Agas - anbefaler kjøp av shipping aksje
hogan
05.03.2021 kl 00:20
6016
Bwlpg trades vel rundt 50 % av Nav også vol jeg tro, i fjor nav 89 og delt it 50% i utbytte og betalt gjeld så kanskje under 50 nav
Pirato
05.03.2021 kl 07:41
5889
Tatt i betraktning rate utviklingen tror jeg denne snart kan kjøpes for 20 kr.
Vist fanken gjør de det, har økt med 55k aksjer
Tror du det er tilfeldigheter at Dorian har kjøpt 30% av egne aksjer?
Dorian har muskler til å ete Agas til frokost, det vil JF si ja til, døtrene vil ut som alle vet.
Her er det bare å sitte å kose seg til en blir kjøpt ut, det er shortfondene som har et problem, å skaffe 2% ava aksjene nær ATL kurser.
Tror du det er tilfeldigheter at Dorian har kjøpt 30% av egne aksjer?
Dorian har muskler til å ete Agas til frokost, det vil JF si ja til, døtrene vil ut som alle vet.
Her er det bare å sitte å kose seg til en blir kjøpt ut, det er shortfondene som har et problem, å skaffe 2% ava aksjene nær ATL kurser.
Redigert 05.03.2021 kl 08:40
Du må logge inn for å svare
JanOrge
05.03.2021 kl 08:43
5853
Jeg tror Dorian nå fortsetter å handleturen. De kommer til å fortsette hvertfall frem til kursen står i 40, for deretter å benytte sine 18 millioner treasury-aksjer, til å overta det som måtte stå igjen her da. Til info, så tilsvarer 18 millioner Dorian-aksjer omtrent 54 millioner AGAS-aksjer. JF er happy med oppgjør i aksjer, tror jeg, da det sikrer fortsatt eksponering. Tipper de hvertfall pusher 10 % før kurs 40, forutsatt at Bwlpg ikke begynner å kjenne pusten i nakken på topp 20-lista.
Jeg tror allerede det foreligger en avtale Dorian/Agas, og at Bw er kjent med dette.
Spekulerte litt i dette da Bwlpg innsideren dumpet nylig, trolig vil det muligens påvirke Bw negativt kortsiktig hvis Dorian slår kloa i Agasi nederlaget, selv om en slik sammenslåing vil være positivt for også BW og sektoren langsiktig.
Jeg tror fort vekk vi ser at aksjene til BWLPG havner på kontoen til DORIAN, mulig Dorian handler det de klarer under 40kr før de overtar posten til Bwlpg.
Spekulerte litt i dette da Bwlpg innsideren dumpet nylig, trolig vil det muligens påvirke Bw negativt kortsiktig hvis Dorian slår kloa i Agasi nederlaget, selv om en slik sammenslåing vil være positivt for også BW og sektoren langsiktig.
Jeg tror fort vekk vi ser at aksjene til BWLPG havner på kontoen til DORIAN, mulig Dorian handler det de klarer under 40kr før de overtar posten til Bwlpg.
Redigert 05.03.2021 kl 08:51
Du må logge inn for å svare
JanOrge
05.03.2021 kl 09:01
5852
Ja, det er en god teori, tror jeg. Legg også merke til at summen av BWLPG og HEMEN sin andel i AGAS er rett under 1/3. Jeg tror BWLPG har vært på Hemen for å kjøpe deres andel, og har plassert seg rett under 1/3 for å unngå budplikt på resten av selskapet. Budplikten medfører som kjent at de hadde måttet by det samme for resten av selskapet som det de hadde betalt for HEMEN sine 25 %... Skulle vært artig å vite hva de har hatt av kurser over bordet der....
Er det Dorians inntreden som tynger i dag:-))
Shipping kjøper du når ratene er i dass, om en måned står du på perrongen å klør deg i hue over aksje oppgangen.
Hvis ikke Dorian har spist Agas til lunsj innen den tid, noe jeg tror på.
Dorian blåser i rater, de vet at de kommer tilbake sikkert som banken gang på gang, derfor kjøpte de i går 16% egna aksjer, aksjer de trolig benytter når de tar Agas
Hvis ikke Dorian har spist Agas til lunsj innen den tid, noe jeg tror på.
Dorian blåser i rater, de vet at de kommer tilbake sikkert som banken gang på gang, derfor kjøpte de i går 16% egna aksjer, aksjer de trolig benytter når de tar Agas
Redigert 05.03.2021 kl 10:37
Du må logge inn for å svare
JanOrge
05.03.2021 kl 10:36
5728
Nå begynner det endelig å bevege seg litt større poster. Drøyt 100k i en jafs der.... Stavern som reduserer og Dorian som står klar. Det er min "ville gjetning."
