SAS +500% Retur til gammel storhet som vi ikke har sett på 30 år
Jeg mener at dagen i dag er veldig god for inngang. SAS verste pandemi kvartal er nå publisert. De vil fortsatt tape saftig neste kvartal, men det blir bedre og kvartalet etter der vil også bli drastisk bedre. Resultatet vil tippe positivt i midten av 2021 og vil til slutt ende opp flere milliarder i kvartalet. Hvorfor?
1. Norwegian er død. SAS markedsandel vil øke drastisk da denne pandemien viser veldig tydelig verdien av en seriøs og stabil operatør i luften. Loungene er åpen og håndteringen av SAS poengene er bedre enn noen gang tidligere.
2. Kost reduksjonen er voldsom. SAS vil komme ut av dette trimmet og deffet som aldri før.
3. SAS har slitt med en del gamle ansatte som har for høye lønninger. DDette har gitt altfor høy lønnsgrad. Nå er disse ute døra og SAS kan konkurere med hvem som helst.
4. SAS har massiv kapitalbase nå og er faktisk klar til å kjøpe andre opp. (Bestillinger av H2 og e-fuel fly kommer nok om ikke for lenge)
Kjøp. SAS aksjen koster over 3 innen kort tid. MCAP 20 milliarder på et trimmet SAS som kan velge og vrake blant nye ruter når de andre ligger med brukket rygg.
1. Norwegian er død. SAS markedsandel vil øke drastisk da denne pandemien viser veldig tydelig verdien av en seriøs og stabil operatør i luften. Loungene er åpen og håndteringen av SAS poengene er bedre enn noen gang tidligere.
2. Kost reduksjonen er voldsom. SAS vil komme ut av dette trimmet og deffet som aldri før.
3. SAS har slitt med en del gamle ansatte som har for høye lønninger. DDette har gitt altfor høy lønnsgrad. Nå er disse ute døra og SAS kan konkurere med hvem som helst.
4. SAS har massiv kapitalbase nå og er faktisk klar til å kjøpe andre opp. (Bestillinger av H2 og e-fuel fly kommer nok om ikke for lenge)
Kjøp. SAS aksjen koster over 3 innen kort tid. MCAP 20 milliarder på et trimmet SAS som kan velge og vrake blant nye ruter når de andre ligger med brukket rygg.
Redigert 21.01.2021 kl 04:07
Du må logge inn for å svare
rogneveien
12.03.2021 kl 21:00
4976
Jeg sier ikke annet en følg med Flyr dere......Tror nok dere må svelge noen meninger her etterhvert.
Uansett
Lykke til.
Uansett
Lykke til.
JeanPaul
13.03.2021 kl 09:02
4859
Kantar har gjort en undersøkelse for Telenor. 55% vil ha færre jobbreiser og 35% ser for seg mindre privatreiser etter at corona er under kontroll.
Kåre Grønn
13.03.2021 kl 12:15
4773
Vi får se. Jeg tror folk er drittlei teamsmøter eller andre digitale møter. Ny tidsalder med miljøfokus har ført til en følelse om at man ikke lever. Reiseglade nordmenn kommer aldri til å slutte å reise til varmere strøk. I utlandet er det billig, og flyreiser til andre land og kontinenter tar aldri slutt. Bare tull. Jeg venter i spenning og tror SAS er selskapet som kommer til å gjøre det best. Med kursmål under 2, så tror jeg også SAS har mest å hente, sånn tenker i hvert fall jeg :) Jeg var tungt inne i DNO der jeg også har tenkt rett. Nå har jeg gått over til SAS. Norwegian er for høyt priset og alt for høy risiko. Flyr eier ikke et fly ennå en gang og tar alt for lang tid å få på plass. SAS er bankers og stiligst.
https://www.tu.no/artikler/fa-nordmenn-vil-fly-mindre-for-a-redde-miljoet/436611
https://kantar.no/kantar-tns-innsikt/klimabarometeret-2020/
https://www.tu.no/artikler/fa-nordmenn-vil-fly-mindre-for-a-redde-miljoet/436611
https://kantar.no/kantar-tns-innsikt/klimabarometeret-2020/
Redigert 13.03.2021 kl 12:28
Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
14.03.2021 kl 11:15
4598
https://e24.no/naeringsliv/i/PRnVqX/flyekspert-varsler-flybilletter-til-10-kroner-til-sommeren
Dette er måten både NAS og Flyr kjører ihjel seg selv. SAS vil vinne alt på tillit, service og best stilt.
Dette er måten både NAS og Flyr kjører ihjel seg selv. SAS vil vinne alt på tillit, service og best stilt.
vestlandsfugl
14.03.2021 kl 12:30
4517
Det var ikke mye til kutt.
Hvis 1/3 er jobb og 2/3 er privat (ferie, "friends&family"), og de som "ser for seg mindre" kutter 50 % så får vi ett kutt på 26 %. 50 % er svært mye etter min mening, dessuten svarer folk det som forventes er "rett".
