Pågår det ulovligheter i KOA aksjen ?
Det ser ut som denne aksjen blir manipulert og kontrollert til de grader, og dette har pågått siden januar. Alle forsøk på oppgang har blitt handlet ned igjen, -og målet er alltid det samme...rundt 2,6 kr. Hvor lenge kan dette pågå før børsledelse og/eller media begynner å fatte interesse ???
Redigert 24.08.2021 kl 09:41
Du må logge inn for å svare
Er så glad jeg ikke lot meg rive med av aksjeanalyser.no da de anbefalte Koa. Iflg de sa skulle den vært i 10kr nå 😂 jeg ser heller en halvering fra dagens kurs. Ser ut som ledelsen her er like inkompetente som den i Qec og da kan det bare gå en vei !
telefusken
15.04.2021 kl 17:06
11649
Dere som har aksjer kan fremme forslag på generalforsamlingen. Frem et forslag om at selskapet bedrer kommunikasjonen med eierne. Kommer det opp til avstemming, blir det litt vrient å stemme nei, uten en god grunn.
"§ 5-11. Aksjeeiernes rett til å få saker behandlet på generalforsamlingen
En aksjeeier har rett til å få behandlet spørsmål på generalforsamlingen. Spørsmålet skal meldes skriftlig til styret innen syv dager før fristen for innkalling til generalforsamling sammen med et forslag til beslutning eller en begrunnelse for at spørsmålet settes på dagsordenen. Har innkallingen allerede funnet sted, skal det foretas en ny innkalling dersom fristen for innkalling til generalforsamling ikke er ute. En aksjeeier har også rett til å fremsette forslag til beslutning."
https://lovdata.no/lov/1997-06-13-44/§5-11
Det stemmer at de ikke kan gi informasjon helt uten styring, men det kan gjøres mye hvis det gjøres korrekt - dvs. at alle får den samtidig.
"§ 5-11. Aksjeeiernes rett til å få saker behandlet på generalforsamlingen
En aksjeeier har rett til å få behandlet spørsmål på generalforsamlingen. Spørsmålet skal meldes skriftlig til styret innen syv dager før fristen for innkalling til generalforsamling sammen med et forslag til beslutning eller en begrunnelse for at spørsmålet settes på dagsordenen. Har innkallingen allerede funnet sted, skal det foretas en ny innkalling dersom fristen for innkalling til generalforsamling ikke er ute. En aksjeeier har også rett til å fremsette forslag til beslutning."
https://lovdata.no/lov/1997-06-13-44/§5-11
Det stemmer at de ikke kan gi informasjon helt uten styring, men det kan gjøres mye hvis det gjøres korrekt - dvs. at alle får den samtidig.
Sånn generelt er det vel uansett neppe noe av dette som får kursen opp.
Tålmodighet er vel det eneste som hjelper. Eller som noen velger å gjøre- skifte beite.
Aksjen har nok skuffet mange. Og er ikke garanti at tålmodighet vil hjelpe heller.
Men velger sitte - så får man se. Vet ikke hva mai mnd vil bringe som man ikke vet?
Aksjen virker veldig styrt og da får man aktivt gjort lite.
Tålmodighet er vel det eneste som hjelper. Eller som noen velger å gjøre- skifte beite.
Aksjen har nok skuffet mange. Og er ikke garanti at tålmodighet vil hjelpe heller.
Men velger sitte - så får man se. Vet ikke hva mai mnd vil bringe som man ikke vet?
Aksjen virker veldig styrt og da får man aktivt gjort lite.
mohitas
15.04.2021 kl 18:28
11762
Sitter på gjerdet og venter på inngang nå. Men klarer ikke helt å se om den skal videre ned. Å teste bunn tre ganger er ikke ett bra tegn det heller, begrenset hvor lenge den bunnen holder. Samtidig kan den fly opp igjen. Følte ikke koa var veldig sterk idag på en positiv børs så veldig skeptisk for veien videre. Men vil inn i koa igjen, bare ikke helt enda.
OTE
16.04.2021 kl 09:33
11555
Salget av nye personbiler i EU steg med 87,3 prosent i mars, sammenlignet med samme periode i 2020. Det tilsvarer 1,06 millioner nye biler, mot 0,57 millioner nye biler i mars i fjor. I første kvartal ble det solgt 3,2 prosent flere personbiler enn i samme periode i 2020. Det tilsvarer 2,6 millioner nye biler. Til tross for kraftig nedgang i januar og februar, på henholdsvis -24,0 og -19,3 prosent, bidro det sterke mars-resultatet til å snu den negative trenden.
Italia økte salget 497,2 prosent.
Frankrike hadde en oppgang på 191,7 prosent.
I Spania ble det solgt 128 prosent flere nye personbiler.