JanOrge
05.03.2021 kl 10:45
5811
Ja, den som hadde visst. :-)
Det er litt for mange sammenfallende hendelser til at ingenting skal skje den nærmeste tida. Jeg tror også Dorian tar skikkelig plass for å kunne være en aktør dersom BWlpg skulle foreta seg noe større her. Tipper Dorian sitter på rett under 10 % før påske.
Det er litt for mange sammenfallende hendelser til at ingenting skal skje den nærmeste tida. Jeg tror også Dorian tar skikkelig plass for å kunne være en aktør dersom BWlpg skulle foreta seg noe større her. Tipper Dorian sitter på rett under 10 % før påske.
Kjøper Dorian posten til Bw vil de ha 9,7%, sammen med de 30% de eier i eget selskap går vel kabalen opp så å si.
Det er BWLPG som maser om konsolidering, så de kommer neppe til å stoppe et event oppkjøp forsøk fra Dorian, alt står på JF
Men med historien i bakhodet angående JF/Dorian tidligere vil dette være en god mix.
Med denne dustete aksje kursen kjøper de nok mest mulig i markedet før de slår til.
Det er BWLPG som maser om konsolidering, så de kommer neppe til å stoppe et event oppkjøp forsøk fra Dorian, alt står på JF
Men med historien i bakhodet angående JF/Dorian tidligere vil dette være en god mix.
Med denne dustete aksje kursen kjøper de nok mest mulig i markedet før de slår til.
Redigert 05.03.2021 kl 11:00
Du må logge inn for å svare
Hvor er alle Agas løkene nå? sitter jeg plutselig alene i aksjen, kun sammen med JanOrge:-))
Maritim_PhDc
05.03.2021 kl 13:15
5730
Jeg er ennå med! Traff ikke helt bunn denne gangen, men uansett snitt rett under 30, så er klar for oppgang (og oppkjøp? ;) )
JanOrge skrev Kun vinglepetter og stabukken igjen her... ;-)
Og 2 dustemikkler som ønsker å dekke 2% short/selskap på 50% rabatt/Nav
Redigert 05.03.2021 kl 13:18
Du må logge inn for å svare
JanOrge
05.03.2021 kl 13:19
5813
Uansett hvem som sitter her nå..... Det ser ut til å løsne skikkelig her på tampen av uka........... Uten "nyheter"..................... Melding etter stenging i dag.
FA2000
05.03.2021 kl 13:29
5768
Hold nu kæft jeg føler mig som en nybegynder i dette game og forstår kun halvdelen af de i skriver - men jeg er da med og håber, at i får ret hele vejen :-) Så skal vi bare lige have lidt Jetfuel på JINHUI også :-)
Næmen, se hvem som lurer i sivet å kjøper billige aksjer her da:-)) tenkte jeg det ikke
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG067231032
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG067231032
Redigert 05.03.2021 kl 15:48
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
05.03.2021 kl 16:14
5519
Godnyheter fra TW i dag:
Period charter rates hold ground as Indian Oil fixes 20-year-old VLGC for a year!
Charter comes as Indian market appears to give premium rates for LPG carrier owners
Shipping Corp of India (SCI) has secured a one-year time charter for one of its VLGCs at a rate that shows period charters are holding up despite a glum spot market.
Shipbrokers said compatriot Indian Oil Corp has chartered the veteran 82,000-cbm LPG carrier Nanda Devi (built 2001) for $35,000 per day, or $1.05m per month.
The rate for the ship, which SCI bought for $36m from Oslo-listed BW LPG in July 2017, is unchanged from levels seen for one-year charters of VLGCs in November last year — before the spot market crashed.
It is also higher than what Latsco’s 82,000-cbm Hellas Glory (built 2008) fetched in a one-year deal with Trafigura. The Hellas Glory will earn $925,000 per month from that transaction, brokers said.
SCI and Indian Oil did not immediately respond to a request for comment on the Nanda Devi charter, while Latsco and Trafigura declined to comment on the Hellas Glory deal.
In another VLGC deal, Bharat Petroleum chartered the 83,000-cbm Jag Vasant (built 2006) from Great Eastern Shipping for a year, with options for another 12 months. Brokers said the ship will earn $35,000 per day.
