đŸ§©GREENSTATđŸ§©

flusher99
GRST 01.12.2020 kl 23:10 130500

Making green happen
Greenstat er et energiselskap som utvikler og investerer i prosjekter og selskaper som bidrar til utslippskutt og grĂžnn verdiskapning.
https://greenstat.no/

Redigert 05.06.2023 kl 16:58 Du mÄ logge inn for Ä svare
flusher99
19.03.2021 kl 11:17 6383

ForelĂžpig siste episode i GreenPoden

Episode 15 - Greenstat Asia - del 2

I del 2 om Greenstat Asia fÄr vi en oppdatering pÄ satsningen til Greenstat i India. Med i episoden er Knut Linnerud fra H2Cluster sammen med Karen Landmark og Sturle Pedersen fra Greenstat Asia.

Vi snakker om samarbeidspartnere i H2Cluster, utviklingen til Greenstat som organisasjon og opprettelsen av Centre of Excellence - Hydrogen. Sturle har vĂŠrt i India og underskrevet avtaler med store aktĂžrer i India.
https://greenstat.no/hvaskjer/episode-15-greenstat-asia-del-2
https://open.spotify.com/show/2dMRuhLXqSd85RehLSLQJi
Redigert 19.03.2021 kl 11:26 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
23.03.2021 kl 01:56 6137

Her tror jeg du hÞrte feil.. ACH har nÄ 20%, og har avtale om at de IKKE skal tegne seg for mer enn 25% til, dvs totalt 45% av aksjene.....

Men som Mr. Frihammer sier..... indirekte sÄ kan jo ikke verken han eller andre forhindre at RÞkke kjÞper flere aksjer pÄ sikt... Kommer det pÄ bÞrs i Q3 vil jeg anta og tro at han ikke vil be to ganger om Ä komme over sperregrense pÄ 50% og be om styreplass (som i Rec) og samtidig gjÞre et oppkjÞpsraid i aksjen....

Her vil nok Greenstat pÄ sikt (ila 2021) bli et RÞkkedominert selskap (som Rec ble).... Av den grunn vil jeg anta at aksjekursen vil fly skikkelig hÞyt ila 2021.... antar at kurs pÄ kr 100 er svÊrt realistisk......da det er fÄ aksjer og at aksjene har forholdsvis smÄ eiere som vil tvilholde pÄ sine aksjer til the bitter end.....

Kan det gÄ mot bud pÄ selskapet ? TvangsinnlÞsning ? Noen som vet reglene om ACH pÄ et tidspunkt mer enn 50% ??? Kan de da kreve Ä fÄ kjÞpt hele selskapet via sine stemmer som de da evt vil fÄ ved eierskap pÄ mer enn 50%?
Redigert 23.03.2021 kl 01:58 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
23.03.2021 kl 06:55 6055

Om Greenstat timer markedet sĂ„ tror jeg ogsĂ„ en kurs ila 2021 kan Ăžke voldsomt. Men om det blir som ACH, daa, nei det vil vi ikkje snakke omđŸ„Č
ksolsvik91
23.03.2021 kl 10:05 5962

Om du hÞrer fra ca 2 min fra podcasten «greenstat og Aker clean hydrogen» forteller Vegard at Greenstat fortsatt skal vere et folkeselskap og ikke skal bli en del av Aker konsernet.
Redigert 23.03.2021 kl 10:06 Du mÄ logge inn for Ä svare
DjTao
23.03.2021 kl 10:40 5995

Dette er interesant for Greenstat, sier litt om ambisjonsnivÄet til
Air Liquid som er en samarbeidspartner til Greenstat pÄ Glomfjord prosjektet:

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/03/23/7646415/air-liquide-investerer-80-milliarder-i-hydrogen

https://greenstat.no/hvaskjer/glomfjord-hydrogen-signererer-intensjonsavtale-for-etablering-av-storskala-gronn-hydrogenproduksjon-og-flytendegjoring-i-glomfjord

Redigert 23.03.2021 kl 10:41 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
25.03.2021 kl 04:35 5675

De er i hÞyeste grad en del av Aker konsernet nÄr de eier 45 % av selskapet etter pÄske ved neste emisjon. Se pÄ REC.... Hva Frihammer sier er ubetydelig.... Her blir det antall aksjer som bestemmer styrevedtak og ikke Vegard Frihammer !

Jeg mener det er utelukkende positivt at RÞkke styrer skuta fremover- det er behov for sinnsyke investeringer og utbygginger vi snakker om, India inkludert (og som Aker allerede har svÊrt mange pÄgÄende prosjekter allerede i forskjellige nisjer)... Aksjekursen vil fly til himmels som i REC.... bare vent og se.....RÞkke jr vil nok ila kort tid be om styreformannsvervet ogsÄ....

At Greenstat har vÊrt Äpent for private investorer er jo riktig.....og med 1200 aksjonÊrer er mÄlet hans oppnÄdd....... vi har jo nÄ fÄtt tilgang til flere aksjer i flere emisjoner gjennom flere Är og vil ogsÄ fÄ mulighet til Ä vÊre med pÄ den neste lukkede emisjonen til aksjer som er svÊrt gunstig priset. Selv har jeg lastet opp maks av det jeg fikk tildelt, da jeg ser pÄ dette som penger "plukket pÄ gata...". naturlig nok. (en mcap pÄ 100 milliarder vil tilsvare en kurs pÄ ca kr (7,5 x)....100-200-400-800-1600-3200-6400-12800, dvs en kurs pÄ kr 8500,-

Aksjer som koster under kr 10 er jo "nesten" gratis, (mcap 250 mill etter neste emisjon vil jeg tippe)... NÄr Frihammer har mÄl om en mcap pÄ 100 milliarder innen 2030, vil jeg si at det er et folkeselskap som gir og har gitt slike gavepakker til alle sine eksisterende aksjonÊrer...

PÄ bÞrs i Q3 vil jeg anta at gavepakkene er borte og de frie markedskrefter vil bestemme kursen som med alle andre aksjer.... da kan alt skje...F.eks at mcap pÄ 100 mrd nÄs pÄ kortere tid enn innen 2030.... Hydrogen er fremtiden, Aker er fremtiden og Greenstat er definitivt ogsÄ fremtiden.....

Tipper ogsÄ at RÞkke skal ha NEL som en del av ACH...... Da fÞrst blir det fart i sakene her..............med siste ukers kursfall ligger det nok noe i lufta ...
Redigert 25.03.2021 kl 04:52 Du mÄ logge inn for Ä svare
ksolsvik91
25.03.2021 kl 08:20 5574

Vet ikke hvor du har hÞrt om 45% av selskapet men det er jo feil. Om neste emisjon pÄ 23 mill aksjer blir fulltegnet har greenstat 72,5 mill aksjer. PÄ kurs 10 kr blir det 725 mill mcap.

Aker sitter med 11 mill aksjer idag. De mÄ ha 32 mill aksjer for Ä ha 45%. Det vil si at de mÄ omtrent tegne seg for hele emisjonen pÄ 23 mill aksjer og det kommer nok ikke til Ä skje.

Markedsverdi 100 milliarder (mÄl 2030) tilsvarer en kurs pÄ 1380kr utifra antall aksjer etter neste emisjon. De neste Ärene skal Greenstat utstede mange nye aksjer for Ä hente kapital sÄ blir nok aldri en sÄ hÞy kurs. Blir uansett en god reise for aksjonÊrene i Greenstat.
Redigert 25.03.2021 kl 08:22 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
27.03.2021 kl 09:23 5306

PÄ GREENSTAT sin hjemmeside stÄr det at det vil komme en emisjon i Q1 2021. Kommer det til uka ?
Slettet bruker
27.03.2021 kl 10:39 5295

Rundt pĂ„sketiden ca😊
Chirpieching
27.03.2021 kl 11:18 5251

Ok? Det er jo veldig snart da! Litt dĂ„rlig tidspunkt Ă„ gĂ„ ut pĂ„ bare đŸ€” Hvor sikker er info'en?
Slettet bruker
27.03.2021 kl 11:27 5291

