Hexagon Purus - CARNEGIE TAR OPP DEKNING MED KURSMÅL 115

Carnegie tar opp dekning og starter opp med konservativt kursmål på 115 NOK. Konservativt ettersom man påpeker at kursmålet settes med utgangspunkt i et konservativt anslag når det gjelder markedsveksten. Personlig tror jeg tiden vi er i nå når det gjelder hydrogen, kan sammenlignes med oppstarten av oljealderen i Norge. Vinnerne vil vinne stort. Hexagon Purus er mitt top pick.

14.1.2021, 10:30 · TDN Finans Delayed

HPUR: CARNEGIE TAR OPP DEKNING MED KURSMÅL 115, ANBEFALER KJØP

Oslo (TDN Direkt): Carnegie starter dekning av Hexagon Purus og setter et kursmål på 115 kroner Purus-aksjen og anbefaler kjøp.
Det kommer frem av analyse fra meglerhuset.

Carnegie forventer at Hexagon Purus vil høste fordeler av det de beskriver som et voksende marked.

"Våre prognoser estimerer omsetning på 4 milliarder kroner i 2025, noe som er i den lavere enden av selskapets guidng på 4-5 milliarder kroner. Etter dette derimot forventer vi sterk vekst, og innen 2030 estimerer vi en omsetning på 13 milliarder kroner", skriver meglerhuset.

Videre skriver Carnegie at estimatene er basert på "konservative markedsvekst-forventninger", og at de forutsetter at selskapet holder en markedsandel på 5-15 prosent.

Lars Henrik Bjerke Lars.Henrik.Bjerke@tdndirekt.com Infront TDN Direkt

Det absurde misforholdet vi er vitner til når det gjelder prisingen av Purus og Composites, vil nok helt sikkert bli balansert etterhvert gjennom at kursen på Composites som jo eier 74.9% av Purus, løftes. Driver og setter meg mer inn i vekstutsiktene til Hexagon Agility. Haussing av Hexagon Agility (og dermed implisitt Hexagon Composites' egen virksomhet ex. Purus) kan nok forventes, og med god grunn.
Redigert i dag kl 11:17 Du må logge inn for å svare

Carnegie spår pur glede i Purus

https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/01/14/7608277/carnegie-spar-pur-glede-i-purus

Bak betalingsmur dessverre, men Mikkel Nyholt-Smedseng er en analytiker jeg har gode erfaringer med fra tidligere og gjerne lytter til.
Redigert 14.01.2021 kl 18:01 Du må logge inn for å svare

Jeg har aksjer i Hex Comp, og skulle vel derfor holdt kjeft. Klarer imidlertid ikke å la være: jeg synes
analysene som serveres blir luftigere og luftigere, se også de på Kahoot, Agilux mv. Det er mer tenk på et tall
analyser, der eneste formål er å levere drivstoff til raketten, slik aksjen kan stige videre. Det å komme med
en estimert fantasiomsetning om10år, er like seriøst som at meterologisk institutt skulle påstå at de kan melde været om ett år.
Når drivstoffet til de grønne aksjerakettene tar slutt, vil de falle brutalt fra alt for stor høyde.

Du har muligens rett med de andre aksjene du ramser opp. Vet ikke. En slektning laget spørrekonkurranse i Kahoot i jula, og jeg skjønner som deg ikke noe av prisinga. Selskapet den tråden du poster på her handler om, ja det leverer faktisk drivstoff. Tipper fremtida vil vise seg at det blir feil å harselere over den globale markedslederen innen lagring og transport av hydrogen selv om det sikkert finnes en del bobler på børsen. Kan noen f.eks. nevne en eneste tilstand når det gjelder hydrogen som energibærer der trygg og sikker lagring og transport ikke er absolutt nødvendig og helt påkrevd? Så snakk gjerne om bobler, men her tror jeg faktisk man har kommet til feil sted i så måte. Imponerende greier Hexagon Group! Veldig imponerende. Tipper prisinga av HEX og Hexagon Purus er moderat, sammenlignet med prisinga av en god del typiske "in aksjer". Man er vel neppe "in" nok når man har hovedkontor i Ålesund på Sunnmøre selv om man er global markedsleder og har avdelinger og aktivitet over hele kloden. Heldigvis for min del, må jeg få tilføye, for har hatt kjempeflaks med timinga når det gjelder inngang her. Forøvrig er det vel langs kysten fra Rogaland og nordover de verdiene vi lever av her til lands stort sett skapes.

Edit) Hadde litt mer på hjertet så har spunnet litt videre slik at innlegget ble litt lengre enn det var.
Redigert 14.01.2021 kl 19:20 Du må logge inn for å svare

Oi oi imponerende akrobatikk i sluttauksjonen, ser jeg nå. Ned 3 - 4 kroner fra sist omsatt. Fikk ikke fulgt med live dessverre, for hadde nok tatt sjansen på en trade..
Redigert 14.01.2021 kl 16:33 Du må logge inn for å svare