Merkelig at denne ikke rører på seg nå som det er helt ellevilt i container, fra store taps rater tidligere i år til rekordrater nå, og denne lagger? utrolig.

2-analytikere hadde 08.10.20. anbefaling med kursmål i snitt kr.3,94......
Gozilla
12.10.2020 kl 14:13 10036

Synes det er meget spesielt.
Noen vil ikke ha den over 3kr
Redigert 12.10.2020 kl 14:13 Du må logge inn for å svare

Har noen nok aksjer til å holde tilbake evig?

Hadde det vært større interesse hadde aksjen steget..
Så hvorfor er ikke aksjen attraktiv når ratene er så høy og kursen så lav (på tross av emisjon)
Omsetningen er en vits..
Bassefix
24.10.2020 kl 12:01 9574

Det er mærkeligt at den ikke er over 3

MÆRSK: RATEINDEKS NÅR HØJESTE NIVEAU SIDEN 2012

10:02
Spotpriserne på containerfragt ud af Kina er fortsat på det højeste niveau siden 2012.

Det viser rateindekset Shanghai Containerized Freight Index (SCFI), der måler spotprisen på containerfragt fra Shanghai til en række destinationer verden over.

Det samlede SCFI-indeks steg 1,4 pct. til 1469,03, og på de tunge ruter mellem Asien og Europa, hvor Mærsk er markedsleder sammen med schweiziske MSC gennem 2M-alliancen, steg prisen med 1,5 pct. til 1100 dollar per tyvefodscontainer (teu).

På Asien-Europa har raterne for få uger siden ligget over 1100 dollar per teu, men niveauet denne uge er det tredjehøjeste på ugebasis i år.

Raterne har siden foråret været understøttet af en forbedret balance i markedet, da rederierne har reduceret kapaciteten under coronakrisen.

Raterne på den anden store rute mellem Asien og den amerikanske vestkyst, der også udgør 20. pct. af det samlede indeks, steg 0,6 pct. til 3865 dollar per fyrrefodscontainer (feu).

/ritzau/FINANS

Jakob Dalskov
Redigert 24.10.2020 kl 12:03 Du må logge inn for å svare

Skal sies at World Container Index har stabilisert seg på et skyhøyt nivå (ned 0,7% denne uken), men enda viktigere etter min mening er at Timecharter ratene stiger for hver slutning som blir gjort. Dette lover meget godt for MPC som skal reforhandle for mange skip i vinter. Skipsverdiene har også økt en god del siden juli.
https://www.hellenicshippingnews.com/drewry-world-container-index-down-0-7-but-107-6-higher-versus-same-week-of-2019/

https://www.vhbs.de/index.php?id=28
Redigert 24.10.2020 kl 20:24 Du må logge inn for å svare

Noen som ser ut fra aksjonærliste hvem som lemper ut aksjer ?
Bassefix
30.10.2020 kl 12:23 9017

MÆRSK: RATEINDEKS NÅR HØJESTE NIVEAU SIDEN 2010

12:14
Spotpriserne på containerfragt ud af Kina er fortsat på det højeste niveau siden 2010.

Det viser rateindekset Shanghai Containerized Freight Index (SCFI), der måler spotprisen på containerfragt fra Shanghai til en række destinationer verden over.

Det samlede SCFI-indeks steg 4,1 pct. til 1529,99, hvilket ifølge finanshuset Jefferies er det højeste niveau siden 2010.

På de tunge ruter mellem Asien og Europa, hvor Mærsk er markedsleder sammen med schweiziske MSC gennem 2M-alliancen, steg prisen med 3,6 pct. til 1140 dollar per tyvefodscontainer (teu).

Niveauet denne uge er det tredjehøjeste på ugebasis i år.

Raterne har siden foråret været understøttet af en forbedret balance i markedet, da rederierne har reduceret kapaciteten under coronakrisen.

Raterne på den anden store rute mellem Asien og den amerikanske vestkyst, der også udgør 20. pct. af det samlede indeks, faldt 0,4 pct. til 3849 dollar per fyrrefodscontainer (feu).

