AKSO - hoffleverandør til HYDROGEN
26.02.21 er short under 0,5 igjen. Det dekkes inn rundt 13, noe som innebærer at de ikke tror på nevneverdig nedside her.
Aker kjøpte 6.325.000 aksjer fra Folketrygdfondet nylig for å opprettholde negativ kontroll etter skilsmissen med Nærings- og Fiskeridepartementet.
Aker etablerer hydrogenselskap og peker på Aker Solutions, Aker BP og Aker Carbon Capture som hoffleverandører for produksjon av blå hydrogen og ammoniakk.
AKSO blir også sentral i bygging av anlegg for grønn hydrogenproduksjon. Så vi blir på alle sider av bordet, men slipper belastningen med å skaffe penger til festen.
Aker kjøpte 6.325.000 aksjer fra Folketrygdfondet nylig for å opprettholde negativ kontroll etter skilsmissen med Nærings- og Fiskeridepartementet.
Aker etablerer hydrogenselskap og peker på Aker Solutions, Aker BP og Aker Carbon Capture som hoffleverandører for produksjon av blå hydrogen og ammoniakk.
AKSO blir også sentral i bygging av anlegg for grønn hydrogenproduksjon. Så vi blir på alle sider av bordet, men slipper belastningen med å skaffe penger til festen.
Redigert 18.03.2021 kl 10:41
Du må logge inn for å svare
Strategi
02.02.2021 kl 19:24
4899
Hei igjen, upsidedown
As we see projects growing in size and complexity, it’s important to have a strong partner such as Kvaerner, both for standardising large-scale green hydrogen production facilities, and also build them.
Avtalen er vel laget på det grunnlag at Kværner skulle stå for komplementær teknologi på hydrogen løsninger samt standardisere oppbygging stor skala hydrogen faciliteter ( les produksjons anlegg)og stå for oppbygging av disse.
Det er akkurat det de gjør for ACC .
At det blir noen form for sammenslåing tror jeg ikke, det hele er vel basert på at Kværner skal gi av sin hydrogen kompetanse og stå for/ bidra med konstruksjon og oppbygging av anlegg.
Ja vi venter på kvartalstallene , jeg tror (guiding) blir det viktigste elementet for å sende aksjen sterkt opp.
Selv ser jeg på Aker Solution som bærebjelken i Aker systemet og jeg tror Aker vil ha opp kurs og verdier her, ikke bare på leverandør siden men også som en utvikler mot .Aker Horizons.
Personlig må jeg si at jeg hittill er skuffet på gamle Kværner aksjonærer sine vegne, hva har disse fått i uttelling hittil ?
Slik jeg ser det: ingen ting.
Det må være bittert, håper det nå kommer.
As we see projects growing in size and complexity, it’s important to have a strong partner such as Kvaerner, both for standardising large-scale green hydrogen production facilities, and also build them.
Avtalen er vel laget på det grunnlag at Kværner skulle stå for komplementær teknologi på hydrogen løsninger samt standardisere oppbygging stor skala hydrogen faciliteter ( les produksjons anlegg)og stå for oppbygging av disse.
Det er akkurat det de gjør for ACC .
At det blir noen form for sammenslåing tror jeg ikke, det hele er vel basert på at Kværner skal gi av sin hydrogen kompetanse og stå for/ bidra med konstruksjon og oppbygging av anlegg.
Ja vi venter på kvartalstallene , jeg tror (guiding) blir det viktigste elementet for å sende aksjen sterkt opp.
Selv ser jeg på Aker Solution som bærebjelken i Aker systemet og jeg tror Aker vil ha opp kurs og verdier her, ikke bare på leverandør siden men også som en utvikler mot .Aker Horizons.
Personlig må jeg si at jeg hittill er skuffet på gamle Kværner aksjonærer sine vegne, hva har disse fått i uttelling hittil ?
Slik jeg ser det: ingen ting.
Det må være bittert, håper det nå kommer.
Redigert 02.02.2021 kl 19:25
upsidedown
02.02.2021 kl 20:25
4770
Jeg tror det jobbes mot å etablere et hydrogenselskap med teknologi til å produsere alle valører av hydrogen. Blått har man ok call på gjennom CCU, grønn mangler og må løses på et eller annet vis. Det finnes andre teknologier som gir grønn hydrogen enn NELs og muligens finnes det oppkjøpskandidater de har i kikkerten som kan få alle bitene på plass. Det er også sagt at ammoniakk vil være på lista..
Samarbeidet med NEL vil fortsette som før...tror jeg.
Samarbeidet med NEL vil fortsette som før...tror jeg.
dr-syk
02.02.2021 kl 21:43
4618
Den veksten og potensialet som venter AKSO er utenfor alle sin forståelse. Røkke jobber i kulissene, vi vet Q er overall forventning og kursen er strake veien mot 20! Er nedtelling til 15.02 og 17.02. De kontraktene som venter AKSO vil medføre til økende kursmål med økende utbytter. Mange aksjer i porteføljen er borte for å laste opp AKSO og en venter tålmodig. Som de sier hold på aksjene og kjøp mer, sammen vil vi drive kursen mot alle kursmålene satt av megler husene.
wielkikrol
02.02.2021 kl 21:57
4584
Har hatt onde tanker i det siste om å vekte meg ned her. Men vil ikke gjøre samme feil som tidligere. Sitter over til etter Aker har presentert. I sommer var det to dager etter AKSO. I forhold til siste tid og antall kontrakter før jul er det merkelig at denne har stått tilnærmet stille / gått ned.
Spørsmål: noen som ser siste artikkelen på FA? Det er bilde av AKSO, men det henvises mulig til Aker ?
Spørsmål: noen som ser siste artikkelen på FA? Det er bilde av AKSO, men det henvises mulig til Aker ?
Preliminary financial results for the fourth quarter 2020:
· Revenues around NOK 6.9 billion
· EBITDA around NOK 80 million
· EBITDA ex. special items around NOK 120 million
· EBIT around minus NOK 680 million
· EBIT ex. special items around minus NOK 180 million
· Net cash position at year-end around NOK 450 million
· Working capital at year-end around minus NOK 280 million
https://newsweb.oslobors.no/message/523681
· Revenues around NOK 6.9 billion
· EBITDA around NOK 80 million
· EBITDA ex. special items around NOK 120 million
· EBIT around minus NOK 680 million
· EBIT ex. special items around minus NOK 180 million
· Net cash position at year-end around NOK 450 million
· Working capital at year-end around minus NOK 280 million
https://newsweb.oslobors.no/message/523681
Redigert 02.02.2021 kl 22:20
dr-syk
02.02.2021 kl 22:04
4634
Uansett hvordan vi vrir og vender på det, er det markedskreftene som definere AKSO som brunt. Kursen er avventende grunnet Q er fortsatt noen dager unna, endel snuser på kjappe utbyttet her og der, noen venter på News, andre på guiding.
De smarte(oss) laster FØR alt dette kommer på bordet, da kommer så og si halve Oslo børs og shopper i AKSO, og da er løpet kjørt for tilbuds pris på AKSO!
De smarte(oss) laster FØR alt dette kommer på bordet, da kommer så og si halve Oslo børs og shopper i AKSO, og da er løpet kjørt for tilbuds pris på AKSO!
Redigert 02.02.2021 kl 22:19
wielkikrol
02.02.2021 kl 22:16
4582
Vi er helt enige på dette punktet. Vi får håpe verdiene blir synliggjort fremover.
Millas
02.02.2021 kl 22:21
4568
Den handler om aker.
Dette er et konstruktivt bakbilde for børsene generelt i 2021...
Kris Robberstad, Handelsbanken Asset Management
Aker er blant favorittene
Aker har både syklisk og «grønn» eksponering, påpeker Robberstad.
Selskapets fornybarportefølje blir stadig større og ventes å inkludere hydropower og hydrogeninitiativer.
– Dessuten er Akers eierskap i Cognite, som er i vekstområdet industriell digitalisering, neppe reflektert i dagens markedsverdi, sier forvalteren.
