Strongpoint nr 6 - 2020 Forventer rekordresultat i q4
Med en ekstra resultateffekt på 30 mill. fra Bane NOR og en positiv guiding fra q3 kan vi forvente svært gode tall for q4.
-og dette er bare starten mot gullårene som er i vente
-og dette er bare starten mot gullårene som er i vente
Redigert 21.01.2021 kl 09:39
Du må logge inn for å svare
HrDuck
21.12.2020 kl 22:07
3882
Enig i mye her, men siden Ebitda var nevnt i tidligere innlegg så tok jeg tallene vs SQS. Og jeg tror fortsatt at en evt pris vil være betydelig høyere. Men når vi ikke vet om salg er et reelt alternativ så vi sikkert bare vente med alle spekulasjoner om verdi.
Men at hele strong skal prises lavere på Ebitda enn SQS biten må være feil og vil bli justert i det lange løp.
Men at hele strong skal prises lavere på Ebitda enn SQS biten må være feil og vil bli justert i det lange løp.
Redigert 21.01.2021 kl 07:39
tunktee
21.12.2020 kl 21:55
3903
Tror ikke man kan multiplisere EBITDA i en såpass investeringstung bransje.
Den kan være positiv selv hos trykkerier som driver med større underskudd. (før finans.)
Man bør derfor se på EBIT (som jeg ikke finner), eller EBT hvis man selger selskapet med gjeld.
EBT har ligget mellom 4 og 10 mill siste fem år med snitt på +/- 7 mill.
2020 ser ut til å være godt så langt, og lander forhåpentligvis på over 11 mill EBT.
Så skal man sikkert gange med mer enn 8, uten at jeg vet hva som er konsensus i den bransjen.
(Pluss legge finanskost til EBT får å få EBIT, som er et høyere tall.)
Limer for ordens skyld inn dette fra tidligere kvartalsrapport:
«Produksjon av etiketter er kapitalkrevende, og medfører vesentlige investeringer i ny teknologi som avskrives, noe som gjør EBT til et viktig måle- parameter.»
Den kan være positiv selv hos trykkerier som driver med større underskudd. (før finans.)
Man bør derfor se på EBIT (som jeg ikke finner), eller EBT hvis man selger selskapet med gjeld.
EBT har ligget mellom 4 og 10 mill siste fem år med snitt på +/- 7 mill.
2020 ser ut til å være godt så langt, og lander forhåpentligvis på over 11 mill EBT.
Så skal man sikkert gange med mer enn 8, uten at jeg vet hva som er konsensus i den bransjen.
(Pluss legge finanskost til EBT får å få EBIT, som er et høyere tall.)
Limer for ordens skyld inn dette fra tidligere kvartalsrapport:
«Produksjon av etiketter er kapitalkrevende, og medfører vesentlige investeringer i ny teknologi som avskrives, noe som gjør EBT til et viktig måle- parameter.»
JosMag
21.12.2020 kl 21:03
3946
30 millioner x 8 vil ikke være så dumt nei👍
HrDuck
21.12.2020 kl 17:54
4028
Salgssum for labels vil være betydelig høyere. SQS ble vel solgt for 8x Ebitda. Labels bør og vil oppnå høyere multipler tror jeg. Men nå spekulerer vi bare, vet jo ikke om salg er aktuelt.
JosMag
21.12.2020 kl 13:43
4200
Forsøker å svare meg selv:-)
Fant dette på nettet, datert september 2013;
Det er i dag inngått en avtale mellom PSI Group og eierne av Sydetikett AB om kjøp av samtlige aksjer i Sydetikett for 40 millioner svenske kroner.30 millioner er betalt i dag og 10 millioner skal betales 1. mars 2015.Sydetikett AB er et av Sveriges største digitale etikett-trykkerier.Selskapet, som har 23 ansatte, omsatte i første halvår 2013 for 30 millioner svenske kroner og fikk et EBT på 3,5 millioner kroner.Transaksjonen er gjennomført i dag.- Denne transaksjonen vil løfte etikettdivisjonens omsetning til nærmere 150 millioner kroner, sier Jørgen Waaler, konsernsjef i PSI Group.'
