Opp opp opp

Silva77
FLYR 01.03.2021 kl 09:54 16033

Denne aksjer vil omsettes rundt 8 kr innen dagen er omme
Slettet bruker
24.03.2021 kl 18:16 3939

Hvilken påske? Skjønner du er langsiktig.
Strategi
24.03.2021 kl 17:38 3993

Heldigvis eier de ikke noe, flyene skal leases til en meget gunstig leie, mulig de også lager en avtale på leasing pr. hour.
Jeg regner med at deres største fokus nå er kost, dette blir meeeget bra skal du se.
hugoviggo
24.03.2021 kl 16:31 4056

Tok lit lenger tid enn jeg trodde, men nå får du i hvert fall dette verdiløse flyselskapet på 4-tallet, fortsatt alt for høyt priset all den tid de ikke eier noe eller selger noe. Kommer til å synke videre ned frem mot sommerferien ...
fabian2
24.03.2021 kl 16:09 4085

Uffda , det hjelper så sørgelig å rope "Opp, Opp,Opp"
Kåre Grønn
18.03.2021 kl 16:30 4973


https://www.nrk.no/urix/skjebnedag-for-astrazeneca-vaksinen-1.15422468

Åpner etter påske!

Jaaaa
Redigert 18.03.2021 kl 17:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.03.2021 kl 16:19 4994

Dem har nok sett i familiealbumet fra tiden da det ikke var konkurranse i norsk luftfart.
Går dette veien og at dem får grønne tall på bunnlinjen blir jeg mektig imponert, da vil jeg si det umulige er mulig.
fabian2
18.03.2021 kl 16:12 5008

"Lang erfaring fra aviation"........akkurat ja , Braathens forsvant fra flybransjen lenge før dagens arvinger gikk på barneskolen.... Hva slags erfaring har de da ?
Strategi
18.03.2021 kl 15:31 5044

Nærmest gjeldfritt selskap.
Crew osv. blir ikke ansatt på lønn før rutene er oppe å står.
Lave kostnader, gode leasingavtaler.
Braatenfamilie som har lang erfaring fra aviation, plukket noen av de beste medarbeiderne fra Norwgian.
Smal organisasjon, enkle bookingsystemer.
Har sterk tro på at denne skal kraftig opp.
Benabel
18.03.2021 kl 13:11 5135

hvor finner du den info om Apollo Assets sitter de igjen med 500k aksjer idag?
fabian2
18.03.2021 kl 12:59 5142

Kjøper 5,10 og selger 5,11------sikkert tegn på at det må være like før kursen FLYR.....
fabian2
18.03.2021 kl 12:42 5162

Bare halve dagen igjen nå , da må det være rett opp fra 6 til 8 neste timen. Helt klart dette er vår siste sjanse ! Opp,opp.opp---hu hei hvor det går! Og alle vet best!
Redigert 18.03.2021 kl 12:46 Du må logge inn for å svare
RyddigSamtale
18.03.2021 kl 08:24 5268

Apollo Assets som har stått for nedsalget siste tiden har igjen 500k aksjer, de solgte 436k aksjer i går. Så 1/4 av gårsdagens salgsvolum var direkte salgsaksjer fra de.
Dagen før solgte de 1mil aksjer på ett dagsvolum på 2mil, så 50% av dagsvolum var direkte nedsalg av aksjer kun fra de.

Nå sitter de igjen med 500k aksjer, så i dag blir siste dag hvor man kan kjøpe Flyr aksjer billig.. Kanskje til og med bare halve dagen.
Highflow
17.03.2021 kl 14:44 5506

Kjøpte en del her selv idag, tenk når første meldingene kommer at flyene er fullboket og klare for take off, da ser vi en helt annen kurs fort :)
AksjeRik
17.03.2021 kl 10:08 5623

Anbefaler denne! Vi er ved bunn nå og stigning har begynt!
Kjøp før markedet blir oppdatert fra F L Y R ! 🚀🚀🚀
Kåre Grønn
16.03.2021 kl 09:06 5983

Kjos og NAS er latterlig. Det er derfor Flyr med Braathen, Spetalen og co er smart :))) Blir moro når fly starter et halvt år før samarbeidet med NAS og fjas starter :))) Kursmål 10 i første omgsng til de får siget.. Følg også med SAS som får superfly som er miljørettede.. Kommer til å ta hele Europa. Fly og reise symboliserer status, noe Norge kommer til å stå ledende for.. Dette gjelder hele flybransjen..
Redigert 16.03.2021 kl 09:09 Du må logge inn for å svare
Zorin
16.03.2021 kl 08:59 5998

Vil kalle det en aksje for enkle mennesker. Og da prøver jeg å presse meg til det ytterste i være diplomatisk. Seriøst.

