Investorer går i kø mot Lifecare aksjen
Etter nyheten om at det Merkur-noterte helseselskapet Lifecare kan stå i startgropen for en revolusjon for en ny type diabetesbehandling har investorer kjøpt aksjer med begge hendene. Og aksjekursen har skutt i været. MEDVIND: Lifecare-ledelsen bekrefter at selskapet har fått en rekke nye aksjonærer den siste uken.
https://finansavisen.no/nyheter/helse/2020/10/09/7575423/investorer-gar-i-ko-mot-lifecare-aksjen
https://finansavisen.no/nyheter/helse/2020/10/09/7575423/investorer-gar-i-ko-mot-lifecare-aksjen
Redigert 21.01.2021 kl 09:28
Du må logge inn for å svare
Utsettelse av godkjennelse. Er sannsynligvis noen investor som kjørte kursen ganske hardt nedover og tok med seg et par andre store på stop loss. Deretter begynner studenter og nervøse pensjonister med dårligt hjerte selge seg ut pga nervøsitet,enten med tap eller med litt gevinst..
Men uansett hva så takker jeg for å få kjøpt aksjer under 6 kr...det er uansett de tålmodige som tjener mest penger på aksjer.
Men uansett hva så takker jeg for å få kjøpt aksjer under 6 kr...det er uansett de tålmodige som tjener mest penger på aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22
ktk52
12.10.2020 kl 18:47
4474
Hvilke meldinger er det vi prater om??? Det finnes INGEN meldinger som har gjort dagens ras, men det finnes ganske klart noen som har fått det til å se ut som om om helvete var løs. De lyktes ganske godt synes jeg!!! Helt latterlig at folk går på sånt!!
Ahmed1
12.10.2020 kl 18:47
4473
DD har en avtale med WiseKey som er verdt over 90 mill NOK. Dvs DD betaler denne summen. Og at de velger å ha et seminar sammen tilsier ikke at det samarbeidet er over. Det vil si at DD fortsatt har troen på at de vil tjene på dette. Som igjen betyr at Lifecare tjener penger. En slik nedgang er intet annet enn en kjøpsmulighet. Mulig den faller enda litt til, men 5,5 er altså ingen dum pris å gå inn på!
Overreaksjon.Proffene kjøper nedfallsfrukten,dem har tid til og vente.
kelle
12.10.2020 kl 18:42
4551
Er det noen som kan forklare på en skikkelig måte hva som skjer. Det er ikke kommet noen melding fra selskapet. Hvem var det som sa og hva ble sagt.
Noen snakker om godkjenning av testen i desember og klart for markedet i januar. Hvis det kun er en utsettelse for godkjenning av testen i to måneder, er det vel ingen grunn til at aksjen skal stupe nesten 40% Aksjen tok skikkelig fart etter at finansavisen hadde en artikkel om diabetes-forskningen og der er det vel ikke noe som har endret seg.
Er det noen som kan ordrett si hva som ble sagt og av hvem på konferansen kl 1500 i dag.?
På forhand takk.
Noen snakker om godkjenning av testen i desember og klart for markedet i januar. Hvis det kun er en utsettelse for godkjenning av testen i to måneder, er det vel ingen grunn til at aksjen skal stupe nesten 40% Aksjen tok skikkelig fart etter at finansavisen hadde en artikkel om diabetes-forskningen og der er det vel ikke noe som har endret seg.
Er det noen som kan ordrett si hva som ble sagt og av hvem på konferansen kl 1500 i dag.?
På forhand takk.
"når studenter,pensjonister og andre klovner selger på litt støyete meldinger."
Tror det var noen andre enn bare slike som solgte idag.
Lykke til videre!
Tror det var noen andre enn bare slike som solgte idag.
Lykke til videre!
DrPille
12.10.2020 kl 18:34
4639
Nybraaten skrev Hvorfor købte du dem ikke idag?
