MPCC - Det koker i container
Billyjojimbob skrev Satser på det er mer å hente,swinger fint🍻
Vel, med en Rsi på 80 og en oppgang på 45 prosent på en uke, kan det nok være lurt å tenke på sikring uansett
Redigert 21.01.2021 kl 08:15
Du må logge inn for å svare
Romsdalingen
10.11.2020 kl 12:32
5197
Men de som fikk emisjons-aksjer hadde myyye høyre kurs fra før..
Redigert 21.01.2021 kl 08:15
Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
10.11.2020 kl 15:03
5134
Sikring er aldri feil,pleier ta 50% når jeg kjenner greed 🍻
Redigert 21.01.2021 kl 08:15
Du må logge inn for å svare
Romsdalingen
10.11.2020 kl 15:21
5198
Hva blir sluttkurs fredag ?
Jeg tipper over 5
Jeg tipper over 5
Redigert 21.01.2021 kl 08:15
Du må logge inn for å svare
Romsdalingen
10.11.2020 kl 15:27
5185
Joda, over 3 kan jo også være over 5...
Redigert 21.01.2021 kl 08:15
Du må logge inn for å svare
MPCC har en hviledag idag, med litt fallende kurser som jeg benytter til å laste opp mer.
Aksjen fikk et solid teknisk kjøpssignal rundt kr. 3,30. Som jeg omtalte for et par uker siden, ville aksjen få et kjøpssignal over kr. 2,80. Blekket var såvidt tørt før det skjedde. Nå har vi altså et grundig, meget solid kjøpssignal som kan ende ferden - foreløpig på kr. 8,70. Det tilsier at 3. kvartal blir bra grunnet meget høye rater. Det er snakk om en tiårs raterekord.
Jeg vet det er mange aksjer i omløp, men omsetningen har tatt seg voldsomt opp de siste dagene uten at det har påvirket kursen negativt.
Kjøpene mine har skjedd pågrunnlag av rateoppgangen. Jeg vet litt for lite om rederiet og ser gjerne at noen oppdaterer oss på tall og forventet omsetning osv.
Fredag den 20. november legges 3. kvartalsresultatet frem.
Aksjen fikk et solid teknisk kjøpssignal rundt kr. 3,30. Som jeg omtalte for et par uker siden, ville aksjen få et kjøpssignal over kr. 2,80. Blekket var såvidt tørt før det skjedde. Nå har vi altså et grundig, meget solid kjøpssignal som kan ende ferden - foreløpig på kr. 8,70. Det tilsier at 3. kvartal blir bra grunnet meget høye rater. Det er snakk om en tiårs raterekord.
Jeg vet det er mange aksjer i omløp, men omsetningen har tatt seg voldsomt opp de siste dagene uten at det har påvirket kursen negativt.
Kjøpene mine har skjedd pågrunnlag av rateoppgangen. Jeg vet litt for lite om rederiet og ser gjerne at noen oppdaterer oss på tall og forventet omsetning osv.
Fredag den 20. november legges 3. kvartalsresultatet frem.
Redigert 21.01.2021 kl 08:15
Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
11.11.2020 kl 13:05
5030
Hviledager er fine dager,spes med gain og gode fremtidsutsikter,satser på det reprising over tid👍🍻
Redigert 21.01.2021 kl 08:15
Du må logge inn for å svare
Denne har gått for mye nå, klart når en sitter med aksjer til 1 krone vil der selges på 4
Redigert 21.01.2021 kl 08:15
Du må logge inn for å svare
Hvor mye denne bør gå vet vi kanskje bedre den 20.11? Potensialet i aksjen forutsatt at Biden / Covid løser seg er frihandel med massivt trykk på frakt. Kommer dette på plass kan denne gå langt og lenge over dagens nivåer.
Det blir altså spennende den 20.11 da Biden og Covid synes å være på plass a OK.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/11/11/7587178/containermangel-i-kina-presser-ratene-for-containerfrakt-kraftig-opp
Det blir altså spennende den 20.11 da Biden og Covid synes å være på plass a OK.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/11/11/7587178/containermangel-i-kina-presser-ratene-for-containerfrakt-kraftig-opp
Redigert 21.01.2021 kl 04:18
Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
11.11.2020 kl 18:28
4902
Kjøp&salg er fint,timing/volum gjelder her som der,men regner med de som fikk krones aksjer hadde langt høyere snitt enn 2,70?
Redigert 21.01.2021 kl 04:18
Du må logge inn for å svare
Ferden oppover fortsetter i dag, om ikke i rekordfart eller i skilpaddetakt, så går den rett vei.
