GOGL -Petter Haugen tror på 100 000 dollar i Cape 2021
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:08
Spår mangedobling i capesizeratene
Shippinganalytiker Petter Haugen mener at det er gode muligheter for at capesizeratene vil stige til over 100.000 dollar dagen i 2021. I dag ligger ratene på 12.000 dollar dagen
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene
Det tror ikke jeg vi ser, 50k holder langt å lenge til å få Gøggen opp i 100 kr
Shippinganalytiker Petter Haugen mener at det er gode muligheter for at capesizeratene vil stige til over 100.000 dollar dagen i 2021. I dag ligger ratene på 12.000 dollar dagen
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene
Det tror ikke jeg vi ser, 50k holder langt å lenge til å få Gøggen opp i 100 kr
Redigert 04.03.2021 kl 19:44
Du må logge inn for å svare
Golden Goat
28.06.2021 kl 17:57
6049
Paretorapporten og dems kursmål synes å være særdeles konservativ grunnet 3 ting:
1) Undervurderer rater:
Capesize 21Q3e = 33 000, 21Q4e = 25 000, 21FYe = 27 000 og 22FYe = 22 500.
#1 annslår følgende Capesize 21Q3e = ~34 000, 21Q4e = ~39 000, 21FYe = 30 261 og 22FYe = 40 748
2) Undervurderer viktigheten av (fraværet av) flåtevekst. Avfeier skipshastigheten som kunstig lav.
3) Undervurderer utviklingen av NAV
1) Undervurderer rater:
Capesize 21Q3e = 33 000, 21Q4e = 25 000, 21FYe = 27 000 og 22FYe = 22 500.
#1 annslår følgende Capesize 21Q3e = ~34 000, 21Q4e = ~39 000, 21FYe = 30 261 og 22FYe = 40 748
2) Undervurderer viktigheten av (fraværet av) flåtevekst. Avfeier skipshastigheten som kunstig lav.
3) Undervurderer utviklingen av NAV
Hardingen
28.06.2021 kl 18:13
6021
Det store bilde ser iallefall fantastisk ut. Aldri sett noko lignande i mine mange mange år i GOGL.
velger å dele et snapshot av mitt private chart.
Som ein ser ligger me no i øvre sjiktet av den tredje stigande trend kanalen, enda litt brattare en dei foregående. Har vært god støtte i bånn dei siste vekene.
RSI har også vært konsekvent med fallende toppar og stigande bånn. Går mot eit kryss i RSI i begynnelsen på Oct. Spennande å sjå når det nærmar seg krysset
Det går opp og det går ned, men trenden so langt er veldig tydeleg. Kjekt å sjå skikkelege utbytte etter gamalt. Stor verdistigning ser eg på som rein bonus.
https://s3.tradingview.com/snapshots/1/1zu4E2C4.png
velger å dele et snapshot av mitt private chart.
Som ein ser ligger me no i øvre sjiktet av den tredje stigande trend kanalen, enda litt brattare en dei foregående. Har vært god støtte i bånn dei siste vekene.
RSI har også vært konsekvent med fallende toppar og stigande bånn. Går mot eit kryss i RSI i begynnelsen på Oct. Spennande å sjå når det nærmar seg krysset
Det går opp og det går ned, men trenden so langt er veldig tydeleg. Kjekt å sjå skikkelege utbytte etter gamalt. Stor verdistigning ser eg på som rein bonus.
https://s3.tradingview.com/snapshots/1/1zu4E2C4.png
Redigert 28.06.2021 kl 18:18
Du må logge inn for å svare
Shippingballs
29.06.2021 kl 10:31
5125
På min mobil kommer jeg ikke til det siste innlegget ved å klikke på innleggsantallet på Shippingforum-siden. Skikkelig irriterende å måtte klikke seg gjennom alle sidene med innlegg før man kommer hit og oppdager at det ikke er noen nye innlegg i dag.