Dvs en omsetning på ca. 60 millioner og EBT på ca. 7 millioner gav en kjøpesum i 2013 på 40 millioner. Hvis hele Labels virksomheten skal selges må vi vel minst kunne forvente en salgssum 3 gangeren. Dvs ca. 120 - 150 millioner i salgssum?? Synspunkter..
Fant dette på nettet, datert september 2013;
Det er i dag inngått en avtale mellom PSI Group og eierne av Sydetikett AB om kjøp av samtlige aksjer i Sydetikett for 40 millioner svenske kroner.30 millioner er betalt i dag og 10 millioner skal betales 1. mars 2015.Sydetikett AB er et av Sveriges største digitale etikett-trykkerier.Selskapet, som har 23 ansatte, omsatte i første halvår 2013 for 30 millioner svenske kroner og fikk et EBT på 3,5 millioner kroner.Transaksjonen er gjennomført i dag.- Denne transaksjonen vil løfte etikettdivisjonens omsetning til nærmere 150 millioner kroner, sier Jørgen Waaler, konsernsjef i PSI Group.'
Dvs en omsetning på ca. 60 millioner og EBT på ca. 7 millioner gav en kjøpesum i 2013 på 40 millioner. Hvis hele Labels virksomheten skal selges må vi vel minst kunne forvente en salgssum 3 gangeren. Dvs ca. 120 - 150 millioner i salgssum?? Synspunkter..
JosMag
21.12.2020 kl 09:37
4340
Er det noen her som har noen tanker om hva Labels kan selges for? Stabile inntekter bør vel kunne friste noen og enhver.. Nesten 180 millioner i årlig omsetning og nesten 30 millioner i EBITDA er vel greie tall å vise til. SP har vel også gjort tunge investeringer i noe av det mest moderne trykkeutstyr som finnes..
HitIT
20.12.2020 kl 00:02
4623
Tar med denne også...takk for i dag:)
STRONG Technical Analysis
Monthly
Summary:
STRONG BUY
Moving Averages:BUYBuy (12)Sell (0)
Technical Indicators:STRONG BUYBuy (8)Sell (0)
https://www.investing.com/equities/psi-group-technical
edit: tunktee hehe, ja får satse på at boltene holder denne gangen og vi klarer noen steg til opp.
STRONG Technical Analysis
Monthly
Summary:
STRONG BUY
Moving Averages:BUYBuy (12)Sell (0)
Technical Indicators:STRONG BUYBuy (8)Sell (0)
https://www.investing.com/equities/psi-group-technical
edit: tunktee hehe, ja får satse på at boltene holder denne gangen og vi klarer noen steg til opp.
tunktee
19.12.2020 kl 23:51
4632
Håper virkelig 20 holder denne gangen, nå har den forsøkt seg flere ganger.
Begynner nesten å se på kursen som en levende organisme, som krabber opp en skrent og mister fotfeste av og til. 🙈🦦
Begynner nesten å se på kursen som en levende organisme, som krabber opp en skrent og mister fotfeste av og til. 🙈🦦
tunktee
19.12.2020 kl 23:48
2718
👍 Det kan du si Grant! Kanskje måtte man hatt litt tryllestøv i tillegg til hardt arbeid.
Godt å se at ledelsen er såpass dynamisk at de ikke tviholdt på den strategien, men snudde seg og solgte.
Godt å se at ledelsen er såpass dynamisk at de ikke tviholdt på den strategien, men snudde seg og solgte.
HitIT
19.12.2020 kl 23:01
2764
Fint resonnement tunktee.
Labels må gjerne selges for min del om prisen er rett, gode tilnærmet faste inntekter -
men potensialet er begrenset (dvs innen rfid labels kan det vel være endel å hente).
Forøvrig ble det årets og dermed "moderne tid" sin høyeste sluttkurs på fredag, selv om oppgangen isolert sett var beskjeden.