Med de siste måneders rateoppgang blir det spennende å høre hva styret i MPCC ser for seg av muligheter i tiden fremover.
Teknisk ligger det an til mer enn en dobling de neste månedene. Første større motand er på kr. 8,70.
Redigert 21.01.2021 kl 04:18
Du må logge inn for å svare
Ingeniøren76
12.11.2020 kl 16:36
4737
Hei Jeg syns det er vanskelig å vite hvordan dette selskapet er priset nå mtp den store emisjonen de har vært gjennom. Kan noen fortelle meg hva Pris/Bok var på dette selskapet før emisjonen. For eks i mai måned. Eller hva markedsverdien var på selskapet i mai mnd og evt før Corona i januar/februar. Hvor kan jeg se dette ? Trenger litt hjelp her...:-)
Redigert 21.01.2021 kl 04:18
Du må logge inn for å svare
KAH
13.11.2020 kl 00:06
4627
Her har du iaf en del info om MPC
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/11/12/7585559/fra-full-krise-til-full-fyr-for-mpc-container-ships-og-markedet-for-containerfrakt?redirect
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/11/12/7585559/fra-full-krise-til-full-fyr-for-mpc-container-ships-og-markedet-for-containerfrakt?redirect
Redigert 21.01.2021 kl 04:18
Du må logge inn for å svare
Dette selskapet er nå opp ca 400% fra bunnen
Dere må sutte litt på det før dere kjøper
Dere må sutte litt på det før dere kjøper
Redigert 21.01.2021 kl 04:18
Du må logge inn for å svare
Krakkelakken
13.11.2020 kl 05:43
4552
Dette selskapet er 65% ned fra toppen i år,
Nå er ratene på det høyeste nivået det noensinne har vært.
Skipsverdiene stiger i takt med ratene.
Firmaet har nylig refinansiert, noe som gjør dem godt rustet til videre ekspansjon.
Med en så lav prising skal man ikke se bort i fra at det kan komme et tilbud på hele firmaet.
Sutt på den.
Nå er ratene på det høyeste nivået det noensinne har vært.
Skipsverdiene stiger i takt med ratene.
Firmaet har nylig refinansiert, noe som gjør dem godt rustet til videre ekspansjon.
Med en så lav prising skal man ikke se bort i fra at det kan komme et tilbud på hele firmaet.
Sutt på den.
Redigert 21.01.2021 kl 04:18
Du må logge inn for å svare
Kbkristi
13.11.2020 kl 08:54
4463
De får nå $ 16.000 pr dag mot $ 7.000 i mars. Break even på $ 8.000.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/11/12/7585559/fra-full-krise-til-full-fyr-for-mpc-container-ships-og-markedet-for-containerfrakt
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/11/12/7585559/fra-full-krise-til-full-fyr-for-mpc-container-ships-og-markedet-for-containerfrakt
Redigert 21.01.2021 kl 04:18
Du må logge inn for å svare
Krakkelakken
13.11.2020 kl 08:57
4466
For oss uten abonnement, legger du ut artikkelen i sin helhet?
Takk
Takk
Redigert 21.01.2021 kl 04:18
Du må logge inn for å svare
Bassefix
13.11.2020 kl 08:58
4502
FRAGTPRISERNE PÅ CONTAINERE UD FRA KINA HOLDER DAMPEN OPPE
08:45
Containermangel i Kina får spotpriserne på containerfragt ud af Kina til fortsat at stige markant og dermed fortsat på det højeste niveau siden 2010.
Det viser rateindekset Shanghai Containerized Freight Index (SCFI), der måler spotprisen på containerfragt fra Shanghai til en række destinationer verden over.
Det samlede SCFI-indeks steg 11,5 pct. til 1856,33.
På de tunge ruter mellem Asien og Europa, hvor Mærsk er markedsleder sammen med schweiziske MSC gennem 2M-alliancen, steg prisen med 21 pct. eller 262 dollar til 1508 dollar per tyvefodscontainer (teu).
Niveauet denne uge er det højeste målt på ugebasis i år. Den tidligere prisrekord var i uge 40, hvor prisen lå på 1168 dollar per tyvefodscontainer.
Raterne har siden foråret været understøttet af en forbedret balance i markedet, da rederierne har reduceret kapaciteten under coronakrisen.
Raterne på den anden store rute mellem Asien og den amerikanske vestkyst, der også udgør 20 pct. af det samlede indeks, holdt mere eller mindre niveauet fra sidste uge og steg med blot 16 dollar til 3887 dollar per fyrrefodscontainer (feu).
