SOFF rekyl mot 20 kroner
Solstad Offshore har refinansiert og kvittet seg med gjeld. Nå skal deler av subseaflåten benyttes innen fornybarsatsing.
Mange nå som skal inn for å få med seg reprisingen av SOFF. Aksjen har falt fra kurser over 100 - 200 kroner for ikke lenge siden, og en rekyl opp mot 20 kroner i første omgang er absolutt innen rekkevidde.
Regner med det kommer oppdateringer innen satsingen på fornybar energi om ikke lenge. Da kan det virkelig ta fyr i aksjen. Liker også samarbeidet med Røkke. Klar kjøp på SOFF nå.
Tips til artikkel om fornybarsatsingen til SOFF: https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2020/10/20/7578628/dnb-nest-storst-i-solstad-offshore
Minner også om denne:
Skipselektriker har tjent 60 millioner på én aksje i år: Nå satser han på Solstad Offshore.
Hobbyinvestor Eigel Thom tar milliongevinst i shippingaksjen Scanship Holding og putter de i Solstad Offshore.
For to uker siden kjøpte Thom aksjer for i overkant av en million kroner, og sist uke fortsatte han med et kjøp på rundt en halv million kroner.
– Det er fordi jeg tror markedet er på bedringens vei. Jeg er også ganske sikker på at Solstad, Fredriksen og Røkke ikke slipper selskapet, sier han.
https://e24.no/boers-og-finans/scanship-holding/skipselektriker-har-tjent-60-millioner-paa-en-aksje-i-aar-naa-satser-han-paa-solstad-offshore/24646545
Mange nå som skal inn for å få med seg reprisingen av SOFF. Aksjen har falt fra kurser over 100 - 200 kroner for ikke lenge siden, og en rekyl opp mot 20 kroner i første omgang er absolutt innen rekkevidde.
Regner med det kommer oppdateringer innen satsingen på fornybar energi om ikke lenge. Da kan det virkelig ta fyr i aksjen. Liker også samarbeidet med Røkke. Klar kjøp på SOFF nå.
Tips til artikkel om fornybarsatsingen til SOFF: https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2020/10/20/7578628/dnb-nest-storst-i-solstad-offshore
Minner også om denne:
Skipselektriker har tjent 60 millioner på én aksje i år: Nå satser han på Solstad Offshore.
Hobbyinvestor Eigel Thom tar milliongevinst i shippingaksjen Scanship Holding og putter de i Solstad Offshore.
For to uker siden kjøpte Thom aksjer for i overkant av en million kroner, og sist uke fortsatte han med et kjøp på rundt en halv million kroner.
– Det er fordi jeg tror markedet er på bedringens vei. Jeg er også ganske sikker på at Solstad, Fredriksen og Røkke ikke slipper selskapet, sier han.
https://e24.no/boers-og-finans/scanship-holding/skipselektriker-har-tjent-60-millioner-paa-en-aksje-i-aar-naa-satser-han-paa-solstad-offshore/24646545
Redigert 21.01.2021 kl 07:07
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
40% på uke, lukter ny emisjon
jacob22
06.05.2022 kl 09:39
1690
Dette blir bra har handlet i dag.
alle psv er utsolgt i spot markedet
alle psv er utsolgt i spot markedet
Aksjesnadder
06.05.2022 kl 09:06
1739
Jeg tror de som selger i morgentimene vil komme løpende tilbake utover dagen. Me får sjå.
Offshore OBS
12.04.2022 kl 12:17
2384
Bracon skrev Hva er greia med å presse denne ned? Utrolig!
Emisjon og fusjon er sannsynlig.
Puffen
22.03.2022 kl 11:41
2968
60 kr. for min egen del. Litt tungt for å lage en god underbyggelse. Men ser for meg at omsetning stiger til over 7 mrd i løpet av 2023. Og da får vi et overskudd på 0,5-1 mrd. Og det bør forsvare en prising på 4-5 mrd.
R1234
21.03.2022 kl 09:05
3340
Nord12345 skrev Hvorfor så stille om Soff?