Som tidligere skrevet er Lifecare et selskap med mye flinke folk. Har selv hatt Birkeland som professor og læremester som en av norges mest kunnskapsrike på diabetes. (Skrev i sin tid både lærebok og retningslinjene vedrørende diabetesbehandlingen.) Det er et spennende selskap - ikke pga coronatesten - men pga glukosesensoren. Etter mange "sinna" kommentarer ved spørsmålstillingen om aksjen var litt dyr pga rask kursstigning kom det også oppklarende kommentarer om fordelene med teknologien. Har brukt dagen i dag til å lese meg opp både på Lifecare og Digid og må si jeg som lege er imponert om de får til dette. Er mange konkurrenter med andre teknologier, men ingen implanterbare og så langtlevende små devicer. Var usikker i går, men har ila dagen i dag valgt å gå inn i dette selskapet under fallet i kurs som en langsiktig investor. Nyheter om coronatesten vil sikkert dryppe inn fremover mot jul og nå som det startes kliniske tester på mennesker vil man raskt få tilbakemelding på hvordan dette virker. Så vil man nok trenge et par år for å få dette til å fungere med automatisk insulinregulering, men det blir utrolig spennende og veldig kursdrivende på oppsiden ved enhver positiv nyhet fremover.
Synes generelt det hausses for mye vedrørende aksjekurser her på forumet og synes det er mye bedre med aksjer som stiger 3-5% i måneden enn 3-5% om dagen - nettop fordi bare små endringer i det folk "tror" gjør at man blir såpass nervøs (og ikke greier å se 2-3mnd frem til Coronatesten er ordentlig utprøvd) og selger i panikk. Det er mye bedre å gjøre ting ordentlig enn å levere hastverksarbeid som viser seg å ikke holde mål. I medisinen skal man ikke feile! Men uansett - Fordelen for Lifecare med å investere i Digid er IKKE at den lager en Coronatest men (som jeg nå har lest) at Digid tar alle videre utviklingskostnader av Sencell. Om det også blir en god inntektskilde på Coronatester er selvfølgelig et pluss - men ikke avgjørende for min inngang i selskapet. At diabetes er en "Vinner" når det gjelder helseressurser fremover er sikkert. Novo Nordisk som er en av de største innen dette feltet (diabetesbehandling) har nå en børsverdi på snart 1000 milliarder... Og flere overvektige og diabetespasienter blir det - dag for dag... Markedet er enormt for den som lykkes. Og jeg har tro og lyst til å være med på reisen!
Synes generelt det hausses for mye vedrørende aksjekurser her på forumet og synes det er mye bedre med aksjer som stiger 3-5% i måneden enn 3-5% om dagen - nettop fordi bare små endringer i det folk "tror" gjør at man blir såpass nervøs (og ikke greier å se 2-3mnd frem til Coronatesten er ordentlig utprøvd) og selger i panikk. Det er mye bedre å gjøre ting ordentlig enn å levere hastverksarbeid som viser seg å ikke holde mål. I medisinen skal man ikke feile! Men uansett - Fordelen for Lifecare med å investere i Digid er IKKE at den lager en Coronatest men (som jeg nå har lest) at Digid tar alle videre utviklingskostnader av Sencell. Om det også blir en god inntektskilde på Coronatester er selvfølgelig et pluss - men ikke avgjørende for min inngang i selskapet. At diabetes er en "Vinner" når det gjelder helseressurser fremover er sikkert. Novo Nordisk som er en av de største innen dette feltet (diabetesbehandling) har nå en børsverdi på snart 1000 milliarder... Og flere overvektige og diabetespasienter blir det - dag for dag... Markedet er enormt for den som lykkes. Og jeg har tro og lyst til å være med på reisen!
Er det noen som har en link til det som ble formidlet av DD i dag? Er litt overreaksjon når den faller så mye uten å ha fakta på bordet. Her tok nok panikken overhånd og mange fikk et unødvendig stort tap.
Ja det var overreaksjon. Slik skjer når man ikke har en peiling på aksjemarkedet
Dere kan fortsette selge imorgen. Jeg tar lett imot..kjøper gjerne 200-300 k aksjer til...
AksjeKong1
12.10.2020 kl 18:09
4933
Ja det var litt av en smell ned gitt 🙈😊 har nå iallefall posten min inntakt, synes det var en skikkelig overreaksjon og kommer nok fort opp igjen, stort potensiale bare med sencell og det var derfor jeg investerte i denne uslipte diamanten 😊
hmnei2
12.10.2020 kl 18:06
4955
Nå ble det strengt tatt solgt 7 millioner aksjer etter "meldingen"
Jeg ønsker de som kjøpte mine 130k aksjer til 7.3 lykke til med investeringen. Jeg fikk 45%, måtte dere få det samme..
Jeg ønsker de som kjøpte mine 130k aksjer til 7.3 lykke til med investeringen. Jeg fikk 45%, måtte dere få det samme..
Fint at jeg fikk fylt på beholdningen min under 6kr idag. Bukker og takker alltid en fordel når studenter,pensjonister og andre klovner selger på litt støyete meldinger.
Nybraaten
12.10.2020 kl 17:43
5164
Hvorfor købte du dem ikke idag?
Guuz
12.10.2020 kl 17:42
5178
Huff, veldig trist at det ble så ille som det ble. Det er dog ikke så veldig rart ei heller uvanlig. Aksjer som går voldsomt, og som venter på breaking news ender som oftest med skuffelse.
Lykke til videre :)
Lykke til videre :)
Ev88
12.10.2020 kl 17:37
5126
Grenseløst(!) amatørmessig. Kursfallet er forståelig, og mest på grunn av at man ikke har noen grunn til å ha tillit til styre og ledelse. Nå sier man desember, til slutt betyr ord ingenting. Vurderer en inngang om en måned, kanskje to, men kan ikke si jeg er helt sikker. En samboer/kjæreste som hadde holdt på slik hadde man forlatt, så hvorfor ikke forlate aksjen. En ting er i hvert fall sikkert og det er at det finnes andre mer interessante aksjer å investere i på kort sikt. Antar aksjen fortsetter fallet i morgen, hvis ikke er det overraskende.
Ærligtalt
12.10.2020 kl 17:18
5370
DERSOM Life får ut en ryddig og oppklarende melding så ja
Dersom ikke... ja da tipper jeg fall. Dette er nå helt opp til selskapet selv
Dersom ikke... ja da tipper jeg fall. Dette er nå helt opp til selskapet selv
Så du mener i fullt alvor at dagens kursras har noe som helst med Sencell å gjøre?
hrabiadraqul
12.10.2020 kl 17:15
5290
har fortsatt potensial og kan være 20 kr til januar
Brattis
12.10.2020 kl 17:14
5251
36% ned på minutter, viser kun panikk. Imåro blir det rekyl så det holder 😄
kuen
12.10.2020 kl 17:11
5326
Ingenting som er endret
Og jeg bare sier
MERK!! De sa innen jul , og det er etter guiding
Så 36% ned er jo ekstremt dramatisk
Jeg kjøper 200,000 aksjer i morgen
Og jeg bare sier
MERK!! De sa innen jul , og det er etter guiding
Så 36% ned er jo ekstremt dramatisk
Jeg kjøper 200,000 aksjer i morgen
Luftsluttet raste 36% går opp for investorer at noe som kanskje funker om 5 år eller skrekken å stadig følge sitt blodsukkernivå som en klokke
Er itte overrasket ;)
Er itte overrasket ;)
Ærligtalt
12.10.2020 kl 17:00
5523
Hadde det vært min sportsbil de krasjet på jordet for 2. gang på kort tid så hadde jeg tatt nøklene... Ingen tvil om det hos meg i alle fall
Uten nyhetene vi fikk sist uke vedrørende insulinteknologien tør jeg ikke tenke på hvor den hadde landet i dag
Uten nyhetene vi fikk sist uke vedrørende insulinteknologien tør jeg ikke tenke på hvor den hadde landet i dag
bj111
12.10.2020 kl 16:42
5839
Er ingen som mister noen bruksrett. Det blir nok strammet opp i kommunikasjonen mellom DD og Life og det er svært viktig nå.
Ærligtalt
12.10.2020 kl 16:33
6008
Slettet brukerskrev Fint, så bliv du bare siddende i aktien og spild din tid og dine penge :)
-Jeg har i sum tjent på Life, tillegger det like mye flaks som dyktighet
Forferdelig tragisk med dagens utvikling - men det jeg prøver å si er at teknologien fremdeles er der - men at det vil ta lengre tid, muligens også lengre ned i kjelleren rent kursmessig
Amatørmessig er det jo - ingen protesterer på det - men ingen grunn til å rakke ned på insulinsensoren - OG vi venter vel uansett alle på en melding fra Life som i detalj beskriver hva som har hendt samtidig som de kommer med en guiding som ikke kan misforstås (?)
Forferdelig tragisk med dagens utvikling - men det jeg prøver å si er at teknologien fremdeles er der - men at det vil ta lengre tid, muligens også lengre ned i kjelleren rent kursmessig
Amatørmessig er det jo - ingen protesterer på det - men ingen grunn til å rakke ned på insulinsensoren - OG vi venter vel uansett alle på en melding fra Life som i detalj beskriver hva som har hendt samtidig som de kommer med en guiding som ikke kan misforstås (?)
Jeg regner med at du mener det er DD som burde miste bruksretten.
bj111
12.10.2020 kl 16:32
3630
Det kan det selvsagt men vi er nok nær bunnen der den nå sluttet på 5,5. Gikk inn igjen med litt av det jeg kom ut med over kr 6 så får en se hva børsmelding inneholder. De har diabetes feltet og de kommer med en koronatest men den er utsatt av en eller annen grunn. Jeg har kun sett hva folk her skriver og det stoler jeg ikke 100% på.
Har ikke noe problem med å sitte til januar om det er hva som skal til men jeg sitter ikke så tung som jeg gjorde. Gevinsten ble barbert i dag for å si det pent men slik er det ofte i selskaper som skal komme med testresultater. At Life ikke vet hva DD gjør er ikke bra og regner med det er noen telefoner fra LIFE til DD i dag for slik som dette kan ikke en storaksjonær finne seg i.
Har ikke noe problem med å sitte til januar om det er hva som skal til men jeg sitter ikke så tung som jeg gjorde. Gevinsten ble barbert i dag for å si det pent men slik er det ofte i selskaper som skal komme med testresultater. At Life ikke vet hva DD gjør er ikke bra og regner med det er noen telefoner fra LIFE til DD i dag for slik som dette kan ikke en storaksjonær finne seg i.
Teknologien er sikkert fin. Men det er selskabet, der administrerer den ikke - de virker som amatører.
Jeg har ondt af folk, der sidder med aktier i LIFE.
Jeg har ondt af folk, der sidder med aktier i LIFE.
Gullit
12.10.2020 kl 16:27
3644
No synes eg du er stygg i utalelsene, er mange som fortsatt sitter med aksjer her. Vent til selskapet melder og ikke døm teknologien nord og ned. Dette kan godt bli ett fantastisk produkt. Att det kommer hinder i veien før endelig resultat skjer de aller fleste. No prøver vi å tenke oss om før vi skriver!!
Redigert 21.01.2021 kl 04:49
Fint, så bliv du bare siddende i aktien og spild din tid og dine penge :)
Ærligtalt
12.10.2020 kl 16:24
3657
-Kommer helt an på om de melder dette ryddig og understreker at de er sikre på guidingen eller ei
En melding om at Life mister bruksretten på sensoren og at den tilbys Big Pharma kan være en grei start
En melding om at Life mister bruksretten på sensoren og at den tilbys Big Pharma kan være en grei start
Idioterne i LIFE skal jo lige have tid til at få skrevet noget med på papir. Er jo svært, når man ikke engang gider følge med i, hvad DD laver.
Zolly
12.10.2020 kl 16:23
3644
Her ble det jaggu trangt ut døra og ikke inn..
Ærligtalt
12.10.2020 kl 16:22
3640
Skjerp deg mann - det er da ikke påvist noen hull i deres diabetes -teknologi
Denne er verifisert og attpåtil tatt inn i varmen fra høyeste hold innen EU!
JA, DD dret nok en gang på draget - men det har intet med Life's insulinsensor å gjøre
Denne er verifisert og attpåtil tatt inn i varmen fra høyeste hold innen EU!
JA, DD dret nok en gang på draget - men det har intet med Life's insulinsensor å gjøre
Ja en lang investering er jo som regel en kort investering, der gik galt...
Kan vel komme minus i morgen om det kommer børsmelding fra Life i ettermiddag?
Ærligtalt
12.10.2020 kl 16:19
3712
...Det må bli å avvente til Desember - i kveld vil noen regne på diabetespotensialet alene og argumenter for verdi "X", deretter vil markedet forsiktig begynne å tro på ny guiding rund coronatest og prise dette til "X"
Har dette samlet en verdi langt høyere enn hva kursen raste til nå? -Ja, helt klart
MEN vil markedet noensinne stole på en eneste guiding igjen medmindre Life gjør det eksepsjonelt godt innenfor investor relations de neste månedene?
