EIOF, Storkontrakt, og GULLRUSH LES FA I DAG!

mercedesglk
EIOF 27.01.2021 kl 15:53 5052

Kontrakt inngått av Eidesvik.
verdi alene 6 kr aksjen.
ikke priset inn i aksjen i det hele tatt. EIOF bør ligge på 10 kr +
Les dagens på FA:
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/01/27/7610444/norske-redere-tar-teten-i-offshore-vind-clarksons-platou-venter-kontraktsrush


Mcap: 174 mill NOK
Anbefalt: 2,80 NOK
TP 3 mnd: 6
Da har jeg funnet et nytt case, i lys av OTS gikk 100% på en dag, har jeg solid tro på at EIOF kan gjore det samme, om ikke mer.

Ticker: EIOF
Mcap: 174 mill NOK
Anbefalt: 2,80 NOK
TP 3 mnd: 6,00 NOK
Target 2022: 15 NOK
Antall aksjer: 62.150.000 stk
Antall aksjer topp 20:53.266.500 stk
Antall aksjer topp 50:57.158.000 stk
Antall frie aksjer utenfor topp 50: ca. 4,9 millioner stk tilsvarende 13 mill NOK (under kommende ukes omsetning)


Har etter Q3-2020 monitorert Eidesvik Offshore nøye både på volum og handelsmønster, samt endringer i topp 50.
Har detektert følgende at nr 2 på listen er iferd med å selge seg helt ut. Pareto Asset Management. De solgte
torsdag seg ned og skal etter mine lister ha igjen under en million aksjer. Tror de skal helt ut.

Svært traust og lojal aksjonærbase er stikkordet, noe Infront sine lister viser minimale endringer sist 12 mnd.
Selskapet har av minimal oppmerksomhet, en traust men samtidig ærlig ledelse som har som mål og være åpen og ærlig,
og fremme likebehandling bland aksjonærer.

Agasøster er også helt ute av listene, etter og ha nettosolgt over 1 million aksjer.

Ifølge kilder er det skattemessige årsaker at både Agasøster og Pareto Asset selger seg helt ut av selskapet.
Nedsalget av ca 9 millioner aksjer av de to overnevnte har tynget kursen en del, volumet er også gått kraftig
opp etter at selskapet publiserte Q3.

Hvis mine lister er korrekt har Pareto under en million aksjer igjen i selskapet, og de selger seg nok ut ila
første dagene denne uken. Da vil vi nok få en rekyl, da nedsalget stanset. Vi vil da få den klassiske nyttårs
effekten, ved at nye investorer kommer til aksjen tidlig desember og holder den over nyttår, slik at man kan dra
skatten inn i 2022. Jeg kommer opprinnelig fra Stord og har mange bekjente på Bømlo. Stemningen i rederiet er forsiktig
optimistisk. Man tror at oppturen kommer om 6-9 mnd frem i tid, og flere av de bemidlene familiene på Bømlo og Austevoll
vurderer å snitte ned aksjepostene sine i selskapet.

Median inngang for nye aktører siste to ukene etter Q3, er 2,96. Nedslaget til Pareto har sørget for en second
chance.

Vessels

- 10 stk PSV herunder "supply"
- 3 stk Subsea arbeider ft. for Aker BP og DEME (NL), sistnevnte er stor aktør på vindmøller til havs i Europa.
- 1 stk wind fartøy - modifisert Acergy Viking
- 4 stk Seismikk Fartøy - utleid til aktører, klassisk Magseis (som ikke besitter skip selv)

Fundamentale forhold

Vi har siste ukene sett hvordan seismikksektoren har repriset seg, Eidesvik er svært godt posisjonert hvis feks
Magseis kommer til å gjøre det så bra som mange spår i H2,2021 og 2022. Allerede 2022, kan skipene til EIOF
oppnå svært kraftig ratevekst på utleie til Magseis m.fl. Da vil følgelig verdiene oppskrives kraftig.
Selskapet har spesialisert seg på OBN (Ocean bottom node) "The company own and operates several vessels which are special
equipped for seismic surveys, focusing on ocean bottom node (OBN) seismic operations"

Selskapet er også posisjonert for det grønne skiftet, i form av en svært robust historikk og trackrecord. Eidesvik
er traust og er kjent i bransjen for kvalitet. En pålitlig aktør.

Viking Neptun fikk for ca mnd siden er betydelig kontrakt og ikke minst innpass i Vindkraftindustrien
med kontrakt med det Nederlandske selskapet DEME Offshore på 84 dager + opsjon for lengre perioder. Disse bli etter all
sannsynlighet forlenget.

CEO uttalte ifbm tildelingen "“We are very pleased to see that Viking Neptun continues to be attractive in the offshore
wind industry and we are looking forward to demonstrating our capabilities to DEME, which is a new client for Eidesvik.”

Ellers så pågår det etter ryktene sondering/tilbud/anbud om tildeling av fire fartøy (nybygg) som skal gå på 12-15 års kontrakter
for EQNR. Det er snakk om dagrater på 25-35.000 pund pr dag, et nybygg anslås og koste ca. 500 mill nok. Eidesvik kan være
en av aktørene som får napp på en eller flere av disse. Det er EQNR prosjekt utenfor England. Eidesvik begynner allerede å
få seg et solid navn i vindkraftindustrien.

Vedlikeholdsetterslepet hos de store oljeselskpaene begynner å hope seg opp, allerede i februar/mars forventes det kraftig rate
endringer (lavsesong nå) for bruk av PSV i NS. Eidesvik er posisjonert i Vind, Seismikk og Subsea/vedlikehold.

2021 blir et turnaround år for Eidesvik.

Q3 - 2020, cash positiv i krevende marked.

Q3 var et forferdelig kvartal for alle som bedriver vedlikehold i NS. Alikevell klarte Eidesvik EBITDA på 59,8 millioner kroner
i Q3. Det som er verd og merke seg er at seismikk kun står for 2,8 av disse, med alle disse skipene i drift i 2022, vil revenue her
komme opp i 50 millioner i kvartalet. OBN kommer, liker man Magseis, bør man absolutt ha en post i Eidesvik.

Eidesvik har en pen margin 27% på sine Subsea operasjoner, dette tross for at ratene er presset. En som jobber i selskapet
mener dem har gjort mye rett siste årene på effektivisering og nøkternhet. Selskapet vil tjene penger som gress når ratene kryper
oppover på våren 2021.

Men det er nå, en må posisjonere seg.

Eidesvik har gjeld, det fine med gjelden til Eidesvik er at den forfaller ikke før H2-2022.

Selskapet klarte kunststykket å øke sin cashposisjon med 25,7 millioner kroner til 400.

Gunnen for at aksjekursen tynges nå, er fordi oljeselskapene har utsatt planlagt vedlikehold inneværende år grunnet covid. Kilder
tett på selskapet og som jobber i bransjen, mener det vil komme et kontraktsrush på nyåret, som sikrer jobb og gode marginer.

Oljeselskapene møter seg litt i døren, ifølge Eqnr ansatt handler det nå om å sikre seg. Men dette arbeidet starter rundt nyttår.
Det kan bli press på rater og mye og gjøre.

AKER BP var lur og startet nå, "Aker BP awarded Eidesvik a ship management agreement for the two supply vessels NS Orla and
NS Frayjain operation on the Norwegian continental shelf. The contract commenced October 1, 2020"

Konkurs/konsolidering

Deep ocean uk, enshore kabellegging og transjing, er gått konkurs. Dette var en direkte konkursent til Eidesvik.

Subjektiv mening:

Vi så alle hva som skjedde med OTS, den doblet seg over natta. Jeg kjenner OTS godt og mente også at den var feilpriset da jeg skrev
et innlegg når den var 2,75 kr. Nå er prisingen i OTS mer korrekt.

OTS er et lukket selskap, med skandalehistorie med manglende trackrecord, svak ledelse og minimal tillit i både aksje og obligasjonsmarkedet.
Det er her Eidesvik skiller seg fra OTS, Eidesvik er et svært aksjonærvennlig selskap, dem har solide eiere og har goodwill bland banker, aksjon
ærer og ikke minst obligasjonseiere. Selskapet har som mål likebehandling av alle alsjonærer og frtemstå nøktern og transparent, det får du IKKE
i OTS!

Eidesvik tjener penger i et krevende markedet, dem har svært dyktige medarbeidere og robust og erfaren ledelse, som har vært ute en vinternatt før.
Nå er Eidesvik posisjonert for oppgang i Subsea, Seismikk, Offshore vind og vedlikehold som har vært negliskjert i NS.

Jeg mener at denne aksjen har absoulutt INEGNTING å gjøre under 5 kr, eller en mcap 300 mill,
Jeg ser stor verdi i aksjen og selskapet. Man får rett og slett mye rabatt fordi selskapets aksje har vært kjedelig.

Nå får vi en skjelden kombinasjon av nedsalg fra to aktører pga skattemesiige forhold, vi får oppmerksomhet rundt selskapet, posisjonering i vind
og seismikk. Denne har gått under raderen.

Selskapet er priset til konkurs, selskapet har 400 mill i cash, går med overskudd og vil med overnevnte faktorer ha få problemer med å betjene ballonglån i
2022. Pr nå prises det ikke inn i aksjen. Jeg tror vi ser denne i 15 kr i 1. juli 2022.

Ikke overbevist?

EIOF -Eidesvik Offshore er faktisk aksjonær i Shearwater. Og de har en put-opsjon på aksjene som gjør at de kan cashe inn 30 millioner dollar. I regnskapet
ligger posten under Financial Investments med kroneverdien 284 mill. Hvis de casher den, vil de ha 685 mill kroner i cash og null avdrag i resten av 2020
og 166 mill i avdrag i hele 2021.

Kilder:
- Eidesvik.no, Q3, årsrapport mm.
- Infront topp 50 lister
- Eqnr.com
Long term contract award for Acergy Viking
Eidesvik Offshore ASA (“Eidesvik”) has been awarded a time charter with Siemens Gamesa Renewable Energy GmbH & Co. KG (“Siemens Gamesa”) for the SOV Acergy Viking. The contract will commence in direct continuation of the current contract extending the firm period until end January 2027.

Jan Fredrik Meling, CEO & President, commented: “Our relationship with Siemens Gamesa began in August 2016, and we are proud of the award effectively extending the relationship further to at least 2027. I view this as a significant compliment to the services provided by our personnel offshore as well as onshore. We are very pleased to again prove our ability to build long term relationships with our clients. This contract award underpins our ambitions in offshore wind and will further strengthen our position in this important and growing market.”

Simon Werner, Senior Fleet Manager at Siemens Gamesa comments: “We are pleased to extend our relationship with Eidesvik. With the upgrades included in the contract extension, Acergy Viking will be even better able to meet our operational demands and help us further increase efficiency in our Offshore Service operations, thereby enabling us to deliver enhanced value for our customers and achieve cost efficient wind energy solutions for everyone.”

Bømlo, January 15, 2021

Contacts:
Jan Fredrik Meling, CEO, phone no: +47 91 67 51 19
Tore Byberg, CFO, phone no: +47 47 50 90 12

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
Redigert 27.01.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
mercedesglk
27.01.2021 kl 15:57 5046

Les denne også, sier litt.
Da har jeg funnet et nytt case, i lys av OTS gikk 100% på en dag, har jeg solid tro på at EIOF kan gjore det samme, om ikke mer.

Ticker: EIOF
Mcap: 174 mill NOK
Anbefalt: 2,80 NOK
TP 3 mnd: 6,00 NOK
Target 2022: 15 NOK
Antall aksjer: 62.150.000 stk
Antall aksjer topp 20:53.266.500 stk
Antall aksjer topp 50:57.158.000 stk
Antall frie aksjer utenfor topp 50: ca. 4,9 millioner stk tilsvarende 13 mill NOK (under kommende ukes omsetning)


Har etter Q3-2020 monitorert Eidesvik Offshore nøye både på volum og handelsmønster, samt endringer i topp 50.
Har detektert følgende at nr 2 på listen er iferd med å selge seg helt ut. Pareto Asset Management. De solgte
torsdag seg ned og skal etter mine lister ha igjen under en million aksjer. Tror de skal helt ut.

Svært traust og lojal aksjonærbase er stikkordet, noe Infront sine lister viser minimale endringer sist 12 mnd.
Selskapet har av minimal oppmerksomhet, en traust men samtidig ærlig ledelse som har som mål og være åpen og ærlig,
og fremme likebehandling bland aksjonærer.

Agasøster er også helt ute av listene, etter og ha nettosolgt over 1 million aksjer.

Ifølge kilder er det skattemessige årsaker at både Agasøster og Pareto Asset selger seg helt ut av selskapet.
Nedsalget av ca 9 millioner aksjer av de to overnevnte har tynget kursen en del, volumet er også gått kraftig
opp etter at selskapet publiserte Q3.

Hvis mine lister er korrekt har Pareto under en million aksjer igjen i selskapet, og de selger seg nok ut ila
første dagene denne uken. Da vil vi nok få en rekyl, da nedsalget stanset. Vi vil da få den klassiske nyttårs
effekten, ved at nye investorer kommer til aksjen tidlig desember og holder den over nyttår, slik at man kan dra
skatten inn i 2022. Jeg kommer opprinnelig fra Stord og har mange bekjente på Bømlo. Stemningen i rederiet er forsiktig
optimistisk. Man tror at oppturen kommer om 6-9 mnd frem i tid, og flere av de bemidlene familiene på Bømlo og Austevoll
vurderer å snitte ned aksjepostene sine i selskapet.

Median inngang for nye aktører siste to ukene etter Q3, er 2,96. Nedslaget til Pareto har sørget for en second
chance.

Vessels

- 10 stk PSV herunder "supply"
- 3 stk Subsea arbeider ft. for Aker BP og DEME (NL), sistnevnte er stor aktør på vindmøller til havs i Europa.
- 1 stk wind fartøy - modifisert Acergy Viking
- 4 stk Seismikk Fartøy - utleid til aktører, klassisk Magseis (som ikke besitter skip selv)

Fundamentale forhold

Vi har siste ukene sett hvordan seismikksektoren har repriset seg, Eidesvik er svært godt posisjonert hvis feks
Magseis kommer til å gjøre det så bra som mange spår i H2,2021 og 2022. Allerede 2022, kan skipene til EIOF
oppnå svært kraftig ratevekst på utleie til Magseis m.fl. Da vil følgelig verdiene oppskrives kraftig.
Selskapet har spesialisert seg på OBN (Ocean bottom node) "The company own and operates several vessels which are special
equipped for seismic surveys, focusing on ocean bottom node (OBN) seismic operations"

Selskapet er også posisjonert for det grønne skiftet, i form av en svært robust historikk og trackrecord. Eidesvik
er traust og er kjent i bransjen for kvalitet. En pålitlig aktør.

Viking Neptun fikk for ca mnd siden er betydelig kontrakt og ikke minst innpass i Vindkraftindustrien
med kontrakt med det Nederlandske selskapet DEME Offshore på 84 dager + opsjon for lengre perioder. Disse bli etter all
sannsynlighet forlenget.

CEO uttalte ifbm tildelingen "“We are very pleased to see that Viking Neptun continues to be attractive in the offshore
wind industry and we are looking forward to demonstrating our capabilities to DEME, which is a new client for Eidesvik.”

Ellers så pågår det etter ryktene sondering/tilbud/anbud om tildeling av fire fartøy (nybygg) som skal gå på 12-15 års kontrakter
for EQNR. Det er snakk om dagrater på 25-35.000 pund pr dag, et nybygg anslås og koste ca. 500 mill nok. Eidesvik kan være
en av aktørene som får napp på en eller flere av disse. Det er EQNR prosjekt utenfor England. Eidesvik begynner allerede å
få seg et solid navn i vindkraftindustrien.

Vedlikeholdsetterslepet hos de store oljeselskpaene begynner å hope seg opp, allerede i februar/mars forventes det kraftig rate
endringer (lavsesong nå) for bruk av PSV i NS. Eidesvik er posisjonert i Vind, Seismikk og Subsea/vedlikehold.

2021 blir et turnaround år for Eidesvik.

Q3 - 2020, cash positiv i krevende marked.

Q3 var et forferdelig kvartal for alle som bedriver vedlikehold i NS. Alikevell klarte Eidesvik EBITDA på 59,8 millioner kroner
i Q3. Det som er verd og merke seg er at seismikk kun står for 2,8 av disse, med alle disse skipene i drift i 2022, vil revenue her
komme opp i 50 millioner i kvartalet. OBN kommer, liker man Magseis, bør man absolutt ha en post i Eidesvik.

Eidesvik har en pen margin 27% på sine Subsea operasjoner, dette tross for at ratene er presset. En som jobber i selskapet
mener dem har gjort mye rett siste årene på effektivisering og nøkternhet. Selskapet vil tjene penger som gress når ratene kryper
oppover på våren 2021.

Men det er nå, en må posisjonere seg.

Eidesvik har gjeld, det fine med gjelden til Eidesvik er at den forfaller ikke før H2-2022.

Selskapet klarte kunststykket å øke sin cashposisjon med 25,7 millioner kroner til 400.

Gunnen for at aksjekursen tynges nå, er fordi oljeselskapene har utsatt planlagt vedlikehold inneværende år grunnet covid. Kilder
tett på selskapet og som jobber i bransjen, mener det vil komme et kontraktsrush på nyåret, som sikrer jobb og gode marginer.

Oljeselskapene møter seg litt i døren, ifølge Eqnr ansatt handler det nå om å sikre seg. Men dette arbeidet starter rundt nyttår.
Det kan bli press på rater og mye og gjøre.

AKER BP var lur og startet nå, "Aker BP awarded Eidesvik a ship management agreement for the two supply vessels NS Orla and
NS Frayjain operation on the Norwegian continental shelf. The contract commenced October 1, 2020"

Konkurs/konsolidering

Deep ocean uk, enshore kabellegging og transjing, er gått konkurs. Dette var en direkte konkursent til Eidesvik.

Subjektiv mening:

Vi så alle hva som skjedde med OTS, den doblet seg over natta. Jeg kjenner OTS godt og mente også at den var feilpriset da jeg skrev
et innlegg når den var 2,75 kr. Nå er prisingen i OTS mer korrekt.

OTS er et lukket selskap, med skandalehistorie med manglende trackrecord, svak ledelse og minimal tillit i både aksje og obligasjonsmarkedet.
Det er her Eidesvik skiller seg fra OTS, Eidesvik er et svært aksjonærvennlig selskap, dem har solide eiere og har goodwill bland banker, aksjon
ærer og ikke minst obligasjonseiere. Selskapet har som mål likebehandling av alle alsjonærer og frtemstå nøktern og transparent, det får du IKKE
i OTS!

Eidesvik tjener penger i et krevende markedet, dem har svært dyktige medarbeidere og robust og erfaren ledelse, som har vært ute en vinternatt før.
Nå er Eidesvik posisjonert for oppgang i Subsea, Seismikk, Offshore vind og vedlikehold som har vært negliskjert i NS.

Jeg mener at denne aksjen har absoulutt INEGNTING å gjøre under 5 kr, eller en mcap 300 mill,
Jeg ser stor verdi i aksjen og selskapet. Man får rett og slett mye rabatt fordi selskapets aksje har vært kjedelig.

Nå får vi en skjelden kombinasjon av nedsalg fra to aktører pga skattemesiige forhold, vi får oppmerksomhet rundt selskapet, posisjonering i vind
og seismikk. Denne har gått under raderen.

Selskapet er priset til konkurs, selskapet har 400 mill i cash, går med overskudd og vil med overnevnte faktorer ha få problemer med å betjene ballonglån i
2022. Pr nå prises det ikke inn i aksjen. Jeg tror vi ser denne i 15 kr i 1. juli 2022.

Ikke overbevist?

EIOF -Eidesvik Offshore er faktisk aksjonær i Shearwater. Og de har en put-opsjon på aksjene som gjør at de kan cashe inn 30 millioner dollar. I regnskapet
ligger posten under Financial Investments med kroneverdien 284 mill. Hvis de casher den, vil de ha 685 mill kroner i cash og null avdrag i resten av 2020
og 166 mill i avdrag i hele 2021.

Kilder:
- Eidesvik.no, Q3, årsrapport mm.
- Infront topp 50 lister
- Eqnr.com
mercedesglk
27.01.2021 kl 19:51 4950

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/01/27/7610444/norske-redere-tar-teten-i-offshore-vind-clarksons-platou-venter-kontraktsrush

ikke lenge til Kjøpsanbefalingene står i kø. men for all del selg som fan, noen kjøper de, de som har lyst å tjene penger.
mercedesglk
28.01.2021 kl 00:53 4792

Ble stille i fjøset gitt😀
Hersker ingen tvil om retning i morgen.
Tipper vi får anbefalinger i fleng med kursmål på 10kr+.
Jeg benytter salgskåte selgere, kjøper det de gir bort.’å selge Eioff aksjer på dagens nivå er som å gi de bort.
mercedesglk
28.01.2021 kl 08:11 4674

i dag bør vi bevege oss fint opp mot 5 kr.
oljå holder seg fint og foretrukken leverandør til vindmølle. bør være liten tvil om at denne skal opp.
Tradinator
28.01.2021 kl 08:20 4634

Alt skal videre ned.
godeaksjer
28.01.2021 kl 08:27 4612

Sukk. Jeg synes at du virker temmelig desperat og synes dette er mer trist enn noe annet.

Når jeg leser det du skriver så virker du å være relativt ny i det å investere, og at du baker inn urealistiske forventninger og verken ser risikobildet eller leser resultat og balanse riktig.

Jeg håper at det ikke er mange som kjøper basert på dine innlegg.
mercedesglk
28.01.2021 kl 08:33 4586

har du solgt og vil at aksjen skal videre ned?
Du virker desperat for å komme inn på lavere nivå.
mistet du første, andre og tredje oppgang?

Fortell meg hvorfor den skal ned og ikke opp.
Ser ut som du ikke vet noen ting om slike selskap, og bør holde deg langt unna.
hold deg til boble selskapene som du sikkert har kjøpt, tipper du eier Norwegian, og andre bobler.
jeg holder meg på selskaper som tjener penger og seriøse selskap.nettopp derfor er jeg i EIOF.
du bør ta frem brillene å lese artikkelen, men du er vel en som alltid vet bedre;O)))))
mercedesglk
28.01.2021 kl 08:40 4569

fortell meg hvorfor EIOF skal ned.
EIOF ligger der den lå FØR den 5 ÅRS lange kontrakten ble tildelt de.
er dere klar over at EIOF er priset til kranen som er ombord i Acergy?
Alt for mange her som sitter å kjøper og selger i vildensky, les dere opp og prøv i det minste å sette dere inn i selskap FØR man kjøper.
EIOF er et av de beste kortene på OSE.

fortell meg hvordan du forsvarer en pris på 250 mill kr for hele selskapet EIOF. Er du såpass at du greier det?
mercedesglk
28.01.2021 kl 08:52 4530

var det jeg visste. du greier ikke å synliggjøre hvorfor EIOF skal ned, bare slenger ut uvettig dritt.
ikke rart ting går til helvette når man har sike folk rundt om kring, går rundt som bjellesauer og leker bedre vitere.

jeg forventer et saklig svar av de hvorfor du mener EIOF skal ned.
om ikke du greier det håper jeg det er siste gang jeg ser deg på dette fora.
Ondi05
28.01.2021 kl 08:56 4519

Hvis du redegjør i korte trekk for all gjeld og med forfallsdatoer, hvis du mener den er like attraktiv. Da kjøper jeg, men først er det korreksjon. Må få rase fra seg.
mercedesglk
28.01.2021 kl 11:07 4447

Folk som selger denne på dagens nivå burde undersøkes. med mindre man er så heite tåpelig at man setter short i denne.
mener her ikke er short posisjoner i denne.
er jo såååå soleklart og tydelig at denne skal opp.
tar vi 5eren i dag? i morgen?
uritse
28.01.2021 kl 11:08 4443

Her bygger opp noe spennende...sterk EIOF på en ellers svak børsdag.
mercedesglk
28.01.2021 kl 11:10 4432

les det som står øverst i tråden.
den dagen alt er 110% så skal jeg love deg at denne står ikke i 4, 5 eller 6 kr. da er vi i 15-20 kr nivået.
men for all del, man kan jo vente til da. men da kan man like gjerne sette pengene i banken.
det er oppsiden som ligger forran oss vi skal tjene på ikke sant?
mercedesglk
28.01.2021 kl 17:52 4341

Ikke verst i dag, men skulle bare mangle, burde gått mye mere, men tydelig noen som skal billig inn.
Med så lav omsetning i aksjen er den lett å manipulere.
Råd til dere som vil være med på reise til 7-10kr nivået, ikke selg noen aksjer i det hele tatt. Analyser er på vei, de sier først 6kr så 8kr så 10kr, vent å se.
mercedesglk
29.01.2021 kl 08:50 4215

Tikker inn kontrakter til EIOF.
vi skal så kraftig opp folkens:
Eidesvik Offshore har inngått en charter-kontrakt med Aker BP for skipet PSV Viking Prince, fremgår det av en børsmelding fredag.

Kontrakten tildeles i henhold til den gjeldende rammeavtalen for en boreavtale i en periode inntil 120 dager, med start i april 2021.
mercedesglk
29.01.2021 kl 09:25 4145

for å si det enkelt, jeg forstår fortsatt ikke hvorfor noen selger på disse nivåer i det hele tatt.. am man selger på 6-7 kr skal jeg begynne å forstå, men på 4,4??? hva i alle dager???
mercedesglk
29.01.2021 kl 10:29 4092

skjønner ikke problemet til EIOF aksjonærer. selger for slikk og ingenting.

Se og lær av SIOFF aksjonærer, de har vett å holde igjen. men akk og ve, i EIOF er det visst ikke så nøye å tjene penger.

for en suppe gjeng!
mercedesglk
29.01.2021 kl 12:20 4042

hjelpe meg, trodde barnehage barn ikke slapp til her, men her er tydelig folk med samme mentalitet.
på grunn av liten omsetning er aksjen lett å manipulere, det kastes ut 30 aksjer ned 10-15 øre, bare for å fiske til seg flere aksjer som reddharer selger.
de hiver ut noen få aksjer rett ned til best, der de selv ligger på kjøp, i håp om noen biter på og selger sine stakkars aksjer. den som blir rikere er den som kjøper det du selger. for denne aksjen skal kraftig opp.
trodde man kjøpte aksjer for å bli med oppover.
vel og merke er noen fornøyd med 10 øre opp, men fleste av oss er nok ikke fornøyd med det...ikke sant?
godeaksjer
29.01.2021 kl 12:33 4025

Sukk. Hvorfor bruker du så mye tid på å snakke opp kursen når du fortsatt kjøper? Å kjøpe denne nå med dagens markedsrisiko og nå like før resultatet q4 er ikke aktuelt for meg ihvertfall. Her er det definitivt en emisjonsrisiko. Jeg savner også svar på de påstandene du har kommet med og som har blitt kommentert.
mercedesglk
29.01.2021 kl 14:27 3969

tror du skal sette deg inn i EIOF før du begynner å snakke om EMI osv.
det er så tydelig du vil ha ned kursen at det lukter lang vei.
nick navnet ditt må jo være en joke.

du som kommer med påstander, du kan jo rettferdiggjøre dine påstander, så tar vi det derfra.
du hiver ut mye gøgg bare for å holde nede kursen.

med penger tilført og nye store og langsiktige kontrakter som perler på en snor, skal denne kraftig opp.
Du som mener noe annet, kan dere ikke bare selge og bli ferdig med det så får vi andre sitte på videre opp og nyte tilværelsen?

GULL i sikte står der på FA, og GULL skal det bli.
mercedesglk
29.01.2021 kl 16:43 3909

ingen som har fått med seg dette som skjer på Mandag?
Tilføres mye cash;O))

Oslo (TDN Direkt): CGG har aksepterte et bindende tilbud fra Rasmussengruppen for kjøp av alle Shearwater-aksjer fra CGG SA.
Det fremgår av en CGG-melding tirsdag.

Avtalen inkluderer aksjene som vil være eiet av CGG som et resultat av putopsjonen til Eidesvik, opplyses det (TDN Direkt artikkel 06:03).

Totalt selges 3.945.532 a-aksjer i Shearwater Geoservices Holding for til fair market-verdi for totalt 27,62 millioner dollar. Transaksjonen er ventet fullført innen 1. februar 2021, underlagt standard betingelser.
mercedesglk
02.02.2021 kl 08:42 3641

God Morgen.
alt lyser grønt i alle retninger, men vi skal vel i rødt som vanlig?
Skal tro hva agendaen for de som drar oss i rødt hver dag er?
er det storeierne som sitter og skoger inn resten av aksjene?
Lav omsetning er lik lett å manipulere ned.
Men, nå skriver nok Eidesvik flere kontrakter og resultat av den hyggelige arten er på vei, så hvilke vei vi skal til slutt er jo mega klar.
Slettet bruker
02.02.2021 kl 09:09 3601

Vi skal i alle fall opp fra start og så ned, kanskje i rødt. Klassisk. Bestefar sa alltid at en skulle være varsom med å stole på bømlinger, begynner å forstå hva han mente.
mercedesglk
02.02.2021 kl 09:40 3540

fyller på litt jeg på disse lave priser.
nå eier jeg snart en båt der borte;O))))
verdien av mine aksjer er nærmer seg verdien av hele selskapet;O)))))
skal se jeg når flagge grensen snart.
er jo ufattelig at noen gidder å selge for disse lave priser i det hele tatt. hittil omsatt for skarb\ve 130K
mercedesglk
02.02.2021 kl 09:48 3523

skal tro om man legger 1 mill aksjer for salg på 4 kr om man da blir skræmt til å selge??;O))))
mercedesglk
02.02.2021 kl 09:51 3510

ser ut til at det hjalp å skremme noen å selge for 20000 kr....noen flere som blir skræmt?
mercedesglk
02.02.2021 kl 11:01 3468

ser ut til at folk er flinke å ikke sette stoploss, helt sikkert meningen å løse ut evt stoploss, her droppes det 100-400 aksjer ned til 3,84, garantert for å se om de kan løse ut stoplosser.

bra at dere ikke setter stoploss.
det er hevet over enhver tvil at vi skal kraftig opp.
oljepris på ca 57 nå og stigende, så er det slik de skriver, GULLRUSH i denne bransjen.
ikke selg gull for gråsteins pris.
mercedesglk
02.02.2021 kl 12:42 3409

Olja på vei til 60 dollars.

hvor lenge tør man vente med å kjøpe her da mon tro?
En med litt penger som vil inn her så exploderer denne.
mercedesglk
02.02.2021 kl 20:03 3313

God Kveld.
er det noen som skjønner kursutviklingen i EIOF?
Går opp om morgenen og skjøvet tilbake til 4 og under det, hver bidige dag.
for så å oppnå 0 omsetning på aksjen.
lite aksjonær vennlig dette.
det er likt rett før tidligere oppganger så mulig det er noen som prøver å hamstre billige aksjer fra 3,8-4,2 kr området.
men det er jo en laaaaang møysommelig jobb det for det er nesten ikke salg i aksjen. lokker ut noen skarve 1000 aksjer i løpet av dagen thats all.
minner meg mere om småkiosken på hjørnet i Bømlo dette.
få høre hva dere andre har av refleksjoner om dette.
Fholm
02.02.2021 kl 21:05 3279

Jeg har en sidepost på 10k aksjer her, den står bare i tilfelle vi får tidenes Q rapport. Er vel og yderst få her inne som er inn nå , men endrer seg nok.
mercedesglk
03.02.2021 kl 09:38 3122

jeg undres stadig vekk på selgerne i denne aksjen.
skal tro om de ikke har fulgt med nyhetene de siste månedene?
uansett, nå går vi mot 25, Feb resultat for Q4, etter det kommer anbefalinger som sier 8-10 kr.
det skal ihvertfall jeg være med på.
mercedesglk
03.02.2021 kl 10:23 3073

jajja, da gikk vi i dvale modus igjen....ZZZZ
Hva man ønsker å oppnå med dette vites ikke, men akk og ve.....
bra vi har trauste aksjonærer her som ikke bare hiver ut på best.
mine ligger på salg på 8 kr.
mercedesglk
04.02.2021 kl 10:45 2974

latterlig spill i denne aksjen.
først opp så ned, så er det noen som dumper aksje for 3000 kr for så å tro at noen får panikk å hiver gratis aksjer i fanget på de...
er det slik Eidesvik er fornøyd med utviklingen av kursene så lurer jeg virkelig på hva de spiser der borte...
nå må de få satt i gang slik at aksjen kan leve litt. nå er oljepris gått i taket og vind er i vinden for å si det sånn, men EIOF går baklengs...hvem er det man prøver å lure? EIOF burde stå i 6-8 kr slik markedet utvikler seg nå.
mercedesglk
04.02.2021 kl 14:19 2889

tikker inn kontrakter over alt, tydelig hot marked.
så tørr man vente lenger ? EIOF kommer nok med kanonkontrakter før du vet ord av det.

Remøy Shipping i Fosnavåg, som innehar befraktningsansvaret, har på kort tid sluttet ut seks av fartøyene på lengre periodekontrakter.
JokerBull
07.02.2021 kl 17:14 2685

Takk for at du holder liv i tråden Mercedesgik.
Vi andre er nok litt mer trauste og forsiktige.
Jeg har ikke dårlig tid med denne, og vil heller ha en rolig behagelig reise oppover. Ikke at den blir for volatil. Vil gjerne laste opp mer også.
Broren min jobbet i Eidesvik for noen år siden, og om styret fortsatt har samme mentalitet, blir det tatt gode veloverveide valg. Nå har de også oljepris, økt aktivitet i nordsjoen og havvind som triggere. Dette er uansett spennende, i en lite omsatt akjse. Om noen fond, eller større investoer også ser potesniale i denne, kan det bli ekstra hyggelig.
Redigert 07.02.2021 kl 22:28 Du må logge inn for å svare
Ondi05
07.02.2021 kl 18:02 2638

Men så var det gjelda da. Det er vel den som tynger?
JokerBull
07.02.2021 kl 18:33 2582

Selvfølgelig er det gjeld. Den er jo en kjent faktor. Ser ikke at de skal få noe problemer med å betale gjeld, om de har fartøyene i drift på gode kontrakter.
Ondi05
07.02.2021 kl 18:37 2571

Nettopp. Derfor kan man ikke utelukke emisjon.
JokerBull
07.02.2021 kl 18:48 2554

Ca 2,2 mrd i gjeld. 6-700 mill i cash. Tror dette ruller inn i 2022 uten emisjon. Tall og guiding 25.02 vil gi god pekepinn. Tror volum og kurs tar seg opp mot tall.
Ikke så farlig for meg. Plukker gjerne opp fler om den går under 4 igjen. Jeg har tatt feil før, og alt vi "mener" kan jo backtrackes.
Redigert 07.02.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
mercedesglk
07.02.2021 kl 18:49 2552

Emisjon?
Neppe, disse gutta har kontroll, lagtidskontrakter med gode rater samt mye cash i kassa nå. Oljå opp og havvind i farta, tror mankan slutte å gnåle om Emi og gjeld. Situsjonen for Eiof er meget hyggelig👍
10kr er like om hjørnet👍 Men du kan jo alltids vente med å kjøpe til vi er i 10kr og fortsatt snakke om emi, mens du gjør det blir vi andre rikere.
Litt volum i aksjen er 6-8kr et faktum.