AOW 30kr
Dersom selskapet klarer å realisere sine fem prosjekter, ser jeg en verdi på over 30 kroner pr. aksje, sier analytiker Jonas Meyer !https://finansavisen.no/nyheter/energi/2020/11/19/7590143/sparebank-1-markets-mener-aker-offshore-wind-kan-bli-verdt-over-18-milliarder
Redigert 12.09.2021 kl 21:12
Du må logge inn for å svare
Bamse
12.01.2022 kl 22:08
6247
Ser at ørsted har gått opp 1,2 % i dag. Det er vel på høyde med AOW. Skal ikke legge så mye i det før mandag. Dette er informasjon som ingen skal vite før til mandag.
Bamse
12.01.2022 kl 22:04
6261
Når en ser den pakka de har satt sammen med ocean Wind så blir det helt klart noe . De skal jo invistere mange milliarder i scotland.
4580
12.01.2022 kl 21:43
6322
Ingrn grunn til panikk folkens. Røkkegjengen får det de har søkt om i Scotland. Der er det ingen tvil. 😊
Går det rette veien på mandag vil jeg tro snittet ditt på 5,9 vil gi en god avkastning :)
Har selv et snitt på 5,22 men en litt mindre post enn deg så vi får se
Har selv et snitt på 5,22 men en litt mindre post enn deg så vi får se
10PS
12.01.2022 kl 21:38
6349
Det har lenge vært slått fast at Norge har en unik mulighet til å bli en global leder innen flytende havvind. Men andre land posisjonerer seg også. Nå risikerer vi å bli forbigått. Så hvorfor skjer det ikke noe? Det er for dyrt ropes det, vi vil ha billig strøm! Er det så bare å vente til etter 2030 når flytende vind er ventet å bli konkurransedyktig?
Arcus06
12.01.2022 kl 21:22
6403
Sitter med 70.000 aksjer, snitt 5.9, dipper den mandag ligger 250k klare for flere aksjer. Har lang horisont, null stress.
Spennende tider for Ocean Winds og Aker Offshore Wind fremover.
Windfloats har vært utprøvd med god erfaring i 10 år og er verdens mest velprøvde teknologi utviklet av Principle Power. De er som kjent majoritetseid av AOW og Ocean Winds.
Krysser fingrene for at de i første omgang får dette i boks på mandag.
Windfloats har vært utprøvd med god erfaring i 10 år og er verdens mest velprøvde teknologi utviklet av Principle Power. De er som kjent majoritetseid av AOW og Ocean Winds.
Krysser fingrene for at de i første omgang får dette i boks på mandag.
Patron72
12.01.2022 kl 19:33
6682
Nei det er ingen selvfølge at Aow vinner noe borte i skottland.
Det er mange store flotte selskaper som ønsker en bit i dette.
Jeg tror aow/ocean wind har gode sjanser, men samtidig hvordan kan vi vite?
Vi får vente i spenning 😊
Uansett jeg er langsiktig og det er masse gode triggere fremover.
Først og fremst så er Korea noe som mest sannsynlig er i boks. Aow avsluttet 1 års vindmåling i oktober(krav fra myndighetene)
Om disse målingene er bra vil vi nok få Electric bussiness licence om ikke alt for lenge. I korea har Aow 30% eierandel.
Japan ble det meldt i august at aow og mainstream er foretrukne budgivere. Så her blr det komme beskjed snart at de har blitt enige med progression energy som er eiere.
Norske myndigheter får vel også snart finger ut av ræva. Samarbeidet med Aow/Statkraft og Bp i sørlige nordsjo virker kruttsterkt.
Så har vi sverige i samarbeide med hexicon. Her mener jeg de 3 feltene de jobber med allerede er i eie. Mangler kun myndighetsstempel.
Usa til høsten 😊
Så har vi dette nye prosjektet som vi sikkert får høre mere om på q4.
https://www.akerhorizons.com/news/northern-horizons-a-pathway-for-scotland-to-become-a-clean-energy-exporter
Så om alt går til helvette på mandag går nok kursen ned. Men på sikt er jeg hvertfall sikker på at Aow vil bli en god investering.
Lykke til alle sammen 😊
Det er mange store flotte selskaper som ønsker en bit i dette.
Jeg tror aow/ocean wind har gode sjanser, men samtidig hvordan kan vi vite?
Vi får vente i spenning 😊
Uansett jeg er langsiktig og det er masse gode triggere fremover.
Først og fremst så er Korea noe som mest sannsynlig er i boks. Aow avsluttet 1 års vindmåling i oktober(krav fra myndighetene)
Om disse målingene er bra vil vi nok få Electric bussiness licence om ikke alt for lenge. I korea har Aow 30% eierandel.
Japan ble det meldt i august at aow og mainstream er foretrukne budgivere. Så her blr det komme beskjed snart at de har blitt enige med progression energy som er eiere.
Norske myndigheter får vel også snart finger ut av ræva. Samarbeidet med Aow/Statkraft og Bp i sørlige nordsjo virker kruttsterkt.
Så har vi sverige i samarbeide med hexicon. Her mener jeg de 3 feltene de jobber med allerede er i eie. Mangler kun myndighetsstempel.
Usa til høsten 😊
Så har vi dette nye prosjektet som vi sikkert får høre mere om på q4.
https://www.akerhorizons.com/news/northern-horizons-a-pathway-for-scotland-to-become-a-clean-energy-exporter
Så om alt går til helvette på mandag går nok kursen ned. Men på sikt er jeg hvertfall sikker på at Aow vil bli en god investering.
Lykke til alle sammen 😊
BigBucksMaster
12.01.2022 kl 18:55
6757
Men hvor sikre er vi egentlig på at AOW får kontrakt? Mener å ha lest at det er 74 søknader på 15 lisenser. Det er vel, i hvert fall en liten, sjanse for at AOW ikke blir tildelt noe. Hva skjer da? Regner med en dipp i kursen da, sikkert ned mot 4. De holder jo på i USA, Sverige, Sør - Korea og Norge også, men det virker som de har lagt inn en god innsats i Skottland. Det ser jo derfor lyst ut, men.
TraderMom
12.01.2022 kl 16:28
7015
Imponerende :-D Jeg har ikke like mange AOW-aksjer, men har klokkertro på at dette blir gull. Skal ikke si jeg håper AOW ikke får Skottland, men om det skulle skje og kursen dipper, da skal jeg frem med kredittkort og panteflasker. For det er jammen mange triggere der ute, og ikke snakk om at AOW ikke får sin del av kaka.
Patron72
12.01.2022 kl 16:05
7063
Bamse skrev Kan jeg spørre hvor mange aksjer du har i AOW?😊
Jeg er hvertfall bare en liten gutt iforhold til vår danske venn her inne.
Har 50000 og snitt 4,9
Har 50000 og snitt 4,9
4300dk
12.01.2022 kl 15:13
7203
Jeg sidder stille her i flyveren og venter på takeoff 🚀🚀 Har lastet alt hvad vi har 666.000 tusind AOW aktier. Lykke til allesammen 🤞😅
Patron72
12.01.2022 kl 15:01
7262
Hehe…. som folk spekulerer
Det eneste som teller nå er hva som skjer med kursen etter tildelingen.
Jeg gir hvertfall blanke fa…. frem til mandag.
Er forresten ferdig lastet nå 👍
Det eneste som teller nå er hva som skjer med kursen etter tildelingen.
Jeg gir hvertfall blanke fa…. frem til mandag.
Er forresten ferdig lastet nå 👍
Amat_ør1
12.01.2022 kl 14:57
2942
Om det er sikkert at kursen går opp mot helgen og til uken, er det jo rart den står så lavt nå….. skulle da tro flere store gikk inn…. Lavt volum og (lav) pris????
Skjønner ikke helt det her..
Har selv alt i AOW
Skjønner ikke helt det her..
Har selv alt i AOW
tuja
12.01.2022 kl 14:53
2964
Eksploderer opp fredag eller mandag over helga, når AOW blir tildelt kontrakten.
undrende
12.01.2022 kl 14:50
2974
Jeg ser på kursutviklingen, og tror bestemt at den ville vist en helt annen utvikling akkurat nå, om det annonseres et prosjekt de nærmeste dager, som markedet vil verdsette. Det kan jo for så vidt tildeles prosjekter som det profesjonelle markedet ikke verdsetter også.
Det gjenstår å se. Eksplosivt er det vel ikke akkurat nå??? Sett ut i fra kursbildet.
Det gjenstår å se. Eksplosivt er det vel ikke akkurat nå??? Sett ut i fra kursbildet.
Yostock
12.01.2022 kl 14:30
3049
Er det en ting som er helt sikkert. Er det at omvendt psykologi og tørre å sitte i bølgene kan være lurt når det kommer til å tjene penger på børsen. Kan ikke alltid følge strømmen da kan det ofte være litt sent.
Eller som noen her sier når toget har gått 😅
Eller som noen her sier når toget har gått 😅
Redigert 12.01.2022 kl 14:36
Tradinator
12.01.2022 kl 14:29
3055
Sterkt gjort å se at det ikke er noe som tyder på tildeling om du ikke følger med i selskapet. Sjøl tror jeg stikk motsatt, at det er like før det sier pang. Havvind tar noe lenger tid enn å selge joggesko...Men så blir gjerne salgene ganske lønnsomme på sikt.
Bullfight
12.01.2022 kl 14:28
3007
Den er høypotent, er du ikke når det smeller så må du ut på løpetur-
Patron72
12.01.2022 kl 14:27
3008
Bamse
Den hydrogen linken lenger oppe har ikke noe med aow sine 3 bid i scotwind å gjøre.
Den hydrogen linken lenger oppe har ikke noe med aow sine 3 bid i scotwind å gjøre.
undrende
12.01.2022 kl 14:24
2892
Synes ikke denne ser potent ut nå.
Det er ingen ting i kursbildet akkurat nå, som tyder på en lukrativ tildeling de nærmeste dager.
(Nei, jeg er ikke inne, og tør ikke inn nå)
Det er ingen ting i kursbildet akkurat nå, som tyder på en lukrativ tildeling de nærmeste dager.
(Nei, jeg er ikke inne, og tør ikke inn nå)
Yostock
12.01.2022 kl 14:23
2866
Ocean Winds er trygge de. Partneren til aow. De har hatt den største vindparken i Skotland i et tiår nå og er høyt anerkjent. Aker Solutions er også høyt anerkjent i Skotland med store kontorer i Abeerden.
Amat_ør1
12.01.2022 kl 14:21
2877
Hvorfor er da ikke kursen høyere når dette er så sannsynlig …
Om shortere har skylden burde ikke volummet vært høyere?
Om shortere har skylden burde ikke volummet vært høyere?
Bullfight
12.01.2022 kl 14:16
2898
De som skal tildele kontrakter vurderer selvfølgelig kontraktører de er trygge på, bakgårdsselskaper er ikke tema.
TraderMom
12.01.2022 kl 14:13
2923
Ikke sant. Aker-systemet har teknologi, kunnskap, økonomiske muskler, politisk / samfunnsmessig nettverk og dyktige partnere. Om det ikke blir Skottland neste uke på AOW, så kommer det andre tog. At de skal feile så lenge havvind er et satsingsområde innen det grønne skiftet, virker lite sannsynlig.
Bullfight
12.01.2022 kl 14:07
2914
Slettet brukerskrev Kommer an på hvor store vinnersjanser folk mener AOW har
Det er da vel ingen som tviler på Aker systemet vil vinne kontrakter de er jo gigantiske på kunnskap og ikke minst gjennomføringskraft, ikke mange som kan måle seg med AKER
Kommer an på hvor store vinnersjanser folk mener AOW har
Yostock
12.01.2022 kl 14:01
2913
De kan blant annet legge kunstig høye salgsordre på unaturlige steder for å bremse oppgang. Som den vi så på flere hundre tusen plutselig på en rad eller så kan de selge noen aksjer for å drive kursen ned på stille dager. Noen andre som vet noe her?
Bamse
12.01.2022 kl 13:59
2850
Kan ikke skjønne annet en at det må bli short skvis i slutten av uken. Tusen takk for svar.
Amat_ør1
12.01.2022 kl 13:57
2840
Hvordan greier de egentlig å holde kursen nede???
Skjønner ikke helt dette short opplegget, noen som kan forklare hvordan de kan styre kursen??
Skjønner ikke helt dette short opplegget, noen som kan forklare hvordan de kan styre kursen??
Yostock
12.01.2022 kl 13:52
2753
Den informasjonen vi har Bamse. ScotWind allocations are due to be announced next Monday 17th January. PoCF wishes all bidders good luck!
Redigert 12.01.2022 kl 13:53
Yostock
12.01.2022 kl 13:47
2765
Bullfight skrev Lett å se at "noen" bruker krefter på å drepe kursen
Virker til å være noen sterke krefter, fra gutta i Boston? De har som vedlagt kurs på 4.84 kr. Så de er endelig i pluss og tjener på denne svekkede kursen. Stemmer for at det blir en shortskvis, rundt utdeling:)
https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=AKER%20OFFSHORE%20WIND&land=norway
https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=AKER%20OFFSHORE%20WIND&land=norway
Redigert 12.01.2022 kl 13:48
undrende
12.01.2022 kl 13:07
2848
Ordredybden er endret siden jeg sist var inne i denne.
Altså, før jul så var det 4-6 øre mellom kjøper og selger, og større blokker på begge sider i ordre dybden.
Tolket det som robothandel, mest sannsynlig inndekning.
Nå er ordredybden ganske så tett på begge sider, og ikke de helt store postene.
Husker ikke eksakt hvilket volum det lå på før jul, men det måtte da vært betydelig høyere enn 600K så langt i dag etter 4 timer?
Altså, før jul så var det 4-6 øre mellom kjøper og selger, og større blokker på begge sider i ordre dybden.
Tolket det som robothandel, mest sannsynlig inndekning.
Nå er ordredybden ganske så tett på begge sider, og ikke de helt store postene.