– Fortsatt handles Aker med en rabatt på rundt 20 prosent til verdien av porteføljeselskapene.
«Billig» grønn eksponering
Også MPC Energy Solutions gir grønn eksponering, med fokus på sol-, vind- og hybridprosjekter i vekstmarkeder.
Dette er et konstruktivt bakbilde for børsene generelt i 2021...
Kris Robberstad, Handelsbanken Asset Management
Aker er blant favorittene
Aker har både syklisk og «grønn» eksponering, påpeker Robberstad.
Selskapets fornybarportefølje blir stadig større og ventes å inkludere hydropower og hydrogeninitiativer.
– Dessuten er Akers eierskap i Cognite, som er i vekstområdet industriell digitalisering, neppe reflektert i dagens markedsverdi, sier forvalteren.
– Fortsatt handles Aker med en rabatt på rundt 20 prosent til verdien av porteføljeselskapene.
«Billig» grønn eksponering
Også MPC Energy Solutions gir grønn eksponering, med fokus på sol-, vind- og hybridprosjekter i vekstmarkeder.
Redigert 02.02.2021 kl 22:22
HydrogenPRO....
Og nå vet vi at Q ikke er over all forventning med mindre forventningen var ytterligere negativt resultat
dr-syk
02.02.2021 kl 23:03
4445
Fint å få med resten og det er over forventningene for undertegnende long i AKSO.
Against the challenging backdrop of COVID-19, the company delivered about 30% growth in order intake versus the prior year, with high activity level in core oil & gas markets, following the temporary tax incentives in Norway in particular. Order intake for the year is expected around NOK 34 billion, of which around NOK 6.8 billion in the fourth quarter.
The business case and strategic ambitions for the merger remains unchanged. Aker Solutions has fully implemented the NOK 1.5 billion overhead cost saving target. Initiatives include simplified organizational structure, optimized footprint and improved project execution and management model.
Looking ahead, Aker Solutions is currently involved in a high level of FEED- and tendering activity and is engaged in about NOK 76 billion of tenders for new work, where around one third relates to renewables and low-carbon projects. This, combined with leading capabilities within energy transition, should turn into a number of interesting opportunities where Aker Solutions is well positioned.
Against the challenging backdrop of COVID-19, the company delivered about 30% growth in order intake versus the prior year, with high activity level in core oil & gas markets, following the temporary tax incentives in Norway in particular. Order intake for the year is expected around NOK 34 billion, of which around NOK 6.8 billion in the fourth quarter.
The business case and strategic ambitions for the merger remains unchanged. Aker Solutions has fully implemented the NOK 1.5 billion overhead cost saving target. Initiatives include simplified organizational structure, optimized footprint and improved project execution and management model.
Looking ahead, Aker Solutions is currently involved in a high level of FEED- and tendering activity and is engaged in about NOK 76 billion of tenders for new work, where around one third relates to renewables and low-carbon projects. This, combined with leading capabilities within energy transition, should turn into a number of interesting opportunities where Aker Solutions is well positioned.
Redigert 02.02.2021 kl 23:03
alan
02.02.2021 kl 23:17
4587
Du må gjerne komme med en nærmere begrunnelse SL
Redigert 02.02.2021 kl 23:17
Har lest resten, og det er langt unna mine forventninger. Order intake for Q4 er mindre enn snittet for året totalt, og utover dette, så er det lite konkret. Dog tror jeg ikke dette fører til noen kraftig prisreduksjon da dette trolig i stor grad er priset inn (reff siste tids bevegelser), men dette forumets forventninger om utbytte osv er nok bare å skrinlegge. Selskaper som ikke tjener en krone bør ikke utbetale utbytte. Men dersom jeg tar feil, og prisen raser ned mot 10-tallet, så står ihvertfall jeg klar til å kjøpe mer - få snittkursen ned
Kommer til å kjøre mer om kursen går videre ned også. Tror dog som du nevner at Q4 allerede er priset inn. 10 tallet vurderer jeg dog som høyst usannsynlig tatt i betraktning backlog og ordrereserver.
