Bear Nel - følges her
Fra og med 7.1.2021
BEAR NEL X3 NORDNET N - sluttkurs 3,29 (-30%)
BEAR NEL X2 NORDNET N - sluttkurs 13,93 (-20,85%)
BEAR NEL X1 NORDNET N1 - sist omsatt 56,90.
selskapsverdien økte idag med 4,2mrd pga at Bidens seier ble formelt godkjent igår kveld, etter en liten "forstyrrelse"
BEAR NEL X3 NORDNET N - sluttkurs 3,29 (-30%)
BEAR NEL X2 NORDNET N - sluttkurs 13,93 (-20,85%)
BEAR NEL X1 NORDNET N1 - sist omsatt 56,90.
selskapsverdien økte idag med 4,2mrd pga at Bidens seier ble formelt godkjent igår kveld, etter en liten "forstyrrelse"
Redigert 21.01.2021 kl 09:35
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Seriøs
18.09.2021 kl 18:02
1434
Ser ikke for meg 33 kr igjen i NEL. Kursen var superhauset og den grønne bølgen ga euforisk opplevelse og folk gikk av skaftet. Nå er realismen her
omans
18.09.2021 kl 17:38
1460
Siste kurs for BEAR NEL x3 er ca 8.50.
En oppgang på 5,2 kroner siden starten her.
Oppgangen i x3 har vært på 157%
Mens fallet i NEL kurs har vært 61%.
For at NEL skal opp til utgangspunktet igjen ved ca 33 kroner, må kurs stige 157% faktisk, noe jeg undres over siden produktet normal sett taper seg over tid.
En oppgang på 5,2 kroner siden starten her.
Oppgangen i x3 har vært på 157%
Mens fallet i NEL kurs har vært 61%.
For at NEL skal opp til utgangspunktet igjen ved ca 33 kroner, må kurs stige 157% faktisk, noe jeg undres over siden produktet normal sett taper seg over tid.
neztn
17.03.2021 kl 10:41
1978
Den snudde rett før emikurs og har nå brutt viktig motstand. Dette virker som kan falle ytterligere. For min del er jeg tilbake i Bear. Kan den falle til 18 tallet? Som var forrige emi kurs?
neztn
09.03.2021 kl 11:54
2396
Ser ut som det snur igjen. Hvor høyt skal den nå? Er vel naturlig å tro den skal opp til emisjonskurs 24,75 før den evt sikter seg mot 30.
neztn
03.03.2021 kl 12:21
2773
På tide å ta fram denne igjen. Jeg spådde et fall fra 33-34,- nivået. Og har vært litt inn og ut av denne med en pen fortjeneste. Har tatt nye posisjoner og regner med at denne skal ned til emikurs i første omgang. Tipper neste kritiske nivå er ca 22,- Er det noen som har tilgang på Fearnleys uttalelse-Crunchtime? Og hva med vår tyske venn Alexander von Parseval-hva er hans kritiske nivå? Noen som vet/har lest?
Redigert 03.03.2021 kl 14:34
Du må logge inn for å svare
omans
26.02.2021 kl 12:58
3009
BEAR NEL X3 NORDNET N siste kurs 5.36 --> 63% opp siden trådens start.
Det får være ok.
Det får være ok.
Sørøya
18.02.2021 kl 11:53
3273
Yuri_Milner skrev Må takke for tips om dette, omans. Solgte short-posisjonen idag
På tide å dekke inn shortposisjoner.
Yuri_Milner
18.02.2021 kl 11:41
3334
Må takke for tips om dette, omans. Solgte short-posisjonen idag
neztn
27.01.2021 kl 14:10
3674
Yuri_Milner skrev Blir spennende å se hvor mye påvirkning de har i praksis
En uke senere.. her we go - down the drain
Yuri_Milner
20.01.2021 kl 20:36
3937
Blir spennende å se hvor mye påvirkning de har i praksis
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
omans
20.01.2021 kl 20:26
3959
Haussebloggen har skiftet til baisseblogg.
NEL: Der Aktionaer – det tyske magasinet som iht Arne Fredly har vært en pådriver i mange av de kraftige oppgangene av norske ESG-aksjer (og sist også Play Magnus) skriver nå om NEL at selv om hydrogensektoren er hot og etterspørselen etter elektrolysører vil stige kraftig de neste årene så er denne «Fantasie» allerede innpriset i NELs aksjekurs. De tror derfor det er høy risiko for kursfall fremover.
NEL: Der Aktionaer – det tyske magasinet som iht Arne Fredly har vært en pådriver i mange av de kraftige oppgangene av norske ESG-aksjer (og sist også Play Magnus) skriver nå om NEL at selv om hydrogensektoren er hot og etterspørselen etter elektrolysører vil stige kraftig de neste årene så er denne «Fantasie» allerede innpriset i NELs aksjekurs. De tror derfor det er høy risiko for kursfall fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
omans
19.01.2021 kl 14:16
3966
Tenker at om kurs kommer til rundt 35 igjen, er det å se på hva Bear Nel x3 står i og vurdere kjøp.
Xtrainvestor idag:
NEL: DNB gjentar selg med kursmål NOK 5 og motiverer det med følgende: Risikoen knyttet til forventede fremtidige leveranser til Nikola ser ut til å stige. Dagens verdsettelse krever at den nye produksjonslinjen på Herøya blir ferdigstilt og raskt blir i stand til å produsere elektrolysører på konkurransedyktige kostnader. Selskapet har allerede annonsert ordre basert på salgspriser betydelig under det de produserer for ved dagens øvrige anlegg i USA og på Notodden. Konkurransesituasjonen den siste tiden har blitt skjerpet i alle selskapets tre viktigste geografiske markeder. Selskapet har etter DNBs syn en utfordrende markedsposisjon i forhold til flere av de viktigste konkurrentene. NEL avholder f.ø kapitalmarkedsdag på torsdag.
Xtrainvestor idag:
NEL: DNB gjentar selg med kursmål NOK 5 og motiverer det med følgende: Risikoen knyttet til forventede fremtidige leveranser til Nikola ser ut til å stige. Dagens verdsettelse krever at den nye produksjonslinjen på Herøya blir ferdigstilt og raskt blir i stand til å produsere elektrolysører på konkurransedyktige kostnader. Selskapet har allerede annonsert ordre basert på salgspriser betydelig under det de produserer for ved dagens øvrige anlegg i USA og på Notodden. Konkurransesituasjonen den siste tiden har blitt skjerpet i alle selskapets tre viktigste geografiske markeder. Selskapet har etter DNBs syn en utfordrende markedsposisjon i forhold til flere av de viktigste konkurrentene. NEL avholder f.ø kapitalmarkedsdag på torsdag.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
Atomvinter
19.01.2021 kl 08:10
3965
Hva er agendaen din i forhold til å spre feilinformasjon om elbiler JonasKr?
Er den hinsides vanvittige prisingen av NEL avhengig av at du og likesinnede fortsetter å spre feilinformasjon om batteribiler kontra hydrogenbiler?
Det finnes INGEN ladekøer for elbiler (batteribiler), JonasKr. Det settes opp 100-vis av ladepunkter hver eneste dag, og i Oslo har en svært stor andel av innbyggerne med garasje allerede hver sitt eget private ladepunkt. Bilene lades om natten. Slutt å juge.
Slutt med dette tullet om batteribiler som sekundærbil. De aller fleste har nå batteribil som eneste bil, da bilene nå går såpass langt på batteri alene. Slutt å juge.
Sist og ikke minst, hvis du er redd for at batteribilene skal kreve kjernekraft, kull, gass og olje, så kan du bare glemme hydrogen da nesten alt hydrogen nettopp skaffes fra disse kildene. Slutt med å spre feilinformasjon.
Slutt å juge på HO, JonasKr.
Er den hinsides vanvittige prisingen av NEL avhengig av at du og likesinnede fortsetter å spre feilinformasjon om batteribiler kontra hydrogenbiler?
Det finnes INGEN ladekøer for elbiler (batteribiler), JonasKr. Det settes opp 100-vis av ladepunkter hver eneste dag, og i Oslo har en svært stor andel av innbyggerne med garasje allerede hver sitt eget private ladepunkt. Bilene lades om natten. Slutt å juge.
Slutt med dette tullet om batteribiler som sekundærbil. De aller fleste har nå batteribil som eneste bil, da bilene nå går såpass langt på batteri alene. Slutt å juge.
Sist og ikke minst, hvis du er redd for at batteribilene skal kreve kjernekraft, kull, gass og olje, så kan du bare glemme hydrogen da nesten alt hydrogen nettopp skaffes fra disse kildene. Slutt med å spre feilinformasjon.