Det tyske markedet økte med 35,9 prosent.
https://finansavisen.no/nyheter/bil/2021/04/16/7657431/enorm-oppgang-i-nybilsalget
Italia økte salget 497,2 prosent.
Frankrike hadde en oppgang på 191,7 prosent.
I Spania ble det solgt 128 prosent flere nye personbiler.
Det tyske markedet økte med 35,9 prosent.
https://finansavisen.no/nyheter/bil/2021/04/16/7657431/enorm-oppgang-i-nybilsalget
Quick
17.04.2021 kl 09:08
11421
Det er lite som skjer med aksjekursen de to siste månedene. Den går fortsatt sidelengs på mellom 2,8 - 3,0. Har hatt støtte på ca 2,8 de siste 5 ukene. Totalt sett negativ trend fra nyttår. Jeg tolker det slik at sannsynligheten er mindre for at den skal videre ned, men det er større sannsynlighet for at den skal opp.... Problemet med at kursen holdes nede, er det mange meninger og spekulasjoner om. Jeg tror mye ligger hos ledelsen. Jeg har satt meg et mål på at kursen vil passere kr. 5,- i løpet av sommeren, og slutten av året noe høyere. Før korona kom lå kursen på rundt kr. 8,- Slik jeg ser det skal vi tilbake til normalen, og jeg har inntrykk av at det er mer positive ting som skjer i selskapet nå... Egenkapitalen er styrket, ordrebøkene er så og si fulle, osv. Det er min forsiktige analyse og mening om rikets "koa-tilstand"
telefusken
17.04.2021 kl 16:43
11277
En kurs på 8 tilsvarer markedsverdi på 8 milliarder. All time high var 28. des 2017 med ca. 4,8 milliarder.
https://finansavisen.no/forum/thread/115893/view
Dere kan ikke se på historiske kurser uten å regne med antall aksjer.
https://finansavisen.no/forum/thread/115893/view
Dere kan ikke se på historiske kurser uten å regne med antall aksjer.
IKM-ANSATT
17.04.2021 kl 23:51
11082
Folk må nå bare gi opp selga, der folk flest gjør feil.....
Sitte veldig godt me mine aksjer, men det hjelpe jo å ha vore me i emisjonen og då;P
Live går videre å bilsalge går så hakka møkk å tjohey å go helg.;)))
Sitte veldig godt me mine aksjer, men det hjelpe jo å ha vore me i emisjonen og då;P
Live går videre å bilsalge går så hakka møkk å tjohey å go helg.;)))
Har vært et trendskifte i aksjen siste uka.
Aksjen vil presse seg oppover- er ikke i tvil. Tenker også at det er de tålmodige som igjen kommer best ut av dette. Daytradere er stortsett bare ødeleggende- men vi blir aldri kvitt de, gradvis lærer de alle at det er nok langsiktigheten som vinner.
Håpløst å «time» markedet.
Men uansett- aksjen blir å presse seg oppover. Så får man velge selv når nok er nok og ta gevinst. Har et mål - vi blir å komme dit.
Aksjen vil presse seg oppover- er ikke i tvil. Tenker også at det er de tålmodige som igjen kommer best ut av dette. Daytradere er stortsett bare ødeleggende- men vi blir aldri kvitt de, gradvis lærer de alle at det er nok langsiktigheten som vinner.
Håpløst å «time» markedet.
Men uansett- aksjen blir å presse seg oppover. Så får man velge selv når nok er nok og ta gevinst. Har et mål - vi blir å komme dit.
Redigert 18.04.2021 kl 15:52
Du må logge inn for å svare
Wrold
18.04.2021 kl 10:17
10783
Telefusken
Du må ikke glemme at koa har noe bedre utsikter frem i tid.
Du må ikke glemme at koa har noe bedre utsikter frem i tid.
telefusken
18.04.2021 kl 16:50
10528
Ja, det kan være, men det endrer ikke på det faktum at selskapet aldri har vært verdt 8 milliarder. Det dukker stadig vekk opp noen som ikke klarer å se sammenhengen mellom antall aksjer, kurs og børsverdi, og bruker helt feil verdi som grunnlag for sine vurderinger. Før jul var det mange som trodde at selskapet hadde vært verdt 10 milliarder for ett år siden, og brukte det som argument for at dagen skurs var alt for lav. Da var børsverdien høyere enn den var ett år tidligere.
Man kan alltid diskutere om fremtiden, men påstander om fortiden skal være korrekte.
Man kan alltid diskutere om fremtiden, men påstander om fortiden skal være korrekte.
Wrold
18.04.2021 kl 19:17
10389
Det du skriver er jeg helt enig i,har som mål at kansje kr 5,00 i første omgang.
Flipper
20.04.2021 kl 18:07
9971
Her får vi indikasjon på hvordan KOG har klart seg gjennom vansklige tider
Forward statements er hva som teller, og de tror blir bra gitts hvor mange som er
tilbake i arbeid, U.S. nybil og EU nybilsalg i det siste.
