KOA til himmels!
Da har den mest grisete emisjonen på OSE noensinne fått lagt seg, og investorene i KOA kan se fremover, men hva er det som skimter der fremme?
Er det en fremragende opptur som venter?
Med penger til drift ut 2021, en mcap på 1.8 milliard og en verden som kjører mere bil enn noen gang, så ser dette veldig lyst ut.
Q2 ble mye bedre enn først fryktet og bransjen/markedet har tatt seg opp betraktelig siden den gang.
https://www.autonews.com/dealers/record-recovery-dealer-sentiment-q3
Her kan en dobling og vel så det komme veldig fort, da jeg tror mange vil la seg overaske av tallslippene for Q3.
Hold på hatten!
Er det en fremragende opptur som venter?
Med penger til drift ut 2021, en mcap på 1.8 milliard og en verden som kjører mere bil enn noen gang, så ser dette veldig lyst ut.
Q2 ble mye bedre enn først fryktet og bransjen/markedet har tatt seg opp betraktelig siden den gang.
https://www.autonews.com/dealers/record-recovery-dealer-sentiment-q3
Her kan en dobling og vel så det komme veldig fort, da jeg tror mange vil la seg overaske av tallslippene for Q3.
Hold på hatten!
Redigert 21.01.2021 kl 09:38
Du må logge inn for å svare
ctrlaltdel
15.10.2020 kl 12:55
11455
Hunte skrev Har desverre ikke anledning til å kjøpe :(
Da har du jo ikke tapt en kr så langt i dag ;-))
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
Borgermester
15.10.2020 kl 14:35
11098
Gleder meg til Q3 guiding! Noen andre?:)
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
hmnei2
15.10.2020 kl 14:37
11177
Når kommer den?
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
Borgermester
15.10.2020 kl 15:28
11010
Om 15 dager! Tror det vil meldes om kraftig bedring i ordreinngang og pipeline, noe som vil få aksjen til å rykke til. Her kommer det antageligvis til å bli masse innsidehandel, slik som meglerhusene har gjort rundt REC-emisjonen og nyhetene der, samt Quantafuel. Så husene kommer nok til å begynne å laste opp til uka basert på hvisking og tisking.
Kongsberg Automotive ASA will release its third quarter 2020 results on Wednesday October 30th 2020 at 07:30 am CET. * The company will host an earnings conference call for investors, analysts and media at 09:00 CET, on October 30th, which will include a review of the Q3 2020 presentation led by the Co-CEOs Norbert Loers and Robert Pigg.
Kongsberg Automotive ASA will release its third quarter 2020 results on Wednesday October 30th 2020 at 07:30 am CET. * The company will host an earnings conference call for investors, analysts and media at 09:00 CET, on October 30th, which will include a review of the Q3 2020 presentation led by the Co-CEOs Norbert Loers and Robert Pigg.
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
hmnei2
15.10.2020 kl 15:49
10908
Det er vel ikke guidingen, men Q3 rapporten?
Guiding er jo slik som mowi gjorde idag, å legge frem de tallene de forventer å rapportere.
Guiding er jo slik som mowi gjorde idag, å legge frem de tallene de forventer å rapportere.
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
Borgermester
15.10.2020 kl 15:54
10875
Q3 rapporten er jo inneværende kvartalsrapportering, de skal jo guide videre gjennom Q4 20 og Q1 21 basert på nåtidsvurdering av markedet.
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
Borgermester
15.10.2020 kl 15:54
10882
Må si jeg er mektig imponert. KOA viser enorm styrke i dag. Trodde denne skulle ned på 1600-tallet for å snakke med Isaac Newton, men den nekter simpelthen å bunne ut på eksisterende support.
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
Denne solgte jeg
Latterlig 0.26 ble til 0.17 ?
Latterlig 0.26 ble til 0.17 ?
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
Rasken123
15.10.2020 kl 19:15
10328
Ja alle selger vist på topp, og kjøper opp på "bunn". Er vist bare jeg som aldri klarer det mesterstykket.
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
kapteinkjeks
15.10.2020 kl 19:26
10270
Løft ditt hode du raske gutt. Kjøper du nå kjøper du iallefall på bunn!
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
Koalaen
15.10.2020 kl 19:46
10147
Slettet brukerskrev Denne solgte jeg Latterlig 0.26 ble til 0.17 ?