Slutt å juge på HO, JonasKr.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
omans
19.01.2021 kl 08:03
3966
Har løkke guidet noe om at de øker prod 5000% fremover, og hva er inntekts og omsetningsmål kommunisert til markedet?
Ta annen industri, Archer melder idag om kontrakt verdt 2,5mrd med Equinor, men selskapet er priset til 600 Mill.
Nel aksjonærer skryter av kontrakter verdt 200mill siste måneder(det meste tidligere kjent/kommunisert), men mcap Nel opp mot 50mrd. Det er 80 ganger høyere enn Archer.
Henger ikke på greip....
Ta annen industri, Archer melder idag om kontrakt verdt 2,5mrd med Equinor, men selskapet er priset til 600 Mill.
Nel aksjonærer skryter av kontrakter verdt 200mill siste måneder(det meste tidligere kjent/kommunisert), men mcap Nel opp mot 50mrd. Det er 80 ganger høyere enn Archer.
Henger ikke på greip....
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
Malchish
19.01.2021 kl 06:29
3966
Hydrogen production skal økes 5000%
Fem tusen...
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Hydrogen-Production-Is-Set-To-Increase-5000-In-Just-5-Years.html
Fem tusen...
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Hydrogen-Production-Is-Set-To-Increase-5000-In-Just-5-Years.html
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
Myrtroll
18.01.2021 kl 23:37
3966
Jeg kjøpte Nel, Bear X3 når verdien av NEL var på ca 33 , og ser fortsatt ingen grunn til å ikke kjøpe. Blir sittende litt lengre med denne posten.
Ærlig talt har jeg mer tro på at tesla stiger en høyere % en det NEL gjør ila første Quarter. En Biden seier vil si hurtige investeringer i grønne prosjekt som kjapt gir effekt/utbytte.Dette er viktig i forhold til å kunne vise til resultater ved en omlegging av politikken. Da faller det seg naturlig å se på hvilken grønn teknologi som kan utvikles, (Batteri, Solar, Naturgasser etc,) som allerede det finnes infrastruktur til.
Hydrogen har en framtid, men kostnadene for å bygge en landsdekkende infrastruktur er enorme, og vil derfor mest sannsynlig begrenses til utnyttelse i enkelte sektorer (maritime, evt hydrogen i kombinasjon med solceller for elektrolyse, slik som Nel nettopp landet en kontrakt for.)
Om en investerer i NEL på dette tidspunktet, er det nok mer fornuftig med en 10-årig horisont.
Ærlig talt har jeg mer tro på at tesla stiger en høyere % en det NEL gjør ila første Quarter. En Biden seier vil si hurtige investeringer i grønne prosjekt som kjapt gir effekt/utbytte.Dette er viktig i forhold til å kunne vise til resultater ved en omlegging av politikken. Da faller det seg naturlig å se på hvilken grønn teknologi som kan utvikles, (Batteri, Solar, Naturgasser etc,) som allerede det finnes infrastruktur til.
Hydrogen har en framtid, men kostnadene for å bygge en landsdekkende infrastruktur er enorme, og vil derfor mest sannsynlig begrenses til utnyttelse i enkelte sektorer (maritime, evt hydrogen i kombinasjon med solceller for elektrolyse, slik som Nel nettopp landet en kontrakt for.)
Om en investerer i NEL på dette tidspunktet, er det nok mer fornuftig med en 10-årig horisont.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
omans
18.01.2021 kl 21:06
4057
Yuri_Milner skrev Sitter du short enda, Omans?
Jeg hadde tenkt å gå inn(bear) ved ca 35, så var jeg ikke årevåken, og kurs falt tilbake. Etter det kom ikke kursen opp mot den høyden igjen, så foreløpig blir det å følge med, mest av interesse for noe som virker feilpriset, samtidig vet en ikke hvor langt det kan strekkes, det har steget mer enn mange tenkte..
Kurs på Nel gikk opp den 7. januar pga Biden-seier ble formelt godkjent, hva vet man om absurde kursutslag ifm Biden tas i ed onsdag?
Jeg tenkte at ved 35 burde oppsiden være minimal, iallefall kort sikt, og Bear Nel x3 ville kunne blitt kjøpt stykke ned på 2 tallet et sted.
Foreløpig er man nok posisjonert greit nok med andre posisjoner/eksponeringer.
Kurs på Nel gikk opp den 7. januar pga Biden-seier ble formelt godkjent, hva vet man om absurde kursutslag ifm Biden tas i ed onsdag?
Jeg tenkte at ved 35 burde oppsiden være minimal, iallefall kort sikt, og Bear Nel x3 ville kunne blitt kjøpt stykke ned på 2 tallet et sted.
Foreløpig er man nok posisjonert greit nok med andre posisjoner/eksponeringer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
Yuri_Milner
18.01.2021 kl 20:00
4143
Sitter du short enda, Omans?
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
omans
18.01.2021 kl 12:22
4369
18.1
BEAR NEL X3 NORDNET N
29,50% Utv. i dag +0.82 NOK Siste 3,60
BEAR NEL X3 NORDNET N
29,50% Utv. i dag +0.82 NOK Siste 3,60
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
jace
18.01.2021 kl 12:03
4432
Nå kjøper pateto med begge hendene, utrolig at folk går på denne hver gang.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
omans
18.01.2021 kl 10:43
4618
Par med raus oppgradering fra 6 til 8 kroner.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
neztn
18.01.2021 kl 09:31
6419
I dag kom det første salgspresset. Min hypotese er at den skal med mot 28,- i løpet av uken.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
omans
14.01.2021 kl 12:17
6912
Et mulig tidlig signal på korreksjon i kursen, gulvet i stigende trend underskrides:
https://ibb.co/rvH2rB1
https://ibb.co/rvH2rB1
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
stockwalker
13.01.2021 kl 13:16
7060
som forventet, NEL vil nå møte kraftig konkurranse framover av kjente/ innovative store selskaper.. ta gevinst nå
Linde skal bygge verdens største PEM-elektrolysør for produksjon av grønn hydrogen
Linde skal bygge, eie og operere det de beskriver som verdens største PEM-elektrolysør på 24 megawatt for produksjon av grønn hydrogen.
Det skriver Linde i en pressemelding onsdag ettermiddag.
Anlegget er planlagt å bygges ved Leuna Chemical Complex i Tyskland, hvor det grønne hydrogenet vil bli levert til Lindes industrielle kunder gjennom selskapets eksisterende rørnettverk, opplyses det.
- Rent hydrogen er en hjørnestein i både tysk- og EUs strategi for å møte utfordringene med klimaendringene. Dette prosjektet viser at elektrolysørkapasiteten fortsetter å øke, og dette er et springbrett frem mot enda større anlegg, sier leder for Lindes virksomhet i Vest-Europa, Jens Waldeck.
Linde skal bygge verdens største PEM-elektrolysør for produksjon av grønn hydrogen
Linde skal bygge, eie og operere det de beskriver som verdens største PEM-elektrolysør på 24 megawatt for produksjon av grønn hydrogen.
Det skriver Linde i en pressemelding onsdag ettermiddag.
Anlegget er planlagt å bygges ved Leuna Chemical Complex i Tyskland, hvor det grønne hydrogenet vil bli levert til Lindes industrielle kunder gjennom selskapets eksisterende rørnettverk, opplyses det.
- Rent hydrogen er en hjørnestein i både tysk- og EUs strategi for å møte utfordringene med klimaendringene. Dette prosjektet viser at elektrolysørkapasiteten fortsetter å øke, og dette er et springbrett frem mot enda større anlegg, sier leder for Lindes virksomhet i Vest-Europa, Jens Waldeck.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
neztn
12.01.2021 kl 18:40
7349
Solgte en del Bull rec x3 og kjøpte bear nel X3 i går. Mange esg-aksjer som kan få det litt anstrengt nå tror jeg. Ser at Tesla baner vei igjen i dag, men sitter med en følelse av at her kommer det en større korreksjon som kan påvirke stort.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
omans
11.01.2021 kl 11:24
7762
For hvert smell, så lærer man litt og sikkerheten bedres. Kan for lite om denne risikoen, men Hydrogen er ikke energikilde. Energikilden må jo komme fra annet sted, så bruke hydrogenet som energibærer til elektriske motoren. Når batteriene blir bedre og tar 1000km rekkevidde, samt at ladepunkter blir tilgjengelig over alt, hvem vil kjøpe hydrogen farkosten? Jeg tror at en Hydrogenbasert bil er like trygg som el-bil i utgangspunktet, har også vært uhell/brann med el-biler, fossil biler og bensisnstasjoner som har blåst i lufta.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
Barthoma
11.01.2021 kl 10:56
7832
Det som er spørsmålet, når smeller neste hydrogen enhet? Blir det en fyllestasjon, ett kjøretøy,? At det skjer er 100% sikkert, og at det vil få følge for hydrogen i fremtiden, er også sikkert. Dette er høyeksplosivt og kan selvantenne bare ved å komme i kontakt med luft,
Hydrogen er spennende som energikilde, men jeg setter ikke noen jeg bryr meg om inn i ett hydrogendrevet kjøretøy så lenge det finnes betydelig tryggere alternativer tilgjengelig.👍
Time will tell.
Hydrogen er spennende som energikilde, men jeg setter ikke noen jeg bryr meg om inn i ett hydrogendrevet kjøretøy så lenge det finnes betydelig tryggere alternativer tilgjengelig.👍
Time will tell.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
omans
11.01.2021 kl 09:49
7941
Denne nyheten hjelper ikke på hydrogen biler:
Oslo (TDN Direkt): Regjeringen vil gjøre det enklere for folk å installere ladepunkt for elbil, og foreslår dermed at alle nye bygg, inkludert boliger og fritidsboliger, skal bli klargjort for installering ladepunkter.
Det skriver regjeringen i en pressemelding mandag.
Det betyr at boligeiere enkelt kan installere elbilladere når de selv ønsker det – uten å måtte gjøre tilpasninger i bygget eller grunnen.
Forslaget om nye bestemmelser i byggteknisk forskrift (TEK17) vil bli sendt på høring i dag, 11. januar.
Oslo (TDN Direkt): Regjeringen vil gjøre det enklere for folk å installere ladepunkt for elbil, og foreslår dermed at alle nye bygg, inkludert boliger og fritidsboliger, skal bli klargjort for installering ladepunkter.
Det skriver regjeringen i en pressemelding mandag.
Det betyr at boligeiere enkelt kan installere elbilladere når de selv ønsker det – uten å måtte gjøre tilpasninger i bygget eller grunnen.
Forslaget om nye bestemmelser i byggteknisk forskrift (TEK17) vil bli sendt på høring i dag, 11. januar.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
Yuri_Milner
11.01.2021 kl 07:08
8141
Blir spennende å se idag
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
Jondolls
11.01.2021 kl 00:20
8350
Er litt mer enn 10.000 jeg tenker, men blir en del av en veldig god profitt.
Om bare alle handler hadde gått som nel ja.. Satt på nas fra 15-3kr så ja hehe..
Om bare alle handler hadde gått som nel ja.. Satt på nas fra 15-3kr så ja hehe..
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
omans
11.01.2021 kl 00:19
8371
Denne har rekkevidde på 1000 km
https://finansavisen.no/nyheter/bil/2021/01/10/7606122/ny-tesla-killer-nio-et7-med-over-1.000-kilometer-rekkevidde
https://finansavisen.no/nyheter/bil/2021/01/10/7606122/ny-tesla-killer-nio-et7-med-over-1.000-kilometer-rekkevidde
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
omans
11.01.2021 kl 00:17
8388
Ok, den er grei, gratulere med bra handel. Tenker i samme baner..
10000 et jo da greit å starte med, iom du sikkert fikk fin gevinst fra salget :)
10000 et jo da greit å starte med, iom du sikkert fikk fin gevinst fra salget :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
Jondolls
11.01.2021 kl 00:12
8414
Blir ikke imorgen klokken 09:00. Men blir nok mot slutten av dagen. Ser ikke nel gå videre over 40kr. Selv om vi er i et bull-løp nå på hele oslo børs så.. Vi får se, blir nok en liten post for og prøve først :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
JonasKr
11.01.2021 kl 00:08
8434
omans skrev Ikke kjøp noe du ikke forstår.
Du kom meg i forkjøpet:-).
Du skal virkelig ha is i magen hvis du kjøper Nel Bear nå, etter hele den politiske verden har erklært storsatsing på Hydrogen. Jondolls, husk også at du sannsynligvis blir tvangsinnløst på et tidspunkt, det er ikke helt som en short.
Du skal virkelig ha is i magen hvis du kjøper Nel Bear nå, etter hele den politiske verden har erklært storsatsing på Hydrogen. Jondolls, husk også at du sannsynligvis blir tvangsinnløst på et tidspunkt, det er ikke helt som en short.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
Jondolls
11.01.2021 kl 00:02
8451
omans skrev Ikke kjøp noe du ikke forstår.
Jeg har hatt nel i 3 år, solgt ut på 30.
Er oppblåst, men har ikke shortet før så var bare det:)
Er oppblåst, men har ikke shortet før så var bare det:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
omans
10.01.2021 kl 23:56
8477
Ikke kjøp noe du ikke forstår.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
Jondolls
10.01.2021 kl 23:42
8524
Hvis jeg kjøper Nel bear x2 for 10.000kr. Så synker den 10% neste dag og jeg selger. Har jeg tjent 10% da? Eller mer? Takk for svar
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
omans
10.01.2021 kl 21:59
8546
Når momentumaksjer stiger, uten at det fundamentale på selskapets kjerneforhold følger i samme takt, er det naturlig at risikoen også øker.
Bl.a fondet Gambak har redusert mye i Nel siste ukene, før var Nel topp 10, nå er de ikke der. Argumentet er som nevnt innledningsvis.
Fondet Alfred Berg Gambak er spesialisert inn mot momentumaksjer. Men, ser den at om man har langsiktig perspektiv, så er prognosene for 2030 fine, grønt blir pop lenge..
edit. Hvorfor nevner han ikke hydrogen, mon tro(?)
https://e24.no/olje-og-energi/i/2d9wky/girer-opp-til-foerste-investering-i-fornybar-energi-ambisjon-at-vi-skal-faa-det-til-i-aar
Nevner ingenting om hydrogen, ser de skriver de prøver finne gode kjøp:)
Bl.a fondet Gambak har redusert mye i Nel siste ukene, før var Nel topp 10, nå er de ikke der. Argumentet er som nevnt innledningsvis.
Fondet Alfred Berg Gambak er spesialisert inn mot momentumaksjer. Men, ser den at om man har langsiktig perspektiv, så er prognosene for 2030 fine, grønt blir pop lenge..
edit. Hvorfor nevner han ikke hydrogen, mon tro(?)
https://e24.no/olje-og-energi/i/2d9wky/girer-opp-til-foerste-investering-i-fornybar-energi-ambisjon-at-vi-skal-faa-det-til-i-aar
Nevner ingenting om hydrogen, ser de skriver de prøver finne gode kjøp:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
Falketind
10.01.2021 kl 20:55
8671
Min vurdering er at det ikke "finnes" overveiende nedside i NEL, nå med alt det som skjer i det grønne skiftet. Styret og ledelsen har full kontroll og bygger selskapet sten for sten basert på ett godt og solid fundament. Oppturen kommer til å fortsette men selvfølgelig med sine mindre og naturlige korreksjoner. Derfor er det interessant å lese at så mange ikke henger med i svingene og har totalt misforstått caset NEL, mens vi andre tjener vannvittig på oppgangen. Tiden viser også at NEL heller ikke er avhengig av Nikola. I så fall er det Nikola som er avhengig av NEL for å kunne lykkes. Hydrogen er kommet for å bli og i dette perspektivet er minste motstands vei fortsatt oppover. På veien videre må emisjon kunne påregnes men selvfølgelig helt naturlig i den strategiske planleggingen 📈😂
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
JonasKr
10.01.2021 kl 19:18
8744
Med Erna, Biden, EU, Merkel, som annonserer ekstrem satsing på grønn energi og stadig tøffere CO2 avgifter, så er det vel ikke mye negative nyheter i sikte? Hydrogen står jo endelig på trappene til å få sitt gjennombrudd.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
Barthoma
10.01.2021 kl 19:09
8697
Risikoen i ett selskap somNEL uten fundamentale verdier i bunn, er meget stor. En større negativ nyhet kan rive vekk 70-80% av selskapets verdi på få timer, Dette er risikosport, men utrolig artig å følge med på,,
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
JonasKr
10.01.2021 kl 19:05
8712
Vel, ingen jeg vet om har elbil som eneste bil. Elbiler er også ekstemt ujevnt geografisk lokalisert, du finner rimelig mange i Bærum, Oslo vest og Ullevål Hageby, og relativt få på Stovner. Funker veldig greit så lenge du har en bensinbil i tillegg og bor i enebolig og kan hjemmelade enkelt. Elbiler er en fin måte for rike folk og subsidieres av staten og for å slippe kø, og er en av mange grunner til at flere og flere vanlige folk forlater AP.
Sier heller ikke at Hydrogenbiler er løsningen, bare at jeg ser ekstreme utfordringer hvis elbilen skal erstatte bensinbilen, ikke bare være en subsidiert tilleggsbil for å slippe kø og mindre bompenger. Køer for hurtiglading er selvsagt ikke et problem nå, men det vil bli det hvis elbiler også skal frakte folk til og fra hytta på fjellet og på norgesferie, og hvis alle som bor i blokk skal få ladet. Utenfor blokkene der jeg bor er det 10-12 parkeringsplasser på 24 leiligheter, det lukter ladetrøbbel. Det er jo kun i Norge elbilen har hatt gjennombrudd, etter Norge med 50% nysalg er vel neste Nederland med 8%? Det krever ekstrem subsidiering av elbil og hard beskatning av fossilt for å komme dit Norge er.
Igjen, er svært usikker på fremtiden med tanke på personbiler. Man trenger dog et tillegg til variable strømkilder som vind/sol, og hvis Hydrogen vinner dette markedet blir det enormt stort. Sammenligningen med Ørsted var bare for å vise urimeligheten i prising. Equinor har vel ligget på et resultat på 10 gangern av Ørsted, men har lavere Market Cap.
Sier heller ikke at Hydrogenbiler er løsningen, bare at jeg ser ekstreme utfordringer hvis elbilen skal erstatte bensinbilen, ikke bare være en subsidiert tilleggsbil for å slippe kø og mindre bompenger. Køer for hurtiglading er selvsagt ikke et problem nå, men det vil bli det hvis elbiler også skal frakte folk til og fra hytta på fjellet og på norgesferie, og hvis alle som bor i blokk skal få ladet. Utenfor blokkene der jeg bor er det 10-12 parkeringsplasser på 24 leiligheter, det lukter ladetrøbbel. Det er jo kun i Norge elbilen har hatt gjennombrudd, etter Norge med 50% nysalg er vel neste Nederland med 8%? Det krever ekstrem subsidiering av elbil og hard beskatning av fossilt for å komme dit Norge er.
Igjen, er svært usikker på fremtiden med tanke på personbiler. Man trenger dog et tillegg til variable strømkilder som vind/sol, og hvis Hydrogen vinner dette markedet blir det enormt stort. Sammenligningen med Ørsted var bare for å vise urimeligheten i prising. Equinor har vel ligget på et resultat på 10 gangern av Ørsted, men har lavere Market Cap.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
omans
10.01.2021 kl 18:29
8783
Det bør være priset inn minimum 2000 nye ansettelser, men markedet klarer ikke se det.
Jeg ser på det som det er opprettet en line mellom år 2020 og 2050, som har gått fra å være slakk til å bli stram.
Aksjekursen går lina, som en balansekunster tar seg over de dype daler. Det er snarveien over, men det innebærer en stor risiko.
Jeg ser på det som det er opprettet en line mellom år 2020 og 2050, som har gått fra å være slakk til å bli stram.
Aksjekursen går lina, som en balansekunster tar seg over de dype daler. Det er snarveien over, men det innebærer en stor risiko.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
Admoff
10.01.2021 kl 17:49
8814
Fra Telemarksavisen. Publisert: 09.01.2021
Ansetter 39 nye i 2021: – Vi forventer stor vekst – det har tatt av i markedet nå
Nel Hydrogen er i ferd med å oppbemanne den nye fabrikken som er under oppføring på Herøya i Porsgrunn og planlegger å starte opp midt i 2021.
Fortsetter det videre opp i morgen?
Ansetter 39 nye i 2021: – Vi forventer stor vekst – det har tatt av i markedet nå
Nel Hydrogen er i ferd med å oppbemanne den nye fabrikken som er under oppføring på Herøya i Porsgrunn og planlegger å starte opp midt i 2021.
Fortsetter det videre opp i morgen?
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
omans
09.01.2021 kl 21:53
9097
Det er mulig å skille barter og snørr. Skille flopp med bærekraft og tid. En må være blind for å ikke se at hydrogen opplegget blir mer av noens hverdag etter hvert.
Når det kommer til tidsspørsmålet, så er det vel fortsatt snakk om flere år før bl.a. grønn hydrogen kan bli selvkost prosjekt.
Batterier blir bedre og bedre. En leser om at halvparten av nye biler(kjøpt i Norge) nå er el biler. Spør en Tesla eier om bilen er en sekundær bil.
Tesen din er grei nok. Men det er ikke gitt at en hydrogenbil er det eneste svaret. Har det kommet forbud mot fossilbiler ennå? Noen forhandlere klarer ikke få inn nok brukte dieselbiler å selge. Skal plutselig hele norge hurtiglade i 20-30 min med skrikerunger i baksetet og 10 foran i køen? Har du opplevd dette?
Ser du mener at hydrogen er løsningen, du sier hvis/dersom, men ifølge innledningen så er det dette du mener. At en skal se hydrogenbilene suse forbi over alt.
Jeg ser fortsatt ikke et fnugg av tegn ennå her til lands at så er på trappene.
Helt greit at du mener 50mrd er ok prising av NEL, men prisen på Nel baseres ikke på Ørsted, det baserer seg på hva de skal tjene på sin virksomhet/hva markedet tror om dette.
Ser de begynner å ansette folk til fabrikken på Herøya nå, så de er iallefall igang med noe...
Ed. ta f.eks Plug Power, er priset til over 200mrd, mulig det har kommet oppgraderinger etter Sør Korea nyheten, men verdivurdering lå på ca 25doll pr aksje, selv med et estimat på 0.25doll i tap pr aksje for 2021. Siste notering Plug er ca 54doll.
Når det kommer til tidsspørsmålet, så er det vel fortsatt snakk om flere år før bl.a. grønn hydrogen kan bli selvkost prosjekt.
Batterier blir bedre og bedre. En leser om at halvparten av nye biler(kjøpt i Norge) nå er el biler. Spør en Tesla eier om bilen er en sekundær bil.
Tesen din er grei nok. Men det er ikke gitt at en hydrogenbil er det eneste svaret. Har det kommet forbud mot fossilbiler ennå? Noen forhandlere klarer ikke få inn nok brukte dieselbiler å selge. Skal plutselig hele norge hurtiglade i 20-30 min med skrikerunger i baksetet og 10 foran i køen? Har du opplevd dette?
Ser du mener at hydrogen er løsningen, du sier hvis/dersom, men ifølge innledningen så er det dette du mener. At en skal se hydrogenbilene suse forbi over alt.
Jeg ser fortsatt ikke et fnugg av tegn ennå her til lands at så er på trappene.
Helt greit at du mener 50mrd er ok prising av NEL, men prisen på Nel baseres ikke på Ørsted, det baserer seg på hva de skal tjene på sin virksomhet/hva markedet tror om dette.
Ser de begynner å ansette folk til fabrikken på Herøya nå, så de er iallefall igang med noe...
Ed. ta f.eks Plug Power, er priset til over 200mrd, mulig det har kommet oppgraderinger etter Sør Korea nyheten, men verdivurdering lå på ca 25doll pr aksje, selv med et estimat på 0.25doll i tap pr aksje for 2021. Siste notering Plug er ca 54doll.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
JonasKr
09.01.2021 kl 19:58
9224
Både store politiske krefter og store selskaper som ser mot Hydrogen nå, de mener det er et tidsspørsmål før de kan kostnadene ned på respektable nivåer. Kanskje det er en flopp, men man trenger noe batterier ikke kan gi. Selv i Norge idag er elbilen for de fleste bare en sekundærbil til bykjøring. Hvis hele Norge plutselig skal "hurtiglade" i 20-30min med skrikerunger i bilen og 10stk foran deg i køen, så fungerer det ikke. Jeg klarer ikke se hvordan man skal bygge ut et ladenettverk som helt erstatter fossilbilen, det vil kreve helt enorme utbygginger. De må også få hurtiglading ned til 5min hvis det skal funke for folk. Elbil funker som sagt som sekundærbil for folk med enebolig i Bærum, som kan lade hjemme. Man trenger også noe som erstatter at sola ikke skinner og at det ikke blåser. Sol og vind erstatter ikke kjernekraft, kull, gass og olje, spørsmålet er hva som fyller ut vind/sol? Få land har vannkraft som Norge. Hvis Hydrogen fyller dette dette tomrommet blir det enormt stort.
Når Ørsted kan nå en Market Cap på 700mrd dkk på vindkraft, så er vel ikke 47mrd nok på NEL helt hinsides?
Når Ørsted kan nå en Market Cap på 700mrd dkk på vindkraft, så er vel ikke 47mrd nok på NEL helt hinsides?
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
Tresseater
09.01.2021 kl 19:54
9239
Alle de "gamle traverne" her inne og på andre fora, som roper om at NEL er overpriset og som kjøper BEAR-produkter eller shorter NEL, har sunget den samme sangen siden kursen passerte 5 NOK.
De er allerede konkurs flere ganger, vanskelig å ta noen av dem seriøst.
De er allerede konkurs flere ganger, vanskelig å ta noen av dem seriøst.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »