OHT --> Spennende > ny rakett

northenrgy
OHT 17.03.2021 kl 15:54 1365

https://finansavisen.no/lordag/ukens-selskap/2020/12/04/7594750/borsnoterte-oht-bygger-skipene-vindkraftbransjen-skriker-etter

Denne er det bare å posisjonere seg i . Stor sjanse for at denne kommer som ei kule når behovet for skip blir belyst. Se på < CADELER > .
Redigert 18.03.2021 kl 10:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.03.2021 kl 10:02 1263

Absolutt spennende!

Fordelen med OHT med tiden, er at de kan ta på seg totalentrepriser når Vind 1 er levert, og Vind 2 som leveres litt senere. De har også en flåte på fem tungtranssportskip hvor tre av disse jobber med transport av havvindfundamenter. OHT er et av de få selskapene som tjener penger, bortsett fra et litt dårlig Q4 resultat. Når selskapet også listes på hovedlisten, samt det er ventet 2-4 nye kontrakter i Q1-Q2 tror jeg dette vil gi en boost i aksjen på lik linje med det man har sett i Cadeler. OHT var i midten av januar i 24kr per som ath, så det hadde vært fint å komme opp på slike nivåer igjen.

Jeg tror uansett du gjør en god investering med Cadeler. Disse vil ikke kjempe om de samme kontraktene, da de har forskjellige typer skip frem til 2023 (?).
Cadeler driver i all hovedsak med installasjon av vindturbiner, og OHT vil frem til 2023(?) kun basere seg på installasjon av fundamenter med verdens største fartøy av denne typen i Alfa Lift.
Redigert 18.03.2021 kl 21:49 Du må logge inn for å svare
slowthai
18.03.2021 kl 16:44 1140

Det er en meget god analyse Anad. Selv sitter jeg med en post i Cadeler, men følger nøye med på OHT også. AlfaLift blir levert ved nyttår, og da er kjøret i gang tenker jeg. Skal installeres ekstreme mengder offshore vind i verden fremover, og det er stor manko på slike skip.
Slettet bruker
18.03.2021 kl 21:55 1035

Takk for det!
Er nettopp det. Folk kjøper for eksempel Aker Offshore Wind fordi det er et grønt selskap som skal bygge ut havvindparker, men hvem skal installere disse havvindparkene? Det er disse selskapene som virkelig kommer til å tjene på et marked med store mangler i forhold til installasjonsskip og forventet utbygging.
Det virker som OHT har gått under radaren til folk, for den er ekstremt lite omsatt og vært stabil helt siden børsdebuten. Forstå det den som kan...
Slettet bruker
18.03.2021 kl 22:00 1023

Problemet med Oht er at fortsatt trenger penger og skal hente penger i 2021, det liker ikke markedet vet du

Kepler
Meglerhuset venter at OHT vil gjøre en kapitalinnhenting på 60 millioner dollar i 2021. Gjenværende kapitalkrav vil bli finansiert gjennom gjeld og kontantstrøm fra drift, mener meglerhuset.
Redigert 18.03.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare