MPCC Bull 2021
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:07
Da har jeg tatt for meg tallene til Mpcc. Det kommer jo flere og flere positive analyser her. Etter å ha gått igjennom hvert skip og sett på hvilke rater de får, har jeg dannet meg et bilde.
Paretos kursmål må være veldig kortsiktig. Oppnår selskapet rater mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største skipene, så går vi en meget lys framtid i møte.
For Q4-20 har jeg beholdt de samme rater som gjaldt i sept for okt og nov. Desember har jeg oppjustert til mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største.
Om noen sitter på mer eksakt info, så setter jeg stor pris på tilbakemelding.
Det vil gi et lite overskudd for Q4-20.
Q1-21 vil bli meget bra, hvor kanskje innseilt overskudd vil være rundt 10% av dagens aksjekurs.
Ser vi fram til Q3-21, så blir det enda bedre, og vil holde seg høyt, om de nå signerer kontrakter som varer 1-2 år.
Så min konklusjon blir at Dnb sitt bull senario:
aug-21 = NOK 11,50
nov-21 = NOK 16,40
Er høyst reell, og kanskje konservativt, om rater som rapporteres holder framover.
Min strategi blir akkumuler og gjøm på kistebunn de neste 9 måneder.
Vi er kun 5 uker unna Q1-21, og da begynner virkelig moroa :)
Mpc Q2-2021:
https://www.mpc-container.com/investors-and-media/financial-reports/mpc-container-ships-asa-reports-q2-and-six-month-2021-results/
Mpc H1-2021:
https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3399352/mpcc-h1-2021-financial-report.pdf
Her er en analyse fra vår regnearkekspert Helg11:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
Teknisk analyse 13.4.21 fra Hammers:
https://www.tradingview.com/x/XlQNMdig/
Teknisk analyse fra Krosta 16.4.21:
https://s3.tradingview.com/snapshots/m/mdyELMDJ.png
Paretos kursmål må være veldig kortsiktig. Oppnår selskapet rater mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største skipene, så går vi en meget lys framtid i møte.
For Q4-20 har jeg beholdt de samme rater som gjaldt i sept for okt og nov. Desember har jeg oppjustert til mellom $11.000 for de minste og $16.000 for de største.
Om noen sitter på mer eksakt info, så setter jeg stor pris på tilbakemelding.
Det vil gi et lite overskudd for Q4-20.
Q1-21 vil bli meget bra, hvor kanskje innseilt overskudd vil være rundt 10% av dagens aksjekurs.
Ser vi fram til Q3-21, så blir det enda bedre, og vil holde seg høyt, om de nå signerer kontrakter som varer 1-2 år.
Så min konklusjon blir at Dnb sitt bull senario:
aug-21 = NOK 11,50
nov-21 = NOK 16,40
Er høyst reell, og kanskje konservativt, om rater som rapporteres holder framover.
Min strategi blir akkumuler og gjøm på kistebunn de neste 9 måneder.
Vi er kun 5 uker unna Q1-21, og da begynner virkelig moroa :)
Mpc Q2-2021:
https://www.mpc-container.com/investors-and-media/financial-reports/mpc-container-ships-asa-reports-q2-and-six-month-2021-results/
Mpc H1-2021:
https://www.mpc-container.com/files/Public/17513/3399352/mpcc-h1-2021-financial-report.pdf
Her er en analyse fra vår regnearkekspert Helg11:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a3YdATxno422KLYmlJAnTShft2cEaPunfYXI1AEQrTk/edit#gid=124036591
Teknisk analyse 13.4.21 fra Hammers:
https://www.tradingview.com/x/XlQNMdig/
Teknisk analyse fra Krosta 16.4.21:
https://s3.tradingview.com/snapshots/m/mdyELMDJ.png
Redigert 19.08.2021 kl 08:14
Du må logge inn for å svare
IKEA tur i dag. Jeg skulle kjøpe en stol men selv om den var en 'nyhet' så var den populær og utsolgt over hele landet. Til og med utstillingstolen var solgt i den fargen. Betjeningen beklaget seg og sa at de ville få inn nye men ikke før desember, kanskje ikke før neste år. Plutselig sa hun, "Du skjønner, vi har litt problemer med container ships fra Kina og leveranser".
Jeg smilte bredt og sa, "Det gjør INGENTING! Jeg venter med glede for den stolen".
Hun så rart på meg. Og jeg smilte hele veien gjennom IKEA, som var tettpakket med folk i dag. :-)
Jeg smilte bredt og sa, "Det gjør INGENTING! Jeg venter med glede for den stolen".
Hun så rart på meg. Og jeg smilte hele veien gjennom IKEA, som var tettpakket med folk i dag. :-)
Jan Banan
28.07.2021 kl 18:03
5708
Ny J Mintzmeyr update fra shipping sektoren: https://www.youtube.com/watch?v=gs_vmUL1uWs&t=5s
Jeg liker spesielt det han sier om synkende supply i 2022 og et stramt marked langt inn i 2023.
Jeg liker spesielt det han sier om synkende supply i 2022 og et stramt marked langt inn i 2023.
Teps
28.07.2021 kl 18:38
5621
Q&A til slutt har også et bra spørsmål. Hvorfor går aksjekursen ned, når ratene går opp, opp og opp? Lytt og lær :)
Ærligtalt
28.07.2021 kl 19:55
5384
Spoileralert: Markedet priser aksjen på de neste 60 dagene...og ikke de neste 3-5 årene
Venter selv på at denne skal prises mer riktig, gjorde en trade og tjente skarve 400 aksjer på den i dag...
...Lykke til, alle sammen :)
Venter selv på at denne skal prises mer riktig, gjorde en trade og tjente skarve 400 aksjer på den i dag...
...Lykke til, alle sammen :)
Londonmannen
28.07.2021 kl 20:16
5345
Alby skrev Hvorfor er det logisk ?
Jeg var kanskje en smule ironisk. Vi sitter faktisk på en pengemaskin av uante dimensjoner og flere ganger i uken får vi signaler fra containermarkedet at ratene stiger betydelig og skipsprisene går samme veien, likevel så er der selgere nok til å mette kjøperne med MCC aksjer såpass mye at kursen tenderer nedover. Det til tross for at regnearkene til Helg11 viser tall som rettferdiggjør kurser langt over det Anal-ytikerne evner å presentere. Spørsmålet er hvor lenge denne situasjonen kan fortsette og hva som skjer når regnskapene begynner å vise de eventyrlige inntektene som MPCC nå har.
Titleist
28.07.2021 kl 20:32
5305
Er det ikke bare å gjemme bort aksjene et år eller to, eller supplere flere aksjer, så slipper man frustrasjon vedr dagens lave prising.. (?)
Her kan man tjene gode penger, men ikke bli lurt til å selge for 25 kr om noen uker..
40 kr + utbytter er vel mulig i løpet av 18-24 mnd??
Her kan man tjene gode penger, men ikke bli lurt til å selge for 25 kr om noen uker..
40 kr + utbytter er vel mulig i løpet av 18-24 mnd??
Maduro
28.07.2021 kl 21:14
5154
Short dekking etter at lock up periode utløp i går. Sjekk kursen til Zim de 4-5 siste handledagene = mye ned.
PSI- Investor
28.07.2021 kl 21:19
5149
Hvis det stemmer at 2022 vil ha enda større underbalanse, manko på skip, enn det vi ser nå, så klarer sikkert MPCC å få til inntjeningen som regnearkene viser. Pr nå viser de overskudd på mer enn 44,- kr aksjen for de neste tre år.
Da sliter jeg med å skulle ha kursmål som ikke er høyere enn det sånn for meg selv i alle fall
Da sliter jeg med å skulle ha kursmål som ikke er høyere enn det sånn for meg selv i alle fall
Londonmannen
28.07.2021 kl 21:24
5165
Enig. Vi må ikke glemme at i tillegg til en eventyrlig inntjening, med særdeles rause utbytter, så vil flåten til MPCC bli betydelig mer verdt enn det den er i dag. Tålmodighet vil være gull verdt i denne aksjen. Vil bli meget forundret om vi innen ett år ikke har sett aksjekursen passere kr 50,-.
Litt merkelig når man ser på utviklingen med rater og utsiktene fremover at kursen går ned, ser bare på ZIM og MPCC siste månen har kursen gått ned. ZIM topp 25,06 - 49 nå 36. Mpcc 30,06 - 28 nå 21 ? Greit med sommer og ferie ( lavt volum ) Men syns det er litt merkelig. Er det noe de store vet som oss småløker ikke vet? Men selv sitter jeg rolig i båten med min last, så får vi se utover høsten osv.
PSI- Investor
28.07.2021 kl 22:22
4999
De som er store nok til å bestemme kursen satser nok på at vi små skal gi opp og selge tenker jeg.
Det er jo fremdeles en stund til de virkelig store inntektene kommer. Selv om q3 som vi er i nå blir veldig mye bedre enn q1 og q2 så er det jo lenge til presentasjonen av q3. Hvis bare de neste 60 dager prises inn og 21 er rett pris i forhold til den inntekten kan vi glede oss veldig til 2022!
Det er jo fremdeles en stund til de virkelig store inntektene kommer. Selv om q3 som vi er i nå blir veldig mye bedre enn q1 og q2 så er det jo lenge til presentasjonen av q3. Hvis bare de neste 60 dager prises inn og 21 er rett pris i forhold til den inntekten kan vi glede oss veldig til 2022!
Helg11
28.07.2021 kl 22:31
4953
"Tålmodighet er en baktalt dyd, kanskje fordi den er den vanskeligste av alle dyder å praktisere." Sigrid Undset
Og hvis det er noen trøst så virker det som vi er mange container-investorer som er i samme båt. Norske, tyske, amerikanske. Linere (ZIM etc), skipseiere (som oss), container-boks eiere etc. Jeg tenker det må ligge noe i at gammel vane er vond å vende, og at folk tenker:
- Shipping er skummelt (lettere å tjene penger i andre sektorer de siste 10 årene)
- Ratene kan snu imorgen (som i tank/bulk, tar ikke høyde for +3 års kontrakter)
- Aksjekursen har allerede mangedoblet seg. (Hvis du skal overbevise naboen om å gå inn nå, hvordan kan du nøkternt overbevise uten å hausse?)
Tålmodighet er og blir vanskelig, men når alt kommer til alt er det vanskelig å argumentere mot en overveldende bunnlinje (eller var det en pistol?) og utbytter.
Og hvis det er noen trøst så virker det som vi er mange container-investorer som er i samme båt. Norske, tyske, amerikanske. Linere (ZIM etc), skipseiere (som oss), container-boks eiere etc. Jeg tenker det må ligge noe i at gammel vane er vond å vende, og at folk tenker:
- Shipping er skummelt (lettere å tjene penger i andre sektorer de siste 10 årene)
- Ratene kan snu imorgen (som i tank/bulk, tar ikke høyde for +3 års kontrakter)
- Aksjekursen har allerede mangedoblet seg. (Hvis du skal overbevise naboen om å gå inn nå, hvordan kan du nøkternt overbevise uten å hausse?)
Tålmodighet er og blir vanskelig, men når alt kommer til alt er det vanskelig å argumentere mot en overveldende bunnlinje (eller var det en pistol?) og utbytter.
Teps
28.07.2021 kl 22:36
5087
Hvis du tenker på lockup fra $DAC etter at de solgte 2 mill, så er denne forlenget til september. Tror heller ikke at dette forklarer den generelle nedgangen for container-aksjer.
Maduro
29.07.2021 kl 00:02
4840
Nope, ikke Dac, Deutche eller Kennon. Alle disse forlenget lock up til 3 sept. Tenker på andre mindre eiere som CMRE etc hadde lock up frem til i går. Trolig flere som shortet i forkant av utløpet til lock up -en. ZIM fremstår som super «billig» ifølge Mintzmyer, sjekk Twitter.
Tror heller ikke dette forklarer den generelle nedgangen hos containerskip eierne (DAC, GSL, ATCO, CMRE etc), men tror det forklarer litt på aksjekurspresset på ZIM de siste dagene. Ser grem til Q2 res ril ZIM som kommer til å være 🚀🚀
CMRE forøvrig ute med Q2 rapport.
Tror heller ikke dette forklarer den generelle nedgangen hos containerskip eierne (DAC, GSL, ATCO, CMRE etc), men tror det forklarer litt på aksjekurspresset på ZIM de siste dagene. Ser grem til Q2 res ril ZIM som kommer til å være 🚀🚀
CMRE forøvrig ute med Q2 rapport.
Redigert 29.07.2021 kl 00:16
Normalone
29.07.2021 kl 00:24
4801
Usikker på om denne allerede er delt her;
https://m.youtube.com/watch?v=gs_vmUL1uWs&fbclid=IwAR3LigzLvnk5U9cEBAc9Jgmte27DADtuBi1Hj--uncSYTpeCileznqhe52A
J Mintzmyer snakker her om at Maritime shipping er den hotteste sector for 2021 og 2022. Er virkelig verdt å få med seg! Når det gjelder container - se særlig fra ca 13 min. Han poengterer faktisk mye av det samme som nå følger av regnearket til helg11;
- Mange av disse selskapene vil i løpet av kort tid ha en kontantstrøm tilsvarende dagens aksjekurs
- Så og si alle cointaner selskapene har den siste månedene hatt en korreksjon i aksjekursen (som han ikke skjønner). Det koker i markedet, og dette vil vare lenger enn hva folk hadde forventet. Det vil faktisk være enda større manko for skip i 2022 enn i 2021...
- Containerselskapene vil etterhvert betale ut store utbytter
- Det inngås mye lenger kontrakter (helt opp til 5 år) enn tidligere, hvilket gir en mye større sikkerhet for fremtidige inntekter enn under forrige "suksess" periode
Kort oppsummert; Han er virkelig Bull og sitter long
https://m.youtube.com/watch?v=gs_vmUL1uWs&fbclid=IwAR3LigzLvnk5U9cEBAc9Jgmte27DADtuBi1Hj--uncSYTpeCileznqhe52A
J Mintzmyer snakker her om at Maritime shipping er den hotteste sector for 2021 og 2022. Er virkelig verdt å få med seg! Når det gjelder container - se særlig fra ca 13 min. Han poengterer faktisk mye av det samme som nå følger av regnearket til helg11;
- Mange av disse selskapene vil i løpet av kort tid ha en kontantstrøm tilsvarende dagens aksjekurs
- Så og si alle cointaner selskapene har den siste månedene hatt en korreksjon i aksjekursen (som han ikke skjønner). Det koker i markedet, og dette vil vare lenger enn hva folk hadde forventet. Det vil faktisk være enda større manko for skip i 2022 enn i 2021...
- Containerselskapene vil etterhvert betale ut store utbytter
- Det inngås mye lenger kontrakter (helt opp til 5 år) enn tidligere, hvilket gir en mye større sikkerhet for fremtidige inntekter enn under forrige "suksess" periode
Kort oppsummert; Han er virkelig Bull og sitter long
Redigert 29.07.2021 kl 03:03
PSI- Investor
29.07.2021 kl 00:33
4791
Takk for info, det er betryggende når de som kan markedet ser større knapphet på skip neste år!
Kanskje vil det føre til enda større inntekter enn regnearkene viser nå.
Eller, det vil det jo temmelig sikkert da!
Tallene i regnearkene øker jo hele tiden, fortsetter de med det i mer enn ett år til, ja ikke vet jeg hva selskapet vil tjene i 2023 og fremover da, men i forhold til dagens kurs blir det nok veldig mye.
Edit: jeg skrev tidligere i kveld at estimert overskudd pr aksje for de neste tre år samlet er mer enn 44,- kr , men sjekket nå, og det var feil. Det er faktisk mer enn 47,-!
Kanskje vil det føre til enda større inntekter enn regnearkene viser nå.
Eller, det vil det jo temmelig sikkert da!
Tallene i regnearkene øker jo hele tiden, fortsetter de med det i mer enn ett år til, ja ikke vet jeg hva selskapet vil tjene i 2023 og fremover da, men i forhold til dagens kurs blir det nok veldig mye.
Edit: jeg skrev tidligere i kveld at estimert overskudd pr aksje for de neste tre år samlet er mer enn 44,- kr , men sjekket nå, og det var feil. Det er faktisk mer enn 47,-!
Redigert 29.07.2021 kl 00:49
Struts
29.07.2021 kl 06:18
6601
Sitater fra Nobelprisvinnere er verdt å ta med seg ja!
Kort referat fra handler iht VPS-loggen pr dags dato (men da antagelig handler foretatt rundt tirsdag). Tall, særlig fra utenlandske banker, kan være misvisende.
Topp 50 øker med 1,602’ aksjer, og har med det 70.98% av aksjene. Disse tall (som de nedenfor) varierer noe fra når på dagen man innhenter dem.
På salgssiden: Nordnet Livsforsikring minus 115’ (5,142’ totalt). Ellers bare noen mindre endringer.
På plussiden: J.P. Morgan Bank Luxembourg opp 600’ (5,088’ totalt), The Bank of NY Mellon pluss 170’ (3,131’), State Street Bank + 45’ (8,267’) og Spiralen Holding (S. Morten Blix, Herkules Private Equity Fund) opp 25’ (9,381’ totalt). Ellers bare noen små endringer.
Kort referat fra handler iht VPS-loggen pr dags dato (men da antagelig handler foretatt rundt tirsdag). Tall, særlig fra utenlandske banker, kan være misvisende.
Topp 50 øker med 1,602’ aksjer, og har med det 70.98% av aksjene. Disse tall (som de nedenfor) varierer noe fra når på dagen man innhenter dem.
På salgssiden: Nordnet Livsforsikring minus 115’ (5,142’ totalt). Ellers bare noen mindre endringer.
På plussiden: J.P. Morgan Bank Luxembourg opp 600’ (5,088’ totalt), The Bank of NY Mellon pluss 170’ (3,131’), State Street Bank + 45’ (8,267’) og Spiralen Holding (S. Morten Blix, Herkules Private Equity Fund) opp 25’ (9,381’ totalt). Ellers bare noen små endringer.
coderatheart
29.07.2021 kl 06:28
6599
Hjelper vel kanskje ikke på psykologien til folk at det fortsatt står SELG en rekke steder fordi det er det DNB anbefalte. Personlig har jeg ikke sett på dette i noe særlig grad når jeg handler men.
https://investor.dn.no/#!/Aksje/S260/MPCC/MPCCONTAINERSHIPS
https://bors.e24.no/#!/instrument/MPCC.OSE
Kjøp: 2
Hold: 1
Selg: 1
https://investor.dn.no/#!/Aksje/S260/MPCC/MPCCONTAINERSHIPS
https://bors.e24.no/#!/instrument/MPCC.OSE
Kjøp: 2
Hold: 1
Selg: 1
icemanjb
29.07.2021 kl 07:56
6423
Godt å se at topp 50 øker. Posisjonering på gang før Q2 fremlegging?
Ærligtalt
29.07.2021 kl 08:33
6312
Slett ikke galt... Og samtidig fortsetter ratene å øke, mens kursen ligger brakk
...Å si at buen er spent er vel tidenes underdrivelse?
...Å si at buen er spent er vel tidenes underdrivelse?
Struts
29.07.2021 kl 08:34
6310
Xsevar
29.07.2021 kl 08:45
6279
DNB burde oppdatere sin anbefaling til "hold". Da DNB anbefalte "selg" og kursmål 23 kr, da stod aksjekursen i 28 kr.
Ærligtalt
29.07.2021 kl 08:47
6278
Ja, de fikk kvittet seg med mye dårlige betingelser nå- helt supert :)
Kaga
29.07.2021 kl 08:47
6299
MPC Container Ships ASA refinances term loans with USD 70 million revolving credit facility
Oslo, 29 July 2021 – MPC Container Ships ASA (the "Company", together with its subsidiaries the "Group") is pleased to announce that it has entered into a USD 70 million three-year revolving credit facility agreement with CIT Group at attractive terms. An initial drawdown of USD 40 million has been used to refinance existing debt. As a consequence, the previous term loans with Beal Bank and CIT have been repaid in full. Further drawdowns under the facility will strengthen the free liquidity and may be used for vessel upgrades, investments or general corporate purposes.
CEO Constantin Baack comments in relation to the announcement: "Having secured significant charter backlog, we are pleased to add a flexible instrument to our capital structure, whilst adhering to our strategy of moderate leverage. By securing the facility we are able to reduce our financing costs and extend the maturity. The agreed structure frees up collateral and enhances financial flexibility going forward. We appreciate the excellent cooperation and support by CIT’s Maritime Finance team over the past years and its expertise and agility in arranging this financing.”
The above information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
Further information and contact: ir@mpc-container.com
Oslo, 29 July 2021 – MPC Container Ships ASA (the "Company", together with its subsidiaries the "Group") is pleased to announce that it has entered into a USD 70 million three-year revolving credit facility agreement with CIT Group at attractive terms. An initial drawdown of USD 40 million has been used to refinance existing debt. As a consequence, the previous term loans with Beal Bank and CIT have been repaid in full. Further drawdowns under the facility will strengthen the free liquidity and may be used for vessel upgrades, investments or general corporate purposes.
CEO Constantin Baack comments in relation to the announcement: "Having secured significant charter backlog, we are pleased to add a flexible instrument to our capital structure, whilst adhering to our strategy of moderate leverage. By securing the facility we are able to reduce our financing costs and extend the maturity. The agreed structure frees up collateral and enhances financial flexibility going forward. We appreciate the excellent cooperation and support by CIT’s Maritime Finance team over the past years and its expertise and agility in arranging this financing.”
The above information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
Further information and contact: ir@mpc-container.com
Ærligtalt
29.07.2021 kl 08:48
6302
DNB er nylig idømt 400 millioner kroner i bot... Spør du kriminelle om hva slags TV du bør kjøpe?
Ny informasjon om bedre finansieringsvilkår og «dei store» øker beholdningen for tredje dagen på rad. Gode nyheter som sikrer driften og likviditeten på sikt. La oss håpe at 22,- knekken blir tatt i dag.
Redigert 29.07.2021 kl 09:04
Londonmannen
29.07.2021 kl 09:13
6117
Er det noen man ikke bør lytte til så er det DnB sine såkalte eksperter. Eneste de er eksperter på er å rane kundene sine for penger. Det er en bank man som småsparervog småinvestor bør holde seg langt, langt unna.
Uten tvil større trykk på kjøpssida i dag, positivt. Ha ein fortsatt fin sommardag med stø kurs mot nord!
TraderMom
29.07.2021 kl 09:28
6037
Ja, dagens melding åpner opp for spennende muligheter. " Further drawdowns under the facility will strengthen the free liquidity and may be used for vessel upgrades, investments or general corporate purposes".
Bør bli en fin reise fremover :-)
Bør bli en fin reise fremover :-)
Fulgt opp med en fin headliner artikkel i FA
'Shippingrakett Refinansierer'
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/07/29/7711631/mpc-container-ships-refinansierer
(liker det 'rakett' ordet, altså ;-) )
'Shippingrakett Refinansierer'
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/07/29/7711631/mpc-container-ships-refinansierer
(liker det 'rakett' ordet, altså ;-) )
Londonmannen
29.07.2021 kl 09:37
6197
Jepp. Bli ferdig med feriemodus i neste uke så tenker jeg det blir betydelig mer fart i sakene. Potensialet i MPCC er utvilsomt meget hyggelig og ikke bare på kort sikt. Løfter man blikket inn i 2022/23 så er det jo enda hyggeligere, for ikke å snakke om inntektene i 2024/25. Hvilken fantastisk pengemaskin og sparegris! Og likevel er det noen som tydeligvis ser bedre alternativer og selger seg ned/ut. Eller det kan jo være noen som trenger cash til livets opphold.
Londonmannen
29.07.2021 kl 09:49
6080
Siden DnB kom med sitt utspekulerte og fatale utspill, så har vel ikke MPCC kursen akkurat fulgt noen rakettbane akkurat. Men kommer vi et par tre uker frem i tid, så vil nok kursbanen på ny minne om en rakett. ;-)
Ærligtalt
29.07.2021 kl 09:54
6052
En flott reaksjon fra markedet i dag- men jeg skulle gjerne sett litt høyere volum...
Håpet nå er at flere småfisk tar gevinst mens tyngre aktører laster- blir en fin ferd fremover!
Håpet nå er at flere småfisk tar gevinst mens tyngre aktører laster- blir en fin ferd fremover!
PSI- Investor
29.07.2021 kl 10:08
5922
Endelig litt oppgang, lurer på om den der bobilen ble stående fast i ferjekø eller noe et par dager...
Bør vel komme en melding temmelig snart om at kjøpet av Songa er gjennomført også.
Bør vel komme en melding temmelig snart om at kjøpet av Songa er gjennomført også.
Kbkristi
29.07.2021 kl 10:14
5892
Tar en pit stop syd av Holmestrand for å sjekke markedet. Hyggelig melding om finansiering, så selskapet er nok i rute med sin plan. Markedet vil nok innse snart nok hvilken juvel vi sitter med. Det vil nok komme mer positiv omtale av Mpc i FA og andre medier inn mot Q2 19 aug.
Så de som vil seile med, må holde godt på juvelen 😊
Vi skal nok få flere km på bilen, så da skal du få se på kursen PSI 😂😂😂
Så de som vil seile med, må holde godt på juvelen 😊
Vi skal nok få flere km på bilen, så da skal du få se på kursen PSI 😂😂😂
Redigert 29.07.2021 kl 10:16
PSI- Investor
29.07.2021 kl 10:23
5848
Ja det her er jo helt nødt til å bli veldig bra, det var fint å høre i går at det spås enda større mangel på skip neste år!
Så ikke Danmark riktig enda, regner i alle fall på denne siden av fjorden, men når aksjen er opp er det ikke så farlig at feriedagen er litt kjedelig.
Så ikke Danmark riktig enda, regner i alle fall på denne siden av fjorden, men når aksjen er opp er det ikke så farlig at feriedagen er litt kjedelig.
Nei, men jeg lærer meg etterhvert å ignorere DnB for det blir ikke siste gangen. Det gav noen flere en grei inngangsbillett og tilleggskjøp for mange av oss andre. Det må ikke gå for fort med tilsvarende høydeskrekk og korreksjoner.
Men igjen, det går i forventninger. Personlig, hadde jeg forventninger om at vi skulle svinge på disse nivåer gjennom sommeren. Den har fått hvile seg på en grei RSI før hva som antageligvis blir en travel høst. kr 30,- kommer nok om ikke altfor lenge. Men, den har vært en stødig rakett for oss så langt i 2021!
Men igjen, det går i forventninger. Personlig, hadde jeg forventninger om at vi skulle svinge på disse nivåer gjennom sommeren. Den har fått hvile seg på en grei RSI før hva som antageligvis blir en travel høst. kr 30,- kommer nok om ikke altfor lenge. Men, den har vært en stødig rakett for oss så langt i 2021!
Ja, det var på tide at dere kom dere ut på veien, Kbkristi. ;-)
Satser på at vi har brutt 23,- ved neste pitstopp dere tar.
Satser på at vi har brutt 23,- ved neste pitstopp dere tar.
Kbkristi
29.07.2021 kl 10:32
5963
Har hatt en villcamping på Dovrefjell, i natt var det Hønefossen, så Langesund med Fjordline i ettermiddag.
Blir moro å følge kursen nå.
Gamle høyder blir virkelighet om ikke lenge.
Noe annet må vel være umulig 😎
Blir moro å følge kursen nå.
Gamle høyder blir virkelighet om ikke lenge.
Noe annet må vel være umulig 😎
23,00 er så langt dagens topp :)
Investtech sin tekniske autoanalyse fra i går, 28. juli:
...Aksjen ligger mellom støtten ved cirka 20.00 kroner og motstanden ved cirka 22.70 kroner og etablert brudd på et av disse nivåene vil signalisere videre retning...
Middels lang sikt, går i fra hold til svak kjøps anbefaling.
...Aksjen ligger mellom støtten ved cirka 20.00 kroner og motstanden ved cirka 22.70 kroner og etablert brudd på et av disse nivåene vil signalisere videre retning...
Middels lang sikt, går i fra hold til svak kjøps anbefaling.
2 headliners i FA i dag. Det var da svært hyggelig.
Omtalt som rakett og børsvinner
https://finansavisen.no/nyheter/borsoppdatering/2021/07/29/7711623/oslo-bors-apner-i-gront
Omtalt som rakett og børsvinner
https://finansavisen.no/nyheter/borsoppdatering/2021/07/29/7711623/oslo-bors-apner-i-gront
Jan Banan
29.07.2021 kl 11:02
5989
Litt på sidelinjen men verdt å vite for DNB kunder som bruker ASK.
27.7 - Jeg er bevisst over problemet hos DNB med at innskudd på ASK ikke alltid blir registrert som skattefritt uttak(har skjedd det samme hos en venn av meg). Mitt skattefrie uttak fra ASK er 48.548 kr (som skal samvare med mitt/mine innskudd - dette er jeg nå usikker på om stemmer)
- Denne dagen setter jeg inn 10.000,- (Det skjer ingenting med skattefritt uttaksbeløp)
28.7 - Handler jeg aksjer for 10 035 kr på min ASK hos DNB.
29.7 - ca kl 0930 (Det står fremdeles under "så mye kan du ta ut uten å måtte betale skatt: 48 584,-)
- Jeg ringer DNB og vi er enige om at jeg må sende en mail på dette
- ca. kl 1000 Jeg blir logget ut av DNB. Mens jeg skriver email.
- Jeg logger inn igjen og ser at skattefritt uttaksbeløp er endret til 58 584 kr
- Er da problemet løst?
Det virker nå som at DNB forstår de har et problem her som er av en meget alvorlig art for kundene deres som bruker ASK. Automatikken i det skattefrie uttaksbeløpet på ASK virker ikke. Vil da kundene måtte betale skatt på deler av innskudd de har gjort? (når de tar pengene ut igjen) Vi vet jo alle at beløpet man setter inn på ASK skal man ikke skatte av. Det er bare gevinst man skatter av.
ASK er så enkelt at setter man 10 000 kr inn skal man kunne ta 10 000kr ut skattefritt.
I DNB sitt tilfelle kan det fungere slik. Vi setter inn 5000 en dag og 5000 inn en annen dag. Skattefritt uttaksbeløp = 5000 kr. Nå må du ved uttak skatte omkring 31,68%(1.584 kr (skatt av gevinst)) av ditt andre andre beløp (dobbel beskatning ved uttak av ASK). Da sitter du igjen med totalt 8.416 kr av dine 10.000 kr du satte inn på ASK.
- Dette skjedde med min venn som snakket med DNB om det for over 1mnd siden (det er tydligvis ikke så viktig for DNB å rydde opp i dette)
Jeg ba DNB svare meg ut på dette. Jeg ber de av dere som bruker DNB om å gjennomgå at alt stemmer og kontakte dem ved uoverenstemmelser.
.....to be continued
27.7 - Jeg er bevisst over problemet hos DNB med at innskudd på ASK ikke alltid blir registrert som skattefritt uttak(har skjedd det samme hos en venn av meg). Mitt skattefrie uttak fra ASK er 48.548 kr (som skal samvare med mitt/mine innskudd - dette er jeg nå usikker på om stemmer)
- Denne dagen setter jeg inn 10.000,- (Det skjer ingenting med skattefritt uttaksbeløp)
28.7 - Handler jeg aksjer for 10 035 kr på min ASK hos DNB.
29.7 - ca kl 0930 (Det står fremdeles under "så mye kan du ta ut uten å måtte betale skatt: 48 584,-)
- Jeg ringer DNB og vi er enige om at jeg må sende en mail på dette
- ca. kl 1000 Jeg blir logget ut av DNB. Mens jeg skriver email.
- Jeg logger inn igjen og ser at skattefritt uttaksbeløp er endret til 58 584 kr
- Er da problemet løst?
Det virker nå som at DNB forstår de har et problem her som er av en meget alvorlig art for kundene deres som bruker ASK. Automatikken i det skattefrie uttaksbeløpet på ASK virker ikke. Vil da kundene måtte betale skatt på deler av innskudd de har gjort? (når de tar pengene ut igjen) Vi vet jo alle at beløpet man setter inn på ASK skal man ikke skatte av. Det er bare gevinst man skatter av.
ASK er så enkelt at setter man 10 000 kr inn skal man kunne ta 10 000kr ut skattefritt.
I DNB sitt tilfelle kan det fungere slik. Vi setter inn 5000 en dag og 5000 inn en annen dag. Skattefritt uttaksbeløp = 5000 kr. Nå må du ved uttak skatte omkring 31,68%(1.584 kr (skatt av gevinst)) av ditt andre andre beløp (dobbel beskatning ved uttak av ASK). Da sitter du igjen med totalt 8.416 kr av dine 10.000 kr du satte inn på ASK.
- Dette skjedde med min venn som snakket med DNB om det for over 1mnd siden (det er tydligvis ikke så viktig for DNB å rydde opp i dette)
Jeg ba DNB svare meg ut på dette. Jeg ber de av dere som bruker DNB om å gjennomgå at alt stemmer og kontakte dem ved uoverenstemmelser.
.....to be continued