Bear Nel - følges her
Fra og med 7.1.2021
BEAR NEL X3 NORDNET N - sluttkurs 3,29 (-30%)
BEAR NEL X2 NORDNET N - sluttkurs 13,93 (-20,85%)
BEAR NEL X1 NORDNET N1 - sist omsatt 56,90.
selskapsverdien økte idag med 4,2mrd pga at Bidens seier ble formelt godkjent igår kveld, etter en liten "forstyrrelse"
BEAR NEL X3 NORDNET N - sluttkurs 3,29 (-30%)
BEAR NEL X2 NORDNET N - sluttkurs 13,93 (-20,85%)
BEAR NEL X1 NORDNET N1 - sist omsatt 56,90.
selskapsverdien økte idag med 4,2mrd pga at Bidens seier ble formelt godkjent igår kveld, etter en liten "forstyrrelse"
Redigert 21.01.2021 kl 09:35
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Yuri_Milner
08.01.2021 kl 11:11
10680
Her tror jeg du kan tjene en slant
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
"Vil ni se en stjärna" - ...
Begynner å tro på teksten "Vil ni se en stjärna"
Begynner å tro på teksten "Vil ni se en stjärna"
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
omans
08.01.2021 kl 12:29
10535
Yuri_Milner skrev Her tror jeg du kan tjene en slant
Avventer ultimate muligheten. (om det ikke har vært)
Når sentimentet snur, vil antakelig de som har steget mest på Grønn-Biden ta en god støyt.
Greitt at det skal satses, men 50mrd pris på dette selskapet?
Telenor har like mange aksjer som NEL. Nel er priset til 1/4 del av Telenor.(200mrd)
Telenor har 20000 ansatte, NEL har 2-300.
--
Om Selskapet NEL:
NEL ASA er et hydrogenbedrift som tilbyr løsninger for å produsere, lagre og distribuere hydrogen fra fornybar energi. De tilbyr tjenester til industri-, energi- og gasselskaper med hydrogenteknologi. Selskapets hydrogenløsninger dekker hele verdikjeden fra hydrogenproduksjonsteknologi til produksjon av hydrogenfyllestasjoner som tilbyr hydrogenkjøretøy samme fyllingshastighet og rekkevide som tradisjonelle kjørtøy. Deres produkter inkluderer blandt annet hydrogenelektrolyse. Selskapets virksomhet foregår i Norge.
--
Om selskapet Telenor:
Telenor er en internasjonal leverandør av telekom, data og mediekommunikasjonstjenester med 183 millioner kunder i 10 markeder. Det er den sittende dominerende teleoperatøren i Norge og den norske regjeringen eier nesten 54% av selskapet. Telenor opererer også i andre nordiske land og er en etablert aktør i raskere voksende fremvoksende markeder. Telenor eier både fastnett og mobilnett, men fasttjenester (telefoni, internett, TV, datatjenester) gir rundt 10% av tjenestene. Selskapets faste virksomhet er i Sverige, Norge, Finland og Danmark. I resten av markedene tilbyr Telenor bare mobiltjenester.
Når sentimentet snur, vil antakelig de som har steget mest på Grønn-Biden ta en god støyt.
Greitt at det skal satses, men 50mrd pris på dette selskapet?
Telenor har like mange aksjer som NEL. Nel er priset til 1/4 del av Telenor.(200mrd)
Telenor har 20000 ansatte, NEL har 2-300.
--
Om Selskapet NEL:
NEL ASA er et hydrogenbedrift som tilbyr løsninger for å produsere, lagre og distribuere hydrogen fra fornybar energi. De tilbyr tjenester til industri-, energi- og gasselskaper med hydrogenteknologi. Selskapets hydrogenløsninger dekker hele verdikjeden fra hydrogenproduksjonsteknologi til produksjon av hydrogenfyllestasjoner som tilbyr hydrogenkjøretøy samme fyllingshastighet og rekkevide som tradisjonelle kjørtøy. Deres produkter inkluderer blandt annet hydrogenelektrolyse. Selskapets virksomhet foregår i Norge.