Golden Goat
29.06.2021 kl 10:32
5147
Feriemodus her inne, altså? Krumkakejern & co tatt seg en tur til Granca eller?
Hippoglossus
29.06.2021 kl 10:36
5145
Har samme problem, men går litt raskere å trykke på "Omvendt rekkefølge". Da får du siste innlegg øverst.
Golden Goat
29.06.2021 kl 10:38
5143
Bokmerke lenken: https://finansavisen.no/forum/thread/129773/view/0/0?page=103 Er jo tross alt den eneste og viktigste tråden inne på FA :-)
For the record:
Cape
Jul 38625 +1250
Aug 42500 +1000
Q3 40583 +708
Cal22 25200 0
Pmax
Jul 36900 +1025
Aug 37300 +550
Q3 36425 +592
Cal22 20175 +75
For the record:
Cape
Jul 38625 +1250
Aug 42500 +1000
Q3 40583 +708
Cal22 25200 0
Pmax
Jul 36900 +1025
Aug 37300 +550
Q3 36425 +592
Cal22 20175 +75
bankersen
29.06.2021 kl 10:45
5147
Er da litt tørrbulk i media om dagen da:) Men virker som alle opptatt med å handle grønt og Tech noen dager Men verdi blir nok vinneren fremover også skal du se.
Siden nyttår har Golden Ocean Group og Belships steget med henholdsvis 127 og 114 prosent på børsen. Det etterlater to shippingmagnater med en pen gevinst.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/06/29/7696579/torrbulkkule-for-fredriksen-og-teigen
Siden nyttår har Golden Ocean Group og Belships steget med henholdsvis 127 og 114 prosent på børsen. Det etterlater to shippingmagnater med en pen gevinst.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/06/29/7696579/torrbulkkule-for-fredriksen-og-teigen
KJEPET
29.06.2021 kl 10:51
5138
Pareto forventer "ratekollaps". De forventer snittrater på ca. $32.00 for resten av året, og svake $22.500 neste år mot TC 1y på rundt $31.000. Med de meget svake utsiktene hever de likevel kursmålet til 110 NOK.
Kalle Kurtasje
29.06.2021 kl 11:14
5125
Det virker jo veldig pessimistisk fra Pareto.
I september kommer de nok subbende med nye kursmål som nærmer seg #1.
I september kommer de nok subbende med nye kursmål som nærmer seg #1.
Andy85
29.06.2021 kl 11:46
5065
Jeg ser pareto vise mindre tro på belco enn golden? Men hva mener dere som har fulgt bransjen en stund om 2020 bulkers? Jeg liker de månedlige utbyttene herfra, en fin sidepost i porteføljen.
The Godfather
29.06.2021 kl 11:47
5065
Iron ore futures in Asia rose on Monday, supported by a steady decline in portside stockpiles of the steelmaking ingredient in China.
The Godfather
29.06.2021 kl 11:51
5070
China’s National Development and Reform Commission (NDRC) has announced that it plans to build up around 100m tons of deployable coal reserves this year.
“It is extremely rare for the Chinese government to make statements on building up coal reserves, and this adds to our bullishness for the dry bulk shipping market and seaborne coal market,” commented Jefferey Landsberg, managing director of Commodore Research & Consultancy.
https://splash247.com/china-to-build-100m-ton-coal-stockpile-this-year/
“It is extremely rare for the Chinese government to make statements on building up coal reserves, and this adds to our bullishness for the dry bulk shipping market and seaborne coal market,” commented Jefferey Landsberg, managing director of Commodore Research & Consultancy.
https://splash247.com/china-to-build-100m-ton-coal-stockpile-this-year/
Fjellbris
29.06.2021 kl 12:09
5002
BULK: BALTIC CAPESIZE-INDEKS +2,9% TIL USD 34.299/DAG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er opp 2,9 prosent til 34.299 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange.
Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er opp 2,9 prosent til 34.299 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange.
bankersen
29.06.2021 kl 12:27
4921
Norden om tørlast efter endnu en opjustering: "Det er ret voldsomt"
Tørlastraterne fortsætter med at stige til vejrs i et 2021, hvor danske Norden allerede har hævet sine forventninger fire gange. Historisk lav ordrebog peger på, at trenden vil fortsætte, siger CFO til ShippingWatch. Tørlastaktier er over en bred kam steget markant i år.
https://shippingwatch.dk/Rederier/Toerlast/article13094347.ece?utm_campaign=ShippingWatch%20Middag&utm_content=2021-06-29&utm_medium=email&utm_source=shippingwatch_dk
Tørlastraterne fortsætter med at stige til vejrs i et 2021, hvor danske Norden allerede har hævet sine forventninger fire gange. Historisk lav ordrebog peger på, at trenden vil fortsætte, siger CFO til ShippingWatch. Tørlastaktier er over en bred kam steget markant i år.
https://shippingwatch.dk/Rederier/Toerlast/article13094347.ece?utm_campaign=ShippingWatch%20Middag&utm_content=2021-06-29&utm_medium=email&utm_source=shippingwatch_dk
Golden Goat
29.06.2021 kl 12:34
4889
Ja, de er enige med oss (og #1) på kort sikt. Altså de er villige til å godta at Gøggen har tjent opp penger for Q2 og ser for seg at Q3 skal gå "okei". Resten av evalueringen er likt som resten av bankfolkene; svært pessimistiske og ikke villige til å ta i betrakning de lange linjene.
Golden Goat
29.06.2021 kl 12:37
7570
Ja, det stemmer nok det, men da skal #1 begynne å bake inn høysesong 22Q3 inn i TP. Husk: Kursmålene går 12 måneder frem i tid. Så selv om bankene begynner å nærme seg, så tar nok #1 et nytt hopp når den tid kommer.
bankersen
29.06.2021 kl 12:38
7569
Enda flere containerskip - https://shippingwatch.dk/Rederier/Container/article13094133.ece?utm_campaign=ShippingWatch%20Middag&utm_content=2021-06-29&utm_medium=email&utm_source=shippingwatch_dk
Det koreanske containerrederi HMM har lagt en ordre på 12 containerskibe på 13.000 teu. Ordren løber samlet op i 1,57 mia. dollar
Det koreanske containerrederi HMM har lagt en ordre på 12 containerskibe på 13.000 teu. Ordren løber samlet op i 1,57 mia. dollar
Kalle Kurtasje
29.06.2021 kl 13:04
7600
...med levering 1. halvdel av 2024!
Den er grei - bare å fylle opp med nybygg i 2024 - så lenge det ikke er tørrlast ;-)
Den er grei - bare å fylle opp med nybygg i 2024 - så lenge det ikke er tørrlast ;-)
Golden Goat
29.06.2021 kl 13:17
7612
Ser veldig spennende ut! Jeg tror nok at disse 100m tonnene vil komme fra innenlandsproduksjon. Men så er nok oppsiden ved dette at de vil øke importen for å dekke inn det løpende forbruket mens de fyller reservene. Pmax er allerede tight, så det meste av dette vil nok gå på cape.
Bassefix
29.06.2021 kl 14:20
7443
Baltic Dry Index Rises 2.83% to 3,418
Capesize +2.85% to $34,299
Panamax +4.95% to $34,751
Supramax 58k tons +0.77% to $32,130
Handysize +1.08% to $25,626
#DryBulk #Shipping
$DSX $EGLE $GBLK $GNK $GOGL $SBLK https://t.co/nOl66ungQa
Capesize +2.85% to $34,299
Panamax +4.95% to $34,751
Supramax 58k tons +0.77% to $32,130
Handysize +1.08% to $25,626
#DryBulk #Shipping
$DSX $EGLE $GBLK $GNK $GOGL $SBLK https://t.co/nOl66ungQa
Golden Goat
29.06.2021 kl 15:16
7341
En av våre pmaxer registrert på 9 måneders time charter:
Oldendorff Carriers leased a 79,500 dwt Pmax (Golden Empress) built by Jinhai in 2010 at a price of US$28,000 per day. The lease term is 9 months.
Oldendorff Carriers leased a 79,500 dwt Pmax (Golden Empress) built by Jinhai in 2010 at a price of US$28,000 per day. The lease term is 9 months.
KJEPET
29.06.2021 kl 15:18
7341
FFA H2 2021 ligger på $37.500. Om det slår til må nok Pareto jekke opp kursmålet sitt litt brennkvikt :-)
Pilteri
29.06.2021 kl 17:18
7246
Og så gleder vi oss over fortsatt oppgang i verdi på båtene. Begynner å bli mye verdi på disse etterhvert. Nesten verdt sin vekt i gull snart...
Golden Goat
29.06.2021 kl 17:28
7332
Magnus Halvorsen (CEO i 2020Bulkers) sier at dagens (dagens, ikke om 1 måned, ikke om 1 år, altså i dag) rater tilsier 50% oppside på cape/ncmax-skipsverdier.
Golden Goat
30.06.2021 kl 09:38
6298
Videre oppgang på anskaffelsen 0,43% kmax'ene bidrar alene med 0,5mUSD hver. NB-paritet på anskaffelsen tilsier en avkastning til nå på 191mUSD. Dvs. at vi har tjent inn 3,7 av de 10 ncmax'ene eller 6,6 av de 8 kmax'ene. Anskaffelsen har frem til nå vær innvannende med 0,95 USD pr aksje.
(((10*(62,5+3)+8*(33+3))-(10*(62,5+3)+8*(32,5+3)))/(10*(62,5+3)+8*(32,5+3)))*100[%] = 0,43%
10*(62,5+3-(520/10))+8*(33+3-(232/8)) mUSD = 191 mUSD
(10*(62,5+3-(520/10))+8*(33+3-(232/8)))/(52) = 3,7
(10*(62,5+3-(520/10))+8*(33+3-(232/8)))/(232/8) = 6,6
(10*(62,5+3-(520/10))+8*(33+3-(232/8)))/201= 0,95
(((10*(62,5+3)+8*(33+3))-(10*(62,5+3)+8*(32,5+3)))/(10*(62,5+3)+8*(32,5+3)))*100[%] = 0,43%
10*(62,5+3-(520/10))+8*(33+3-(232/8)) mUSD = 191 mUSD
(10*(62,5+3-(520/10))+8*(33+3-(232/8)))/(52) = 3,7
(10*(62,5+3-(520/10))+8*(33+3-(232/8)))/(232/8) = 6,6
(10*(62,5+3-(520/10))+8*(33+3-(232/8)))/201= 0,95
Redigert 30.06.2021 kl 09:45
Du må logge inn for å svare
Kalle Kurtasje
30.06.2021 kl 09:50
6349
Imponert over hva noen bidrar med av nyttig info på dette forumet.
Takker for oppdatering :)
Takker for oppdatering :)
The Godfather
30.06.2021 kl 10:11
6269
Kepler Cheuvreux løfter kursmålet for Golden Ocean Group til 120 kroner(94), gjentar kjøp.
Høyeviker
30.06.2021 kl 10:14
6274
Bare å bøye seg i hatten her, GG!
Takk for gode utregninger, og for at du underbygger at ledelsen i GOGL vet hva de driver med!
Takk for gode utregninger, og for at du underbygger at ledelsen i GOGL vet hva de driver med!
KJEPET
30.06.2021 kl 11:38
6036
Ikke bra for kloden vår dette, men det ser ut som det kan bli hard kamp om kullet fremover.
https://www.theguardian.com/environment/2021/jun/30/five-asian-countries-80-percent-new-coal-power-investment
https://www.theguardian.com/environment/2021/jun/30/five-asian-countries-80-percent-new-coal-power-investment
KJEPET
30.06.2021 kl 12:06
5946
BCI ned 4,9% når Chinamann er fullt opptatt med å feire seg selv....
Redigert 30.06.2021 kl 12:12
Du må logge inn for å svare
Golden Goat
30.06.2021 kl 12:19
5873
Siste Cape entry for dette kvartalet: BCI 5TC 32604 -1695
Kommer nok tilbake neste uke om ikke slutten av denne uka. Att gøggen drister seg ned på 92-tallet er jo gledelig for de av oss som sitter på cash, jeg er tom atm. Håper bare jeg kommer meg inn under hundrelappen til neste gang jeg får inn cash på konto.
Kommer nok tilbake neste uke om ikke slutten av denne uka. Att gøggen drister seg ned på 92-tallet er jo gledelig for de av oss som sitter på cash, jeg er tom atm. Håper bare jeg kommer meg inn under hundrelappen til neste gang jeg får inn cash på konto.
KJEPET
30.06.2021 kl 12:39
5803
Og der kom nok en oppgradering av kursmålet. Flere som nærmer seg mitt kursmål på 171.- nå :-)
"Oslo (TDN Direkt): Danske Bank Markets oppjusterer deres kursmål på Belships og Golden Ocean til henholdsvis 16 og 129 kroner pr aksje, fra tidligere 12,6 og 100 kroner pr aksje."
Men man kjøper selvsagt ikke aksjer når kursen går ned når Chinamann er travelt opptatt med sitt 100-års jubileum. Heller lurt å vente til slutten av neste uke da det er full gass igjen.
"Oslo (TDN Direkt): Danske Bank Markets oppjusterer deres kursmål på Belships og Golden Ocean til henholdsvis 16 og 129 kroner pr aksje, fra tidligere 12,6 og 100 kroner pr aksje."
Men man kjøper selvsagt ikke aksjer når kursen går ned når Chinamann er travelt opptatt med sitt 100-års jubileum. Heller lurt å vente til slutten av neste uke da det er full gass igjen.
Redigert 30.06.2021 kl 12:40
Du må logge inn for å svare
gandhi-21
30.06.2021 kl 13:29
5652
171,- Og du har tydeligvis tatt tranen din :)
Vet det ligger et kursmål på 2020Bulkers på 171.- men har aldri sett det tallet på GOGL.
For øvrig så fastholder Shippinganalytiker Petter Haugen at det er mer sannsynlig at vi får se rater på 100 000 i år enn ikke.
Vet det ligger et kursmål på 2020Bulkers på 171.- men har aldri sett det tallet på GOGL.
For øvrig så fastholder Shippinganalytiker Petter Haugen at det er mer sannsynlig at vi får se rater på 100 000 i år enn ikke.
Surik
30.06.2021 kl 13:42
5608
Ja det slo meg da jeg så den notisen.
Ikke umulig du får rett til slutt kjepet, og i motsetning til disse døgnflue analytikerne har du vel hatt kursmål 171 i noen år.
Leve den langsiktige.
Ikke umulig du får rett til slutt kjepet, og i motsetning til disse døgnflue analytikerne har du vel hatt kursmål 171 i noen år.
Leve den langsiktige.
KJEPET
30.06.2021 kl 13:53
5612
Det er riktig Surik. Du har fulgt med i mange år, og vet at jeg ikke er noen døgnflue. Kursmålet mitt har dog en "litt" lengre horisont som er 5-7 år. #1 har kursmål på $17 nå mot mitt som er på $20. Altså ikke all verdens stor forskjell lenger :-)
vulkan
30.06.2021 kl 14:45
5640
Løsningen er carbon capture, effektivt for store anlegg. merkelig at det ikke har blitt et krav, kommer nok. Mindre gjennomførbart for diesel bilen min/din
Redigert 30.06.2021 kl 14:46
Du må logge inn for å svare
Shippingballs
30.06.2021 kl 15:47
5559
Bare en magefølelse, men jeg tror 171 er innen rekkevidde en gang neste år, hvis sorte svaner holder seg i ro.