Ta deg en bruker på teckinvestor, der har vi både en privat gruppe og en offentlig. Når det er stilt på hegnar om en aksje er det KJØP i seg selv:)
Seriøs
19.11.2020 kl 15:15
5253
Hvor langt ned skal den i dag og i morgen tro? T retter kurs var på 2.8
Redigert 21.01.2021 kl 02:15
Du må logge inn for å svare
Met1976
19.11.2020 kl 12:55
5465
Seriøs skrev Da blir det spennende i morgen tidlig
Egentlig ikke-det blir et rævva resultat for Q3 uansett-lave rater over hele linja og de benytter nok anledningen nå til å ta endel nedskrivninger, kan for bli 1mrd minus.
Skal man lete etter noe positivt ville jeg sett på utgiftssiden og ordreboken evt.
Skal man lete etter noe positivt ville jeg sett på utgiftssiden og ordreboken evt.
Redigert 21.01.2021 kl 02:15
Du må logge inn for å svare
Seriøs
19.11.2020 kl 12:33
5522
Met1976 skrev SOFF legger oifte kvartalsrapportene etter børsslutt
Da blir det spennende i morgen tidlig
Redigert 21.01.2021 kl 02:15
Du må logge inn for å svare
Met1976
19.11.2020 kl 12:07
5588
SOFF legger oifte kvartalsrapportene etter børsslutt
Redigert 21.01.2021 kl 02:15
Du må logge inn for å svare
stocken
19.11.2020 kl 10:56
5776
Hvordan ble det med Q 3,skulle ikke det presenteres i dag?
Redigert 21.01.2021 kl 02:15
Du må logge inn for å svare
Kan komme et realt rykk over 7 kroner om ikke lenge. Mange med høyt snitt som ikke ønsker å selge på disse nivåer.
Redigert 21.01.2021 kl 02:15
Du må logge inn for å svare
KalleAnka123
18.11.2020 kl 17:07
6442
Skulle ha solgt på åpen, ble caught off guard at emi aksjene Kom ut i dag, og ikke i går. Sitter med et høyere snitt enn dagens, men selger ikke med tap. Spennende blir det i morgen, uansett hvilken vei det går.
Redigert 21.01.2021 kl 02:15
Du må logge inn for å svare
hypotetic
18.11.2020 kl 17:01
6472
Er bare å takke og bukke. Fantastisk at man fikk en siste anledning til å laste opp. Jeg slet med å komme meg nok på mens kursen doblet seg og mer til på få dager. Dette tror jeg er et siste forsøk på å skremme ut de som er litt usikre etter at det snudde så brått og før . Hvis vaksine kommer og det er snev av sannhet i at det blir havvindutbygginger på toppen av at oljeetterspørselen nå kommer kraftig tilbake, ja da behøver man ikke være rakettforsker for å forstå at markedet vil bedre seg kraftig. Tredje kvartal tall er det dog grunn til å frykte men at de skriver ned ekstraordinært over 5 milliarder også denne gangen anser jeg i tilfelle som mer eller mindre villedende og kriminelt...
Redigert 21.01.2021 kl 02:15
Du må logge inn for å svare
Dolly
18.11.2020 kl 16:56
6497
Mulig denne må ned å tette på 5-5.5. Usikker. Jeg slapp i hvert fall alt etter åpning. Skal inn igjen men får se hvordan markedet reagerer på q3. Stigende olje og flere båter på kontrakt så skal denne opp. Kursen er fortsatt 95% ned så langt i år
Redigert 21.01.2021 kl 02:15
Du må logge inn for å svare
locksley
18.11.2020 kl 16:15
6642
Proffene syntes det steg litt for fort og fikk plantet drittpakke så de fikk ferdigkjøpt seg i dag. Fortsatt mulig å stige på toget før avgang i morgen!