--
Om selskapet Telenor:
Telenor er en internasjonal leverandør av telekom, data og mediekommunikasjonstjenester med 183 millioner kunder i 10 markeder. Det er den sittende dominerende teleoperatøren i Norge og den norske regjeringen eier nesten 54% av selskapet. Telenor opererer også i andre nordiske land og er en etablert aktør i raskere voksende fremvoksende markeder. Telenor eier både fastnett og mobilnett, men fasttjenester (telefoni, internett, TV, datatjenester) gir rundt 10% av tjenestene. Selskapets faste virksomhet er i Sverige, Norge, Finland og Danmark. I resten av markedene tilbyr Telenor bare mobiltjenester.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
china
08.01.2021 kl 13:22
10412
Tosk!!! Innse nederlaget.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
Barthoma
08.01.2021 kl 15:25
10299
Nel er verdt 50 MILLIARDER KRONER, og har aldri greid positiv cashflow EVER,😂😂😂👍
Hvordan er det mulig ? Gratulerer aksjonærer nok en gang for uforståelig prising..
Nel er i dag ett (lovelig) pyramidespill på OSE. Vi får håpe på det beste, men det ser skummelt ut uten fundamentalt grunnlag for prisingen,, time will tell ..
God helg
Hvordan er det mulig ? Gratulerer aksjonærer nok en gang for uforståelig prising..
Nel er i dag ett (lovelig) pyramidespill på OSE. Vi får håpe på det beste, men det ser skummelt ut uten fundamentalt grunnlag for prisingen,, time will tell ..
God helg
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
omans
08.01.2021 kl 16:12
10224
Det er en grunn for at en ikke ser NEL så mye blant anbefalte aksjer 2021 fra aktører med lang fartstid.
Det er hypen som lever sitt eget liv, vet ikke hvor det ender i 2021, men har allerede sett metaforen til Hindenburg hydrogen luftskipet/ballongen som bristet i lufta i et stort poff.
--
Colin Roche is a climate justice and energy coordinator for Friends of the Earth Europe:
Perhaps the most maddening part of this hydrogen bubble is how much it draws oxygen away from important conversations on how to implement the solutions needed for Europe’s energy transformation. Energy efficiency, replacing fossil fuels in the power, heating and transport sectors with renewable alternatives, and electrifying as much of our heating and transport as possible. Meanwhile, just like the hydrogen airship Hindenburg, don’t be surprised if this hydrogen bubble bursts in our faces.
Det er hypen som lever sitt eget liv, vet ikke hvor det ender i 2021, men har allerede sett metaforen til Hindenburg hydrogen luftskipet/ballongen som bristet i lufta i et stort poff.
--
Colin Roche is a climate justice and energy coordinator for Friends of the Earth Europe:
Perhaps the most maddening part of this hydrogen bubble is how much it draws oxygen away from important conversations on how to implement the solutions needed for Europe’s energy transformation. Energy efficiency, replacing fossil fuels in the power, heating and transport sectors with renewable alternatives, and electrifying as much of our heating and transport as possible. Meanwhile, just like the hydrogen airship Hindenburg, don’t be surprised if this hydrogen bubble bursts in our faces.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
omans
09.01.2021 kl 09:27
9934
Plug power passerte 200mrd i markedsverdi denne uken. De har vel heller ikke greid positiv cash flow.
https://www.bloomberg.com/amp/news/articles/2021-01-08/hydrogen-company-s-market-value-skyrockets-to-25-billion
Investorer verdsetter selskapet høyere enn Telenor.
Om man legger sammen verdien til alle hydrogen selskapene world wide idag, er jeg usikker på om det gjenspeiler etterspørselen i 2050.
Har ikke regnet noe på, men det er en logisk brist et sted.
https://www.bloomberg.com/amp/news/articles/2021-01-08/hydrogen-company-s-market-value-skyrockets-to-25-billion
Investorer verdsetter selskapet høyere enn Telenor.
Om man legger sammen verdien til alle hydrogen selskapene world wide idag, er jeg usikker på om det gjenspeiler etterspørselen i 2050.
Har ikke regnet noe på, men det er en logisk brist et sted.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
Yuri_Milner
09.01.2021 kl 11:40
9721
Hvis man først skal se utelukkende fundamentalt:
NEL årsresultat 2019: -270 mill
TEL årsresultat 2019: Nesten +8mrd
NEL årsresultat 2019: -270 mill
TEL årsresultat 2019: Nesten +8mrd
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
JonasKr
09.01.2021 kl 11:50
9696
Så etter din logikk skulle Telenor prises høyere enn Tesla?
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
JonasKr
09.01.2021 kl 12:04
9657
Vanskelig å si hvordan Hydrogen bør prises
Det en må huske er imidlertid at hele EU, Norge, Biden osv står klare til å bruke astronomiske summer på fornybar energi, den politiske viljen er enorm. NEL er blant de større innen Hydrogen og nærmer seg "Tesla-syndromet" som Fredly snakker om, innen Hydrogen. Dvs de har en så høy markedsverdi at de lett kan sluke nye interessante selskaper med relativt små emisjoner. Hvis NEL lykkes bare i Europa, og Hydrogen blir så stort som mange tror, er dagens prising ingenting. Hva er danske Ørsted priset til innen vind?
Det en må huske er imidlertid at hele EU, Norge, Biden osv står klare til å bruke astronomiske summer på fornybar energi, den politiske viljen er enorm. NEL er blant de større innen Hydrogen og nærmer seg "Tesla-syndromet" som Fredly snakker om, innen Hydrogen. Dvs de har en så høy markedsverdi at de lett kan sluke nye interessante selskaper med relativt små emisjoner. Hvis NEL lykkes bare i Europa, og Hydrogen blir så stort som mange tror, er dagens prising ingenting. Hva er danske Ørsted priset til innen vind?
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
Sørøya
09.01.2021 kl 13:29
9540
Mulig NEL har fått en hinsides prising etter manges oppfatning. Men NEL er ikke ekstremt priset i forhold til andre hydrogenselskaper. I forhold til nærmeste konkurrent ITM Power blir NELs prising puslete. Sammenlikn NEL med prisingen av andre nyere hydrogenselskaper i Norge og internasjonalt så er ikke NEL priset særlig høyt. Kan være enig i at hele sektoren er priset altfor høyt i forhold til praktisk talt all erfaring fra børs skulle tilsi, me samtidig vet vi at det sluses inn enorme beløp over hele verden i hydrogenrelaterte prosjekter. Det er få ganger historisk sett at man sett slik enorm satsing innen ett område. Tror dette vil fortsette en tid fremover. Husk det er først nå de store pengene begynner å bli investert. De fleste større prosjekter er fremdeles i tidlig startfase med investeringsbeslutninger senere i år og neste år. Pr i dag er det for liten kapasitet bygget ut til å betjene alle disse prosjektene selv om både NEL, ITM Power, kineserne og sikkert mange andre har store fabrikker under oppføring. Tror ingen ting på at EU og andre skroter investeringsplanene innen overskuelig fremtid. NELs problem er at de kan bli for små og mangler en stor industriell samarbeidspartner. Dessuten kommer de til å trenge mye finansiering fremover så at vi må leve med en til to emisjoner i året er etter min mening noe man bare bør innstille seg på. Tidsperiodene rundt emisjoner har forøvrig gitt gode tradingmuligheter for flere av oss.
Redigert 21.01.2021 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
omans
09.01.2021 kl 18:48
9292
Alt kan argumenteres for forsvares så lenge leken er god.( Les kursoppgang)
Om man skal bruke store summer neste 30 år, noen liker å bruke ordet astronomisk, ( for å spisse det, siden en ikke finner større ord) Javel.
Men en må på en måte finne kost nytte, en må se at det er liv laga sett mot alternativene.
Hydrogen virker fortsatt noe nisje prega, men er noe en ser kommer litt, sammen med annet.
En har vel ikke fullstendig oversikt over hvor mye subsidier som vil komme her, og over hvor lang tid.
Om markedet blir kalt astronomisk er veien kort for konkurrerende "lavkostland" å få utnytta denne kilden som kommer fra vann spalting og gjøre om til elektrisitet.
Hydrogen bil er jo el-bil som bruker hydrogen som energibærer.
Foreløpig vet en ikke nok om kundene i markedet vil omfavne dette, pris på hydrogenbil er fortsatt stiv pris, og mange vil like gjerne gå for ren el-bil.
For transport/langtransport er det trolig noe mer potensiale.
Vet det er andre markeder enn bil og transport, så får se hvordan det går.
Om man skal bruke store summer neste 30 år, noen liker å bruke ordet astronomisk, ( for å spisse det, siden en ikke finner større ord) Javel.
Men en må på en måte finne kost nytte, en må se at det er liv laga sett mot alternativene.
Hydrogen virker fortsatt noe nisje prega, men er noe en ser kommer litt, sammen med annet.
En har vel ikke fullstendig oversikt over hvor mye subsidier som vil komme her, og over hvor lang tid.