-Veldig usikker...
Har dette samlet en verdi langt høyere enn hva kursen raste til nå? -Ja, helt klart
MEN vil markedet noensinne stole på en eneste guiding igjen medmindre Life gjør det eksepsjonelt godt innenfor investor relations de neste månedene?
-Veldig usikker...
Mr Big skrev Drit i Corona. Hva med diabetes?
LIFE holder ikke engang øje med de mest kursdrivende begivenheder i deres eget firma. Ikke engang en sølle praktikant var sat til at se DD tale online i dag. Direktøren for LIFE vidste INTET. Betryggende? Hvorfor skulle deres øvrige teknologi være troværdigt håndteret, når de er så ringe til helt simpel kommunikation og ledelse?
Hul i deres diabetes-teknologi, og hul i DD “hurtigtest”. Sælg og videre. Utroværdigt kaos-selskab.
Hul i deres diabetes-teknologi, og hul i DD “hurtigtest”. Sælg og videre. Utroværdigt kaos-selskab.
Emonks invest
12.10.2020 kl 16:18
3709
Hva faen skjedde her? Sitter med et relativt stort tap nå, men om jeg har planer om å sitte long - det er vel fortsatt en del og hente på diabetesbiten?
bj111
12.10.2020 kl 16:18
3694
Går inn igjen as we speak. Nå er den nok så godt som ferdig med fallet. Kan kanskje tippe noe mer ned men det tviler jeg på.
Life har ikke sagt noe som helst enda så vi får se.
Life har ikke sagt noe som helst enda så vi får se.
Nybraaten
12.10.2020 kl 16:08
3915
Det virker lidt for dumt det her....har byttet rundt på sensorene, COME ON, en fucking børnehave, glæder mig til at høre hvad Life siger til det her. tror ikke jeg skal ind igen, har en lottekupon i QF, det må være nok for mig.
Mr Big
12.10.2020 kl 16:06
3934
Drit i Corona. Hva med diabetes?
Min erfaring er, at man ikke skal have selskaber, der bliver ved med at komme med udsættelser, kommunikerer dårligt, og holder markedet hen. Jeg har set det tusinde gange før. DD er et klassisk “cock tease”-selskab, og de er ikke værd at samle på.
Hvem er i øvrigt interesseret i en Corona-hurtigtest, der formodentlig først bliver rullet ud ca. samme tid, som vaccinen?
Her er det bare at sælge og komme videre, med mindre man er meget long.
Hvem er i øvrigt interesseret i en Corona-hurtigtest, der formodentlig først bliver rullet ud ca. samme tid, som vaccinen?
Her er det bare at sælge og komme videre, med mindre man er meget long.
Eri_invest
12.10.2020 kl 16:04
3969
LIFE hadde ikke fått med seg at DD hadde utsettelser tydeligvis, det er kritikkverdig i seg selv. Underlig at Life som har interesser i DD ikke har fått informasjon om forsinkelser og ikke nok med det at de ikke følger konferansen deres selskap har direkte interesser i.
LIFE har kjempe-teknologi, men det ser ut som de kunne trengt noe mer profesjonelt ledelse!
LIFE har kjempe-teknologi, men det ser ut som de kunne trengt noe mer profesjonelt ledelse!
Selskapet kan vel meget vel levere, men kjedelig at det hele tiden er noe som dukker opp og forsinker. Gang på gang. Hadde tenkt å nærmest å gå all inn selv, men Facebook profilen til Memic eller hva han heter, hindret meg. Alle har vel sine røde varsellys
bj111
12.10.2020 kl 16:02
4019
Spørs vel om den vil stabilisere seg over kr 6. Mener når de har måttet bytte sensorene så er det vel fordi det ikke virket og da er jo spørsmålet om det virker i det hele tatt. Det er nok en usikkerhet som nå er skapt.
Men millions to the market eller?
Men millions to the market eller?
Dolly
12.10.2020 kl 15:58
4073
Glad jeg satt av en time på slutten av dagen i dag til å se webinaret..
po59
12.10.2020 kl 15:58
4076
Slettet brukerskrev Confirmation bias. Cut him some slack - han er lige blevet totalt til grin.
Ja...er mektig forbanna...der røk 100 høvdinga på 10 min...har nå solgt alt og venter på noen uker på 4 tallet.