Flyaksjer har alltid hatt et tvilsomt rykte, men midt i en pandemi, hvor alle flyene står å ruster, og med 3 etablerte flyselskaper i Norge så kommer altså Flyr inn. Og hva gjør pengefolka der? Jo de er bjellekyrene; inn først og så snart de ser lemmingene følger etter solgte de seg ut på flekken.

Og hva gjør Kjosern'? Jo, han vil også starte et nytt flyselskap!! Og få til et "samarbeid" med Norwegian hvor han leaser fly.

Seriøst alle sammen! Sett heller pengene i GME! Da kan du senere investere i en gorilla sammen med de andre i Wallstreebets for pengene dine og få et diplom!
Kåre Grønn
15.03.2021 kl 23:09 6279

Flyr starter for fullt med 23 - 30 fly fra Juni.. Selskapet er uten gjeld, sitter med rutinerte folk i kulissene og hele reiselivet vil eksplodere når massevaksinering også kommer i gang i Europa.

https://finansavisen.no/nyheter/borsoppdatering/2021/03/15/7642388/oppgang-for-flyaksjene-etter-sterke-reisetall

Kurs 5, emisjonskurs blir ikke vedvarende...
Redigert 16.03.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
fabian2
15.03.2021 kl 22:24 6367

Konklusjon om å ha lest om Flyr og SAS og Norwegian og jagerpilot/hr.advokat Kjos........Vi bare synser. Ingen vet hvordan dette ender :)...5,14 er vel greit nok for alle synsere som er skråsikre....
Redigert 15.03.2021 kl 22:27 Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
15.03.2021 kl 20:56 6489

Bare surr det Kjos greiene. Av dato hele greia.. bare hold her og i SAS! Reiselivet åpner fullt i Mai! Positive signaler i hele verden etter påske!
Redigert 15.03.2021 kl 21:00 Du må logge inn for å svare
Kalle2021
15.03.2021 kl 17:15 6671

Mitt första inlägg här på ert fina forum. Vill samtidigt skicka en hälsning till broderfolket! :)
Länk från Avanza. https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2021/03/15/darfor-lyfter-flygbolagsaktierna.html
Vänliga hälsningar
Humlesnurr
15.03.2021 kl 17:11 6688

Helt enig, nå får jo Norwegian konkurranse på utenriks flygningene fra sin tidligere kjære sjef. Så da blir det enklere for Flyr å få andeler av innenriksmarkedet tenker jeg
Kåre Grønn
15.03.2021 kl 16:33 6756

Bare bra det da Flyr ikke skal fly over atlanteren fra Europa. Når det er sagt har jeg mer tro på Erik G, Braathen, Nordea Asset Assangement, Spetalen, Sissener, Fredly med flere enn Kjos/Kise på aksjonærsiden. Bare tull dagens fall. Vent på himmelporten nå.
Slettet bruker
15.03.2021 kl 16:11 6803

Nå kom en ny torpedo i skutesiden på Flyr.. Hvem skal feede Norse Atlantic? Ihvertfall ikke Flyr...
Kåre Grønn
15.03.2021 kl 15:08 6898

Da fikk jeg klemt inn litt til :))) Nå blir det sitting framover mot vårsleppet! Heia Flyr og SAS!
Kåre Grønn
15.03.2021 kl 14:38 6936

...sånn, da kom vi oss inn her også. SAS og Flyr og IKKE NAS... Sånn ble det :))) Det virker beksvart nå, men krise fører til mobilisering. Ny vaksine kommer dersom Astra blir dømt ut... Reiselivet skal i gang!! :))))
Kratos
15.03.2021 kl 14:36 6997

Fikk kjøpt mer på dippen i morges. Satser på bunnen er satt og at vi flyr oppover.
cold
15.03.2021 kl 12:45 7102

Jeg har advart mot PR-kampanjer og intensiv markedsføring som vi ser her. Det er dette som på en måte skal holde liv i idéen om at Flyr = NAS.2. For siste gang skriver jeg nå at NAS er et flyselskap som vil overleve! De vil reise seg fra asken og nå er Bjørn Kjus og co er på vei tilbake og det bør være et veldig tydelig signal om hvor man bør putte pengene. De har ventet på det rette øyeblikk som er nå. Mye bedre å satse pengene der.

Til orientering: Det er IKKE plass til Flyr AS nå NAS kommer tilbake for fullt!

Flere her burde stikke fingeren i jorda, samle tankene og forsøke å orientere seg mot realitetene. Idéen Flyr er totalt dødfødt, som jeg skrev i forrige innlegg. Jeg ville solgt aksjene i Flyr med det samme og heller satset på å blitt med på emisjonen og den siste store restruktureringen i Norwegian Air Shuttle (NAS).
NB! Vennligst ikke ta dette personlig. Det er kun et velment råd. Lykke til uansett.
Bankruptagain
15.03.2021 kl 12:41 7114

Noen som har peiling på når de får et fly i luften før eg sjøl går konken. De detter jo bare. E jo rett før det er full styrt her. Har knapt til dasspapir.
Peter Pan
15.03.2021 kl 11:48 7164

Tenk på hvordan det blir når alle oss som sitter og tripper og venter på å få kunne fly igjen... og mange flyselskaper ikke lenger kan levere da de ligger nede med brukket rygg eller er konk...
Peter Pan
15.03.2021 kl 11:47 7169

Det blir helt sikkert mindre jobbreiser. Men jeg tror at behovet for fritidsreiser faktisk vil øke.

*ALLE* jeg kjenner (og meg selv inkludert) sitter og tripper og venter på å få kunne reise igjen. Og jeg komer til å reiser *mer* og jeg kommer til å sette STOR pris på reising etter alt dette. Jeg reflekterte aldri over hvor heldig jeg var som kunne reise (fly) før pandemien.

Mennesker har alltid vært i bevegelse / på vandring. Jeg tror dette er med på å definere oss mennesker.
fabian2
15.03.2021 kl 11:29 7203

Ja , det er fint mange har så forskjellig syn på dette. Men akkurat at de største bjellesauene hev ut alt så fort , gjør nok mange betenkelige.
JeanPaul
15.03.2021 kl 08:43 7317

Såklart det blir flere reiser, men å anta at vi skal tilbake til gamle høyder er muligens noe naivt. De fleste selskaper ser nå hvor mye de faktisk sparer på å la folk gjennomføre møter digitalt. Det er ikke nødvendigvis slik at ansatte kan fly bare for å fly, reiser kommer til å måtte godkjennes på et mye høyere nivå enn tidligere og man skal en veldig god grunn for å reise.

Kåre Grønn
15.03.2021 kl 08:30 7348

..dette er bare piss. Kommer til å bli mer jobb og fritidsreiser etter dette helvette vi nå har vært igjennom. Men det betyr ikke at Flyr lykkes. Jeg velger SAS uten tvil som ligger under 2 kr...
Redigert 15.03.2021 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
sturedenlure
15.03.2021 kl 01:30 7530

Virker som det er mange her som ikke forstår hvordan flybransjen fungerer!

1. Det er selvfølgelig masse tilgjengelige fly i markedet om dagen både hos produsenter og leasingselskaper. Men det er nå en gang slik at disse driver også forretning, dvs. at de helst vil beholde kontrakter som er inngått fremfor å leve med risikoen å måtte finne en ny kunde (de vokser heller ikke på trær om dagen).

At Flyr kommer til å få billig fly i forhold til i et normalt marked er helt klart, men dette betyr at alle de andre selskapene også får reforhandlet sine eksisterende kontrakter. Alternativet er at de blir kansellert og forhandlet på nytt! Ergo Flyr får ikke billigere fly enn andre, kanskje snarere tvert imot for dette er en bransje hvor kvantum er helt essensielt i forhandlinger.

2. Flyr vil også pådra seg gjeld, det har seg slik at leasing kontrakter blir bokført som gjeld i denne verden enten man liker det eller ikke. Selv om en del selskaper har mye gjeld er det ikke slik at disse pengene er brukt på fest og moro, det er som regel forbundet med noen eiendeler.

3. Når det gjelder rutenett er det ikke bare å velge og vrake, flybransjen er ikke som å drive Johannsens bussruter hvor man kan starte og stoppe akkurat som det passer en selv. Her kreves først og fremst driftstillatelser (såkalt AOC). Norge er heller ikke med i EU og har derfor ikke del i alle de Europeiske luftfartsavtalene, derfor trengs det trolig flere driftstillatelser for å få tilgang på de forskjellige rutenettene.

Det er også slik at for å fly inn eller ut fra en flyplass kreves start/landingsrettigheter (såkalt slotts). På de mest attraktive flyplassene er ikke disse så lett å få tak i selv ikke i disse dager, selskapene tviholder på disse i det lengste når de først har fått de – dog alt er til salgs for rett pris.

4. For å drifte en Boeing 737-800 (NG) kreves det også crew både i luften og på bakken, bare i luften trengs det ca. 17stk pr. fly (5 i cockpit og 12 i cabin) for å drifte 7 dager i uken 365 dager i året, dette er basert på to skift. Det er et krav fra luftfartstilsynet at alle disse må skoleres inn i selskapets driftstillatelse før en passasjer kan sette sine ben ombord, dette koster penger.

5. Flyr har hentet inn 600 millioner – ja det er mye penger, men i denne bransjen holder ikke det lenge hvis ikke alt klaffer fra dag 1. ColorAir med 3 fly brant av ca. 450 millioner på 11 måneder før de gikk konk, Braathen’s gikk fra å ha masse penger på konto og eie 26 fly til å selge alle flyene, lease de tilbake og bli overtatt av SAS som et ‘’konkursbo’’ – det trengs vel ikke nevnes hvem som ledet selskapet i denne perioden.

Ledelsen i Flyr stammer stort sett fra Norwegian og siden disse er så dyktige til å drive flyselskap
kan det jo være greit å spørre seg, hvorfor ‘’sluttet’’ de en etter en…
Når det er sagt - konkurranse er bra for forbrukerne.

Lykke til med investeringene!
RyddigSamtale
14.03.2021 kl 21:33 6848

Det er jo Flyr som sitter med alle kortene på hånda. Det finnes hundrevis av fly stående rundt omkring i verden, de kan velge og vrake og forhandle gode avtaler. Selskaper taper penger vær dag flyene står på bakken og verdien på flyene blir mindre... Så og vær bekymret på Flyr sine vegne er jeg ikke, med mindre ledelsen gjør en dårlig jobb.

Og når grensene først åpner og folk kan reise rundt omkring i verden kommer det til og vær behov. Både med tanke på ferie, konferanser og forretningsreiser når man faktisk ikke kunne ha møtt hverandre fysisk på 1år.
Dette er ett lett oppside/nedside case, hvor Flyr basicly er priset til cash + 200mil (så kan man diskutere om kompetansen var verd 200mil). Alle ligge med halvveis brukket rygg, Flyr har cash og kan bygges opp fra starten av. Velge pendler rute og utenlands ruter som Bergen/Oslo, Ålesund/Oslo, Oslo/london, Oslo/Amsterdam og København og alle de klassiske rutene som er ettertraktet.

Og når jeg leser samtalen og kommentarene her..
"folk skal ha lønn".. Hvilken folk? De få gründerne som er med i selskapet?
"De børsnoterte kun for å hente penger"- ja no shit.. selvfølgelig børsnoterte de seg for å hente penger. Det er vanskeligere å hente penger utenfor børs, og det er vanskeligere å selge aksjer for investorer. Børs gir likviditet og det er derfor man har Growth børsen..
"denne aksjen skal til 4kr, utrolig at man kan børsnoteres før..."-det er derfor man børsnoteres på Growth... Selskapet m.cap er ca 830mil, de har ca 600mil i cash. Dette vil si 4kr+potensial,så skal ikke si meg uenig der.

Drive å snakke om emisjon på 3kr? Emisjonen for å hente cash til å starte selskapet for noen uker siden var på 5kr. Selskapet har ikke hatt en utgift eller ansatt noen enda og det er ikke er fly i luften og ikke en billett er solgt.. Og personer her inne snakker om emisjonskurs som er 40% lavere... Flyr driver og skal ansatte 50 piloter nå, noe som er nok til 3-4 fly avhengig av flyruter og flytider.


Heilt ærlig, vær litt mer reflektert... Mange er sikkert frustrert for dere kjøpte dere inn høyt og kursen har falt og falt.. Men sannheten er at den er 10% høyere enn emisjonskursen. At dere kjøpte aksjen som basicly er" cash + potensial" er deres problem. At dere betalte 4-5-600 mil for det "potensialet" er muligens en dårlig investering for deres del. Det er ingenting som har endret seg siden børsnotering utenom at kursen har gått ned og selskapet har startet med rekrutteringsprosess av piloter.
Slettet bruker
14.03.2021 kl 21:14 6886

Jeg må si meg enig, med ingen lån eller gjeld har flyr gått gjennom 1 kriseår som har påført konkurrenter masse gjeld.
Flyr har i denne tiden bare sittet i møter og planlagt oppstart. Flyene kommer antagelig ikke til og koste noe før de starter opp. Utgiften begynner når inntektene starter kanskje.
rolstad
14.03.2021 kl 21:00 6916

Jeg er tildels enig, men prispress og overkapasitet i en skadeskutt bransje blir tøft.. Det jeg er mest spent på en oppstartskostnadene med å få i gang fly som har stått ute i flere måneder..
RyddigSamtale
14.03.2021 kl 20:48 6937

Hva er det dere ikke forstår. Flyr kommer til å kjøpe/lease fly ekstremt billig når halve flyparken står på bakken. De kan så velge de få profitable rutene også bygge opp ett selskap fra grunnen av uten mye gjeld og forpliktelser som henger over de. De har ingen ansatte, forpliktelser og fagforeninger som lager styr. De kan ha en slank administrasjon som bygges opp fra grunnen av framfor en stor administrasjon som skal slankes ned slik som andre flyselskap må gjør. De kan lett velge rutene de vet vil gå bra, skalere opp driften ettervært som etterspørselen øker. Vi snakker ikke her om ett selskap som skal ha 100 fly til sommeren, de snakket vell om 4-7 fly nå og på sikt opp til 30... (utfra rekruteringen så virker det som de har 3 fly klar)
Norwegian sin fly park er vell på godt over 100 fly og de har vell litt i overkant av 10 i drift...

Om dere ikke forstår ett så lett forretnings case så hold dere unna aksjen.
Redigert 14.03.2021 kl 20:50 Du må logge inn for å svare
fabian2
14.03.2021 kl 20:00 6983

...Nuvel , "likrøvere" er over alt ved kriser............. kanskje Flyr er noe sånt ?....Alle prøver seg
rolstad
14.03.2021 kl 10:47 7250

https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2021/03/14/7641674/flyekspert-varsler-flybilletter-til-10-kroner-til-sommeren

Det positive med kriser og konkurser har historisk vært at overkapasitet og lite bærekraftige selskaper har blitt borte, og styrket inntjening og sektorer! I denne krisen har økonomiske stimulanser blitt sprøytet inn i økonomien, samtidig som kriserammede selskaper har blitt holdt kunstig i live! Overkapasiteten og inntjeningen blir faktisk verre etter krisen! Dette mangler historisk sidestykke..
Ilusion
13.03.2021 kl 07:28 7619

Flyr har ikke gjeld ENDA...Men skal de på vingene så kommer de til å måtte låne litt peng de som alle andre selskap.
Antakelig må det hentes penger vis ny emisjon allerede i sommer om de begynner å fly da.
Alt annet er naivt å tro
Hva blir den på..3kr?
Redigert 13.03.2021 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
Ilusion
13.03.2021 kl 07:23 7631

Alle velger det selskapet som tar deg dit du skal billigst mulig..Enkelt å greit.
Flyr vil få en hard start da sas/nas bare kan øke flygningene i takt med etterspørselen
Redigert 13.03.2021 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Stabssersjant1
12.03.2021 kl 17:47 7858

Kjøpte litt her i dag. Tenker en del «NAS action» går over hit etter neste NAS emisjon og påfølgende kurs. Vi får se.
Kratos
12.03.2021 kl 12:45 7987

Jeg har tro på ideen og tror det er smart å starte selskap nå som alle andre blør, så får tiden vise om dette var smart eller idiotisk :)