Ikke umulig at vi går inn i det nye året med mcap på milliarden (må stige drøye 2kr til da),
men blir jaggu ikke overrasket om vi faller tilbake til under 20 på mandag - noe annet vil jo være mot normalt :p
edit: Moving Averages speedometer sprenges nesten her: https://www.tradingview.com/symbols/OSL-STRO/technicals/
Labels må gjerne selges for min del om prisen er rett, gode tilnærmet faste inntekter -
men potensialet er begrenset (dvs innen rfid labels kan det vel være endel å hente).
Forøvrig ble det årets og dermed "moderne tid" sin høyeste sluttkurs på fredag, selv om oppgangen isolert sett var beskjeden.
Ikke umulig at vi går inn i det nye året med mcap på milliarden (må stige drøye 2kr til da),
men blir jaggu ikke overrasket om vi faller tilbake til under 20 på mandag - noe annet vil jo være mot normalt :p
edit: Moving Averages speedometer sprenges nesten her: https://www.tradingview.com/symbols/OSL-STRO/technicals/
Grantchester
19.12.2020 kl 22:56
2785
Takk for dine synspunkter. Det som i hvert fall ikke har vært så veldig sexy er utviklingen i segmentet de siste årene. Jeg lurer virkelig på hvordan ledelsen tenkte å øke den årlige omsetningen med MNOK 50 innen 2025. Ref. tallene fra Strategy Update Session fra februar i år.
tunktee
19.12.2020 kl 21:21
2861
Hei,
Jeg kan ikke mye om verdsetting av selskaper i forskjellig bransjer, utover yieldprising (eiendom) og det jeg ser børsselskaper blir priset til.
Men det er sikkert at verdsettingen spriker betydelig fra bransje til bransje. Som kjent kan disruptive selskaper være svært høyt priset, og f.eks FAANG-selskapene prises høyt på fremtidige forventninger. Mer tradisjonelle bransjer oppnår helt andre priser.
Uavhengig av hva fremtidig realitet blir med hensyn til kontantbruk i f.eks Syd-Europa og Russland, så er vel ikke kontanttransport spesielt sexy!?
Jeg hadde vert fall ikke giddet å investere i det....
Så verdsettingen av SQS?
For å vurdere det burde man egentlig hatt EBIT-tallene (Som er resultat før finanskostnader, ettersom disse kostnadene ikke er relevant ved salg uten overtagelse av gjeld.) Fant bare EBITDA og EBT (Resultat før skatt).
Nå tror jeg egentlig ikke at Strongpoint har tillagt noe særlig finanskostnader til SQS, så da er det ikke relevant.
EBT:
2016 2017 2018 2019 Q1-Q320
37.9 -0.8 0.8 7.8 0.2
Så skulle jeg lissom gjøre en verdivurdering utfra de tallene. Det tror jeg er fåfengt.
Man ser i alle tilfelle at vi ikke har lykkes spesielt godt de senere årene.
Vektlegger man senere år tyngre enn tidligere år, syns jeg vi skal være godt fornøyd med de MEUR 7.3
Som Bernes skriver kan SQS være verd mer for andre. Det er bra, og vi får håpe at de lykkes.
Nå er jeg trygg på at SP har oppnådd det de kunne og fått full markedspris.
Det bekreftet også JT i webcasten.
Jeg syns dette salget er viktig og riktig. Hvorfor i huteste skal vi drive med verditransport?
Liker også veldig godt at SQS er bokført såpass lavt p.t. (Rundt 2,7 mill Euro så vidt jeg kan forstå.)
Som det står i børsmeldingen gir salget en gevinst på MEUR 4.6, som altså betyr en styrket balanse med rundt 48 millioner, skatt ikke hensyntatt.
Når det gjelder Labels er det mulig at noen av kundene er de samme som i hovedsegmentene våre.
Jeg syns likevel at det er så perifert i forhold til satsningsområdet vårt, at jeg er fristet til å stille samme spørsmål til hvorfor i huleste vi skal drive med dette.
Tror derfor avdelingen blir forsøkt solgt, så SP kan drive med det det de skal drive med.
Verdien av Labels er kanskje noe lettere å estimere enn SQS.
Med en finger i været er magefølelsen 80-130 norske mill. (Uten å ha funnet frem kalkulatoren.)
Tror de bokførte verdiene er en del høyere i Labels enn i SQS, og at vi ved et salg ikke kan bokføre like høy prosentvis gevinst. (Likevel en vesentlig gevinst i kroner.)
Avslutningsvis vil jeg vise til 2.avsnitt her om disruptive selskap.
Strongpoint er med på å disruptere matvarebransjen, og jeg tror JT & co driver selskapet ytterligere i den retningen. Ser ikke vekk fra at vi kan se nye disruptive produkter/satsningsområder om kort tid.
Det kan bidra til ytterligere verdistigning. (I tillegg til effekten av veksten på topp- og bunnlinje.)
Til spørsmålet i siste innlegget ditt Ambitions;
Ja, børsmeldingen fremstår som noe uklart formulert.
Men det står også dette:
The transaction will result in a posted financial gain of approximately EUR 4.6 million and will be booked in the fourth quarter 2020.
De verken kan føre en uavklart/potensiell gevinst i regnskapet av regnskapsprinsipper, eller vil føre en uavklart gevinst i skatteregnskapet av åpenbare årsaker.
Earn-out arrangements kan brukes til å finansiere et kjøp, i tillegg til kontraktsfestet kompensasjon for visse finansielle resultat.
Jeg holder derfor en knapp på at 7,3 mill Euro er basisprisen, pluss eventuelle tillegg.
God helg og Jul folkens!
EDIT:
Det gjelder å ikke skumlese børsmledinger :)
Ser nå at det også står "In case of certain overperformance targets being reached, StrongPoint will also be entitled to certain further bonus payments."
Det bekrefter vel at 7,3 er minstepris!
Jeg kan ikke mye om verdsetting av selskaper i forskjellig bransjer, utover yieldprising (eiendom) og det jeg ser børsselskaper blir priset til.
Men det er sikkert at verdsettingen spriker betydelig fra bransje til bransje. Som kjent kan disruptive selskaper være svært høyt priset, og f.eks FAANG-selskapene prises høyt på fremtidige forventninger. Mer tradisjonelle bransjer oppnår helt andre priser.
Uavhengig av hva fremtidig realitet blir med hensyn til kontantbruk i f.eks Syd-Europa og Russland, så er vel ikke kontanttransport spesielt sexy!?
Jeg hadde vert fall ikke giddet å investere i det....
Så verdsettingen av SQS?
For å vurdere det burde man egentlig hatt EBIT-tallene (Som er resultat før finanskostnader, ettersom disse kostnadene ikke er relevant ved salg uten overtagelse av gjeld.) Fant bare EBITDA og EBT (Resultat før skatt).
Nå tror jeg egentlig ikke at Strongpoint har tillagt noe særlig finanskostnader til SQS, så da er det ikke relevant.
EBT:
2016 2017 2018 2019 Q1-Q320
37.9 -0.8 0.8 7.8 0.2
Så skulle jeg lissom gjøre en verdivurdering utfra de tallene. Det tror jeg er fåfengt.
Man ser i alle tilfelle at vi ikke har lykkes spesielt godt de senere årene.
Vektlegger man senere år tyngre enn tidligere år, syns jeg vi skal være godt fornøyd med de MEUR 7.3
Som Bernes skriver kan SQS være verd mer for andre. Det er bra, og vi får håpe at de lykkes.
Nå er jeg trygg på at SP har oppnådd det de kunne og fått full markedspris.
Det bekreftet også JT i webcasten.
Jeg syns dette salget er viktig og riktig. Hvorfor i huteste skal vi drive med verditransport?
Liker også veldig godt at SQS er bokført såpass lavt p.t. (Rundt 2,7 mill Euro så vidt jeg kan forstå.)
Som det står i børsmeldingen gir salget en gevinst på MEUR 4.6, som altså betyr en styrket balanse med rundt 48 millioner, skatt ikke hensyntatt.
Når det gjelder Labels er det mulig at noen av kundene er de samme som i hovedsegmentene våre.
Jeg syns likevel at det er så perifert i forhold til satsningsområdet vårt, at jeg er fristet til å stille samme spørsmål til hvorfor i huleste vi skal drive med dette.
Tror derfor avdelingen blir forsøkt solgt, så SP kan drive med det det de skal drive med.
Verdien av Labels er kanskje noe lettere å estimere enn SQS.
Med en finger i været er magefølelsen 80-130 norske mill. (Uten å ha funnet frem kalkulatoren.)
Tror de bokførte verdiene er en del høyere i Labels enn i SQS, og at vi ved et salg ikke kan bokføre like høy prosentvis gevinst. (Likevel en vesentlig gevinst i kroner.)
Avslutningsvis vil jeg vise til 2.avsnitt her om disruptive selskap.
Strongpoint er med på å disruptere matvarebransjen, og jeg tror JT & co driver selskapet ytterligere i den retningen. Ser ikke vekk fra at vi kan se nye disruptive produkter/satsningsområder om kort tid.
Det kan bidra til ytterligere verdistigning. (I tillegg til effekten av veksten på topp- og bunnlinje.)
Til spørsmålet i siste innlegget ditt Ambitions;
Ja, børsmeldingen fremstår som noe uklart formulert.
Men det står også dette:
The transaction will result in a posted financial gain of approximately EUR 4.6 million and will be booked in the fourth quarter 2020.
De verken kan føre en uavklart/potensiell gevinst i regnskapet av regnskapsprinsipper, eller vil føre en uavklart gevinst i skatteregnskapet av åpenbare årsaker.
Earn-out arrangements kan brukes til å finansiere et kjøp, i tillegg til kontraktsfestet kompensasjon for visse finansielle resultat.
Jeg holder derfor en knapp på at 7,3 mill Euro er basisprisen, pluss eventuelle tillegg.
God helg og Jul folkens!
EDIT:
Det gjelder å ikke skumlese børsmledinger :)
Ser nå at det også står "In case of certain overperformance targets being reached, StrongPoint will also be entitled to certain further bonus payments."
Det bekrefter vel at 7,3 er minstepris!
Redigert 21.01.2021 kl 07:12
Men hva er det SP faktisk får?
The purchase price for the Cash Security business is EUR 7.3 million to be
settled with approximately EUR 2.6 million paid in cash at closing and the
remaining in an earn-out arrangement tied to Cennox’ sales of cash security
products in 2021 through 2023.
Kan vi ende opp med at prisen ender på MEUR 2,6?
The purchase price for the Cash Security business is EUR 7.3 million to be
settled with approximately EUR 2.6 million paid in cash at closing and the
remaining in an earn-out arrangement tied to Cennox’ sales of cash security
products in 2021 through 2023.
Kan vi ende opp med at prisen ender på MEUR 2,6?
Traderèn
19.12.2020 kl 19:28
2960
Ingenting i DN.no. Jeg har ikke abonnement på Finansavisen:)
HitIT
19.12.2020 kl 19:21
2975
Ble det noe spalteplass i dagens papirutgave av FA eller DN?
Grantchester
19.12.2020 kl 18:20
3004
Enig, segmentet har virket noe forlatt en del år nå med praktisk talt fraværende produkt- og markedsutvikling og som har fungert mer som et 1-produktsordremottakkontor som betjener et fåtall sluttkunder. Da går det fortere nedover. Hvis man ser på konkurrentene, så har de vært mer aktive mot ATM, retail og privatmarkedene og kommet med nye løsninger for sporing og merking bla.
bernes
19.12.2020 kl 17:37
3008
Selv om vi drømte om milliarden er vel prisen grei for et selskap utenfor SP fokus område.
Skulle vi fått opp verdien måtte det satses mye på å utvikle dette området sammen med noen partnere.
SQS er sikkert verd mye mer enn dette for den nye eieren så for dem er dette et varp som STRONG gjorde med Vensafe.
Det koster tross alt veldig mye å utvikle og sertifisere disse koffertene fra bunn av, samt skaffe kunder og bygge seviceapparat.
Skulle vi fått opp verdien måtte det satses mye på å utvikle dette området sammen med noen partnere.
SQS er sikkert verd mye mer enn dette for den nye eieren så for dem er dette et varp som STRONG gjorde med Vensafe.
Det koster tross alt veldig mye å utvikle og sertifisere disse koffertene fra bunn av, samt skaffe kunder og bygge seviceapparat.
Hei tunktee,
Du pleier å ha resonnementer rundt ulike disposisjoner i SP. Har du gjort deg noen tanker om prisen for SQS?
Du pleier å ha resonnementer rundt ulike disposisjoner i SP. Har du gjort deg noen tanker om prisen for SQS?
Traderèn
19.12.2020 kl 12:35
3158
Å rendyrke selskapet og fokusere på det forretningsområdet som har størst marginer og størst vekst kan ikke ikke være feil. SQS fikk aldri den veksten som vi så for oss. Veldig bra inntjening på store kontrakter men det har vært for lenge mellom den, og sevice-delen fra SQS veskene klarte heller ikke å bli høy nok .
Jeg tror også at nå åpner det seg flere muligheter enn på lenge...
Jeg tror også at nå åpner det seg flere muligheter enn på lenge...
Dette var en god nyhet. Vi får et mer rendyrket selskap og slipper usikkerheten rundt SQS. Alltid store svingninger både positivt og negativt på tallene fra SQS.
Nå er Strong gjeldsfritt og må se å få gjort noen gode oppkjøp, Strong har også en låneavtale på om jeg ikke husker feil på 3,5*ebitda
Neste ut er jeg ganske sikker på blir Labels. Da sitter vi igjen med Retail og E-com som har vært hovedfokuset siden Jacob tok over styringen.
Noen som har en formening om hva vi kan forvente oss fra Labels? Hvem kan være oppkjøper?
Nå er Strong gjeldsfritt og må se å få gjort noen gode oppkjøp, Strong har også en låneavtale på om jeg ikke husker feil på 3,5*ebitda
Neste ut er jeg ganske sikker på blir Labels. Da sitter vi igjen med Retail og E-com som har vært hovedfokuset siden Jacob tok over styringen.
Noen som har en formening om hva vi kan forvente oss fra Labels? Hvem kan være oppkjøper?
Artig å spekulere litt.
Jeg syntes Tier 1 ser spennende ut, 25 år i bransjen.
Web : Tier1.es
Prosjekt der Tier1 og Strong har jobbet sammen.
https://www.tier1.es/portal/en/noticias/-/asset_publisher/2iKVVIJtZFMg/content/plusfresc-optimiza-la-preparacion-de-pedidos-por-internet?redirect=https%3A%2F%2Fwww.tier1.es%2Fportal%2Fen%2Fnoticias%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_2iKVVIJtZFMg%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-1%26p_p_col_pos%3D2%26p_p_col_count%3D3
Jeg syntes Tier 1 ser spennende ut, 25 år i bransjen.
Web : Tier1.es
Prosjekt der Tier1 og Strong har jobbet sammen.
https://www.tier1.es/portal/en/noticias/-/asset_publisher/2iKVVIJtZFMg/content/plusfresc-optimiza-la-preparacion-de-pedidos-por-internet?redirect=https%3A%2F%2Fwww.tier1.es%2Fportal%2Fen%2Fnoticias%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_2iKVVIJtZFMg%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-1%26p_p_col_pos%3D2%26p_p_col_count%3D3
kössa
18.12.2020 kl 20:52
3438
Om Strongpoint och Pricer fushionerar skulle det ge fina synergier tänker jag. Blinkande hyllkantsettiketter gör orderplocket supereffektivt tillsammans med Strongpoints mjukvaror pick och collect, E20, Till det hårdvaruprodukter såsom Click och collect-skåp, Vensafe, selfcheckout, Cashguard, smarta kundvagnar med mera. Kanske då kan man få ”Tomra-muskler”.
HitIT
18.12.2020 kl 20:32
3459
Vil tro at sjansen for å bli kjøpt opp eller en fusjon øker med dette salget, en "slipper" å få sqs på kjøpet.
Svært stor sannsynlighet for et av disses senarioene skjer i 2021:
1. Strong blir kjøpt opp
2. Strong fusjonerer
3. Strong kjøper opp
Den siste er vel mest sannsynlig.
Kan jo minne om denne:
https://finansavisen.no/nyheter/bors/2019/10/06/7458809/strongpoint-er-pa-oppkjopsjakt
Litt vemodig at sqs forsvinner for "småpenger" ja, det er en mindre potensiell gullball i hatten nå.
(men sjansen og evnen til å innta nye markeder og ta markedsandeler øker med det vi har igjen)
Svært stor sannsynlighet for et av disses senarioene skjer i 2021:
1. Strong blir kjøpt opp
2. Strong fusjonerer
3. Strong kjøper opp
Den siste er vel mest sannsynlig.
Kan jo minne om denne:
https://finansavisen.no/nyheter/bors/2019/10/06/7458809/strongpoint-er-pa-oppkjopsjakt
Litt vemodig at sqs forsvinner for "småpenger" ja, det er en mindre potensiell gullball i hatten nå.
(men sjansen og evnen til å innta nye markeder og ta markedsandeler øker med det vi har igjen)
PSI- Investor
18.12.2020 kl 16:27
3651
Tenker som deg.
Det var verdsatt til nesten en milliard i en annen tid, og har sikkert lav verdi i dag, men at kursen skal opp på at man har lyktes med å nesten gi bort dette det skjønner jeg ikke.
Men samme det, innser at jeg ikke skjønner så mye av aksjemarkedet i det hele tatt.
Moro å være i SDSD i dag i alle fall
God helg!
Det var verdsatt til nesten en milliard i en annen tid, og har sikkert lav verdi i dag, men at kursen skal opp på at man har lyktes med å nesten gi bort dette det skjønner jeg ikke.
Men samme det, innser at jeg ikke skjønner så mye av aksjemarkedet i det hele tatt.
Moro å være i SDSD i dag i alle fall
God helg!
HitIT
18.12.2020 kl 16:17
3687
Skjønner salget og ikke imot det (tror jeg ikke har bestemt meg helt enda), men synd at SQS aldri ble den gullfuglen det skulle bli.
For 10år siden var det bud på 190mill SEK som gikk adundas og sendte oss rett inn i en småstygg emisjon.
Nå går hele suppa for ca. halvparten.
Akk ja, mye søking rundt på russiske sider etter SQS nytt som ikke var verdt å bruke tid på - på en måte.
For 10år siden var det bud på 190mill SEK som gikk adundas og sendte oss rett inn i en småstygg emisjon.
Nå går hele suppa for ca. halvparten.
Akk ja, mye søking rundt på russiske sider etter SQS nytt som ikke var verdt å bruke tid på - på en måte.
Just_Nilsen
18.12.2020 kl 12:38
3929
Jeg syns de leverte bra, men egentlig ingenting annet børsmelding samt samme utbyttepolitikk som før. Det er greit.
Så vil jeg tro at webcasten også var tiltenkt de ansatte som er berørt. Jeg tror de setter pris på å få vite at "dette kommer til å bli bra om ikke bedre".
Synd at noen selger på good news ennå i SP.
Så vil jeg tro at webcasten også var tiltenkt de ansatte som er berørt. Jeg tror de setter pris på å få vite at "dette kommer til å bli bra om ikke bedre".
Synd at noen selger på good news ennå i SP.
tunktee
18.12.2020 kl 12:34
3947
Jo, det var noe nyttig.
Vi fikk vite at kapitalen skal benyttes til videre utvikling, og at det ikke kommer ekstraordinært utbytte.
Da slipper vi å spekulere videre i det, men ledelsen er visst nok damned if they do and damned if they don’t her på forumet.
Syns det var en hyggelig liten hilsen med grei tilleggsinfo.
Neste blir salg av etiketteavdeling.
Nå har vi fått bekreftet at man ikke får de fantasilionene som noen har fått for seg at ting er verd. (Ref tidligere diskusjon om dette i sommer eller vår)
E; salg av Labels er egen spekulasjon, og kun basert på JT’s måte å jobbe på og hans uttalte fokus.
Vi fikk vite at kapitalen skal benyttes til videre utvikling, og at det ikke kommer ekstraordinært utbytte.
Da slipper vi å spekulere videre i det, men ledelsen er visst nok damned if they do and damned if they don’t her på forumet.
Syns det var en hyggelig liten hilsen med grei tilleggsinfo.
Neste blir salg av etiketteavdeling.
Nå har vi fått bekreftet at man ikke får de fantasilionene som noen har fått for seg at ting er verd. (Ref tidligere diskusjon om dette i sommer eller vår)
E; salg av Labels er egen spekulasjon, og kun basert på JT’s måte å jobbe på og hans uttalte fokus.
JosMag
18.12.2020 kl 12:29
3951
Det hele bar litt preg av at ting har skjedd raskt og ev forberedelse til presentasjon har glimret med sitt fravær. Uansett så kom det frem der det samme som skriftlig i dag👍
Jacob nevnte vel også at de var fornøyd med prisen de hadde oppnådd. Det hadde vært flere tilbydere inne i bildet.
Virker som om markedet hadde ventet seg enda mer juicy informasjon..
Jacob nevnte vel også at de var fornøyd med prisen de hadde oppnådd. Det hadde vært flere tilbydere inne i bildet.
Virker som om markedet hadde ventet seg enda mer juicy informasjon..
Idav
18.12.2020 kl 12:16
4000
Virkelig tamme greier må jeg si 😥😥
Nei. Dette var bare tull. Fikk vel nærmest bekreftet at det ikke blir noe ekstra utbytte. Utover det var det bare jovialprat
HitIT
18.12.2020 kl 12:11
4010
Var det ingenting nyttig? Vaskedama kom såklart ramlende inn her klokka 12.
Ja, det er jeg enig i. Dette var kleine greier.
----------
Kanskje JT hadde lyst å ønske oss god jul:)
----------
Kanskje JT hadde lyst å ønske oss god jul:)
Grantchester
18.12.2020 kl 12:08
3993
Huff, nei. Hva var egentlig meningen med denne webcasten ?
Krosta
18.12.2020 kl 11:36
4083
Føler og at det er like før aksjekursen gjør seg ferdig med motstanden som har bygget seg opp rett i overkant av 20-tallet.
Edit: Den webcasten der var det ikke mye sus i. Men da kan vi i hvert fall anta at det ikke blir noe ekstraordinært utbytte fra de pengene som kommer inn fra salget. Selskapet tror de kan bruke pengene bedre selv enn hva aksjonærene kan - og det tror jeg de har rett i.
Edit: Den webcasten der var det ikke mye sus i. Men da kan vi i hvert fall anta at det ikke blir noe ekstraordinært utbytte fra de pengene som kommer inn fra salget. Selskapet tror de kan bruke pengene bedre selv enn hva aksjonærene kan - og det tror jeg de har rett i.
HitIT
18.12.2020 kl 11:27
4109
Link til webcast'n nedtellinga er i gang:
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20201218_1
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20201218_1
JosMag
18.12.2020 kl 10:57
4151
Fin førjulsgave fra StrongPoint 👍. Har en følelse av at det kommer til å løsne skikkelig for aksjekursen fremover. Blir spennende å høre hva Jacob har å si om en liten time.
Sikter vi oss inn mot 30 kroner!!
Sikter vi oss inn mot 30 kroner!!