Hjalp det på kursen ? :-/
Longline
19.02.2021 kl 09:55 1874

Ser spot ratene er ned til 42-48$ pr dag.Med 58k$ Breake even pr båt så skal de en del til å bli noe til overs,,Solgte meg helt ut med en liten gevinst.,er mange andre selskap som et mye bedre å satse på en dette her.
rammern
19.02.2021 kl 09:58 1866

kaedureddfor skrev Hjalp det på kursen ? :-/
Artikkelen er vel ikke lagt på fa.no enda . Link er fra Infront
rammern
19.02.2021 kl 11:02 1797

Nå er ikke ratene like for de som frakter propan og LNG ;)
Så oppdater deg på LNG ratene :)
Redigert 19.02.2021 kl 11:03 Du må logge inn for å svare

Hvor kan vi følge med på ratene?

Q4/2020 var ingen overraskelse. Underskudd på drift 2020. Kontantstrømmen var også negativ. Selskapet har ikke levert overskudd eit eneste år siden oppstart. Blir det annerledes i 2021.
Longline
22.02.2021 kl 21:45 1388

Tror jeg ikke er så langt unna med oppdaterte Rater,,, LNG Carriers: Another fall in LNG earnings amidst a major cold blast in the USG sees MEGI’s -15% w/w to $62k/d, TFDE’s -15% w/w to $47k/d (approximately cash break-even) and Steam Turbines - 20% w/w to $30k/d.,,,Blir sikkert ett bra Q1 men har hatt denne i 2 år og solgte mine 160k med ti øre pr aksje i gevinst,,mente der er andre selskap som er myye bedre en dette her,, kursen vil gå tilbake til 1,50,-.

Ville vært rart om ikke sprengkulda i USA, og gudene vet hvor, påvirka ratene. Virker ikke som det er klondykestemning no.
rammern
23.02.2021 kl 16:44 1179

Fikk kjøpt i dag og er klar for mer i morgen ; Når neste kontrakt er fastsatt og vi kan regne på kommende Q1 , så vil vi få en god indikasjon på i hvilken retning kursen vil bevege seg .

Jeg konkurrerte nettopp med ALNG om ei LNG last. Det ble opplyst i markedet at ALNG hadde ask på $38K/day ($20K under break even). Ingen av oss vant lasta.

Jeg kan fortelle deg retningen på ALNG kusren. Den vil sakte men sikkert krype ned og tilbake til 0.90 kr (om det ikke blir noen oppkjøpsfremstøt i mellomstiden).
rammern
23.02.2021 kl 19:05 1065

Kom gjerne med flere røver historier 😂

Fælt så det drøyer med ny kontrakt😲

Hva for rater kan en forvente seg ?

Ren tipping.. mlm 50-100 viss kort spotkontrakt. Ellers lurer eg egentlig på om det er Awillco som har opsjon på 3.måned vedrørende Willpride, eller om det er kunden som har opsjon.

Kanskje de allerede har fått den i jobb
Bare at det ikke blir børsmeldt denne gangen ?

Det ville vært oppsiktsvekkende, all den tid vi veit at Willforce er på kort kontrakt. Dessuten har Alng bare 2 skip, så vesentlig at markedet får info om at båtene er sysselsatt.

Skrev til Jon Skule angående kontrakter og fikk til svar.. Vi kommer neppe til å annonsere neste kontrakt. Vi ønsker ikke å annonsere "normal course of business", sist var det nødvendig pga størrelsen på kontrakten (rate x lengde), og med mindre det er noe spesielt vil vi ikke annonsere.

Markedet har falt en (god) del siden sist og jeg tror ikke det skjer mye denne uken..

Når er ser på historikken på nyheter til Alng, har du nok rett ;-)

Last done for for en moderne 170 K/m3 er ca $30,000 Usd/dag USG-Korea w/one way economics. Helt krise. 10 redere bydde på lasten!

Det er alltid kun kunden som har oppsjon på forlengelse. Ingen forlenger derom kontrakten er inngått etter Oktober i fjor.
rammern
27.02.2021 kl 08:08 318

◼ A short-term LNG demand driver is the switch from
coal to gas as countries and regions reduce their
dependence on coal in the energy mix.
◼ A global trend in recent years has been an
increase in carbon pricing, which favours gas over
coal, increasing demand for LNG.
◼ LNG is increasingly used as a shipping fuel as the
merchant fleet tries to cut emissions, despite LNG
being an intermediate solution to the future energy
mix. We are starting to see newbuild orders with
LNG propulsion systems, and Avenir LNG building
out LNG fuel infrastructure using available FSRUs
◼ Increased regulatory attention on methane slip,
which is a more potent heat trapper than CO2.
X-DF engines have a methane slip of <6g/kWh,
more than that of MEGI, which is negligible.
◼ Engine efficiency is the ratio of fuel burned to
useable energy, and hence explains large
deviations in CO2 emissions among LNGCs.
Among LNG engines, MEGI is the most fuelefficient (51%), X-DF ranks second (48%), TFDE
third (41%), while steam propulsion ranks last
(30%). Currently, MEGIs and X-DF make up just
shy of 15% of the global fleet.
Long-term ◼ LNG made up 6% of gas consumption in 2000,
11% in 2018 and we forecast 25% by 2040, if the
share of LNG in the total gas mix continues to
grow at the same pace as in the past ~20 years.
◼ According to the IEA’s Sustainable Development
Scenario (aligned with the Paris Agreement), gas
is the only fossil fuel set to see growth beyond
2025 and even increase until 2030. The IEA says
gas consumption could grow by 7% over 2018–
2030, but would then need to decline 3% over
2030–2040 for global warming to be capped at <2
degrees Celsius versus the pre-industrial level.
◼ From an emissions perspective, gas continues to
be the most promising fossil fuel. Thus, in the
absence of significant power-storage solutions,
gas is set to be a key swing energy carrier,
supplying energy to grids when renewables
cannot deliver.

Men så har jo Alng sikret drift for Willpower med 160/dagen i 2 mnd i 2021 i alle fall. Det er dekker jo 5,5 mnd på break-even. Så har Willforce på 80 i 2 mnd i 2021. Blir i alle fall flott 1q. Så får vi sjå fremover. Lagrene skal fylles opp igjen etter sprengkulda.