/ritzau/FINANS
Charlotte Mackeprang
© RITZAU
08:45
Containermangel i Kina får spotpriserne på containerfragt ud af Kina til fortsat at stige markant og dermed fortsat på det højeste niveau siden 2010.
Det viser rateindekset Shanghai Containerized Freight Index (SCFI), der måler spotprisen på containerfragt fra Shanghai til en række destinationer verden over.
Det samlede SCFI-indeks steg 11,5 pct. til 1856,33.
På de tunge ruter mellem Asien og Europa, hvor Mærsk er markedsleder sammen med schweiziske MSC gennem 2M-alliancen, steg prisen med 21 pct. eller 262 dollar til 1508 dollar per tyvefodscontainer (teu).
Niveauet denne uge er det højeste målt på ugebasis i år. Den tidligere prisrekord var i uge 40, hvor prisen lå på 1168 dollar per tyvefodscontainer.
Raterne har siden foråret været understøttet af en forbedret balance i markedet, da rederierne har reduceret kapaciteten under coronakrisen.
Raterne på den anden store rute mellem Asien og den amerikanske vestkyst, der også udgør 20 pct. af det samlede indeks, holdt mere eller mindre niveauet fra sidste uge og steg med blot 16 dollar til 3887 dollar per fyrrefodscontainer (feu).
/ritzau/FINANS
Charlotte Mackeprang
© RITZAU
Redigert 21.01.2021 kl 04:18
Du må logge inn for å svare
Kbkristi
13.11.2020 kl 09:03
4660
Krakkelakken skrev For oss uten abonnement, legger du ut artikkelen i sin helhet? Takk
Det har vi ikke lov til. Vil medføre utestenging fra Hegnar.
Men det er en meget positiv artikkel, hvor inntjeningen vil komme for fullt i 2021. Q3 vil ikke gjenspeile den fantastiske inntjeningen de nå opplever.
Men det er en meget positiv artikkel, hvor inntjeningen vil komme for fullt i 2021. Q3 vil ikke gjenspeile den fantastiske inntjeningen de nå opplever.
Redigert 21.01.2021 kl 04:18
Du må logge inn for å svare
Krakkelakken
13.11.2020 kl 09:06
4661
Når er det publisert?
Redigert 21.01.2021 kl 04:18
Du må logge inn for å svare
Kbkristi
13.11.2020 kl 09:32
4602
Kl 2028 i går kveld.
Redigert 21.01.2021 kl 04:18
Du må logge inn for å svare
Krakkelakken
13.11.2020 kl 09:37
4591
Ok.
Får kjøpe dagens avis, artikkelen er nok publisert der👍
Får kjøpe dagens avis, artikkelen er nok publisert der👍
Redigert 21.01.2021 kl 04:18
Du må logge inn for å svare
Ingeniøren76
13.11.2020 kl 10:38
4534
Du kan jo ikke regne slik på det. Det har jo vært en stor emisjon til 1 kr og aksjene er vannet ut. Prisenpå en aksje skal jo ikke opp til samme verdier som de var da det nå er enormt mange flere aksjer utstedt.
Redigert 21.01.2021 kl 04:18
Du må logge inn for å svare
Kbkristi
13.11.2020 kl 11:13
4488
Du kan jo prøve å regne på det. For hver eneste 1.000 dollar ratene øker, betyr det 13-14 millioner dollar i økt bunnlinje. Da vil du se at det gir rom for enorme utbytter, selv om de nå har 394 256 127 aksjer utestående.
1 år med dagens rater vil gi en bunnlinje på mer enn 2 kr pr aksje.
1 år med dagens rater vil gi en bunnlinje på mer enn 2 kr pr aksje.
Redigert 21.01.2021 kl 04:18
Du må logge inn for å svare
Krakkelakken
13.11.2020 kl 11:21
4472
Det stemmer at de har doblet antall aksjer.
Men nå tjener de mer en noen gang.
Jeg er fornøyd om kursen går til 15.-
På 15 vil den være priset til samme verdi som den var på ath,
Tatt de nye aksjene i betraktning.
Du hoppet av alt for tidlig!
Men nå tjener de mer en noen gang.
Jeg er fornøyd om kursen går til 15.-
På 15 vil den være priset til samme verdi som den var på ath,
Tatt de nye aksjene i betraktning.
Du hoppet av alt for tidlig!
Redigert 21.01.2021 kl 04:18
Du må logge inn for å svare
AlfaQ
13.11.2020 kl 11:37
4449
MPCC har vært en fantastisk investering siden i vår. Har rebalansert et par ganger, men har fortsatt troen.
