GOGL -Petter Haugen tror på 100 000 dollar i Cape 2021
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:08
Spår mangedobling i capesizeratene
Shippinganalytiker Petter Haugen mener at det er gode muligheter for at capesizeratene vil stige til over 100.000 dollar dagen i 2021. I dag ligger ratene på 12.000 dollar dagen
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene
Det tror ikke jeg vi ser, 50k holder langt å lenge til å få Gøggen opp i 100 kr
Shippinganalytiker Petter Haugen mener at det er gode muligheter for at capesizeratene vil stige til over 100.000 dollar dagen i 2021. I dag ligger ratene på 12.000 dollar dagen
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene
Det tror ikke jeg vi ser, 50k holder langt å lenge til å få Gøggen opp i 100 kr
Redigert 04.03.2021 kl 19:44
Du må logge inn for å svare
Golden Goat
25.08.2021 kl 15:28
6455
Vil fraråde de fleste investorer til å se på aksjekursen daglig. Gjerne hold et øye oppe på inntjeningen og markedet generelt i ny og ne, for å bekrefte/avkrefte at teorien din holder vann.
For de som ønsker å gjøre sin egen 'back of the envelope'-kalkulering, kan skrive inn følgende ligning på www.google.com :
7.5 * x + 5 - 33.75
og se hvor linjen krysser x-aksen. Da ser du hvor mange år som skal til for å tilbakebetale Cape'n som gikk for 33.75m og du kan se hvor mye penger som akkumuleres etter den tilbakebetalingstiden er over. Denne ligningen er basert på avsnitt hentet fra Intermodals ukesrapport, der Costas Hardalis, en annenhåndsmekler skriver:
"Even for the older units of about 20 years of age, owners now asking levels of about usd 12m or more for 2000/2001blt vessels. The calculations shipowners are making on such vessels is quite simple: They factor in how much the ship will earn basis today’s rates for one year i.e. about USD 7,5m then they add on top the demo value, about USD 5m. So the price comes in excess of USD12m. Similar asset value levels were observed in mid-2010, however it could also be a De Ja Vu of the year 2004, at the beginning of the previous boom, when 20 years old Panamaxes were fetching similar prices. "
For de som ønsker å gjøre sin egen 'back of the envelope'-kalkulering, kan skrive inn følgende ligning på www.google.com :
7.5 * x + 5 - 33.75
og se hvor linjen krysser x-aksen. Da ser du hvor mange år som skal til for å tilbakebetale Cape'n som gikk for 33.75m og du kan se hvor mye penger som akkumuleres etter den tilbakebetalingstiden er over. Denne ligningen er basert på avsnitt hentet fra Intermodals ukesrapport, der Costas Hardalis, en annenhåndsmekler skriver:
"Even for the older units of about 20 years of age, owners now asking levels of about usd 12m or more for 2000/2001blt vessels. The calculations shipowners are making on such vessels is quite simple: They factor in how much the ship will earn basis today’s rates for one year i.e. about USD 7,5m then they add on top the demo value, about USD 5m. So the price comes in excess of USD12m. Similar asset value levels were observed in mid-2010, however it could also be a De Ja Vu of the year 2004, at the beginning of the previous boom, when 20 years old Panamaxes were fetching similar prices. "
Redigert 25.08.2021 kl 15:29
Du må logge inn for å svare
KJEPET
25.08.2021 kl 15:50
6375
Jeg har lenge ment at verdens shippingbrødhuer handler på OSE :-)
GOGL ligger selvsagt dårligst av alle i US nok en gang. Må også i dag vente til OSE stenger.
GOGL ligger selvsagt dårligst av alle i US nok en gang. Må også i dag vente til OSE stenger.
Redigert 25.08.2021 kl 15:53
Du må logge inn for å svare
Golden Goat
25.08.2021 kl 15:58
6346
Kommer ann på hvordan man ser på det. Å ha muligheten til å kjøpe en rabattert aksje som har en langsiktig og fundamental oppside. Er slik mange av oss her inne har tjent goder kroner opp igjennom tidene. Personlig foretrekker å eie en aksje som er undervurdert fremfor en som er overvurdert.
