FLYR - er bunnen nådd?
Positive tendenser nede på 5-tallet som også var emisjonspris. Har lastet det jeg kan og smører meg med tålmodighet.
Når verden åpner opp igjen til sommeren skal nok mange ut og fly. Tror på en rebound for hele sektoren her!
Når verden åpner opp igjen til sommeren skal nok mange ut og fly. Tror på en rebound for hele sektoren her!
Melhus79
24.09.2021 kl 09:26
5239
Blir det fly rally kl.12:30? Blir "spennende" å se Norge gjennåpner.
Snofall
24.09.2021 kl 10:17
5428
Spørsmål. Du er snekker i en bedrift og gjør en tabbe eller feil, er du ikke snekker lenger da. Er du udugelig i din profesjon resten av livet da eller?
Hvis dette var tilfellet ville ingen i Norge vært i jobb.
Man reiser seg ikke hvis man ikke ser fremover og lærer av sine feil for så gå videre.
Hvis dette var tilfellet ville ingen i Norge vært i jobb.
Man reiser seg ikke hvis man ikke ser fremover og lærer av sine feil for så gå videre.
petronella
24.09.2021 kl 10:23
5424
Priset lik kontantbeholdning, hvor mange selskaper på børsen er det i dag som er priset lik kontantbeholdning? Sannsynligheten for at det går rette veien er kanskje større enn at det går gale veien, sett opp mot den forventede totalmarkedsutviklingen ? Eller ?
petronella
petronella
Problemet er nok at hun ikke innehar nok utdannelse og kompetanse til å sitte i en slik stilling, det skinner jo gjennom.
En snekker som ikke innehar nok utdannelse og kompetanse og har gjort flere feil kommer ikke i nærheten av mitt hus 😅
En snekker som ikke innehar nok utdannelse og kompetanse og har gjort flere feil kommer ikke i nærheten av mitt hus 😅
Redigert 24.09.2021 kl 16:41
Du må logge inn for å svare
Marketwatch
30.09.2021 kl 10:34
4528
Hvorfor sitter du daglig å slenger dritt om et selskap du tydeligvis ikke har tenkt å investere i? Har du ikke fått med deg at selskapet er i en oppstartsfase, og at det da er vanlig med gode velkomsttilbud. Du får bare fortsette å skrive dersom du ønsker det, men har liten tro på at noen gidder å legge så mye vekt på dine argumenter, ihvertfall er det svært lite sannsynlig at dine skriverier har påvirkning på kursen (dersom det er det du håper på).
Tp
30.09.2021 kl 13:11
9811
(",)Aksjel
30.09.2021 kl 19:00
9874
Intervju på tv2 nyhetskanalen, økonominyhetene med Finn.no i dag om flybransjen. Fokus på mye utenlandske flybestillinger etter åpningen, særlig USA. Han ble spurt spesifikt om Flyr for innlandsreiser, og han sa det gikk kjempebra med dem, mange bookinger ved første besøk sa han, noe som tydet på enkelt bookingverktøy. Fint å få det bekreftet av en uavhengig med bransjekunnskap. Ser dem også åpne for utenlandsreiser fra januar 22, fokus på vintersportssteder. Blir bra detta 😊
Tp
30.09.2021 kl 19:50
10088
Kjempe gode nyheter å få bekrefta! Hatt trua siden første dag! Dem leverer gang på gang det som er lovet! Bare kursen som er ufortjent lav priset, men den kommer!
logotol
02.10.2021 kl 16:17
9702
Innlegget er slettet
Ikke så mye optimisme i denne:
https://kapital.no/inside/finans/2021/09/13/7730237/investorer-takker-for-seg-i-flyselskapet-flyr
https://kapital.no/inside/finans/2021/09/13/7730237/investorer-takker-for-seg-i-flyselskapet-flyr
CheNa
03.10.2021 kl 19:38
9419
Ja, det var den gang, 13. september, lenge siden, da usikker gjennåpning, pandemi etc.. Nå er situasjonen endret, seg og du må våkne opp til 03.oktober for å se dagens virkelighet logotol.