News Web
The company will host an earnings conference call for investors, analysts and
media at 09:00 CET, on Wednesday May 12[th], which will include a review of the
Q1 2021 presentation led by CEO Jörg Buchheim and CFO Norbert Loers. After the
review, listeners have the opportunity to ask questions to the presenters.
The Q1 earnings call will be available via web and audio, and to access the
audio webcast please choose one of the options below:
Audience Event Link:
https://globalmeet.webcasts.com/starthere.jsp?ei=1412797&tp_key=14f4299b7c (https
://secure-web.cisco.com/1Fbk1ShrGd0vm8vCSUHRW8_8NkPC56DcnVfFmE05EmeeLwlLfV2KyW
-rLatxvspH15EJCLKzzaqJDW8BRZOmg70zmZB19TX0ZDPw0bYduo4wf3gjo9T8bSem7odd1gzrJfnZSEz
HhOZh2S7Gwk7dx9w3kAIF4H1XDm0oLJIBjVAzbaL2nIJO1XYjOhXlNz3eTcCO2SNHvfladOladH0GbH46
1tnTioQj
-Afj1jtPKdIdzRTpaOQnw2uuahwS9dnY8HXLoMIOSr08qQHrShUFmdekjaCPEldXPe_m1sJSTG56p1ZAn
K0P
-2tKwMqOcOeo9/https%3A%2F%2Fglobalmeet.webcasts.com%2Fstarthere.jsp%3Fei%3D141279
7%26tp_key%3D14f4299b7c)
Audio access only (apply confirmation code 7069620):
Please join the event 5-10 minutes prior to scheduled start time.
When prompted, provide the confirmation code or event title.
Location Purpose Phone Type Phone Number
China Participant National 4001 209101
Denmark, Copenhagen Participant Local +45 35 15 80 49
Germany, Frankfurt Participant Local +49 (0)69 2222 25574
Germany, Munich Participant Local +49 (0)89 20303 5709
Netherlands, Amsterdam Participant Local +31 (0) 20 703 8211
Norway, Oslo Participant Local +47 2100 2610
Poland, Warsaw Participant Local +48 (0)22 206 9996
Spain, Madrid Participant Local +34 91 419 2307
Switzerland, Geneva Participant Local +41 (0)22 567 5729
Switzerland, Zurich Participant Local +41 (0)44 580 7206
United Kingdom, Local Participant Local +44 (0)330 336 9125
United States, Los Angeles Participant Local +1 323 794 2093
Kongsberg Automotive provides world class products to the global vehicle
industry. Our products enhance the driving experience, making it safer, more
comfortable and sustainable. Approximately 11.000 employees in 19 countries,
Kongsberg Automotive is truly a global supplier. The company has more than 27
production facilities worldwide.
The product portfolio includes seat comfort systems, driver and motion control
systems, fluid assemblies, and industrial driver interface products developed
for global vehicle manufacturers.
Find more information at www.kongsbergautomotive.com
For additional information, please contact: KA Investor Relations,
corporate.communications@ka-group.com
Forward statements er hva som teller, og de tror blir bra gitts hvor mange som er
tilbake i arbeid, U.S. nybil og EU nybilsalg i det siste.
News Web
The company will host an earnings conference call for investors, analysts and
media at 09:00 CET, on Wednesday May 12[th], which will include a review of the
Q1 2021 presentation led by CEO Jörg Buchheim and CFO Norbert Loers. After the
review, listeners have the opportunity to ask questions to the presenters.
The Q1 earnings call will be available via web and audio, and to access the
audio webcast please choose one of the options below:
Audience Event Link:
https://globalmeet.webcasts.com/starthere.jsp?ei=1412797&tp_key=14f4299b7c (https
://secure-web.cisco.com/1Fbk1ShrGd0vm8vCSUHRW8_8NkPC56DcnVfFmE05EmeeLwlLfV2KyW
-rLatxvspH15EJCLKzzaqJDW8BRZOmg70zmZB19TX0ZDPw0bYduo4wf3gjo9T8bSem7odd1gzrJfnZSEz
HhOZh2S7Gwk7dx9w3kAIF4H1XDm0oLJIBjVAzbaL2nIJO1XYjOhXlNz3eTcCO2SNHvfladOladH0GbH46
1tnTioQj
-Afj1jtPKdIdzRTpaOQnw2uuahwS9dnY8HXLoMIOSr08qQHrShUFmdekjaCPEldXPe_m1sJSTG56p1ZAn
K0P
-2tKwMqOcOeo9/https%3A%2F%2Fglobalmeet.webcasts.com%2Fstarthere.jsp%3Fei%3D141279
7%26tp_key%3D14f4299b7c)
Audio access only (apply confirmation code 7069620):
Please join the event 5-10 minutes prior to scheduled start time.
