykse opp, så er det ingen motstand på 25. Har Nordea Markets glemt at NRC driver turnaround, at markedet for vedlikehold av jernbane åpner opp i Norge neste år, at NRC er ESG-selskap, at environment-segmentet har stort potensial og bedre marginer, at NRC «gir blaffen i handelskrig»..? Kan også nevne at NRC har penger i kassa og at de kan velge å selge visse eiendeler eller selskaper om de må det.
Norske sauer kjøper litt av hvert. For å ta den sammenligningen, så har Nordnet 0% belåningsgrad på HYARD og 75% på NRC. Det sier sitt.
Og ellers da, teknisk på NRC. Støtte på 20, motstand på 35 (over 60% opp dit) og motstand på 57 (over 160% opp dit).
NRC, turnaround-case og grønn aksje, tenker jeg. Tror at han nye sjefen fra AF Gruppen vil få til gode resultater, og at utbyttet kommer tilbake etter hvert.
https://www.nrcgroup.com/investor/share-information/
Som du også ser, så er Artic inne med feita post, og jeg mistenker at særlig dem (eller andre) kan komme med høyere kursmål sett inn i 2021. Nordea Markets’ dvaske kursmål på 25 syns jeg virker for magert, og at det fokuserer for mye på q3. Et kursmål bør ligge i radiusen 6-12 måneder fram i tid, syns jeg. Begynner kursen å bykse opp, så er det ingen motstand på 25. Har Nordea Markets glemt at NRC driver turnaround, at markedet for vedlikehold av jernbane åpner opp i Norge neste år, at NRC er ESG-selskap, at environment-segmentet har stort potensial og bedre marginer, at NRC «gir blaffen i handelskrig»..? Kan også nevne at NRC har penger i kassa og at de kan velge å selge visse eiendeler eller selskaper om de må det.
Norske sauer kjøper litt av hvert. For å ta den sammenligningen, så har Nordnet 0% belåningsgrad på HYARD og 75% på NRC. Det sier sitt.
Og ellers da, teknisk på NRC. Støtte på 20, motstand på 35 (over 60% opp dit) og motstand på 57 (over 160% opp dit).
NRC, turnaround-case og grønn aksje, tenker jeg. Tror at han nye sjefen fra AF Gruppen vil få til gode resultater, og at utbyttet kommer tilbake etter hvert.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Kjempeflax
09.11.2020 kl 13:09
7729
Siste dag før Q3 presenteres og trolig siste mulighet til å kjøpe denne under 25.
Topplinjen bør ligge på nivå med Q2 (1,6 mrd) med EBITA på 3% (50 mill), ordreingangen vil være lav men tror de har klart å dra inn 600-700 mill, dvs en reduksjon til ca 6,7 mrd.
Presentasjonen slippes normalt klokka 07.00: https://nrcgroup.com/investor/reports-and-presentations/
Topplinjen bør ligge på nivå med Q2 (1,6 mrd) med EBITA på 3% (50 mill), ordreingangen vil være lav men tror de har klart å dra inn 600-700 mill, dvs en reduksjon til ca 6,7 mrd.
Presentasjonen slippes normalt klokka 07.00: https://nrcgroup.com/investor/reports-and-presentations/
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Kjempeflax
10.11.2020 kl 07:27
7594
Da har vi fasit som er gode nyheter 👍
Topplinje 1,9 mrd -Ebita 88 mill dvs over 4% og et ordreinntak på 1,2 mrd.
Olsen leverer bedre en guidet og det bør komme anbefalinger og nye kursmål over 30 ila uka. Top 20 er full av fond og med gårsdagens pengeflytting fra IT til industri ser vi fort 25 Ila dagen.
Topplinje 1,9 mrd -Ebita 88 mill dvs over 4% og et ordreinntak på 1,2 mrd.
Olsen leverer bedre en guidet og det bør komme anbefalinger og nye kursmål over 30 ila uka. Top 20 er full av fond og med gårsdagens pengeflytting fra IT til industri ser vi fort 25 Ila dagen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Ja vel jo da nei da så... Fortsett en vei å gå, og jeg aner at man må ha mye kjærlighet å gi for å holde ut i NRC-aksjen... Men på sikt...
Kanskje NRC blir en «krakket» i stedet for rakett..? Ut ifra tall en ser i den nyeste rapporten så virker det ikke så fjernt at det komme enda et «contemplated private placement», og ny utvanning.
Kanskje NRC blir en «krakket» i stedet for rakett..? Ut ifra tall en ser i den nyeste rapporten så virker det ikke så fjernt at det komme enda et «contemplated private placement», og ny utvanning.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Mr Morgan
10.11.2020 kl 15:07
7369
Operasjonell kontantstrøm er PLUSS 129 mill NOK. Net Profit 40 mill NOK. Ingen fare for å trenge penger. Meget sterke tall som også slår meglerhusenes estimater. Om skuta har snudd vet man ikke, men tallene er iallfall solide for 3q.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
lynx
10.11.2020 kl 19:00
7283
Lite å juble for dessverre. Mulig aksjen har bunnet ut på 20, men tvilsom om den skal stige veldig mye i overskuelig framtid.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Tbra
10.11.2020 kl 19:25
7260
Egenkapital pr aksje ca.39,50kr. , De blir mest som å kjøpe 1kr.for 50øre . Nå tru eg den har bonnet ut , stor sjanse for stigning . Håper ledelse eller dei største aksjeeigarene gjør innsidekjøp ,de vil sette fart på aksjen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Vi håper på det. Nye grep som gir forbedringer og nye større kontrakter. Fin guiding for 2021 som straks er her.
40 til mars..?
Vedlikeholdsmarkedet for jernbane i Norge «slippes løs» neste år, og litt annet av snacks:
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2020/11/10/7586402/storebrand-investerer-titalls-milliarder-i-nytt-klimafond
Nytt klima- og infrastrukturfond! NRC må være relevant å forsyne seg av for disse, tenker jeg.
40 til mars..?
Vedlikeholdsmarkedet for jernbane i Norge «slippes løs» neste år, og litt annet av snacks:
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2020/11/10/7586402/storebrand-investerer-titalls-milliarder-i-nytt-klimafond
Nytt klima- og infrastrukturfond! NRC må være relevant å forsyne seg av for disse, tenker jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Kjøpte på Dnb analysen i går. Opp 10 prosent på en handledag
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Herlig nok det ja, men nå vil den visst ned igjen.
:(-
:(-
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Mr-Plow
12.11.2020 kl 13:53
6867
Sikkert litt sikring.. Er nesten ikke handel. 4,18 millioner så langt idag. Her er det bare å sitte rolig. Fortsatt billig, så kan snappe opp noe, hvis man har noe å kjøpe med.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Tbra
13.11.2020 kl 21:00
6682
Kontrakt med Bane Nor på oppgradering av Nittedal stasjon på 220 mil.kr. Melding i kveldinga i dag. De går rette veien nå ,
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Ændal
15.11.2020 kl 20:08
6456
Blir spennende å se hvor den åpner på mandag etter ny kontrakt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Heia75
15.11.2020 kl 21:01
6398
Det bør jo tas godt imot da man må forvente at de nye kontraktene er kvalitets sikret flere ganger. Det var ikke tilfelle for et par år tilbake.
Nå skal de i tillegg ha tatt ned aktiviteten litt for å være sikre på å ha de rette folkene til å utføre jobben.
Sammenlign med AF som mange i Nrc kommer fra så er omsetningen en tredjedel av AF mens børsverdien er en tiendedel.
Nå skal de i tillegg ha tatt ned aktiviteten litt for å være sikre på å ha de rette folkene til å utføre jobben.
Sammenlign med AF som mange i Nrc kommer fra så er omsetningen en tredjedel av AF mens børsverdien er en tiendedel.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Tbra
16.11.2020 kl 15:34
6216
I dag har vist folk forstått at dette er ein undervudert aksje.,sikkert mye å gå på .
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Kjempeflax
16.11.2020 kl 16:50
6165
Bra fart i dag, lenge siden vi så 10 mill i omsetning.
Synes det er rart at det ikke meldes innsidekjøp - kan det være gjedda i sivet som har tatt kontakt - (AF) ? Den norske kontrakten med oppstart i desember var uansett viktig.
Synes det er rart at det ikke meldes innsidekjøp - kan det være gjedda i sivet som har tatt kontakt - (AF) ? Den norske kontrakten med oppstart i desember var uansett viktig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Ændal
20.11.2020 kl 15:06
5925
Bra volum idag. Er det insidekjøp på gang tro?
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Aramis
30.11.2020 kl 14:22
5657
Kontraktene formelig strømmer på . Ny gladnyhet i dag.
PRESS RELEASE
NRC Group ASA - Appointed to a contract in Norway - NOK 90 million
30 NOV 2020 08:32 CET
COMPANY NAME
NRC GROUP, NRC GROUP ASA
MARKET
Oslo Børs
SYMBOL
NRC
Skanska has appointed Gunnar Knutsen AS, a company wholly owned by NRC Group
ASA, to a contract for transportation and disposal of masses in connection with
the new metro station in Fornebu.
The contract is valued at approximately NOK 90 million. The work will commence
in January 2021, and the project is scheduled for completion in December 2023.
«The fact that Skanska choose NRC Group for the second time as contractor on the
project, one of the largest metro expansions in Norway, is a vote of confidence
we are very pleased with", says Henning Olsen, CEO of NRC Group ASA.
For further information, please contact: Henning Olsen, CEO of NRC Group, + 47
91 74 15 92.
This information is subject of the disclosure requirements pursuant to section 5
-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
PRESS RELEASE
NRC Group ASA - Appointed to a contract in Norway - NOK 90 million
30 NOV 2020 08:32 CET
COMPANY NAME
NRC GROUP, NRC GROUP ASA
MARKET
Oslo Børs
SYMBOL
NRC
Skanska has appointed Gunnar Knutsen AS, a company wholly owned by NRC Group
ASA, to a contract for transportation and disposal of masses in connection with
the new metro station in Fornebu.
The contract is valued at approximately NOK 90 million. The work will commence
in January 2021, and the project is scheduled for completion in December 2023.
«The fact that Skanska choose NRC Group for the second time as contractor on the
project, one of the largest metro expansions in Norway, is a vote of confidence
we are very pleased with", says Henning Olsen, CEO of NRC Group ASA.
For further information, please contact: Henning Olsen, CEO of NRC Group, + 47
91 74 15 92.
This information is subject of the disclosure requirements pursuant to section 5
-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Heia75
01.12.2020 kl 09:29
5532
Arild Ingar Moe, visepresident i NRC Norge, har kjøpt like nesten 42.000 aksjer i NRC og har med det nesten doblet aksjebeholdningen i eget selskap.
Aksjene kostet i gjennomsnitt 24,25 kroner og totalsummen ble følgelig rett over 1 millioner kroner.
Etter transaksjonen eier Moe 90.000 aksjer i selskapet.
Aksjene kostet i gjennomsnitt 24,25 kroner og totalsummen ble følgelig rett over 1 millioner kroner.
Etter transaksjonen eier Moe 90.000 aksjer i selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Heia75
01.12.2020 kl 09:47
5509
Men for all del, bare kjøp Norwegian aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Heia75
01.12.2020 kl 18:23
5414
Leter du etter linjalen Rockall?
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Water
04.12.2020 kl 13:15
5204
Pen oppdrift i dag, er det noe som skjer utenom vaksinenyheter? Eller synker den igjen på mandag?
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Kjempeflax
04.12.2020 kl 17:36
5113
Den ble tatt inn i Innsideporteføljen (Finansavisen) som mange følger, publiseres på papir i morgen så mandag blir nok bra:
"Det mest interessante kjøpet siden sist har vært Norge-sjef Arild Ingar Moes kjøp for 1 million kroner i infrastrukturselskapet NRC Group . Kjøpet innebærer en nær dobling av hans eksponering i selskapet.
Vi tar NRC Group inn i porteføljen. Ut går Lerøy Seafood, som har sunket 3,2 prosent siden vi tok aksjen inn forrige måned. Helst skal en aksje være med i mer enn noen uker før vi bytter den ut, men sånn er det noen ganger."
"Det mest interessante kjøpet siden sist har vært Norge-sjef Arild Ingar Moes kjøp for 1 million kroner i infrastrukturselskapet NRC Group . Kjøpet innebærer en nær dobling av hans eksponering i selskapet.
Vi tar NRC Group inn i porteføljen. Ut går Lerøy Seafood, som har sunket 3,2 prosent siden vi tok aksjen inn forrige måned. Helst skal en aksje være med i mer enn noen uker før vi bytter den ut, men sånn er det noen ganger."
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
MS90
04.12.2020 kl 23:51
4997
hvor ser du at den er tatt inn i innsideporteføljen?
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Mr Morgan
05.12.2020 kl 10:25
4859
Innsideporteføljen publiseres normalt sett på nett på fredager i Finansavisen. Ser at noen så det som en ekstra trigger i går, men tror det like mye er nye kontrakter i det siste, god cash flow til tross for lave marginer ennå (men som bedrer seg og mye avskrevet), høy ordrebok, karakteren til innsidekjøpet, knapt teknisk motstand før ca 32 nok. I tillegg, og kanskje største faktoren, har ledelsen innført strengere anbudsregler, altså mer disiplin mtp prosjekter en tar på seg. Guiding også i linje med de langsiktige mål. Ser bra ut.
Redigert 21.01.2021 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Zohan
14.12.2020 kl 23:02
2324
Ny kontrakt i Sverige til 160mill sek. Satser på at det kommer flere kontrakter som dette i ukene og mnd som kommer!
https://newsweb.oslobors.no/message/520616
https://newsweb.oslobors.no/message/520616
Redigert 20.01.2021 kl 23:25
Du må logge inn for å svare
ruda
15.12.2020 kl 09:45
2230
Mener det er duket for en pen oppside i NRC
Redigert 20.01.2021 kl 23:25
Du må logge inn for å svare
Zohan
25.12.2020 kl 13:27
2061
Investtech mener at NRC Group kan bli en av vinnerne i 2021.
Det har vært syv innsidere som har kjøpt aksjer i selskapet, blant annet CEO Henning Olsen. Dette gir et sterkt signal på at de har tro på selskapet. Aksjen er også i en positiv trend kanal med økende interesse for aksjen. Investtech mener oppsiden er stor og videre oppgang indikeres.
https://e24.no/boers-og-finans/i/Ga01wm/ukens-investtech-aksjene-som-kan-bli-kursvinnere-2021
Bane Nor skal også begynne å dele ut vedlikeholdskontrakter fra Mai 2021, her vil NRC være blant favorittene til å stikke av med kontrakter.
https://www.banenor.no/Marked/Leverandorinfo/Innkjop/konkurranseutsetting-av-drift-og-vedlikehold/konkurranseutsetting-av-drift-og-vedlikehold/
En annen ting som er interresant er økt fokus miljø vennlig transport, her er det store muligheter for både innen passasjer og gods transport i Norge, Sverige og Finland. EU har lagt vekt på deres ønske om mer transport via jernbane.
https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/na5GzB/ja-til-jernbanepakke-4-den-er-viktig-for-fremtidens-jernbane
Til slutt vil jeg avslutte ved å nevne jokeren her, som ikke er priset inn i markedene enda. Det er EUs miljø krav som vil komme for full fart i årene fremover. Dette vil påvirke selskapenes krav ved fremtidige anbud og drift, her stiller NRC Group som en av de beste i sin klasse innen miljø og bærekraft.
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2020/12/18/7592757/obligo-forvalter-jens-morten-wembstad-frykter-oslo-bors-vil-bli-hardt-rammet-av-nye-miljokrav
Det har vært syv innsidere som har kjøpt aksjer i selskapet, blant annet CEO Henning Olsen. Dette gir et sterkt signal på at de har tro på selskapet. Aksjen er også i en positiv trend kanal med økende interesse for aksjen. Investtech mener oppsiden er stor og videre oppgang indikeres.
https://e24.no/boers-og-finans/i/Ga01wm/ukens-investtech-aksjene-som-kan-bli-kursvinnere-2021
Bane Nor skal også begynne å dele ut vedlikeholdskontrakter fra Mai 2021, her vil NRC være blant favorittene til å stikke av med kontrakter.
https://www.banenor.no/Marked/Leverandorinfo/Innkjop/konkurranseutsetting-av-drift-og-vedlikehold/konkurranseutsetting-av-drift-og-vedlikehold/
En annen ting som er interresant er økt fokus miljø vennlig transport, her er det store muligheter for både innen passasjer og gods transport i Norge, Sverige og Finland. EU har lagt vekt på deres ønske om mer transport via jernbane.
https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/na5GzB/ja-til-jernbanepakke-4-den-er-viktig-for-fremtidens-jernbane
Til slutt vil jeg avslutte ved å nevne jokeren her, som ikke er priset inn i markedene enda. Det er EUs miljø krav som vil komme for full fart i årene fremover. Dette vil påvirke selskapenes krav ved fremtidige anbud og drift, her stiller NRC Group som en av de beste i sin klasse innen miljø og bærekraft.