Det er også et oppdemmet reisebehov. Spådommene om at vi til 2025 før ting har normalisert seg tror jeg fint lite på, når vaksinen har slått ned koronaen er det nok ikke mange måneder til vi har en tilnærmet normalsituasjon i igjen. Det kan bli større spørsmål om når flyselskapene og nettverket rundt er på plass. Også slik sett tror jeg Wizz og SAS (i tillegg til WF) står igjen som overlevende i 2023/24.
Hvis 1/3 er jobb og 2/3 er privat (ferie, "friends&family"), og de som "ser for seg mindre" kutter 50 % så får vi ett kutt på 26 %. 50 % er svært mye etter min mening, dessuten svarer folk det som forventes er "rett".
Det er også et oppdemmet reisebehov. Spådommene om at vi til 2025 før ting har normalisert seg tror jeg fint lite på, når vaksinen har slått ned koronaen er det nok ikke mange måneder til vi har en tilnærmet normalsituasjon i igjen. Det kan bli større spørsmål om når flyselskapene og nettverket rundt er på plass. Også slik sett tror jeg Wizz og SAS (i tillegg til WF) står igjen som overlevende i 2023/24.
Kåre Grønn
14.03.2021 kl 16:31
4404
..allerede når reiselivet eksploderer, vil det bli texas i denne lavprisede aksjen. Både kort og long er en kjempemulighet i SAS.
Redigert 14.03.2021 kl 18:56
Du må logge inn for å svare
Murofen
15.03.2021 kl 16:33
4186
Hva med Kjos sin nye satsing? Vil han knekke NAS, sitt gamle selskap, eller SAS?
Kåre Grønn
15.03.2021 kl 20:36
4100
Gammel storhet ruster aldri... her ivaretas kundene
Redigert 15.03.2021 kl 20:53
Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
15.03.2021 kl 23:10
4005
https://finansavisen.no/nyheter/borsoppdatering/2021/03/15/7642388/oppgang-for-flyaksjene-etter-sterke-reisetall
..alt blir bedre etter påske. Da er massevaksinering et faktum
..alt blir bedre etter påske. Da er massevaksinering et faktum
Murofen
16.03.2021 kl 13:08
3883
Med alle som har tatt Astra Zenica, og får blodpropp i etterkant, er gjerne fly det siste stedet de bør være etter blitt vaksinert?
Blåser den igjennom 2 så er det vanskelig å stoppe flyet
Får vi vaksine pass nyheter snart da. Og HV vil markedet reagere på det
Kåre Grønn
17.03.2021 kl 13:06
3436
https://www.tv2.no/nyheter/13893191/
..nå forberedes det til massevaksinering. Hold dere fast etter påske!! SAS er klare og vil ta av!
..nå forberedes det til massevaksinering. Hold dere fast etter påske!! SAS er klare og vil ta av!
cinet
17.03.2021 kl 13:14
3434
noen som har/ har kjøpt 100.000 aksjer, og registrert seg i shareholder programmet? Er det da en måned før gullkortet er tilsendt? eller var det bare et engangstilbud i november?
cinet
18.03.2021 kl 10:13
3305
Den normalt gode påsketrafikken, går på en smell i år også. SAS taper STORE beløp, og aksjonærene blir stadig utvannet med statlig kapital fra Sverige/Danmark. Hvor lenge kan dette fortsette? Håper man på en NAS-konkurs skal redde driften? Da kommer bare nye lavprisselskaper inn i fri konkuranse. Hvorfor kjøpe SAS nå? Kom med gode argumenter...:)
JeanPaul
18.03.2021 kl 10:30
3310
Du får høre med Kåre, han sier kursen skal opp opp opp og ting vil eksplodere
cinet
18.03.2021 kl 11:57
3254
Ja, men ...argumentasjonen til svensken er så som så... Reiselivet vil ikke reise seg på mange år. Møter vil i stor grad forbli på video. Det blir en kanibalkamp om lavprismarkedet.
Redigert 18.03.2021 kl 11:59
Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
18.03.2021 kl 12:48
3214
AstraZeneca kommer til å fortsatt brukes nå. Dvs vaksinen er blir friskmeldt 13.00:))
Redigert 18.03.2021 kl 12:48
Du må logge inn for å svare
Zorin
18.03.2021 kl 14:59
3175
Drittlei teamsmøter? Jeg elsker det!!
Før så måtte jeg reise støtt og ofte i jobbsammenheng, og i minst 50% av reisene måtte jeg overnatte på hotell. Selv om jobben betaler, og kan være gøy de første gangene så går du fort lei! Du savner familien og har lyst hjem å spise middag der i hver ettermiddag i stedet for på restauranten på hotellet! For når du er 6-8 dager i måndenen året gjennom går du lei!
Før så måtte jeg reise støtt og ofte i jobbsammenheng, og i minst 50% av reisene måtte jeg overnatte på hotell. Selv om jobben betaler, og kan være gøy de første gangene så går du fort lei! Du savner familien og har lyst hjem å spise middag der i hver ettermiddag i stedet for på restauranten på hotellet! For når du er 6-8 dager i måndenen året gjennom går du lei!