/ritzau/FINANS

Nicoline Kjelland
KAH
30.10.2020 kl 14:55 8933

Det sies å være et enormt trykk i Containermarkedet, og selv om det er helt tyst fra MPC, så må dette vises på Q3 presentasjonen.....

Et enormt trykk er det og mye tyder på at dette kommer til å vedvare en stund: https://www.freightwaves.com/news/mounting-evidence-that-container-spike-could-last-into-2021
Redigert 30.10.2020 kl 17:34 Du må logge inn for å svare

Men hvorfor har aksjen stagnert helt?
Null interesse hverken fra innsidere eller andre generelt.
Gikk luften helt ut av ballongen når de doblet antall aksjer i sist emisjon?

Ja det kan man spørre seg om. Mye handler vel om Corona og det generelle børsklimaet. Kanskje også litt fordi fokuset innen shipping på Oslo børs hovedsaklig er på tank, bulk og gass? Ikke mange artikler om containerfrakt i norsk finanspresse heller. Er nok mange som ikke har tatt innover seg hva reforhandlede TC avtaler på de nivåene vi ser nå og fremover på nyåret, vil si for bunnlinjen til MPC de neste årene. Aksjen bør stige betraktelig fra «konkursprising» og ekstremt lave markedsforventninger til dagens realitet; rekordrater og meget gode fremtidsutsikter. De neste kvartalsrapportenes vil gjenspeile dette og da vil nok markedets «usynlige hånd» drive kursen opp.
At man ikke har fått noe innsidehandel er forståelig da insiderne sitter på innsideinformasjon om f.eks hvilke avtaler som er inngått. Handles det på kurssensitiv informasjon som ikke er allment kjent vil dette bli definert som ulovlig innsidehandel. Skal disse kjøpe må de vente til Q3 rapporten foreligger.
Argus
02.11.2020 kl 10:48 8247


Jeg gleder meg til den dagen markedet oppdager container-bransjens fremgang og fremtid.

Det skjer vel snart og senest den 20.11.
Argus
02.11.2020 kl 11:59 8187

Det kan virke som om noen holder aksjekursen nede.

Vi er bare 10-12 øre fra et solid kjøpssignal. Passerer aksjekursen kr. 2,80 på økende volum, vil vi se ett av tidenes beste kjøpssignaler. Da er neste stopp så høyt oppe som kr. 18,50. Med dagens kurs er det ikke stilt noen forventninger til 3. kvartalsresultatet som kommer den 20. november.

Redigert 02.11.2020 kl 11:59 Du må logge inn for å svare

Det har jeg påstått lenge.
Hver gang den løftes over 2,80 så lempes det ut aksjer. Å kursen havner kontrollert rundt 2,65 igjen
Argus
02.11.2020 kl 13:26 8101


Det positive med dette er at én eller flere investorer kan ha interesse av å holde kursen nede for å kjøpe aksjene billigere enn om kursen går ukontrollert opp.

Før eller siden må de gi opp, f.eks. den 20.11. da resultatet fremlegges.

Jeg har fulgt kursen tett i det siste, og det er påfallende at kursfallet er lite sammenlignet med resten av markedet. Dersom det er en som ønsker å kvitte seg med aksjer, finnes det andre og bedre metoder enn dette. Da ville det være naturlig å la kursen stige først og få et kjøpssignal, for deretter å selge seg ned. Da er markedet i en mye bedre posisjon til å ta imot mange aksjer. Derfor tror jeg ikke på en teori om at noen ønsker å selge seg ut.

Hvilke forventninger har du til Q3?
Har noen av skipene begynt å gå på de høye ratene?
Får vi noen oppdatering om utnyttelsesgraden av flåten ?
KAH
05.11.2020 kl 09:25 7807

Det tror jeg...Det er en voldsomt aktivitet i S&P markedet også (https://splash247.com/weekly-broker-msc-leads-boxship-buying-charge/)
KAH
05.11.2020 kl 09:27 7803

Flåten kan du regne med er mer eller mindre fult utnyttet nå. Som du kan se av https://www.mpc-container.com/files/Documents/Fleet/200831_MPCC-Fleet_Employment_Overview.pdf så var flere av båtene av kontrakter som gikk ut i Oktober. Det vil se at de kan ha fikset disse nå i et voldsomt stramt marked. Hvis de har fikset alle sine 6-7 båter som ble ledige i denne perioden, blir det utrolig spennende å høre på Q3.

Takk for svar.

Er klar over listen over skip på kontrakt, men trodde den ble oppdatert fortløpende.
Derfor mitt utrykk til bekymring.

Endelig skjer det noe i denne aksje, høyt volum indikerer 5kr i aksje
Container markedet er jo snart på Ath nivåer
Q4 her kan fort bli selskapets beste gjennom tidene, utbytte potensiale i 21
Redigert 06.11.2020 kl 15:49 Du må logge inn for å svare

Det er derfor en sitter fortsatt👍

06.11
MÆRSK: RATEINDEKS FOR ASIEN/EUROPA STIGER TIL HØJESTE NIVEAU I ÅR

09:48
Spotpriserne på containerfragt ud af Kina stiger markant og er fortsat på det højeste niveau siden 2010.

Det viser rateindekset Shanghai Containerized Freight Index (SCFI), der måler spotprisen på containerfragt fra Shanghai til en række destinationer verden over.

Det samlede SCFI-indeks steg 8,8 pct. til 1664,56, hvilket ifølge finanshuset Jefferies er det højeste niveau siden 2010.

På de tunge ruter mellem Asien og Europa, hvor Mærsk er markedsleder sammen med schweiziske MSC gennem 2M-alliancen, steg prisen med 9,3 pct. til 1246 dollar per tyvefodscontainer (teu).

Niveauet denne uge er det højeste målt på ugebasis i år. Den tidligere prisrekord var i uge 40, hvor prisen lå på 1168 dollar per tyvefodscontainer.

Raterne har siden foråret været understøttet af en forbedret balance i markedet, da rederierne har reduceret kapaciteten under coronakrisen.

Raterne på den anden store rute mellem Asien og den amerikanske vestkyst, der også udgør 20 pct. af det samlede indeks, steg 0,6 pct. til 3871 dollar per fyrrefodscontainer (feu).

Ser de Amerikanske container aksjene har ruslet 100-200 % siste 1/2 år

Skjønner fortsatt lite av prisingen på mpcc , her må det komme noen kjempehopp fremover

Asset prisene stiger også nå kraftig
https://www.hellenicshippingnews.com/weekly-vessel-valuations-report-november-03-2020/

https://www.hellenicshippingnews.com/drewry-world-container-index-up-0-5-on-week-but-81-5-year-on-year/
Redigert 07.11.2020 kl 10:44 Du må logge inn for å svare

Maskinene jobber på høy gir for å røve aksjer før q3

5kr next
Redigert 09.11.2020 kl 10:43 Du må logge inn for å svare

Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, oppdatert 6. nov 2020.

MPC Container Ships ligger i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Fallende trender indikerer at bedriften er inne i en negativ utvikling og at kjøpsinteressen blant investorene er avtagende. Kursen har imidlertid brutt et motstandsnivå på kort sikt og gitt kjøpssignal fra kortsiktig trading range. Aksjen har brutt opp gjennom motstanden ved cirka 2.80 kroner. Videre oppgang er dermed signalisert, og det er nå støtte ved 2.80 kroner ved reaksjoner tilbake. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.

Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp
Kbkristi
10.11.2020 kl 11:29 6524

Det var en virkningsfull analyse det Romsdalingen :)

Da tar jeg exit, 1,4 kr/ aksjen på en uke er helt greit

Takk for pengene og lykke til videre

Kraftig reprising pågang.
8.- før nyttårsrakettene går i været.
KAH
10.11.2020 kl 11:31 6492

Bare hyggelig men her er det mer å hente. Dette markedet koker for øyeblikket - og jeg tipper at MPC snart må gi noe info om dette?
HP17
10.11.2020 kl 11:32 6491

I denne aksjen var det jo en emisjon til kr 1 for ikke så lenge siden. Kan være greit å ha i mente om en vurderer aksjen.

Satser på det er mer å hente,swinger fint🍻