In November last year, the Bharat Petroleum hired another Great Eastern VLGC — the 77,000-cbm Jag Vishnu (built 2002) — for a year at the same rate.
The deals emerge as some European gas carrier brokers said the Indian market is one of the few that now yields a premium for shipowners.
Period charter rates hold ground as Indian Oil fixes 20-year-old VLGC for a year!
Charter comes as Indian market appears to give premium rates for LPG carrier owners
Shipping Corp of India (SCI) has secured a one-year time charter for one of its VLGCs at a rate that shows period charters are holding up despite a glum spot market.
Shipbrokers said compatriot Indian Oil Corp has chartered the veteran 82,000-cbm LPG carrier Nanda Devi (built 2001) for $35,000 per day, or $1.05m per month.
The rate for the ship, which SCI bought for $36m from Oslo-listed BW LPG in July 2017, is unchanged from levels seen for one-year charters of VLGCs in November last year — before the spot market crashed.
It is also higher than what Latsco’s 82,000-cbm Hellas Glory (built 2008) fetched in a one-year deal with Trafigura. The Hellas Glory will earn $925,000 per month from that transaction, brokers said.
SCI and Indian Oil did not immediately respond to a request for comment on the Nanda Devi charter, while Latsco and Trafigura declined to comment on the Hellas Glory deal.
In another VLGC deal, Bharat Petroleum chartered the 83,000-cbm Jag Vasant (built 2006) from Great Eastern Shipping for a year, with options for another 12 months. Brokers said the ship will earn $35,000 per day.
In November last year, the Bharat Petroleum hired another Great Eastern VLGC — the 77,000-cbm Jag Vishnu (built 2002) — for a year at the same rate.
The deals emerge as some European gas carrier brokers said the Indian market is one of the few that now yields a premium for shipowners.
Redigert 05.03.2021 kl 16:15
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
05.03.2021 kl 17:48
5416
Ratene synes å ha bunnet ut. Aktiviteten tar seg opp. Fearnleys melder om 7 VLGC fixtures (mot 2 forrige uke)
VLGC EAST
While the shipping market in the East has been fairly uneventful during the last couple of weeks, we have finally started to see more cargoes appearing in the market. A couple more fixtures were concluded for the last decade of March. Combined with more Owners sending their ships back West on speculation earlier, we are probably closer to a floor on shipping in the East than before, as the AG position list is slowly starting to look more balanced.
VLGC WEST
A couple of fixtures were concluded this week ex USG at rates hovering around OPEX levels. Based on the last done deals in the MEG and in the USG (mid/high USD 50’s H/C and high USD 20’s RT/C), the West market is trading at a small premium to the East but hopes are that more activity will surface on the back of the deals. Having said that, we do not expect any significant changes to the vessel balance versus cargo inquiries ex USG for some time. A West Africa FOB tender was floated this week as well and did receive some interest from various traders.
VLGC EAST
While the shipping market in the East has been fairly uneventful during the last couple of weeks, we have finally started to see more cargoes appearing in the market. A couple more fixtures were concluded for the last decade of March. Combined with more Owners sending their ships back West on speculation earlier, we are probably closer to a floor on shipping in the East than before, as the AG position list is slowly starting to look more balanced.
VLGC WEST
A couple of fixtures were concluded this week ex USG at rates hovering around OPEX levels. Based on the last done deals in the MEG and in the USG (mid/high USD 50’s H/C and high USD 20’s RT/C), the West market is trading at a small premium to the East but hopes are that more activity will surface on the back of the deals. Having said that, we do not expect any significant changes to the vessel balance versus cargo inquiries ex USG for some time. A West Africa FOB tender was floated this week as well and did receive some interest from various traders.
Superoptimist
05.03.2021 kl 18:17
5390
Er dette en spøk eller virkelighet? Hvem er det som har gevinster på slik rapportering?
LPGfan
05.03.2021 kl 18:40
5353
Dropper fortsatt rundt 1k pr dag disse ratene...såe..4-5 dager til, så er ratene NULL $ pr sekund/minutt/time/døgn/uke..osv. DA kan vi vel sies å være på bunn, og skal man kjøpe på bunn får en aldri bedre tidspunkt..:p
Råvarer og malm stiger så det griner etter, stål og skip stiger i verdi dag etter dag, et moment mange glemmer i det hele, det kan vise seg at disse skips kjøpene ikke blir ei hengemyr men en trigger om dette fortsetter,det ser slik ut nå, godt timet igjen av JF, rett før råvareboomen tok av.
Shipping aksjer reprises world wide, uavhengig av sektor og rater, prisene på stål og skip stiger kraftig.
Om poten viser 3 eller 8 k spiller liten rolle i dette bildet, markedet er allerede på bunn bast, når dette snur vil en se stigningstakt størrelsesorden 20%-30% daglig de første dagene, april er ratene tilbake på break, det vil komme et enormt moment i aksjen.
Ikke rart de laster opp i Dorian og andre Lpg aksjer nå
At Agas er i spill gjør det hele ekstra spennede, er nok historie som eget selskap innen kort tid.
Shipping aksjer reprises world wide, uavhengig av sektor og rater, prisene på stål og skip stiger kraftig.
Om poten viser 3 eller 8 k spiller liten rolle i dette bildet, markedet er allerede på bunn bast, når dette snur vil en se stigningstakt størrelsesorden 20%-30% daglig de første dagene, april er ratene tilbake på break, det vil komme et enormt moment i aksjen.
Ikke rart de laster opp i Dorian og andre Lpg aksjer nå
At Agas er i spill gjør det hele ekstra spennede, er nok historie som eget selskap innen kort tid.
Redigert 05.03.2021 kl 19:37
Du må logge inn for å svare
One2Many
05.03.2021 kl 19:33
5305
Jeg er her, handlet mine første aksjer i AGAS til NOK 141.- og mine billigste til NOK 12,5.-
Er klar til å pumpe ut aksjer A 100k ved +85 kr der fremme.. og den tiden kommer..
Tålmodighet.., hold i hatten..!
Er klar til å pumpe ut aksjer A 100k ved +85 kr der fremme.. og den tiden kommer..
Tålmodighet.., hold i hatten..!
Avanceman
06.03.2021 kl 00:12
5081
Så to uker etter at du dømte JF og AGAS nord og ned for kontrahering av to nybygg, geniforklarer du begge for å ha gjort en god beslutning. Og du er eksperten? Fy f*** for en ekkel og upålitelig type!
Husker du hva jeg svarte deg, vedr. langsiktighet og om å investere til riktig tid....?
Longshit = Troverdighet 0
Husker du hva jeg svarte deg, vedr. langsiktighet og om å investere til riktig tid....?
Longshit = Troverdighet 0
Superoptimist
06.03.2021 kl 11:06
4857
Du vet jo det Avanceman at om selskap tar beslutninger som løper mer enn 1 mnd., ja så raser aksjene på børsen. Alt med børs idag er så kortsiktig at det nesten er latterlig!
BIF78
06.03.2021 kl 11:12
4874
Meget er kortsigtet, det er rigtigt. Men jeg tror, at vi har været nede og vende nu og vi er på vej mod 50 kr igen. Futures er på vej op igen og raterne er urealistisk små. USA er kommet ud af kulden igen. Så alt tegner til, at vi skal langt op igen. Tipper over 40 kr inden april.
Jepp, helt etter boka det når de de skal kjøpe selskapet.
Slik Dorian prises spiser de lille Agas til frokost, steg jo 4% over børs fredag også.
Med denne olje prisen vil en se US prod øke sånn er det bare, antall rigger i drift øker uke etter uke og har nå passert 300 fra bunnen 170 aug 2020.
stigningstakten tar seg nå trolig opp når en nå går fra en olje på 60 til 70 dollar, alltid et etterslep i telling/ olje, tipper økning 100rigger innen få uker.
Forecasten viset en voldsom etterspørsel vekst mars/april og frem mot sen sommer.
Dette blir en megatrend.som vil vare i flere år sier Hannisdahl, han vil få rett.
Slik Dorian prises spiser de lille Agas til frokost, steg jo 4% over børs fredag også.
Med denne olje prisen vil en se US prod øke sånn er det bare, antall rigger i drift øker uke etter uke og har nå passert 300 fra bunnen 170 aug 2020.
stigningstakten tar seg nå trolig opp når en nå går fra en olje på 60 til 70 dollar, alltid et etterslep i telling/ olje, tipper økning 100rigger innen få uker.
Forecasten viset en voldsom etterspørsel vekst mars/april og frem mot sen sommer.
Dette blir en megatrend.som vil vare i flere år sier Hannisdahl, han vil få rett.
Redigert 08.03.2021 kl 08:01
Du må logge inn for å svare
Drowsy
08.03.2021 kl 11:42
4076
Hva er inngangen din denne gangen Longsit og dro du med deg utbyttet i inngangen?