GOGL -Petter Haugen tror på 100 000 dollar i Cape 2021
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:08
Spår mangedobling i capesizeratene
Shippinganalytiker Petter Haugen mener at det er gode muligheter for at capesizeratene vil stige til over 100.000 dollar dagen i 2021. I dag ligger ratene på 12.000 dollar dagen
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene
Det tror ikke jeg vi ser, 50k holder langt å lenge til å få Gøggen opp i 100 kr
Shippinganalytiker Petter Haugen mener at det er gode muligheter for at capesizeratene vil stige til over 100.000 dollar dagen i 2021. I dag ligger ratene på 12.000 dollar dagen
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene
Det tror ikke jeg vi ser, 50k holder langt å lenge til å få Gøggen opp i 100 kr
Redigert 04.03.2021 kl 19:44
Du må logge inn for å svare
Golden Goat
29.06.2021 kl 12:37
7495
Ja, det stemmer nok det, men da skal #1 begynne å bake inn høysesong 22Q3 inn i TP. Husk: Kursmålene går 12 måneder frem i tid. Så selv om bankene begynner å nærme seg, så tar nok #1 et nytt hopp når den tid kommer.
bankersen
29.06.2021 kl 12:38
7494
Enda flere containerskip - https://shippingwatch.dk/Rederier/Container/article13094133.ece?utm_campaign=ShippingWatch%20Middag&utm_content=2021-06-29&utm_medium=email&utm_source=shippingwatch_dk
Det koreanske containerrederi HMM har lagt en ordre på 12 containerskibe på 13.000 teu. Ordren løber samlet op i 1,57 mia. dollar
Det koreanske containerrederi HMM har lagt en ordre på 12 containerskibe på 13.000 teu. Ordren løber samlet op i 1,57 mia. dollar
Kalle Kurtasje
29.06.2021 kl 13:04
7525
...med levering 1. halvdel av 2024!
Den er grei - bare å fylle opp med nybygg i 2024 - så lenge det ikke er tørrlast ;-)
Den er grei - bare å fylle opp med nybygg i 2024 - så lenge det ikke er tørrlast ;-)
Golden Goat
29.06.2021 kl 13:17
7533
Ser veldig spennende ut! Jeg tror nok at disse 100m tonnene vil komme fra innenlandsproduksjon. Men så er nok oppsiden ved dette at de vil øke importen for å dekke inn det løpende forbruket mens de fyller reservene. Pmax er allerede tight, så det meste av dette vil nok gå på cape.
Bassefix
29.06.2021 kl 14:20
7364
Baltic Dry Index Rises 2.83% to 3,418
Capesize +2.85% to $34,299
Panamax +4.95% to $34,751
Supramax 58k tons +0.77% to $32,130
Handysize +1.08% to $25,626
#DryBulk #Shipping
$DSX $EGLE $GBLK $GNK $GOGL $SBLK https://t.co/nOl66ungQa
Capesize +2.85% to $34,299
Panamax +4.95% to $34,751
Supramax 58k tons +0.77% to $32,130
Handysize +1.08% to $25,626
#DryBulk #Shipping
$DSX $EGLE $GBLK $GNK $GOGL $SBLK https://t.co/nOl66ungQa
Golden Goat
29.06.2021 kl 15:16
7262
En av våre pmaxer registrert på 9 måneders time charter:
Oldendorff Carriers leased a 79,500 dwt Pmax (Golden Empress) built by Jinhai in 2010 at a price of US$28,000 per day. The lease term is 9 months.
Oldendorff Carriers leased a 79,500 dwt Pmax (Golden Empress) built by Jinhai in 2010 at a price of US$28,000 per day. The lease term is 9 months.
KJEPET
29.06.2021 kl 15:18
7262
FFA H2 2021 ligger på $37.500. Om det slår til må nok Pareto jekke opp kursmålet sitt litt brennkvikt :-)
Pilteri
29.06.2021 kl 17:18
7167
Og så gleder vi oss over fortsatt oppgang i verdi på båtene. Begynner å bli mye verdi på disse etterhvert. Nesten verdt sin vekt i gull snart...
Golden Goat
29.06.2021 kl 17:28
7253
Magnus Halvorsen (CEO i 2020Bulkers) sier at dagens (dagens, ikke om 1 måned, ikke om 1 år, altså i dag) rater tilsier 50% oppside på cape/ncmax-skipsverdier.
Golden Goat
30.06.2021 kl 09:38
6219
Videre oppgang på anskaffelsen 0,43% kmax'ene bidrar alene med 0,5mUSD hver. NB-paritet på anskaffelsen tilsier en avkastning til nå på 191mUSD. Dvs. at vi har tjent inn 3,7 av de 10 ncmax'ene eller 6,6 av de 8 kmax'ene. Anskaffelsen har frem til nå vær innvannende med 0,95 USD pr aksje.
(((10*(62,5+3)+8*(33+3))-(10*(62,5+3)+8*(32,5+3)))/(10*(62,5+3)+8*(32,5+3)))*100[%] = 0,43%
10*(62,5+3-(520/10))+8*(33+3-(232/8)) mUSD = 191 mUSD
(10*(62,5+3-(520/10))+8*(33+3-(232/8)))/(52) = 3,7
(10*(62,5+3-(520/10))+8*(33+3-(232/8)))/(232/8) = 6,6
(10*(62,5+3-(520/10))+8*(33+3-(232/8)))/201= 0,95
(((10*(62,5+3)+8*(33+3))-(10*(62,5+3)+8*(32,5+3)))/(10*(62,5+3)+8*(32,5+3)))*100[%] = 0,43%
10*(62,5+3-(520/10))+8*(33+3-(232/8)) mUSD = 191 mUSD
(10*(62,5+3-(520/10))+8*(33+3-(232/8)))/(52) = 3,7
(10*(62,5+3-(520/10))+8*(33+3-(232/8)))/(232/8) = 6,6
(10*(62,5+3-(520/10))+8*(33+3-(232/8)))/201= 0,95
Redigert 30.06.2021 kl 09:45
Du må logge inn for å svare
Kalle Kurtasje
30.06.2021 kl 09:50
6263
Imponert over hva noen bidrar med av nyttig info på dette forumet.
Takker for oppdatering :)
Takker for oppdatering :)
The Godfather
30.06.2021 kl 10:11
6183
Kepler Cheuvreux løfter kursmålet for Golden Ocean Group til 120 kroner(94), gjentar kjøp.
Høyeviker
30.06.2021 kl 10:14
6188
Bare å bøye seg i hatten her, GG!
Takk for gode utregninger, og for at du underbygger at ledelsen i GOGL vet hva de driver med!
Takk for gode utregninger, og for at du underbygger at ledelsen i GOGL vet hva de driver med!
KJEPET
30.06.2021 kl 11:38
5950
Ikke bra for kloden vår dette, men det ser ut som det kan bli hard kamp om kullet fremover.
https://www.theguardian.com/environment/2021/jun/30/five-asian-countries-80-percent-new-coal-power-investment
https://www.theguardian.com/environment/2021/jun/30/five-asian-countries-80-percent-new-coal-power-investment
KJEPET
30.06.2021 kl 12:06
5860
BCI ned 4,9% når Chinamann er fullt opptatt med å feire seg selv....
Redigert 30.06.2021 kl 12:12
Du må logge inn for å svare
Golden Goat
30.06.2021 kl 12:19
5787
Siste Cape entry for dette kvartalet: BCI 5TC 32604 -1695
Kommer nok tilbake neste uke om ikke slutten av denne uka. Att gøggen drister seg ned på 92-tallet er jo gledelig for de av oss som sitter på cash, jeg er tom atm. Håper bare jeg kommer meg inn under hundrelappen til neste gang jeg får inn cash på konto.
Kommer nok tilbake neste uke om ikke slutten av denne uka. Att gøggen drister seg ned på 92-tallet er jo gledelig for de av oss som sitter på cash, jeg er tom atm. Håper bare jeg kommer meg inn under hundrelappen til neste gang jeg får inn cash på konto.
KJEPET
30.06.2021 kl 12:39
5717
Og der kom nok en oppgradering av kursmålet. Flere som nærmer seg mitt kursmål på 171.- nå :-)
"Oslo (TDN Direkt): Danske Bank Markets oppjusterer deres kursmål på Belships og Golden Ocean til henholdsvis 16 og 129 kroner pr aksje, fra tidligere 12,6 og 100 kroner pr aksje."
Men man kjøper selvsagt ikke aksjer når kursen går ned når Chinamann er travelt opptatt med sitt 100-års jubileum. Heller lurt å vente til slutten av neste uke da det er full gass igjen.
"Oslo (TDN Direkt): Danske Bank Markets oppjusterer deres kursmål på Belships og Golden Ocean til henholdsvis 16 og 129 kroner pr aksje, fra tidligere 12,6 og 100 kroner pr aksje."
Men man kjøper selvsagt ikke aksjer når kursen går ned når Chinamann er travelt opptatt med sitt 100-års jubileum. Heller lurt å vente til slutten av neste uke da det er full gass igjen.
Redigert 30.06.2021 kl 12:40
Du må logge inn for å svare
gandhi-21
30.06.2021 kl 13:29
5566
171,- Og du har tydeligvis tatt tranen din :)
Vet det ligger et kursmål på 2020Bulkers på 171.- men har aldri sett det tallet på GOGL.
For øvrig så fastholder Shippinganalytiker Petter Haugen at det er mer sannsynlig at vi får se rater på 100 000 i år enn ikke.
Vet det ligger et kursmål på 2020Bulkers på 171.- men har aldri sett det tallet på GOGL.
For øvrig så fastholder Shippinganalytiker Petter Haugen at det er mer sannsynlig at vi får se rater på 100 000 i år enn ikke.
Surik
30.06.2021 kl 13:42
5522
Ja det slo meg da jeg så den notisen.
Ikke umulig du får rett til slutt kjepet, og i motsetning til disse døgnflue analytikerne har du vel hatt kursmål 171 i noen år.
Leve den langsiktige.
Ikke umulig du får rett til slutt kjepet, og i motsetning til disse døgnflue analytikerne har du vel hatt kursmål 171 i noen år.
Leve den langsiktige.
KJEPET
30.06.2021 kl 13:53
5526
Det er riktig Surik. Du har fulgt med i mange år, og vet at jeg ikke er noen døgnflue. Kursmålet mitt har dog en "litt" lengre horisont som er 5-7 år. #1 har kursmål på $17 nå mot mitt som er på $20. Altså ikke all verdens stor forskjell lenger :-)
vulkan
30.06.2021 kl 14:45
5554
Løsningen er carbon capture, effektivt for store anlegg. merkelig at det ikke har blitt et krav, kommer nok. Mindre gjennomførbart for diesel bilen min/din
Redigert 30.06.2021 kl 14:46
Du må logge inn for å svare
Shippingballs
30.06.2021 kl 15:47
5473
Bare en magefølelse, men jeg tror 171 er innen rekkevidde en gang neste år, hvis sorte svaner holder seg i ro.
Hardingen
30.06.2021 kl 17:23
5296
Jokeren som fleire og fleire fokuserer på
https://lloydslist.maritimeintelligence.informa.com/LL1137355/Dry-bulk-higher-earnings-are-a-predawn-says-Lindstrm
https://www.klaveness.com/news/2021/6/25/higher-earnings-in-dry-bulk-is-not-a-false-dawn-its-only-the-predawn
https://lloydslist.maritimeintelligence.informa.com/LL1137355/Dry-bulk-higher-earnings-are-a-predawn-says-Lindstrm
https://www.klaveness.com/news/2021/6/25/higher-earnings-in-dry-bulk-is-not-a-false-dawn-its-only-the-predawn
Redigert 30.06.2021 kl 17:32
Du må logge inn for å svare
Andy85
30.06.2021 kl 18:14
5257
Ønsker du egentlig at kursen skal gå så skyhøyt med tanke på utbytte; og hva er en eventuell «smertegrense» - når tar du gevinst? Dersom golden står i 20 usd har jeg solgt forlengst!
Golden Goat
30.06.2021 kl 18:19
5278
Ny artikkel fra Breakwave, grei å få med seg:
https://twitter.com/realGoldenGoat/status/1410271375638548484?s=20
https://twitter.com/realGoldenGoat/status/1410271375638548484?s=20
gandhi-21
30.06.2021 kl 18:45
5279
Han er sitert i FA (på nett) i går29.06. 20:59, artikkel om gogl og Belship.
« Det kan selvsagt høres bullnisseaktig ut, men vi mener altså nå at det heller er mer enn mindre sannsynligvis at vi kan se spotrater på 100.000 dollar per dag for capesize i løpet av andre halvår.»
« Det kan selvsagt høres bullnisseaktig ut, men vi mener altså nå at det heller er mer enn mindre sannsynligvis at vi kan se spotrater på 100.000 dollar per dag for capesize i løpet av andre halvår.»
Redigert 30.06.2021 kl 18:51
Du må logge inn for å svare
Hardingen
30.06.2021 kl 18:52
5272
Beklaga om da blei litt missvisande, lot lloyds sin link stå,(då Hoved poenget mit var der) etter at eg også fant originalen.
Men eg leser om detta stadig vekk, så det er ein problemstilling som fleire ser på.
Selskapa prater også om at 60% av flåten må "slow steame" etter EEXI 2023 trer i kraft (for å redusere utslipp). då er dei vel omtrent på den reduserte farten dei held i dag.
Men eg leser om detta stadig vekk, så det er ein problemstilling som fleire ser på.
Selskapa prater også om at 60% av flåten må "slow steame" etter EEXI 2023 trer i kraft (for å redusere utslipp). då er dei vel omtrent på den reduserte farten dei held i dag.
Redigert 01.07.2021 kl 07:17
Du må logge inn for å svare
Andy85
30.06.2021 kl 19:07
5221
Ingen ting å beklage, jeg tar imot all informasjon om bulk - du har mye å bidra med.
Golden Goat
30.06.2021 kl 19:13
5213
Takk, jeg abonnerer ikke på Hegnarblekka. Antok at dette var noe i sammenheng med dagens analyse fra Kepler.