Redigert 03.10.2021 kl 19:40
Du må logge inn for å svare
fastinvest
04.10.2021 kl 09:06
9252
Landa i Tromsø i går med Widerøe og gikk forbi bording til flyr. Virket som flyet må ha vært fult til Oslo. Ellers var det smekkfulle flyplasser så tydelig at folk skal ut å reise.
Alocacoc
Har du en oppdatering på tall?
Alocacoc
Har du en oppdatering på tall?
bruker86
04.10.2021 kl 18:37
9356
Ser at det allerede har blitt shortet en del aksjer,er det et dårlig tegn?
Kåre Grønn
05.10.2021 kl 09:36
9591
Alt shortes. NAS også. Men de er store og står i mot. Smartere her
fastinvest
05.10.2021 kl 10:43
9523
For meg virker det som FLYR gjør det bra. De åpner nye ruter hele tiden noe man ikke gjør om ting ikke går bra. Da må man være mer forsiktige men for meg ser det ut til at FLYR har kontroll.
De har guidet positive tall fra 2023 så om de guider enda bedre ved Q3 burde det gi en kraftig opptur.
Selskapet er veldig lavt priset nå og ligger vel rundt cash. Kursmål ligger jo langt over dagens nivå så her er det stor oppside. Personlig håper jeg på innsidekjøp
De har guidet positive tall fra 2023 så om de guider enda bedre ved Q3 burde det gi en kraftig opptur.
Selskapet er veldig lavt priset nå og ligger vel rundt cash. Kursmål ligger jo langt over dagens nivå så her er det stor oppside. Personlig håper jeg på innsidekjøp
fastinvest
08.10.2021 kl 11:09
9289
Ja det virker ikke som det er krise stemming i FLYR. De åpner nye ruter, nye tilbud hele tiden. Tror dette blir en fin fin reise for oss aksjonærer når markedet ser at de har kontroll
Tp
08.10.2021 kl 12:09
9320
Helt ening! Skal ha min første tur til Roma med dem den 29/10,Blir spennende!
Nas kommer nok til å gjøre alt de kan for å bli kvitt Flyr.. tar nok gjerne ett mrd tap hvis 1 konkurrent blir borte
Ilusion
09.10.2021 kl 22:08
9120
Slapp av..Milliardtap blir det på Nas fremover uten at Flyr forsvinner..sistnevnte vokser seg sterkere dag for dag!
fastinvest
09.10.2021 kl 23:14
9087
Hva om NAS tar ett milliardtap og så blir de ikke kvitt FLYR?
Man må huske at FLYR har en plan og budget til å klare seg til 2023 hvor de har sagt de skal gå med overskudd.
Før den tid kan de bli kjøpt opp ettersom de prises til cash. De kan også hente inn mer penger slik at de kan holde ut til 2026 eller 2030 for alt vi vet.
De kan også tjene penger i 2020 slik at alt bare blir toppen.
Og under denne perioden skal NAS gå med milliardtap fordi det er en supersmart ide å gå enda mer i minus en å fokusere på å tjene penger?
Og hva om FLYR går konkurs og det kommer inn en ny konkurrent, skal NAS gå med en milliard i minus til for å vinne den kampen også?
Ikke gøy å være NAS investor i alle fall :)
Man må huske at FLYR har en plan og budget til å klare seg til 2023 hvor de har sagt de skal gå med overskudd.
Før den tid kan de bli kjøpt opp ettersom de prises til cash. De kan også hente inn mer penger slik at de kan holde ut til 2026 eller 2030 for alt vi vet.
De kan også tjene penger i 2020 slik at alt bare blir toppen.
Og under denne perioden skal NAS gå med milliardtap fordi det er en supersmart ide å gå enda mer i minus en å fokusere på å tjene penger?
Og hva om FLYR går konkurs og det kommer inn en ny konkurrent, skal NAS gå med en milliard i minus til for å vinne den kampen også?