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2020/12/18/7592757/obligo-forvalter-jens-morten-wembstad-frykter-oslo-bors-vil-bli-hardt-rammet-av-nye-miljokrav
Redigert 20.01.2021 kl 23:25
Du må logge inn for å svare
Mr-Plow
29.12.2020 kl 15:23
1807
Dumt å begynne å ta ut gevinst allerede.. Vi skal opp mot 35,- folkens! Vent til utpå nyåret
Redigert 20.01.2021 kl 23:25
Du må logge inn for å svare
ruda
30.12.2020 kl 08:12
1735
Ja. dette er en solid havn inn i 2021. Vil nok passere 35 i Januar
Redigert 20.01.2021 kl 23:25
Du må logge inn for å svare
Zohan
06.01.2021 kl 13:20
1547
Oppdatert liste fra i dag, endringene her fra 04.01 - 05.01.
Flere av topp 20 fyller på nå ved disse nivåene. Her er det bare å kjøpe før kursen snur opp igjen.
VR-YHTYMÄ OY 18.28%
J.P. MORGAN BANK LUXEMBOURG 10.28%
CARNEGIE INVESTMENT BANK AB 7.15%
THE BANK OF NEW YORK MELL. 6.94% (+0.22%)
THE BANK OF NEW YORK MELL. 6.51%
J.P. MORGAN BANK LUXEMBOURG S.A. 2.70%
J.P. MORGAN BANK LUXEMBOURG S.A. 2.47%
GUNNAR KNUTSEN HOLDING AS 1.72%
VERDIPAPIRFONDET DELPHI NORDIC 1.67% (-0.15%)
LGA HOLDING AS 1.64%
VERDIPAPIRFONDET NORDEA KAPITAL 1.62%
VJ INVEST AS 1.56%
VERDIPAPIRFONDET NORDEA 1.22%
DNB NOR BANK ASA 1.19% (+0.12%)
HAUGO RIVING AS 1.17%
J.P. MORGAN BANK LUXEMBOURG S.A. 1.14%
SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 1.11%
DANSKE INVEST NORGE VEKST 1.11%
CLEARSTREAM BANKING S.A. 0.97%
SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 0.96%
Flere av topp 20 fyller på nå ved disse nivåene. Her er det bare å kjøpe før kursen snur opp igjen.
VR-YHTYMÄ OY 18.28%
J.P. MORGAN BANK LUXEMBOURG 10.28%
CARNEGIE INVESTMENT BANK AB 7.15%
THE BANK OF NEW YORK MELL. 6.94% (+0.22%)
THE BANK OF NEW YORK MELL. 6.51%
J.P. MORGAN BANK LUXEMBOURG S.A. 2.70%
J.P. MORGAN BANK LUXEMBOURG S.A. 2.47%
GUNNAR KNUTSEN HOLDING AS 1.72%
VERDIPAPIRFONDET DELPHI NORDIC 1.67% (-0.15%)
LGA HOLDING AS 1.64%
VERDIPAPIRFONDET NORDEA KAPITAL 1.62%
VJ INVEST AS 1.56%
VERDIPAPIRFONDET NORDEA 1.22%
DNB NOR BANK ASA 1.19% (+0.12%)
HAUGO RIVING AS 1.17%
J.P. MORGAN BANK LUXEMBOURG S.A. 1.14%
SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 1.11%
DANSKE INVEST NORGE VEKST 1.11%
CLEARSTREAM BANKING S.A. 0.97%
SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 0.96%
Redigert 20.01.2021 kl 23:25
Du må logge inn for å svare
Noen her inne som har fulgt NRC lenge som kjenner til Hans Olav Storkås og kan fortelle om hvordan det var under hans ledelse ? :)
Mvh Trader94
Mvh Trader94
Redigert 20.01.2021 kl 23:25
Du må logge inn for å svare
ruda
07.01.2021 kl 18:26
1399
Kjenner ikke han, men har tro på et skikkelig hopp ved neste tallslipp
Redigert 20.01.2021 kl 23:25
Du må logge inn for å svare