Agas - anbefaler kjøp av shipping aksje
Denne aksjen har egentlig vært ganske lett å forutse, sommeren pleier å være god i lpg.
Citybank og Morgan Stanley kjøper aksjer hver dag
Citybank og Morgan Stanley kjøper aksjer hver dag
kodenavn
22.04.2021 kl 09:16
4197
Avance Gas (Buy, TP NOK 50)
Confirms dual fuel NB’s 5 & 6
Not surprisingly (highlighted in relation to USD 65m private placement), Avance Gas has confirmed the final two newbuildings, taking the firm newbuilding program to 6 vessels. The price for the vessels will be c. USD 79m a piece. Similarly to the previous four vessels, the duo will be dual fuel VLGCs, enabling fuel flexibility to run on both conventional fuel and LPG. Importantly, emissions will also be reduced by c. 40% relative to the avg. vessel in the global VLGC fleet. The NB program is fully funded.
Confirms dual fuel NB’s 5 & 6
Not surprisingly (highlighted in relation to USD 65m private placement), Avance Gas has confirmed the final two newbuildings, taking the firm newbuilding program to 6 vessels. The price for the vessels will be c. USD 79m a piece. Similarly to the previous four vessels, the duo will be dual fuel VLGCs, enabling fuel flexibility to run on both conventional fuel and LPG. Importantly, emissions will also be reduced by c. 40% relative to the avg. vessel in the global VLGC fleet. The NB program is fully funded.
Just me
22.04.2021 kl 10:14
4130
Oslo (TDN Direkt): Propan/propylenlagrene i USA var på 40,5 millioner fat i forrige uke, mot 40,6 millioner fat uken før.
Det viser tall fra amerikanske energimyndigheter (EIA), publisert onsdag ettermiddag.
Videre var propan/propylen-nettoproduksjonen på 2,238 millioner fat pr dag, mot 2,289 millioner fat uken før.
Eksporten var på 1,698 millioner fat propan/propylen pr dag, mot 1,161 millioner fat pr dag uken før.
TDN Direkt finans@tdn.no
Det viser tall fra amerikanske energimyndigheter (EIA), publisert onsdag ettermiddag.
Videre var propan/propylen-nettoproduksjonen på 2,238 millioner fat pr dag, mot 2,289 millioner fat uken før.
Eksporten var på 1,698 millioner fat propan/propylen pr dag, mot 1,161 millioner fat pr dag uken før.
TDN Direkt finans@tdn.no
Kjøttmopeden
22.04.2021 kl 14:00
3939
Elendig omsetning idag.Er det bare en pause før vi seiler nordover igjen?spennende tider
asbjørnsen
22.04.2021 kl 15:06
3844
Ja no reknar eg med at du skal sei du tok kraftig feil og at du kun holdt på med skremselspropaganda for nokre veker sidan, Longsitinbulk.....
"Food & Water Watch Policy Director Mitch Jones, along with a number of other activists, called on the administration to act with greater urgency.
"While these White House goals are being lauded as aggressive, they are inadequate," he said.
Jones has called on Biden to block new fossil fuel projects and fracking and said Congress should end fossil fuel subsidies, "including the giveaways for industry-friendly carbon capture schemes."
But White House officials said the event is expected to put a spotlight on technologies like carbon capture."
https://www.eenews.net/stories/1063730663
Her skal det frackast til det er tørt!
"Food & Water Watch Policy Director Mitch Jones, along with a number of other activists, called on the administration to act with greater urgency.
"While these White House goals are being lauded as aggressive, they are inadequate," he said.
Jones has called on Biden to block new fossil fuel projects and fracking and said Congress should end fossil fuel subsidies, "including the giveaways for industry-friendly carbon capture schemes."
But White House officials said the event is expected to put a spotlight on technologies like carbon capture."
https://www.eenews.net/stories/1063730663
Her skal det frackast til det er tørt!
Kanskje derfor Dorian stuper 4%?
Avanceman
22.04.2021 kl 18:01
3687
Asbjørnsen, jeg vil tro at du som meg, for lengst har registrert at Longst sine meldinger og ståsted utelukkende styres av om han er inne eller ute i AGAS. Der er jo alltid slik, særlig i sykliske bransjer som shipping / LPG, at det finnes en rekke faktorer som kan påvirke kursen opp eller ned. Det jeg gjentatte ganger har kritisert L. sterkt for er at han utelukkende trekker frem, og overdriver på ublu vis, de faktorer som gagner ham selv, i f.t. hans posisjon. Derfor: 0,0 tillit og troverdighet!