When prompted, provide the confirmation code or event title.
Location Purpose Phone Type Phone Number
China Participant National 4001 209101
Denmark, Copenhagen Participant Local +45 35 15 80 49
Germany, Frankfurt Participant Local +49 (0)69 2222 25574
Germany, Munich Participant Local +49 (0)89 20303 5709
Netherlands, Amsterdam Participant Local +31 (0) 20 703 8211
Norway, Oslo Participant Local +47 2100 2610
Poland, Warsaw Participant Local +48 (0)22 206 9996
Spain, Madrid Participant Local +34 91 419 2307
Switzerland, Geneva Participant Local +41 (0)22 567 5729
Switzerland, Zurich Participant Local +41 (0)44 580 7206
United Kingdom, Local Participant Local +44 (0)330 336 9125
United States, Los Angeles Participant Local +1 323 794 2093
Kongsberg Automotive provides world class products to the global vehicle
industry. Our products enhance the driving experience, making it safer, more
comfortable and sustainable. Approximately 11.000 employees in 19 countries,
Kongsberg Automotive is truly a global supplier. The company has more than 27
production facilities worldwide.
The product portfolio includes seat comfort systems, driver and motion control
systems, fluid assemblies, and industrial driver interface products developed
for global vehicle manufacturers.
Find more information at www.kongsbergautomotive.com
For additional information, please contact: KA Investor Relations,
corporate.communications@ka-group.com
Quick
20.04.2021 kl 18:23
10033
Må spørre meg opp litt her telefusken. Mulig jeg tar feil... Etter emi sist sommer økte selskapet antall aksjer med rundt 40 % eller litt over 400 -mill aksjer. I dag har selskapet ca 1,050 -milliarder aksjer. Kjekt å vite for meg og andre her inne på hva som er riktig. Kursen i januar 2020 lå på rundt kr. 13,- og gikk nedover like fort som covid spredte seg til Europa. Jeg har alltid verdsatt ett børsnotert selskap med, antall aksjer x dagens kurs. Som sakt, mulig jeg tar feil her, men det hadde vært kjekt å vite om det er riktig tenkt, eller om du har en annen forklaring? Det er ikke like lett å holde tunga rett i munnen bestandig:) Ønsker alle koa`ere en fin kveld.
telefusken
21.04.2021 kl 02:00
9926
Før emene var det 447,4 millioner aksjer. Etter emi og rep-emiene i fjor var det 10,54 milliarder aksjer. Altså litt mer enn 10 milliarder nye aksjer. Aksjene ble spleiset 10:1 nå i januar så de ble totalt 1.054.644 aksjer.
Kursen 2. januar 2020 var ca. 6,15 og det var 447.4 millioner aksjer Børsverdi 2,75 milliarder.
Problemet med de historiske kursene som børsen oppgir (alle henter dem der), er at de er korrigert for noe som jeg ikke helt klarer å se hva er. Ingen av dem stemmer med det som var faktisk sluttkurs. Etter speisen i januar har de korrigert på nytt, og nye tall dukker opp.
2. des 2019 er det børsmelding fra Teleios på kjøp til 4,7857 så bruk det tallet som referanse, for børsmeldingene bruker ikke korrigerte kurser. Sluttkursen var 4,82.
Alt av børsmeldinger ligger på newsweb.
https://newsweb.oslobors.no/
Kursen 2. januar 2020 var ca. 6,15 og det var 447.4 millioner aksjer Børsverdi 2,75 milliarder.
Problemet med de historiske kursene som børsen oppgir (alle henter dem der), er at de er korrigert for noe som jeg ikke helt klarer å se hva er. Ingen av dem stemmer med det som var faktisk sluttkurs. Etter speisen i januar har de korrigert på nytt, og nye tall dukker opp.
2. des 2019 er det børsmelding fra Teleios på kjøp til 4,7857 så bruk det tallet som referanse, for børsmeldingene bruker ikke korrigerte kurser. Sluttkursen var 4,82.
Alt av børsmeldinger ligger på newsweb.
https://newsweb.oslobors.no/
Spent på om shorten skal stå til 1 mai.
Vil jo da være helt opplagt at denne er "kjøpt". Løses den ikke inn på disse nivåene så har den vel vært lagt der av en hensikt.
I mitt hode for å gi ny CEO en god start - triveligere å starte som sjef på lav kurs og være "skyld" i at den øker under han.
Vil jo da være helt opplagt at denne er "kjøpt". Løses den ikke inn på disse nivåene så har den vel vært lagt der av en hensikt.
I mitt hode for å gi ny CEO en god start - triveligere å starte som sjef på lav kurs og være "skyld" i at den øker under han.
