SKITUDE::ARCTIC KOM MED KURSMÅL 14 kr I DAG 21 JANUAR
Arctic kom med kursmål 14 kr på Skitude i dag . 100% oppside fra dagens nivåer.
Redigert 21.01.2021 kl 15:53
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
bfbf
25.01.2021 kl 11:41
6632
Hei Skitude, artig å se at dere er her inne. Men dere svarte ikke på mitt spørsmål (som egentlig er todelt). Og la oss bruke Skistar/Hemsedal som et eksempel, at jeg skal dit på ferie:
1. Hvorfor skal jeg som forbruker bruke deres app når jeg kan gå rett på Skistar sin, som pt langt overgår deres (dette er selvfølgelig subjektivt) ifht design, brukervennlighet mm.? Jeg har alt jeg trenger fra det stedet jeg skal til; heiskort, bo, vær, infor om selve skisenteret, heiser som er åpne, osv osv
2. Hvorfor skal skisentrene, som allerede har utviklet nettsider og apper gi bort deler av inntektene sine til dere? (Og hvis svaret er at skisenteret kan få flere kunder fordi kunden finner de gjennom appen, så kan skisenteret også miste kunder fordi kunden finner andre gjennom appen).
Det hadde vært fint med et velbegrunnet svar. Apper og nettsider for skidestinasjoner har vært forsøkt mange ganger uten at det har blitt noen økonomisk knallsuksess. Jeg vil gjerne kjøpe meg inn, men synes ikke det som er presentert fra Arctic virker velfundert. Videre så jeg at flere reagerte på at dere ikke gjorde noe for å promotere appen i juleferien som burde vært høysesong - eller tar jeg feil her? kand ere si noe om nedlastingstallene for juleferien og hvordan det har vært med erfaringer fra brukere? Ser at det kun er 6(!!!!!!) stk som har giddet å rate den på appstore.
1. Hvorfor skal jeg som forbruker bruke deres app når jeg kan gå rett på Skistar sin, som pt langt overgår deres (dette er selvfølgelig subjektivt) ifht design, brukervennlighet mm.? Jeg har alt jeg trenger fra det stedet jeg skal til; heiskort, bo, vær, infor om selve skisenteret, heiser som er åpne, osv osv
2. Hvorfor skal skisentrene, som allerede har utviklet nettsider og apper gi bort deler av inntektene sine til dere? (Og hvis svaret er at skisenteret kan få flere kunder fordi kunden finner de gjennom appen, så kan skisenteret også miste kunder fordi kunden finner andre gjennom appen).
Det hadde vært fint med et velbegrunnet svar. Apper og nettsider for skidestinasjoner har vært forsøkt mange ganger uten at det har blitt noen økonomisk knallsuksess. Jeg vil gjerne kjøpe meg inn, men synes ikke det som er presentert fra Arctic virker velfundert. Videre så jeg at flere reagerte på at dere ikke gjorde noe for å promotere appen i juleferien som burde vært høysesong - eller tar jeg feil her? kand ere si noe om nedlastingstallene for juleferien og hvordan det har vært med erfaringer fra brukere? Ser at det kun er 6(!!!!!!) stk som har giddet å rate den på appstore.
Redigert 25.01.2021 kl 11:41
Du må logge inn for å svare
YNWA250505
25.01.2021 kl 10:58
6666
bfbf, nei hvorfor skal Skistar gi bort noen av sine inntekter til Skitude? Det ønsker de seff ikke, men jeg tror de på sikt vil bli spist opp av Skitude. Skistar har 6-7 destinasjoner i sin portefølje, Skitude har 200 partneranlegg og veksten vil eksplodere. Jeg vil tippe Skistar i løpet av året ligger under vingene til Skitude. Skitude har akkurat hentet inn 270 millioner i en svært vellykket emisjon.
Vi startet prosjektet fra bunnen av i Girona, Spania i 2012 med en ambisjon om å bli en tilbyder og nøkkelspiller av innovative tjenester til både skikjørere og eiere av skianlegg. I dag har drømmen blitt til virkelighet.
Vi er stolte av å annonsere at Skitude Group er i en børsnoteringsprosess for å bli offentliggjort på Euronext Growth Oslo før jul. Selskapets mål er å forene fjellturismen og alpintverden på en digital Platform. Skitudes medeiere har tro på at ski-industrien er inne i en digital vekst- og konsolideringsperiode, noe som øker sjansene for å lykkes, for store og vellfinansierte grupper.
I denne sammenhengen har Skitude group signert to avtaler for å anskaffe to ledende leverandører av digitale løsninger:
Første avtale var å anskaffe ressursene til Liftopia, som har vært en benchmark for dynamisk prising siden 2005.
Andre avtale ble signert med Spotlio, et firma som siden 2011 har hatt fokus på å hjelpe destinasjoner og skiheisoperatører med å levere en hurtig og friksjonsfri opplevelse på mobil og nett.