Da er det notert.
Vennligst informer når du har kjøpt igjen slik at jeg kan oppdatere Excel-arket mitt...
Vennligst informer når du har kjøpt igjen slik at jeg kan oppdatere Excel-arket mitt...
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
unikum
15.10.2020 kl 20:14
10015
Tror vi skjønte hva du mente..De fleste av oss får røde tall fort etter man har realisert gevinst men da gjelder det å ha litt "is i magen". Sitt stille til du er i pluss igjen. Til tider ser det ut som om alle må selge før 1630, full panikk. I morgen er vi opp 15% igjen
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
Ilusion
15.10.2020 kl 21:39
9784
Jeg tror det opner i + i morgen og stenger på —...i 15 øre
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
Borgermester
15.10.2020 kl 22:26
9596
Vedder i mot:) Support ligger på 0,1688 og og resistanse på 0,1846. I dag viste aksjen enorm styrke ved å ikke falle lenger enn 0,1754. Hver gang den touchet den prisen, ble den kjøpt opp igjen til 0,18. Alle de svake hendene dumpet i dag, og da er det ikke mye som skal til før vi pusher gjennom 0,1846 igjen. Å håpe på 0,15 i morgen er - ja, ikke hold pusten for å si det sånn, for da legger du på røret for godt.
Til alle dere som sitter rolig, ikke tenker på alle andre aksjer dere kunne vært inne i for å tjene enda mer, god kveld! Dere kommer til å belønnes med +100% innen de neste 2-3 månedene. Det er det ikke mange andre aksjer på Oslo Børs som kan levere.
Til alle dere som sitter rolig, ikke tenker på alle andre aksjer dere kunne vært inne i for å tjene enda mer, god kveld! Dere kommer til å belønnes med +100% innen de neste 2-3 månedene. Det er det ikke mange andre aksjer på Oslo Børs som kan levere.
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
Yostock
15.10.2020 kl 22:49
9497
17 øre for en aksje må jo være en utrolig pris med alle nyhetene som har komme i det siste. Det er vel ingen tvil om at når den kommer til 1 kr så er det mange som kommer til å tjene godt. Noe av problemet er vel at det er så mange aksjer, men det er vel ikke grunn til at den ikke går opp til 1kr i seg selv?
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
Gambleren
15.10.2020 kl 23:20
9404
1 kr per aksje priser selskapet til over NOK 10 Milliarder. Hvordan kan du være så trygg på at dette kommer til å skje? I 2019 leverte KOA et driftsresultat på €4,3 millioner. De har de siste 15 årene kun 3 ganger hatt et driftsresultat over €10 millioner og aldri levert over €17,2 millioner.
Har KOA noen gang vært verdsatt i nærheten av 10 milliarder?? Om målsetningen er ny rekord og driftsresultat på f.eks NOK 200 millioner så vil jo det knapt forsvare selskapsverdi på NOK 2 Milliarder (Ca dagens verdsetting) avhengig av ytterligere forbedrede framtidsutsikter..
Er det noe jeg ikke har fått med meg? Har det vært gitt signaler om at årsresultatet i framtiden kan komme opp i et Milliardbeløp?
Hva er estimatene for 2021? Hva var budsjettet for 2020 før Covid-19 traff oss hardt?
Har KOA noen gang vært verdsatt i nærheten av 10 milliarder?? Om målsetningen er ny rekord og driftsresultat på f.eks NOK 200 millioner så vil jo det knapt forsvare selskapsverdi på NOK 2 Milliarder (Ca dagens verdsetting) avhengig av ytterligere forbedrede framtidsutsikter..
Er det noe jeg ikke har fått med meg? Har det vært gitt signaler om at årsresultatet i framtiden kan komme opp i et Milliardbeløp?
Hva er estimatene for 2021? Hva var budsjettet for 2020 før Covid-19 traff oss hardt?
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
16.10.2020 kl 09:20
8768
Nå kommer denne til å sige oppover frem til Q3. Denne har de fremskyndet også ( hva tenkere dere om fremskyndingen ??) så her kommer det nok en positiv guiding m.m.
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
Borgermester
16.10.2020 kl 09:27
8708
Fremskyndingen skyldes nok at positivt resultat kan kommuniseres med markedet så fort som mulig. Leser også om en oppgang i nyregistrerte personbiler i EU på 3,1 prosent i september, sammenlignet med samme måned i 2019. Er nok den lave renten som kicker inn og bidrar til økt spending. Dette er veldig gode nyheter for KOA.