Om markedet blir kalt astronomisk er veien kort for konkurrerende "lavkostland" å få utnytta denne kilden som kommer fra vann spalting og gjøre om til elektrisitet.
Hydrogen bil er jo el-bil som bruker hydrogen som energibærer.
Foreløpig vet en ikke nok om kundene i markedet vil omfavne dette, pris på hydrogenbil er fortsatt stiv pris, og mange vil like gjerne gå for ren el-bil.
For transport/langtransport er det trolig noe mer potensiale.
Vet det er andre markeder enn bil og transport, så får se hvordan det går.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
Tresseater
09.01.2021 kl 19:54
9223
Alle de "gamle traverne" her inne og på andre fora, som roper om at NEL er overpriset og som kjøper BEAR-produkter eller shorter NEL, har sunget den samme sangen siden kursen passerte 5 NOK.
De er allerede konkurs flere ganger, vanskelig å ta noen av dem seriøst.
De er allerede konkurs flere ganger, vanskelig å ta noen av dem seriøst.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
JonasKr
09.01.2021 kl 19:58
9208
Både store politiske krefter og store selskaper som ser mot Hydrogen nå, de mener det er et tidsspørsmål før de kan kostnadene ned på respektable nivåer. Kanskje det er en flopp, men man trenger noe batterier ikke kan gi. Selv i Norge idag er elbilen for de fleste bare en sekundærbil til bykjøring. Hvis hele Norge plutselig skal "hurtiglade" i 20-30min med skrikerunger i bilen og 10stk foran deg i køen, så fungerer det ikke. Jeg klarer ikke se hvordan man skal bygge ut et ladenettverk som helt erstatter fossilbilen, det vil kreve helt enorme utbygginger. De må også få hurtiglading ned til 5min hvis det skal funke for folk. Elbil funker som sagt som sekundærbil for folk med enebolig i Bærum, som kan lade hjemme. Man trenger også noe som erstatter at sola ikke skinner og at det ikke blåser. Sol og vind erstatter ikke kjernekraft, kull, gass og olje, spørsmålet er hva som fyller ut vind/sol? Få land har vannkraft som Norge. Hvis Hydrogen fyller dette dette tomrommet blir det enormt stort.
Når Ørsted kan nå en Market Cap på 700mrd dkk på vindkraft, så er vel ikke 47mrd nok på NEL helt hinsides?
Når Ørsted kan nå en Market Cap på 700mrd dkk på vindkraft, så er vel ikke 47mrd nok på NEL helt hinsides?
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
omans
09.01.2021 kl 21:53
9081
Det er mulig å skille barter og snørr. Skille flopp med bærekraft og tid. En må være blind for å ikke se at hydrogen opplegget blir mer av noens hverdag etter hvert.
Når det kommer til tidsspørsmålet, så er det vel fortsatt snakk om flere år før bl.a. grønn hydrogen kan bli selvkost prosjekt.
Batterier blir bedre og bedre. En leser om at halvparten av nye biler(kjøpt i Norge) nå er el biler. Spør en Tesla eier om bilen er en sekundær bil.
Tesen din er grei nok. Men det er ikke gitt at en hydrogenbil er det eneste svaret. Har det kommet forbud mot fossilbiler ennå? Noen forhandlere klarer ikke få inn nok brukte dieselbiler å selge. Skal plutselig hele norge hurtiglade i 20-30 min med skrikerunger i baksetet og 10 foran i køen? Har du opplevd dette?
Ser du mener at hydrogen er løsningen, du sier hvis/dersom, men ifølge innledningen så er det dette du mener. At en skal se hydrogenbilene suse forbi over alt.
Jeg ser fortsatt ikke et fnugg av tegn ennå her til lands at så er på trappene.
Helt greit at du mener 50mrd er ok prising av NEL, men prisen på Nel baseres ikke på Ørsted, det baserer seg på hva de skal tjene på sin virksomhet/hva markedet tror om dette.
Ser de begynner å ansette folk til fabrikken på Herøya nå, så de er iallefall igang med noe...
Ed. ta f.eks Plug Power, er priset til over 200mrd, mulig det har kommet oppgraderinger etter Sør Korea nyheten, men verdivurdering lå på ca 25doll pr aksje, selv med et estimat på 0.25doll i tap pr aksje for 2021. Siste notering Plug er ca 54doll.