Det stĂ„r "Neste emisjon forventes i Q1- 2021" pĂ„ selskapets nettsider 😊
fastinvest
27.03.2021 kl 11:38 5297

De har jo nettopp hatt emisjon. Mulig dette er gammel info som ikke er blitt fjerna.
Har ikke hÞrt noe om en ny emisjon men om den kommer hÄper jeg virkelig de skrur opp prisen til 8-10kr
Slettet bruker
27.03.2021 kl 13:07 5294

Eey, its me -Lars-Erik- 😍
Slettet bruker
27.03.2021 kl 14:59 5241

SÄ gÞy at du er her ogsÄ :-D Men dritt om jeg har misforstÄtt og det ikke er mer Greenstat-emisjon i Q1 ... FÄr sitte pÄ pengesekken min og vente pÄ neste mulighet da. I mellomtiden kan jeg kanskje tilby mine tekniske web-ferdigheter til Greenstat og oppdatere nettsidene deres.
Slettet bruker
27.03.2021 kl 15:37 5269

Vegard Frihammer sa for 2-3 uker siden. "Rundt pÄsketiden". Er selv klar.
Slettet bruker
27.03.2021 kl 15:57 5290

Oj, sÄ bra! Da blir jeg sittende pÄ pengesekken min, enn sÄ lenge. Greenstat, og Bergen Carbon Solutions, er noe av det mest spennende som kommer nÄ, tenker jeg.
Slettet bruker
27.03.2021 kl 17:08 5291

Ja bli sittende, er det noe som er rakett med tolmodighet sĂ„ er det hos Greenstat. Tror at pensjonstiden kan fort bli redusert med 25 Ă„rđŸ„Č
rosgun
28.03.2021 kl 05:44 5168

Hvis du hÞrer pÄ podcasten i Greenstat om ACH er Vegard intervjuet om Akers opsjoner fremover.... hÞr pÄ den og kom tilbake hit.... indirekte blir det antydet at Greenstat selvsagt blir en del av Aker som feks REC har blitt.... En nobrainer.... Nel er neste mann ut...RÞkke plukker garantert aksjer pÄ billigsalg om dagen....(Nel er nÞkkelen ogsÄ til India satsingen og Glomfjord m m . RÞkke vil ha hele nÊringskjeden-vent og se)
Greenstat er ogsÄ avhengige av NEL- say no more....

Kilde:

https://open.spotify.com/episode/6EIbxkOddhvLDIOmhU2SBV?si=pWmI16rbS7CxRKoVGrPZtg
Redigert 28.03.2021 kl 05:47 Du mÄ logge inn for Ä svare
ksolsvik91
28.03.2021 kl 08:45 5187

Har hĂžrt den opptil flere ganger sĂ„ tror vi har ulik oppfatning av det😊

Kom avisreportasje igÄr i BA der de forteller om Aker samarbeidet. Det nevnes ogsÄ om 3000 personer pÄ interesseliste. Eg er fullastet i Greenstat og klar for reisen videre. Legger ved link fra BA.

https://www.ba.no/gront-energiselskap-i-bergen-spirer-og-gror-matte-begrense-malene-for-ikke-a-skremme-vekk-folk/s/5-8-1573321
rosgun
29.03.2021 kl 05:12 5017

Gidder du Ă„ lime inn teksten?Blokket pga ikke abonement,,,,,,,

17:44-Aker skal samarbeide om bĂžrsnotering....

https://open.spotify.com/episode/6EIbxkOddhvLDIOmhU2SBV?si=pWmI16rbS7CxRKoVGrPZtg&nd=1

Tror du virkelig ikke at Aker sluker Greenstat????

MĂ„ jo vĂŠre det enkleste firma i verden for Aker Ă„ sluke med to jafs,,,

Tror ikke du skjĂžnner og kjenner RĂžkke jr og sr!!!
Redigert 29.03.2021 kl 05:17 Du mÄ logge inn for Ä svare
fastinvest
29.03.2021 kl 08:49 9272

Aker kommer ikke til Ă„ sluke Greenstat med 100% sikkerhet men kommer til Ă„ bruke greenstat som en partner.
Ett eksempel pÄ det er India hvor Greenstat har statlig avtale og hvor ACH Þnsker seg inn
Slettet bruker
29.03.2021 kl 08:59 9321

Om Greenstat blie slukt, sĂ„ skal ej stĂ„ pĂ„ mitt om det gĂ„r, har tenkt Ă„ sitte til 2030-35. SĂ„ aksjene mine skal ikkje selges for 100krđŸ€Ł
GrimbleGrumble
29.03.2021 kl 15:04 9262

Det bĂžr vel komme informasjon om den kommende emisjonen (Q1-2021) i lĂžpet av denne uka.
GrimbleGrumble
31.03.2021 kl 16:21 9238

Info ang neste emisjon er endret til Q2 pÄ hjemmesiden:

Greenstat gjennomfÞrer jevnlig emisjoner hvor vi inviterer nye aksjonÊrer med pÄ eiersiden. Neste emisjon forventes i Q2- 2021.
ksolsvik91
08.04.2021 kl 08:30 8672

Greenstat-gjengen vokser og opplever at stadig flere vil satse penger pÄ selskapet, som nylig fikk Aker som ny hovedeier.

Seks Är har gÄtt siden Greenstat ble etablert. Da, som nÄ, har grunnlegger Vegard Frihammer hatt svÊrt hÄrete mÄl.
– I 2030 skal vi vére verd minst 100 milliarder kroner. Det vet alle som jobber i organisasjonen, sier Frihammer.
– Mitt hode stĂ„r i 2030. Og nĂ„r jeg ser hvordan verden skal bevege seg fra fossilt til grĂžnt er markedsmulighetene enorme, bĂ„de for Greenstat og for Norge som nasjon. I et slikt perspektiv er 100 milliarder et lite tall, men vi har dermed mĂ„tte begrense mĂ„lsettingene litt for ikke Ă„ skremme vekk folk.
– Vi var tidlig ute
I Ärevis har Frihammer hatt klokkertro pÄ hydrogen som energibÊrer.
NÄ opplever han stadig sterkere vilje til Ä bli med pÄ dette toget, som han kaller det.
Det handler om Ä sÞrge for gode alternativer til kraftkrevende industri og transport. Selv om utviklingen gÄr i riktig retning, ligger det fortsatt et stort, uforlÞst potensial, mener Frihammer.

Greenstat
Greenstat ble etablert i Bergen den 19.januar 2015 som et datterselskap av Christian Michelsen Research (nÄ NORCE).
Energiselskapet med hovedkontor i Bergen utvikler og investerer i prosjekter og selskaper som bidrar til utslippskutt og grĂžnn verdiskapning.
Hydrogen er Greenstats klart viktigste satsingsomrÄde. I tillegg kommer utvikling av vindkraftprosjekter i eksisterende industriparker, slik at det ikke kommer i konflikt med urÞrt natur. Selskapet ser ogsÄ pÄ muligheter innen solenergi, for Ä nevne noe.
Per mars var Aker stÞrste aksjonÊr (23,6 prosent), foran Trond Mohns investeringsselskap Meteva (5,8 prosent) og 1126 Þvrige aksjonÊrer fordelt pÄ private og profesjonelle investorer.

– Hydrogen har stĂžrst kommersielt potensial, og er kjernen i det meste av det vi gjĂžr. For fem-seks Ă„r siden var vi tidlig ute. Vi opplevde at de store etablerte aktĂžrene i energimarkedet i altfor stor grad fokuserte pĂ„ Ă„ ivareta eksisterende fossil virksomhet.
– NĂ„ er det mer «mainstream», der langt flere vil satse,

– Veldig tilfredsstillende
Blant disse nye kostene er Aker og Kjell Inge RĂžkkes nye hydrogensatsing.
Nylig signerte Greenstat en strategisk samarbeidsavtale med Aker Clean Hydrogen. Aker gikk samtidig inn med 60,5 millioner i Greenstat, og blir dermed selskapets stĂžrste eier.
– Det er veldig tilfredsstillende at Aker kommer inn, anerkjenner oss og Ăžnsker Ă„ satse pĂ„ oss som en partner. Aker eier 20 prosent og vil vĂŠre en viktig partner nĂ„r Greenstat skal vokse, og vi kan potensielt bli Akers stĂžrste kunde innen leveranser av hydrogenanlegg.

– Er heiagjengen blitt merkbart stþrre i det siste?

– Ja. Den stĂžrste heiagjengen er jo aksjonĂŠrene vĂ„re. Vi har hatt en folkeaksjetilnĂŠrming. Selv om vi har noen store industrielle eiere, skal vi ogsĂ„ vĂŠre folkets selskap. Per i dag har vi over 1100 aksjonĂŠrer.
Og etter Aker-nyheten ble sluppet har interesselisten passert 3000, opplyser han.
– Vi har mĂ„l om Ă„ ha titusenvis, om ikke hundretusenvis, av aksjonĂŠrer slik at sĂ„ mange som mulig kan ta del i verdiskapningen, sier Frihammer.
– Hydrogenproduksjon er vel ikke spesielt forstĂ„elig for folk flest?
– Nei, det er ikke det. Det er litt diffust hvordan hydrogen som gass kan bli omdannet til elektrisk strĂžm med brenselceller. Vi prĂžver ikke Ă„ komplisere for mye. Budskapet er at vi skal jobbe for Ă„ oppnĂ„ en utslippsfri verden.
Samarbeidsavtalen med Aker inkluderer planer om hydrogenproduksjon i stor skala i TrÞndelag (MerÄker) og i Nordland (Glomfjord), og involverer ogsÄ en rekke andre samarbeidspartnere.

I tillegg har Greenstat store planer i India.
– HovedmĂ„let er Ă„ vĂŠre med pĂ„ eiersiden i hydrogenproduksjon i India. Vi vil utfĂžre mulighetsstudier og har inngĂ„tt en avtale med Indian Oil om Ă„ etablere et Centre of excellence i Delhi.
– Dette vil vĂŠre en type internasjonal satsing som er viktig for oss og for Norge, at vi tar kompetansen vĂ„r ut i verden.

En slik energistasjon skal datterselskapet Greenstation etter planen lansere i sommer utenfor Kystbygarasjen ved Sartor Senter pĂ„ Straume. Hensikten er Ă„ utvikle en brukervennlig energistasjon ved bruk av kjĂžretĂžygjenkjenning og forbedre dagens prismodell for hurtiglading sĂ„ det blir lett Ă„ forstĂ„. – Man skal sĂžmlĂžst kunne hurtiglade og fylle hydrogen pĂ„ samme stasjon, samtidig som man kan fĂ„ tilgang til andre tilbud og tjenester, forklarer prosjektleder Jan Erik ØdegĂ„rd. Foto: Miles Create
HĂžyere tempo enn forventet
For Greenstat-gjengen er det kun grĂžnn energi som gjelder.
– Vi skal bygge et stort teknologi- og energikonsern basert utelukkende pĂ„ utslippsfrie lĂžsninger. Lykkes vi ikke, sĂ„ dĂžr vi. Dette trigger alle som er med. Vi vet ikke nĂžyaktig hvilken energibĂŠrer som blir vinneren, sĂ„ derfor har vi en dynamisk modell som inkluderer flere satsinger.
– Hva synes du om reisen til Greenstat sĂ„ langt?
– Jeg er mest fornĂžyd med at vi har gjort akkurat det vi har sagt at vi skal gjĂžre fra starten. Det siste halvĂ„ret har utviklingen gĂ„tt raskere enn tenkt. Jeg sĂ„ for meg at vi var tettere pĂ„ 2025 fĂžr vi skulle vurdere bĂžrsnotering, som vi ser pĂ„ nĂ„.

– NĂ„ har vi hentet drĂžyt 100 millioner pĂ„ kort tid og vil etter planen hente opp mot Ă©n milliard i lĂžpet av Ă„ret, sier Greenstat-grĂŒnderen videre.
I dag teller Greenstats stab drĂžyt 20 ansatte. Selskapet er rigget for rask og kraftig vekst, ifĂžlge Frihammer.
– NĂ„ ansetter vi inntil fem stykker i Bergen og to i Agder. Med etablering i andre byer og steder Ăžnsker vi fysisk tilstedevĂŠrelse. Derfor er det aktuelt Ă„ etablere flere kontorer. Satsingen mot India kan ogsĂ„ kreve en god del hoder. Vi ser for oss at hastigheten i oppbemanningen vil Ăžke dramatisk.
MĂžter skepsis hos NHH-professor
NHH-professor Gunnar S. Eskeland har blant annet klimaĂžkonomi og energi som spesialfelt.
BA har spurt Eskeland hvor stort potensial han ser for Greenstats hydrogenproduksjon.
– Dette er altfor vanskelig. Her bĂžr folk satse sine egne penger, ikke andres. Her kan alt gĂ„ galt.
– Det er pĂ„ ingen mĂ„te bevist at hydrogen har en viktig rolle Ă„ spille som energibĂŠrer eller lager i fremtiden. Om det nĂ„ viser seg tilfelle, sĂ„ kan alle, inkludert Greenstat, da ha tapt penger pĂ„ veien. Eller tjent.

– Hvis for mange tror pĂ„ en god hest, sĂ„ blir den et dĂ„rlig lodd, utdyper Ăžkonomiprofessoren for Ă„ illustrere poenget sitt.
Til skepsisen svarer daglig leder Tomas Fiksdal i Greenstat Hydrogen med Ă„ fremheve at hydrogen er velprĂžvd som energibĂŠrer.
Han viser videre til at det bare i Tyskland og Portugal alene skal investeres nĂŠrmere 200 milliarder kroner i hydrogenproduksjon i Ă„rene som kommer.
– NĂ„r bĂ„de myndigheter og nĂŠringsliv har bestemt seg for Ă„ satse pĂ„ dette, sĂ„ er det jo et marked, understreker Fiksdal.
– Det er utfordrende Ă„ fase inn en energibĂŠrer som hydrogen, fordi det krever samspill nasjonalt og globalt, slik at det ikke bare blir ett og ett prosjekt, tilfĂžyer Frihammer.
– Hva kan gĂ„ galt?
– At vi ikke evner Ă„ skalere opp hurtig nok nĂ„r markedet utvikles, og at andre aktĂžrer dermed overtar posisjonen vi har bygget opp, svarer Frihammer.
FunHouseComp
08.04.2021 kl 18:30 8626

MÄ stÄ dÄrlig til nÄr man gÄr stort inn og ikke koster pÄ seg nÞdvendig informasjon.
Slettet bruker
13.04.2021 kl 11:01 8369

noen som vet nÄr rep. emisjonaksjene er pÄ konto ?
Slettet bruker
13.04.2021 kl 11:24 8345

Det kan ta sin tid, men dei kommer, no worriesđŸ€€
fastinvest
13.04.2021 kl 11:34 8436

Videre prosedyre for registrering av aksjer:
- Mars 2021 - Intern sjekk av registrert betaling mot antall aksjer/belÞp pÄ tegningsblanketter. Greenstat
- Mars 2021 - Bankbekreftelse vedrĂžrende innbetaling av aksjekapital. Sparebanken Vest
- Mars 2021- Revisorgodkjenning av innbetaling og tildeling av aksjer. EY
- Mars 2021/April 2021 - Registrering av nye aksjer i foretaksregisteregisteret. BrĂžnnĂžysund registeret (Her varierer behandlingstiden og det kan ta alt fra 2-6 uker fĂžr aksjene er registrert)
- April 2021 - Registrering av aksjer mot aksjonĂŠrene sine VPS kontoer. (Tar normalt 1-2 dager) DNB
Slettet bruker
13.04.2021 kl 11:47 8477

takk for det. i lÞpet av April og nÄr skal GreenState pÄ bÞrs ?
fastinvest
13.04.2021 kl 11:55 8510

ikke bestemt men Q3 har blitt nevnt
Slettet bruker
13.04.2021 kl 17:18 8460

Om markedet er like ustabilt i perioden August-Oktober sÄ antar jeg at det blir utsatt. Markedet pr idag er grÄdig.
Slettet bruker
15.04.2021 kl 17:35 8347

News:

Ny viktig avtale pÄ plass for Greenstat i India

Greenstat har signert samarbeidsavtale med det Pune-baserte selskapet H2e Power. Avtalen er den siste i rekken av flere viktige samarbeidsavtaler som er signert med Indiske partnere.

- Vi beveger oss i lynraskt tempo nÄ. HydrogenÞkonomien er i ferd med Ä forlÞses i India og interessen for hydrogen som en vesentlig brikke i det grÞnne skiftet er enorm. Indiske energiselskaper leter etter strategiske, internasjonale partnere som kan komplementere dem med kunnskap og teknologi. Greenstat er en ettertraktet partner og vi jobber dÞgnet rundt med Ä forsÞke Ä komme gjennom henvendelser, sier Sturle Pedersen, styreleder i Greenstat India Hydrogen Pvt.Ltd.

- H2e Power er et svÊrt fremoverlent og innovativt selskap, som spesialiserer seg pÄ totallÞsninger for hydrogenverdikjeden og en meget relevant partner for oss i vÄre fÞrste pilotprosjekter pÄ Indisk jord, fortsetter Pedersen.

Greenstat og H2e Power skal samarbeide konkret med Ă„ sette opp et pilotprosjekt for produksjon av grĂžnt hydrogen til transportsektoren i Pune, India. Pilotprosjektet skal benytte seg av den fremste teknologien fra begge land.

-Dette er en perfekt partner for Greenstat. H2e Power er kompromisslÞse i sin satsing pÄ grÞnt hydrogen, som vi ogsÄ er. Vi ser virkelig frem til dette samarbeidet, sier DirektÞr for Forretningsutvikling i Greenstat og Styreleder i Greenstat Asia, Karen Landmark

Tidligere i Ă„r, signerte Greenstat en MoU med Indian Oil Corp, med den hensikt Ă„ etablere et felles bilateralt kompetansesenter for hydrogen, et sĂ„kalt Centre of Excellence Hydrogen (COE-H). Senteret skal fasilitere samarbeid mellom norsk og indisk nĂŠringsliv, myndighetsaktĂžrer og FoU institusjoner. Denne avtalen omfatter ogsĂ„ samarbeid knyttet til COE-H, spesielt med tanke pĂ„ hydrogensikkerhet.

- 2021 bringer med seg nytt hÄp for verden. Noe av det viktigste vi har lÊrt i 2020 er at endringene verden stÄr overfor mÄ skje pÄ lag med naturen, ikke i konflikt med vÄrt livsgrunnlag. Vi er veldig glad for samarbeidet med Greenstat og ser frem til Ä fÄ tilgang til og ta i bruk norsk hydrogenteknologi og -kompetanse for Ä bygge opp en Indisk hydrogenÞkonomi og skape lokale arbeidsplasser, sier grunnlegger og Managing Director hos H2e Power, Mr. Siddharth R. Mayur.

GrimbleGrumble
15.04.2021 kl 17:38 8346

https://greenstat.no/hvaskjer/ny-viktig-avtale-pa-plass-for-greenstat-i-india

Greenstat har signert samarbeidsavtale med det Pune-baserte selskapet H2e Power. Avtalen er den siste i rekken av flere viktige samarbeidsavtaler som er signert med Indiske partnere.
fastinvest
25.04.2021 kl 11:27 8005

ACH og Greenstat kommer til Ä jobbe mot India. Jeg gleder meg, vi mÄ huske at India er verdens 6 stÞrste Þkonomi og de mÄ investere massivt om de skal nÄ klimamÄlene fra prisavtalen. Greenstat er nok ett av de mest spennende selskapene i Norge nÄ og de kommer pÄ bÞrs i Är. De som ikke er investorer i dag burde kontakte dem og melde interesse.
Greenstat er min Exit plan
Slettet bruker
25.04.2021 kl 14:30 7923

Exit som i pensjonering?😍
Slettet bruker
27.04.2021 kl 12:07 7702

ingen emiaksjer pĂ„ vps konto enda 😬men stĂ„r pĂ„ hjemmesidene til Greenstate. Like fĂžr nĂ„.
GrimbleGrumble
27.04.2021 kl 12:31 7770

Ja, hadde vÊrt fint med litt ny info nÄ. BrÞnnÞysundregisterets behandlingstid for registrering av nye aksjer (2-6 uker?) bÞr vel nÊrme seg slutten nÄ. Skal jo komme en ny emisjon i Q2. Kanskje blir markedet litt bedre introdusert til nyansatt Head of Investor Relations: https://greenstat.no/hvaskjer/greenstat-ansetter-head-of-investor-relations-lars-jorgen-loktu
flusher99
11.05.2021 kl 18:04 7326

Ny episode av GreenpodÂŽn er ute:

Episode 17 Hydrogen del 2

Are og Tomas gir oss en oppdatering pÄ prosjektene vÄre i Glomfjord og MerÄker. Hva er forskjellen pÄ en energikilde og energibÊrer? Hvor er Hydrogen? Og vi ser pÄ posisjonen til Greenstat i markedet.

Som Tomas sier: Alltid gĂžy Ă„ snakke om Hydrogen.

https://greenstat.no/hvaskjer/episode-17-hydrogen-del-2
lol2k
11.05.2021 kl 22:10 7245

Spennende tider i vente, krysser fingrene for at Glomfjord blir valgt som leverandĂžr av Hydrogen.
Blir ogsÄ spennende Ä se hva emisjonskursen blir satt til i q2, og selvsagt nÄr det blir notering (q3/q4?)
flusher99
13.05.2021 kl 23:08 7088

Episode 18 av GreenpodÂŽn
I studio har vi Terje Osmundsen, CEO og grĂŒnder av Empower New Energy og medlem av Klimaomstillingsutvalget. Vi snakker om klimapolitikk, Empower New EnergyÂŽs satsning som «impact investment company» pĂ„ fornybar energi i Afrika og Terje sitt forhold til Greenstat. Kan hydrogen bli en del av energi mixen pĂ„ det Afrikanske kontinetet? https://www.empowernewenergy.com/

https://greenstat.no/hvaskjer/episode-18-empower-new-energy-med-terje-osmundsen
GrimbleGrumble
20.05.2021 kl 23:18 6808

I dag var de tildelte aksjene i rep-emien kommet inn pÄ VPS-kontoen. SÄ er det bare Ä vente pÄ news angÄende neste emisjon :)
Slettet bruker
21.05.2021 kl 08:06 6768

nei ikke noe endring her.
Slettet bruker
22.05.2021 kl 08:24 6672

Da var de pÄ plass ;) nÄr kommer neste
?
lol2k
25.05.2021 kl 06:12 6497

https://www.veier24.no/artikler/fergestrekningen-bodo-mosnes-rost-lyst-ut-stiller-krav-om-hydrogendrift/509903

29 Oktober er frist for levering av anbud, og sÄ skall alle anbud vurderes. Det tar visst litt tid fÞr vi fÄr avgjort hvem som blir leverandÞr av Hydrogen..
flusher99
26.05.2021 kl 13:06 6339

Juni blir en spennende mÄned for Greenstat.

Greenstat informerer om emisjon i lÞpet av Q2 pÄ sine sider: https://greenstat.no/investor/interesse

Har vĂŠrt i kontakt med IR som har fĂžlgende Ă„ si om dette:
De er i gang med Ă„ forberede neste emisjon og de regner med Ă„ Ă„pne emisjonen i midten av juni.
Det er mye som skjer, som de forhÄpentligvis kan dele med aksjonÊrene i tiden som kommer.
Smisen
26.05.2021 kl 13:21 6353

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Vq0GXW/ceausescus-fly-auksjoneres-bort
Dette skal vel inn i portefĂžljen sammen med Gaddafi sin yacht....