Kåre Grønn
18.03.2021 kl 16:34
3130
Da bør du slutte å fly helt og ikke minst holde deg unna dette flycaset her. Ikke reis med fly overhode!! Oppriktig råd! :)))
Kåre Grønn
18.03.2021 kl 17:09
3134
Murofen
18.03.2021 kl 17:15
3158
Uansett om man har aksjer eller ikke, dette er ett godt poeng som påpekes her. Og med dagens miljøfanatikere, blir dette argumentet garantert underbygget av Grønn politikk.
Murofen
18.03.2021 kl 17:17
3205
Det er mange syke som blir utskrevet for tidlig. Ofte ender ikke det så bra.
500.000 aksjer er jo litt det da.
pilsener
19.03.2021 kl 12:16
3034
Ja er straks klart for å åpne mange ruter i neste uke. På tide med en vindusplass? Bare Oslo -Trondhjem blir + 40
Ser etter ema 200 på 2.07 lurt å bli med før den ryker
God helg p i l s e n e r :)
Ser etter ema 200 på 2.07 lurt å bli med før den ryker
God helg p i l s e n e r :)
Redigert 19.03.2021 kl 12:23
Du må logge inn for å svare
cinet
20.03.2021 kl 08:25
2971
Fredagens kredittvurdering:
«Moody’s senker SAS’ kredittverdighet fra B3 til Caa1, med negative utsikter. Denne kredittvurderingen betyr at Moody’s anser at SAS har meget høy kredittrisiko.
«Dagens vurdering gjenspeiler den klare svekkelsen i SAS’ likviditet siden det betydelige kapitalinnskuddet av aksjonærene i oktober i fjor, med et behov for å sikre ytterligere finansieringskilder de neste månedene», skriver Moody’s.«
det går mot en meget tøff vår for kåre og våre Svensk/ danske venner. Uansett utfall av nas , vil andre lavprisselskap kaste seg over det lukrative norske markedet . Hva skal da Sas tjene penger på ?
«Moody’s senker SAS’ kredittverdighet fra B3 til Caa1, med negative utsikter. Denne kredittvurderingen betyr at Moody’s anser at SAS har meget høy kredittrisiko.
«Dagens vurdering gjenspeiler den klare svekkelsen i SAS’ likviditet siden det betydelige kapitalinnskuddet av aksjonærene i oktober i fjor, med et behov for å sikre ytterligere finansieringskilder de neste månedene», skriver Moody’s.«
det går mot en meget tøff vår for kåre og våre Svensk/ danske venner. Uansett utfall av nas , vil andre lavprisselskap kaste seg over det lukrative norske markedet . Hva skal da Sas tjene penger på ?
JeanPaul
20.03.2021 kl 09:21
2998
Spiller ingen rolle, Kåre sier kursen skal opp og prises til ATH i sommer.
Kåre Grønn
20.03.2021 kl 09:28
3055
Selvsagt skal prisen opp.. under 2 har tatt høyde for både Covidstopp, økonomi og klima i bøtter og spann!! Desidert det mest rutinerte og satte flyselskapet med størst potensiale
Redigert 20.03.2021 kl 09:33
Du må logge inn for å svare
JeanPaul
20.03.2021 kl 09:49
3053
Selskapet er priset høyere nå enn før covid om man ser på MCAP. Så det stemmer vel ikke helt det du sier
vestlandsfugl
20.03.2021 kl 10:24
3149
Hvis du har lest det samme som meg - Moody´s mener at dersom trafikken i juli - oktober er på 50 % av normalen går det greit. Men hvis trafikken blir betydelig mindre, får et SAS et problem, det har de ikke fortalt hvordan de skal løse.
At eierne må inn med mer penger om dette varer til neste lavsesong er vel ikke sensasjonelt. Trolig klarer SAS å få eierne med på mer penger.
NAS og Flyr vil få enda større problemer, ikke at det er så relevant for SAS-aksjonærene, men som passasjer er risk-analyse nå påkrevd før man kjøper flybillett.
At eierne må inn med mer penger om dette varer til neste lavsesong er vel ikke sensasjonelt. Trolig klarer SAS å få eierne med på mer penger.
NAS og Flyr vil få enda større problemer, ikke at det er så relevant for SAS-aksjonærene, men som passasjer er risk-analyse nå påkrevd før man kjøper flybillett.
tuja
20.03.2021 kl 10:48
3170
Vulkanutbrudd på Island – rødt nivå for flytrafikken i et begrenset område
I det vulkanske landskapet utenfor den islandske hovedstaden, Reykjavik, har det startet et vulkanutbrudd.
Det melder den islandske nettavisen mbl.is.
Det er innført rødt nivå for flytrafikken, ettersom området ligger på Reykjanes-halvøya, der landets hovedflyplass også er, sørvest for hovedstaden.
I det vulkanske landskapet utenfor den islandske hovedstaden, Reykjavik, har det startet et vulkanutbrudd.
Det melder den islandske nettavisen mbl.is.
Det er innført rødt nivå for flytrafikken, ettersom området ligger på Reykjanes-halvøya, der landets hovedflyplass også er, sørvest for hovedstaden.