Når det kommer til tidsspørsmålet, så er det vel fortsatt snakk om flere år før bl.a. grønn hydrogen kan bli selvkost prosjekt.
Batterier blir bedre og bedre. En leser om at halvparten av nye biler(kjøpt i Norge) nå er el biler. Spør en Tesla eier om bilen er en sekundær bil.
Tesen din er grei nok. Men det er ikke gitt at en hydrogenbil er det eneste svaret. Har det kommet forbud mot fossilbiler ennå? Noen forhandlere klarer ikke få inn nok brukte dieselbiler å selge. Skal plutselig hele norge hurtiglade i 20-30 min med skrikerunger i baksetet og 10 foran i køen? Har du opplevd dette?
Ser du mener at hydrogen er løsningen, du sier hvis/dersom, men ifølge innledningen så er det dette du mener. At en skal se hydrogenbilene suse forbi over alt.
Jeg ser fortsatt ikke et fnugg av tegn ennå her til lands at så er på trappene.
Helt greit at du mener 50mrd er ok prising av NEL, men prisen på Nel baseres ikke på Ørsted, det baserer seg på hva de skal tjene på sin virksomhet/hva markedet tror om dette.
Ser de begynner å ansette folk til fabrikken på Herøya nå, så de er iallefall igang med noe...
Ed. ta f.eks Plug Power, er priset til over 200mrd, mulig det har kommet oppgraderinger etter Sør Korea nyheten, men verdivurdering lå på ca 25doll pr aksje, selv med et estimat på 0.25doll i tap pr aksje for 2021. Siste notering Plug er ca 54doll.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
Admoff
10.01.2021 kl 17:49
8798
Fra Telemarksavisen. Publisert: 09.01.2021
Ansetter 39 nye i 2021: – Vi forventer stor vekst – det har tatt av i markedet nå
Nel Hydrogen er i ferd med å oppbemanne den nye fabrikken som er under oppføring på Herøya i Porsgrunn og planlegger å starte opp midt i 2021.
Fortsetter det videre opp i morgen?
Ansetter 39 nye i 2021: – Vi forventer stor vekst – det har tatt av i markedet nå
Nel Hydrogen er i ferd med å oppbemanne den nye fabrikken som er under oppføring på Herøya i Porsgrunn og planlegger å starte opp midt i 2021.
Fortsetter det videre opp i morgen?
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
omans
10.01.2021 kl 18:29
8767
Det bør være priset inn minimum 2000 nye ansettelser, men markedet klarer ikke se det.
Jeg ser på det som det er opprettet en line mellom år 2020 og 2050, som har gått fra å være slakk til å bli stram.
Aksjekursen går lina, som en balansekunster tar seg over de dype daler. Det er snarveien over, men det innebærer en stor risiko.
Jeg ser på det som det er opprettet en line mellom år 2020 og 2050, som har gått fra å være slakk til å bli stram.
Aksjekursen går lina, som en balansekunster tar seg over de dype daler. Det er snarveien over, men det innebærer en stor risiko.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
JonasKr
10.01.2021 kl 19:05
8696
Vel, ingen jeg vet om har elbil som eneste bil. Elbiler er også ekstemt ujevnt geografisk lokalisert, du finner rimelig mange i Bærum, Oslo vest og Ullevål Hageby, og relativt få på Stovner. Funker veldig greit så lenge du har en bensinbil i tillegg og bor i enebolig og kan hjemmelade enkelt. Elbiler er en fin måte for rike folk og subsidieres av staten og for å slippe kø, og er en av mange grunner til at flere og flere vanlige folk forlater AP.
Sier heller ikke at Hydrogenbiler er løsningen, bare at jeg ser ekstreme utfordringer hvis elbilen skal erstatte bensinbilen, ikke bare være en subsidiert tilleggsbil for å slippe kø og mindre bompenger. Køer for hurtiglading er selvsagt ikke et problem nå, men det vil bli det hvis elbiler også skal frakte folk til og fra hytta på fjellet og på norgesferie, og hvis alle som bor i blokk skal få ladet. Utenfor blokkene der jeg bor er det 10-12 parkeringsplasser på 24 leiligheter, det lukter ladetrøbbel. Det er jo kun i Norge elbilen har hatt gjennombrudd, etter Norge med 50% nysalg er vel neste Nederland med 8%? Det krever ekstrem subsidiering av elbil og hard beskatning av fossilt for å komme dit Norge er.