Garcia
03.02.2021 kl 02:35
7412
Synd jeg hadde håpet på noe bedre og utbytte må en vel bare utsette...
Nå rulles det jo vaksiner så en får håpe det på sikt vil hjelpe på resultatene.
At de øker ordne med 30 % forteller jo at dette er et selskap for fremtiden...
Nå rulles det jo vaksiner så en får håpe det på sikt vil hjelpe på resultatene.
At de øker ordne med 30 % forteller jo at dette er et selskap for fremtiden...
Redigert 03.02.2021 kl 07:24
Shefki
03.02.2021 kl 07:30
7178
Tror ikke dette er så langt unna det Aker selv har prognosert. Ser at Marketscreener har operert med 26,7 og minus 633. https://m.marketscreener.com/quote/stock/AKER-SOLUTIONS-18088137/
Ser dårlig ut for vanlig utbytte kanskje, da må man evt selge ut noe (Hydrogen).
Virker som selskapet er i rute med omorganisering, og i tillegg hentet inn flere ordrer enn planlagt. Blir spennende den 15 😊
Ser dårlig ut for vanlig utbytte kanskje, da må man evt selge ut noe (Hydrogen).
Virker som selskapet er i rute med omorganisering, og i tillegg hentet inn flere ordrer enn planlagt. Blir spennende den 15 😊
Strategi
03.02.2021 kl 08:22
7045
Dette var ikke uventet, for meg er det fremtid som gjelder og det er det for de fleste.
Husk at selskapet har vært igjennom en stor restrukturering, det koster men er en viktig investering.
Mitt fokus har vært selskapets endring gjennom « power the change» programmet, nye satsinger -nye markeder.
Jeg har også vært opptatt av backlogg som jo er mer enn bra samt fremtidig backlogg, som vi vet vil det komme mye her og det kommuniseres fra selskapet at de er med massivt i tendere.
Jeg har også vært opptatt av guiding fremover, den kommer om 12 dager og jeg tror den blir prima bra..
Aker Solutution må sees på med helt andre øyne enn tidligere, mulighetene fremover og markedet er enormt.
Jeg er positiv til rapporten og fremtiden men det er viktig å se på dette balansert.
———————
Tar frem et selskap som solselskapet Scatec,de la frem tall i går.
Scatec ha steget 104% Io 2020., de har steget641 % de siste 3 år.
Resultat 2019 var minus 0.31 kr.pr aksje.
Resultat for 2020 er minus kr 3.51. Pr aksje
Resultatet ble lagt frem tidlig på dagen i går og aksjen falt 1.6% på tallene.
Børsverdi 50 milliarder
Siste kurs 315 kr.
Poenget med eksemplet er at det er fremtiden som gjelder.
https://e24.no/boers-og-finans/i/1BjanM/hvis-du-mener-bunnlinjen-i-regnskapet-er-fasit-boer-du-vurdere-aa-dumpe-scatec-aksjen
Dette ser man i alle fornybarselskaper, alle.!!!!
Ta quantafuel, ACC - HYDROGEN PRO-AOW, DET ER BARE OG RAMSE OPP. Ingen tjener penger og går i store underskudd i årene som kommer.
Ser man på Aker Solution som nå er restrukturert og på vei inn i mange nye segmenter ser man også at det her er MYE kortere frem til solide inntekter da vi er i en ongoing drift i likhet med for eksempel Scatec.
Begge selskaper kommer til å gjøre det stort fremover.
Kursen i Aker Solution er nå 15 kr. Mulig det er en fair pris frem mot guiding 15 februar, jeg tror ikke den kommer til å falle noe serlig om den faller.
Analytikerne har ha satt opp sine kursmål i intervallet 20-22 , de analyserer selskapene grundig baser på det fundamentale (tidligere kvartaler) og hvilke grep selskapene tar for fremtiden.
Dagens tall er ingen overraskelse for proffene, det er fremtiden som gjelder for kursmål.
Sluttkonklusjon.: aksjen handles nå for 15 som er 25% under kursmål på 20.- og 32% under kursmål på 22.-
Bruk fornuften og se med spenning frem mot 15 februar og oppdatering mot hydrogen, dette er kommunisert så får vi vite hva som skjer her.
Kanskje kursen da går godt over 22.- kr.
Samt veien fremover som jeg mener vi kan forvente oss mye av.
Dette blir veldig bra.
Husk at selskapet har vært igjennom en stor restrukturering, det koster men er en viktig investering.
Mitt fokus har vært selskapets endring gjennom « power the change» programmet, nye satsinger -nye markeder.
Jeg har også vært opptatt av backlogg som jo er mer enn bra samt fremtidig backlogg, som vi vet vil det komme mye her og det kommuniseres fra selskapet at de er med massivt i tendere.
Jeg har også vært opptatt av guiding fremover, den kommer om 12 dager og jeg tror den blir prima bra..
Aker Solutution må sees på med helt andre øyne enn tidligere, mulighetene fremover og markedet er enormt.
Jeg er positiv til rapporten og fremtiden men det er viktig å se på dette balansert.
———————
Tar frem et selskap som solselskapet Scatec,de la frem tall i går.
Scatec ha steget 104% Io 2020., de har steget641 % de siste 3 år.
Resultat 2019 var minus 0.31 kr.pr aksje.
Resultat for 2020 er minus kr 3.51. Pr aksje
Resultatet ble lagt frem tidlig på dagen i går og aksjen falt 1.6% på tallene.
Børsverdi 50 milliarder
Siste kurs 315 kr.
Poenget med eksemplet er at det er fremtiden som gjelder.
https://e24.no/boers-og-finans/i/1BjanM/hvis-du-mener-bunnlinjen-i-regnskapet-er-fasit-boer-du-vurdere-aa-dumpe-scatec-aksjen
Dette ser man i alle fornybarselskaper, alle.!!!!
Ta quantafuel, ACC - HYDROGEN PRO-AOW, DET ER BARE OG RAMSE OPP. Ingen tjener penger og går i store underskudd i årene som kommer.
Ser man på Aker Solution som nå er restrukturert og på vei inn i mange nye segmenter ser man også at det her er MYE kortere frem til solide inntekter da vi er i en ongoing drift i likhet med for eksempel Scatec.
Begge selskaper kommer til å gjøre det stort fremover.
Kursen i Aker Solution er nå 15 kr. Mulig det er en fair pris frem mot guiding 15 februar, jeg tror ikke den kommer til å falle noe serlig om den faller.
Analytikerne har ha satt opp sine kursmål i intervallet 20-22 , de analyserer selskapene grundig baser på det fundamentale (tidligere kvartaler) og hvilke grep selskapene tar for fremtiden.
Dagens tall er ingen overraskelse for proffene, det er fremtiden som gjelder for kursmål.
Sluttkonklusjon.: aksjen handles nå for 15 som er 25% under kursmål på 20.- og 32% under kursmål på 22.-
Bruk fornuften og se med spenning frem mot 15 februar og oppdatering mot hydrogen, dette er kommunisert så får vi vite hva som skjer her.
Kanskje kursen da går godt over 22.- kr.
Samt veien fremover som jeg mener vi kan forvente oss mye av.
Dette blir veldig bra.
Redigert 03.02.2021 kl 08:37
Stian
03.02.2021 kl 08:40
6912
Tror også at AKSO vil stige ila. 2021. Tror det etterhvert blir et trend skifte da "grønne" selskaper vil flate ut og spekulantene mister noe interesse på et tidspunkt. Verdien på flere av selskapene virker svært overdrevet. Feks. TECO2030 med 2,2 Mill omsetning i -20 er verdsatt til 800mil. (Ikke at dette var et spes godt eksempel på grønnt selskap da). En tidel av verdien til Akso med en tusendel av omsettningen. Naturlig at verdiaksjer etterhvert blir mer populære
Redigert 03.02.2021 kl 08:44
Strategi
03.02.2021 kl 08:50
6888
Enig med deg Stian.
15 februar blir en spennende dag, regner også med at det i forkant blir krydret med noen kontrakter .
Jeg vet det snart kommer noe her.
Ikke umulig vi ser 16 kr. I dag.
15 februar blir en spennende dag, regner også med at det i forkant blir krydret med noen kontrakter .
Jeg vet det snart kommer noe her.
Ikke umulig vi ser 16 kr. I dag.
Redigert 03.02.2021 kl 08:53
Det er vel ingen her som forventa at EBIT skulle være i pluss eller? Det eneste jeg håpet på at minuset skulle være under 500 millioner. Men tenker vi i år og videre så ser det veldig bra ut. Det her har markedet priset allerede, aksjen kan gå i minus noen prosent i par dager, men tviler på at vi kommer til å se 10 kr mer, da skal det komme krakk igjen.
fastinvest
03.02.2021 kl 09:18
6997
Aker Solutions kom tirsdag kveld med et resultatvarsel for fjerde kvartal
Arctic Securities påpeker at markedsutsiktene forsetter å svære oppstemte, og at selskapets pipeline er sterk. De venter allikevel at Aker Solutions-aksjen vil underprestere ettersom estimatene på selskapet vil komme under press.
"Resultatvarselet er ikke en stor greie isolert sett, men vi tror den kan gjøre at investorene vil sette spørsmålstegn ved kvaliteten til ordrereserven", skriver meglerhuset.
Fearnley Securities omtaler oppdateringen som en "fundamentalt positiv oppdatering med sterkt ordreinntak, sunne markedsutsikter og bedre topplinje enn konsensus".
Justert ebitda på 120 millioner kroner er under det som forventes i markedet, men det bemerkes at dette var på grunn av engangsposter på 350 millioner kroner, påpekes det.
Aker Solutions hadde en netto kontantposisjon ved årsskiftet på 450 millioner kroner, noe Fearnley mener styrker utbyttemulighetene for 2021.
"Dette venter vi skal belyses på fjerdekvartalspresentasjonen 15. februar", skriver meglerhuset.
Arctic Securities påpeker at markedsutsiktene forsetter å svære oppstemte, og at selskapets pipeline er sterk. De venter allikevel at Aker Solutions-aksjen vil underprestere ettersom estimatene på selskapet vil komme under press.
"Resultatvarselet er ikke en stor greie isolert sett, men vi tror den kan gjøre at investorene vil sette spørsmålstegn ved kvaliteten til ordrereserven", skriver meglerhuset.
Fearnley Securities omtaler oppdateringen som en "fundamentalt positiv oppdatering med sterkt ordreinntak, sunne markedsutsikter og bedre topplinje enn konsensus".
Justert ebitda på 120 millioner kroner er under det som forventes i markedet, men det bemerkes at dette var på grunn av engangsposter på 350 millioner kroner, påpekes det.
Aker Solutions hadde en netto kontantposisjon ved årsskiftet på 450 millioner kroner, noe Fearnley mener styrker utbyttemulighetene for 2021.
"Dette venter vi skal belyses på fjerdekvartalspresentasjonen 15. februar", skriver meglerhuset.
Strategi
03.02.2021 kl 09:27
6940
Det kan godt hende at det blir noe bulkete noen dager , men det fundamentale er på plass og fremtiden ligger fremfor oss.
fastinvest
03.02.2021 kl 09:30
7160
Tallene er helt ok. Vi vet at det er ekstra kostnader med merge og mye annet har blitt gjort.
Det viktige forblir guiding og oppdatering rundt deres grønne satsning/ hydrogen. Kommer det en hydrogen nyhet lik wind og carbon vil aksjen gå til 30kr.
Akso er selskapet med all kunnskap og vil kunne skille ut sol, hydrogen, vann ++ og legge alt under horizon mens vi får gratis aksjer som utbytte.
Når alt har blitt skilt ut sitter man igjen med ett selskap som fremdeles har kunnskap, vil få nok av jobb og vil kunne dele ut utbytter i all fremtid.
Det viktige forblir guiding og oppdatering rundt deres grønne satsning/ hydrogen. Kommer det en hydrogen nyhet lik wind og carbon vil aksjen gå til 30kr.
Akso er selskapet med all kunnskap og vil kunne skille ut sol, hydrogen, vann ++ og legge alt under horizon mens vi får gratis aksjer som utbytte.
Når alt har blitt skilt ut sitter man igjen med ett selskap som fremdeles har kunnskap, vil få nok av jobb og vil kunne dele ut utbytter i all fremtid.
upsidedown
03.02.2021 kl 10:03
7933
De tar ryddesjauen og skriver ned maksimalt. Ser at Arctic sår tvil om kvaliteten på fremtidige kontrakter. De tror åpenbart ikke at Røkke mente alvor da han sa at det var slutt på å fallby tjenester fra hans selskaper da han hadde ordet hos Pareto.
Redigert 03.02.2021 kl 12:19
alan
03.02.2021 kl 11:13
7700
Det satses på kvalitet i alle ledd. Kontrakter innen fornybar energi osv. satses det også stort på nå.
AKSO er juvelen i kronen i Røkke konsernet.
Arctic bør vel ellers gjøre noe med troverdigheten sin.....
AKSO er juvelen i kronen i Røkke konsernet.
Arctic bør vel ellers gjøre noe med troverdigheten sin.....
hill
03.02.2021 kl 11:22
7671
SL skrev Hvor mye minus imorra da ?
Gratulerer SL!
Du visste tydeligvis mer om Profitwarningen fra AKSO igår, enn oss andre på forumet/børsen!
Og du fikk derfor rett med kursfallet idag!
Du visste tydeligvis mer om Profitwarningen fra AKSO igår, enn oss andre på forumet/børsen!
Og du fikk derfor rett med kursfallet idag!
Redigert 03.02.2021 kl 11:34
fastinvest
03.02.2021 kl 11:23
7675
Personlig tror jeg Røkke og ledelsen har kjedet seg. Man går fra å bygge ett selskap til å drikke kaffe og tar livet med ro. Så som Corona og milliarder forsvant og panikken oppstår. Da var det alle mann til årene og full fokus på kostnadskontroll og effektivitet.
Så kom planene om å skille ut alt grønt. Dette gav en ny boost og nå tror jeg Røkke og CO går på jobb med armene bredt opp og klar til fult kjør.
Det vil nok komme mye fra Røkke nå og jeg er overhodet ikke i tvil om at Aker solution vil vise til knallsterke tall fremover.
Så kom planene om å skille ut alt grønt. Dette gav en ny boost og nå tror jeg Røkke og CO går på jobb med armene bredt opp og klar til fult kjør.
Det vil nok komme mye fra Røkke nå og jeg er overhodet ikke i tvil om at Aker solution vil vise til knallsterke tall fremover.
Strategi
03.02.2021 kl 11:34
7652
Ja, regner med at Røkke & co er godt motiverte.
Vi aksjonærer i akso må også holde skjorteermene oppdrettet , vi må regne med flere støt nedover i dagene fremover.
Dette ser vi tydelige tegn på.
Mine aksjer får de ikke.
Vi aksjonærer i akso må også holde skjorteermene oppdrettet , vi må regne med flere støt nedover i dagene fremover.
Dette ser vi tydelige tegn på.
Mine aksjer får de ikke.
https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2021/02/03/7619109/aker-solutions-kostnader-skuffet
Noen som kan fortelle kort hva som står i artikkelen ;)
Noen som kan fortelle kort hva som står i artikkelen ;)
moneymay
03.02.2021 kl 14:36
7318
Kostandene var litt høyere enn forventet men ikke noe dramatisk. Utsiktene fremover ser veldig bra ut med ordrebok og en del cash på bok til eventuelt utbytte
Garcia
03.02.2021 kl 15:01
7270
Enig med 2 stk her inne...
Jeg hadde også håpet ebit under -500 mill .
Den andre er jo at når selskapet skal guide videre så blir det kjempe spennende...
Tror fortsatt ikke på utbytte i kr dette året men er langt ifra sikker...
Det vi nå kan slå fast er at akso nå er på god vei til å bli ett solid utbytte selskap...
Samtidig blir de grønnere og veksten kommer i mange forskjellige områder...
Skulle ikke forundre meg om vi slutter i pluss i dag...
Jeg hadde også håpet ebit under -500 mill .
Den andre er jo at når selskapet skal guide videre så blir det kjempe spennende...
Tror fortsatt ikke på utbytte i kr dette året men er langt ifra sikker...
Det vi nå kan slå fast er at akso nå er på god vei til å bli ett solid utbytte selskap...
Samtidig blir de grønnere og veksten kommer i mange forskjellige områder...
Skulle ikke forundre meg om vi slutter i pluss i dag...
Det lukter nyheter etter stengetid i dag. Det er noen som kjøper alt som kommer ut av aksjer, tviler på at det er oljeprisen som påvirker denne i dag.
Redigert 03.02.2021 kl 16:04
alan
03.02.2021 kl 16:03
7180
Hvor ble det av det store knallet og fallet i dag, som ble spådd av nick, man ellers aldri ser her inne?
Dem er borte når aksjen er i pluss, kommer nok tilbake hvis den går i minus ;)
upsidedown
03.02.2021 kl 16:31
7274
Profitwarningen kom i januar 2020 - for 12 måneder siden.
Liker det jeg ser i chartet i dag. Vi er på rett side av EMA 50 og RSI er fortsatt under 50.
Tror også større investorer fikk det svaret de ønsket seg i dag. Ryddesjauen kom i 2020 og bokføres der!
Liker det jeg ser i chartet i dag. Vi er på rett side av EMA 50 og RSI er fortsatt under 50.
Tror også større investorer fikk det svaret de ønsket seg i dag. Ryddesjauen kom i 2020 og bokføres der!
Redigert 03.02.2021 kl 16:39
Strategi
03.02.2021 kl 16:44
7226
Sterk dag, viser bare at det underliggende er sterkt.
Tror faktisk alle akerselskapene gikk pluss i dag.
Tror faktisk alle akerselskapene gikk pluss i dag.
hill
03.02.2021 kl 17:09
7175
@ SL
Kan du kanskje forklare hvorfor ditt innlegg i går, angående nedgang i kursen, forsvant helt fra denne tråden,
like etter at jeg hadde svart følgende på ditt innlegg:
hill I går kl 16:09 2916
SL skrev " Og vi flyr nedover nok en dag"
SL Short - Eller ønsker billigere inngang? Kurs nå kr 15,02 +3,37?
Ikke mange dagene til Q4 legges fram. Tror det kan være fornuftig å være inne da - og ikke være short!!
Kan du kanskje forklare hvorfor ditt innlegg i går, angående nedgang i kursen, forsvant helt fra denne tråden,
like etter at jeg hadde svart følgende på ditt innlegg:
hill I går kl 16:09 2916
SL skrev " Og vi flyr nedover nok en dag"
SL Short - Eller ønsker billigere inngang? Kurs nå kr 15,02 +3,37?
Ikke mange dagene til Q4 legges fram. Tror det kan være fornuftig å være inne da - og ikke være short!!
upsidedown
03.02.2021 kl 17:19
7137
Jeg lurer egentlig på hvorfor de kom med en oppdatering til markedet akkurat nå. Ser ikke at det var nødvendig ut fra det som er kjent.
wielkikrol
03.02.2021 kl 17:46
7210
Reagerte også på klokkeslettet i går kveld. Men hva i alle dager skjedde i dag? Var innom i dag tidlig, så ikke bra ut. Så avslutter vi så sterkt. Godt man kobler ut iblant.
SL
03.02.2021 kl 17:52
7180
Hva snakker du om ?, har ikke fjernet noe jeg sa det jeg trodde kom til og skje og i starten så det slik ut. Har sittet lenge i akso og hvis du først skal drive og grave opp komentarer så burde du vite det.