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
mdkInvest
16.10.2020 kl 09:34
8763
https://www.tradingview.com/x/DfrHBRlx/ Vi er ved at se en rigtig pæn vending her, som kan tage os tilbage igen til sidste high 0,25 NOK. Jeg har nu stadigvæk target omkirng 0,30-0,50 NOK - bilsalget vidner til at alting nok skal løse sig for KOA her fra.
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
unikum
16.10.2020 kl 09:52
8736
Frem skyndingen må være en eller annen positiv info. Kapital veit vi rekker godt ut 21. Regner med god ordre inngang, mulig kostnad kutt ved enkelte engasjement med mulig kanskje kutte helt. Bedre effektive tett på en del av de eldre fabrikkene. Setter mest tillit at de vil kutte kostnader,ansatte og enkelt destinasjoner. Jeg mener dette er veldig riktig og nødvendig for å ta marked situasjonen på alvor.
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
mdkInvest
16.10.2020 kl 10:15
8643
Du har ganske ret !! Nu er KOA ikke helt uerfaren i disse kriser, da vi kun skal et årti tilbage før de stod i samme situation. Så jeg tænker de kan se 10 år tilbage, og kigge efter hvad de gjorde rigtigt, for at lave en succesfuld turnaround igen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
icebear
16.10.2020 kl 10:25
8607
Kapitalen varer nok mye lengre enn oppgitt 2021. Etter den guidingen fra tidligere sjef har de fått på plass en stor factoringavtale. Ellers ser det ut som om det er VM i pump and dump i aksjer hver dag.
We have today, September 25th, entered into an agreement with NORD/LB and Finacity Corporation (“Finacity”) to provide to Kongsberg Automotive Group a committed 60 Million EUR facility with a three years tenure, intended to take effect on October 19th, 2020. The securitization program will finance trade receivables originated by the Group’s businesses in the US, Canada, Poland and Slovakia, with the option for French receivables to be added in the future.
This complements our liquidity improvement projects and provides to us very efficient and flexible additional funding on top of the previously reported increase in our Revolving Credit Facility (RCF) and the successfully completed raise of new equity earlier this year.
We have today, September 25th, entered into an agreement with NORD/LB and Finacity Corporation (“Finacity”) to provide to Kongsberg Automotive Group a committed 60 Million EUR facility with a three years tenure, intended to take effect on October 19th, 2020. The securitization program will finance trade receivables originated by the Group’s businesses in the US, Canada, Poland and Slovakia, with the option for French receivables to be added in the future.
This complements our liquidity improvement projects and provides to us very efficient and flexible additional funding on top of the previously reported increase in our Revolving Credit Facility (RCF) and the successfully completed raise of new equity earlier this year.
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
Borgermester
16.10.2020 kl 10:48
8555
Bruker @Matro skrev en fantastisk analyse her i morges, som jeg tillater meg å dele videre i denne tråden:
"Det skrives mye rart om aksjen her inne. 1,- kr /aksje er utopi slik saken står seg p.t. Når det er sagt er det vesentlig oppside i aksjen, men i første omgang nærmere 0,3-0,35 slik jeg ser det. Mye vil avhenge av guidingen fra Q3 rapport. Selskapet vil ikke gå i pluss i Q3 2020, håper flest mulig forstår det og ikke overreagerer. Det som gjør selskapet interessant for min del er følgende punkter:
- Selskapet har drevet i over lang tid, har nærmere 11.000 ansatte og jevn omsetning på rundt 10 MRD NOK i normale tider. Slike selskaper, (les storskala industri), gir ingen overraskelser. Guiding er enkelt å si noe om for ledelsen da alle innsatsfaktorer, lønnsuviklings, valutarisiko, finanskostnader og ordrereserve er delvis kontrahert ift risiko i kontrakter og delvis hensyntatt innenfor kostnadssiden naturlige volatilitet. Det vil, i normale tider, aldri komme et case der KOA eller annen storskala industriselskap leverer «langt» over forventning. Informasjonen er kjent lang tid i forveien.
- Grunnet sterkt gjeldsdrevet vekst over flere år kombinert med en utfordrende bilbransje som konsolideres og et marked som presser marginer til bruddpunktet har KOA hatt en jevn negativ utvikling siden ATH 28.12.2017 (Da tenker jeg aksjekurs ATH). Selskapets største akilleshæl har alltid vær finanskostnadene som har barbert EBITDA. Den operasjonelle gearingen EBIDTA/NIBD har vært en lite attraktiv inngangsbillett for mange.
- Ta så Korona. KOA er OSBX første offer, og kapital måtte inn fort. Ledelsen visste ikke hva fremtiden måtte bringe og prioriterte selskapets overlevelse over aksjonærers pensjon. I etterpåklokskapens lys er det åpenbart at de kunne emittert til kurs 0,3/0,4 og dekket boken, men gjort er gjort. Spol frem til d.d. og vi har et selskap med følgende finansielle multipler.
o P/B 0,8 (basert på balanse per Q2, mao før emisjonspengene kom inn i regnskapet). Reell P/B nå er nærmere 0,57. Dette er enormt lavt og sier egentlig at hvis selskapet gikk konkurs i dag og alle eiendeler ble solgt til bokført verdi (som er lav etter år med avskrivninger) ville alle aksjonærer få nærmere utbetalt nærmere 100% av aksjens pålydende.
o Net Debt/MC 3,24. Internasjonalt ligger peers på 9. Autoliv på 2.
Markedet er i bedring, og nybilregistreringer publisert i dag fra ACEA viser en 3,1% økning fra september i fjor. Det er veldig sterkt. Sammenlignbare selskap som Autoliv i sverige som også er avhengig av nybilregistreringer, (spesielt i eurosonen), er blitt hevet fra "Sell" til "Hold" av b.la. Pareto og har YTD kun et fall på 8%. Dette er en oppgang på 74% fra all time low i 2020. (413,- kr aksjen --> 720,- kr aksjen). P/B p.t. 2. og Net debt/MC 2,0.
KAO har p.t. 70 stillinger utlyst. Det er positivt. Flagging fra NORDEA er i min mening hoveddriveren for siste to dagers negative utvikling. Ikke bli overrasket om 5% flagging kommer innen kort tid.
De få analytikerene som dekker selskapet, Mats Liss v/ Kepler Cheuvreux & Petter Kongslie v/ Sparebank 1 Markets har kursmål på 0,4,- kr aksjen. Mats Liss er analytikeren med den nyligste oppdaterte TP. https://www.swedbank-aktiellt.se/om/kongsbergautomotive
Oppsummert har vi et selskap som er historisk underpriset ift alle gjeldende multipler i bransjen og markedet generelt. Jeg har et kortsiktig kursmål på 0,35,- kr /aksjen som gir en oppside på 94% fra gårsdagens sluttkurs. Jeg mener markedet har vært trege til å ta inn over seg bransjens gjenninnhenting.
Legger også ved denne fra SB1 Markets som kom i morges:
(+) AUTO SALES(KOA) | REVERSED PW FROM DAIMLER
Positivt resultatvarsel fra Daimler. Raskere enn ventet markeds-recovery, eksepsjonelt sterkt salg i september og stram kostnadskontroll bidrar til at Q3 EBIT slår konsensusestimater med 40%. Selskapet tror momentumet vil vare inn i Q4. Etterspørselen i premium segmentet har vært konsistent."
"Det skrives mye rart om aksjen her inne. 1,- kr /aksje er utopi slik saken står seg p.t. Når det er sagt er det vesentlig oppside i aksjen, men i første omgang nærmere 0,3-0,35 slik jeg ser det. Mye vil avhenge av guidingen fra Q3 rapport. Selskapet vil ikke gå i pluss i Q3 2020, håper flest mulig forstår det og ikke overreagerer. Det som gjør selskapet interessant for min del er følgende punkter:
- Selskapet har drevet i over lang tid, har nærmere 11.000 ansatte og jevn omsetning på rundt 10 MRD NOK i normale tider. Slike selskaper, (les storskala industri), gir ingen overraskelser. Guiding er enkelt å si noe om for ledelsen da alle innsatsfaktorer, lønnsuviklings, valutarisiko, finanskostnader og ordrereserve er delvis kontrahert ift risiko i kontrakter og delvis hensyntatt innenfor kostnadssiden naturlige volatilitet. Det vil, i normale tider, aldri komme et case der KOA eller annen storskala industriselskap leverer «langt» over forventning. Informasjonen er kjent lang tid i forveien.
- Grunnet sterkt gjeldsdrevet vekst over flere år kombinert med en utfordrende bilbransje som konsolideres og et marked som presser marginer til bruddpunktet har KOA hatt en jevn negativ utvikling siden ATH 28.12.2017 (Da tenker jeg aksjekurs ATH). Selskapets største akilleshæl har alltid vær finanskostnadene som har barbert EBITDA. Den operasjonelle gearingen EBIDTA/NIBD har vært en lite attraktiv inngangsbillett for mange.
- Ta så Korona. KOA er OSBX første offer, og kapital måtte inn fort. Ledelsen visste ikke hva fremtiden måtte bringe og prioriterte selskapets overlevelse over aksjonærers pensjon. I etterpåklokskapens lys er det åpenbart at de kunne emittert til kurs 0,3/0,4 og dekket boken, men gjort er gjort. Spol frem til d.d. og vi har et selskap med følgende finansielle multipler.
o P/B 0,8 (basert på balanse per Q2, mao før emisjonspengene kom inn i regnskapet). Reell P/B nå er nærmere 0,57. Dette er enormt lavt og sier egentlig at hvis selskapet gikk konkurs i dag og alle eiendeler ble solgt til bokført verdi (som er lav etter år med avskrivninger) ville alle aksjonærer få nærmere utbetalt nærmere 100% av aksjens pålydende.
o Net Debt/MC 3,24. Internasjonalt ligger peers på 9. Autoliv på 2.
Markedet er i bedring, og nybilregistreringer publisert i dag fra ACEA viser en 3,1% økning fra september i fjor. Det er veldig sterkt. Sammenlignbare selskap som Autoliv i sverige som også er avhengig av nybilregistreringer, (spesielt i eurosonen), er blitt hevet fra "Sell" til "Hold" av b.la. Pareto og har YTD kun et fall på 8%. Dette er en oppgang på 74% fra all time low i 2020. (413,- kr aksjen --> 720,- kr aksjen). P/B p.t. 2. og Net debt/MC 2,0.
KAO har p.t. 70 stillinger utlyst. Det er positivt. Flagging fra NORDEA er i min mening hoveddriveren for siste to dagers negative utvikling. Ikke bli overrasket om 5% flagging kommer innen kort tid.
De få analytikerene som dekker selskapet, Mats Liss v/ Kepler Cheuvreux & Petter Kongslie v/ Sparebank 1 Markets har kursmål på 0,4,- kr aksjen. Mats Liss er analytikeren med den nyligste oppdaterte TP. https://www.swedbank-aktiellt.se/om/kongsbergautomotive
Oppsummert har vi et selskap som er historisk underpriset ift alle gjeldende multipler i bransjen og markedet generelt. Jeg har et kortsiktig kursmål på 0,35,- kr /aksjen som gir en oppside på 94% fra gårsdagens sluttkurs. Jeg mener markedet har vært trege til å ta inn over seg bransjens gjenninnhenting.
Legger også ved denne fra SB1 Markets som kom i morges:
(+) AUTO SALES(KOA) | REVERSED PW FROM DAIMLER
Positivt resultatvarsel fra Daimler. Raskere enn ventet markeds-recovery, eksepsjonelt sterkt salg i september og stram kostnadskontroll bidrar til at Q3 EBIT slår konsensusestimater med 40%. Selskapet tror momentumet vil vare inn i Q4. Etterspørselen i premium segmentet har vært konsistent."
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
mohitas
16.10.2020 kl 11:03
8472
Vi får se hva som skjer i ettermiddag. Er jo en kjensgjerning at børsen pleier å være litt sur på fredager. Sikkert fordi alle skal sikre gevinst før helgen. Time will show. Er forsåvidt enig i at koa fortsatt har en god oppside forran seg, men personlig håper jeg at shorterene får tak på den igjen. Slik at jeg kan kjøpe meg inn igjen på ett lavere nivå 😁👍
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
16.10.2020 kl 11:29
8396
Koa er i sterk stigende trend,at den swinger gjør saken enda bedre,kommer i fra skyggenes dal,satser på substans og good news fremover🍻
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
16.10.2020 kl 12:31
8305
NÅ BØR MAN KOMME SEG INN I KOA !!!!!!!!