OTE
21.04.2021 kl 12:28
9497
Kjenner at jeg begynner å bli ganske frustrert nå. Selv om jeg har god inngang på 1,59 er det utrolig demotiverende å se gevinsten minske hver eneste dag. I utgangspunktet har jeg troen på at den skal lenger opp men jeg begynner å miste tålmodigheten. Nå brast støtten på 2,785 og da frykter jeg at dette går videre ned og tar enda lenger tid. Folk klarer ikke å holde på aksjene sine, og korrigeringen har allerede vart i månedsvis. Det begynner å holde for meg.
Redigert 21.04.2021 kl 13:08
Du må logge inn for å svare
Koa ser jeg nå på som et søppleselskap med en inkompetent ledelse. Kursen var jo 3,60 i januar og hylekoret snakket om kurs over 10kr, går jo motsatt vei dette. Jeg kjøpte dessverre på 3,50 etter mye positiv omtale fra dere og aksjeanalyser, dette var ikke å stole på og nå synker den hver dag. Er vel under 2kr snart hvis ikke ledelsen kommer med en overaskelse men det skal vel mye til 👊
Monckybizz
24.04.2021 kl 18:29
8954
Dagens aksjekurs i KOA er bare tull og tøys og representerer ikke verdiene i selskapet. Til det er omsetningen altfor liten.
Det jeg i større grad lurer på er hva dagens aksjonærer har i snittkostnad på aksjen, hva alle har betalt for aksjen i snitt.
Det hadde vært greit å vite.
99,5 % av aksjene/aksjonærene selger IKKE pr idag. Hvorfor?
Det jeg i større grad lurer på er hva dagens aksjonærer har i snittkostnad på aksjen, hva alle har betalt for aksjen i snitt.
Det hadde vært greit å vite.
99,5 % av aksjene/aksjonærene selger IKKE pr idag. Hvorfor?
Grimsmo
24.04.2021 kl 20:08
8857
Så enkelt at di 99,5% ikke vil selge til under halv pris av verdien.
Monckybizz
25.04.2021 kl 10:55
8567
Nemlig. Hadde situasjonen i KOA vært dårlig hadde nok en langt høyere andel av aksjene vært tilsalgs... 99,5 % av aksjonærene I KOA sitter ikke å tviholder på en aksje de venter skal bli mindre verdt.
Korrekt det du beskriver og derfor har jeg kjøpt mere. Koa går bra og har en lysende fremtid. Håper bare ikke Telelos og company gir bud på selskapet nå før kursen går oppover.
fastinvest
25.04.2021 kl 11:19
8511
Vi nærmer oss Q1 og det burde gi et lite oppsving i aksjekursen på forventinger.
Om Q1 blir bra og de kommer med guiding om kostnadskontroll, overskudd og at de generelt er svært positivt ja da tror jeg på en kraftig opptur.
Jeg har inngang på 1,25 og kunne solgt på 4kr men valgte å sitte til 10kr :) Uansett så selger jeg ikke på disse nivåene, men Q1 blir viktig om vi skal få en varig kursoppgang og kanskje opp mot 10kr
Om Q1 blir bra og de kommer med guiding om kostnadskontroll, overskudd og at de generelt er svært positivt ja da tror jeg på en kraftig opptur.
Jeg har inngang på 1,25 og kunne solgt på 4kr men valgte å sitte til 10kr :) Uansett så selger jeg ikke på disse nivåene, men Q1 blir viktig om vi skal få en varig kursoppgang og kanskje opp mot 10kr
Hehe inngang på 1,25. Så du fikk kjøpt på det laveste Koa noensinne har vært. Rart med mange her inne. de får kjøpt på laveste kurs og solgt på høyeste kurs haha
Det presenteres kv 1 tall 12 mai, det er ikke lenge til .
Flipper
26.04.2021 kl 08:23
7703
Kjøpte på 14 øre, ut før splitt- gjorde 300 % fortjeneste.. inn igjen på 2,78... mindre investering denne runden,
men selger intet da jeg har tro på selskapet. Ser hva BMW og andre kjente store merker, Audi Et. har øket salget
selv med med manglen på ha siste versjon av halvledere. Scandia lastebiler ikke å snyte av.
Min investering er i stor grad basert på Forward Statements i siste oppdatering...
men selger intet da jeg har tro på selskapet. Ser hva BMW og andre kjente store merker, Audi Et. har øket salget
selv med med manglen på ha siste versjon av halvledere. Scandia lastebiler ikke å snyte av.
Min investering er i stor grad basert på Forward Statements i siste oppdatering...
bækørreden
26.04.2021 kl 08:38
7652
26/4 2021
Pareto opjustere kursemålet på autoliv. Mon vi ser det samme med KOA. Det er ihvertfald meget positivt :)
AUTOLIV: PARETO HÖJER RIKTKURSEN TILL 1.000 KR (880)
Luk
STOCKHOLM (Direkt) Pareto Securities höjer riktkursen för Autoliv till 1.000 kronor från 880 kronor. Rekommendationen köp upprepas.
Det framgår av en analys.
Aktien stängde på 880:20 kronor i fredag, upp 6 procent för dagen efter bolagets rapport för det första kvartalet.
Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion Nyhetsbyrån Direkt
Pareto opjustere kursemålet på autoliv. Mon vi ser det samme med KOA. Det er ihvertfald meget positivt :)
AUTOLIV: PARETO HÖJER RIKTKURSEN TILL 1.000 KR (880)
Luk
STOCKHOLM (Direkt) Pareto Securities höjer riktkursen för Autoliv till 1.000 kronor från 880 kronor. Rekommendationen köp upprepas.
Det framgår av en analys.
Aktien stängde på 880:20 kronor i fredag, upp 6 procent för dagen efter bolagets rapport för det första kvartalet.
Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion Nyhetsbyrån Direkt
Redigert 26.04.2021 kl 08:42
Du må logge inn for å svare
Monckybizz
03.05.2021 kl 16:04
6745
Tja, da er ny CEO på plass. Minstekravet må jo være at vedkommende investerer for noen hundretusener i KOA aksjen for å vise sin seriøsitet.
Dette ville hjelpe aksjekursen stort og være et vitnemål for hans tro på KOA.
Dette ville hjelpe aksjekursen stort og være et vitnemål for hans tro på KOA.
Monckybizz
12.05.2021 kl 13:57
5823
Skal nå tro om CEO og andre insidere endelig kjøper seg inn i KOA og viser i praksis at de har tro på selskapet ?
Monckybizz
20.07.2021 kl 08:30
4883
Den 30 juli vil vi få svar på om ledelsen er troverdig, -eller holder børs og aksjonærer for narr.
Hvis konsernledelsen innfrir det de kommuniserte ved fremleggelse av Q1, vil nok denne aksjen kunne sies å være den kansje billigste på Oslo børs denne sommeren. Mitt tips under disse forutsetninger er at vinnerne er de som holder på sine aksjer -og er (ekstremt) tålmodige.
Uansett er det tradisjonelt utover høsten at aksjeverdiene stiger og at man kansje kan tjene penger på KOA.
Et annet poeng er at ifølge med et børsfall er denne aksjen allerede så ekstremt lavt priset, at fallhøyden vil være lav i forhold til de fleste andre aksjer på børsen som pr. tiden, iflg media, er veldig høyt priset.
Hvis konsernledelsen innfrir det de kommuniserte ved fremleggelse av Q1, vil nok denne aksjen kunne sies å være den kansje billigste på Oslo børs denne sommeren. Mitt tips under disse forutsetninger er at vinnerne er de som holder på sine aksjer -og er (ekstremt) tålmodige.
Uansett er det tradisjonelt utover høsten at aksjeverdiene stiger og at man kansje kan tjene penger på KOA.
Et annet poeng er at ifølge med et børsfall er denne aksjen allerede så ekstremt lavt priset, at fallhøyden vil være lav i forhold til de fleste andre aksjer på børsen som pr. tiden, iflg media, er veldig høyt priset.
Har vært ute av Koa en stund nå og jeg ser jo at det har vært lurt. Men kjøpte meg litt inn igjen idag av samme grunn som du never, aksjen er lavt priset. Det er en mangel på elektronikk, stål og andre råvarer i verden nå som påvirker teknogiske produksjonsselskaper idag. Etterhvert vil produksjonen gire seg opp, og vi kommer til å se et kraftig resultatrush generelt. Har troen på at Koa er et slik selskap. Men blir spennende å få litt fakta den 30.
Monckybizz
20.07.2021 kl 16:15
4659
Hele KOA konsernet er i skrivende stund verd 2,7 milliarder--hvis vi skal tro på aksjekursen. Det er det samme som innkjøpsprisen på to hurtigruter...... Det er så vanvittig at det er vanskelig å finne ord. Det ser ut som Oslo børs er blitt en spillehall med luftbobler og grønne drømmeballonger som toppremie. Det vi kaller substansverdier tillegges null betydning. Dessverre vil dette uvergelig føre til et kraftig krakk.
Spørsmålet er bare når ?
Spørsmålet er bare når ?
Mysterymanx
20.07.2021 kl 18:43
4563
Hvilke markeder er KOA i ?
KOA hadde kommet med tidenes beste resultat 2 kvartal 2021 hadde det ikke vært for problemer med halvledere som medførte et tap på euro 7,6 mill, dette problemet med halvledere skyldes korona og forventes å bli i orden i løpet av høsten 2021, med tidenes beste resultat ville vel KOA vært på 9 kr ????
KOA hadde kommet med tidenes beste resultat 2 kvartal 2021 hadde det ikke vært for problemer med halvledere som medførte et tap på euro 7,6 mill, dette problemet med halvledere skyldes korona og forventes å bli i orden i løpet av høsten 2021, med tidenes beste resultat ville vel KOA vært på 9 kr ????
Monckybizz
13.08.2021 kl 08:20
4197
Artikkel i E24
"Chip-mangelen gir dyrere biler og tømmer lagrene: – Produsentene har aldri tjent så mye penger"
"Knapphet på elektroniske komponenter begrenser og forsinker verdens bilproduksjon. Men bilprodusentene håver inn. Her er bilaksjene som kan tjene på kaoset."
Er det noen som har tilgang på innholdet i denne artikkelen.?
"Chip-mangelen gir dyrere biler og tømmer lagrene: – Produsentene har aldri tjent så mye penger"
"Knapphet på elektroniske komponenter begrenser og forsinker verdens bilproduksjon. Men bilprodusentene håver inn. Her er bilaksjene som kan tjene på kaoset."
Er det noen som har tilgang på innholdet i denne artikkelen.?
Redigert 13.08.2021 kl 08:38
Du må logge inn for å svare
fastinvest
13.08.2021 kl 08:37
4145
Det viktige er jo kostnadskontroll og vise at de kan tjene penger. Problem med halvledere vil jo løses på ett eller annet tidspunkt og KOA har jo vist ved Q1 og Q2 at de ikke taper store summer på leveranse problemene. Når alt går tilbake til normalen burde KOA kunne vise til store overskudd om de beholder kostnadskontrollen som de har vist ved Q1/2.
Personlig tror jeg KOA blir en vinner i 21/22 og sitter long med mine aksjer. Har ett bra antall aksjer med inngang på 1,28 men tar ikke gevinst. Så lenge KOA går så bra som de gjør er det kun tidsspørsmål før kursen skal langt opp.
Personlig tror jeg KOA blir en vinner i 21/22 og sitter long med mine aksjer. Har ett bra antall aksjer med inngang på 1,28 men tar ikke gevinst. Så lenge KOA går så bra som de gjør er det kun tidsspørsmål før kursen skal langt opp.
Jeg tror råvarepriser for metall er et større problem for KOA. Når det gjelder chip mangel, så flyttes datoen for bedring stadig lengre inn i neste år. Ingen har fasit, men nå snakkes det om sommeren 2022 før man ser en mer ''normal'' leveringssituasjon.
Kilde: https://www.digitimes.com/news/a20210812VL201.html
Kilde: https://www.digitimes.com/news/a20210812VL201.html
Flipper
13.08.2021 kl 16:13
3925
Chip-mangelen gir dyrere biler og tømmer lagrene: – Produsentene har aldri tjent så mye penger
Knapphet på elektroniske komponenter begrenser og forsinker verdens bilproduksjon. Men bilprodusentene håver inn. Her er bilaksjene som kan tjene på kaoset.
Coronapandemien bidrar til ubalanse i verdensetterspørselen etter mange varer og tjenester.
Med reduserte eller nedstengte produksjonslinjer og leveranseproblemer, skaper det problemer for de industrielle verdikjedene, som er fininnstilt på å produsere for etterspørselen her og nå.
– Kraftig prisøkning
Harald Jeremiassen i Holberg-fondene forvalter globale aksjer og ser en kortsiktig trend på tvers av en lang rekke bransjer.
Forstyrrelsene skapt av pandemien har gitt en knapphet på en rekke innsatsfaktorer og råvarer.
Samtidig har pandemirelaterte begrensninger på transport skapt store logistiske utfordringer. Når mange av de store landene åpner opp samtidig, blir etterspørselen langt høyere enn tilbudet.
– Som følge av det får man en kortsiktig kraftig prisøkning på tvers av flere bransjer. Bilindustrien er et eksempel på dette, og da spesielt innen delsegmentet for bilsensorer og elektroniske duppeditter, sier forvalteren til E24.
– Større aksept
En rekke bilprodusenter har allerede varslet forsinkelser i produksjonen, der ventelistene for de mest populære modellene hoper seg opp. Samtidig selges lagrene ut, og de dyreste og mest innbringende bilmodellene prioriteres.
LES OGSÅ
Global mangel på mikrochiper skaper produksjonstrøbbel
Som påpekt av investeringsdirektør Robert Næss i Nordea Investment Management overfor E24 tidligere i vår, trenger ikke dét nødvendigvis være negativt for bilprodusentene.
Må du stenge helt ned, er det virkelig ille, men litt mindre produksjon trenger ikke å være så gale. Da produserer du de bilene du tjener mest på, og med færre leveringer i markedet, kan du ta høyere priser. Når prisene stiger (som for chiper, red.anm.), har man en unnskyldning, samtidig som det er større aksept for at prisene blir satt opp, sier Næss.