Sammen vil vi betjene over 300 skianlegg, i tillegg til millioner av skikjørere og fjellentusiaster. Vi gleder oss til å starte å samarbeide med deres flotte team, dele felles mål og skape synergi som er fordelaktig for ski-industrien.
Alt dette ville ikke vært mulig uten dere! Dette er grunnen til at vi ønsker å takke våre kjære kunder og partnere som hadde troen på oss og hjalp oss med å utvikle og forme våre innovative digitale løsninger for skisektoren.
Med vennlig hilsen,
Skitude- grunnleggerne
Marc Bigas, David Huerva og Victor Oliva
Vi startet prosjektet fra bunnen av i Girona, Spania i 2012 med en ambisjon om å bli en tilbyder og nøkkelspiller av innovative tjenester til både skikjørere og eiere av skianlegg. I dag har drømmen blitt til virkelighet.
Vi er stolte av å annonsere at Skitude Group er i en børsnoteringsprosess for å bli offentliggjort på Euronext Growth Oslo før jul. Selskapets mål er å forene fjellturismen og alpintverden på en digital Platform. Skitudes medeiere har tro på at ski-industrien er inne i en digital vekst- og konsolideringsperiode, noe som øker sjansene for å lykkes, for store og vellfinansierte grupper.
I denne sammenhengen har Skitude group signert to avtaler for å anskaffe to ledende leverandører av digitale løsninger:
Første avtale var å anskaffe ressursene til Liftopia, som har vært en benchmark for dynamisk prising siden 2005.
Andre avtale ble signert med Spotlio, et firma som siden 2011 har hatt fokus på å hjelpe destinasjoner og skiheisoperatører med å levere en hurtig og friksjonsfri opplevelse på mobil og nett.
Sammen vil vi betjene over 300 skianlegg, i tillegg til millioner av skikjørere og fjellentusiaster. Vi gleder oss til å starte å samarbeide med deres flotte team, dele felles mål og skape synergi som er fordelaktig for ski-industrien.
Alt dette ville ikke vært mulig uten dere! Dette er grunnen til at vi ønsker å takke våre kjære kunder og partnere som hadde troen på oss og hjalp oss med å utvikle og forme våre innovative digitale løsninger for skisektoren.
Med vennlig hilsen,
Skitude- grunnleggerne
Marc Bigas, David Huerva og Victor Oliva
YNWA250505
25.01.2021 kl 10:41
6692
Sorry, JonasKr. Er bare så lei når folk slenger ut meninger uten å ha lest seg opp på selskapet. Ta en tur innom, les deg/dere opp og kom så tilbake igjen. Det er så utrolig myte mer en heiskort som denne appen vil kunne gi deg. De vil også markedsføre seg kraftig og har også med seg Aksel som har et nettverk over hele verden. De vil kjøpe opp andre lignende selskaper og de vil bli foretrukket som DEN SKI-appen du skal ha. Den eneste du trenger og som gir deg all info på et sted. Kursen snuste på kr 8,50 og ligger nå kun opp 14%. Dere tror vel ikke det stopper der. Akkurat nå er det seff dårlig butikk å drive med skidestinasjoner, men til neste sesong vil dette eksplodere igjen. I mellomtiden vil Skitude benytte seg av et enormt svakt marked å kjøpe seg opp og ta posisjoner over hele verden. 15,26% nå
bfbf
25.01.2021 kl 09:47
6768
Skjønner heller ikke hva denne kan tilføye. Man kan jo allerede kjøpe heiskort ved den destinasjonen man skal kjøre ski. Hvorfor skal feks Skistar gi bort noen av sine inntekter til Skitude?? I tillegg finnes allerede Skiperformance, som har en velfungerende side for kjøp av heiskort, og allerede har massevis av destinasjoner.
JonasKr
25.01.2021 kl 07:08
6891
Vel, ingen grunn til å være frekk, jeg bare lurte:-). Når man skal begynne å vurdere noe er det jo lurt å begynne med seg selv. Jeg står litt alpin om vinteren, og tar meg en alpetur innemellom, men ser ikke hva denne appen skal tilføre meg. Dessuten står aksjen i -0.74% siste mnd, selv etter haugevis av Bullanalyser, såbdet er kanskje ikke bare jeg som er skeptisk?
Redigert 25.01.2021 kl 07:11
Du må logge inn for å svare
YNWA250505
25.01.2021 kl 00:41
7013
Poenget er at kun 10% av markedet er digitalisert og markedet er verdt milliarder av kroner. Tenk reklameverdien flere millioner brukere over hele verden vil bety. Skitude vil bli ledende og d tror jeg også de vil bli. At du fra gutterommet ditt ikke ser det tusenvis andre og ikke minst mer kompetente folk ser, d får være ditt problem.
JonasKr
25.01.2021 kl 00:29
7018
Fortsatt ingen som kan fortelle meg hva poenget med appen er?
Heiskort kan man kjøpe enkelt digitalt via Skistar hvis man skal til f.eks Trysil/Hemsedal. Været sjekker de fleste på Yr. Veien med Google maps. Overnatting via Hotels/Booking eller lignende.
Jeg lastet ned Appen, men skjønner ikke hva jeg skal bruke den til. Den tilfører ingenting nytt, og gjør ikke Trysilturen noe enklere.
Heiskort kan man kjøpe enkelt digitalt via Skistar hvis man skal til f.eks Trysil/Hemsedal. Været sjekker de fleste på Yr. Veien med Google maps. Overnatting via Hotels/Booking eller lignende.
Jeg lastet ned Appen, men skjønner ikke hva jeg skal bruke den til. Den tilfører ingenting nytt, og gjør ikke Trysilturen noe enklere.
Redigert 25.01.2021 kl 00:30
Du må logge inn for å svare
optimist68
24.01.2021 kl 22:29
7166
Det er teknologien bak som er viktigst. En app som er selve overbygget kan lett kunne endres. Flere her som mener det samme leser jeg. Dette kan bli bra. Etter viruset vil folk flokke seg ut til skisteder og få tilbake frihetsfølelsen i bakker og høyfjell luksus. Teams, Snap og Facebook er litt overbrukt hos folk flest
nofilter
24.01.2021 kl 21:53
7245
Det kommer nok en ny app/oppdatering av appen. Appen i seg selv er jo ganske gammel. Sjekk ut appene til Skioo, Liftopia og spotlio for å få en idé. Dette er selskaper Skitude har kjøpt opp iden siste tida.
Kaisovski
24.01.2021 kl 21:34
7287
Nytter vel ikke om skistedene syntes det er topp, når potensielle brukere hater appen?
YNWA250505
24.01.2021 kl 21:33
7289
Enten så gjør mann seg dum og baisser da de vil inn, eller så er mann bare dumt. De er seff på børs for å hente kapital til å kjøpe opp konkurrenter. Og i disse Corona tider vil de kunne kjøpe mange på billigsalg. Er jo morsomt å se nick her på forumet som synes appen er dårlig når flere av de store skistedene roser systemet og mener dette er akkurat det de har savnet. Det betyr litt mer en deadwood sine synspunkter fra gutterommet sitt. Burde baisset selv da jeg ønsker å kjøpe meg opp mer. Dette vil bli en utbyttemaskin om 3-4 år.
Skjønner ikke helt hvorfor denne er på børs. Har sett mer avanserte greier bli oppfunnet og lagt gratis på app store av tenåringer som fortsatt går på skolen. Om dette er en så god ide så skjønner jeg ikke hvorfor man ikke bare hostet opp pengene selv da utvikling av en app ikke kan være spesielt kapitalkrevende. Snart er det sommer og da kommer denne aksjen til å synke som en sten når småinvestorer må ørkenvandre helt til neste vinter før evt oppgang.
Tror jeg da.
Tror jeg da.
JonasKr
24.01.2021 kl 18:48
7487
Helt uvesentlig hva analytikere mener om denne appen. Alt handler jo om den slår an eller ikke, og det kan jeg ikke se at en økonom fra BI kan vurdere. Jeg har så langt ikke forstått hvorfor dette skal slå an, men vil gjerne bli overbevist om det motsatte:-). Svindal fabler jo om lange heiskort-køer da ideen startet for 4-5 år siden, men det er jo digitalisert av Skistar for lengst.
Redigert 24.01.2021 kl 18:50
Du må logge inn for å svare
Stokk Dum
24.01.2021 kl 16:13
7621
Hvorfor har Arctic/Finansavisen det så travelt med å hausse Skitude, mon tro.
https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/01/24/7612877/arctic-securities-ser-dobling-i-skiapp
https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2020/12/18/7599423/arctic-securities-oyner-7-gangeren-i-svindal-app
mvh
https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/01/24/7612877/arctic-securities-ser-dobling-i-skiapp
https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2020/12/18/7599423/arctic-securities-oyner-7-gangeren-i-svindal-app
mvh
JonasKr
24.01.2021 kl 15:47
7681
Kan noen fortelle meg hvorfor denne appen skal ta av? Tenkte å investere men sliter litt med å skjønne poenget. Bakkekort kan man jo nå kjøpe enkelt på Skistar's nettsider. Bortsett fra det er jo de fleste funksjoner kun linker til andre sider, som Yr for været, google maps for vei osv. Med andre ord, hva skal jeg med denne appen??
Redigert 24.01.2021 kl 18:45
Du må logge inn for å svare
Luciferr
22.01.2021 kl 12:35
7842
Liten effekt på kursen på den svært positive analysen. Må større interesse til for å løfte denne betydelig opp.
Spesielt at media ikke skrevet om det enda.
Spesielt at media ikke skrevet om det enda.
lionel
21.01.2021 kl 15:34
8048
-
«
- 1
- 2 »