Agas - anbefaler kjøp av shipping aksje
Avanceman
18.05.2021 kl 11:38
8219
;) Noen evner å løfte blikket, se langt frem.... Jeg sa det til deg den gang også, at det er helt feil å sitte i første kvartal 2021 å dømme nord og ned leveranse av nye skip to til tre år frem i tid, nettopp fordi markedssituasjonen endrer seg hele tiden. Det forsto de fleste den gang, bare ikke du. Godt da, at AGAS har en ledelse med større evne til å se fremover enn det du har! Naturligvis ville ikke utviklingen i februar fortsette til 2024. Det vil ikke dagens utvikling heller. Noe alle vet unntatt amatører og manipulatorer! Hvem er brødgjøken her? ;)
LPGfan
18.05.2021 kl 13:49
8062
For en latterlig kursutvikling i dag..så langt. Rater stiger...børsen i grønt....nye positive analyser...alikevell så er mange ivrige etter å komme seg ut. Svakt . Var overbevist om 50+ denne uken.
Latterlig? skrev jo det i går, at Agas ville falle i dag.
Måtte jo bare komme det når raten kryper mot 50k, Dorian setter ny årets topp og Agas er uendret siste måned, hvor raten er opp 10k:-))
Vel, det er nok Dnb favoritten som drar Agas ned i dag, du vet de bruker jo denne som hedge,
Måtte jo bare komme det når raten kryper mot 50k, Dorian setter ny årets topp og Agas er uendret siste måned, hvor raten er opp 10k:-))
Vel, det er nok Dnb favoritten som drar Agas ned i dag, du vet de bruker jo denne som hedge,
Redigert 18.05.2021 kl 14:21
Du må logge inn for å svare
Det er nok du.
At prisene på malm/stål skulle stige til ATH i mai ante selvfølgelig du lite om i januar, det er der gevinsten på skipene ligger og som drar opp prisene på ny bygg.
Vent til markedet svekker seg igjen så skal jeg spørre deg hvor attraktivt det er med ny bygg.
Aksjen klarer ikke engang løfte seg når markedet peker rett opp, både Lpg rater og aksjemarked, kan bare anta hvorledes det hadde sett ut ved et motsatt senario.
Og hvor markedet er i 2024 er det ingen som vet, trolig aller minst du, Bwlpg venter godt marked til midt 2023, deretter fallende marked pga ny bygg.
Så enten er du brødjøken eller proffene i BW
At prisene på malm/stål skulle stige til ATH i mai ante selvfølgelig du lite om i januar, det er der gevinsten på skipene ligger og som drar opp prisene på ny bygg.
Vent til markedet svekker seg igjen så skal jeg spørre deg hvor attraktivt det er med ny bygg.
Aksjen klarer ikke engang løfte seg når markedet peker rett opp, både Lpg rater og aksjemarked, kan bare anta hvorledes det hadde sett ut ved et motsatt senario.
Og hvor markedet er i 2024 er det ingen som vet, trolig aller minst du, Bwlpg venter godt marked til midt 2023, deretter fallende marked pga ny bygg.
Så enten er du brødjøken eller proffene i BW
Redigert 18.05.2021 kl 14:17
Du må logge inn for å svare
Sandum skrevInnlegget er slettet
Kan det være slik at siste Bwlpg rest går ut i dag?
I morgen legger trolig Dorian frem tidendenes resultat, tipper det blir litt mer fart da
I morgen legger trolig Dorian frem tidendenes resultat, tipper det blir litt mer fart da
Redigert 18.05.2021 kl 15:28
Du må logge inn for å svare
Springer
18.05.2021 kl 16:07
7976
Tipper det, de ventet bare på økt kursmål fra DnB bandittene slik at de får best utgang.
Ganske interessant å se slutt auksjonen der de programmerte robotene synkronisert flytter kursene i Bwlpg og Agas opp og ned i takt, der Agas alltid skal være dobbelt så elendig som Bwlpg, der Agas er en hedge lange posisjoner i Bwlpg hver dag året rundt.
Det var trist at Bwlpg leverte så lite dividende, det var Agas aksjonærene som fikk svi for det.
Det var trist at Bwlpg leverte så lite dividende, det var Agas aksjonærene som fikk svi for det.
Redigert 18.05.2021 kl 16:31
Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
19.05.2021 kl 09:20
7294
Tungt volum👍🏻🔥er det nå vi får et rykk mot 50kr? Hva tenker dere om utbytte?
Drowsy
19.05.2021 kl 10:36
7227
Her er det nok litt urealistiske forventninger til utbytte - vi kommer ikke i nærheten av 2 kr, men ikke klag av den grunn. Tror kursen har mer å gå på uansett.
Om du legger til masse velvilje og er veldig optimistisk. Dvs anslår ekstremt høy flåteutnyttelse samt samme snitt. rate som BW LPG oppnådde i 1 kvartal så vil du maksimalt få et resultat på 2,1 kr aksjen og da 1 kr i utbytte.
Det er likevel mer trolig at vi ender opp på et resultat pr aksje på ca 0,215 dollar og da et utbytte på omtrent 80 øre.
Andre tips?
Om du legger til masse velvilje og er veldig optimistisk. Dvs anslår ekstremt høy flåteutnyttelse samt samme snitt. rate som BW LPG oppnådde i 1 kvartal så vil du maksimalt få et resultat på 2,1 kr aksjen og da 1 kr i utbytte.
Det er likevel mer trolig at vi ender opp på et resultat pr aksje på ca 0,215 dollar og da et utbytte på omtrent 80 øre.
Andre tips?
Dashboard
19.05.2021 kl 11:30
7151
....men fremdeles må vi AGAS-aksjonærer stille oss pent i skyggen av BW LPG (opp over 6% i skrivende stund)
Når det gjelder utbyttet, så er det vel rimelig å forvente at de fremdeles deler ut 50% av resultatet. Imidlertid bør behovet for å bygge likviditet i lys av emisjonen være betydelig redusert siden forrige kvartalsrapport, slik at det kanskje er lov å håpe at selskapet overrasker positivt med en revisjon av utbyttepolitikken.
Når det gjelder utbyttet, så er det vel rimelig å forvente at de fremdeles deler ut 50% av resultatet. Imidlertid bør behovet for å bygge likviditet i lys av emisjonen være betydelig redusert siden forrige kvartalsrapport, slik at det kanskje er lov å håpe at selskapet overrasker positivt med en revisjon av utbyttepolitikken.
Avanceman
19.05.2021 kl 16:06
6902
Lille gjøk, du er aldri villig til å ta selvkritikk, men se her da hvor uetterrettelig og inkompetent du er. Du skrev for bare en måneds tid siden flg.: "Agas skulle ikke bestilt disse skipene, allerede nå ser en hvordan slike nybygg tynger når ikke ratene er super spenstige...." Og jeg svarte deg: "Dette er jo bare svada, og merkelig at du ikke skjønner det selv! For det første er avtalene om nybyggene gjort på meget gode vilkår, for det andre må naturligvis slike investeringer gjøres ut fra et langsiktig perspektiv! At det er snakk om dual fuel-drevne skip som oppnår langt høyere rater enn tradisjonelle og mer forurensende motorer er viktig i det lange løp, særlig ettersom Biden (som du er så opptatt av), og alle andre er opptatt av at skipstrafikken skal forurense så lite som mulig. Investeringer for fremtiden må gjøres nå, men det skjønner du ikke.... Merkelig!" Hører du gjøken gale? :) NB: Du er både avslørt som manipulator og en fyr med manglende innsikt! Jeg gidder ikke mer polemikk på gjøk-nivå!
Dashboard
20.05.2021 kl 15:51
6286
For første gang på svært lenge, er det ikke lenger noen rapporteringspliktige short-posisjoner i AGAS.