Ikke gøy å være NAS investor i alle fall :)
CheNa
10.10.2021 kl 10:05
9001
Ja, Helt enig. NAS sliter allerede med stram økonomi. De har ikke særlig mye spille rom til å tape mer penger
CheNa
10.10.2021 kl 10:07
8997
Flybransjen merker at FLYR har kommet.
https://flysmart24.no/2021/10/10/spadde-kraftig-prishopp-na-flyr-du-for-en-femtilapp/?utm_source=share_mailer&utm_medium=email&utm_campaign=share_post
https://flysmart24.no/2021/10/10/spadde-kraftig-prishopp-na-flyr-du-for-en-femtilapp/?utm_source=share_mailer&utm_medium=email&utm_campaign=share_post
fastinvest
10.10.2021 kl 10:18
8988
Det er faktisk strategisk feil å presse ut FLYR. Tingen er at det er plass til 3-4 flyselskaper innenriks i Norge. 3 gir gode priser for flyselskapene og 4 gir litt priskrig og gode priser for reisende. 5 Selskaper ville føre til tap for alle.
Så for å skape en balanse er det perfekte at det finnes 4 selskaper ettersom det sørger for at ikke ett 5 kommer. Du skaper en mer stabilitet og mer forutsigbarhet som igjen gjør at selskapene kan kutte kostnader og øker fortjenesten der de ser det er muligheter.
Om FLYR forsvinner vil ett nytt selskap forsøke seg. Kanskje denne gangen med eiere som er veldig kapitalsterke. F.eks FLYR hadde 600mill i kassa men denne gangen kommer det noen med 3 milliarder i kassa som skaper kraftig priskrig for NAS og SAS. Da er det bedre for de etablerte at det kommer en liten mygg inn som får bli og så fokuserer man heller på seg selv og de rutene de tjener penger på. Da kan de gå i pluss i mange år i stedet for å forsøke prise ut FLYR.
Beste for NAS ville vært å skru prisene opp til 600kr og la flyr skru sine opp til 550kr. NAS kan helt sikkert tilby noe FLYR ikke kan så de vil klare seg helt fint selv om de har dyrere billetter.
Så for å skape en balanse er det perfekte at det finnes 4 selskaper ettersom det sørger for at ikke ett 5 kommer. Du skaper en mer stabilitet og mer forutsigbarhet som igjen gjør at selskapene kan kutte kostnader og øker fortjenesten der de ser det er muligheter.
Om FLYR forsvinner vil ett nytt selskap forsøke seg. Kanskje denne gangen med eiere som er veldig kapitalsterke. F.eks FLYR hadde 600mill i kassa men denne gangen kommer det noen med 3 milliarder i kassa som skaper kraftig priskrig for NAS og SAS. Da er det bedre for de etablerte at det kommer en liten mygg inn som får bli og så fokuserer man heller på seg selv og de rutene de tjener penger på. Da kan de gå i pluss i mange år i stedet for å forsøke prise ut FLYR.
Beste for NAS ville vært å skru prisene opp til 600kr og la flyr skru sine opp til 550kr. NAS kan helt sikkert tilby noe FLYR ikke kan så de vil klare seg helt fint selv om de har dyrere billetter.
fastinvest
12.10.2021 kl 13:18
8610
Flyr utvider med flere reisemål
Flyr tilbyr nå reisende fra Trondheim turer til Tromsø og Alicante.
Det må gå bra med FLYR når de åpner nye ruter nesten hver mnd. Tro om de er foran skjema?
Blir utrolig spennende Q3 rapport
Flyr tilbyr nå reisende fra Trondheim turer til Tromsø og Alicante.
Det må gå bra med FLYR når de åpner nye ruter nesten hver mnd. Tro om de er foran skjema?
Blir utrolig spennende Q3 rapport
Ticker
12.10.2021 kl 13:51
8613
Ser at Citadel Advisors Llc er dukket opp igjen med ca 800.000 aksjer i short posisjon med inngang på 4,01
De har også tidligere vært inne med short her.
Det er ikke så mange aksjer å presse kursen med men de bruker vel algoritmer og sammen med nervøse små investorer
så får de vel maks ut av shorten sin.
http://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=FLYR&land=norway
De har også tidligere vært inne med short her.
Det er ikke så mange aksjer å presse kursen med men de bruker vel algoritmer og sammen med nervøse små investorer
så får de vel maks ut av shorten sin.
http://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=FLYR&land=norway
Tp
12.10.2021 kl 20:26
8488
Helt tydelig at ting går bra!
Flyr har signert intensjonsavtale for seks Boeing 737-8 fly
Det fremkommer av en børsmelding tirsdag kveld.
Selskapet skriver at dette er et nytt og viktig steg mot en mer bærekraftig drift. Boeing 737-8 fly skal ifølge meldingen slippe ut opptil 14 prosent mindre utslipp en tidligere modeller.
Etter planen skal det første av de nye flyene bli levert i begynnelsen av 2022. Deretter vil resterende fly i avtalen bli levert fortløpende frem mot sommeren i 2022.
Flyr har signert intensjonsavtale for seks Boeing 737-8 fly
Det fremkommer av en børsmelding tirsdag kveld.
Selskapet skriver at dette er et nytt og viktig steg mot en mer bærekraftig drift. Boeing 737-8 fly skal ifølge meldingen slippe ut opptil 14 prosent mindre utslipp en tidligere modeller.
Etter planen skal det første av de nye flyene bli levert i begynnelsen av 2022. Deretter vil resterende fly i avtalen bli levert fortløpende frem mot sommeren i 2022.
Furuen
12.10.2021 kl 23:00
8344
hamonrye
13.10.2021 kl 09:36
8181
Ja, vel og bra, det, men det alle lurer på er om de vil trenge en ny emisjon og om de tjener penger snart. Noen tanker om det?
Furuen
13.10.2021 kl 09:41
8177
Nå har de vel sagt at de skal gå med overskudd i -23.
Selskapet er jo i en oppbyggings-/innarbeidingsfase.
Nå er det om å gjøre å gjøre folk kjent med selskapet, få dem til å bruke det og så å utvide rutetilbudet.
Selskapet er jo i en oppbyggings-/innarbeidingsfase.
Nå er det om å gjøre å gjøre folk kjent med selskapet, få dem til å bruke det og så å utvide rutetilbudet.
Redigert 13.10.2021 kl 09:43
Du må logge inn for å svare
vestlandsfugl
13.10.2021 kl 13:33
8065
Furuen skrev https://newsweb.oslobors.no/message/544220
Lurer på hvorfor de kaller 737 MAX for 737-8?
MAX er da en nyere flytype enn -8?
MAX er da en nyere flytype enn -8?
Gla-tronder
13.10.2021 kl 13:45
8080
Det er MAX fly, de er rebranded:
https://www.theguardian.com/business/2020/aug/20/boeing-737-max-plane-new-name-poland-enter-air
men nå som de er gjennomgått og problemene er fikset er dette en veldig bra flytype med utslipp på par med Airbus 320Neo og 15% lavere en 737 Nex Gen.
https://www.theguardian.com/business/2020/aug/20/boeing-737-max-plane-new-name-poland-enter-air
men nå som de er gjennomgått og problemene er fikset er dette en veldig bra flytype med utslipp på par med Airbus 320Neo og 15% lavere en 737 Nex Gen.
Fjellbris
15.10.2021 kl 10:05
7760
Alt av reiselivsaksjer går nå, bare å se på Scandic. Kun FLYR som ikke har gått opp, så her har man fortsatt en gylden mulighet til å få med seg oppturen. Q3 og guiding der blir vendepunktet, reiseliv, fly mm vil oppleve både ketchup og champagne effekt fremover, reiselysten er enorm, stort sett fulle fly nå både nasjonalt og internasjonalt, tenk dere hvor mange som skal feriere i utlandet neste år….😀🚀
Mr Å
15.10.2021 kl 10:43
7873
De har vell foreløpig 2 til 3 fly i lufta ? Hvor mye ketchup kan det bli ?
Fjellbris
15.10.2021 kl 20:35
7719
Tror Q3 presentasjon, info om tall, passasjerer, nye ruter og trafikk, guiding mm. vil gi markedet den infoen det etterspør og deretter fjerne usikkerhet / re prise aksjen.
For de av oss som reiser litt, ser vi nå fulle fly og flyplasser overalt, både nasjonalt og internasjonalt.
……
https://finansavisen.no/lordag/ukens-selskap/2021/10/15/7753727/flyr-har-fatt-juling-pa-bors-etter-sterk-start
For de av oss som reiser litt, ser vi nå fulle fly og flyplasser overalt, både nasjonalt og internasjonalt.
……
https://finansavisen.no/lordag/ukens-selskap/2021/10/15/7753727/flyr-har-fatt-juling-pa-bors-etter-sterk-start
Redigert 15.10.2021 kl 20:55
Du må logge inn for å svare
vestlandsfugl skrev Lurer på hvorfor de kaller 737 MAX for 737-8? MAX er da en nyere flytype enn -8?
Tipper det er 737 -8 men en mod av den , derfor kaller men den det vil jeg tro . Tar sikkert feil ,men logisk forklart bare …
bruker86
16.10.2021 kl 08:34
7543
Får du kopiert noen utdrag fra teksten og lagt her for oss som ikke har abonnement?☺
Fjellbris
16.10.2021 kl 11:37
7439
Bruker86 - beklager, er ikke lov å kopiere innhold, da blir man sperret av Adm.😀
Anbefaler kjøp av dagens Finansavisen, der står hele saken på side 64 og 65.
Stikkordene ser du i mitt forrige innlegg, når det nå settes fokus på at markedet ønsker info om de nye rutene, trafikktall, hvordan går salg av seter og til hvilken pris, mersalg på turene mm., tror jeg selskapet leverer dette på/etter Q3 pres.😀
I tillegg vet vi jo at dette er et selskap som skal vokse, har i dag ca 100 ansatte og har målsetning om over 350 i løpet av 2021. Når aksjekursen nesten er halvert etter å ha vært over kr 7 like etter børsnotering, kombinert med dette samt at kus de siste uker har falt på lavt volum (tyder på at de største eierne nå sitter rolig), så får jo hver og en gjøre opp sin egen mening. Jeg tror kjøp her nede er en meget god investering, ikke minst for de som sitter rolig 1-3 år. Nå skal folk reise igjen, perfekt timing da å lansere et nytt flyselskap, få har vel bedre erfaring med dette enn Erik G. Braathen😉
Anbefaler kjøp av dagens Finansavisen, der står hele saken på side 64 og 65.
Stikkordene ser du i mitt forrige innlegg, når det nå settes fokus på at markedet ønsker info om de nye rutene, trafikktall, hvordan går salg av seter og til hvilken pris, mersalg på turene mm., tror jeg selskapet leverer dette på/etter Q3 pres.😀
I tillegg vet vi jo at dette er et selskap som skal vokse, har i dag ca 100 ansatte og har målsetning om over 350 i løpet av 2021. Når aksjekursen nesten er halvert etter å ha vært over kr 7 like etter børsnotering, kombinert med dette samt at kus de siste uker har falt på lavt volum (tyder på at de største eierne nå sitter rolig), så får jo hver og en gjøre opp sin egen mening. Jeg tror kjøp her nede er en meget god investering, ikke minst for de som sitter rolig 1-3 år. Nå skal folk reise igjen, perfekt timing da å lansere et nytt flyselskap, få har vel bedre erfaring med dette enn Erik G. Braathen😉
Redigert 16.10.2021 kl 11:41
Du må logge inn for å svare
Tp
16.10.2021 kl 18:16
7314
Flyr har flere en 100 ansatte
Hentet på flyr sin side:
Vi teller nå mer enn 300 ansatte, hvorav mange har lang erfaring fra selskaper som SAS, Norwegian, Widerøe og Braathens. Administrerende direktør i Flyr er Tonje Wikstrøm Frislid, som er den første kvinnelige toppsjefen innen luftfart i Norden.
Hentet på flyr sin side:
Vi teller nå mer enn 300 ansatte, hvorav mange har lang erfaring fra selskaper som SAS, Norwegian, Widerøe og Braathens. Administrerende direktør i Flyr er Tonje Wikstrøm Frislid, som er den første kvinnelige toppsjefen innen luftfart i Norden.
Redigert 16.10.2021 kl 18:16
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
16.10.2021 kl 18:47
7322
TP - takk for oppdatering👍 I Finansavisens faktaboks i artikkelen sto det 100 ansatte, men skulle bli 350 i løpet av året. Med 300 ansatte på plass allerede er de da godt i rute for å klare det!😀
Redigert 16.10.2021 kl 18:48
Du må logge inn for å svare
bruker86
16.10.2021 kl 20:09
7274
Måtte kjøpe meg abonnement til slutt🙈 bra artikkel,har hatt trua på Flyr siden oppstart, og har fått ennå mer trua på dem etter å ha lest litt. Tror på en meget sterk q3, dem er nok i rute på det meste.