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
unikum
16.10.2020 kl 13:09
8103
Forrige kan du var skråsikker så burde man selge pga tips ifra megler i banken om er hvis emisjon....
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
16.10.2020 kl 13:30
8031
ikke denne gangen........
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
KalleAnka123
19.10.2020 kl 15:58
6980
Hvorfor stiger den? Den var jo i 17 øre nylig.
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
Noen som veit noe :) Gjetter resultat og marked er MYE bedre enn forventet..... Legges frem om 1 1/2 uke trur jeg
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
Børsene er grønne i Asia Idag - Betyr en bra dag for KOA
Lykke til
Lykke til
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
d4rkman
21.10.2020 kl 10:10
5850
pump and dump!!
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
Allrounder
21.10.2020 kl 10:34
5701
Slettet brukerskrev Børsene er grønne i Asia Idag - Betyr en bra dag for KOA Lykke til
I skrivende stund ser det alt annet enn bra ut, men det kan alltids snu.
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
protagoras
21.10.2020 kl 10:43
5670
Når kursen dobles iløpet av noe få dager må man regne med volatilitet.
De proffe utnytter dette til å riste ut amatører som oss med høydeskrekk.
Jeg tror på fortsatt stigning mot jul etter en litt turbulent høst.
De proffe utnytter dette til å riste ut amatører som oss med høydeskrekk.
Jeg tror på fortsatt stigning mot jul etter en litt turbulent høst.
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
Molo
21.10.2020 kl 10:44
5716
Det viktigste er at støtten på 0,2 holder ved stengetid
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
Ja den lå jo leeenge å vaka rundt 0,12- 0,13 før den gikk opp til nivået vi er på nå.
Skal vel være litt på dette nivået før neste store hopp opp kommer, sånn vil den vel holde på fremover så får man selv velge et kursmål der man er fornøyd.
Tror vi skal laaangt opp i fra dagens nivå på noen ukers sikt. Første nivå 30 oktober.
Skal vel være litt på dette nivået før neste store hopp opp kommer, sånn vil den vel holde på fremover så får man selv velge et kursmål der man er fornøyd.
Tror vi skal laaangt opp i fra dagens nivå på noen ukers sikt. Første nivå 30 oktober.
Redigert 21.01.2021 kl 04:23
Du må logge inn for å svare
awkward
21.10.2020 kl 13:54
9851
God fart i dere igjen nå!
Utrolig artig aksje å følge fra siden
Utrolig artig aksje å følge fra siden
Redigert 21.01.2021 kl 05:07
Du må logge inn for å svare
protagoras
21.10.2020 kl 14:15
9751
Synes den automatiske TA'en kan være verdt å ta med seg - vi får håpe på etablert notering over 19 øre.
Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 16. okt 2020
Investorene har over tid godtatt stadig lavere priser for å komme seg ut av Kongsberg Automotive ASA og aksjen ligger i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Dette signaliserer økende pessimisme blant investorene og indikerer videre kursnedgang for Kongsberg Automotive ASA. Kursen har reagert tilbake etter et mulig falskt brudd på en dobbel-bunn-formasjon. Etablert notering over 0.19 kroner vil igjen gi nye positive signaler til aksjen, mens brudd på motsatt side av formasjonen vil være et sterkt salgssignal. Aksjen tester motstanden ved cirka 0.19 kroner. Dette kan gi en reaksjon ned, mens et brudd opp gjennom 0.19 kroner vil utløse et kjøpssignal. Positiv volumbalanse, med høy omsetning på dager med oppgang og lav omsetning på dager med nedgang, styrker aksjen på kort sikt. Aksjen anses samlet sett teknisk nøytral på mellomlang sikt.
Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 16. okt 2020
Investorene har over tid godtatt stadig lavere priser for å komme seg ut av Kongsberg Automotive ASA og aksjen ligger i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Dette signaliserer økende pessimisme blant investorene og indikerer videre kursnedgang for Kongsberg Automotive ASA. Kursen har reagert tilbake etter et mulig falskt brudd på en dobbel-bunn-formasjon. Etablert notering over 0.19 kroner vil igjen gi nye positive signaler til aksjen, mens brudd på motsatt side av formasjonen vil være et sterkt salgssignal. Aksjen tester motstanden ved cirka 0.19 kroner. Dette kan gi en reaksjon ned, mens et brudd opp gjennom 0.19 kroner vil utløse et kjøpssignal. Positiv volumbalanse, med høy omsetning på dager med oppgang og lav omsetning på dager med nedgang, styrker aksjen på kort sikt. Aksjen anses samlet sett teknisk nøytral på mellomlang sikt.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07
Du må logge inn for å svare
Nikko
21.10.2020 kl 16:34
9418
Merkelig aksje...