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG067231032
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG067231032
JTC
20.05.2021 kl 18:49
6092
Sweet, nå begynner vi å snakke. Jf ferdigkjøpt, BW kanskje ferdigsolgt. Fint volum. Litt utbytte. Alt peker opp:)
Kjøttmopeden
20.05.2021 kl 18:54
6098
US LPG cancellations could reach 7-10 cargoes in June as Asia arbitrage shuts
Author Ramthan Hussain MK Bower
Editor Manish Parashar
Commodity Natural Gas, Oil, Petrochemicals, Shipping
HIGHLIGHTS
June-loading cargoes to arrive in Asia in July estimated at 2.3 mil mt
Houston-Japan VLGC rates rise to $95/mt -- highest in four months
Ample Middle East supply meeting slowly recovering Asian demand
Singapore — About seven Eastbound LPG cargoes due to load in June from the US are canceled as the arbitrage is shut due to softening Asian prices and firm Very Large Gas Carrier rates, even as healthy Middle East supplies satisfy demand in this region, trade and shipping sources said.
Not registered?
Receive daily email alerts, subscriber notes & personalize your experience.
Register Now
Cancellations could be as high as nine to 10 cargoes, as north Asia is seeing weak demand in June at the onset of summer, while Chinese propane dehydrogenation plants are just returning from scheduled maintenance or outages, Asia and US sources said.
"Netbacks US/East have been closed, hence it's tough for many parties to conclude shipping at these levels," a shipping source said.
"It's a bit strange market, as freight has been going up ex-US in June at the same time as netbacks are not in favor. We see about 16-17 fixtures done in June so far ex-US and there should at least be 10 more [fixtures], so I wonder if more cancellations will come or not. Shipping looks quite tight for June ex US."
June-loading US cargoes due to arrive in Asia in July are estimated at 2.3 million mt. US May-loading cargoes due to arrive in Asia in June were estimated at 2 million mt, trade sources said.
VLGC rates on the Houston-Japan route rose to $95/mt May 19, the highest since hitting $107/mt Jan. 26, S&P Global Platts data showed.
Another source said the arbitrage for June is about $113-$110/mt and with current Houston-Japan freight in the mid-$90s/mt, it did not leave much for terminal fees.
Difficult market
Freight has also been boosted by competing shipping demand in the Middle East, where major producers Saudi Aramco, Abu Dhabi National Oil Co and Qatar Petroleum have accepted June-loading term cargoes in line with nominations, while QP and Kuwait Petroleum Corp. have also been selling May and June-loading spot cargoes.
This helped drive Middle East-Japan rates to $64/mt May 19, the highest since touching $65/mt Jan. 26, before easing to $63.50/mt May 19, Platts data showed.
Healthy Middle Eastern supply was also driven by Iranian exports, estimated at 400,000 mt loading in April.
With Indian spot demand showing initial signs of returning from a pause, Indonesia relying more on term cargoes, and north Asian petrochemical makers showing isolated appetite whenever LPG's discount to naphtha deepens beyond $50/mt, regional buyers are turning to Middle East cargoes that have been hovering at discounts of midteens to the Saudi Aramco Contract Prices, FOB basis.
Meantime, European demand for US cargoes is slowly growing, offering an alternative destination whenever Asian prices come under pressure, traders said.
Freight has further received a boost as 13 ships have been sent to dry docks mainly in China, as well as in Indonesia, the Middle East and the Mediterranean, according to Kpler data.
A source in the US said the market "is very difficult now" though a few terminals may be attempting to resell canceled slots at lower prices, and are attracting a few buyers.
Another US source said he heard as many as 10 cancellations but was not sure how many were confirmed, adding that four were confirmed on his record with some talks of deferrals, while a European trader might have canceled a few cargoes.
He said even though the arbitrage is closed, it could still work if traders could buy spot cargoes at a good price and reduce Panama Canal waiting costs.
In canceling a term cargo, a company opts to pay a cancellation fee rather than lift the product to sell in a weak market. That fee can be as much two-third the cost of lifting, traders said.
Platts assessed CFR Japan front-month propane price on May 19 at $546/mt, up from $508/mt April 20, the lowest since Dec. 7, 2020.
CFR Japan prices for May 1-19 averaged $539.08/mt, slightly below $541.70/mt for the same period in April, and $304.04/mt for the year ago period, Platts data showed.
Author Ramthan Hussain MK Bower
Editor Manish Parashar
Commodity Natural Gas, Oil, Petrochemicals, Shipping
HIGHLIGHTS
June-loading cargoes to arrive in Asia in July estimated at 2.3 mil mt
Houston-Japan VLGC rates rise to $95/mt -- highest in four months
Ample Middle East supply meeting slowly recovering Asian demand
Singapore — About seven Eastbound LPG cargoes due to load in June from the US are canceled as the arbitrage is shut due to softening Asian prices and firm Very Large Gas Carrier rates, even as healthy Middle East supplies satisfy demand in this region, trade and shipping sources said.
Not registered?
Receive daily email alerts, subscriber notes & personalize your experience.
Register Now
Cancellations could be as high as nine to 10 cargoes, as north Asia is seeing weak demand in June at the onset of summer, while Chinese propane dehydrogenation plants are just returning from scheduled maintenance or outages, Asia and US sources said.
"Netbacks US/East have been closed, hence it's tough for many parties to conclude shipping at these levels," a shipping source said.
"It's a bit strange market, as freight has been going up ex-US in June at the same time as netbacks are not in favor. We see about 16-17 fixtures done in June so far ex-US and there should at least be 10 more [fixtures], so I wonder if more cancellations will come or not. Shipping looks quite tight for June ex US."
June-loading US cargoes due to arrive in Asia in July are estimated at 2.3 million mt. US May-loading cargoes due to arrive in Asia in June were estimated at 2 million mt, trade sources said.
VLGC rates on the Houston-Japan route rose to $95/mt May 19, the highest since hitting $107/mt Jan. 26, S&P Global Platts data showed.
Another source said the arbitrage for June is about $113-$110/mt and with current Houston-Japan freight in the mid-$90s/mt, it did not leave much for terminal fees.
Difficult market
Freight has also been boosted by competing shipping demand in the Middle East, where major producers Saudi Aramco, Abu Dhabi National Oil Co and Qatar Petroleum have accepted June-loading term cargoes in line with nominations, while QP and Kuwait Petroleum Corp. have also been selling May and June-loading spot cargoes.
This helped drive Middle East-Japan rates to $64/mt May 19, the highest since touching $65/mt Jan. 26, before easing to $63.50/mt May 19, Platts data showed.
Healthy Middle Eastern supply was also driven by Iranian exports, estimated at 400,000 mt loading in April.
With Indian spot demand showing initial signs of returning from a pause, Indonesia relying more on term cargoes, and north Asian petrochemical makers showing isolated appetite whenever LPG's discount to naphtha deepens beyond $50/mt, regional buyers are turning to Middle East cargoes that have been hovering at discounts of midteens to the Saudi Aramco Contract Prices, FOB basis.
Meantime, European demand for US cargoes is slowly growing, offering an alternative destination whenever Asian prices come under pressure, traders said.
Freight has further received a boost as 13 ships have been sent to dry docks mainly in China, as well as in Indonesia, the Middle East and the Mediterranean, according to Kpler data.
A source in the US said the market "is very difficult now" though a few terminals may be attempting to resell canceled slots at lower prices, and are attracting a few buyers.
Another US source said he heard as many as 10 cancellations but was not sure how many were confirmed, adding that four were confirmed on his record with some talks of deferrals, while a European trader might have canceled a few cargoes.
He said even though the arbitrage is closed, it could still work if traders could buy spot cargoes at a good price and reduce Panama Canal waiting costs.
In canceling a term cargo, a company opts to pay a cancellation fee rather than lift the product to sell in a weak market. That fee can be as much two-third the cost of lifting, traders said.
Platts assessed CFR Japan front-month propane price on May 19 at $546/mt, up from $508/mt April 20, the lowest since Dec. 7, 2020.
CFR Japan prices for May 1-19 averaged $539.08/mt, slightly below $541.70/mt for the same period in April, and $304.04/mt for the year ago period, Platts data showed.
Drowsy
21.05.2021 kl 09:07
5724
What to do fremover?
Er det noen som kan forklare meg litt mer hva denne generalforsamlingen og vedtektsendringene egentlig betyr? Åpner de opp for at det skal bli lettere å ta Avance Gas av børs f.eks? Og hva slags pris kan man da snakke om? Jeg ser fortsatt en oppside i Avance, men en av mine "favorittaksjer" Elkem har falt så betydelig at den kanskje har fått en større oppside for øyeblikket.
Hva er kursmålet deres her? Syns det er vanskelig å gå ut av Avance all den tid den fortsatt fremstår billig for meg, men Elkem...fremstår kanskje enda billigere akkurat nå.
Er det noen som kan forklare meg litt mer hva denne generalforsamlingen og vedtektsendringene egentlig betyr? Åpner de opp for at det skal bli lettere å ta Avance Gas av børs f.eks? Og hva slags pris kan man da snakke om? Jeg ser fortsatt en oppside i Avance, men en av mine "favorittaksjer" Elkem har falt så betydelig at den kanskje har fått en større oppside for øyeblikket.
Hva er kursmålet deres her? Syns det er vanskelig å gå ut av Avance all den tid den fortsatt fremstår billig for meg, men Elkem...fremstår kanskje enda billigere akkurat nå.
Frontman
21.05.2021 kl 09:38
5712
Verdens seigeste aksje! skjønner de som gir opp og gir bort aksjene
Sonatrach
21.05.2021 kl 10:53
5588
Jeg har et Kursmål på 80 kr + kvartalsmessige utbytter før jul om ingen begynner å kødde med de-listing etc......
Jeg vil anbefale alle om å stemme mot vedtektsendringene!
Jeg vil anbefale alle om å stemme mot vedtektsendringene!
Redigert 21.05.2021 kl 10:54
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
21.05.2021 kl 16:19
5493
Gasstankskip-selskapet Avance Gas ventes å legge frem en ebitda på 33 millioner dollar av t/c-inntekter på 45 millioner dollar for første kvartal 2021.
Det viser gjennomsnittet av estimater Infront har hentet inn for TDN Direkt blant ni analytikere.
Driftsresultatet anslås til 23 millioner dollar, mens nettoresultatet ventes å bli 18 millioner dollar.
Det viser gjennomsnittet av estimater Infront har hentet inn for TDN Direkt blant ni analytikere.
Driftsresultatet anslås til 23 millioner dollar, mens nettoresultatet ventes å bli 18 millioner dollar.
JTC
21.05.2021 kl 17:50
5385
Hadde vært hyggelig med 1 krone utbytte, men det er vel sikkert i høyeste laget..?
Redigert 21.05.2021 kl 17:51
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
21.05.2021 kl 20:06
5206
For GOGL, Styret (JF) bestemte en utbetaling på $0.25 Usd/aksje mens inntjeningen var $0.10 Usd/aksje. Dersom samme kriterier legges til grunn i Avance kan det bli et fett utbytte! Avance har også mye penger i kassa utover inntjeningen i Q1. Jeg vil tro JF er sugen på å maxe ut utbyttet slik at han får igjen noen av utgiftene han har hatt ved å handle seg opp.....
Redigert 21.05.2021 kl 20:52
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
21.05.2021 kl 20:49
5127
Superoptimist skrev Poten idag, 59,71 eller 61?
59.71 = antall Usd/tonn for AG - Chiba.
$61 = TCE rate pr dag. I.e. 61,000 Usd/dag. Litt mye kanskje? Er det skrivefeil?
$61 = TCE rate pr dag. I.e. 61,000 Usd/dag. Litt mye kanskje? Er det skrivefeil?
Redigert 21.05.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
LPGfan
21.05.2021 kl 21:10
5097
Desverre så har AGAS skuffet på hvert kvartal siste året. Dvs...jeg mener estimatene alltid er for høye...men estimatene styrer kursen. men tror vi på 0,235 $/share i resultat ?
propan
21.05.2021 kl 21:26
5081
Jeg er enig, de har vel skuffet i forhold til forventningene de siste 2 årene(så lenge jeg har fulgt med). Hannis har vel nevnt at agas bare oppnår 75-80% av spot ratene?
omans
21.05.2021 kl 21:46
5032
Synes aksjen er spennende teknisk. Motstand rundt disse nivåene, brudd opp burde gi voldsom boost.
Det har vært endel nedside fra disse nivåene, men teknisk burde det ligge an til oppgang denne gangen. På tross av litt ned idag på rekordbørsen.
Så det fundamentale kan bli bra, om det tekniske er en pekepinn.
Det har vært endel nedside fra disse nivåene, men teknisk burde det ligge an til oppgang denne gangen. På tross av litt ned idag på rekordbørsen.
Så det fundamentale kan bli bra, om det tekniske er en pekepinn.
Redigert 21.05.2021 kl 21:47
Du må logge inn for å svare
Drowsy
22.05.2021 kl 01:44
4806
Artig estimat fra analysehusene og selv om de "kødder" og svindler med det meste, så pleier de å være ganske ok på disse regnestykkene og det burde de jo være også.
Jeg postet et innlegg for et par dager siden hvor jeg estimterte 0,215 dollar eps for Q1. Da regnet jeg veldig konservativt. 30 prosent av flåten er jo på 7,5K inntjenning pr dag. For de resterende 70 prosent regnet jeg inn en oppnådd rate på ca 90 prosent av BW LPG (som pleier å oppnå høyere rater) samt at jeg la inn en dekningsgrad på skipene for kvartallet på noen og 90 prosent. (Husker ikke alt i farten) CBE er 22 500. Ikke all verdens vanskelig å regne på.
Jeg tror faktisk at jeg har vært for konservativ og at analytikerne har vært det samme. Ved litt dypere titt på ting tror jeg vi faktisk kan få et enda bedre resultat.
Vi skal huske på at selskapet hadde fikset ca 70 prosent av alle mulige dager til en rate på 48K pr dag i Q1 2021 ved fremleggelse av Q4-rapporten. Dette er betydelig høyere enn hva BW LPG hadde i Q1. Når det er sagt kan det hende at de resterende 30 prosentene ble gjort til ekstremt dårlige rater - men de dårlige slutningene tror jeg vil prege Q2. Så det mest negative i presentasjonen til Avance kommer nok til å være utsiktene for Q2. Det blir garantert dårligere resultat enn i Q4 2020 og Q1 2021.
Mitt nye råtips er 0,274 dollar EPS og et utbytte på 0,1-0,14 dollar pr aksje. :)
Jeg postet et innlegg for et par dager siden hvor jeg estimterte 0,215 dollar eps for Q1. Da regnet jeg veldig konservativt. 30 prosent av flåten er jo på 7,5K inntjenning pr dag. For de resterende 70 prosent regnet jeg inn en oppnådd rate på ca 90 prosent av BW LPG (som pleier å oppnå høyere rater) samt at jeg la inn en dekningsgrad på skipene for kvartallet på noen og 90 prosent. (Husker ikke alt i farten) CBE er 22 500. Ikke all verdens vanskelig å regne på.
Jeg tror faktisk at jeg har vært for konservativ og at analytikerne har vært det samme. Ved litt dypere titt på ting tror jeg vi faktisk kan få et enda bedre resultat.
Vi skal huske på at selskapet hadde fikset ca 70 prosent av alle mulige dager til en rate på 48K pr dag i Q1 2021 ved fremleggelse av Q4-rapporten. Dette er betydelig høyere enn hva BW LPG hadde i Q1. Når det er sagt kan det hende at de resterende 30 prosentene ble gjort til ekstremt dårlige rater - men de dårlige slutningene tror jeg vil prege Q2. Så det mest negative i presentasjonen til Avance kommer nok til å være utsiktene for Q2. Det blir garantert dårligere resultat enn i Q4 2020 og Q1 2021.
Mitt nye råtips er 0,274 dollar EPS og et utbytte på 0,1-0,14 dollar pr aksje. :)