Igjen, er svært usikker på fremtiden med tanke på personbiler. Man trenger dog et tillegg til variable strømkilder som vind/sol, og hvis Hydrogen vinner dette markedet blir det enormt stort. Sammenligningen med Ørsted var bare for å vise urimeligheten i prising. Equinor har vel ligget på et resultat på 10 gangern av Ørsted, men har lavere Market Cap.
Sier heller ikke at Hydrogenbiler er løsningen, bare at jeg ser ekstreme utfordringer hvis elbilen skal erstatte bensinbilen, ikke bare være en subsidiert tilleggsbil for å slippe kø og mindre bompenger. Køer for hurtiglading er selvsagt ikke et problem nå, men det vil bli det hvis elbiler også skal frakte folk til og fra hytta på fjellet og på norgesferie, og hvis alle som bor i blokk skal få ladet. Utenfor blokkene der jeg bor er det 10-12 parkeringsplasser på 24 leiligheter, det lukter ladetrøbbel. Det er jo kun i Norge elbilen har hatt gjennombrudd, etter Norge med 50% nysalg er vel neste Nederland med 8%? Det krever ekstrem subsidiering av elbil og hard beskatning av fossilt for å komme dit Norge er.
Igjen, er svært usikker på fremtiden med tanke på personbiler. Man trenger dog et tillegg til variable strømkilder som vind/sol, og hvis Hydrogen vinner dette markedet blir det enormt stort. Sammenligningen med Ørsted var bare for å vise urimeligheten i prising. Equinor har vel ligget på et resultat på 10 gangern av Ørsted, men har lavere Market Cap.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
Barthoma
10.01.2021 kl 19:09
8681
Risikoen i ett selskap somNEL uten fundamentale verdier i bunn, er meget stor. En større negativ nyhet kan rive vekk 70-80% av selskapets verdi på få timer, Dette er risikosport, men utrolig artig å følge med på,,
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
JonasKr
10.01.2021 kl 19:18
8728
Med Erna, Biden, EU, Merkel, som annonserer ekstrem satsing på grønn energi og stadig tøffere CO2 avgifter, så er det vel ikke mye negative nyheter i sikte? Hydrogen står jo endelig på trappene til å få sitt gjennombrudd.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
Falketind
10.01.2021 kl 20:55
8655
Min vurdering er at det ikke "finnes" overveiende nedside i NEL, nå med alt det som skjer i det grønne skiftet. Styret og ledelsen har full kontroll og bygger selskapet sten for sten basert på ett godt og solid fundament. Oppturen kommer til å fortsette men selvfølgelig med sine mindre og naturlige korreksjoner. Derfor er det interessant å lese at så mange ikke henger med i svingene og har totalt misforstått caset NEL, mens vi andre tjener vannvittig på oppgangen. Tiden viser også at NEL heller ikke er avhengig av Nikola. I så fall er det Nikola som er avhengig av NEL for å kunne lykkes. Hydrogen er kommet for å bli og i dette perspektivet er minste motstands vei fortsatt oppover. På veien videre må emisjon kunne påregnes men selvfølgelig helt naturlig i den strategiske planleggingen 📈😂
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
omans
10.01.2021 kl 21:59
8530
Når momentumaksjer stiger, uten at det fundamentale på selskapets kjerneforhold følger i samme takt, er det naturlig at risikoen også øker.
Bl.a fondet Gambak har redusert mye i Nel siste ukene, før var Nel topp 10, nå er de ikke der. Argumentet er som nevnt innledningsvis.
Fondet Alfred Berg Gambak er spesialisert inn mot momentumaksjer. Men, ser den at om man har langsiktig perspektiv, så er prognosene for 2030 fine, grønt blir pop lenge..
edit. Hvorfor nevner han ikke hydrogen, mon tro(?)
https://e24.no/olje-og-energi/i/2d9wky/girer-opp-til-foerste-investering-i-fornybar-energi-ambisjon-at-vi-skal-faa-det-til-i-aar
Nevner ingenting om hydrogen, ser de skriver de prøver finne gode kjøp:)
Bl.a fondet Gambak har redusert mye i Nel siste ukene, før var Nel topp 10, nå er de ikke der. Argumentet er som nevnt innledningsvis.
Fondet Alfred Berg Gambak er spesialisert inn mot momentumaksjer. Men, ser den at om man har langsiktig perspektiv, så er prognosene for 2030 fine, grønt blir pop lenge..
edit. Hvorfor nevner han ikke hydrogen, mon tro(?)
https://e24.no/olje-og-energi/i/2d9wky/girer-opp-til-foerste-investering-i-fornybar-energi-ambisjon-at-vi-skal-faa-det-til-i-aar
Nevner ingenting om hydrogen, ser de skriver de prøver finne gode kjøp:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
Jondolls
10.01.2021 kl 23:42
8505
Hvis jeg kjøper Nel bear x2 for 10.000kr. Så synker den 10% neste dag og jeg selger. Har jeg tjent 10% da? Eller mer? Takk for svar
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
omans
10.01.2021 kl 23:56
8458
Ikke kjøp noe du ikke forstår.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
Jondolls
11.01.2021 kl 00:02
8432
Jeg har hatt nel i 3 år, solgt ut på 30.
Er oppblåst, men har ikke shortet før så var bare det:)
Er oppblåst, men har ikke shortet før så var bare det:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
JonasKr
11.01.2021 kl 00:08
8415
omans skrev Ikke kjøp noe du ikke forstår.
Du kom meg i forkjøpet:-).
Du skal virkelig ha is i magen hvis du kjøper Nel Bear nå, etter hele den politiske verden har erklært storsatsing på Hydrogen. Jondolls, husk også at du sannsynligvis blir tvangsinnløst på et tidspunkt, det er ikke helt som en short.
Du skal virkelig ha is i magen hvis du kjøper Nel Bear nå, etter hele den politiske verden har erklært storsatsing på Hydrogen. Jondolls, husk også at du sannsynligvis blir tvangsinnløst på et tidspunkt, det er ikke helt som en short.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
Jondolls
11.01.2021 kl 00:12
8395
Blir ikke imorgen klokken 09:00. Men blir nok mot slutten av dagen. Ser ikke nel gå videre over 40kr. Selv om vi er i et bull-løp nå på hele oslo børs så.. Vi får se, blir nok en liten post for og prøve først :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
omans
11.01.2021 kl 00:17
8369
Ok, den er grei, gratulere med bra handel. Tenker i samme baner..
10000 et jo da greit å starte med, iom du sikkert fikk fin gevinst fra salget :)
10000 et jo da greit å starte med, iom du sikkert fikk fin gevinst fra salget :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
omans
11.01.2021 kl 00:19
8352
Denne har rekkevidde på 1000 km
https://finansavisen.no/nyheter/bil/2021/01/10/7606122/ny-tesla-killer-nio-et7-med-over-1.000-kilometer-rekkevidde
https://finansavisen.no/nyheter/bil/2021/01/10/7606122/ny-tesla-killer-nio-et7-med-over-1.000-kilometer-rekkevidde
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
Jondolls
11.01.2021 kl 00:20
8331
Er litt mer enn 10.000 jeg tenker, men blir en del av en veldig god profitt.
Om bare alle handler hadde gått som nel ja.. Satt på nas fra 15-3kr så ja hehe..
Om bare alle handler hadde gått som nel ja.. Satt på nas fra 15-3kr så ja hehe..
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
Yuri_Milner
11.01.2021 kl 07:08
8122
Blir spennende å se idag
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
omans
11.01.2021 kl 09:49
7922
Denne nyheten hjelper ikke på hydrogen biler:
Oslo (TDN Direkt): Regjeringen vil gjøre det enklere for folk å installere ladepunkt for elbil, og foreslår dermed at alle nye bygg, inkludert boliger og fritidsboliger, skal bli klargjort for installering ladepunkter.
Det skriver regjeringen i en pressemelding mandag.
Det betyr at boligeiere enkelt kan installere elbilladere når de selv ønsker det – uten å måtte gjøre tilpasninger i bygget eller grunnen.
Forslaget om nye bestemmelser i byggteknisk forskrift (TEK17) vil bli sendt på høring i dag, 11. januar.
Oslo (TDN Direkt): Regjeringen vil gjøre det enklere for folk å installere ladepunkt for elbil, og foreslår dermed at alle nye bygg, inkludert boliger og fritidsboliger, skal bli klargjort for installering ladepunkter.
Det skriver regjeringen i en pressemelding mandag.
Det betyr at boligeiere enkelt kan installere elbilladere når de selv ønsker det – uten å måtte gjøre tilpasninger i bygget eller grunnen.