Golden Goat
25.08.2021 kl 18:07
6028
Fem meglerhus anbefaler kjøp
Flere meglerhus venter kursoppgang i Golden Ocean.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/08/25/7725947/fem-meglerhus-anbefaler-kjop
Flere meglerhus venter kursoppgang i Golden Ocean.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/08/25/7725947/fem-meglerhus-anbefaler-kjop
Hardingen
25.08.2021 kl 18:27
5970
Reknar med at me susar igjennom motstanden rundt 96,20 i morgon. :-)
Etter det er det omtrent fritt fram.
Golden Goat
25.08.2021 kl 19:06
5856
Gøggen opp 0,94% over pytten. Regner med 0.00 USD i utbytte, at vi får fremlagt en Chapter 13 samt en skisse av en restruktureringsplan for hvordan GOGL skal komme seg ut av dette uføret. :-)
Uansett: Fasit kommer om knappe 13 timer.
Uansett: Fasit kommer om knappe 13 timer.
Pilteri
25.08.2021 kl 19:15
5823
Tipper de leverer som forventet. Finansavisen kjører overskriften " Gogl skuffer". Kursen kjøres ned og ligger der i noen timer helt til man husker på hva Q3 vil by på for så å vende i +.
jess23
25.08.2021 kl 21:16
5387
gandhi-21 skrev Hvis meglernes anslag slår til vil utbytte ligge rundt 43 cent.
GOGL har vel ikke fastslått hvor høy utbytteandelen skal være. Snittet som finansavisen refererer til vil gi en EPS på ca 0,47.
Hva som da blir utbetalt i utbytte vet vi jo ikke. Greit å være klar over at Gogl langtifra alltid betaler ut over 50% av EPS i utbytte. Men med dagens meget gode marked er jeg rimelig sikker på at de gjør det. Mitt tips er 0,4.
For min del bryr jeg meg klart mest om at EPS ikke blir dårligere enn forventninger. Og hva slags snittrater som er oppnådd frem til nå i Q3 og guidingen videre.
Hva som da blir utbetalt i utbytte vet vi jo ikke. Greit å være klar over at Gogl langtifra alltid betaler ut over 50% av EPS i utbytte. Men med dagens meget gode marked er jeg rimelig sikker på at de gjør det. Mitt tips er 0,4.
For min del bryr jeg meg klart mest om at EPS ikke blir dårligere enn forventninger. Og hva slags snittrater som er oppnådd frem til nå i Q3 og guidingen videre.
KJEPET
25.08.2021 kl 21:34
5273
Tipping
EPS: 62
DPS: 40
Guiding blir mest interessant i morgen.
Men det er dette som er kjernen til at de neste årene vil gi oss velstand.
https://twitter.com/allventured/status/1430582235913097220
EPS: 62
DPS: 40
Guiding blir mest interessant i morgen.
Men det er dette som er kjernen til at de neste årene vil gi oss velstand.
https://twitter.com/allventured/status/1430582235913097220
Redigert 25.08.2021 kl 21:35
Du må logge inn for å svare
MorganKane
25.08.2021 kl 22:00
5151
TWC i q2 for Cape blir 27000 og for Pan/ultra 19000. Det gir EPS på 59 cent. DPS blir 50 cent. Ingen grunn til å holde igjen.
Men det som blir spennende er guidingen. Håper dehar fått låst noen skip til 40 lapper+ i 6 til 12 måneder. Det hadde vært gull.
Edit: q2. Skulle der være😁
Men det som blir spennende er guidingen. Håper dehar fått låst noen skip til 40 lapper+ i 6 til 12 måneder. Det hadde vært gull.
Edit: q2. Skulle der være😁
Redigert 25.08.2021 kl 22:44
Du må logge inn for å svare
hogan
25.08.2021 kl 22:21
5067
Med 18 ship mere på vannet fra omkring q3 så kan jeg ikke skjønne annet enn at q3 guiding blir ekstremt bra, 18 ship, 85 dager pr stykk blir penger av det med break rundt 10000 mye bedre break enn 2020 bulk
Når jeg kjøpte i april så jeg for meg 0,5 og oppover i utbytte fra q3, så det som skjer er over min forventning, tror på 0,45 nu og en dollar i q3
Når jeg kjøpte i april så jeg for meg 0,5 og oppover i utbytte fra q3, så det som skjer er over min forventning, tror på 0,45 nu og en dollar i q3
Redigert 25.08.2021 kl 22:29
Du må logge inn for å svare
andh
25.08.2021 kl 22:25
5044
Om 10 timer kommer Ulrik ut av hiet med et glis: 0.5$ i utbytte. Og viktigere: guider 1$ I Q3…
Høyeviker
25.08.2021 kl 22:50
4922
Blir vel ned 3-4% med q3 guiding på 1usd :)
Legger inn tippekupong dps på 50cent og tilbakekjøp for 100 mill over 2 år.
Blir uansett spennende!
Legger inn tippekupong dps på 50cent og tilbakekjøp for 100 mill over 2 år.
Blir uansett spennende!
KJEPET
25.08.2021 kl 22:57
4876
vulkan skrev Resultatet kommer kl 16?
Resultat kommer før børsåpning på OSE i morgen, gjerne rundt 08.00.
Konsensus (i flg Tradewinds) er EPS: $0.45 og utbytte på $0.25
https://twitter.com/HJBirkett/status/1430513152316350464
I Finansavisens oversikt er det ventet EPS: $0.47 og utbytte på $0.35
Konsensus (i flg Tradewinds) er EPS: $0.45 og utbytte på $0.25
https://twitter.com/HJBirkett/status/1430513152316350464
I Finansavisens oversikt er det ventet EPS: $0.47 og utbytte på $0.35
Redigert 25.08.2021 kl 23:02
Du må logge inn for å svare
Smisen
25.08.2021 kl 23:21
4771
Simma
26.08.2021 kl 06:59
4395
Når kommer tallene norsk tid? Jeg leste 0800 et sted, men fa sier 1600.
bankersen
26.08.2021 kl 07:19
4334
Webcast klokken 16:00, resultat før børsen åpner i dag 0900. Har vært slik tidligere så regner med det blir gjort slik nå også.
qmanager
26.08.2021 kl 07:23
4327
GOGL: DRIFTSRESULTAT USD 105M VENTES I 2.KV 2021
ESTIMATER FOR GOLDEN OCEAN (alle tall i millioner dollar): ============================================================== Golden Ocean offentliggjør andrekvartalsrapporten 26. august med webcast klokken 16.00.
ESTIMATER FOR GOLDEN OCEAN (alle tall i millioner dollar): ============================================================== Golden Ocean offentliggjør andrekvartalsrapporten 26. august med webcast klokken 16.00.
nman
26.08.2021 kl 07:48
4236
GOGL - Second Quarter 2021 Results
Golden Ocean Group Limited (NASDAQ: GOGL / OSE: GOGL) (the "Company" or "Golden
Ocean"), a leading dry bulk shipping company, today announced its results for
the quarter ended June 30, 2021.
Highlights
* Net income of $104.5 million and earnings per share of $0.52 for the second
quarter of 2021 compared with net income of $23.6 million and earnings per
share of $0.14 for the first quarter of 2021
* Adjusted EBITDA of $130.5 million for the second quarter of 2021, compared
with $54.6 million for the first quarter of 2021
* Reported TCE rates for Capesize and Panamax/Ultramax vessels of $29,372 per
day and $18,987 per day, respectively, in the second quarter of 2021.
Reported TCE rate for the whole fleet of $24,920 per day
* Completed the previously announced acquisitions of 15 modern dry bulk
vessels and three newbuildings, all of which have been delivered as of the
date of this report
* Signed agreements to refinance existing credit facility with Sterna Finance,
securing up to $435 million of new long-term financing. The highly
attractive terms of the refinancing will lower the average cash break even
rate for the acquired vessels with an estimated $415 per day
* Converted time charters from floating rates to average fixed rates of
$33,250 gross until the second quarter of 2022 for three Capesize vessels
(180k dwt)
* In August 2021 terminated relationship with Capesize Chartering Ltd, taking
full control of the Company's commercial activities on the Capesize vessels
* Estimated TCE rates for the third quarter of 2021, based on contracted time
charters and current spot fixtures on a load-to-discharge basis, are:
* approximately $33,500 per day contracted for 71% of the available days
for Capesize vessels;
* approximately $22,900 per day contracted for 92% of the available days
for Panamax vessels
We expect the spot TCEs for the full third quarter of 2021 to be lower
than the TCEs currently contracted, due to the impact of ballast days at
the end of the third quarter of 2021 as well as fluctuations in freight
rates
* Announces the appointment of Mr Ben Mills as Director of the Company to fill
a vacancy. Mr Mills has extensive experience from the dry bulk market
through tenures in Trafigura and the Baltic Exchange, particularly focusing
on the Capesize segment. Mr Mills is currently Head of Dry Cargo in
Seatankers Management Ltd, an affiliate of Hemen Holding Ltd, the Companys
largest shareholder.
* Announces a cash dividend of $0.50 per share for the second quarter of 2021
Ulrik Andersen, Chief Executive Officer, commented:
"Golden Ocean's result for the second quarter of 2021 reflects the dry bulk
market's strong underlying fundamentals, but also our strategy of maintaining a
significant portion of our fleet exposed to the spot market. As pleased as we
are with the net profit for the second quarter of 2021, we are more excited
about what lies ahead. Our longer-term market outlook is positive based on the
pace of the growth in the demand, coupled with slowing fleet growth through at
least 2023. While in the short term, port and supply chain inefficiencies will
continue to result in rate volatility and periods of exceptionally strong rates.
As evidenced this quarter with a $0.50 per share dividend, Golden Ocean intends
to pay out a significant portion of the earnings. With no material capital
expenses, no debt maturities or vessels on order, Golden Ocean, as the largest
listed owner in the world, is well-positioned to continue to generate
significant cash flows to the benefit of the shareholders."
The Board of Directors
Hamilton, Bermuda
August 26, 2021
Golden Ocean Group Limited (NASDAQ: GOGL / OSE: GOGL) (the "Company" or "Golden
Ocean"), a leading dry bulk shipping company, today announced its results for
the quarter ended June 30, 2021.
Highlights
* Net income of $104.5 million and earnings per share of $0.52 for the second
quarter of 2021 compared with net income of $23.6 million and earnings per
share of $0.14 for the first quarter of 2021
* Adjusted EBITDA of $130.5 million for the second quarter of 2021, compared
with $54.6 million for the first quarter of 2021
* Reported TCE rates for Capesize and Panamax/Ultramax vessels of $29,372 per
day and $18,987 per day, respectively, in the second quarter of 2021.
Reported TCE rate for the whole fleet of $24,920 per day
* Completed the previously announced acquisitions of 15 modern dry bulk
vessels and three newbuildings, all of which have been delivered as of the
date of this report
* Signed agreements to refinance existing credit facility with Sterna Finance,
securing up to $435 million of new long-term financing. The highly
attractive terms of the refinancing will lower the average cash break even
rate for the acquired vessels with an estimated $415 per day
* Converted time charters from floating rates to average fixed rates of
$33,250 gross until the second quarter of 2022 for three Capesize vessels
(180k dwt)
* In August 2021 terminated relationship with Capesize Chartering Ltd, taking
full control of the Company's commercial activities on the Capesize vessels
* Estimated TCE rates for the third quarter of 2021, based on contracted time
charters and current spot fixtures on a load-to-discharge basis, are:
* approximately $33,500 per day contracted for 71% of the available days
for Capesize vessels;
* approximately $22,900 per day contracted for 92% of the available days
for Panamax vessels
We expect the spot TCEs for the full third quarter of 2021 to be lower
than the TCEs currently contracted, due to the impact of ballast days at
the end of the third quarter of 2021 as well as fluctuations in freight
rates
* Announces the appointment of Mr Ben Mills as Director of the Company to fill
a vacancy. Mr Mills has extensive experience from the dry bulk market
through tenures in Trafigura and the Baltic Exchange, particularly focusing
on the Capesize segment. Mr Mills is currently Head of Dry Cargo in
Seatankers Management Ltd, an affiliate of Hemen Holding Ltd, the Companys
largest shareholder.
* Announces a cash dividend of $0.50 per share for the second quarter of 2021
Ulrik Andersen, Chief Executive Officer, commented:
"Golden Ocean's result for the second quarter of 2021 reflects the dry bulk
market's strong underlying fundamentals, but also our strategy of maintaining a
significant portion of our fleet exposed to the spot market. As pleased as we
are with the net profit for the second quarter of 2021, we are more excited
about what lies ahead. Our longer-term market outlook is positive based on the
pace of the growth in the demand, coupled with slowing fleet growth through at
least 2023. While in the short term, port and supply chain inefficiencies will
continue to result in rate volatility and periods of exceptionally strong rates.
As evidenced this quarter with a $0.50 per share dividend, Golden Ocean intends
to pay out a significant portion of the earnings. With no material capital
expenses, no debt maturities or vessels on order, Golden Ocean, as the largest
listed owner in the world, is well-positioned to continue to generate
significant cash flows to the benefit of the shareholders."
The Board of Directors
Hamilton, Bermuda
August 26, 2021
KJEPET
26.08.2021 kl 07:49
4243
Resultatet ble
EPS: $0.52
DPS: $0.50 :-)
Net income $104.5m mot konsensus $89m. Godt jobba Ulrik :-)
Skal folk få opp øya nå tro?
https://e24.no/boers-og-finans/i/z7M5vK/snuoperasjon-for-golden-ocean-tjente-923-millioner-i-andre-kvartal
EPS: $0.52
DPS: $0.50 :-)
Net income $104.5m mot konsensus $89m. Godt jobba Ulrik :-)
Skal folk få opp øya nå tro?
https://e24.no/boers-og-finans/i/z7M5vK/snuoperasjon-for-golden-ocean-tjente-923-millioner-i-andre-kvartal
Redigert 26.08.2021 kl 07:56
Du må logge inn for å svare
Traderèn
26.08.2021 kl 07:58
4135
Denne teksten om fremtiden er rå:-)
As evidenced this quarter with a $0.50 per share dividend, Golden Ocean intends
to pay out a significant portion of the earnings. With no material capital
expenses, no debt maturities or vessels on order, Golden Ocean, as the largest
listed owner in the world, is well-positioned to continue to generate
significant cash flows to the benefit of the shareholders."
As evidenced this quarter with a $0.50 per share dividend, Golden Ocean intends
to pay out a significant portion of the earnings. With no material capital
expenses, no debt maturities or vessels on order, Golden Ocean, as the largest
listed owner in the world, is well-positioned to continue to generate
significant cash flows to the benefit of the shareholders."
nman
26.08.2021 kl 08:12
4003
The Company announces today a cash dividend for the second quarter of 2021 of $0.50 per share. The
record date for the dividend will be September 10, 2021. The ex-dividend date is expected to be September
9, 2021 and the dividend is payable on or about September 20, 2021.
record date for the dividend will be September 10, 2021. The ex-dividend date is expected to be September
9, 2021 and the dividend is payable on or about September 20, 2021.
vulkan
26.08.2021 kl 08:12
4022
Den store gjettekonkurransen for de kortsiktige:
Hvor ender kursen idag?
Det spås negativ børs, FFA er godt opp på morningen.
105?
"50K holder langt å lenge til å få Gøggen opp i 100" starter hele tråden med.....
Hvor ender kursen idag?
Det spås negativ børs, FFA er godt opp på morningen.
105?
"50K holder langt å lenge til å få Gøggen opp i 100" starter hele tråden med.....
Redigert 26.08.2021 kl 08:31
Du må logge inn for å svare
The Godfather
26.08.2021 kl 08:13
4019
– Resultatene for andre kvartal reflekterer det sterke fundamentale i tørrlastmarkedet, men også vår strategi om å beholde en betydelig del av flåten eksponert mot spotmarkedet, , kommenterer toppsjef Ulrik Andersen.
– Selv om vi er svært fornøyd med overskuddet for andre kvartal, er vi mer begeistret for hva som ligger foran oss. Vårt langsiktige syn på markedet er positivt basert på takten i etterspørselsveksten, samt en bremsing i flåteveksten gjennom minst 2023, fortsetter han
– Selv om vi er svært fornøyd med overskuddet for andre kvartal, er vi mer begeistret for hva som ligger foran oss. Vårt langsiktige syn på markedet er positivt basert på takten i etterspørselsveksten, samt en bremsing i flåteveksten gjennom minst 2023, fortsetter han
vulkan
26.08.2021 kl 08:36
3767
Trenger ikke å lure på fremover hvor overskuddet kommer til å gå og hvor mye av overskuddet som blir utbetalt:-)
kodenavn
26.08.2021 kl 08:41
3717
"Vi venter en global innhenting som strekker seg gjennom 2022, kombinert med en beskjeden flåtevekst i løpet av samme periode, hvilket vil sørge for opprettholdelse av de ekstremt profitable fraktratene", skriver selskapet i rapporten.
vulkan
26.08.2021 kl 09:13
3402
boupa skrev 2% ned i skrivende stund, galskapen fortsetter😂
det er mulig vi sitter her i vår egen boble og hauser, og overser noe...
om noen ser det, vennligst opplys oss
om noen ser det, vennligst opplys oss
fattigstakkar
26.08.2021 kl 09:14
5048
Det er massakre i tank etter at både FRO og EURN skuffer. Kan det være det som smitter over her?
Redigert 26.08.2021 kl 09:17
Du må logge inn for å svare
phantom1
26.08.2021 kl 09:17
5037
boupa skrev 2% ned i skrivende stund, galskapen fortsetter😂
92 pct av PMX lukket inn paa lave 20 og 71 pct av capes paa lave 30 - er vel noe fok ser paa som daarlig timing her og naa.
bankersen
26.08.2021 kl 09:20
5022
Det er vel ikke unaturlig, det er en forsinkelse. Ratene i Q2 ser en i Q3 rapporten, de i Q3 ser i Q4 osv.....
andh
26.08.2021 kl 09:21
5025
Q3 ikke så bra som mange hadde regnet med. Sterk guiding på lenger sikt kan ikke oppveie det.
kodenavn
26.08.2021 kl 09:24
5008
Phantom:
Enig i det. Men det må være mulig å løfte blikket litt.
Nå sluttes skipene på 50 K, så Q4 kommer til å bli rått.
Og det er jo ikke direkte dårlig med 20 % utbytte for Q" og Q3 heller :)
Enig i det. Men det må være mulig å løfte blikket litt.
Nå sluttes skipene på 50 K, så Q4 kommer til å bli rått.
Og det er jo ikke direkte dårlig med 20 % utbytte for Q" og Q3 heller :)
Golden Goat
26.08.2021 kl 09:27
4992
Tvilsomt. De gode ratene vi ser på indeks i dag vil ikke vise igjen på kvartalspresentasjon før Q4 pga. tidsforskyvning. Det er så og si allmenn kjent at spot-rederier ser 'dårlig' ut ved oppgang og 'godt' ut ved nedgang. Det er pga. denne tidsforskyvning at Ulle, som er en ellers tilbakeholden og forsiktig person, med sikkerhet kan si: "As pleased as we are with the net profit for the second quarter of 2021, we are more excited about what lies ahead."
vulkan
26.08.2021 kl 09:30
4945
Så de har fucket opp og bundet rater slik at de ikke får glede av de gode ratene i Q3?
(redigert: Bundet over skal være contracted/oppnådde rater)
(redigert: Bundet over skal være contracted/oppnådde rater)
Redigert 26.08.2021 kl 09:55
Du må logge inn for å svare
bankersen
26.08.2021 kl 09:30
4945
Hva er inkludert i TCE - Premium på scrubber, Ice og størrelse (KMAX og NMAX) er kanskje ikke inkludert?
KJEPET
26.08.2021 kl 09:32
4963
Hva de neste 30 dagene sier om rateslutninger er ikke det mest interessante. Aksjemarkedet priser inn 6-9 mnd. i fremtid. Nå skal snart Vales økende produksjon og EEXI prises inn. Men det aller viktigste er at flåteveksten er super lav, og at verftskapasiteten er sprengt ut 2023 (24 ny containerskip bestilt denne uka). Det ser MEGET lyst ut :-)