Investeringsdirektør Robert Næss, Nordea Investment Management. Her i en Jaguar I-pace.
vis mer
Eivind Senneset
– Aldri tjent så mye
Han mener bilprodusentene nettopp bruker unnskyldningen om knapphet på innsatsfaktorer for alt det er verdt, for å øke prisene.
– Man kan lett få inntrykk av at bilprodusentene sliter. Men for å få et objektivt bilde kan det være greit å se hva som faktisk skjer. Fasit er at bilfabrikantene aldri har solgt så mye biler (i kroner, red.anm.) som de gjør i år, og de har heller aldri tjent så mye penger, sier Næss.
Han baserer uttalelsene på inntjeningen til Toyota, VW, Tesla, BYD og 18 andre bilprodusenter
Betyr dette at de bløffer når de klager på produksjonsmangel? Ikke nødvendigvis. Men det dreier seg om at de ikke får produsert så mange biler som de kunne tenke seg, sier Nordea-forvalteren, og fortsetter;
E24
Link
https://e24.no/teknologi/i/k6M07L/chip-mangelen-gir-dyrere-biler-og-toemmer-lagrene-produsentene-har-aldri-tjent-saa-mye-penger
Knapphet på elektroniske komponenter begrenser og forsinker verdens bilproduksjon. Men bilprodusentene håver inn. Her er bilaksjene som kan tjene på kaoset.
Coronapandemien bidrar til ubalanse i verdensetterspørselen etter mange varer og tjenester.
Med reduserte eller nedstengte produksjonslinjer og leveranseproblemer, skaper det problemer for de industrielle verdikjedene, som er fininnstilt på å produsere for etterspørselen her og nå.
– Kraftig prisøkning
Harald Jeremiassen i Holberg-fondene forvalter globale aksjer og ser en kortsiktig trend på tvers av en lang rekke bransjer.
Forstyrrelsene skapt av pandemien har gitt en knapphet på en rekke innsatsfaktorer og råvarer.
Samtidig har pandemirelaterte begrensninger på transport skapt store logistiske utfordringer. Når mange av de store landene åpner opp samtidig, blir etterspørselen langt høyere enn tilbudet.
– Som følge av det får man en kortsiktig kraftig prisøkning på tvers av flere bransjer. Bilindustrien er et eksempel på dette, og da spesielt innen delsegmentet for bilsensorer og elektroniske duppeditter, sier forvalteren til E24.
– Større aksept
En rekke bilprodusenter har allerede varslet forsinkelser i produksjonen, der ventelistene for de mest populære modellene hoper seg opp. Samtidig selges lagrene ut, og de dyreste og mest innbringende bilmodellene prioriteres.
LES OGSÅ
Global mangel på mikrochiper skaper produksjonstrøbbel
Som påpekt av investeringsdirektør Robert Næss i Nordea Investment Management overfor E24 tidligere i vår, trenger ikke dét nødvendigvis være negativt for bilprodusentene.
Må du stenge helt ned, er det virkelig ille, men litt mindre produksjon trenger ikke å være så gale. Da produserer du de bilene du tjener mest på, og med færre leveringer i markedet, kan du ta høyere priser. Når prisene stiger (som for chiper, red.anm.), har man en unnskyldning, samtidig som det er større aksept for at prisene blir satt opp, sier Næss.
Investeringsdirektør Robert Næss, Nordea Investment Management. Her i en Jaguar I-pace.
vis mer
Eivind Senneset
– Aldri tjent så mye
Han mener bilprodusentene nettopp bruker unnskyldningen om knapphet på innsatsfaktorer for alt det er verdt, for å øke prisene.
– Man kan lett få inntrykk av at bilprodusentene sliter. Men for å få et objektivt bilde kan det være greit å se hva som faktisk skjer. Fasit er at bilfabrikantene aldri har solgt så mye biler (i kroner, red.anm.) som de gjør i år, og de har heller aldri tjent så mye penger, sier Næss.
Han baserer uttalelsene på inntjeningen til Toyota, VW, Tesla, BYD og 18 andre bilprodusenter
Betyr dette at de bløffer når de klager på produksjonsmangel? Ikke nødvendigvis. Men det dreier seg om at de ikke får produsert så mange biler som de kunne tenke seg, sier Nordea-forvalteren, og fortsetter;
E24
Link
https://e24.no/teknologi/i/k6M07L/chip-mangelen-gir-dyrere-biler-og-toemmer-lagrene-produsentene-har-aldri-tjent-saa-mye-penger
Monckybizz
24.08.2021 kl 09:39
3209
Og ulovligheten bare fortsetter...såvidt rundt 2,64 så blir den styrt ned på plass igjen. Det er helt absurd. Børsledelse og finanstilsynet sitter som måpende idioter og glaner inn i himmelen...