-3% to $48/t (TCE $28k/d)
Skal raten langt ned nå Avanceman, du som har litt peiling på Lpg?
Skal Bwlpg selge alle de 3 mill aksjene i markedet tror du, med 50-100 k om dagen tar det litt tid, i kombi fallende rater.
Hva tror du, skal den langt opp nå
Skal raten langt ned nå Avanceman, du som har litt peiling på Lpg?
Skal Bwlpg selge alle de 3 mill aksjene i markedet tror du, med 50-100 k om dagen tar det litt tid, i kombi fallende rater.
Hva tror du, skal den langt opp nå
Redigert 22.04.2021 kl 18:05
Du må logge inn for å svare
Avanceman
22.04.2021 kl 18:21
13988
Jeg tror (er overbevist om) at du føler det litt beklemmende og er flau over at det er så mange her inne som har avslørt din manipulasjonsaktivitet.
Frontman
22.04.2021 kl 21:17
13766
er vel ned 3,5% går 13.30. Har vel pendlet +/- dette nivået siste par måneder. Mye å gå på i AGAS og BwLPG for å komme opp på samme prising.
kodenavn
23.04.2021 kl 08:49
13462
som forventet, rep emi droppes.
Hamilton, Bermuda, 23 April 2021. Reference is made to the stock exchange notice
from Avance Gas Holding Ltd (the "Company", OSE ticker code "AGAS") on 8 April
2021 regarding the successful completion of the NOK 555 million private
placement at a price of NOK 43 per share (the "Private Placement") and a
conditional subsequent offering of up to 644,950 new common shares in the
Company (the "Subsequent Offering").
Since the announcement of the successful completion of the Private Placement,
the Company's shares have traded on the Oslo Stock Exchange, with significant
trading volumes, at prices below the subscription price in the Private Placement
of NOK 43 per share.
Accordingly, any shareholders wishing to neutralize the dilutive effect of the
Private Placement have had the opportunity to purchase shares in the Company in
the market, at prices below what would have been the subscription price in the
Subsequent Offering.
The Company has therefore resolved to cancel the Subsequent Offering.
Hamilton, Bermuda, 23 April 2021. Reference is made to the stock exchange notice
from Avance Gas Holding Ltd (the "Company", OSE ticker code "AGAS") on 8 April
2021 regarding the successful completion of the NOK 555 million private
placement at a price of NOK 43 per share (the "Private Placement") and a
conditional subsequent offering of up to 644,950 new common shares in the
Company (the "Subsequent Offering").
Since the announcement of the successful completion of the Private Placement,
the Company's shares have traded on the Oslo Stock Exchange, with significant
trading volumes, at prices below the subscription price in the Private Placement
of NOK 43 per share.
Accordingly, any shareholders wishing to neutralize the dilutive effect of the
Private Placement have had the opportunity to purchase shares in the Company in
the market, at prices below what would have been the subscription price in the
Subsequent Offering.
The Company has therefore resolved to cancel the Subsequent Offering.
propan
23.04.2021 kl 08:53
13444
Og hemen ser ut til å fortsatt være på kjøpern?
https://www.avancegas.com/Investor-Relations/Largest-shareholders
https://www.avancegas.com/Investor-Relations/Largest-shareholders
JanOrge
23.04.2021 kl 08:59
13455
Ja, Hemen ligger og samler. Kjøper omtrent daglig aksjer for 3-5 millioner.... Kanskje ikke så mye, kan man si, men summen over tid blir jo meget bra. Petredec og Hemen har en plan med dette, tror jeg. AGAS kan etter min mening selge de fem eldste skipene for i underkant av 250 MUSD. Det vil fullfinansiere halvparten av nybyggene, og trimme flåten betraktelig. Hadde det skjedd, så mener jeg det er BULL for kursen.
kodenavn
23.04.2021 kl 10:03
13372
Ratene stiger litt både i øst og vest, mest i vest, opp 3 % til USD/day 36,131, Houston -Chiba
Just me
23.04.2021 kl 11:32
13269
Shippingsektoren i medvind
Danske Bank-analytiker Anders Karlsen spår et godt shippingår og har særlig tro på tørrlast-, LNG- og produkttanksegmentene.
MARKEDSBALANSEN BLIR BEDRE: Golden Ocean er blant Danske Banks favorittaksjer i shippingsektoren. Bildet viser Golden Ocean–skipet KSL Sydney.
Børs
– Shippingsektoren generelt vil trolig oppleve høyere etterspørsel etter frakt, som følge av progresjon i Covid-vaksineringen og at store økonomier returnerer til en mer normal hverdag, hevder shippinganalytiker Anders Karlsen i Danske Bank.
– Dessuten kan myndighetenes stimulansgrep rundt om i verden bidra til økt råvareetterspørsel, noe som allerede gir seg utslag i stigende råvarepriser.
I Asia har utviklingen generelt vært solid gjennom det meste av andre halvår i fjor og så langt i år, konstaterer Karlsen.
– Olje og raffinerte produkter er unntaket, ettersom etterspørselen fremdeles er svekket av Covid, tilføyer han.
– I det seneste halvåret har også uforutsette hendelser – som kuldebølger i Asia og USA, forsinkelser i Panamakanalen, og stenging av Suezkanalen – påvirket markedene.
Venter lav flåtevekst
Analytikeren ser dessuten positive trekk på tilbudssiden, som følge av at det i mange shippingsegmenter er bestilt få nye skip.
– Dette gjør at den forventede flåteveksten i de neste årene blir moderat, hvilket i tidligere år har vært en positiv driver for sektorens inntjening, sier han.
– Antallet nye ordrer har økt noe i det siste, særlig i container, men levering er flere år frem i tid, og usikkerhet rundt hvilken type drivstoff som vil dominere i fremtiden ventes å medføre at en del selskaper vil avvente kontrahering av nye skip.
VENTER ØKT INNTJENING: Shippinganalytiker Anders Karlsen i Danske Bank.
...den forventede flåteveksten i de neste årene blir moderat...
Anders Karlsen, Danske Bank
De beste segmentene
Ifølge Karlsen innebærer kombinasjonen av økt handel og lav flåtevekst at markedsbalansen i flere shippingsegmenter ligger an til å bli bedre.
Han advarer imidlertid at dagens pandemi skaper volatilitet på kort sikt.
– Vi er mest positive til tørrlast, LPG og produkttank/kjemikalie, fortsetter analytikeren.
– I tørrlast og LPG er inntjeningen allerede god, mens produkttank og kjemikaliesegmentet ventes å nyte godt av en bedring frem mot slutten av året.
Karlsen mener Golden Ocean, Hafnia, BW LPG, Avance Gas og Stolt-Nielsen utgjør særlig attraktive aksjeinvesteringer.
– Også Flex LNG er blitt interessant, da de gjennom økt kontraktsdekning kan gi godt utbytte fremover, legger han til.
Skeptisk til Frontline
Som følge av forventningene om bred etterspørselsvekst i de fleste shippingsegmentene, har Karlsen ingen klare salgskandidater i sektoren.
– Imidlertid har vi en hold-anbefalingpå Frontline, ettersom råoljemarkedet trolig blir svakt i noen kvartaler fremover, forklarer han.
– Over tid burde etterspørselen riktig nok ta seg opp, og da kan dette være en spennende aksje.
Anbefalinger
Golden Ocean
Hafnia
BW LPG
Avance Gas
Stolt-Nielsen
Flex LNG
Danske Bank-analytiker Anders Karlsen spår et godt shippingår og har særlig tro på tørrlast-, LNG- og produkttanksegmentene.
MARKEDSBALANSEN BLIR BEDRE: Golden Ocean er blant Danske Banks favorittaksjer i shippingsektoren. Bildet viser Golden Ocean–skipet KSL Sydney.
Børs
– Shippingsektoren generelt vil trolig oppleve høyere etterspørsel etter frakt, som følge av progresjon i Covid-vaksineringen og at store økonomier returnerer til en mer normal hverdag, hevder shippinganalytiker Anders Karlsen i Danske Bank.
– Dessuten kan myndighetenes stimulansgrep rundt om i verden bidra til økt råvareetterspørsel, noe som allerede gir seg utslag i stigende råvarepriser.
I Asia har utviklingen generelt vært solid gjennom det meste av andre halvår i fjor og så langt i år, konstaterer Karlsen.
– Olje og raffinerte produkter er unntaket, ettersom etterspørselen fremdeles er svekket av Covid, tilføyer han.
– I det seneste halvåret har også uforutsette hendelser – som kuldebølger i Asia og USA, forsinkelser i Panamakanalen, og stenging av Suezkanalen – påvirket markedene.
Venter lav flåtevekst
Analytikeren ser dessuten positive trekk på tilbudssiden, som følge av at det i mange shippingsegmenter er bestilt få nye skip.
– Dette gjør at den forventede flåteveksten i de neste årene blir moderat, hvilket i tidligere år har vært en positiv driver for sektorens inntjening, sier han.
– Antallet nye ordrer har økt noe i det siste, særlig i container, men levering er flere år frem i tid, og usikkerhet rundt hvilken type drivstoff som vil dominere i fremtiden ventes å medføre at en del selskaper vil avvente kontrahering av nye skip.
VENTER ØKT INNTJENING: Shippinganalytiker Anders Karlsen i Danske Bank.
...den forventede flåteveksten i de neste årene blir moderat...
Anders Karlsen, Danske Bank
De beste segmentene
Ifølge Karlsen innebærer kombinasjonen av økt handel og lav flåtevekst at markedsbalansen i flere shippingsegmenter ligger an til å bli bedre.
Han advarer imidlertid at dagens pandemi skaper volatilitet på kort sikt.
– Vi er mest positive til tørrlast, LPG og produkttank/kjemikalie, fortsetter analytikeren.
– I tørrlast og LPG er inntjeningen allerede god, mens produkttank og kjemikaliesegmentet ventes å nyte godt av en bedring frem mot slutten av året.
Karlsen mener Golden Ocean, Hafnia, BW LPG, Avance Gas og Stolt-Nielsen utgjør særlig attraktive aksjeinvesteringer.
– Også Flex LNG er blitt interessant, da de gjennom økt kontraktsdekning kan gi godt utbytte fremover, legger han til.
Skeptisk til Frontline
Som følge av forventningene om bred etterspørselsvekst i de fleste shippingsegmentene, har Karlsen ingen klare salgskandidater i sektoren.
– Imidlertid har vi en hold-anbefalingpå Frontline, ettersom råoljemarkedet trolig blir svakt i noen kvartaler fremover, forklarer han.
– Over tid burde etterspørselen riktig nok ta seg opp, og da kan dette være en spennende aksje.
Anbefalinger
Golden Ocean
Hafnia
BW LPG
Avance Gas
Stolt-Nielsen
Flex LNG
Frontman
23.04.2021 kl 14:35
13105
kodenavn skrev Og der gikk det 2,7 mill aksjer.
står omsatt 419 tusen aksjer på Nordnet?
Kenevil
23.04.2021 kl 14:56
13182
Avance Gas 4 mest omsatte aksjen på Oslo Børs... her må det vel skje noe?
JTC
23.04.2021 kl 14:59
13183
Og da er vel sannsynligheten størst for at BW er ute, eller ihvertfall nesten...... Men hvem har plukket posten?
Sonatrach
23.04.2021 kl 15:40
13090
Tvilsomt at BW pushet salg da posten gikk på kraftig oppadgående pris....?!
Sonatrach
23.04.2021 kl 15:58
13054
Siste om VLGC Shipping fra Fearnleys:
"the list of remaining available ships for loading May cargoes, are in-fact rather short"
EAST
Saudi acceptances for May were published over the weekend and since then we have seen another handful of fixtures concluded in the East. 1st decade of May in the AG seems pretty covered by now, and next fixing window is focused around 2nd decade of May. The last done deals have mostly been done in the high usd 40s Baltic, and it is expected that rates will stay in the 40s unless we see an improvement on Arb economics in the West (which subsequently could pull more ships back to the US Gulf). We have also seen a couple of fob tenders from Middle Eastern suppliers marketed this week for end May loading, but it remains to be seen if spot shipping will be needed for these cargos time of writing.
WEST
The market in the West seems to have taken a bit of a breather this week, and it seems charterers are awaiting some clear direction before making their moves. With the sentiment from last week in mind, it was clear the owners had expected rates to come up in the 90’s this week, but it has yet to materialize for the standard transpacific route. One fixture has been done at levels very close to this, but not for the standard destination. It is not unlikely though that we’ll see an increase in rates, as the list of remaining available ships for loading May cargoes, are in-fact rather short. Although, rates may still turn out to be sliding sideways, as it remains to be seen how many cargoes we’ll have before the market start to focus on the June cargoes in a week or two. After a couple of weeks with a discounted freight in the West, the balance shifted last week, and is now established with a more “normal” western premium whereas the East trades in the low 30k’s per day and the west trades in the mid-30s.
"the list of remaining available ships for loading May cargoes, are in-fact rather short"
EAST
Saudi acceptances for May were published over the weekend and since then we have seen another handful of fixtures concluded in the East. 1st decade of May in the AG seems pretty covered by now, and next fixing window is focused around 2nd decade of May. The last done deals have mostly been done in the high usd 40s Baltic, and it is expected that rates will stay in the 40s unless we see an improvement on Arb economics in the West (which subsequently could pull more ships back to the US Gulf). We have also seen a couple of fob tenders from Middle Eastern suppliers marketed this week for end May loading, but it remains to be seen if spot shipping will be needed for these cargos time of writing.
WEST
The market in the West seems to have taken a bit of a breather this week, and it seems charterers are awaiting some clear direction before making their moves. With the sentiment from last week in mind, it was clear the owners had expected rates to come up in the 90’s this week, but it has yet to materialize for the standard transpacific route. One fixture has been done at levels very close to this, but not for the standard destination. It is not unlikely though that we’ll see an increase in rates, as the list of remaining available ships for loading May cargoes, are in-fact rather short. Although, rates may still turn out to be sliding sideways, as it remains to be seen how many cargoes we’ll have before the market start to focus on the June cargoes in a week or two. After a couple of weeks with a discounted freight in the West, the balance shifted last week, and is now established with a more “normal” western premium whereas the East trades in the low 30k’s per day and the west trades in the mid-30s.
JanOrge
23.04.2021 kl 17:33
12968
Hemen måtte vel børsmeldt i og med at de evt hadde oversteget 1/3. Tipper Petredec.
MK
25.04.2021 kl 20:51
12321
Da er det fri bane oppover. Spøkelset om nedsalg fra BW LPG er borte! 50 innen utgangen av mai?
Nei, de har 3 mill aksjer fortsatt og selger 50-100k hver dag
Sonatrach
26.04.2021 kl 17:39
11861
Jeg er mest spent på hvem som handlet/solgte/krysset 2.5 millioner aksjer sist uke.
Springer
26.04.2021 kl 20:59
11621
Artig å følge futures for tiden.
Ser man på FFA for de neste 18 månedene, er det ingen måneder som er lavere enn det vi har i dag.
Tror nok vi kan belage oss på fortsatt sterke utbytter i AGAS
Ser man på FFA for de neste 18 månedene, er det ingen måneder som er lavere enn det vi har i dag.
Tror nok vi kan belage oss på fortsatt sterke utbytter i AGAS
Sonatrach
27.04.2021 kl 07:15
11396
Baltic #LPG #shipping index +4% to $50/t (TCE $31k/d)
#VLGC $AVANCE $AGAS $BWLPG $LPG https://t.co/MK38h1kKxk
#VLGC $AVANCE $AGAS $BWLPG $LPG https://t.co/MK38h1kKxk
propan
27.04.2021 kl 08:53
11253
Petredec har økt med 3499(!!) aksjer i forhold til gårsdagens liste. Hemen med 50000.
https://www.avancegas.com/Investor-Relations/Largest-shareholders
https://www.avancegas.com/Investor-Relations/Largest-shareholders
Redigert 27.04.2021 kl 08:55
Du må logge inn for å svare
Just me
27.04.2021 kl 09:06
11214
Hemen har også økt sin eierandel fra 30,80% til 30,87%, usikker på hvor mange aksjer det utgjør
Redigert 27.04.2021 kl 09:07
Du må logge inn for å svare
kodenavn
27.04.2021 kl 09:07
11290
Ratene øker både i øst og vest.
Øst, Baltic, + 6 %, til USD/day 32.421
Vest, Houston-Chiba, + 1 %, til USD/day 36.753
Øst, Baltic, + 6 %, til USD/day 32.421
Vest, Houston-Chiba, + 1 %, til USD/day 36.753
Er det sånn at denne skal lagge i forhold til Bwlpg nå igjen? er kursmålene glemt, var det 70kr det ble nevnt, og nå går raten igjen, blir en fin sommer dette her.
Dette emisjons greiene er glemt om noen få uker, se Gogl, handles allerede 20kr over emi kurs.
Dette emisjons greiene er glemt om noen få uker, se Gogl, handles allerede 20kr over emi kurs.
Rart å se rød aksje når raten stiger 6-7% natta over.
Men på Oslo børs kan alt skje
Men på Oslo børs kan alt skje
kodenavn
27.04.2021 kl 11:41
11235
Det ble kastet ut 50 K aksjer fort kl. 11.15 som senket kursen et par tiøringer. Og algoritmehandlerne følger på. De skjønner jo ikke verdi, bare retning.
Men det er i prinsippet få reelle selgere nå, ekstremt liten omsetning om dagen. Det er stort sett maskinene som selger til hverandre uten mål og mening.
Men kursen kan skyte fort opp.
Men det er i prinsippet få reelle selgere nå, ekstremt liten omsetning om dagen. Det er stort sett maskinene som selger til hverandre uten mål og mening.
Men kursen kan skyte fort opp.
Ja det er rare greier, Bwlpg opp 3%, rater opp, John Fredriksen kjøper hver dag og Agas klarer å gå i rødt