Husker ikke eksakt hvilket volum det lå på før jul, men det måtte da vært betydelig høyere enn 600K så langt i dag etter 4 timer?
Bullfight
12.01.2022 kl 12:56
2878
AOW: VIL INVESTERE GBP 235M I VERDIKJEDEN PR TILDELING I SCOTWIND
Oslo (Infront TDN Direkt): Ocean Winds og Aker Offshore Wind vil ha en investeringspakke på 235 millioner pund for oppbygging av verdikjeden i Skottland pr tildeling i ScotWind-auksjonen, skriver selskapene i en melding fredag.
TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Ser noen nevner short i AOW men i registeret er ikke aksjen oppført med short
Oslo (Infront TDN Direkt): Ocean Winds og Aker Offshore Wind vil ha en investeringspakke på 235 millioner pund for oppbygging av verdikjeden i Skottland pr tildeling i ScotWind-auksjonen, skriver selskapene i en melding fredag.
TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Ser noen nevner short i AOW men i registeret er ikke aksjen oppført med short
Redigert 12.01.2022 kl 13:06
10PS
12.01.2022 kl 12:42
2942
Fredag denne uken bør vel være shorternes innløsningsdag og AOW sin opptur eller hva mened dere. Tenker på lisens fordelingen ma. 17.
Bamse
12.01.2022 kl 12:36
2934
I følge sparebank 1 analysen så vil verdiene av en kontrakt gjenspeile seg med en gang i kursen. Nøkkelen er vel å være inne når de kommer.
Patron72
12.01.2022 kl 12:30
2869
Jepp
Og denne får vi nok høre mere om på q4👍
Aker horizon meldte denne i starten av november.
Og denne får vi nok høre mere om på q4👍
Aker horizon meldte denne i starten av november.
jubilantKing
12.01.2022 kl 12:13
2904
Artikkel fra 11.01.2022, direkte oversatt.
Vindpark i Atlanterhavet for grønt hydrogen
Utenfor Shetlandsøyene, helt nord i Skottland, skal det bygges en av de største vindparkene i verden, med en effekt på 10 gigawatt, eller ti milliarder watt. Den vil bestå av flytende vindturbiner 130 kilometer fra Shetland som kan nå en høyde på nesten 300 meter, med mål om å gjøre Skottland til en stor eksportør av grønn energi. Dette ble annonsert 10. januar 2022 av det norske selskapet Aker Horizons, som skal utvikle prosjektet – døpt Northern Horizons – med datterselskapene Aker Offshore Wind og Aker Clean Hydrogen.
Dette blir en annen rigg enn den 6 GW som er designet av Aker Offshore Wind i samarbeid med Ocean Winds og vil ha samme kraft som de tyske AquaVentus og nederlandske NortH2-prosjektene. Alle har som mål å lagre energien som produseres av vinden i flytende grønt hydrogen, som kan produseres direkte på offshoreplattformer og deretter transporteres til forbrukslandene via bestemte skip. Disse anleggene vil også kunne produsere grønn ammoniakk eller syntetisk brensel, og dermed bli et nullutslippsraffineri.
https://www.trasportoeuropa.it/notizie/energie/parco-eolico-nellatlantico-per-lidrogeno-verde/
Vindpark i Atlanterhavet for grønt hydrogen
Utenfor Shetlandsøyene, helt nord i Skottland, skal det bygges en av de største vindparkene i verden, med en effekt på 10 gigawatt, eller ti milliarder watt. Den vil bestå av flytende vindturbiner 130 kilometer fra Shetland som kan nå en høyde på nesten 300 meter, med mål om å gjøre Skottland til en stor eksportør av grønn energi. Dette ble annonsert 10. januar 2022 av det norske selskapet Aker Horizons, som skal utvikle prosjektet – døpt Northern Horizons – med datterselskapene Aker Offshore Wind og Aker Clean Hydrogen.
Dette blir en annen rigg enn den 6 GW som er designet av Aker Offshore Wind i samarbeid med Ocean Winds og vil ha samme kraft som de tyske AquaVentus og nederlandske NortH2-prosjektene. Alle har som mål å lagre energien som produseres av vinden i flytende grønt hydrogen, som kan produseres direkte på offshoreplattformer og deretter transporteres til forbrukslandene via bestemte skip. Disse anleggene vil også kunne produsere grønn ammoniakk eller syntetisk brensel, og dermed bli et nullutslippsraffineri.
https://www.trasportoeuropa.it/notizie/energie/parco-eolico-nellatlantico-per-lidrogeno-verde/
Yostock
12.01.2022 kl 12:03
2924
Bullfight skrev Har ikke aow samarbeid med statkraft ?
Absolutt. Det har de. På de to prosjektene i Norge :)