Redigert 21.01.2021 kl 02:15
Du må logge inn for å svare
Noen kjøper jo aksjene, og det er ikke skremte småaksjonærer
Redigert 21.01.2021 kl 02:15
Du må logge inn for å svare
Stev
18.11.2020 kl 14:41
6922
Klarte ikke vente lenger, lastet på 6,10 Klar for morgendagen
Redigert 21.01.2021 kl 02:15
Du må logge inn for å svare
Noen dumper aksjer i åpningen, noen timer senere en negativ artikkel som får folk til å kaste ut aksjer.....merkelig ikke den ble publisert imorgen
Redigert 21.01.2021 kl 02:15
Du må logge inn for å svare
lolle02
18.11.2020 kl 14:30
6987
Det skal altså spres så mye svada, og piss her får å få lavere inngang, er mektig imponert over hva enkelte spyr ut uten å ha noe å legitimere det bak
Redigert 21.01.2021 kl 02:15
Du må logge inn for å svare
kuka
18.11.2020 kl 14:25
7016
Det har jo hendt tidligere at "noen" har vært godt orientert i forkant av en "drittpakke" i media.
Redigert 21.01.2021 kl 02:15
Du må logge inn for å svare
Noen dumper aksjer i åpningen, noen timer senere en negativ artikkel som får folk til å kaste ut aksjer.....merkelig ikke den ble publisert imorgen
Redigert 21.01.2021 kl 07:07
Du må logge inn for å svare
Fjøretur
18.11.2020 kl 14:12
7143
Alle sjøansatte på Nor- båtene fikk permitteringsvarsel i dag i forbindelse med brudd i lønnsforhandlingene.
Kanskje mer info om det i forbindelse med Q3 i morgen?
Kanskje mer info om det i forbindelse med Q3 i morgen?
Redigert 21.01.2021 kl 07:07
Du må logge inn for å svare
Puffen
18.11.2020 kl 13:56
7239
Takk for den. Egentlig en oppsummering av dagens status, og greit nok. Men uenig i en del. Båtene blir gamlere ja. men det gjør samtlige av konkurrentene sine også. bare 1 eks.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07
Du må logge inn for å svare
Thomthom
18.11.2020 kl 13:43
7309
Kjøper siden øker og det skal godt gjøres å komme med dårlige nyheter i morgen som er nye. Flere båter i arbeid nå enn Q2 vi får se
Redigert 21.01.2021 kl 07:07
Du må logge inn for å svare
Seriøs
18.11.2020 kl 13:42
7319
Slettet brukerskrev Personlig vektlegger jeg slike artikler veldig lite. Flere med agenda her.
Normalt ikke jeg heller men kan man hente flere aksjer så er dette en mulighet for samme sum. På sikt ikke noe å bry seg om nei..
Redigert 21.01.2021 kl 07:07
Du må logge inn for å svare
xile
18.11.2020 kl 13:42
7312
Etter en lang og omstendelig prosess har offshorerederiet Solstad Offshore nylig gjennomført en finansiell restrukturering. Den har medført at gjelden er kuttet med opp mot 10 milliarder kroner, men rederiet har fortsatt noe rundt 23 milliarder kroner i gjeld. I tillegg er det tilført noe ny og frisk egenkapital. For en stor del skyves også forfallene på den gjenværende gjelden.
Det hele er jo for så vidt en god nyhet for rederiet. Og Solstad Offshore-aksjen har gått som en kule på Oslo Børs den siste tiden. Fra en bunn på 2,84 kroner 4. november har aksjen steget til 7,45 kroner i skrivende stund. Dermed er egenkapitalen i offshorerederiet verdsatt til samlet i underkant av 558 millioner kroner.
LES PÅ E24+
«Nye» Solstad Offshore verdsettes til over 30 milliarder for mye
Hva gjør så restruktureringen med den finansielle situasjonen for Solstad Offshore? I prospektet som selskapet har utarbeidet blir hovedpunktene i balanseregnskapet for andre kvartal justert i forhold til om restruktureringen da var gjennomført. Den totale gjelden ville ha gått ned fra 35 milliarder kroner til knappe 23,4 milliarder. Likviditeten ville vært vel 1,4 milliarder høyere på drøye 2,7 milliarder. Den bokførte egenkapitalen ville økt fra minus syv milliarder til pluss 5,5 milliarder.
I forhold til den bokførte egenkapitalen, fremstår jo da isolert sett Solstad Offshore-aksjen som et kupp når den handles til kurser som verdsetter selskapet til 558 millioner kroner. Så enkelt er det imidlertid ikke.
For det første: En gjeld på over 23 milliarder kroner er fortsatt svært mange penger. For det andre: Markedet for Solstad Offshores skip er fortsatt blytungt. Ratene er lave og til dels under de direkte driftsomkostningene i spotmarkedet Skipene blir stadig eldre og taper seg i verdi.
Hvis man klarer å skille ut støyen den finansielle restruktureringen skaper i regnskapet som legges frem torsdag, vil det ganske sikkert med tydelighet vise hvor elendig den underliggende situasjonen egentlig er. Det er verdt å minne om at nettoresultatet for rederiet var på drøye tre milliarder kroner både i første halvår i år og i 2019. En del av dette skyldes nok valutatap på gjelden og ekstraordinære nedskrivninger på flåten, men det illustrerer at risikoen for nye store underskudd i milliardklassen er ganske stor.
Hvis man likevel ønsker å satse på Solstad Offshore-aksjen, må motivasjonen være at man har en tro på at markedet skal kunne komme tilbake til nivåer som gjør rederiet i stand til å betjene gjelden på 23 milliarder kroner på normalt hvis. Problemet med det er at det er få, om noen, tegn til at markedet skal bedre seg å gi rederiet tilfredsstillende inntjening.
Faren er at man må vente fryktelig lenge på en slik bedring i markedet. Markedet er fortsatt preget av lav etterspørsel og altfor mange skip. Og i ventetiden er det fare for nye restruktureringer som kan komme til å medføre nye runder med tilnærmet nulling av den eksisterende aksjekapitalen.
Det hele er jo for så vidt en god nyhet for rederiet. Og Solstad Offshore-aksjen har gått som en kule på Oslo Børs den siste tiden. Fra en bunn på 2,84 kroner 4. november har aksjen steget til 7,45 kroner i skrivende stund. Dermed er egenkapitalen i offshorerederiet verdsatt til samlet i underkant av 558 millioner kroner.
LES PÅ E24+
«Nye» Solstad Offshore verdsettes til over 30 milliarder for mye
Hva gjør så restruktureringen med den finansielle situasjonen for Solstad Offshore? I prospektet som selskapet har utarbeidet blir hovedpunktene i balanseregnskapet for andre kvartal justert i forhold til om restruktureringen da var gjennomført. Den totale gjelden ville ha gått ned fra 35 milliarder kroner til knappe 23,4 milliarder. Likviditeten ville vært vel 1,4 milliarder høyere på drøye 2,7 milliarder. Den bokførte egenkapitalen ville økt fra minus syv milliarder til pluss 5,5 milliarder.
I forhold til den bokførte egenkapitalen, fremstår jo da isolert sett Solstad Offshore-aksjen som et kupp når den handles til kurser som verdsetter selskapet til 558 millioner kroner. Så enkelt er det imidlertid ikke.
For det første: En gjeld på over 23 milliarder kroner er fortsatt svært mange penger. For det andre: Markedet for Solstad Offshores skip er fortsatt blytungt. Ratene er lave og til dels under de direkte driftsomkostningene i spotmarkedet Skipene blir stadig eldre og taper seg i verdi.
Hvis man klarer å skille ut støyen den finansielle restruktureringen skaper i regnskapet som legges frem torsdag, vil det ganske sikkert med tydelighet vise hvor elendig den underliggende situasjonen egentlig er. Det er verdt å minne om at nettoresultatet for rederiet var på drøye tre milliarder kroner både i første halvår i år og i 2019. En del av dette skyldes nok valutatap på gjelden og ekstraordinære nedskrivninger på flåten, men det illustrerer at risikoen for nye store underskudd i milliardklassen er ganske stor.