Egentlig skjønner jeg ikke helt hvorfor folk har så angst for kriseemisjoner (ala den vi så i MPCC og KOA) (- Må være at man tenker veldig kortsikitg)
Jeg har tjent pent på alle disse emisjonene og kan ikke huske noen sure tap i lignende emisjoner.
Men det skyldes vel kanskje at jeg har vært heldig med aksjevalgene. NAS er jo et skrekkeksempel som jeg har holdt meg helt unna.
Skulle ønske jeg hadde flere historier som MPCC i porteføljen, men corona-krisen utløste jo egentlig ikke så mange kriseemisjoner.
Egentlig skjønner jeg ikke helt hvorfor folk har så angst for kriseemisjoner (ala den vi så i MPCC og KOA) (- Må være at man tenker veldig kortsikitg)
Jeg har tjent pent på alle disse emisjonene og kan ikke huske noen sure tap i lignende emisjoner.
Men det skyldes vel kanskje at jeg har vært heldig med aksjevalgene. NAS er jo et skrekkeksempel som jeg har holdt meg helt unna.
Skulle ønske jeg hadde flere historier som MPCC i porteføljen, men corona-krisen utløste jo egentlig ikke så mange kriseemisjoner.
Redigert 21.01.2021 kl 04:18
Du må logge inn for å svare
Kbkristi
13.11.2020 kl 11:38
4442
Holder dagens rater, så vil det godt kunne forsvare en kurs på mer enn 20 kroner. Kontraktene de skriver nå er på inntil 2 år, Så de sikrer framtidig enorm inntjening.
Redigert 21.01.2021 kl 04:18
Du må logge inn for å svare
Grafene tar hensyn til utvanningen. den er ned over 60% iår.
Ath før emisjon var nærmere 60, Dvs. at nå etter emisjonen vil kurs 30 være ved ath igjen.
Ath før emisjon var nærmere 60, Dvs. at nå etter emisjonen vil kurs 30 være ved ath igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:18
Du må logge inn for å svare
Krakkelakken
13.11.2020 kl 12:09
4421
Takk for opplysningen.
Da taler det for seg selv.
Da taler det for seg selv.
Redigert 21.01.2021 kl 04:18
Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
13.11.2020 kl 13:14
4375
Nå virker det som de som ønsker mindre enn andre er ferdig solgt?
Redigert 21.01.2021 kl 04:18
Du må logge inn for å svare
Ratene doblet seg siste tiden, selskapet meget billig nå etter refinans og emisjon unnagjort. Target: 20 kr
Redigert 21.01.2021 kl 04:18
Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob skrev Nå virker det som de som ønsker mindre enn andre er ferdig solgt?
Jeg har for en gangs skyld stolt kun på mitt eget skjønn og basert investeringene i MPCC kun på teknisk analyse. Den viste at et brudd gjennom kr. 2,80 ville gi kjøpssignal. Det gjorde den til gangs. Nå er det liten motstand før kr. 8,70. Men jeg blir svært varm i magen når jeg leser at enkelte har tro på en oppgang til kr. 15 og kr. 20. Alt basert på høye rater. Min tekniske analyse viser motstand på kr. 8,70 først og deretter helt opp på kr. 19......
Til det mer fundamentale: Dersom de høye ratene holder seg i ett år, vil MPCC få et overskudd på kr. 2 pr. aksje, anføres det her inne. Det sier meg at aksjen pr. idag er svært billig fortsatt, på tross av en formidabel oppgang siden emisjonen.
Selvom man vanligvis ikke benytter PE i shipping, kan jeg ikke dy meg for å trekke frem at med kr. 2 pr. aksje i overskudd pr. aksje, vil PE på dagens kurs utgjøre 2 - to ! Lavere prising av noe selskap på Oslo Børs finnes neppe.
Skal vi her ha å gjøre med årets og neste års rakett på Oslo Børs, med en oppgang fra kr. 1 til kr. 19????
Det er fristende å laste opp enda mer, men venter til det kommer en dupp.
Redigert 21.01.2021 kl 04:18
Du må logge inn for å svare
KAH
13.11.2020 kl 13:39
4359
Mye surr her. De hadde ca 130 mill aksjer utstedt før emisjonen, nå er det ca. 400 mill. Prisen på aksjen er ikke justert etter noe som helst - 60 er aldri vært notert, høyeste er 45 kr. Mao, kurs X verdesetter selskapet 3x høyere i dag, enn før emisjonen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:18
Du må logge inn for å svare
KAH
13.11.2020 kl 13:41
4387
@kakkerlakken har altså rett - kurs 15,- vil tilsvare ATH market cap.
Redigert 21.01.2021 kl 04:18
Du må logge inn for å svare
KAH
13.11.2020 kl 13:42
4443
Husk at MPC har få skip som går av kontrakter nå i høst/vinter. Noen er det, og de vil bli sluttet til fantastiske rater, men det er snakk om kanskje 4-5 skip totalt.
Redigert 21.01.2021 kl 04:18
Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
13.11.2020 kl 13:50
4444
Personlig tror jeg vi er ekstremt godt posisjonert for å dra nytte av bedringen i markedet, sier konsernsjef Constantin Baack.
Flere kommer til i denne fremover,god helg🍻
Flere kommer til i denne fremover,god helg🍻
Redigert 21.01.2021 kl 04:18
Du må logge inn for å svare
Struts
13.11.2020 kl 13:51
4453
Også stolt på eget skjønn (som nok ikke er det beste), og basert det på samme men ikke analyse. Men håper du får rett i fremtidig inntjening. Ikke lenge siden CONT-bransjen ble sett på like uspiselig som pytonslanger til frokost eller cruise-skip til lunsj. Men forhåpentligvis går vi noe lysere tider i møte, på tross av mørketiden!
Redigert 21.01.2021 kl 04:18
Du må logge inn for å svare
Cheers4Beers
13.11.2020 kl 15:58
4351
Dette er jo totalt feil. Av flåten på 66 skip er:
* 15 i pool (spot).
* 26 på kontrakter som gikk ut i september. (Flere dog med mulighet for forlengelse på mellom 1-5 måneder. (Usikker på hvilke vilkår som gjelder for dette))
* 5 på kontrakter som gikk ut oktober. (Mulig forlengelse 2-4 mnd)
* 3 med kontrakt ut nov. (Mulig forlengelse 2-3 mnd)
* 3 med kontrakt ut jan. (Mulig forlengelse 2-3 mnd)
* 3 med kontrakt ut feb. (Mulig forlengelse 1-4 mnd)
* 1 med kontrakt ut mars. (Mulig forlengelse 3 mnd)
* 1 med kontrakt ut april. (Mulig forlengelse 2 mnd)
* 1 med kontrakt ut mai. (Mulig forlengelse 1 mnd)
De resterende 8 går på langtidskontrakter, hvorav flere har index-regulerte rater. Det er ihvertfall slik jeg leser flåteoversikten til MPC etter Q2. Konklusjonen er at den største delen av MPC’s flåte kan sluttes til mye høyere rater denne høst/vinter. Noen andre med synspunkter rundt dette?
https://www.mpc-container.com/files/Documents/Fleet/200831_MPCC-Fleet_Employment_Overview.pdf
* 15 i pool (spot).
* 26 på kontrakter som gikk ut i september. (Flere dog med mulighet for forlengelse på mellom 1-5 måneder. (Usikker på hvilke vilkår som gjelder for dette))
* 5 på kontrakter som gikk ut oktober. (Mulig forlengelse 2-4 mnd)
* 3 med kontrakt ut nov. (Mulig forlengelse 2-3 mnd)
* 3 med kontrakt ut jan. (Mulig forlengelse 2-3 mnd)
* 3 med kontrakt ut feb. (Mulig forlengelse 1-4 mnd)
* 1 med kontrakt ut mars. (Mulig forlengelse 3 mnd)
* 1 med kontrakt ut april. (Mulig forlengelse 2 mnd)
* 1 med kontrakt ut mai. (Mulig forlengelse 1 mnd)
De resterende 8 går på langtidskontrakter, hvorav flere har index-regulerte rater. Det er ihvertfall slik jeg leser flåteoversikten til MPC etter Q2. Konklusjonen er at den største delen av MPC’s flåte kan sluttes til mye høyere rater denne høst/vinter. Noen andre med synspunkter rundt dette?
https://www.mpc-container.com/files/Documents/Fleet/200831_MPCC-Fleet_Employment_Overview.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 04:18
Du må logge inn for å svare
Kbkristi
13.11.2020 kl 18:31
4261
Med en breakeven på $ 8.000, og rater nå på $ 16.000.
Gang dette med 66 skip.
En opsjon går begge veier. Med økende rater lar ikke selskapet skipene gå på drittrater.
De fornyer kontrakter "as we speak" sier CEO Baack.
Gang dette med 66 skip.
En opsjon går begge veier. Med økende rater lar ikke selskapet skipene gå på drittrater.
De fornyer kontrakter "as we speak" sier CEO Baack.
Redigert 21.01.2021 kl 04:18
Du må logge inn for å svare