Rett opp fra morgenen av, men så faller den som en sten for så å styrke seg på sluttauksjonen. Lå mye aksjer skjult i sluttauksjonen. Det virket som om det var viktig å få sluttkursen rund 20øre.
Selv så solgte jeg på 0,2169 og kjøpte tilbake på 0,2055 og 0,1947. Var litt for rask første gangen. De siste solgte jeg på sluttauksjonen til 0,199. Sitter fremdeles med 2 mill. aksjer. Men regner med at når senatet i USA blir enige om en redningspakke i kveld, så fyker den opp i morgen sammen med de fleste aksjene på ose.
Her gjelder den merkelige kombinasjonen for en trader, nemlig det å ha is i magen samt å kunne handle raskt som f...
Rett opp fra morgenen av, men så faller den som en sten for så å styrke seg på sluttauksjonen. Lå mye aksjer skjult i sluttauksjonen. Det virket som om det var viktig å få sluttkursen rund 20øre.
Selv så solgte jeg på 0,2169 og kjøpte tilbake på 0,2055 og 0,1947. Var litt for rask første gangen. De siste solgte jeg på sluttauksjonen til 0,199. Sitter fremdeles med 2 mill. aksjer. Men regner med at når senatet i USA blir enige om en redningspakke i kveld, så fyker den opp i morgen sammen med de fleste aksjene på ose.
Her gjelder den merkelige kombinasjonen for en trader, nemlig det å ha is i magen samt å kunne handle raskt som f...
Redigert 21.01.2021 kl 05:07
Du må logge inn for å svare
TABZE
21.10.2020 kl 18:32
9053
Nikko det er akkurrat folk som deg som hindrer stigning av kursen. Det er selvfølgelig din go rett men slik er det bare. Kjøper og selger når man er 1000kr i pluss kan være lønnsomt men hvis det kommer noe nyheter så står folk som deg som tapere. Det er min mening.har blitt ganske irritert når jeg har 1 mul aksjer kursen er tidlig på morgen 22 øre Og 1 time seinere på 19 øre. En tap på 30000kr. Kunne solgt og kjøpt billig igjen. Men langsiktig er det ikke lønnsomt.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07
Du må logge inn for å svare
Garmis
21.10.2020 kl 18:58
8970
Enig med deg TABZE, men det er ikke ulovlig med trading selv om det er totalt ødeleggende for aksjekursene. Dessuten er det jo slik de fleste datamaskinene er programmert også, dette gjør det nesten umulig å være langsiktig.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07
Du må logge inn for å svare
Forutsatt at du gjør akkurat dette, vil du jo ha et betydelig større antall aksjer-når du som langsiktig, er tilbake på 22.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07
Du må logge inn for å svare
mohitas
21.10.2020 kl 19:28
8853
Hvor skal den nå da? Fortsetter den ned eller fyker den over 0,20 igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07
Du må logge inn for å svare
TABZE
21.10.2020 kl 19:41
8856
Alle venter spent på Q3 rapporten. Det er en av grunnene hvorfor kursen steg fra 13 opp mot 25. Det kan være andre grunner vi ikke vet om enda. Mulig til neste uke over 30 øre
Redigert 21.01.2021 kl 05:07
Du må logge inn for å svare
mohitas
21.10.2020 kl 19:48
8842
Joda ser den, mn virket litt som om shorterene tok litt tak i den idag. Kan for lite om akkurat det til å uttale meg. Kan jo også være en SL bølge.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07
Du må logge inn for å svare
Nikko
21.10.2020 kl 20:01
8798
Hehe. Kursen styres av roboter. Det at jeg trader har ingen eller liten påvirkning på kursen. Robotene kjører opp kursen slik at alle sauene følger med. Når de deretter kjører den ned igjen, tjener de store penger. Deretter holder de kursen nede en stund for at de skal få kjøpt seg opp igjen. Og sånn går nå dagan.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07
Du må logge inn for å svare