Hvis man likevel ønsker å satse på Solstad Offshore-aksjen, må motivasjonen være at man har en tro på at markedet skal kunne komme tilbake til nivåer som gjør rederiet i stand til å betjene gjelden på 23 milliarder kroner på normalt hvis. Problemet med det er at det er få, om noen, tegn til at markedet skal bedre seg å gi rederiet tilfredsstillende inntjening.
Faren er at man må vente fryktelig lenge på en slik bedring i markedet. Markedet er fortsatt preget av lav etterspørsel og altfor mange skip. Og i ventetiden er det fare for nye restruktureringer som kan komme til å medføre nye runder med tilnærmet nulling av den eksisterende aksjekapitalen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07
Du må logge inn for å svare
Personlig vektlegger jeg slike artikler veldig lite.
Flere med agenda her.
Flere med agenda her.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07
Du må logge inn for å svare
Seriøs
18.11.2020 kl 13:34
7389
Ser den og gikk ut men kjøper heller meg inn mot slutten av dagen hvis jeg føler det blir riktig..
Redigert 21.01.2021 kl 07:07
Du må logge inn for å svare
KalleAnka123
18.11.2020 kl 13:30
7422
Seriøs skrev auda og den svir mulig?
Hva tenker folk om morgendagen? Jeg sitter her nå med et perspektiv på minimum 6 måneder, så selger ikke selv om kursen skulle falle i morgen. I mine øyner er aksjen fortsatt underpriset og mcap skal være på minst 1 milliard, rundt 13 kroner.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07
Du må logge inn for å svare
Puffen
18.11.2020 kl 13:29
7430
Ligger bak et pluss abonnement. Kan du gjengi essensen ? Eller er det ingen essens, bare generell betraktninger.?
Redigert 21.01.2021 kl 07:07
Du må logge inn for å svare
Seriøs
18.11.2020 kl 13:25
7461
auda og den svir mulig?
Redigert 21.01.2021 kl 07:07
Du må logge inn for å svare
Hvis dem klarer å levere pluss i regnskapet fremover, så vil den nok sige oppover.. Dem omsetter jo for milliarder av kroner. Antar at den nye planen er å tjene penger. Første svar på det kommer vel i morra..
Redigert 21.01.2021 kl 07:07
Du må logge inn for å svare
Met1976
18.11.2020 kl 11:09
7650
Tror mange ikke har fått med seg hvor fordelsaktige de lånebetingelsene er etter restruktureringen nå- de har mulighet til å sitte ut en god krise, det er tatt høyde for tap ved skroting/gi-bort-priser på de ca 30 gamle båtene som skal vekk og de sterke eierne er alle emd videre for fullt. Til denne prissettingen er det verdt et lodd for min del
Sikkert ikke mange som har abonnement på haugesunds Avis her så jeg sakser et sitat derfra (kan ikke skse alt pga forumregler) :
LPS:
– Vi har cirka 10 prosent av omsetningen vår mot havvind allerede, noe som er en god start. Men vi tror det blir enda mer aktivitet mot vind de neste årene. Det er naturlig at vi tar del i det markedet, noe vi skal fortsette å gjøre, sier han, og forteller at det nylig ble undertegnet to nye kontrakter i Taiwan innen offshore vind.
– Hvor tror du selskapet er om fem til ti år?
– Vi kommer fortsatt til å jobbe med subsea, vi kommer til å jobbe med havvind, og vi kommer til å være store innen PSV og ankerhåndtering i enkelte geografiske regioner som i dag er Norge, Storbritannia, Brasil og Australia – der vi er blant de største rederiene i alle regioner.
Sikkert ikke mange som har abonnement på haugesunds Avis her så jeg sakser et sitat derfra (kan ikke skse alt pga forumregler) :
LPS:
– Vi har cirka 10 prosent av omsetningen vår mot havvind allerede, noe som er en god start. Men vi tror det blir enda mer aktivitet mot vind de neste årene. Det er naturlig at vi tar del i det markedet, noe vi skal fortsette å gjøre, sier han, og forteller at det nylig ble undertegnet to nye kontrakter i Taiwan innen offshore vind.
– Hvor tror du selskapet er om fem til ti år?
– Vi kommer fortsatt til å jobbe med subsea, vi kommer til å jobbe med havvind, og vi kommer til å være store innen PSV og ankerhåndtering i enkelte geografiske regioner som i dag er Norge, Storbritannia, Brasil og Australia – der vi er blant de største rederiene i alle regioner.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07
Du må logge inn for å svare
KalleAnka123
18.11.2020 kl 10:15
7778
Planen er å sitte over Q3, så får det bli som det blir. Selskapet blir priset som en pølsebu. Her er det mye mer å hente for de tålmodige. Ja, gjelden er høy, men de har gjort gode avtaler på de nå. Og gjelden er redusert med 10 milliarder.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07
Du må logge inn for å svare
Seriøs
18.11.2020 kl 10:04
7828
Vil tro det er mange som gevinstsikrer og helt naturlig og fornuftig det, samt at mange har stop loss og da røsker det med seg mange. Det mest spennende nå er Q3 og hva som kommer der samt fremover mot 2021 og havvind kontrakter ..
Redigert 21.01.2021 kl 07:07
Du må logge inn for å svare
Puffen
18.11.2020 kl 10:03
7838
Om markedet priser dette selskapet til 5 eller 600 millioner går akkurat for det samme. Enten er selskapet verdiløst, eller så er det verdt mye mer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07
Du må logge inn for å svare
StoreTor
18.11.2020 kl 09:54
7885
Litt mer «uro» i rekkene i dag. Men da får i det minste etternølerne en ny mulighet til å komme seg inn :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:07
Du må logge inn for å svare
Sydney
18.11.2020 kl 00:28
8126
Burde ikke dette børsmeldes??
Redigert 21.01.2021 kl 07:07
Du må logge inn for å svare
Anders9ls1
18.11.2020 kl 00:04
8188
NICE!!!!!!!!!
Redigert 21.01.2021 kl 07:07
Du må logge inn for å svare
Se på dette oppdatert idag på soff Facebook siden.🏦🏦🏦👏👏👏👏🇳🇴🇳🇴🇳🇴🏦🏦🏦😎Tror Aksjen fyker opp til 40 kr snart.
Har du hørt at vi nylig ble sertifisert under den grønne energiledelsesstandarden, også kjent som ISO 50001?
Vi er blant de første rederiene som oppnår denne sertifiseringen.
Denne standarden er et viktig verktøy på veien for å bli karbonnøytral innen 2050!
Takk til DNV GL for godt samarbeid under sertifiseringsprosessen.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2878738068896480&id=100149353422046&__tn__=%2As%2As-R
Har du hørt at vi nylig ble sertifisert under den grønne energiledelsesstandarden, også kjent som ISO 50001?
Vi er blant de første rederiene som oppnår denne sertifiseringen.
Denne standarden er et viktig verktøy på veien for å bli karbonnøytral innen 2050!
Takk til DNV GL for godt samarbeid under sertifiseringsprosessen.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2878738068896480&id=100149353422046&__tn__=%2As%2As-R
Redigert 21.01.2021 kl 07:07
Du må logge inn for å svare
Stev
16.11.2020 kl 19:36
8516
19/11 er vel datoen å krysse av. Satser på at 10ern brytes da
Redigert 21.01.2021 kl 07:07
Du må logge inn for å svare
mimer
16.11.2020 kl 15:02
8720
Har tro på at de får ny kontrakt til Maximus. De mistet 200 MUSD i ordrereserve da Saipem sa opp resten av kontrakten tidligere i høst. Men SOFF har krav på termineringsgebyr på 45 MUSD. Det kan vel gi litt albuerom tidsmessig til å få nytt eller nye oppdrag. Noe innen havvind hadde vel vært toppen.
Høy risiko, men satser på at de klarer dette!
Da kanskje kursen går til denne trådens mål...
Høy risiko, men satser på at de klarer dette!
Da kanskje kursen går til denne trådens mål...
Redigert 21.01.2021 kl 07:07
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »