AOW 30kr

Slettet bruker
AOW 20.01.2021 kl 08:17 206815

Dersom selskapet klarer å realisere sine fem prosjekter, ser jeg en verdi på over 30 kroner pr. aksje, sier analytiker Jonas Meyer !https://finansavisen.no/nyheter/energi/2020/11/19/7590143/sparebank-1-markets-mener-aker-offshore-wind-kan-bli-verdt-over-18-milliarder
Redigert 12.09.2021 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Patron72
24.12.2021 kl 09:17 4374

Jeg tror dere er litt på forskudd her. Det er ikke kommet noen myndighetsavgjørelse her enda.
Om så hadde det garantert kommet børsmelding.

På q3 presentasjonen ble januar 22 nevnt om sverige. Så om det stemmer er det like før.

Uansett vi er like før avklaring om japan,sverige og skottland. Norske myndigheter skal vel også få fingern ut av ræva. Så her er det bare å sitte rolig.
Året 2022 blir Aow sitt år
Slettet bruker
24.12.2021 kl 09:12 4374

Har hele tiden lurt på om Sverige kommer før Norge . Melding indikerer at det er en spennende utvikling og at de felt aow er med på er de som er mye omtalt. Ville vel vært rart hvis det ikke hadde vært børsmeldt . Men meldingen kan indikere at noe er rett rundt hjørnet slik jeg tolker det
Yostock
24.12.2021 kl 08:10 4265

Det jeg lurer på også. Så jo veldig bra ut. Prøvde å Google litt, men fant ikke noe annet på det. Kommer nok en oppdatering om ikke lenge:)
Bamse
24.12.2021 kl 08:03 4280

Hvorfor er det ikke børsmeldt 🤔
Vargus
24.12.2021 kl 01:42 4423

Ser veldig sånn ut etter å ha lest dette !! Kanon🏆
Yostock
24.12.2021 kl 00:04 4507

For de som ikke trykker seg inn i linken:

2021 - havsbaserad vindkraft blev stort i Sverige.
Året närmar sig sitt slut och för Hexicon har det varit minst sagt händelserikt.
Av störst intresse på den svenska marknaden är att vi fått igång projektet Freja Offshore ihop med Aker Offshore Wind. Dessa tre flytande vindkraftsparker, två i Östersjön och en i Skagerrack, lägger grunden för framtidens förnybara elproduktion och kommer bidra till att ge industrin en tryggad elförsörjning i södra Sverige.
Yostock
23.12.2021 kl 23:52 4438

Ser ut som veldig gode nyheter. Freja Offshore heter prosjektet. Takk og god jul. Ser ut som at 2022 kan bli stort for Aow.
Redigert 23.12.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.12.2021 kl 22:45 4544

Nevner igjen. Principle power. Korea floating wind. Mainstream. Akso. Hexicon . Statkraft og ocean wind .
4580
23.12.2021 kl 11:51 4738

Ikke sikkert det er veldig lurt å selge seg ut nå. Kan våkne til blåmandag 😊
HFM.
23.12.2021 kl 09:21 4876

Det er både interessant og spennende det som skjer i AOW.
Jeg tror det er enorm oppside. Røkke har de rette folka, og de rette folka har Røkke....

Men man må ikke forvente kursdrivende info når det er q. presentasjoner. Dèt vil føre til mange skuffelser.
Patron72
23.12.2021 kl 09:03 4927

Angående japan så er jo vi nå sammen med mainstream i ekslusive forhandlinger med progression energy.

I q3 rapporten sier aow at en skal bruke principle power teknologien.

Så er det litt interresant å se hva progression energy skriver på sin hjemmeside. Limer inn

Floating Offshore Wind
Island and coastal communities often have abundant wind resources that can be harnessed for renewable energy. When land is limited by competing land use priorities, the ocean offers a viable alternative for responsible renewable energy development. Progression Energy uses the best commercialized floating technology to site projects in deep waters which are far enough from shore to alleviate many use conflicts. For example, offshore of Oahu we are working with technology partner Principle Power, Inc. to generate more energy with faster wind speeds to provide a stable and reliable source of renewable energy.
Principle Power’s Windfloat® technology involves a semi-submersible floating foundation that has been used successfully in the oil and gas industry for more than 30 years and can maintain full production amidst 45-foot waves. Offshore wind turbines have been in use for more than 25 years around the world and the number of offshore floating wind projects is increasing.
Fixed Foundation Offshore Wind
Offshore wind turbines have the potential to generate more energy with faster wind speeds, and harness the more stable and consistent marine winds, which provides a more reliable source of renewable energy. While Progression Energy is developing floating offshore wind turbines for global communities, we also recognize the importance of fixed foundation offshore wind. Fixed foundation offshore wind is typically a single, large structure that is driven into the seabed.

Progression Energy er altså godt kjent med principle power.

Jeg synes hvertfall dette er interresant. 😊
HFM.
23.12.2021 kl 07:42 5064

Avtale er kursdrivende info.
De kan derfor ikke vente til q. presentasjon om det det skulle kommet noen. Mange som tror magien skjer i q presentasjoner og blir ofte skuffet. Kursdrivende info skal børsmeldes med en gang.
TraderMom
23.12.2021 kl 04:08 5196

Q4-rapportering er i februar, den datoen fastsettes i forkant og oppsummerer kvartalets finansielle resultat. Avtaler som er kursdrivende, f.eks. Japan, må børsmeldes fortløpende - så hvis forventningen er Q4, så er det kalenderperioden det er snakk om (okt-des, hvis ikke selskapet har avvikende regnskapsår). Blir spennende :-)
Yostock
23.12.2021 kl 01:08 5284

Fant den her https://akeroffshorewind.com/investors/

Kan være jeg tar feil, men syns det står at februar Q4 er i 2022. Hadde jo vært hyggelig med en avklaring av Japan før nyttår.
Redigert 23.12.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.12.2021 kl 00:03 5364

Med alt som rører seg i aow nå så kan dette fort bli en av nyttårsrakettene. Ser ut som salgsviljen er liten nå, og det er fortsatt en del mil som skal dekkes inn
Patron72
22.12.2021 kl 23:58 5371

Hvor står det februar i rapporten om japan?

Jeg har tidligere lagt ut link her inne fra q3 der han sier at de forventer avklaring i q4 this year

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20211021_7

Se på slide 14.
Flatski
22.12.2021 kl 23:40 5422

Prøvd å scrolle gjennom men kunne ikke finne noe om antatt tidspunkt for tildeling i Scotland. Noen her som har noe estimat? Vurderer inngang ila nærmeste fremtid.
Patron72
22.12.2021 kl 23:18 5459

Mulig jeg er naiv, men tror vi får alt av prosjekter vi pr dato er innvolvert i.
undrende
22.12.2021 kl 22:21 5577

Ja, ja, helt enig i det.
Blir overrasket jeg også om dette ender opp med ingen ting.
Yostock
22.12.2021 kl 22:02 5620

Er ikke uenig i risikoen. Samtidig så er det noe positivt i at Aker ASA starter fond og har kapital. I forhold til emisjon. Og det at de ansatte er plukket fra øverste hylle med masse erfaring, i forhold til å gjennomføre prosjektene. Samt Ocean Winds og Principle Power som har laget flere store vindparker. Med påviste gode resultater. Kompentansen, renomet og gjennføringsevnen er der. Andre søkere har også et renome og gjennomføringsevne. Men kanskje renomet til Aker, dypvannskompetansen og teknologen til Aow (PP og Aker Solutions) blir det utslagsgivende.

Japan tror jeg kommer i starten av februar. Ser at kvartalsrapporten er satt til februar på hjemmesiden til aow. Men til gjengjeld virket den ganske sikker.
Redigert 22.12.2021 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
22.12.2021 kl 21:13 5716

Har troa på Scotland. Tror uansett at de har et meget godt konsept der som det skal bli vanskelig å gå forbi.
undrende
22.12.2021 kl 20:23 5804

Ja, det var egentlig ut i fra ditt spørsmål forut, at jeg kom opp med noen synspunkter på mulige risikoer i AOW.
Pegasus 1884
22.12.2021 kl 20:17 5805

Hei, oppfatter ikke dine synspunkter som negative, bare bra med motforestillinger og et ”kritisk skråblikk”.
For meg er det å belyse risiko minst like viktig som å se triggere/oppside.
Ellers så er jeg helt enig i at flere prosjekter som glipper, kanskje representerer den største nedsiden på kort/mellomlang sikt.
Når det gjelder emisjon, så vil den komme før eller siden. Det avgjørende, som du nevner, er om det er vekstemisjon eller ikke.
Emisjon for å generere vekst er bra. Emisjon for å kunne opprettholde drift er noe helt annet.
Jeg er tungt inne i AOW, fordi jeg har stor tro på selskapet.
Men fordi jeg er så tungt inne, er det enda mer viktig å kunne identifisere risiko, slik at jeg kan reagere fornuftig hvis det negative inntreffer.
undrende
22.12.2021 kl 20:16 5793

For meg, så virker det som om alt som kan krype og gå innenfor det som var oljeservice har gått inn i forskjellige konsortium,i håp om å få en fot innenfor havvind. Det virker som om det er overflod av tilbydere. Ikke alle disse kan vel ha gangbare løsninger. Men det blir nok prispress på anbud, og som vi så her om dagen, Aker ville inn med milliardsummer til infrastruktur rundt havvind satsing i Skottland. Jeg frykter marginene kan bli knapp, emisjonene tett.
Jeg har vært inne i AOW flere ganger i førjulstiden, og solgte meg ut med en ørliten gevinst i dag...... Det kan godt hende jeg vil inn igjen ja, men det blir neppe å løpe etter om det skulle komme en melding før børsstart
Vargus
22.12.2021 kl 19:56 5826

Uansett , dette er framtida og med den strømkrisa som er nå, som sikkert vil vedvare i lang tid, da alt på denne jord snart skal gå på strøm, så er ikke dette et selskap det er feil å eie aksjer i.
10PS
22.12.2021 kl 19:56 5813

Får vi 1 (en) kontrakt i nær fremtid så dobles denne lave kursen. Ser det er andre som er ekstra sugen på aksjer nå før oppgang.
undrende
22.12.2021 kl 19:17 5893

Tøv, kursen er ikke lav hvis det skulle vise seg at AOW ikke blir tildelt kontrakter, eller færre enn hva markedet venter.
På den annen side, jeg har troa, men greit å ha litt perspektiv på begge deler.
china
22.12.2021 kl 19:13 5898

Kursen er allerede stygg, så nedsiden er langt fra stor. Slutt med tøv
undrende
22.12.2021 kl 19:03 5905

Jeg er ikke negativ til AOW, langt i fra.
Som det skrives her, involvert i 5 prosjekter, ingen avgjort. Ikke bare vunnede prosjekter som avgjør retningen her. Skulle tiden gå, og den ene, kanskje det andre prosjektet faller ut, så er nedsiden stor, bare sånn for å ha i bakhodet.
Noe annet å ha i bakhodet er kommende emisjoner. Forhåpentligvis vekst emisjoner. Emisjoner vil det bli. Ingen garanti for at emisjoner vil gå like glatt som i ACC, uten kursfall.
Patron72
22.12.2021 kl 14:59 5741

Så må du huske at ingen av prosjektene Aow pr nå er innvolverte i er avgjort. Ingen vunnet, ingen tapt.
Men Japan avgjøresle er ventet. Tikk takk
Får vi en førjulsgave her?
Pegasus 1884
22.12.2021 kl 14:50 5427

Takk for innspill
Ingen får alle kontrakter de søker på, heller ikke AOW, men noen vil de vinne.
Aksjekursen vil jo litt enkelt sagt stå forhold til den kontraktsmengden AOW etter hvert får, og markedets tro på fremtiden til selskapet.
AOW har lagt stabilt i området 4,5 + ganske lenge nå, uten store anbud vunnet, så nedsiden må vel være relativt begrenset?
Blir spennende med Skotland i januar
tod-l
22.12.2021 kl 14:42 5430

Delte porteføljen i to og satset på ach også ...sikkert ikke det smartest jeg har gjort. Ingen vei utenom å bygge mer vindkraft for å elektrifisere sokkelen
https://e24.no/olje-og-energi/i/g6yrrq/ingen-vei-utenom-aa-bygge-mer-vindkraft-for-aa-elektrifisere-sokkelen
Yostock
22.12.2021 kl 14:16 5477

Aker er jo villige til å investere milliarder i feks. Skotland. Helt ville beløp det er snakk om. Så landene som Aker vinner kontrakt i vil jo tjene på dette, gjennom at Aker bygger opp lokalt næringsliv og infrastruktur, som feks. I Skotland. Billigere her vil jo si de som er villige til å investere mindre. Vil det ikke? Selv det virker positivt.

Helt enig. Ser kun potensielle oppsider her, dette mest på grunn av Akers økonomiske muskler og snart fond. Aow vil definitivt få kontrakter. Risikoen er vel at de ikke får alle kontraktene de søker på. Men til gjengjeld hvis de får alle kontraktene de søker på, vil jo kursen stilles inn deretter.
Redigert 22.12.2021 kl 14:20 Du må logge inn for å svare
Torashe
22.12.2021 kl 14:01 5483

Tja, en liten risiko er jo den litt vanlige, Norske bedrifter priser seg ut. Aktør går for billigste alternativ, selv om det mange ganger slår feil 😎 Det kan jo være ett alternativ til deg om du vil ha noe negativt.
Slettet bruker
22.12.2021 kl 13:56 5511

Risikoen er at hvis du shorter aow kommer du til å tape penger