Slettet bruker
03.08.2021 kl 22:27 9529

Superoptimist skrev Og Dorian + 0,43%!
Eier du aksjer i Dorian?
Jeg solgte mine i går på 13,1 dollar, 9% avkastning ble for fristende, gadd ikke vente på den ene dollaren i dividende når jeg kunne heve gevinsten allerede i går.
Redigert 03.08.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
04.08.2021 kl 08:28 9365

Nei, bare de "norske". Har solgt meg ut og inn i BWLpg med bra resultat, men Avance har jeg ikke rørt. Har mål på 50.-.

Og jeg ser at Dorian igår var opp mer enn 1%!
Redigert 04.08.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.08.2021 kl 09:58 9249

Det som skjer i Dorian er dividende relatert og har lite med våre 2 å gjøre, den 1 krona i Agas får neppe samme effekt.

At Lpg segmentet er pill rottent nå bør vi i alle fall ikke diskutere
Redigert 04.08.2021 kl 10:14 Du må logge inn for å svare
kakemann
04.08.2021 kl 11:39 9189

https://twitter.com/JHannisdahl/status/1422853748297191424

Avance Gas' (#BUY/N55) #VLGC Iris Glory (2008 DSME) rumored sold at $49m, marginally above our $47.5m valuation. Adds N0.17 to our N63 NAV/sh, all-else-equal
Avance has 4 more vintage VLGCs (sale candidates) & 6 VLGC NBs under construction
#LPG #shipping #VLGC $AGAS $BWLPG $LPG

Slettet bruker
04.08.2021 kl 11:58 9294

Flott, da kjøper jeg inn igjen på 37, er vel greit det med Nav 63 ?
Slettet bruker
04.08.2021 kl 12:05 9298

Ser man effekten av dum skapen til DNB allerede?
Senke kursmål når skip selges over bokført?
Hvordan får ´tall knuserene´ det til å henge sammen?
Slettet bruker
04.08.2021 kl 13:32 9205

Måtte dessverre selge de kakene på 37 kroner igjen.
Bw stuper, da kommer vel Agas etter
kodenavn
04.08.2021 kl 16:10 9068

Dorian 2 % opp nå
Kjøttmopeden
04.08.2021 kl 18:06 8976

Fearnleys melder om rater på 900.000 $/måned, nesten 30.000 $/ dag. Dem melder også om økende ventetid i Panama kanalen👍🏻
Slettet bruker
04.08.2021 kl 19:00 8996

Klarer ikke helt få det til å stemme at ratene er 30K, FFA indikerer derimot 30-35 k sept- ca 40k ut året vel så det.
Har det gått så kraftig siste dager?
Tror ikke det, ratene har derimot stoppet å små falle tilbake, og kanskje kommer det et rat løft i ukene fremover.
At det er ventetid Pana stemmer nok
Redigert 04.08.2021 kl 22:27 Du må logge inn for å svare
Uljanov
04.08.2021 kl 20:55 8953

Hvis ryktet om salg stemmer, vil da kapitalen fra salget tilbakebetales til aksjonærene? Eller bruker de pengene til å finansiere nybyggene sine? Eller en kombinasjon?
Slettet bruker
04.08.2021 kl 21:08 8953

Skal ikke se bort fra at JF er sulten
Drowsy
05.08.2021 kl 00:42 8969

Her må noen hjelpe meg. Kan noen av dere sette opp regnestykke for hvordan dere ville regnet dere frem til NAV på Avance Gas? Jeg kan ikke forstå annet enn at selskapet er ekstremt rabattert.

Så i forhold til salget av skipet. Om dette er sant - er Avance Gas i en posisjon hvor de kunne cashet ut alle disse 433 millionene på aksjonærene i form av et utbytte? Det ville i så fall bety 5,5 kr aksjen...
Slettet bruker
05.08.2021 kl 10:00 8895

Du kan vel legge på ca 5% av gammel Nav vedr salg av skip.
Jo, Agas er som Bw ekstremt rabbatert mot Nav

Du finner trolig ikke shipping aksjer som er så rabat som våre 2 Lpg aksjer, vi snakker ca 50% på verdier i markedet nå.

Som Sona sier, Agas er nå i posisjon til å øke utbytte graden og jeg tror JF er sulten.
FFA indikere at lpgratene skal opp 100% fra dagens nivåer utover oktober.

JanOrge
06.08.2021 kl 08:37 8612

Petredec har økt med rundt 70000....
Sonatrach
06.08.2021 kl 08:47 8686

Det skjønner jeg godt. Aksjene er jo på billigsalg.
kakemann
06.08.2021 kl 09:38 8629

Interessant.... Petredec sitter med ca. 14,6% nå. De mangler ca. 325 000 på å få 15%. I tillegg sitter Fredriksen (Hemen + Frontline) og Petredec med ca. 48% tilsammen.
Slettet bruker
06.08.2021 kl 09:46 8616

Ja, fatter bare ikke hva markedet rører med.
Har vel knapt opplevd større innside kjøp i en shipping aksje i år globalt som det vi har sett i Agas, vel nok om det.

Men det fundamentale feilen her er at verdier øker og aksje går ned, det er bare i eventyrene en opplever slik, takk som byr.
At ratene stiger, og at FFA det indikeres en 100% stigning mot september (ca40k) får en bare ta med på kjøpet.
Dividende kapasiteten i Agas q2 tilsvarer nok rundt Golden Ocean/ aksje

De som ikke benytter seg av denne muligheten kommer til å angre bittert mot jule tider, er rimelig overbevist av det.
Det forundrer meg ikke om det er i Lpg sektoren en får det største rewarden fremover nå, på papiret kan det se slik ut, selv om aksjene definitivt ikke indikerer det.
Bwlpg er nok vel å bra på dagens kurs, men de har nok neppe samme oppside potensiale som Agas
Redigert 06.08.2021 kl 09:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.08.2021 kl 12:25 8860

Er det Petredec som suger til seg siste rest før himmelferden i høst?

Er så utsugd for aksjer nå at daglig omsetning snart er nede i et par tre mill kroner:-))
Første mann som hugger innpå nå med en god opsjon og aksjen er over 40 før en rekker blunke.
Redigert 06.08.2021 kl 12:28 Du må logge inn for å svare
Trøndersmolten
06.08.2021 kl 12:38 8906

Tenker det samme…skal bare en liten gnist til nå i form av en liten ratebevegelse opp/at meldingen om båtsalget publiseres..så fyker denne lett over 40,-.
Slettet bruker
06.08.2021 kl 15:46 8885

Dorian stiger 2% på en dag ex utbytte
Lpg segmentet har snudd opp:-))
Sonatrach
06.08.2021 kl 15:54 8880

Fearnleys LPG Shipping

EAST
We have seen close to 20 spot deals concluded from the Middle East in August which is well above the usual average seen in previous months. A majority of these deals have been done by Indian majors, but we have also seen various traders booking ships for last decade August since last week.

Initially, some of these deals were done in the low 40s Baltic, but as the Western premium continue to rise on the back of a more active US market, owners are not there to consider anything less that mid-low 40s in the MEG at the moment.

Time of writing there are 2 uncovered Indian cargos for end August, and meanwhile we are still waiting for further September acceptances before we can start to focus on next month’s program.

WEST
In the Western hemisphere, vessel supply has cleared out for August and thus, all eyes are on September.
Freight rates are showing signs of improvement from last week’s concluded deals, albeit the September market is date dependant to some extent.

Current rates are hovering around mid USD 80’s on Houston/Chiba basis and mid to mid/low USD 40s Houston/Flushing basis. Increasing waiting time for South- and Northbound transits through the Panama Canal seems to be putting a lid on freight.

We are bound to see more deals concluded for September ex USG and there is potential for further increases in rates due to amongst others various inefficiencies, however, it all depends on the product market.
Slettet bruker
06.08.2021 kl 20:46 8683

+2% -23k
Slettet bruker
09.08.2021 kl 07:45 8242

Petredec Har kjøpt nye 82 000 aksjer i Agas siden forrige oppdatering fredag.
Da har de vel kjøpt nærmere 500k bare forrige uke.
Ender nok med fusjon dette her, et kjempe rederi med verdens flotteste Lpg flåte.

Dere må gjerne fortsette å selge Agas under 40 kroner å fylle cash i kapitalistenes lommer, men fullstendig høl i hue er det okke som.
Redigert 09.08.2021 kl 07:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.08.2021 kl 12:03 8068

Skulle ryktet stemme om det solgte skip, vil dette frigjøre grovt regnet 5kroner/aksjen for Avance.
Selskapet er finansiert som aldri før, skulle JF ville trykke på knappen her nå, etter selv å ha vektet seg kraftig opp i sommer, er utvilsomt kapasiteten til meget store utbytter tilstede.
Ikke glem den andre delen av vintage flåte, 4 stk, som ganske sikkert også vil være tilslags i tiden fremover.
Redigert 09.08.2021 kl 12:05 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
09.08.2021 kl 19:57 7793

Siste fra Eagle Maritime:

LPG: The VLGC market has continued to improve over the past week with rates in the Western hemisphere now at USD 32k/d and rates out of AG still at a discount at USD 25k/d. On the latter, India has been the key focus for new cargoes and with relatively limited available tonnage rates have pushed higher.

Given the strong premium seen in the West, we do expect to see some Western ballasters which should support rates for the time being. In the West, the Panama Canal continues to aid the supply side with delays now reporting at c. 2 weeks.
Sonatrach
09.08.2021 kl 20:13 7792

Iris Glory – 83,700 cbm, built 2008 DSME (SS/DD 3/2023) – raportert solgt for USD 49 mill til India.
Kjøttmopeden
09.08.2021 kl 20:46 7778

Voldsom pris.Pengene går vel til å dekke kjøpene av de nye skipene?
Slettet bruker
09.08.2021 kl 21:27 7735

Det blir nok en fordeling, at det ikke skal dryppe stort på aksjonærene er helt utenkelig slik selskapet nå er finansiert.
En må ikke glemme at Agas allerede har urealisert gevinst på den nye tonnasjen, Nav øker og selskapet er finansiert i hue å ræva etter siste lånefasilitet og kapital emisjon.
Med 5 kr aksjen solgt tonnasje 1 skip vintage, skjønner en fort hvor lavt priset dette selskapet er, det gjenstår enda 4 eldre skip som trolig også skal selges.
Det er soleklart det blir store dividender her, kanskje tar nå Agas over tronen som dividende gris etter BW, BW som har langt større fordringer, b.la å installere nye maskiner på de gamle baljene sine.

Var ok omsetning i dag, vi får se hvor mange Petredec fikk sugd til seg i dag.
Redigert 09.08.2021 kl 21:34 Du må logge inn for å svare
Pippen
09.08.2021 kl 22:54 7582

Topp 20 eier nå 70,17% av aksjene i Avance!

Bortsatt fra Petredec Shipping, som øker ganske jevnt, er det ikke store bevegelser. Det lille som er kan lett forklares med utlån/tilbakeføring av mindre shortposisjoner. Topp 20 har trua!
Med tanke på nåværende og fremtidig hyggelig utbyttepolitikk, kombinert med såpass få tilgjengelige aksjer i det åpne markedet, synes jeg dette er et av de mest spennende selskapene på Oslo børs. Kina og Asia er i ferd med å kveles av kullstøv og har desperat behov for renere energi. Propan er genialt i så tilfelle.
Ratene er på vei oppover og vi er på vei mot høysesong.
I tillegg kommer den lille jokeren om hva som skjer når Fredriksen gir seg. Avance er en pengemaskin og spillet er i gang.
Slettet bruker
10.08.2021 kl 09:38 7402

Ser ut som aksjonærene ikke er fornøyd med prisen Sona:-)
Jeg er strålende fornøyd, er ikke du?

800k kroner omsatt, knegg knegg.
Legger inn litt mer ordre her
Sonatrach
10.08.2021 kl 13:05 7283

Jeg har et litt ambvivalent forhold til stigende aksjekurser ettersom jeg ønsker å handle så mye mer før det tar av.

Men ja, jeg er strålende fornøyd jeg også!
Superoptimist
10.08.2021 kl 16:16 7086

Tålte ikke "våre 2" oppgangen igår? Eller var det nedgangen til Dorian som tok overhånd?
Trøndersmolten
10.08.2021 kl 19:28 6906

Dorian opp ca 4% - ratene videre opp - ligger an til rekyl i morgen for våre 😉
Slettet bruker
10.08.2021 kl 20:05 6863

Dream on:-))
JanOrge
11.08.2021 kl 09:22 6482

Petredec har kjøpt 170000 til. Snart 15 % nå...
jess23
11.08.2021 kl 09:29 6461

Hva ser dere for dere som et scenario med Petredec? Hvordan er den finansielle statusen hos dem?
JanOrge
11.08.2021 kl 10:11 6380

Vet ikke. De publiserer ikke status da de ikke er børsnotert. Det vi vet er at at har seks vlgc av samme type som Agas i bestilling med levering i 2023. Ellers har de en nyeste flåten i markedet på rundt 25 vlgc utenom nye bestillinger.
Trøndersmolten
11.08.2021 kl 11:10 6288

Sanndrømt nok en gang jeg Longs ;-)
Solgte deg vel ut igjen du :)
Alt fundamentalt i tillegg til den pågående maktkampen i Avance borger for en real opptur fremover mot nyttår...har derfor vektet meg opp solid og er ikke langt unna "all in" nå. Sjelden jeg satser alt på et kort men her gjør jeg nesten det.
Virker ellers som om nyheten vs salget av vintage båten ikke slippes før ved kvartalsrapporten - det kan jo tyde på at de er i forhandlinger om salg av de resterende, noe som i så fall vil frigjøre voldsomt med cash... Og der er jeg 100% enig med Longs og Sona - Fredriksen vil sørge for at mye av denne overskuddslikviditeten pøses ut til aksjonærene!!