Forslaget om nye bestemmelser i byggteknisk forskrift (TEK17) vil bli sendt på høring i dag, 11. januar.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
Barthoma
11.01.2021 kl 10:56
7813
Det som er spørsmålet, når smeller neste hydrogen enhet? Blir det en fyllestasjon, ett kjøretøy,? At det skjer er 100% sikkert, og at det vil få følge for hydrogen i fremtiden, er også sikkert. Dette er høyeksplosivt og kan selvantenne bare ved å komme i kontakt med luft,
Hydrogen er spennende som energikilde, men jeg setter ikke noen jeg bryr meg om inn i ett hydrogendrevet kjøretøy så lenge det finnes betydelig tryggere alternativer tilgjengelig.👍
Time will tell.
Hydrogen er spennende som energikilde, men jeg setter ikke noen jeg bryr meg om inn i ett hydrogendrevet kjøretøy så lenge det finnes betydelig tryggere alternativer tilgjengelig.👍
Time will tell.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
omans
11.01.2021 kl 11:24
7743
For hvert smell, så lærer man litt og sikkerheten bedres. Kan for lite om denne risikoen, men Hydrogen er ikke energikilde. Energikilden må jo komme fra annet sted, så bruke hydrogenet som energibærer til elektriske motoren. Når batteriene blir bedre og tar 1000km rekkevidde, samt at ladepunkter blir tilgjengelig over alt, hvem vil kjøpe hydrogen farkosten? Jeg tror at en Hydrogenbasert bil er like trygg som el-bil i utgangspunktet, har også vært uhell/brann med el-biler, fossil biler og bensisnstasjoner som har blåst i lufta.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
neztn
12.01.2021 kl 18:40
7330
Solgte en del Bull rec x3 og kjøpte bear nel X3 i går. Mange esg-aksjer som kan få det litt anstrengt nå tror jeg. Ser at Tesla baner vei igjen i dag, men sitter med en følelse av at her kommer det en større korreksjon som kan påvirke stort.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
stockwalker
13.01.2021 kl 13:16
7041
som forventet, NEL vil nå møte kraftig konkurranse framover av kjente/ innovative store selskaper.. ta gevinst nå
Linde skal bygge verdens største PEM-elektrolysør for produksjon av grønn hydrogen
Linde skal bygge, eie og operere det de beskriver som verdens største PEM-elektrolysør på 24 megawatt for produksjon av grønn hydrogen.
Det skriver Linde i en pressemelding onsdag ettermiddag.
Anlegget er planlagt å bygges ved Leuna Chemical Complex i Tyskland, hvor det grønne hydrogenet vil bli levert til Lindes industrielle kunder gjennom selskapets eksisterende rørnettverk, opplyses det.
- Rent hydrogen er en hjørnestein i både tysk- og EUs strategi for å møte utfordringene med klimaendringene. Dette prosjektet viser at elektrolysørkapasiteten fortsetter å øke, og dette er et springbrett frem mot enda større anlegg, sier leder for Lindes virksomhet i Vest-Europa, Jens Waldeck.
Linde skal bygge verdens største PEM-elektrolysør for produksjon av grønn hydrogen
Linde skal bygge, eie og operere det de beskriver som verdens største PEM-elektrolysør på 24 megawatt for produksjon av grønn hydrogen.
Det skriver Linde i en pressemelding onsdag ettermiddag.
Anlegget er planlagt å bygges ved Leuna Chemical Complex i Tyskland, hvor det grønne hydrogenet vil bli levert til Lindes industrielle kunder gjennom selskapets eksisterende rørnettverk, opplyses det.
- Rent hydrogen er en hjørnestein i både tysk- og EUs strategi for å møte utfordringene med klimaendringene. Dette prosjektet viser at elektrolysørkapasiteten fortsetter å øke, og dette er et springbrett frem mot enda større anlegg, sier leder for Lindes virksomhet i Vest-Europa, Jens Waldeck.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
omans
14.01.2021 kl 12:17
6893
Et mulig tidlig signal på korreksjon i kursen, gulvet i stigende trend underskrides:
https://ibb.co/rvH2rB1
https://ibb.co/rvH2rB1
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
neztn
18.01.2021 kl 09:31
6400
I dag kom det første salgspresset. Min hypotese er at den skal med mot 28,- i løpet av uken.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »