Troy på Shareville oppsummerer dette caset best

Ærligtalt
RECSI 08.03.2021 kl 15:41 4933

*Direkte sitert fra Shareville:




Har ikke publisert noe her på en stund, men har alltid i kjent stil noe på hjertet:

REC går inn i en utrolig spennende tidsepoke, den mest spennende omfattende tiden i RECs historie, både for bedriften, PV-sektoren og eierstrukturen i alle bånd og ledd.. ML står pr nå på tomgang, og produserer allerede i små kvantum med testvolumer til Sila N.

Oppstratsprosessen med en fabrikk som allerede står på tomgang, ansatte som vedlikeholder reaktorene i fasiliteten samt holder ting gående er ikke en vanskelig sak, tvert i mot kontra en fabrikk med brukken rygg, fullstendig nedstengt og som trenger akutt vedlikehold for å holde produksjonsgangen oppe ved en evntuell oppstart..

Snart er datoen her som mange av dere venter på, 5. Mars da Kjell Inge Røkke skal inntre som styreleder i REC.

Til orientering for dere nykommere:

- REC Silicon - Notice of Extraordinary General Meeting, election of board members

- Lysaker, Norway - February 11, 2021: Reference is made to REC Silicon ASA's
("REC" or the "Company) announcements of 7 February 2021, with request from shareholder Aker Horizons Holding AS, for the calling of an extraordinary general meeting for election of new board
members.

- Notice is hereby given that the Extraordinary General Meeting of REC Silicon ASA will be held at the offices of Schjødt, Ruseløkkveien 14, Oslo Norway, on March 4, 2021 at 4:00 pm CET

Med små justeringer i fabrikken kan Moses Lake oppnå en kapasitetsmengde på hele 27.000.000kg, legger vi til Artic sine prisestimater på 22$ pr kilo så blir det morsomt og regne dette hjem. Dvs en årlig beregnt omsetning av anlegget (KUN ML) på hele 27.000.000 x 22 x 8,55 gitt (USD til NOK) som blir svimlende = 5.078.700.000 - 600MUSD, samt at også kostpris ligger på en 10$ = EBITDA på 2,77mrd hvert år. Så er det også pålegg på at ML får en positiv realverdi på over byggkost, dvs: 14 410 738 500 000 NOK (1.4B$) = estimert 40kroner aksjen bare i erstarningskost.

Med 2300 medarbeidere globalt omsatte REC for mer enn 7 milliarder kroner i 2012 og rapporterte EBITDA på NOK 360 mill da REC var en av de mest verdsatte aksjene på Oslo Børs hovedindeks. Med en EBITDA på 2,77mrd nok årlig og dersom prisen også blir slik, vil en 18x ebidta gi en mcap på 49 milliarder (MLs ebidta bidrag alene). Da er det ikke vanskelig å simulere hvorfor Røkke ønsker en plass som styreleder.

Teknologien vi har innenfor FBR produksjon på Silisiumfremstilling og Silan består nå i EV segmentet.. Dere er også kjente med at flere og flere EV produsenter anvender Silisiumskompositter inn i batteriene som gir maksimum effekt også i paneler.. (Dette har REC utarbeidet og prosjektert med bred erfaring i titalls år, og REC er best i klassen på nettopp dette også med høyest markedsandel av Silanproduksjon på hele 75%..

Det fremgår ikke bare i EV at takten nå går som det suser i alle vinklinger og alle segmenteringer for uttak av strøm, det er også i Solar..

Hvorfor går nå Kjell Inge Røkke, Kristian Røkke og Øyvind Eriksen inn som verving i styre til Mainstream Renewable Energy?

Mainstream Renewable Power is firmly on track to becoming one of the world’s first pure-play renewable energy majors. It is focused on delivering its ~10 GW global development pipeline with plans to bring 5.5 GW to financial close by 2023. The company plans to grow its portfolio in existing and new markets. Tror dette linker i sammen med REC. Det er ingen andre jeg ser på som alternative halvledere enn REC til og generere 10GW i verdensbasis.. Enorme energiopplagringer. The company plans to grow its portfolio in existing and new markets.

"It sends a signal to the market that the federal government wants to buy a lot of solar panels, and they want them made in America," said Bob Keefe, executive director of E2, a business group that advocates for clean energy jobs. "Somebody is going to figure out how to do that. It's as simple as that."

----

Additional policies will be needed to make the United States a leader in solar manufacturing, but focusing on BAA is a good start, Le said.
"I believe the Biden administration will follow up that policy position with a number of incentive programs that will support domestic manufacturing, and look at it beyond a simple, 'I'm going to support one segment of the industry,' but think about the entire value chain," Le said.

Ja, tenk på hele verdikjeden...

Passer godt oppveid med MRP som nå skal ta over store markedsandeler innenfor Solarsjiktet. Kjøpet av AH var helt perfekt timet, men hvem skal levere som halvledere til panelene??

Jeg tror REC sitter som jokeren, jeg tror også vi må bygge nye fabrikker for å holde oss i sjakk med det som skjer i USA og i verden, ikke bare utbygge industriproduksjonskapasitet men bygge nye fabrikklokaler, og gjett om Røkke og CO har en plan, en plan som endrer REC for godt, en plan som gjør REC Silicon til en GIGANT innenfor PV & halvledersupply. Det gjelder og utnytte posisjonen du har i markedet, det gjelder og være innoativ, gå motstrøms og skalere opp.... Hvis dette er tilfellet, (kan hende jeg tar fullstendig feil også) men så er en inngang på 24 kroner eller en inngang på 40kroner en god inngang, og på disse nivåene??? en MEGA god inngang, som vil gjøre deg ganske rik hvis du tenker strategisk på denne casen og tenker i lange baner..

"Den beste jegeren er den mest langsiktige" - KIR

Snart får vi vite mer, og gjett om at dette er spennende for oss som er involverte, det er megaspennende....

Ønsker alle lykke til uansett, ønsker for alle at REC har vært lærerikt, investeringsmessig og ønsker alle et helt enormt eventyr i årene som kommer.

Dere vil høre fra meg.....

PS: Uansett om det tekniske stuper, eller om vi nå stabiliserer oss og får en ny opptur over ATH siste årene, så er ikke dette mye ifht hva som kommer, er du sikker på din investering så er det bare og handle, legge aksjene tilsides og nyte tidene fremover, siden det skjer mye nå, og det skjer veldig hurtig...


Følg med...




Mvh
REC entusiast, Troy.
Redigert 08.03.2021 kl 15:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.03.2021 kl 16:31 4466

Disse skolestilene har ingen verdi.
Slettet bruker
08.03.2021 kl 16:41 4232

Troy er fin. Vet like lite som resten av oss dog om når dette skjer. Glad jeg ikke er lasta til ripa lenger, selv om det ble skjøvet ut noen aksjer med "tap"
Rubin
08.03.2021 kl 16:42 4212

At Røkke nå har posisjonert seg som styreformann i RECSI kan vel sammenlignes med at «jegeren har fanget byttet» og er klar til å tilberede et «festmåltid» til seg selv og til oss medaksjonærer, dvs. med litt ekstra «ingredienser og krydder» . Tipper RECSI snart heter AKER Silicon og består av RECSI, Sila N. , Group 14 med flere, samt med langsiktige avtaler med de største batteriprodusentene i verden inkludert «Gjeldsten batteri» i Arendal. Jeg tror også at det kan vanke noen milliarder i støtte fra Biden etterhvert...

Min enkle plan er å øke RECSI porteføljen med 10% månedlig i år. Det vil sikre meg mange millioner i «pensjon» de neste årene.
Pølsebua
08.03.2021 kl 16:45 4123

Jeg gir den karakteren 6. Jeg har mange aksjer etter min økonomi, og vil ikke selge på noen år nettopp pga betraktninger som disse. Og for meg hvis humør påvirkes av kursutviklingen, er denne stilen oppmuntrende lesning. Så frykter jeg at det kommer flere rettede emisjoner, slik at oppsiden blir mindre for oss vanlige aksjonærer, og større for Aker og andre større investorer.
Oljearbeiidern
08.03.2021 kl 16:51 4013

Hvilke verdi har da dine innlegg?
Slettet bruker
08.03.2021 kl 16:51 4002

Feil Røkke er kjent for rettede emisjoner for seg og sine. Ikke for hvermannsen. Her kommer vi til å se en massiv utvanning de neste årene og avlyste rep emier.
KR
08.03.2021 kl 16:58 3831

Er det ikke helt topp for Røkke/Aker hvis Rec synker da? På den måten kan de øke eierandelen billigere gjennom emisjon på lavere kurs.
Redigert 08.03.2021 kl 16:59 Du må logge inn for å svare
omac
08.03.2021 kl 17:01 3764

De kan ikke bare rette en emisjon mot seg selv og så vanne ut 75% av de andre aksjonærene
Slettet bruker
08.03.2021 kl 17:06 3673

Stilen står til 6 den. Ikke vet jeg- men det kan virke som om at de som ikke kan skrive mer en 1 linje- må få ut dritten sin, på den linjen de klarer. Ref: Nokia/Bmv.
Redigert 08.03.2021 kl 17:08 Du må logge inn for å svare
Rubin
08.03.2021 kl 17:12 3594

Tullball. Hadde du satt dine penger i AkerBP siden oppstarten hadde du fått bra fortjeneste....
Hattrick
08.03.2021 kl 17:27 3390

Jeg har økt i dag. Synes det er fint den faller så man for kjøpt billige aksjer. Denne har jeg tro på. For tiden er det mye rusk og shorting men det går over etter hvert.
xray292
08.03.2021 kl 20:02 2772

Folkens, ro ned! Røkke kan ikke tvinge fram en rettet emisjon bare for sin egen gevinst. Det må først identfiseres et behov for investering før emisjon kan gjennomføres. Husk at REC har 1 mrd kr på bok, så REC er ikke i pengenød. Dersom en rettet emisjon skulle oppstå i nær fremtid, er det fordi noe stort skal skje. Så stort at emisjonen ikke vil merkes!

Så ta en chillpillle og utnytt tiden til å kjøpe mer aksje mens kursen er lav.
Dr No
08.03.2021 kl 20:20 2615

Tenker denne artikkelen er ganske relevant for RECSI også. Kan ikke se at den er postet tidligere...
https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/03/07/7638094/ubs-kjop-disse-tre-aksjene-men-hold-deg-unna-denne